The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Mommytobelle onnittelut plussasta!

Mä tosiaan eilen soitin sinne perhesuunitteluneuvolaan. Oli taas ihan yhtä tyhjän kans koko puhelu ja vartin jonottaminen: "kun me täällä keskitytään oikeastaan vain ehkäisyneuvontaan ja lapsettomuusasioihin".. NIIN? Käski mut terveyskeskuslääkärille, ja kaiken huipuksi sanoi, etten voi varmaan täällä edes mennä lääkäriin, kun olen kirjoilla toisessa kunnassa. Löin sille ämmälle luurin korvaan. Ihan tasan tarkkaan pääsen täälläkin lääkäriin tarvittaessa, koska oon opiskelija.
No, varasin sitten Mehiläiseen ajan jo tälle päivälle, tosin harkitsin piiiiitkään koska aikoja oli vain miesgynelle. Se oli kuitenkin aivan mahtava ja ihan järjettömän ystävällinen ja kohtelias vanhempi mies! Ultrassa ei näkynyt mitään ihmeellistä, limakalvo oli tosi ohut. Se antoi mulle vaihtoehdoksi joko kiertojen säännöllistämisen (primolut) tai ovulaation aikaansaamisen (ilmeisesti clomifen?), ja suositteli itse säännöllistämistä ensiksi ja jossei se tehoa 4kk aikana niin sitten kokeillaan tuota toista. Sain siis Primolut-kuurin, ja lopuksi lääkäei vielä sanoi, että "nyt sun pitäis sitten pitää itestäs hyvää huolta ja soitella viimestään 4kk:n päästä mikä on tilanne". Toivotti lopuksi vielä onnea ja kaikkea muuta.. oon ihan sanaton:) empä olis uskonut että gynereissukin voi olla näin positiivinen kokemus!
 
Yritin aiemmin jo vastailla mut puhelin sekos :D Joten..

Avianna Aina on toivoa ennenkun menkat alkaa :) Oliko siulla niitten clomien jälkeen femarit vai?

Stiina Pahoittelut uudesta kierrosta, eikun uutta matoa koukkuun vaan :) Ja tsemppiä tutkimuksiin lähtöön. Itelläni ainakin rauhotti mieltä :)

jjennaa Ihanaa toi päättäväisyys :) Tsemppiä nyt vaan kovasti ja onnea miehen kellistykseen ;)

kali tosiaan toivoa on niin pitkään ku vuoto ei ala, ja joskus sillonkin on vielä toivoa :)

marjaana noihin lämpöihinkään ei ole hirveesti luottamista, ellei ota joka aamun täsmälleen samaan aikaan ja samasta paikasta :) Ja silloinkaan ne ei välttämättä kerro yhtään mitään :) Pidetään peukkuja :)

StellaI Lääkäri oli miun kohalla sitä mieltä et sitä ei lähetä ees tutkimaankaan ku tilanne on paljon parempi. Ens kuussa on ensimmäiset verikokeet kilpparilääkkeitten aloituksen jälkeen. TSH oli yli 5, muut arvot oli viitearvojen sisällä. Nyt vasta viikon syöny lääkkeitä ja huomaa vaikutuksen kyllä ihan tässä jokapäiväisessä fiiliksessä ja nukkumisessa. Hiuksia lähti ennen hirveästi ja sekin alkanut jo rauhottumaan.

Anskulle kans hirveesti tsemppiä ja voimia tohon odotukseen. Ei oo kivaa :/

lilja tosi hienoa että käynti oli positiivinen :) Noi primot taitaa olla vahvempia kuin noi terot mitä oon ite syöny. Miulla kyllä teroilla menkat tuli säännöllisesti, mut ei niiden lopetuksen jälkeen. Monilla ne kyllä auttaa herättämään hormonitoiminnan. Pidetään nyt peukut pystyssä :)

omanapa Tänään ollu ihan menkkakramppeja muutamaan otteeseen :/ Vähä pelottaa et ei tuo keltarauhanen toimi miulla ja menkat tulee ihan kohta kylään.. Tänää ollu aika ällö olokin ja tissit edelleen räjähtämäisillään.. Nää piinapäivät on hirveitä. Tulee ihan liikaa kuunneltua omaa kroppaa..
 
