*TheTammikuu2008*

niin joo mulla on tää kolumbuksen sähköposti niin se oli pohjana rekisteröitymiselle. :) dinomamma onneksi osas sua neuvoa.

Jimena:toivotaan että päästään rytinällä vauvan hakuun.pistetään palsta kerralla hiljaseksi :D
 
Iidukka ja Jonna isot onnittelut pojista!! :flower: :flower:

Jenni ja P.O.A taisi molempia tosiaan nuo pienet säikytellä, onneksi molimmilla nyt kaikki kunnossa!

Tammiäiti älä välitä, ihan yhtä ummikko minäkin. ilman apua en olisi varmaankaan onnistunut, olisiko miehestä tai jostain ystävästä apua. Taitaa olla, että 16 -vuotiaat olisivat parhaita noissa neuvomaan. :D En osaa kyllä siis yhtään auttaa..

Kyllä teitä jo päivän ylittäneitä riittää ja viikonkin ylittäneitä. Toivottavasti pääsette nyt jo pian synnärille asti!
Tänään sitten neidin kanssa tuli sitä pulkkamäkeäkin kokeiltua, kukas siitä saikaan supistuksia aikaiseksi? No mitään siihen viittaavaa en kyllä vielä ole huomannut. Jätin sen laskemisen kyllä tytölle, mutta vedin pulkassa mäkeä ylös ja käveltyä tuli viime päiviin verrattuna ihan kivasti.

No hyvää lauantai iltaa kaikille! Täällä olisi huomenna Se päivä. Ei taida tämä vauva olla yhtä täsmällinen kuin Jonnan..

iita ja nuutti 39+6
 
Onnea taasen vauvautuneille :flower:

Meidän poitsulla nousi yhtäkkiä kova kuume, ja se joutui osastolle. Tulehdusarvot oli koholla, lopuista verikokeista tulee vastaukset vasta tiistaina, eli joutuu ainakin sinne asti saikulla olemaan.

Tiputtavat nyt vauvalle antibioottia 3x/pvä suoneen...toisella reppanalla kanyyli päässä :'(

Harmi kun ei ite voinut jäädä saikulle yöksi, kun siellä oli kaikki sellaiset huoneet täynnä mihin olis voinut mennä..tuli aika tyhjä olo jättää poika sinne letkuihin makaamaan, ja itkemään. Ei varmasti uni tule ensi yönä :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
Jimena:toivotaan että päästään rytinällä vauvan hakuun.pistetään palsta kerralla hiljaseksi :D
Sovittu :D

Nyt lähden tuijottelemaan selviytyjiä, jos tuo tyttö antaa. Äsken siivosin sen pissavahingon meidän sängyn alta... Hyvä, että pääsin sieltä itse pois :LOL:

Jimena
 
Katjalle sympatiat ja voimia!

Istuskelen tässä sohvalla ja voin paksusti. Käytiin syömässä ulkona ja sitten tuli vielä syötyä vähän sipsejä ja dippiä. Piti viedä sipsit kaappiin, ettei vedä koko pussia. Joten ei huolta muilla laskiaispullasta tai kahdesta. Valitsetteko muuten laskiaspullaan hillon vai mantelimassan? Mulle käy molemmat. Riippuu fiiliksestä.
 
Iltoja!

Minä sain maksakokeiden tulokset eilen sitten ihan omalta terveystalolta kun hiukkasen ennen kahta soittelin ja ne oli sitten normaalit onneksi. Taitaa vaan toi iho ola niin kuiva vaikka sitä kovasti yrittää rasvailla.
Tänään, kun menin ruokakauppaan käymään ja mummille 80-vuotis kukkia samalla ostamaan ja vein eka miehen ja pojan jäähallille luistelemaan niin iski taas se ihan hirveä öklötys ja huippaus olo. Hiki virtas siellä kukkakaupassa ihan solkenaan ja otsa oli ihan jää kylmä. Mä jo ajattelin et nyt kyllä kohta lähtee taju, mut kun istahdin sellaiselle kokoke jakkaralle niin selvisin sieltä tajuissani ulos. Miehen ja poitsun kun hain hallilta niin mies sano samantien et ajaa kyllä kotiin kun olin niin valkoinen. En kyllä lähde enää yksin kauppaan. Mulla toi huonosti nukuttu yö näköjään vaikuttaa niin paljon kun viimeyönä kissojen kanssa keskusteltiin 02-04 väli kun oli niin hankala olo ettei saanu nukuttua. Olin tosin taas eilen siellä kaverin lounaskahvilassa jelppimässä nelisen tuntia. Siellä ollessa ei yhtään tee heikkoa mut se näköjään vasta seuraavana päivänä kostautuu tai yönä.

