The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kaikille kiitoksia. :)
Nyt vähän aikaa saa kulkea kaikki ihan omalla painollaan, niin työ- kuin siviiliasiat, ettei nyt ihan hermoromahdus iske. Töihin on pakko mennä huomenna vaikka pitäisi varmaan olla jossain ihan muualla, mutta täytyy iltapäivästä sumplia.
Nyt täytyy vaan toivoa ettei mene terveys ja firma kaadu ja ottaa iisisti.
 
kestääkö peekoolta kysyä, mikä ajoi virman vaikeuksiin?

pettikö tulopohja vai lähtikö kulut keulimaan?
Tällä hetkellä ei voisi vähempää kiinnostaa toi perkeleen pulju, mutta pakko kai se on yrittää.
No tällä lailla yleismaailmallisesti firman sisäisiä asioita sen enempää julkisesti spekuloimatta sanotaan, että vuosi sitten kun jätin ulkomaankaupan ja reissaamisen ympäriinsä ja aloin tekemään niitä hommia burn outtia välttääkseni, millä aikanaan yritystoimintani aloitin. Markkinointia yms...
Ensin tuli viime vuonna kunnon veromätkyt ja kun liikevaihto oli laskenut rajusti, alkoi myös olla ongelmia niiden maksamisessa entisten firman luottojen ohessa. Sain ihan kunnialla maksut kulkemaan ja selvisin myös taloudellisesti kotona, vaikka veroja pitikin maksella. Sitten tuli avioero ja yksinhuoltajaisyys; tarvitsin enemmän rahaa kotiin talouden pyörittämiseen kun firman kulujen hoitoon. Siinä samalla sitten piti hoitaa itseään ja olla ajattelematta sitä aviokriisiä ja vähän tuulettua, mennä ympäriinsä ja uusi muijakin vähän pisti päätä pyörälle. "Sekosin" ja jäi pikkuhiljaa firman hoito aina vaan vähemmälle. Sitten katosi yksi vakisoppari ja tulot romahti täysin, eikä sillekään vielä loppua näy ja samalla piti lähteä osittamaan eroa.
Tilanne oli se, että kun sain edellisen karhun maksettua, toinen tuli heti perässä.
Laskut pikkuhiljaa kerääntyivät ja nyt ollaan nykytilanteessa; pukkaa karhua karhun perään, maksamatonta ALVia ja hoitamatta jäänyttä työeläkevakuutusta. Nykyään alkaa olla niin, ettei ole enää mistään saatavilla sitä rahaa, millä nuo pystyisin hoitamaan.

Ja verottaja varsinkin on niin vekkuli, että jossain vaiheessa se voi hakea firmaa konkurssiin mut täysin ohittaen.

Tulipas pitkä vuodatus - pähkinänkuoressa: ihan itse on sössitty, turha syyttää ketään muuta.
 
Väsyttää sekä fyysisesti että henkisesti, firma kaatuu päälle ja menetän erään läheisen ihmisen päivänä minä hyvänsä. Voi vittu taas...
:hug:...no huh huh, onhan tuossa yhdelle ihmiselle jo... Eläpä aja itteäs loppuun kuitenkaan. Terveys on sen verran tärkeä asia (tiiät kyllä, enkä mä sillä enkä vallankaan pahalla sano), ettei sitä parane menettää. Ja firma jos kaatuu, niin...no, kaikella oma tarkoituksensa. Se menee just niinkuin menee. Et kuitenkaan voi sanoa, ettetkö olis yrittänyt! Ja sekin on lopulta vain sitä maallista.

Voimia sinulle. Roppakaupalla. Muista kuitenkin kuunnella itseäsi. Ja olen äärimmäisen pahoillani huonoista uutisista koskien läheistäsi...
 
:hug:...no huh huh, onhan tuossa yhdelle ihmiselle jo... Eläpä aja itteäs loppuun kuitenkaan. Terveys on sen verran tärkeä asia (tiiät kyllä, enkä mä sillä enkä vallankaan pahalla sano), ettei sitä parane menettää. Ja firma jos kaatuu, niin...no, kaikella oma tarkoituksensa. Se menee just niinkuin menee. Et kuitenkaan voi sanoa, ettetkö olis yrittänyt! Ja sekin on lopulta vain sitä maallista.

