Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet

Voi Moon Moth! ♡

Tosi kurja kuulla, olen tosi pahoillani. :'(

Tyhjennys varmasti jännittää/pelottaa. Toivotaan, että pääset "toimenpiteestä" mahdollisimman helpolla, muutenkin jo kurjaa, kun toivottu plussa päätyy tällaiseen tilanteeseen. Tsemppiä huomiseen kovasti.
Onneksi se nyt on jo huomenna, niin ei tarvitse kauaa jännittää. Täällä ollaan varmasti hengessä mukana!

En minä nyt oikein edes tiedä, mitä oikeasti sanoa ja toivottaa, mutta ♡♡♡♡♡
 
Voi Moon Moth miten kurjaa! :(

Kuhmura Niin täälläkin muistaakseni on, että vasta 5 päivän heitolla muutetaan laskettua aikaa. Esikoinen heitti ultrassa aina 3 päivää, mutta sillä ei muutettu. Jotenka lasketaan se sitten neuvolassa sitten miten vaan, niin tuskin se ultrassa tuon enempää heittää. :) Ovulaatioaika kun on kuitenkin selvillä.
 
Taidan minäkin uskaltaa tänne liittyä pikku hiljaa.. :) Ihan epätodellinen olo koko jutusta.. Esikoisesta aikoinaan testasin vain digitestillä ja homma oli sillä selvä. Nyt aloitin testailun hurjan aikaisin ja yllätyin kun jo dpo 10 näkyi haamuviiva.. Tuntuu ettei noihin liuskoihin oo luottamista :ROFLMAO: Ajattelin vielä torstaina testata cb:n digillä ja toivotaan että siinä haluttu tulos!

inasofia (26) / 2.lapsi / la 6.10. ainakin ton nettilaskurin mukaan :) Sama kuin sinulla Cempalo :)

Ihanaa päästä tänne teidän kanssa! <3 Mä olen kyllä sellanen lievä panikoitsija... Että meneehän kaikki hyvin. Mutta aika näyttää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Ylihuomenna varhaisultra ja ihan pihalla kaikesta. Perhepiirissä ollut vakavaa sairastumista ja stressiä riittää. Kunhan ei vain vaikuta tähän raskauteen. Siitäkin omakin stressi, että näkyykö ultrassa ketään vai ei. Niin omaa napaa, mutta elämä en kestä tätä olotilaa! Stressaan rakasta läheistä ja hänen toipumistaan, samalla hirveä stressi pysyykö pieni mukana kun stressaan läheisestä ja sit stressaan jo stressistä.

Olis niin mahtavaa vaan sammuttaa aivot välillä... Huoh. :cry:
 
Tervetuloa tuoreet plussanneet! Ihana saada teidät tänne ♡

cherrytomato, täälläkin ollut aika aikamoista huolta ja mietittävää raskauden ulkopuolelta. Lueskelin vielä Vau:n "raskaus viikko viikolta"-kalenteria ja siellä muistutellaan rentoutumaan, ajattelemaan mukavia ja välttämään stressiä. Eipä vaan oo aina niin helppoa!
Toivotaan, että teilläkin on kaikki hyvin ja stressikin helpottaisi.

Itsekin olen vähän semmoinen hermoilija ja mietin kovasti ennen ultraa, että onhan kaikki hyvin ja onko koko vauvaa olemassakaan.
Nyt samasta syystä odottelen liikkeiden tuntemista kuin kuuta nousevaa. On se vaan ihana varmistus, kun vauva alkaa ilmoitella olemassa olostaan ihan itse. Ihan pian ♡


Hei, te kakkosta odottavat tai samassa tilanteessa olleet:
Ikäeroa näille meidän murusille tulee 2+ vuotta. Onkohan sisarusrattaille tarvetta? Jaksaakohan isompi pelkällä seisomalaudalla ja tuleeko tuplarattaita ikävä uhmakohtauksen tai väsymyksen iskiessä kauppakeskuksessa?


