Toimeentulotukea opiskeluja varten tarvittaviin vaatteisiin?

[QUOTE="vieras";22965968]Kyllä niitä hoitsun asuja löytyy työpaikoilla ihan tonne xxxl/56 kokoihin saakka, että ihmettelen syvästi jos liian pieniä on ne sulle :O[/QUOTE]

No ei todellakaan joka paikassa löydy kokoja vaikka millä mitalla.
 
"vieras"
Ihan jo tartuntatauti riskin vuoksi ei oo ollenkaan hyväksi käyttää omia vaatteita hoitoalan töissä :O Esim. noro ei kuole pesukoneessa edes 60 asteessa vaan levittää tautia ja muhii pitkään koneessa. Puhumattakaan jostaki ärhäkämmästä pöpöstä jonka sieltä töistä voi kotiinsa kantaa :kieh:
 
Siis missä paikoissa sä tulet vielä olemaan töissä opiskelun puitteissa? Kuinka monta paikkaa ja missä yksiköissä? Mä en ainakaan koskaan ole ilman vaatteita jäänyt tehdessäni hoitoalan harjoitteluja. Oli mulla omakin puku mutta ei olis tullut mieleenkään käyttää sitä ja kantaa ties mitä pöpöä kotiin. :x
 
[QUOTE="vieras";22966056]Minkä kokonen sä sitte oot :O :O ??[/QUOTE]

No eihän se nyt siitä ole kyse, että olisin aivan järjettömän iso, mutta ei todellakaan tällääsellä pienellä paikkakunnalla ole joka paikassa vaatteita vaikka kuinka paljon sijaasia ja harjoottelijoota varten.
 
...
Mieheni aikanaan kun opiskeli laborantiksi niin ei saanut edes kirjoihin mitään.
Saimme perustoimeentulotukea mutta koulumatkat oli ainoa opiskeluun liittyvä meno joka hyväksyttiin.
 
Siis missä paikoissa sä tulet vielä olemaan töissä opiskelun puitteissa? Kuinka monta paikkaa ja missä yksiköissä? Mä en ainakaan koskaan ole ilman vaatteita jäänyt tehdessäni hoitoalan harjoitteluja. Oli mulla omakin puku mutta ei olis tullut mieleenkään käyttää sitä ja kantaa ties mitä pöpöä kotiin. :x
No helppo se on teillä joille löytyy sopivia vaatteita sieltä harjoottelupaikasta!

Jos mulla olis kaks asua, niin erittään helposti mä saan ne laitettua pyykin mukaan kuten muutkin.
 
ec
Mä en suoraan sanottuna ole voinut edes kuvitella, että tuollaisiin saa tttukea. Ja kun tosiaan on kyseessä jo sun toinen ammattisi. Nostatko opintolainaa? Itse olen käytännössä ostanut opiskelussa tarvitsemani tavarat opintolainalla tai niillä rahoilla, joita olen kesätöistä/keikkatöistä saanut.
 
ffd
Siis voi luoja. Sä ihan tosissaan meinaat, että mä rupian nyt vaatimaan mulle sopivia vaatteita jotka tulee sitten harjoottelun lopus...
No voi luoja joo. Sä otat tän aiheen puheeksi jo koulussa. Koulu viestii harjoittelupaikkoihin, ajoissa. Kyllä ne paikat sen verran ajoissa tiedetään että pitäisi järjestyä. Vai meinaatko että tyttölapsi Sambiassa alkaa ommella kun sä menet harjoitteluun?????

Mikäs estikään asun pesua työvuoron jälkeen?
 
No helppo se on teillä joille löytyy sopivia vaatteita sieltä harjoottelupaikasta!

Jos mulla olis kaks asua, niin erittään helposti mä saan ne laitettua pyykin mukaan kuten muutkin.
Mä olen siis itse sitä kokoa, että kaupasta ei helposti edes löydy vaatteita. Lähinnä pituuden puolesta. Silti jokaisessa harjoittelupaikassa on ainakin 1-2 asua löytynyt. Mutta sähän tässä jo sanoit, että sä et ole kovin iso, miten niitä vaatteita ei siellä sitten ole? Mitä harjoitteluita sulla on vielä tulossa?
 
jaaa
Nyt täytyy sanoa, että eipä ole koskaan tullut mieleen, että voisin mennä sossun luukulle, ja pyytä heitä ostamaan minulle tenttikirjoja, kameraa tai sanelukonetta, joita opinnoissani ja tulevassa työssäni tarvitsen. Eipä minullekaan jää vuokran jälkeen opintotuesta paljonkaan käteen, mutta itse olen aina itseni elättänyt, ja pitänyt sitä ihan itsestäänselvyytenä.
 
Kun olin vanhainkodilla
niin talon puolesta vaatetus ( tosin käytin omia housuja ),mutta aloin tuoda itse kotiin pestäväksi, koska välttämättä viikonlopun jälken et löytänyt itsellesi sopivaa työvaatetta.
 
"vieras"
Nyt täytyy sanoa, että eipä ole koskaan tullut mieleen, että voisin mennä sossun luukulle, ja pyytä heitä ostamaan minulle tenttikirjoja, kameraa tai sanelukonetta, joita opinnoissani ja tulevassa työssäni tarvitsen. Eipä minullekaan jää vuokran jälkeen opintotuesta paljonkaan käteen, mutta itse olen aina itseni elättänyt, ja pitänyt sitä ihan itsestäänselvyytenä.
No tässä huomataan ns. sossunelättien asenne verrattuna muihin; toisille ei tulisi mieleenkään maksattaa tuollaisia asioita yhteiskunnalla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22966194]No tässä huomataan ns. sossunelättien asenne verrattuna muihin; toisille ei tulisi mieleenkään maksattaa tuollaisia asioita yhteiskunnalla.[/QUOTE]

Ilmeisesti ihmisten asenteet vaihtelevat paljonkin, en tähän muuta selitystä keksi. Näköjään se sossu maksaa mitä vain, vaikka Kelasta jo annettaisiinkin tukia juuri opintojen kuluja varten... Outoa.
 
"vieras"
Mun mies aloitti koulun johon hänen piti ostaa 350€ maksava koulupuku, 2 eri kengät, 2 teknistä alusasua, kirjoja (joita ei kirjastosta saa koska niitä käytetään koko opiskeluja ajan) yms. muuta pientä. Yhteensä hankintoihin meni noin 700€ ennen kun koulu edes alkoi mut eipä tullut mieleen sossusta pyytää vaan ihan tehtiin töitä sen verran enemmän et saatiin säästettyä.
 
Meillä homma toimii niin, että hyvissä ajoin ennen harjoittelua otetaan yhteyttä harjoittelupaikkaan. Esittelemme itsemme, ja pienempiin paikkoihin menevät kertovat myös minkäkokoisia työvaatteita käyttävät.

Harjoittelupaikka sitten hommaa ne vaatteet.
 
No ei kun kattos kyllä joka paikassa saa työvaatteet! Palsta sanoo niin!
No ei kai tässä kukaan nyt niin ole sanonut. :) Itse tunnen moniakin hoitoalan ihmisiä, ja kenelläkään ei kyllä tällaista ongelmaa ole ollut. Siksi kysyinkin, että mitä työharjoitteluita on vielä tulossa, eihän kai nyt sentään voi olla niin ettei teillä päin missään työpaikassa ole harjoittelijoille vaatteita.
 

Yhteistyössä