lilja tulen tässä primoista vaan varottelemaan sen verran, että plussan todennäköisyys niiden aikana ei ole suuri ja päätät nyt sitten, että syöt niitä vaan ton 4kk ja sit koitat olla ilman, koska hyvin ne menkkoja säännöllistää kyllä, mutta raskaaksi niiden kanssa (pelkästään) ei voi tulla; on minun mielipide! Itse söi niitä 9kk ja yksi gyne kehoitti jatkamaan vaan, että ei ole mitään haittavaikutusta raskautumiseen, mutta ei vaan millään tärpännyt niiden kanssa. Sitten lopetin ne itse ja kävin toisella gynellä, joka sanoi, että jos siellä jokin koskaan on hedelmöittynyt, niin on myös primojen vahvasta vaikutuksesta ulos tullut :( ja sit plussasinkin 3. kierrosta lopettamisen jälkeen!!! Eli ne on hyvä aluks tasoittamaan kierron, mut jos joutuu jatkamaan, ettei ilman pärjää, ni sit terolutit tilalle! Tai se on nyt ainakin mun mielipide :D koska mulle riitti sekin, et ykskii lääkäri ei missään nimessä suositellut niitä raskaaksi yrittämisen aikana!! Tsemppiä :)

Babyfever & poitsu 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT LA 9.3.2013



tuttikeiju...............22.................kp 98/28-35......................yk 11
Iia-Maria...................................kp 52/28-31........................yk 4
Ansku-89.............23..................kp 48/31............................yk 2
Taru81..................31..................kp 41/28..........................yk 3+1
Milam...................26..................kp 33/?...............................yk 1
Fireweed..............23.................kp 32/27-30........................yk 4
Kali85...................28.................kp 31/30-34.......................yk 8
Henrietta-........... 26..................kp 30/34............................yk 5



Fuksia...................27................kp 29/30-37.......................yk 3
Avianna.................25............... kp 27/27-100................yk 8/2v
slallu.....................25................kp 25/31-41.......................yk 5
Meri__...................19................kp 24/28.............................yk 4
Fiinaliina...............23.................kp 23/33............................yk 7
marjaana87...........25...............kp 23/30-32.......................yk 5
miranenn...............23................kp 20/?....................yk 15/yv 3



Miwwi....................22................kp 19/34-37......................yk 12
sar1ta....................22................kp 18/27-29.......................yk 1
ralliruutu...............23.................kp 17/29............................yk 6
Lullaby89..............23.................kp 15/31-36.....................yk 17
Alexandra89.........23.................kp 10/28-30......................yk 3



Lilja87...................26.................kp 6/30-44?............TJOT/yk 7
StellaI....................27.................kp 6/28.............................yk 9
*Stiina..................24...................kp 4/25-35......................yk 11



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Kali85..................DPO 16
miranenn.............DPO 5




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

kultsipallo
jjennaa-
miss_piggy
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


2012
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 (km)
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 (km)
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 (km)
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 (km)
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 11.1.2013 yk 8 (kkm)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013
mommytobe? 8.3.2013 yk 2


 
Viimeksi muokattu:
Eilen illalla tissikivut hävis kokonaan ja menkkakrampit ylty. Olin iha varma et nyt ne alkaa.. No mut nyt aamulla tissit on taas iha älyttömän kipeet eikä enää kramppaile. Viikko viel ainaki pitäis malttaa oottaa. Aaarghhh
 
Babyfever, just... Vähän monenlaisia kokemuksia noista Primoluteista näytti olevan, kun googletin. Gyne sanoi tosiaan, että koitetaan noilla säännöllistää kierto, että todennäkösesti ovulaatio kuitenkin tapahtuu ihan luonnostaan mutta että nuokin voi vaikuttaa siihenkin positiivisesti. Tai siis kun kierto on kohdallaan, niin ovulaatiokin varmemmin tapahtuu.