(16+4)
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia
Moon Moth voimia sinulle, todella harmillinen tilanne :( toivottavasti kaikki menee hyvin. Jaksele ja hoida itsesi kuntoon, tarkeaa yrittaa pysya positiivisena ja varmasti puolison tuki on todella tarkeaa tammoisessa tilanteessa. Tsemppia <3

Teille, joilla raskaus on todella alussa.. yrittakaa olla stressaamatta ja hermoilematta liikaa! Minulla oli aivan sama juttu alussa, tosin turhaan hirveasti hermoilin alkuun kun siella se pallero on ja kasvaa <3 ymmarran, ettei helppoa ole jos muitakin isoja asioita elamassa tapahtuu, yrittakaa silti rentoutua milloin mahdollista. Ehka pieni kavelylenkki metsassatai mika ikina saa teidat rentoutumaan/hyvalle mielelle. Varmasti hormonit ei helpota asiaa kun voi olla mielialan vaihteluita. Tsemppia teille odotukseen <3

Minulla nyt rv 17+1 ja ehka vahan aavistelen, etta vauvelin liikkeet ruvennut tuntumaan? On useamman paivan jotain pienta tuntenut mutten ole ollut ihan varma. Nyt ehka varmempana kun ne tuntuneet enemman. En oikein osaa selittaa, pitaa katsella oonko oikeessa.
Kaytiin viime viikolla katilon luona ja kuunteli myos sydanaanet. Siella pieni sydan hakkasi kovasti <3 oli kylla herkka hetki. Meilla on rakenneultra 16.2. eli ei enaa kovin pitka aika siihen ja puolivali onkin menty!
 
pumpulipallero, teillä ei tosiaan ole enää pitkästi rakenneultraan. Meillä on tuosta pari viikkoa myöhemmin, eikä noin aikaisilla viikoilla enää täällä meidän neuvolassa/ultrassa edes tehdä rakenneultria.
Esikoisen aikaan suositus oli 18+0-21+6, mutta siitäkään ei ihan ekaa viikkoa suositeltu. Nyt oli muuttunut 20+0-21+6 ja tuostakin aikaa varannut kätilö sanoi, että vasta jälkimmäisellä viikolla suosittelevat ja kyllä pitkin hampain antoi ajan 20+ viikolle, kun ei yksinkertaisesti jälkimmäiseltä löytynyt sopivaa aikaa.
Nyt on aika varattuna suunnilleen samoille päiville kuin esikoinenkin rakenneultrattiin.

Miten oli, meinaatteko kysellä sukupuolta, pumpulipallero?

Minä olen parina iltana tuntenut liikahduksen, edellisestä raskaudesta muistaen, mutta ilmeisesti istukan paikka ja sikiön asento antavat myöten tuntea vasta aivan isoimmat ja selkeimmät kuperkeikat. Josko pian enemmän ja päivittäin. ♡


(16+5)
 
Kuhmura mä luulen että tuplat tulee kyllä meillä ainakin olemaan hankintalistalla.. Tää ikäero on varmaan just siinä rajalla, että tuleeko tarpeeseen ja tietysti riippuu paljon lapsestakin. Mun poika on kyllä tosi reipas ikäisekseen, aina sanomassa "itse kävellä" joka paikkaan :D Mutta asutaan täällä vähän "maalla" niin puistoihinkin matkaa jonkin verran.. Luulen että säästetään kaikkien hermoja, jos välillä saa ton esikoisen rattaiden kyytiin ;) Myös uskon, et muualla voi tulla tarvetta... Seisomalauta varmasti tulee myös hankittua, mutta en usko että ne ainakaan talviolosuhteissä täällä kulkee kauhean hyvin eteenpäin jos vähänkin enemmän lunta.
 
Heipä hei kaikille!

Ajattelin ilmoittautua mukaan, vaikkei minua kukaan tunnekaan. Olen kuitenkin hiljaisena stalkkerina seuraillut alkuperäistä ketjua kuumeillessani.

Mulla kävi sikäli hyvä säkä, että poistin hormonikierukan 17.12., minkä jälkeen tuli tyhjennysvuoto, sitten parin viikon päästä menkat. Plussasin näiden varsinaisten menkkojen jälkeen heti ensimmäisestä kunnon kierrosta. Tällä hetkellä menossa 4+0.

Tää raskaus on mulle toinen, sillä olen jo valmiiksi 2-vuotiaan tytön äiti. Palasin vasta viime syksynä äitiyslomalta opiskelujen pariin, mutta enpä taidakaan kauaa ehtiä opiskelemaan.

Väsymys on tällä hetkellä ihan omaa luokkaansa. Naama kukkii kuin murkulla paisemaisista finneistä. Mutta kyllä tämä tästä!

Plussaplussa (22) / 2. lapsi / 6.10.16
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia ja Cembalo
Jos tämä juuri alkanut raskaus toisi meille vauvan lokakuussa, niin esikoinen olisi silloin n. 2,5v. En usko, että se joka paikkaan vielä silloin kävelee enkä tiedä miten sellainen seisomalauta toimii esim. loskassa, kun tosiaan talvea vasten vauva syntyisi. Yksi vaihtoehto mitä mietin, että jos vauva viihtyisi hyvin kantoliinassa ja -repussa niin ehkä esikoinen saisi pitää rattaat ihan itsellään. Esikoinen oli sellainen sylivauva, että se ei olisi varmaan välttämättä pienenä rattaita tarvinut. Tai sitten on pakko alkaa miettiä niitä tuplia jossain kohtaa. Ei vaan ole kovin kivat säilytettävät. Missä sellaisia yleensä pidetään? Meillä on yksösrattaat tuulikaapissa, mutta ei siihen tuplat mahdu. Tai ehkä tuurilla jotkut tosi kompaktit peräkkäin istuttavat...
 