Voimia sinulle. Roppakaupalla. Muista kuitenkin kuunnella itseäsi. Ja olen äärimmäisen pahoillani huonoista uutisista koskien läheistäsi...
Kyllä tunnen ihmisiä paljonkin, jotka ovat kokeneet pahempaakin, mutta se ei toki omaa oloa ja tilannetta helpota.
Terveyttä pitää kyllä ajatella, mutta nyt on kyllä henkinen terveys enemmän koetuksella, kun fyysinen. Fyysisessäkin toki omat riskinsä, kun nyt on sen verran stressaavaa, ettei vaan kaiken päälle vielä pysty yrittää lopettaa tupakointia, vaikka se vähän on ollut kiikarissa...

Oonhan mä yrittänyt viimeiset 18 vuotta, mutta olisi varmaan yrittäjänä pitänyt yrittää vieläkin enemmän, mutta myöhäistä nyt katua; ehkäpä sitten virheistä oppii.
Laskupino kasvaa, mutta jos joskus selviää, ei ainakaan tee samoja mokia. :)

Kiitos voimista! Pitää yrittää kuunnella itseään, vaikka nyt taitaa mennä pitkälle muiden kuunteluun. Vähän on sitä ongelmaa (palstalla ei tosin) tuossa face to face-kommunikaatiossa, että saatan näyttää läheisillekin, jotta kaikki on ihan hienosti, ei tässä mitään, kyllä tämä tästä... Vaikka sitten sisältä olisikin jotain ihan muuta - mutta ylös on noustu ennenkin, niin noustaan nytkin!!!
 
Ehtoota. Kotona ollaan. Kuuletteko äänen "tsih"?

Systerin moksällä on ny katto. Tai siis umpilaudoitus ja aluskermi, mut pitääpä jo vettä. Eikä mun tarttenu kiivetä katolle. Onneks, koska semmoinen aina mua hirvittää. Lautapoikana ja maamiehenä sain palvella.

Poitsun synttärit sit taas tänään...no en sano mitn, mut paljon saa vettä virrata Vantaanjoessa ennenko menen vanhalla tönölläni käymään.
 
Ehtoota. Kotona ollaan. Kuuletteko äänen "tsih"?

Systerin moksällä on ny katto. Tai siis umpilaudoitus ja aluskermi, mut pitääpä jo vettä. Eikä mun tarttenu kiivetä katolle. Onneks, koska semmoinen aina mua hirvittää. Lautapoikana ja maamiehenä sain palvella.

Poitsun synttärit sit taas tänään...no en sano mitn, mut paljon saa vettä virrata Vantaanjoessa ennenko menen vanhalla tönölläni käymään.
Moiii :wave:

vaimea tsih kuului tänne.
 
se verokarhu on tosijaanni ahne, on ajanu monet virmat konkurssiin
Joo on, tuntuu, ettei sillä ole mitään rajaa.
Kyllä mä noi ALV:it ymmärrän, että ne on pakko periä, mutta kun tuloverotus on jotain ihan älytöntä ja pääomatuloverotuskin kiristyy vaan koko ajan. Yrittäjät ajetaan ahdinkoon pikkuhiljaa päivä kerrallaan, kiitos vaan KOKOOMUSjohtoinen hallitus.
 
Kyllä tunnen ihmisiä paljonkin, jotka ovat kokeneet pahempaakin, mutta se ei toki omaa oloa ja tilannetta helpota.
Terveyttä pitää kyllä ajatella, mutta nyt on kyllä henkinen terveys enemmän koetuksella, kun fyysinen. Fyysisessäkin toki omat riskinsä, kun nyt on sen verran stressaavaa, ettei vaan kaiken päälle vielä pysty yrittää lopettaa tupakointia, vaikka se vähän on ollut kiikarissa...

Oonhan mä yrittänyt viimeiset 18 vuotta, mutta olisi varmaan yrittäjänä pitänyt yrittää vieläkin enemmän, mutta myöhäistä nyt katua; ehkäpä sitten virheistä oppii.
Laskupino kasvaa, mutta jos joskus selviää, ei ainakaan tee samoja mokia. :)

Kiitos voimista! Pitää yrittää kuunnella itseään, vaikka nyt taitaa mennä pitkälle muiden kuunteluun. Vähän on sitä ongelmaa (palstalla ei tosin) tuossa face to face-kommunikaatiossa, että saatan näyttää läheisillekin, jotta kaikki on ihan hienosti, ei tässä mitään, kyllä tämä tästä... Vaikka sitten sisältä olisikin jotain ihan muuta - mutta ylös on noustu ennenkin, niin noustaan nytkin!!!
Pidä huoli itsestäsi. Ja kyllä sä selviät, siitä ajatuksestahan lähdetään. Ja kuuntele ihmeessä :).
 
Tällä kertaa näin...piiiitkästä aikaa jotain ees takas. En tosin oo ikinä kovin paljoa lotonnutkaan, joskus harvoin jos/kun joku muistuttaa asiasta niin saatan pari euroa laittaa :) Kiitos siis FC :kiss:
:D - olepas hyvä vaan! Nyt sitten sijoitat noi rahat siististi ja sievästi itseesi. Joko heti pistät liikenteeseen tai sitten jemmaat ne pesämunaksi johonkin isompaan speciaalijuttuun. Eikös juu :)?
 
Tulipas pitkä vuodatus - pähkinänkuoressa: ihan itse on sössitty, turha syyttää ketään muuta.
Osanottoni läheisesi puolesta, mutta hänen tilaansa sinä et ole aiheuttanut.

Toi itte sössiminen taas... kumminkin melko harva sössii ittensä tai asiansa tahallaan. Joskus viina vie, joskus pää pettää, joskus terveys pettää, mut hyvin harvalla noi asiat johtuu siitä, et ehdoin tahdoin omasta halustaan päättäis sössiä.

Ei niin syvää suota ole, etteikö sieltä nousta vois.

Eräs ystäväni taannoin kertoi tapauksesta, mis viina oli vienyt, mielenterveys pettänyt, vaimo jättänyt, koira kuollut, eikä töistä ollut tietoakaan. Hänet pelastettiin kiskoilta just ennen junan tuloa. Muutama vuosi myöhemmin tämä kiskoilta kiskottu perusti rakennusfirman, joka toimii tänäkin päivänä.

Maailmassa on oikeestaan vain kahdenlaisia asioita. Asiat, jotka tappavat ja sit asiat, jotka eivät tapa, mutta sattuvat ihan saatanasti.

Mut kumminkin asiat joista selviää rahalla ovat niitä halpoja asioita.

Ei muuta kuin nokka pystyyn ja naama kohti uusia nöyryytyksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Ehtoota. Kotona ollaan. Kuuletteko äänen "tsih"?

Systerin moksällä on ny katto. Tai siis umpilaudoitus ja aluskermi, mut pitääpä jo vettä. Eikä mun tarttenu kiivetä katolle. Onneks, koska semmoinen aina mua hirvittää. Lautapoikana ja maamiehenä sain palvella.

Poitsun synttärit sit taas tänään...no en sano mitn, mut paljon saa vettä virrata Vantaanjoessa ennenko menen vanhalla tönölläni käymään.
Ansaittu tsih- ääni kuului kyllä :).

Ahkera veljmiäs :). Ja :hug: tämän päivän selviytymiselle.
 
IhanaValo
PK:lle vielä tsempityksiä, uskalla pyytää apua ja ottaa sitä vastaan..ei ihminen jaksa (eikä toivottavasti tarvikaan) yksin taistella sillon kun kaikki tuntuu kaatuvan niskaan :hug:


Mie lähen nukkuu nyt, epäilen muuten itelläni uniapneaa..mies on vähän sanonu säikähtäneensäkin kun kuunnellu miun nukkumista : / Ja sen epäilyksen puolesta puhuu esim. katkonaiset unet, joista vissiin johtuis jatkuva väsymys..alakuloisuus ja yleinen hitaus kaikessa.
Mutta, seurailen tilannetta..isälläni on se ainakin, joskus käytti semmoista ilmanaamariakin vai mikä se onkaan..
 
Eipä tullut meikäläisestä miljonääriä mutta ei kyllä haittaakaan :). Eipähän mennyt yöunet :D

Tsihautinkin - :O - ja kävin sitten nykertämässä pienen herkkupalan ihan törkeen namisesta browniesta :p :ashamed:...mutta toi menee niin taudin torjumisen piikkiin että :attn:! :D
 
PK:lle vielä tsempityksiä, uskalla pyytää apua ja ottaa sitä vastaan..ei ihminen jaksa (eikä toivottavasti tarvikaan) yksin taistella sillon kun kaikki tuntuu kaatuvan niskaan :hug:


Mie lähen nukkuu nyt, epäilen muuten itelläni uniapneaa..mies on vähän sanonu säikähtäneensäkin kun kuunnellu miun nukkumista : / Ja sen epäilyksen puolesta puhuu esim. katkonaiset unet, joista vissiin johtuis jatkuva väsymys..alakuloisuus ja yleinen hitaus kaikessa.
Mutta, seurailen tilannetta..isälläni on se ainakin, joskus käytti semmoista ilmanaamariakin vai mikä se onkaan..
Kauniita unia :). Ja pidä sinäkin huoli itsestäsi :hug:...käy vaikka lääkärillä juttelemassa asiasta, niin pääset ainakin epävarmuudesta ja kysymyksistä eroon. Ok?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä