Toiveena vauva 2017-2018

Ja oon kuullut (ja itsekin todistanut :ROFLMAO:), että mitä useammin synnyttää, niin sen pahempia ne synnytyksen jälkeiset jälkisupistukset on. :eek: Itellä ainakin se kolmas kerta oli jo täyttä piinaa, ties mitä neljännellä kerralla tulisi olemaan! :ROFLMAO::confused:
Joo ne jälkisupparit:eek: Kuopuksesta olivat jo sellasia että piti vetää tonnista panadolia ja buranaa kylkeen että pystyi ylipäänsä istumaan edes. Tosin, olis vaan pitäny olla olematta sitkee ja vaan ottaa tasaseen ne ekat päivät särkkäriä, mutta kun mitään muuta kipua ei ollu ni enhän mä sit ottanu.
Onneks kotona sentään olin, oon kahesta viimesestä kotiutunu jo seuraavana päivänä synnytyksestä mikä on ollu tosi ihanaa. Sairaalassa esikoisesta meni se vaadittu 3vrk synnytyksestä ja mä en saanu huonetoverien vuoksi nukuttua silmäystäkään, kolmantena päivänä itkin jo hoitajalle että mä varmaan kuolen uupumukseen jos joudun olemaan vielä yönkin siellä. Päästiin sit kotiin ja sammuin vauva kainalossa samantien.:rolleyes:
 
Sektion hyvä puoli, en muista koko jälkisupistuksia :D Kaksi päivää oli epipumppu ja sen jälkeen muutama viikko särkylääkecocktailia. <3 Haavakipua ne eivät vieneet, mutta jälkisupistukset jäivät kyllä kokematta!
 
@Fritang mullakin (suunniteltu)sektio takana, muttei ollu kipupumppua ollekaan ja osastolle siirtyessä taisin pyytää yhden vahvemman kipulääkkeen jonka jälkeen oli perus burana+panadolcoctail :) Jälkisupparit oli kivuliaampaa kuin muuten leikkauksesta parantuminen. Ne oli erityisen kovat alussa imetyksen yhteydessä, huh aika ei kyllä kultaa näitä muistoja :D


Ja pahoittelut @pikkutakkutukka , jos tauko tuntuu oikealta ratkaisulta, niin se varmasti sitä on :/ <3
 
Ihanaa @lalaland :love:

Meillä yk 2 ja nyt kp30/28. Aamulla tein testin, jossa punainen ensin lupaavasti pysähtyi testiviivan kohdalle ja jäi hetkeksi, mutta hävisi ja jäljelle jäi joku haamujen haamu. Tein äsken uuden 3,5h pidätyksen jälkeen ja yritin nyt virtsasuihkusta ja en kyl toiste kokeile :ROFLMAO::ROFLMAO:

No voi olla että testialue kastui mut taas punainen jäi ensin testiviivan kohtaan ja sit kontrolliviiva ilmestyi ja taas kohta punainen jäi hassusti. Alla kuva, mitä mieltä ootte? Ihmeelliseltä näyttää. Menkoista ei siis tietoakaan.

 
Ajattelin tulla huikkaamaan, että tein eilen aamulla uuden testin (edellisen siis sunnuntaina) ja viiva oli selvästi tummunut, joten kyseessä ei onneksi ollutkaan kemiallinen. <3

Jos kaikki vaan hyvin menee, elokuussa meillä on uusi perheenjäsen. Jostain syystä vaan oon todella epäluottavainen voiko kaikki mennä jälleen hyvin, jotenkin tajunnut keskenmenojen yleisyyden niin tuntuu mahdottomalta että se ei omalle kohdalle osuisi. Mut yritän olla stressaamatta koska se ei mitään auta. Ehkä ekan ultran jälkeen jos kaikki on hyvin annan itselleni luvan innostua.

Ihmetyttänyt myös sellaiset satunnaiset vihlaisut kohdunsuulla, muistaako kukaan aiemmin raskaana ollut että olisi heti alkuraskaudesta ollut sellaisia? Mulla ei ainakaan ole kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut sellaista, mut voiko se johtua siitä että paikat on jo niin venyneitä?

Paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille, se on henkisesti yllättävän raskasta. :/ Toivotaan että uusi vuosi tuo mukanaan teille kaikille ihania uutisia <3
Onnea! :love: juuri tässä makaan itsekkin sohvalle ja tuikkii kohdunsuulle välillä. En muista että esikoisesta olis ollu tätä alkuvaiheessa, mutta kaipa tää sit asiaan kuuluu.. mua jännittää niin paljon kun huomenna mitataan mun hcg uudestaan et onhan se nyt sit noussut. Km pelko on ihan järkyttävä, mutta pakko mietiskellä muita asioita. :cautious:
 
@Marceline Meillä on menossa yk6 viimeisimmän keskenmenon jälkeen. Vuosi sitten jätettiin ehkäisy pois ja keväästä saatiin kaksi keskenmenoa.

@pikkutakkutukka Voi ei, pahoittelut menkoista :( Me pidettiin kesällä 2kk taukoa, teki kyllä ihan hyvää.

@Alinah92 Kuulostaa kyllä ihan ovikselta nuo tuntemukset :) Toivottavasti se tutkimus ehdittäisiin tehdä, olettehan tekin jo odotelleet vaikka kuinka kauan.
Kiitos! Toivotaan tosiaan parasta että jos nyt ei tärppää niin että sitten ainakin tuo aukkari ehditään tekemään.. :)
 
Silti vähän jännä olo että eikö viivan pitäis olla jo selkeämpi. Tietysti jos ovis on ollut luultua myöhemmin nii ei välttämättä. Ja en oo testannut eri merkkisellä. Täytyy ny seurailla ja tehdä sit digi kun(toivottavasti) viiva vahvistuu.
 
[url=http://aijaa.com/PR9gS7][/URL]
Jaha, eilisen illan ja tän illan o-testit. Alempi siis tän illan.
Vauhdilla vahvistuu..huhhu. Toi vastaa vahvuudeltaan nyt edelliskierron testiä jonka tein kp12 ja siitä 2pv päästä tuli ovisplussa. Eli jos noudattaa samaa nousutahtia, olis plussa kp10-11 jo ja siitä se 1vrk about ovikseen. Hui!:eek: Katotaan miten etenee mut kiire tulee ja ei nää olot kyllä turhia taida ollakkaan.:ROFLMAO::ROFLMAO:
 


Tossa ois siitä lämpö käyrästä kuvaa, en saanut sitä tänne suoraan lisättyä vaikka kuinka muokkasin 3 kertaa pienemmäksi sitä, sama homma muidenkin kuvien kanssa...

Muoks. Tää toimiikin näin (linkin kopioin aijaa sivulta, ja isona kuva tähän) :)
Oon käyttänyt aina vaan linkkiä tai pikku kuvaa.
 
@Nadine88 Haamun minäkin tuossa olisin näkevinäni kun oikein tihrustaa. Toivotaan parasta! (y)

@pikkutakkutukka voi ei kurja juttu. Joskus tauon pitäminen ja raskautumisen stressaamisenkin unohtaminen voi tuoda plussan. :unsure:

Nyt mulla menossa kp 26/32 ja pdo ehkä 13. Eilen menin testaamaan sitten ihan selvän negan.Ei edes roskishaamua vaikka moneen kertaan kävin sen testin roskiksesta kaivamassa ja tsekkaamassa uudelleen :LOL: Joku vaisto sanoo että en ole raskaana. Ehkä testaan vaan seuraavan kerran viikon päästä jos menkkoja ei kuulu.
 
Aamuinen testi nega/haalea haamu.. Hiukan jäi vaaleanpunaista limaa paperiin, tosin eilen oli seksiä. Mietin myös että ei taida aamupissa olla paras mun kohdalla. Hiukan kyl menkkaoloja ja aamulämpö oli laskenut 0,2. Mul oli nyt noin viikon ajan kaikista tasaisin lämpökäyrä, täytyy laittaa kuvaa jossain kohtaa, joten jos ei tärpännyt nii mietin mahtoiko olla kemiallinen.

Uus oire ilmaantu myös eilen kun nänneihin ilmestyi oikein isoja nystyröitä. Silti oon 70% varma että menkat alkaa viimeistään huomenna
 
Eilen oli ihan oireeton päivä ja tänä aamuna tikussa mielestäni puhdas nega ( enkä kerenny sen kummemmin tiirailemaan) tylsä juttu. En kyllä heitä vielä kirvestä kaivoon, kun aamulla taas vatsatuntemuksia ja menkkojen pitäis alkaa vasta su? :/
 
@Marceline Mää oon menny kierroisaa jo sekasin kun kierrot lyhyitä. Mutta1v2kk yritystä takana eli aivan liian kauan jo.