Mut emmä nyt tiiä mitä tässä tekis, mullahan on nyt reseptit primoluteihin ja teroluteihin. Kumpia tässä sitten hakis?? :S Jotenkin alkaa tuntua että ehkä kuitenkin otan nuo terot.

miranenn sun tissikivut kuulostaa mielenkiintosilta:D mulla ei koskaan oo ollu mitään tissikipuja, niin jotenkin "huvittavaa" ja outoa edes ajatella sellasta. Tai siis meinaan, että en osaa edes kuvitella minkälaista kipua se on:0

Mä sitten sairastuin näin viikonlopun kunniaks. Eilen oli jo vähän vetämätön olo, ja illaksi nousi kuume. Joka paikkaa kolottaa, kuume kyllä laski, mutta on niin tukkonen olo ja yskittää (siis mulla ei KOSKAAN oo ollut yskää!) niin ei jaksa tehdä mitään. Höh. ja mulla kun oli niin paljon suunnitelmia tälle viikonlopulle. Piti hoitaa josjonkunlaisia asioita yms, että saisin tätä stressimäärää edes vähän helpotettua.

Mites listan kärkipäässä olevilla menee, näyttäisi monella olevan ja aika hyvät kp:t?:)
 
ON mä päätin että tästä kierrosta tulen raskaaksi ja piste.. nyt on ovulaatiotestit tilattu samoin ku raskaustestit.. menköön vaikka kuinka pakkopullalla (miehelle ei tosin kerrota milloin on ovulaatio ;) ) mutta raskaaksi tulen ny perkele soikoon :D

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ MEILLE KAIKILLE NAISILLE :flower:
Ihana asenne! Ryhdympä samaan :D
Mulla on nyt kp1/24, kaapista löytyy ovistestejä kahdelle viikolle.
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
lilja tää on miullakin eka kierto kun tissit tällein kipuilee! On tässä vähän ihmeissään. En tiiä johtuuko keltarauhasesta vai onko vaan oviksen jälkeisiä oireita ku oviksesta asti ollu kipeet. Ensin oli koko rinnat kipeet, nyt se on siirtyny nänneihin. Ja jos rintaa painaa niin se sattuu.
 
Kiitos :D

Oon vielä vähän pihalla näiden ketjujen kanssa.:ashamed:

Mitä tietoja tänne pitää itsestään antaa ja onko teilä joku tietty systeemi, kuinka usein täällä pitää tietoja päivittää? Huomasin ,että jonkinlaista listaa on koottu ylempänä.:popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Paloma Joo siis listalle pääsee jos haluaa. Kaikkea ei tarvi kertoa luonnollisesti :) Joka päivä yleensä päivitellään uutta listaa että pysyy kärryillä kiertopäivien (kp) ja yrityskiertojen (yk) määrästä :) Ite oon ollu nyt päivittäjänä, vaikka toki kuka tahansa joka kerkee saa listan päivittää seuraavalle päivälle. Jotkut myös haluaa listata ovulaation jälkeiset päivät (dpo) :)



...niin ja... Ei oo mitään sääntöä kuinka usein käy kirjottelemassa. Jos kiertopäivät paukkuu yli sadan, niin siirrän taustalle jos ei ole käynyt ilmoittamassa mitään itsestään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Paloma Joo siis listalle pääsee jos haluaa. Kaikkea ei tarvi kertoa luonnollisesti :) Joka päivä yleensä päivitellään uutta listaa että pysyy kärryillä kiertopäivien (kp) ja yrityskiertojen (yk) määrästä :) Ite oon ollu nyt päivittäjänä, vaikka toki kuka tahansa joka kerkee saa listan päivittää seuraavalle päivälle. Jotkut myös haluaa listata ovulaation jälkeiset päivät (dpo) :)
OK. No opinpa heti uuden asian; dpo , enpä ole ennen moisesta kuullutkaan! :D

Eli siis tällä hetkellä mennään lähinnä TJOT- meiningillä. Ei ole vielä edes kunnolla yritettykkään.
Meillä varmaan varsinainen yritys alkaa vasta tuossa syksyn korvilla, kun tässä vasta valmistun keväällä, mutta eipä tässä olla nytkään kovin tarkkoja enää jaksettu olla tuon ehkäisyn kanssa.

