Toiveena vauva 2017-2018

Kiva @Untuva79 kun tulit kertomaan kuulumisia :) Pelottavaa varmasti, kuitenkin hyvä uutinen toi lyövä sydän. Toivotaan parasta <3

@Tuttix sitkun löydät sen ressinappulan, ni kerro mullekin :D

Mulla ollu ehkä viiminen vuos semmosta pienenpientä vauvakutinaa, mutta nyt kesällä se iski todenteolla ja tuntuu pahenevan kokoajan. Vielä en ehkä sanois pakkomielteiseks ja toivon ettei siihen kerkeä edes mennä :D Jos jotain plussaa tästä alkaneesta kierrosta, niin kuukautiset ei oo ollu varmaan ikinä näin kivuttomat. Kipulääkettä/lämpöpussia en oo tarvinnu ollenkaan ja jos ei vuotelis, niin en tietäis kuukautisia olevan. Mutta ihan kunnon menkat nää kuitenkin on ollu :(

kp3 ja aika matelee.....
 
Kiva @Untuva79 kun tulit kertomaan kuulumisia :) Pelottavaa varmasti, kuitenkin hyvä uutinen toi lyövä sydän. Toivotaan parasta <3

@Tuttix sitkun löydät sen ressinappulan, ni kerro mullekin :D

Mulla ollu ehkä viiminen vuos semmosta pienenpientä vauvakutinaa, mutta nyt kesällä se iski todenteolla ja tuntuu pahenevan kokoajan. Vielä en ehkä sanois pakkomielteiseks ja toivon ettei siihen kerkeä edes mennä :D Jos jotain plussaa tästä alkaneesta kierrosta, niin kuukautiset ei oo ollu varmaan ikinä näin kivuttomat. Kipulääkettä/lämpöpussia en oo tarvinnu ollenkaan ja jos ei vuotelis, niin en tietäis kuukautisia olevan. Mutta ihan kunnon menkat nää kuitenkin on ollu :(

kp3 ja aika matelee.....
Päästäänki jännäilee samassa tahdissä, täällä nyt koopeet samat (tänää kp4)
 
  • Tykkää
Reactions: Nelliida
Täällä myös kp4. Mun menkat kesti tällä kertaa ehkä juuri ja juuri sen kaksi päivää... Vähän alkaa pelottaa, että kaavinta teki tuhojaan (n) Ennen synnytystä oli tosi runsaat menkat. Synnytyksen jälkeen vuotomäärä pysyi varmaan samana, mutta kesto piteni viidestä päivästä kahteen viikkoon. Ja nyt kaavinnan jälkeen on minimenkat jäljellä (tiputtelua kyllä riittää). Jos ei yritettäisi vauvaa niin nauttisin tästä ihan täysillä :D Vaan nyt huolettaa, minkäs teet. Melkein tekee mieli lähteä yksityiselle tarkistamaan limakalvon paksuutta...
 
Täällä odotellaan ovista joka laskurin mukaan ois sunnuntaina. En ole vielä alkanu tikuttelee mutta ehkä huomenna. Peittoja on heiluteltu tasaisesti joka varmasti vielä jatkuu. Työt vaan vähän hankaloittaa mutta eikähän se tästä. Kp 8 täällä nyt
 
Yyyyääk..miten voi banaanit haista noin pahalta.:sick: Nyt on dpo3 ja siis en usko pätkääkään noin lähtökohtaisesti raskausoireisiin tässäkohti, mutta banaanit on olleet hajultaan oksettavia plussakierroissa ja nyt kun tarkistelin merkintöjä kuopuksen yrityksestä, niin tärppikierrossa dpo3 oli samoja ongelmia banaanien kanssa.:ROFLMAO:
Että tiiäppä sitten.
Haarovälissä on tuon tuosta sellanen fiilis kuin ois suonenveto alkamassa ja häpyluun kohdalla kiristää. Tissit on alkaneet aristamaan. Tisseissä ei normaalisti ole ollut tuntoja missään kierron vaiheessa koska imetys on todentotta tehnyt tehtävänsä. :rolleyes: Mutta plussakierroissa ovat kipeytyneet pahasti. Dpo6 on ollut jo todella kipeät ja dpo10 en ole halunnut riisua liivejä koska kamala kipu. Että katotaan nyt onko nää vaan normaaleja kierron oikkuja.:D
Laskeskelin tuossa että tää kierto olis 27-28pv jos ei ole tärpännyt.
Ja nyt kun tässä kirjoittelen, niin iski jäätävä polte oikealle nivusen kupeeseen. Kyllä naisen mieli on säälimätön.:rolleyes:
 
