Toiveena vauva 2017-2018

Ainiin.. tää kroppa tosiaan siis hakee rytmiään.. ekan ovislimailun jälkeen menkat alkoki viikkoa liian aikaseen eli dpo9 oli kp 1.. jos sama rytmi ois tässä kierrossa ollu ni menkat ois alkanu nyt ma.. mut ei oo vielä. En tosin oo limojakaa huomannu, joten ellei nyt tulevana ma viimeistään ala losottaa niin ovulaatio vielä tulematta.. alotan ens vkolla juomaan greippimehua kyllä.. :p
 
Mulla oli tästä maaliskuisesta jännä homma sillon kesäkuussa kun jäbå alkusa saanu.. Ekanakkii ovis sattu viikonlopulle, jolloin mies oli 130km päässä.. seksiä oli kyllä pe aamuna ennen lähtöäsä ja ma iltana kun tuli takas..

No seukks vkl oli juhannus ja tää tyttö pämppäs melko huolella, ku joskus pari kybäsenä viimeks ollu niin huonossa hapessa että muisti menee.. :p Isäntä antoki mulle uuden nimen "kaunisniemen laatoittaja", kun oli oksennuksellani kaunisniemeä laatoittanut.. no joo, mutta asiaan. :ROFLMAO:

Juhannusiltaa seuraavana aamuna (eli miun laskujen mukaan dpo 6) kurkotin pussaamaan tuota ukonkutalettani, ja samalla älytön vihkasu vas puolella.. sanoin ihan miehellekkii ku säikähhin ja piti ihan sohvalle mennä makaa.. olin varma että jtn repes yms.. , mut siitä oon aatellu että vissiin se kiinnittyminen voi kun voikin jtn kipua aiheuttaa tai sit oli vaan iloinen yhteensattuma.. mut tuossa tuo hymynaamainen poijjanpollukka hujoutuu..:love::love: (--> sormi osu vahingossa tohon :sick: ja en ällyy miks en saa kännyllä harhaiskunaamoja deletoitua.. o_O)
Voi kuinka ihanaa! :love:
Voi olla että kuvittelin eilen illalla vaan kaiken, joten ajattelin olla ajattelematta yhtään koska oon aivan varma että jos nyt kehittelen kaiken näköstä mielelle niin pian tipun korkeelta ja nopeasti alas.. :)

Alinah92 kp35 dpo5
 
Liitynpä tänne joukkoon, vaikka mitään varsinaista yritystä ei ole vielä alkanut. Minulla on 1v 3kk ikäinen lapsi ja nyt olisi toinen toiveissa. Esikoinen on saanut alkunsa hoitojen avulla 3v yrityksen jälkeen, joten uskon että tämän toisen saamiseen tullaan niitä taas tarvitsemaan ja pakkasessa onkin 2 alkiota odottamassa. Maaliskuun lopussa tuli 4 päivää pientä tiputtelu vuotoa, jonka jälkeen olen odotellut milloin ne tulisi kunnolla ja luulenkin imetyksen vielä vaikuttavan kun imetän sen kerran vuorokaudessa, ettei niitä näy. Vielä kun saisi tuon imetyksen lopetettua pian kokonaan niin ehkä ne sieltä tulee ja ajattelin kuitenkin varata gynekologille tässä jossain vaiheessa ajan ja katsoa vähän, onko niitä kuukautisia tulossa vielä pitkään aikaan. Plussatuulia kaikille!
 
Onnea, MamaBlue!

Miten se lämmönmittaus nyt taas toimikaan?
Kiitos! :love:

Lämmöt mitataan aina aamulla, vähintään 3h yhtäjaksoisen unen jälkeen, joka aamu samaan aikaan ja ennen kuin nousee ylös (edes istumaan) tai tekee yhtään mitään...

Ennen ovista peruslämpö suht matala (yksilöllistä), just ennen ovista lämpö yleensä tipahtaa vielä pikkuisen. Oviksen tapahduttua seuraavana aamuna lämpö on noussut (yleensä puolella asteella tai jopa asteella, mutta tämäkin yksilöllistä). Lämmön nostaa siis irronneen munasolun tilalle muodostuneesta keltarauhasesta erittyvä progesteroni. Jos munasolu on hedelmöittynyt ja raskaus alkaa, progesteronin tuotanto jatkuu ja lämmöt pysyy ylhäällä. Mikäli ei ole hedelmöittynyt, keltarauhanen surkastuu ja progesteronin tuotanto lakkaa ja sen takia lämmöt tippuu takaisin peruslämmön tasolle, kun menkat alkaa (tai pari päivää ennen).

Linkin takana kuva mun plussakierron lämmöistä. Lopetin mittaamisen pari päivää plussan jälkeen. Tuo punaisten viivojen risteyskohta siis ovulaatio.

http://aijaa.com/Otj0TP
 
@Aivotar Sun mies kuulostaa samalta kun mun miehen sanomiset.
Se oli tuo mies joka sai muhun vauvakuumeen ja sitten kun mulla on menossa ovis ni tuumailee "että jaahas jollakin on ovis käsillä" Mun miehellä ei oo omia ja se mein yhteinen olis niin toivottu mutta eipä ole kuulunut.

Ja omaa Täällä on niin kauheet menkkakivut,ei oo näin kovaa kipua ollut aikoihin.Sais sitten alkaa jo nekin mokomat Kp 24/24
 
Viimeksi muokattu:
@Aivotar : Mulla ollut viimiset 2kk stressiä aivan kaikesta että en usko että helpottaa tätä raskautumista.
Lääkäri kielsi raskautumisen siihen asti että saan itseni kuntoon (kävin papassa,oli pahoja solumuutoksia,esisyöpää ja nyt odotellut looppiin)
Ei olla ehkäsyä käytetty mutta en oo kyllä ovista tikutellutkaan.toisin limojen ja oikeanpuoleisten kipujen perusteella epäilin että ovis on ollut kp 12 ja seksiä ollut huikeasti 1x sillä ovis viikolla.


Viimekierto oli 25/24 Että uskon että tulee nytkin ehkä vähän myöhässä.

Menkkakivut olleet pari päivää todella kivuliaat ja pms ilmoitti itsestään jo viimeviikolla.Naama kukkii kun teinillä.Että olohan on todella tuore :)
 
@Alinah92 Esikosta en tuntenut kiinnittymistä mutta töissä vessassa käydessä jäi kerran hieman punaista paperiin. Jälkeenpäin hoksasin sen kiinnittymisvuodoksi ja se oli muistaakseni 10 päivää ennen plussaa ja silloin plussasin dpo14. Eli dpo4 kiinnittyi koska mun luteaali on 14 vrk. Voisi siis sulla ihan olla kiinnittymistä :love: Sori nyt jos lyön lisää löylyä kun yrität hillitä intoa mut tuo oli vaan mun omakohtainen kokemus :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Kaikkea sitä tunnustelee omassa kehossaan, suihkussa käydessä tunnustelin kohdunnapukkaa vai miksi sitä sanotaan. Löytyi korkeelta ja kova, kiinni. Toki seurailen, mutta ei tuo varmaan mihinkään vaikuta. Kaikkea sitä tutkii tärppi toivossa.. :ROFLMAO:

Alinah92 kp35 dpo5.
 
Viimeksi muokattu:
Tänttähäärä voihan :( ikävä kuulla! Mutta tärkeintä on saada itsensä kuntoon ensin :love:

Alinah92 minä huomasin kuopuksen kohdalla kiinnittymisvuotoa. Kahden vanhemman kohdalla en kiinnittänyt huomiota mihinkään juttuihin :ninja:

Minun mies tupakoi ja kun nyt askeissa on varoitus kuvat, niin ilmoitti eilen, että hän lakkaa polttamasta, jos en tule raskaaksi parin kk:n jälkeen :LOL:
 
Jos sitä liittyisi tänne ketjuun :)
Ikää mulla on kesällä 22v, miehellä 26v, ensimmäistä yhteistä lasta yritetään, ya 4/17, tässä kuussa siis yk 2.
Viime kierrosta jo ehdittiin toivoa tärppiä, mutta meidän harmiksi ne menkat sitten kuitenkin alkoi. Jonkinlaisia oireita oli, mutta taisi ilmeisesti kroppa tehdä tepposet, kun oli toiveet niin korkealla :whistle:
Ensimmäinen yhteinen lapsi nyt tosiaan haaveissa, uusperhe ollaan. Päiviämme siis ilostuttaa aina välillä miehen 3 lasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
ON: Kävin tänään kp11 folliultrassa ja siellä tuli todella hyviä uutisia :love: Limakalvo oli 11mm paksu ja oikealla munasarjassa kasvoi kaksi kypsää munarakkulaa kooltaan 18mm ja 20mm :love: Isompi kuulemma vaikutti muodoltaan vähän sellaiselta että olisiko rakkula voinut jo puhjeta mutta ainakin ovistikut on lumenvalkoisia. Sain reseptin Pregnyl-irrotuspiikkiin ja hainkin sen valmiiksi jääkaappiin odottamaan :love: Aikomuksena olisi pistää tänään illalla kun saan lapset nukkumaan (ukonkin lapset on viikonlopun täällä) ja sit pöllytellä peittoja kuin viimeistä päivää :LOL:
 
@Alinah92 Pretcheckit on kyllä oikeasti hyviä (y) Edullisia, ei ainakaan mulla koskaan näyttäneet väärää positiivista ja suht herkkiä :)

Kiitos @Aivotar ;) Viime yönä tehtiin heti eka talletus ja tilasin vielä kaksi lisää :LOL: Sitten on kaikki mahdollinen tehtävissä oleva tehty (y) Ja iiiiso peukku miehen tupakoinnin lopettamiselle jos niin ison jutun tekee! Mulla on nyt 27. päivä ilman norttia ja myönnän että eka viikko oli jotain hirveää :devil:

Pahoittelut negasta @tänttähäärää :(

Tervetuloa mukaan @Myrsky10 :) Toivottavasti saatte yhteisen nyytykän pian :love: Samaa mäkin tässä haaveilen, toki mulla on yksi biologinen lapsi edellisestä liitosta.

ON: Kp13 ja arvioitu dpo-1. Ylitin eilen itseni ja pistin itseäni :eek: Olen aika pahasti piikkikammoinen ja olin nytkin kauhusta kankea. Kun olin saanut männän painettua alas asti, silmissä musteni :ROFLMAO: Pysyin tajuissani mutta jouduin keräilemään itseäni hyvän tovin vaaka-asennossa. Munasolun pitäisi ilmeisesti irrota noin 36h kuluttua piikistä ja sen jälkeen se elää vuorokauden. Tämän kierron kortit on siis jaettu ylihuomenna aamukymmeneltä. Pregnyl näkyy testeissä 10 päivää joten nyt ei auta kuin piinailla. Testipäivä on dpo11 (y) On vähän liinkin toiveikas olo :oops: Kaikki tämä ja meidän mahdollisuus raskauteen on vain 10-15% per kierto :( Siis 5-10% huonompi kuin terveellä parilla :cry:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. Mä tuun tänne teidän seuraan kuumeilemaan. Elikkäs oon 26-vuotias Helsingistä. Meillä on miehen kanssa 2-vuotias poika ja itelleni on tullut nyt hirvee vauvakuume.

En noita kp oikeen osaa sanoa kun viime lauantaista asti ollut menkat myöhässä mutta kaikki testit näyttänyt negaa mitä tehnyt. Jopa ne herkimmät niin ihmettelen että mitähän tässä kropassa oikeen tapahtuu. Meillä siis viime ovikse aikoihi heiluteltii peittoa ilman kumia ja siitä muutama pvä eteenpäin tuli tummahkoa vuotoa mitä sillon oletin kiinnitysvuodoksi ym mutta testit ei oo sanonu mtn.

Ensi viikolla sit lekuriin keskustelemaan missä vika mutta sitä ennen aattelin tulla kyselemään onko muilla ollu mtn saman tapasta? On siis tätä ennen ollu tasainen kierto.

T. DH
 
Myrsky10 ja DominoHippo tervetuloa minunkin puolesta :)

Tupakoinnin lopettaminen on varmasti vaikeaa, onneksi itse en polta :ninja:

Täällä edelleen ottelen ovista. Talletuksia tehdään usein, saa nyt nähdä haluaako mies pitää aktiviteetista taukoa ennen ovista :whistle: meillä ei vielä ole onneksi seksi muuttunut ns. suorittamiseksi, vaan molemmat nautitaan siitä puolesta kyllä:love:

Miljamaaria nyt sit ootellaan sormet ja varpaat ristissä (y)
 
Mä oon saanu vaan ihmeelisiä viivanpaikkoja pregcheckillä ja kerran tuli haamujen haamu. Mutta sit alkoikin menkat muutaman päivän päästä. Sama kävi sofin raskaustestin kanssa viime kesänä että sain haamun ja en sit raskaana ollutkaan.

Täällä on menkkaturvotusta ja pientä menkkatuntemusta joten eiköhän nyt sunnuntaina ala vuoto. Kohdunnapukka mun mielestä pehmentynyt ja laskeutunut vähän, et vissiin sekin selvä merkki alkavista menkoista... Toivottavasti jossain kohtaa on meidänkin vuoro plussata.. :)
 
Hyvää huomenta tänne :)

Malttamattomana ihmisenä tein taas aamulla testin ja negaa se näytti. Näihin testeihin menee hirvittävät määrät rahaa mutta mies ei voi valittaa kun viikko sitten lopetin tupakoinnin niin jostain säästää.. :whistle:

Mulla on puhelimessa menkkasovellus joka laskee kp ym. Se kiljuu nyt pari kertaa päivässä huolestuneena siitä ette ole ilmoittanut kuukautisia. :( Alkais nyt niin pääsis yrittämään uudelleen.

Toivottavasti teillä on plussatuulia ja parempi onni :)
 
Täällä jännäillään nyt urakalla. Tänään tai huomenna ois ovis, saapa vaan nähdä pystytäänkö se hyödyntämään. Täällä kun on nyt kaks väsynyttä ja temperamenttista, ei hyvä yhdistelmä nyt tähän hetkeen :cautious: Vähän tässä yritän nyt varovasti lietsoa lisää tuon toisen osapuolen vauvakuumetta, ettei vallan jäis tää ovis käyttämättä hyväks :whistle:
 

Yhteistyössä