Kuhmura meilla (asun siis Englannissa) on yleensa toi rakennusultra rv 18-20. En tieda, onko siihen mitaan takarajaa, mulle anoitvat automaattisesti heti ajan tuolle paivalle millonka mulla alkaa 20+0. Saa nahda mita siella nakyy. Jos tietty ei nay kaikki mita he haluavat tai vauva liikkuu liikaa tms niin sopivat toisen ajan ja katsovat sitten uudestaan.
Joo kylla me halutaan tietaa sukupuoli jos mahdollista :)
Mites teilla, haluatteko tietaa sukupuolen?

Muuten noista liikkeista..toissapaivana tunsin selvasti etta oli jonkunnakonen potku. Nyt sitten varmistunut eilisen ja taman aamun perusteella.. kyllapa se pikkuinen viuhtoo kovasti :D tosi janna tunne, tulle hymyiltya aina kun sen tuntee :) ihmiset varmaan kattoo kaupungilla etta mikas tuolla vialla kun tuolleen hymyilee :D

Meilla ei tosiaan taalla ole tuo lumi ongelmana joten rattaita valitessa ei sita tarvinnut miettia. Lahinna mitka on kaytannolliset kaupunkioloissa kun asutaan pienessa kaupungissa ja enimmakseen tulee tyonneltya asfaltilla/kovalla maalla, ei niinkaan pehmealla pohjalla tms.

Kivaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti voitte hyvin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Tervetuloa plussaplussa! Keskusteluun saa ilman muuta hypätä mukaan, mutta alkuperäisen ketjun "ulkopuolelta" tulevat listaan vasta, kun olette "vakiväkeä" :). Tarkoitus ei ole tietenkään syrjiä, vaan päästä itse helpommalla, ettei mobiililla tarvitse päivitellä edes takaisin ensin listaan ja sitten pois, jos ei kirjoittelekaan.
Tsemppiä alkuväsymykseen! Uskon, että aika hurjaa välillä taaperon ja opintojen keskellä. Itsekin olin tosi väsynyt ja nyt vähän hämmästynyt (onnellinen!), kun väsymys alkaa väistyä.

inasofia ja Cembalo: Meillä poika kanssa reipas kävelemään, mutta toisaalta välillä myös sen verran nopea, että turvallisuuden takia voisi välillä olla kiva saada rattaisiin, ettei minne tahansa säntäile. Tosin onhan tässä puolivuotinen aikaa seurailla, miten hän kehittyy. Me myös ollaan vähän maalaisia ja kävelymatkat voi olla pienelle turhan pieniä. Seisomalauta jo löytyy, kun käytetyt yhdistelmät ostettiin ekan odotuksen aikana. Se vaikuttaa ihan hyvältä talvikäyttöönkin, paitsi ihan pahimmilla loskakeleillä ei ehkä...
Esikoista kannoin paljon liinassa ja rattaat otettiin käyttöön liikkuessa oikeastaan vasta lähempänä vuoden ikää. Eli voisi kyllä mennä niinkin monessa paikassa, että esikoinen on rattaissa ja vauva liinassa. Paitsi, että ekat kuukaudet kyllä olisi vauvan varalta ehkä hyvä olla yhdistelmät vaunuina, että saa makuuasentoon ja reilu 2-vuotias saattaa pysyä vähän huonosti vauvakopassa, jos istuma-/makuupaikkaa pitää vuorotella :D. Ja meille kun tulee kesävauva, niin kuinkahan tämä mamma mahtaa hikoilla helteillä vauva liinassa?? :D :D

En ole tarkemmin vielä katsellut, enkä oikein edes miettinyt, olisiko rinnakkain vai peräkkäin istuttavat paremmat. Tuo säilytyskysymys on kyllä hyvä. :D
Sitten olen miettinyt kyllä, että pitäisikö olla sellaiset yhdistelmäsisarusrattaat, joissa toiselle saa aluksi vaunukopan ja toiselle ratasistuimen. Olisi aika hienot, mutta budjetti taitaa räjähtää käsiin...
Ainoa varma taitaa olla se, että tarvitaan neljä isoa rengasta, että päästään meneen maastossa kuin maastossa.


pumpulipallero, hymy on aina hyvästä :). Ja itseasiassa epäilen monen saman kokeneen naisen kaupungillakin tunnistavan sen "minulla on mahassani salaisuus"-hymyn, jota hehkut ;).