Tänään kp 18/23-29 ehkä dpo 3-4 "En tikutellut mutta kivun mukaan mennään.
Pikku nipoailut alkaneet mikä mulla alkaa 5-7pv ennen menkkoja.
Eipä tässäkään muuta osaa kun odottaa et kyl ne menkat ens torstaina alkaa.
Nyt viä meni ajotuskin huonosti kun ovisviikko oli täynnä kaikkee tekemistä ja illalla 21.00 ollaan jo nukkumassa.
Seksiä ma, pe, la, su ovis ollut ehkä pe iltana tai lauantaina.
 
Taas vessareissulla tuli jo vähän enemmän punaista paperiin ja tein jo toisen merkkisenkin testin joka sekin nega. Toisaalta kuitenkin helpottavaa että menkat alkaa ettei tarvi stressata kierron venymisestä.

Kaiken tän perusteella ovis tosiaan oli sillo kp 17-18,eli ei osunut peittojen heiluttelukaan ihan kohdilleen. Tän vuoksi laitan ne ovistikut nyt tilaukseen. Mut hitto ku ovis osuu turhan lähelle jouluaattoa ja meille tietty tulossa vieraita :ROFLMAO:
 
Kiitos tsempeistä kaikille! Kp 1 näköjään se pahin, nyt olo on taas jo jopa toiveikas (y) Testitkin tuli tänään niin kokeillaan tämä kierto taas niillä. Kaipa se joskus vielä tärppää! Olo on ku päiväkodin onginnassa :D

@Nadine88 mulla kans jouluna kai ovis. Ja reissu anoppilaan tiedossa. Ou nou... :oops:
 
Meidän esikoinen on tarttunut oviksesta joka oli joulupäivänä. Oltiin anoppilassa silloin yötä. :whistle:

Ja missä mun testit viipyy :cautious: saavat luvan huomenna tulla kun maanantaina on jo (toivottavasti) myöhäistä. Sunnuntaina tilattu kotitestiltä...
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyl voida jättää hyödyntämättä oli joulu tai ei :whistle:

Tilasin just 30 ovisliuskaa, pari pc:n liuskaa(niitä toisia on ennestään) ja foolihappoa kun edellinen paketti on kohta syöty. Vieläkään ei oo vuotoa tullu alkkareihin asti. Ärsyttää ku ei voi sit menkat alkaa kerrasta niinku pillereiden aikaan vaan ensi tommosia epämääräistä päivä pari
 
Tammikuussa esikoinen täyttää 2 ja ollaan tosiaan hänen syntymästä asti yritetty toista, esikoista ei yritetty mitenkään. Me vaan menty aina ilman ehkäisyä ja 2 vuotta meni kun tein elämäni ekan positiivisen ja siitä esikoinen ilmoitti tulostaan.. Toivon että pian se pikku sisarus ilmoittaisi tulostaan ettei tarvis odotella kolmatta vuotta esim.
 
@Alinah92 toivottavasti plussa pian tulis.:love:

Huhhu näitä ovisoloja. Ymmärrän taas täysin narttukissojen kiimamourua, kyllä tekis mieli itekki valittaa ja kovaan ääneen sitä miten mikään määrä panoja ei riitä, varsinkaan kun edellisestä on jo vuorokausi aikaa.:whistle::D Ihan sairasta taas, enkä siis erityisesti nauti tästä olosta. Yritin kuvailla miehelle että "ajattele vehkeesi just viittä vailla sitä h-hetkeä ja sit ajattele ettei homma meniskään loppuun saakka, mutta se fiilis ei vaan laannu pois". Siltä tää tuntuu, KOKO AJAN ja koska ovis tapahtunee oikealta, tää tulee vaan pahenemaan.o_O
Onhan se kiva että luonto koittaa hoitaa tätä asiaa mutta..vähän rajaa. Onneks huomenna on perjantai ja mies vapaalla, ei tarvii jatkaa tämmösiä yli vuorokauden "selibaatteja".:LOL:
Tiedän, liikaa infoa, mutta tää on taas settiä mitä ei pahemmin voi muille valittaa.:LOL::whistle:
 

Yhteistyössä