Ööömmm..koko päivän ollu kevyttä mutta repivää tunnetta alavatsalla. Hajuherkkyys jatkunu koko päivän, normisti vain pari pv ennen menkkoja haistan kaiken vahvana. Outo maku suussa ja nyt mittasin tapani mukaan iltalämmönkin, ne kun menee omilla käyrillään aamulämmön kanssa aina samaa rataa tasaisesti kohoavina ja molemmat laskee nopeasti pv ennen menkkoja. Eilen oli 37,2 ja nyt yhtäkkiä 37,7o_O
Näinköhän tuunki kipeeksi.:cautious:
 
Kyllä mua vähän harmittaa ettei sitten tota ovista tullut hyödynnettyä..
Mä muuten rupesin tässä miettii että mä vissiin taidan ovuloida vaan oikealta puolen. No mutta onneksi pääsee joulukuussa aukiolotutkimukseen niin katotaan onko toi toinen torvi tukossa.
 
Fritang, jee meitä kp nelosia on enemmänkin.

Viipulainen, saako kysyä onko kuopus tyttö? Mulla oli esikoisesta kans aivan jäätävät pahoinvoinnit ja kaikki haistoin kilometrien päästä ni tuli sitten kyl laatotettua ja yökittyäkin hyvin paljon. Nuorempi on poika, eikä mitään oireita ollu, edes tissien paisumusta, ennen kun jotai tokalla kolmanneksella. Pojasta vaan vuotelin koko raskauden enemmän ja vähemmän mutta johtui solumuutoksista kohdunkaulalla, kai...
Lisäystä taas. Ps. Mulla menee kans ilta aamulämmöt aika tasasesti käsikädessä. Iltalämpö mulla 0,6-0,7korkeempi ku aamulämpö. Vaikkakin vaan tän yhen onnettoman 17kierron mitannu. Ps tänää oliki sit lämpö 36,7 aamulla että romahti sieltä eilisestä 37.4 kertarysäyksellä..

Oli puhetta ressinappulasta, kahtoin loppuvuoden märät bileet kalenterista ni ei haittais vaik menis ens vuoden puolelle tiinehtyminen
 
Viimeksi muokattu:
Kuopus on poika.:)
Mulla on molempien poikien raskaudet olleet voimakasoireisia ja raskausaika ylipäätään kolotusta ja vaikeaa etomis oloa täynnä, tytöstä oli vaan hajuherkkyyttä ja kaikki liha ja rasvainen kuvotti yli 2kk ja paino tippui sen 2kk aikana useita kiloja.:whistle:
Tiiä sitte mikä tuonkin eron sitten tekee.:LOL:

Mulla tää "pala kurkussa" olo tulee ja menee. Alavattaa puristaa. Mä kyllä luulen että nyt vaan on kierto normaalina käynnissä imetyksen loputtua ja keho reagoi hormoonimääriin nyt näin. En muutakaan nyt voi ajatella, koska siis olishan tää nyt ihan jo uskomatonta että dpo3 alkais raskausoireet.:D
Lämmöt edelleen korkealla, mutta ei ole yhtään kipeä olo, oikeastaan päinvastoin. Ehkä toi keltarauhanen nyt vaan villiintyi.:ROFLMAO:
 
Kuopus on poika.:)
Mulla on molempien poikien raskaudet olleet voimakasoireisia ja raskausaika ylipäätään kolotusta ja vaikeaa etomis oloa täynnä, tytöstä oli vaan hajuherkkyyttä ja kaikki liha ja rasvainen kuvotti yli 2kk ja paino tippui sen 2kk aikana useita kiloja.:whistle:
Tiiä sitte mikä tuonkin eron sitten tekee.:LOL:

Mulla tää "pala kurkussa" olo tulee ja menee. Alavattaa puristaa. Mä kyllä luulen että nyt vaan on kierto normaalina käynnissä imetyksen loputtua ja keho reagoi hormoonimääriin nyt näin. En muutakaan nyt voi ajatella, koska siis olishan tää nyt ihan jo uskomatonta että dpo3 alkais raskausoireet.:D
Lämmöt edelleen korkealla, mutta ei ole yhtään kipeä olo, oikeastaan päinvastoin. Ehkä toi keltarauhanen nyt vaan villiintyi.:ROFLMAO:
Ohh, mulla toisin päin.. lisäksi tyttöä odottaessa sen oksentamisen ja yökötyksen ohella oli koko raskausajan märkää ja halutti monta kertaa päivässä mitä ei ennen eikä sen jälkeen oo ollu.. pojan kohalla, kuivaa ku saharassa eikä kyl haluttanu paljookaa.. hassua
 
Mun pikku muru on myös poika ja siinä raskaudessa tissit oli ihan sairaan kipeät monta viikkoa, pahoinvointi tuli kuvioihin rv6 eteenpäin, oli aika rajua oksentelua.
Sit mun teki mieli makeaa sekä suolasta/rasvasta ruokaa.. :D
Moni veikkas meille tyttöä mut niin vaan siellä poika oli.
Silloin kyllä myös sitten halutti, saattoi olla 4 kertaakin seksiä päivän aikana.. :D
 
Kyllä mua vähän harmittaa ettei sitten tota ovista tullut hyödynnettyä..
Mä muuten rupesin tässä miettii että mä vissiin taidan ovuloida vaan oikealta puolen. No mutta onneksi pääsee joulukuussa aukiolotutkimukseen niin katotaan onko toi toinen torvi tukossa.
Ouhh, toivottavasti selvii. Tuntuuko joka kuukaus vaa se oikee vai n. Jokatoinen kuukaus.. mää tunnen vuoroin oikeen ja vasemman.. sit ku ei tunnu mitää ehkä kerran vuoteen niin olen olettanu et ovista ei tullu. Onko kauan oireillu noin? Kaverilla oli toinen torvi kapeempi ku toinen, se tunsi aina vaan sen ahtaamman puolen oviksen ja kävi kans lekurissa. Asialle ei tehty mitää ku kuulemma "normaalia", ihminen kun ei identtinen ole kropan puolin jos toisin. Panadolia vaan särkyyn määrättiin.siihen maailman aikaan oli kaveri ehkä sen 17-18v en tiedä miten sen asian laita on kun ei olla oltu tekemisissä enään vuosiin hänen muutettua vantaalta pohjoseen.. toivottavasti sullakin olis jotain joka ei vaatis suuria uhrauksia..
 
Mun pikku muru on myös poika ja siinä raskaudessa tissit oli ihan sairaan kipeät monta viikkoa, pahoinvointi tuli kuvioihin rv6 eteenpäin, oli aika rajua oksentelua.
Sit mun teki mieli makeaa sekä suolasta/rasvasta ruokaa.. :D
Moni veikkas meille tyttöä mut niin vaan siellä poika oli.
Silloin kyllä myös sitten halutti, saattoi olla 4 kertaakin seksiä päivän aikana.. :D
Mulla niiiiin päin vastoin.. jokainen kroppa on kyl niin yksilö
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Ouhh, toivottavasti selvii. Tuntuuko joka kuukaus vaa se oikee vai n. Jokatoinen kuukaus.. mää tunnen vuoroin oikeen ja vasemman.. sit ku ei tunnu mitää ehkä kerran vuoteen niin olen olettanu et ovista ei tullu. Onko kauan oireillu noin? Kaverilla oli toinen torvi kapeempi ku toinen, se tunsi aina vaan sen ahtaamman puolen oviksen ja kävi kans lekurissa. Asialle ei tehty mitää ku kuulemma "normaalia", ihminen kun ei identtinen ole kropan puolin jos toisin. Panadolia vaan särkyyn määrättiin.siihen maailman aikaan oli kaveri ehkä sen 17-18v en tiedä miten sen asian laita on kun ei olla oltu tekemisissä enään vuosiin hänen muutettua vantaalta pohjoseen.. toivottavasti sullakin olis jotain joka ei vaatis suuria uhrauksia..
Mä en siis tunne ovulaatiota, ja naistenklinikalla lääkäri sanoi että on ihan normaalia että en oo ainut nainen joka ei ovista kuulemma tunne. Mutta minun mielestäni kun kävin maalis-huhtikuussa felicitas lapsettomuusklinikalla gynen vastaanotolla niin silloin oli ovis tuloillaan ja muistelisin että sekin ois gynen mukaan silloin tapahtumassa oikealta puolen. Vasen puoli kuulemma näytti hieman pco maiselta..
Täytyykin käydä omakannasta katsomassa että oliko näin.

Täytyy kysellä seuraavalla kerralla kun mennään naikkarille että miten sitten edetään..
 
Mulla kanssa pojista kammo hiilari ja makean himo, sekä jostain syystä punajuuret. Kaakaotakin meni tuoppitolkulla alkuraskauksissa.:ROFLMAO: ja ne himotukset..hohhoijaa.:rolleyes:
Tytöstä kaikki terveellinen niin sanotusti oli se juttu, ainoa epäterveellinen jolla oisin voinu melkei elää, oli vege pakastepizza.:LOL: ja ei himottanu todellakaan.:D

Saas nähdä nyt taas kun joskus tärppää, että onko mitään yhteneväisyyksiä oireissa tai mieliteoissa sukupuolen kanssa. Tosi kovasti toivottaisi tyttöä, mutta toisaalta poika olis "helppo" kun on jo kaikki vaatteetkin valmiina. Vaan ne tyttöjen vaatteet.:love: Mulla ei oo itsellä fiilistä kovin rimpsenssa hepeneisiin, mutta jostain syystä ne tyttöjen vaatteet on vaan itselle varsinainen heikkous.:whistle::LOL:
 
Dpo 5 kp 17/23-29
Tällä yritysmäärällä on jo asennoitunu seuraaviin menkkoihin ei osaa ajatellakkaan että tärppis vois käydä.

Mulla tehtiin loop ja siellä lääkäri sanoi et mun vasen munasarja laiska. Ja ajattelinkin et miksei oviskivut vaan joka toinen kuukausi tuntu todella kipeältä.
Nyt kun kohtu ym ultrattikin 2vk sitten niin eri lääkäri sanoi että molemmat on hyvännäköiset eikä löyyänyt mitään vikaa. Et ota ny selvää.. Olikohan vasemmalla joku todella iso munasolu?!? Joku iso siä ny oli ku sen mainitsi mut enhän mää enään muista..
 
Mulla on kaikista ollu pahoinvointi alussa tosi voimakas pojista kestänyt rv 20 asti tytöissä rv 14 mutta tytöissä oksentelu rajumpaa. Viimisimmässä tyttö raskaudessa en voinut 2kk käydä kaupassa koska heti kun astuin kauppaan ja haistin hedelmien hajun oli pakko juosta vessaan.
Pojan aikana lähti eteisen matto pois ku se muka haisi jollekkin pahalle.
 
Jäin pohtimaan Viipulaisen kommenttia, että josko ovis ois tapahtunukki vasta kp11, vaikkakaan ovistikku ei sellasta lupaillut, mutta lämmöissä notkahdus.. Vauvalasit ja pipot päässä täällä teorisoinu googletuloksia niin tyhmänä kysyn:

Voiko edes teoriatasolla olla mahdollista että ovis jäikin tulematta kp6 (jolloin tikku väitti oviksen) ja olisikin tapahtunut vasta myöhemmin ilman uutta ovisplussaa? Lueskelin mun "päiväkirjaa" niin märkänä ollaan oltu koko kierto ja kp14 niin jäätävät märkyydet ettei seksikään tuntunu miltään. Mutta se että menkat alko kp17/24-26, ainoasta ovisplussasta dpo 11-12, eli lh piikkiin nähden oikeeseen aikaan, mutta jos ovis onkin oikeesti ollu vasta sillon kp14 tienoilla niin nostaisiko se uudelleen lh piikin jolloin olis ehkä se dpo 2-3 ennen ku menkat alko, eli alkaako menkat lhpiikistä vai toteutuneesta oviksesta? kun tuossa lueskelin et menkat tulis ajallaan vaikka ovista ei olis tapahtunu. Saako tästä kukaa mitää tolkkua mitä yritän sepostaa
 
Mä en osaa kyllä tähän vastata, kun ei ole tikuttelusta niin paljoa kokemusta, että olis tullut kierron lopussa testailtua.
Mutta sen tiedän, että joillain ovistilut pärähtää tasavahvoiksi jos raskaana on.
Ja mulla on tuttavapiirissä henkilöitä joiden kierto heittää heti päin peetä ovuloimattomissa kierroissa, usein kierto venyy selkeästi pitkäksi.
Ja nyt kun pohdin, niin olen ehkä lukenut myös, että joskus vaikka lh piikki tulee, niin munasolu ei syystä tai toisesta irtoakkaan. Samaan aikaanhan joka kierrossa on useampia kypsyviä munasoluja, joista yleensä yksi ottaa johtoaseman ja irtoaa. Eli voisi siten olettaa olevan jossain määrin mahdollista, että jos ensimmäinen ei irtoa, saattaisi kroppa vielä yrittää toisen kerran.
En tiedä onko tuossa todenperää, mutta tulipahan pohdittua.:D