Itsestäni voisin varmaan sen verran kertoa tässä alkuun, että taustalla on ollut endometrioosiepäily jo pari vuotta, minkä vuoksi lääkärit jo vähä yrittäneet patistaa lapsen hankintaan. Mitään ei vielä ultrista ole löytynyt, mutta leikkaukseenkaan eivät ole halunneet laittaa, jostain kumman syystä. Lapsen hankintaa ovat jarruttaneet minun opiskeluni ja "työttömyys". Töitä olen tehnyt satunnaisesti lähinnä keikkatyötä, koska nykyään niin vaikeaa tämän taloustilanteen takia saada pidempiaikaisia töitä.

Tässä vielä tiedot itsestäni huomisen listaan.
Paloma84...................28............ .....kp 15/28-35............TJOT/yk 1
 
miss_piggy
Teroluteista:Itellä niillä kierto säännöllistyi mutta taisi estää ovulaation, joten nyt taidan pyytää gyneltä terojen lisäksi clomit tms...pelkästään teroja en enää uskalla syödä, sillä vaikka kierto lyheni 26 pvään, ovista en bongannut puolen vuoden aikana kunnolla kertaakaan.
 
Voi miten iloisia uutisia täällä on! Mommytobelle ja Shalleylle hurjasti onnea plussauksista! :heart:

Toivotaan plussaonnea kaikille muillekin piinailijoille ja niillekin joilla menkat on hukassa.. Josko olisikin ihan syyn kanssa tällä kertaa :)

Ja tervetuloa Palomalle!
Toivottavasti myös sun käyntisi jäisi yhtä lyhyeksi kuin Shalleynkin.. :)

Ja mä en tiedä teroluteista estikö ne mulla ovulaation vai eikö clomit toimineet mulla vai mikä oli, mutta vaikka molempia söin jossain kierrossa ja menkat tuli nopeasti en myöskään ovuloinut silloin... Mutta tietysti se on yksilöllistä mikä toimii kenelläkin, ei kai sitä huomaa kuin kokeilemalla. Tuntuu täällä olevan väellä huonoja kokemuksia sekä teroista että primoluteista ja varmaan myös positiivisiakin..
Ja juu miranenn, femar se oli! Sen kanssa kyllä kerran ainakin todistettavasti ovuloin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT SU 10.3.2013



tuttikeiju...............22.................kp 99/28-35......................yk 11
Iia-Maria...................................kp 53/28-31........................yk 4
Ansku-89.............23..................kp 49/31............................yk 2
Taru81..................31..................kp 42/28..........................yk 3+1
Milam...................26..................kp 34/?...............................yk 1
Fireweed..............23.................kp 33/27-30........................yk 4
Kali85...................28.................kp 32/30-34.......................yk 8
Henrietta-........... 26..................kp 31/34............................yk 5
Fuksia...................27................kp 30/30-37.......................yk 3



Avianna.................25............... kp 28/27-100................yk 8/2v
slallu.....................25................kp 26/31-41.......................yk 5
Meri__...................19................kp 25/28.............................yk 4
Fiinaliina...............23.................kp 24/33............................yk 7
marjaana87...........25...............kp 24/30-32.......................yk 5
miranenn...............23................kp 21/?....................yk 15/yv 3
Miwwi....................22................kp 20/34-37......................yk 12



sar1ta....................22................kp 19/27-29.......................yk 1
ralliruutu...............23.................kp 18/29............................yk 6
Lullaby89..............23.................kp 16/31-36.....................yk 17
Paloma84............28............ .....kp 15/28-35............TJOT/yk 1
Alexandra89.........23.................kp 11/28-30......................yk 3



Lilja87...................26.................kp 7/30-44?............TJOT/yk 7
StellaI....................27.................kp 7/28.............................yk 9
*Stiina..................24...................kp 5/25-35......................yk 11



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Kali85..................DPO 17
miranenn.............DPO 6




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

kultsipallo
jjennaa-
miss_piggy
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


2012
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 (km)
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 (km)
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 (km)
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 (km)
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 11.1.2013 yk 8 (kkm)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013
mommytobe? 8.3.2013 yk 2


 
Hui miten paljon uutta juttua täällä :) Tulin puhelimen kanssa surffaamaan kun ollaan miehen kanssa ajamassa kohti Kuopion Ikeaa.
Vapaat alkoi ja illalla ehdin koneelle lueskelemaan uusia juttuja täältä vähän paremmin :)

Mutta sen käsityksen sain, että plussia on tullut joten ONNEA paljon :)

Mikäs miranenn on tilanne?

kali85 Eli siis tätiä ei vielä näy? Se on hyvä, ja asenne tosiaan että raskaana kunnes toisin todistetaan :)

Itsellä vieläkin nännit arat ja tänään kun puin rintsikat niin huomasin että mulle tuli tissivako :D Et kai nää läpyskät vähän on turvonnu. Menkkamaisia oloja ollu, iltaisin varsinkin, ja happamia röyhtäyksiä tulee tosi herkästi.

Meinasin että testaan tänään illalla ja uudestaan huomenna aamulla, riippuen tämän illan tuloksesta. Palaillaan muruset!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
lilja minun mielestä kannattais ensin kokeilla teroilla, jos ei toimi, ni sit primot (siksi aikaa et saat homman toimimaan)! Ja juu, näinhän se on, et ku kierto on kunnossa, on oviksen mahdollisuus myös parempi, mutta niinhän mullakin tapahtui ovistestien mukaan ovis joka ikinen kuukausi primojen kanssa ja aina hyödynnettiin ja silti ei tärpännyt :/ ja kun lueskelee terojen käyttäjiä, niin siellä kyllä plussataan! Laitoin asiasta gallupin tänne kaksplussaan ja suomi24:een, et kuka on plussannut PELKKIEN Primojen kanssa, ni periaatteessa vaan yks vastasi, että näin oli tapahtunut ja tämäkin oli ihan eri tilanne kun meillä, et se oli vaan yrittänyt siirtää menkkoja primoilla ja "vahinko" oli sit sattunut.... Mut jos haluat kierron hyväks ja ei oo kiire raskautua, ni ota sit ne primot käyttöön, mut jos myös kovasti toivot raskautuvas samaan aikaan, niin sitten kyllä en pysty suosittelemaan mitenkään niitä primoja!!
 
Fireweed tissit edelleen kipeet, etenkin nännit tosi arat. Iltaa kohden aina menkkakramppeja mikä saa aina pelkäämään että menkat alkaa. Röyhtäilyä ja närästystä ollu iltaisin, vaikka syöny ihan normaalisti. Yleensä närästää vaan jos syö jotain rasvaista paljon. Nuhankaltaisia oireita nenä-osastolla myös. Eilen huomasin omaavani pohjattoman vatsan :D on tässä ihmettelemistä!
 
Miranenn kyllä on ihmettelemistä:) toivotaan, että ne vie the tulokseen. Stemppiä piinailuun! Ootkos jo asettanut itsellesi testipäivän?

Fireweed muistat tulla sitten heti päivittämään, täällä kaikki sormet ja varpaat ristissä ja pystyssä teidän puolesta!

Ja täällä kyllä vain aivan sama tilanne jatkuu. ei tuntemuksia, ei tätiä, ei plussaa. En kyllä tosissani usko, että plussa tulee enää dpo17 jälkeen. Mies kyllä uskoo ja kyselikin haluanko mennä lääkäriin tai jonnekkin vai mitä nyt pitäis tehdä, se on aina sellanen superhuolehtiva.
 

Yhteistyössä