Mä olen ja ruvennut saamaan niitä joko-joko soittoja ympäriinsä.
Ja toinen asia mitä ei kukaan voi käsittää on se, kun mä en oikeesti vieläkään ole halukas tästä masusta luopumaan. Miehenkin yks kaveri tänään viimeks sano et eikö tosiaankaan ota jo noin iso maha aivoon. No EI. Sanoi et olen epänormaali kun en valita. Ehkä mä valitan tääl niin paljon teille ettei muille tartte. Sitä vertaistukea!
Ja kun tosiaan on varmaan viimeinen raskausniin haluun yrittää ainakin nauttia.
Toinen mitä kukaan ei tahdo ymmärtää on se että mä en halua heti sairaalasta kotiin, siis seuraavana päivänäkään synnytyksen jälkeen. Mulla kun ei ole mitään väli'ä missä tai miten nukun kun olen normaalisti oikein unikeko, niin haluan siellä viettää tavallaan lomaa. Valmis ruoka, ei pyykkejä,tiskejä eikä muutakaan kotihommaa. Tehkööt mies ne täällä et mä sitte taas jaksan kun kotiin tulen. Kerrankin kun saa sairaalassa jonkun muun tekemaa ruokaa valmiina melkein nenän eteen. Hulluako, kenties.
Meillä kun on joka kerta mennyt niin et kun vaavi on syntyny niin aina on miehellä ollu töissä niin kiirettä et painanu pitkää päivää heti isyysloman jälkeen. Yleensä ne on jo sieltä töistä soitelleet jo muutaman päivän päästä takasin töihin hänet. Viimekesänä mies piti ensimmäisen neljän viikon kesälomankin kymmeneen vuoteen! sillä on niin pahat traumat siitä ettei rahat riitä. Kun penskana on viikko tolkulla syöny kaurapuuroa kun isänsä juonu kaikki heidän ruokarahansa. Nyt se sitte yrittää ettei hänen lapsiltaan puuttuis mitään. Kun vielä ymmärtäis sen et isä on tärkee myös lapsille. No, nykyään jo käy pojan kanssa lätkässä yhdessä. Se on noiden miesten "yhteinen juttu" äiti saa auttaa vaan seuran kioskivuorojen ja muiden leipomisten kanssa miten ehtii.

Tulihan romaani näin illan kunniaksi... Vointeja kaikille
 
Katjalle :hug: Toivottavasti poika paranee pian...Helppo sanoo, mutta koita levätä kotona ollessas. Vaikka eihän se uni varmaan kunnolla tuu, kun ajatukset on siellä vauvan luona. Mut ainahan voi soittaa, vaikka keskellä yötä, niin kuulee kuulumiset ja voi sit jatkaa itse paremmalla mielellä unia.
 
Mirkkuli: mulla ei ole myöskään kiire kotiin sieltä sairaalasta. tosin, voi tietysti olla toinen mieli, jos kovin täyttä, tai kovasti kuorsaava huonetoveri tms :LOL: . Mut siis samat pointit kun sulla, et on se vaan kiva, kun ei tarvi ruokaa rustata eikä pyykätä. Senkus yölläki köpöttää jääkaapille... Siellä ne tavalliset jugurtit sun muutki maistuu jotenkin ekstrahyviltä. Ja mulla tosiaan nuo rinnat hajonnu niin pahasti aina, ja alkuun ollu ongelmia imetyksen suhteen muutenkin. Toivottavasti siellä olis vielä jokunen "vanha" ja kokenu hoitaja, jotka saa "survottua tissin vauvan suuhun". Siis mä olen joutunu alkuun soittamaan kelloa, ja hoitaja auttanu sen tisun kunnolla sinne vauvan suuhun...
 
Katja: :hug:

Eikö joku todennut jo viikolla, että nyt voi ihan hyvällä omallatunnolla syödä noita laskiaispullia ja laittaa vaan raskauden piikkiin? Itse söin kaksi pullaa eilen, kun mies oli töistä kotiin tullessa käynyt niitä kaupasta hakemassa. Hassua muuten, että äitini soitti eilen aamulla ja kysyi tullaanko kahville kun on laskiaispullia tehnyt. Ei sitten enää sinne menty, kun mies oli kaupasta jo kotiin pullia hakenut...

Oli muuten harvinaisen kökkö kauppareissu tänään! Käytiin ensin Prismassa, kun oltiin vihdoin saatu päätettyä, että hankitaan sitteri sieltä. No eikös ne nyt ollutkin sitten loppu, joten ei muuta kuin cittariin muita ostoksia tekemään. Olin sitte viikolla jaetusta kuvastosta valmiiksi kattonu yhet puolipotkuhousut, mitkä halusin ostaa ja puuteria. Kumpaakaan ei ollut... Miksi mainostaa tuotteita joita ei liikkeestä löydy? No sitten kysyttiin myyjältä apua yhden tarjoustuotteen kanssa, sanoi katsovansa jostain, lähti, mutta ei tullut enää mitään vastaamaan vaikka hyvän aikaa siinä seisoa ooteltiin...

Ruokasostokset saatiin ihan onnistuneesti tehtyä, mutta autolle kävellessä avasin sitte puolenlitran fantan ja eikös se maistunu ihan oudolle. Etiketissä sitten lukikin, että uusi maku... Saa siis jäädä jatkossa fantat ostamatta kun ovat maun ihan kokonaan pilanneet!

Ostoksilta sitte lähes suoraan saunaan, minkä jälkeen nukahdin hetkeksi. Nyt jaksaa sitten katsoa vielä leffaa tms. kun tuskin heti uni uudelleen tulee.

Mitäköhän herkuja sitä vielä söis? Mä oon jo jonkuaikaa huijannu itseni uskomaan, että nyt saa syödä vaikka mitä herkkuja (huomaa kyllä painosta), kun kyse on vaan omasta terveydestä. Sit kun lapsi kasvaa, niin eihän sille voi sanoa että äiti ja isä saa syödä mitä haluaa, mutta sinun tulee syödä terveellisesti mitä käsketään... Eli nyt vähän niinku viime hetket epäterveelliselle elämälle :LOL:

 
No onpas sulla Maija ollut kauppareissu! Miten se yleensä onkin, että kun jotain käy niin se kasautuu.

Täällä on valvottu puoli neljästä... Supistelee sen verran tuntuvasti etten pysty nukkumaan. Tosi pirtee päivä siis tulossa :/ Saa nähdä loppuvatko nämä -kun tulin tänne kertomaan...- vai olisiko meillä toivoa päästä tänään synnyttämään. Katellaan. En jaksa enää pelata mahjongia, joten taidan mennä pötköttelemään sohvalle kaurapussin kanssa.

väsynyt, mutta toiveikas Jimena 41+1
 
Jimena sitä meinataan sitten niinkuin etuilla :LOL: :LOL: Mullakin illalla supisteli, mutta nukkumaan kun menin niin ei mitään. Olen nukkunut koko yön samalla kyljellä ja niin sikeästi, etten aikoihin. Tänään meinataan sinne HopLopiin, jos vaikka jäis johonkin kiinni, niin voisivat tulla irrottelemaan ja viedä samalla Jorviin.

Tänään pitäisi siivotakin ja kaikki joulukukat heittää roskiin. Ja alkaa tuo huominen jännittämään pikkuhiljaa. Pitää varmaan pakata varmuuden vuoksi sairaalakassikin auton perään, jos vaikka heti ottaisivat sisään, ei kyllä mun tuurilla ota. No sen näkee sitten huomenna. Eli musta ei taida mitään kuulua.

Tammiäitikö se kyseli mun sektio jutuista, en enää muista. Mulla esikko käynnistettiin ja jouduin hätäsektioon. Niin lupailivat mulle, että nyt ei käynnistetä, ettei tule samaa tilannetta, vaan leikkaavat puudutuksella. Eli huomenna selviää miten meidän käy. Ellei Irmeli nyt sitten tajua siihen mennessä tulla tuolta normaalia kautta. Mikä on kyllä epätodennäköistä. Jännittää vaan kun ei ole mitään tietoa mikä on tilanne tuolla alapäässä, niin sekin tietysti vaikuttaa siihen huomiseen päätökseen. Mutta en aio murehtia, saavat katsoa ja sitten mietitään.

Mutta nyt pojalle puuron keittoon ja sitten itselle aamupalaa.......Ja munkin alkoi tehdä mieli niitä laskiaispullia :p :p

Nuuskis ja 41+4 (isoakin isompi huokaus)
 
huomenta tammilaiset :)
Kirjoittellinkin eilen jotain höpötystä, mut kadotti mun nikkini... no eipäs haittaa.
Tänään tulitasan viikko yliaikaa ja lähdöstä ei mitään tietoa.
Eilenkin oli jotain kipuja mut mä en enään edes tiedä supistelenko vai mistä millonkin kysymys, oikeestaan en jaksa enään edes välittää..

Hhuomenna neuvola jonne neuvolantäti ei uskonnut mun enään menevän, namm namm.. saa syödä hattunsa :LOL:
Naapuri tais lähteä perjantaina synnyttämään, päivällä viell juteltiin tuossa ja valitteli kun ei mitään tuntemuksia ja yks kaks olikin jo synnärillä.. eli niinkin nopsaan kaikki voi toisilla käydä :)

Mua alkaa jo muut asiat tressaamaan, sisko tulossa ulkomailta kahdeksi viikoksi suomeen 24pvä, mä todellakaan halua sillon enäään olla masuni kanssa, kaks viikkoa on niin lyhyt aika että tahdon nauttia siskoni seurasta enkä maata sairaalassa taikka kotona masuni kanssa, tahdon et siskoni näkee tämän nyytin..
Toiseks menee hermot kyselijöiden kanssa, eiks ne oikeesti ymmärrä kuinka rasittavaa on vastata monta kerta ettei vieläkään kun olen jo kaikille ilmoittanut että ilmoitan heti kun käärö syntyny :kieh:
 
Huomenta hei!

MaijaM, katoitko fantasta ettei vahingossa ostanu sitä uutta makua mandariini, tavallinen fantakin kyl vielä löytynee, mutta niillä on tullut vain toi uusia maku, joka on siis eri kuin se tavallinen fanta:D
Katja Voimia ja tsemppiä. Toivottavasti pikkuinen paranee nopsaa! Varmasti hankalaa jättää toinen sinne sairaalaan ja itse lähteä kotiin. Sekin on jo hankalaa ku pitää pikkuinen viedä sairaalaa ja jäädä sinne yöksi, vaikka sais olla mukanakin.

Meillä kans eilen meni sitte kaikki suunnitelmat uusiksi. Oltiin kerrankin muka niin suunniteltu kaikki kauppareissut ja että esikko pääsis käymää Transformers-robottinäyttelyssä yms.
Niin aamulla tulikin soitto että pappani on mennyt tosi huonoon kuntoon ja ei muuta ku suoraa päätä sairaalan, mutta ei pappa jaksanut meitä odottaa vaan oli nukkunut pois hetkeä aikasemmin :'( Tavallaan soli odotettavissa, ku pitkää oli sairastellu ja aina selvinnyt teräspappana! Mutta nyt saahaankin viettää ensin hautajaiset ja sitten kastajaiset. Tämä on tätä elämänkulkua..

Anteeksi ku tälläisillä avaudun täällä :ashamed:
Tsemppiä vielä kaikille loppurutistukseen!
Nuuskis, sun kohalla ainakin tietää ettei enää kauaa voi kestää ku irmelin saat syliin, päivät käy vähiin!

Saaru
 
Saaru :hug: :hug: Se on tuo elämän kulku tuollaista.

Täällä tosiaan odotan malttamattomana huomista ja varmaa tietoa, että miten sitten edetään. Ja jos Irmeli samaan malliin huitoo menemään kuin eilen ja tänä aamuna, niin liikkeitä rekisteröityy ainakin ihan urakalla. Mulla maha vaan heiluu puolelta toiselle kun yks tota takapuoltaan viskoo eestaas. Illalla kun istuin sohvalla niin isännän kans saatiin kunnon naurut mun mahalle. Aina kun vähänkin tökkäs niin johan kantapää jostakin vilahti ja pylly rupes heilumaan. Mutta sehän vaan on hyvä, että liikkuu kunnolla. Onpahan ainakin kunnossa, vaikka onkin jo noin yliaikainen. Mutta kohta se sieltä tähän kavalaan maailmaan kaivetaan vaikka väkisin. Vaikka itsepäisesti vastaan laittaisikin.

Jimena: Katsotaan jos vaikka oltais yhtä aikaa síellä synnärillä. Kyllä meitä saa etuilla jos siltä alkaa tuntumaan, kun ei tää yksi nyt kerta tajua tulla niin olkoot.

Nuuskis
 
Nuuskis Jee! Hyvä niin, siellä jatkellaa sitten enemmän ja lisää juttustelua..

Tuli muuten tuossa mieleen ku aina puhutaan et vauvat "rauhoittuu" mahassa aina ennen synnytystä, niin mulla ei kyl kertaakaa oo niin käynyt. Nytkin mahassa kävi vielä synnytyssalissa kauhia jytke. Ihan miehellekin sanoin että ihan kauhia meno pojalla päällä. Ihan kui olis kiireellä koittanu potkia vauhtia ulostuloon :LOL:
Siellä msn:llä tais olla mun kuvakin profiilissa, joskus varmaa moisen sinne lykänny..Itekki yllätyin ku katoin.. :eek:
 
Katjalle ja pienelle paljon jaksamista! Surullista, kun pienten pitää sairastaa, toivottavasti selviää syy nopeasti ja pääsee kotiin. Voimia!

Jokos Jimena lähti? Toivottavasti nyt homma etenee ja pääsette lähtemään, siis jollet jo lähtenyt. Onnea matkaan!

Meillä mies lähti tytön kanssa päiväksi mökille. Saan täällä ihan rauhassa nyt lepäillä ja jos jaksaisi vaikka vähän siivoillakin. Tänään siis laskettu päivä ja yli mennään (varmaan reippaastikin). Olisihan se ollut kiva jos pieni olis yllättänyt ja tullutkin etukäteen, mutta ei minullakaan niin kiire tästä mahasta eroon ole. Eiköhän tässä 2 viikon sisällä jotain tapahdu!

iita ja nuutti 40+0
 
Katja kurja juttu, koita jaksaa :flower:

Täällä on alkanut ihmeelliset olotilat. Eilen illalla maha ja selkä meni ihan kovaksi. Hieroin siinä sitten mahaa ja sain jonkun ihmeellisen 40 minsan super kiristyksen. Jonkun sortin nippailuja siinä kanssa tuli mahaa. Tänä aamuna kanssa ollu kiristelyä ja tuntuu että poju on laskeutunut tosi alas, kauhee paine alapäässä. Ilmeisesti mun loppuraskaus on nyt tosissaan alkanut. Ei sen puoleen kyllä saiskin alkaa harjotussuppareita pikkuhiljaa tulemaan.

Maximilian ja masupoju 38 tasan
 
Täällä ollaan edelleen. Mummo ja ukki kävi äsken hakemassa lapset mummolaan. Nyt vaan odotellaan, että supistusten väli tästä (10min) vähän tihenisi. Ai tuska, että tekee kyllä jo kipeää eli kohta puolin varmaan päästään lähtemään.

Nuuskis: perässä vaan :) Onneksi huomenna on jo maanantai niin pääset kuulemaan miten jatkossa, jos Irmeli nyt ei tän päivän aikana päätä poistua masusta.

Saaru: :hug: papan poismenon johdosta.

Nyt meen pakkaamaan loput sairaalakassista, jos sitten kohta pääsisikin hönkäilemään jo ilokaasua :)

Jimena 41+1
 
Huomenta kaikille!

Täällä jatkuu vesisade ja kauhea tuuli :( . Talvesta ei siis taas tietoakaan...

Saaru: Osanotot :hug:

Oli muuten ihan sitä normaalia fantaakin uudistettu, miehellä oli sitten sitä uutuusmakua...

Mitäköhän sitä tänään puuhaisi? Tekemistä ois kyllä vaikka kuin paljon, mutta jotenki haluisin tänään tehdä jotain vähemmän hyödyllistä... Vielä kun miettii, että tämä tai seuraava viikonloppu on suurella todennäköisyydellä viimeinen, joka voidaan olla kahdestaan kotona.

Huomenna siis äippäpolilla lääkärikäynti, ja olen nyt aikalailla sitä mieltä, että mikäli käännösyritys ei onnistu, niin sitten saavat antaa ajan sektioon... Mutta toki huominen lääkärikäynti vaikuttaa asiaan.

Mutta nyt pitää raahautua lenkille koirien kanssa, onneksi nuo eivät ole liian aamuvirkkuja, joten vielä jaksavat nukkua.

Maija 38+2
 

Yhteistyössä