ON:
Hmm..tänään on ollu niin touhukas päivä etten kauheasti ole napaani kaivellut. Mutta jotain kiristystä ollut ja nyt kohdunnapukka oli tullut tosi alas, on kiinni ja kiinteä. Samaten tämä iltalämpö on korkea, edelleen sama 37,7 o_O Aamulämpö oli 36,9, eilen oli 36,8.
Ja eilisen päivän ruoanjämät jossa kalkkunanjauhelihaa, se jauheliha maistu todella epämääräiseltä vaikka muut ei kyllä olleet samaa mieltä.
Lisäksi vv oli muuttunut enempi valkuaismaiseksi, joskin on hyvin vähäistä.
En lupaa pystyväni hillitsemään testausintoani viikonlopun yli vaikka tiedän että nega se vielä ainakin on.:ROFLMAO: Kp17/dpo4 siis tänään ja odotettavissa n.28pv kierto. Aika menee niin hitaasti taas.:D
 
@Tuttix Mulla aikaisin ovis on ollut kp10 ja se on ollut lääkärien mielestä tosi aikainen. Toki olen aikaisemmistain lukenut, mutta jos pitäisi vetoa lyödä niin sanoisin mieluummin että ovis on ollut myöhemmin. TAI sitten ovuloimaton kierto kokonaan. Mulla on ollut kerran tuollainen tynkäkierto jossa ei ovista ollut. Pco(s?) voi ainakin aiheuttaa vääriä ovisplussia.

Menkat alkaa olla kohta taputeltuna ja ovis olisi viikon päästä. Toivottavasti se vähän siirtyisi koska mä en jaksa :D Totaalikyllästyminen vauvantekoon. Jos vaikka jättäisi tikut tässä kierrossa pois ja olisi vain.
 
Hauska että meitä on useampi samassa kierron vaiheessa, voidaan panikoida yhdessä :D mä oottelen että tulee odottajiin heinäkuisten ketju, on mielenkiintoista seurata alusta lähtien muiden oireita yms. siitä porukasta johon vois itekkin päästä mukaan.
 
Mä kanssa odotan heinäkuisten ketjua, että pääsen oireita katselemaan Itselläni alkaa olla ovis toivottavasti käsillä, juilii siihen malliin. Huomenna selviää onneksi olisko jotain jo tapahtumassa. Ovistestit näyttää vielä negaa. Mutta jospa viikonloppuna pääsee tositoimiin.

Tunnustan itseni myös todella kärsimättömäksi testien suhteen. Laatikossa on kymmenkunta raskaustestiä niin en todellakaan pysty kahta viikkoa odottamaan
 
Mä en oo vielä menny ees kattelee odotuspuolta. Oon niin malttamaton muutenkin, niin menis varmaan ihan överiksi koko touhu jos siellä kävisin kattelemassa.:D

Aamulämpö nousee tosi tasaisesti. Eilen 36,9 ja tänään 37,0. Noussut oviksen jälkeen asteen kymmenyksen joka päivä.(y)
Hieman epäilyksiä herättävä, suorastaan kiljuva aamunälkä alkoi nyt. o_O Mikäli jatkuu niin on kyllä erikoista. Mä en siis yleensä voi syödä aamuisin, korkeintaan jotain kylmää mandariinia. Yleensä sitten 1-2h päästä alkaa hiukoa ja syön. Nyt oli sellanen fiilis kuin ei ois koko päivänä laittanu mitään suuhunsa.:D
Dpo5 ja kp18 tänään.:rolleyes:
 

Hahaha...tein ovistestin lieventääkseni houkutusta tehdä raskaustestiä.:D:ROFLMAO: Tummunut ihan reilusti tiistaista. Mutta tää on kai ihan normaalia että voi tummuus vaihdella pitkin kiertoa tai näin mä muistelen ainakin.:ROFLMAO:
(Täsmennyksenä siis että ovis on jo ollut viime lauantaina).
 

Yhteistyössä