Teillä ei sitten tarvitse niin miettiä rengasominaisuuksia vaunuissa/rattaissa. Jotkut kompaktit, joilla pääsee helposti kaupungissa liikkumaan. :)

Me kysytään myös rakenneultrassa mahdollista sukupuolta.
Esikoisesta oli varma "poikaolo" tässä vaiheessa, nyt ei itsellä ole vastaavaa tuntumaa.


(16+6)
 
Ensimmäiset liikkeet on niin ihania!
Olen tuntenut kaikissa raskauksissa liikkeet jo hyvin aikaisin ja niin tälläkin kertaa. Pari viikkoa sitten jo tuntui satunnaisia muljahduksia ja nyt se on ihan päivittäistä. Istukkakin on takaseinässä, joten ei vaimenna. Välillä huomaan töissä hymyileväni itsekseni, kun tunnen mahassa jotain tapahtuvan.

Maha on kasvanut jo hurjaa tahtia. Ei mitään mahista pitää sitä piilossa enää tai edes toivoa mahtuvansa vanhoihin vaatteisiin. Kävinkin läpi koko vaatekaapin ja siirsin äitiysvaatteet vanhojen tilalle.

Olen päässyt kyllä nauttimaan tästä raskaudesta ihan täysillä. Pahoinvointi oli kovin vaatimatonta aiempiin raskauksiin verrattuna ja nyt sitä ei ole ollut enää useampaan viikkoon.Toivottavasti tajuaa iskias ja muut kivut pysyä poissa, ettei saa niitä riesaksi loppuraskaudesta.

Vaunuja olen tässä vähitellen katsellut. Edellisestä hankinnasta on niin kauan aikaa, että olen ihan pihalla. Surffailu lastetarvikesivuilla ei auttanut kyllä yhtään mitään. Pitää käydä varmaan ihan liikkeessä katsomassa. Kääntyviä etupyöriä meille ei kyllä tule. Matkarattaissa on sellaiset ja lukittuna tahtovat vetää kovasti oikealle.
Kova vai pehmeä koppa, kumpi olisi parempi? Aiemmin meillä on ollut kova ja mietin nyt vaan olisiko se pehmeä kivempi, kun siinä voi sitten kuljettaakin helpommin. Toisaalta kovaan koppaan varmaan mahtuu paremmin toppapussia ym. talviaikaan, kun ulkona nukuttaa. Onpa vaikeaa.
Nyt, kun meillä on vanhemmat lapset jo vähän isompia, tärkeä ominaisuus on hyvä työnnettävyys. Odotan jo kovasti, että pääsen tekemään pitkiä kävelylenkkejä, joita esikoisen vauva-aikana oli mahdollista tehdä.

Joie 14+1
 
Esikoisen rattaina meillä on yhdistelmät, joten selän saa ihan makuuasentoon ja ratasistuin on vielä niin päin, että katsellaan muksun kanssa toisiamme tuolla kärrytellessä. :D Hätätapauksessa varmaan vauvankin voisi laittaa ratasistuimeen selkänoja makuuasennossa. Talviaikaan on ainakin nyt rattaissa lämpöpussikin. Saa nähdä mahtuuko esikoinen siihen enää ensi talvena. Jos tuplat ostetaan, niin haluaisin niissäkin nähdä lapset. En tiedä onko se kovin monissa malleissa mahdollista.
 
Täällä kans mietitään, mitä tehdä rattaiden kanssa. Meillä on esikoisella olleet käytössä jo kulahtaneet Teutonia-yhdistelmät. Ne saisi kuitenkin suht hyvään kuntoon vaihtamalla sisäkumit ja pesemällä kankaat. Tuplarattaita en viitsi tähän hätään hankkia, sillä esikoinen harvoin nykyisinkään viihtyy enää rattaissa. Ehkäpä siis seisomalauta on se meidän ratkaisu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kuhmura
Onnea vielä, inasofia. Ihana varmistus tuo digi ♡

plussaplussa, meilläkin kulahtaneet Teutoniat, joilla ajellaan ainakin osittain. Riippuu nyt, mihin tuplien kanssa päädytään.


Näin muuten semmoisen seisomalaudan, jossa oli irrotettava satulaistuin kahvoilla. Olisikohan sellainen hyvä? Ei nyt päiväunia ajatellen ehkä, mutta varalta leikkipuistoreissuille.


(17+0)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä