Toiveena vauva 2017-2018

Kp38, mitään ei näy eikä mitään erikoisia tuntemuksia ole mihinkään suuntaan. Mieli alkaa jo tehdä tepposia, laskeskelen sovelluksesta pienintäkin todennäköisyyttä tärppiin.. Mutta ei taida olla tsänssei, jos dpo-4 touhuiltu ja seuraavan kerran dpo4 aamu(?)yöllä mies herätti, eli siis dpo3-4 yö..:whistle: lämpö oli laskenut noin 36.3, että ehkä tämä enteilee jotain ja pää pääsee jonkinmoisesta stressitilasta.

Btw, onko muilla jonkunmoisia univaikeuksia? Tuntuu, että itse olen etenkin loppu kierron huono nukkuja ja heräilen useasti. Välillä kyllä muulloinkin.
 
Meillä mies taas on se joka jarruttelee testien tekoa. Mä joka kuukausi höpötän samat "jos nyt olisin raskaana olisi laskettu aika..." "entä jos oonkin... " "en mä voi olla jos oon" "mitähän teidän äiti sanoo jos olenkin..." Mies onneksi herättää todellisuuteen, että odotetaan nyt ensin niitä menkkoja, jos tulee... joka kuukausi kun se oli yhteen aikaan sitä, kun kuukautiset alkoi, alkoi myös itku mulla. Nyt en ole muutamaan kuukauteen itkenyt niiden alkaessa. Kai ne tunteet patoutuu ja yks kaks padot täyttyy ja murtuu.
 
Millon teillä alkanu menkat pillerien lopettamisesta? ? 9 päivää en oo enään syöny.. ja parina päivänä aavistuksen siis AAVISTUKSEN tiputti.. mutta se oli siinä!
Mulla oli rengas ja sehän sisältää samat hormonit kuin yhdistelmäehkäisypillerit. Lopetin "liuskan" loppuun, en kesken liuskaa. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti n. neljän päivän päästä ja sen jälkeen kuukautiset normaalisti parin päivän kierron heittelyllä.

Jos sua jännittää kovin nyt kun ehkäisyä olette jättämässä pois, niin sekin voi vaikuttaa menkkojen alkamiseen. Jos sulla on pillereistä tullut aina tyhjennysvuoto samaan aikaan ja nyt sitä vuotoa ei kuulu, niin oottele hetki ja sit yhteys gyneen. Jos sulla on ollu sellai ehkäisypillerit, missä syödään koko ajan joka päivä pilleri, niin niistä en tiiä.
 
Nonsk mä kanssa olen kanssa heräillyt nyt pari viikko yöllä välillä oudon pirteänä :eek:. Sama fiilis vähän kun loppuraskaudesta. Silloin keho rupesi valmistautumaan kai lapsen tuloon, ja sitä heräili siihen että oli jotenkin "draivia" kehossa:D. Mä olen aloittanut joulun jälkeen taas joogailun joka päivä, (teen iltaisin), en tiiä voisiko vaikuttaa yöllisiin energiatasoihin:p. Aamulla toki sitten väsyttää taas:ROFLMAO:.

Täällä mennään kp14 / 25-26. Eilen ovistikun väri rupesi jo vahvistumaan vähän, josko tänään tai huomenna näyttäisi plussaa:). MIetin että jos kierto on muuten taas noin lyhyt kuin viimeeksi, niin lyhyeksi jää kyllä dpo-päivät :unsure:. Mulla siis normaalisti on kierto ollut aiemmin sen 28-32. Käyttänyt olen kierukkaa monta vuotta, sitten tulin heti raskaaksi, sen jälkeen keskenmeno, ja taas kierto sekaisin ja pari kertaa ollut nyt noita tosi lyhyitä.. Että mikä se nyt on se "normaalikierto" mulla sitten nykyisin:mad:.
MIetin eilen asiaa ja välähti mieleen että parin viimeisen kierron aikana jouduin syömää aika vahvoja särkylääkkeitä, olisiko voinut sekoittaa koko homman(n).
 
Pahoittelut negasta _garnet_ :(

Tervetuloa taasen uusille kuumeilijoille! :) Varmaan pitää huhtikuussa viimeistään vaihtaa tämän ketjun nimi vuosille 2017-2018 että saadaan vielä sittenkin lisää kuumeilijoita joukkoomme :D

Minä en näköjään lähde täältä kulumallakaan, odotan ihmettä. Tai jos vielä osuvammin voisi sanoa niin odotan ihmeen odotusta. :unsure:
Kaikki tuntuu jumittavan paikoillaan, ihan kun aika olisi pysähtynyt. Maaliskuussa loppuu terolutit ja sittenpä sitä taas varmaan odotellaan muutama kuukausi lähteekö menkat rullaamaan vai jäävätkö taas kuukausiksi pois. Toivon niin paljon, että kroppa toimii tämän jälkeen normaalisti että pääsee (tai no pääsee joka tapauksessa) jatkotutkimuksiin vihdoin ja viimein.
Lääkäri käskee vain odottaa koska tässä vaiheessa varsinaista estettä raskautumiselle ei ole tiedossa (paitsi tietysti epäsäännöllinen kierto ennen teroja). Tässä kuitenkin on jo aikaa kulunut ennen ja jälkeen kaiken tämän, joten usko "luomuna" raskautumiseen on olematon. Kaikkihan on mahdollista, sanotaan.

Siinä taas tulivuoren purkaus, turhaanpa sitä jahkailee.. Ei auta kun odottaa ainakin sinne huhtikuuhun ennen kuin saa asiaa eteenpäin, ellei sitten niitä ihmeitä tapahdu ennen sitä ♥

Ai niin, niillä joilla on kiertopäivien kohdalla kysymysmerkki listassa niin kertokaa jos tiedätte kuinka kiertonne kulkee, päivitän mielelläni listaan. :)

Kannattaa laittaa myös se punainen korostus aina listalle tuleviin muutoksiin, koska vaikka luen kaikki kirjoitukset niin jotain voi mennä ohi tai jo unohtua matkan varrella. Tekstin värin saa muutettua tuolta pisaran kuvasta :)

Tsemppiä kaikille ja leppoisaa keskiviikkoa!
Hmm no mulle vois kai päivittää ton kiertopäivän...vai voiko? En tiiä o_O(n):p eli miten se laketaan ku oon lopettanut pillerit 26 päivää sittten niin onko mulla nyt kp 26/?? vai pitääkö odottaa ekoja menkkoja että voi noi kp:t päivittää? (n)
 
Mulla tuli normaali tyhjennysvuoto samaan aikaan kun pillereiden syönnin aikana. Ja sitä seuraava kierto oli sitten 32pvä, siitä asti sitten heitellyt laajallakin skaalalla..
Mulla oli käytössä cerazetet ja viimeisimmän pillerin oon ottanut 26 päivää sitten eikä merkkiäkään menkoista oo vielä ainakaan :cautious: Cerazetteja syödään joka päivä ilman taukoja ni en tiiä yhtään mun kierrosta tms...oon useemman vuoden niitä syönyt ja menkkoja on tullu ehkä se 2krt/vuosi (n)
 
Hmm no mulle vois kai päivittää ton kiertopäivän...vai voiko? En tiiä o_O(n):p eli miten se laketaan ku oon lopettanut pillerit 26 päivää sittten niin onko mulla nyt kp 26/?? vai pitääkö odottaa ekoja menkkoja että voi noi kp:t päivittää? (n)
Ihan mitenkä haluat elokuuvauva09, aina menkkojen ensimmäinen päivä on kp 1 eli jos muistat milloin sulla viimeksi alkoi menkat niin siitä voi laskea monesko kiertopäivä nyt on :) mutta jos et muista niin ei se haittaa mitään, ei saa olla niin vakavaa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: elokuuvauva09
Plussatuulia odottavat:
14.01.2016


heartbeat-163709__180.jpg pregnant-422982__180.jpg baby-256857__180.jpg puzzle-654957__180.jpg
banner-940636__180.jpg

-tanjuska (21) | kp 20/26 | 1.lapsi | ya 1/-13

inasofia (26) | kp 15/29-30 | 2.lapsi

Darni73 | kp 17/25 | 4.lapsi | ya -12

taaperotx5 (33) | kp ?/32-46 | 6.lapsi

susanmaaria | kp 19/23-26 | 3.lapsi | yk 7

mama? (24) | kp 6/28-30 | 1.lapsi | ya -13

Nonsk | kp 39/34 | 1. lapsi | yk 4

Vuorikristalli (39) | kp 2/27-28 | 6.lapsi | yk 7

kunnon kinttaat (30) | kp 32/28 | 2.lapsi | ya-15

Selkkis (36) | kp 17/30 | 3.lapsi | yk 2

Juliet86 (29) | kp 12/26-28 | 2.lapsi | yk 3

Chuislean (22) | kp 27/38 | 1.lapsi | ya-14

Mandee (22) | kp 26/28-31 | 1. lapsi | ya 11/-15

_garnet_ (24) | kp 28/27-30 | 1. lapsi

mirajalapset | kp 22/28 | 4. lapsi | ya 12/-15

Mintzuli (32) | kp 22/26-30 | 2. lapsi | yk 3

jenna91 (24) | kp 18/33 | 3. lapsi | yk 3

haaveet-89 | kp 89/28 | ya -15

Pjawla (25) | kp 29/28 | 1.lapsi | ya -15

Unelmia2016 (32) | kp 19/28 | 2. lapsi | yk 4

Autumnn | kp 9/27 | 1. lapsi | yk 9

jenetsu (27) | kp 9/28-30 | 1.lapsi | ya 1/-16

MeaMinnis (37) | kp 14/25-26 | 3. lapsi | ya 6/15 (km 9/15)

kairan (29) | kp 33/28 | 5. lapsi | yk 1

Illuminated (26) | kp 16/29-31 | 1. lapsi | yk 3

anu84 (32) | kp ?/? | 4. lapsi | ya 1/-16

Kotikiss@ (30) | kp 18/28 | 4. lapsi | ya 10/-15

Minmar83 (32) | kp ?/? | ya 3/-15

elokuuvauva09 (29) | kp ?/? | 2. lapsi | yk 1

aprikoosi85 (30) | kp 91/? | 3. lapsi | ya 1/-16

Sophi4 (24) | kp 17/28-30 | 1.lapsi | ya 1/-16


Spukka (23) | kp 22/23-55+ | 1. lapsi | ya 4/-14

Oinas86 (29) | kp 19/28-31 | 1. lapsi | yk 1

aprikoosinkukka (23) | kp 31/? | 1. lapsi | yk 1



Hetken vielä taustalla kuumeilevat:

s4nnn (30) | 2. lapsi | ya 2/-16
Helmi1234 (39) | 2. lapsi | ya 4/-16
diadora (28) | 2. lapsi | ya 4/-16



Plussanneet: :love:
font-326357__180.jpg

♡ 28.10.2015 pumpulipallero (29) | 1.lapsi | yk 4
♡ 30.10.2015 Marpa (27) | 2.lapsi | yk 2
♡ 31.10.2015 Kuhmura (27) | 2.lapsi | ya 8/15
♡ 07.11.2015 Evemum | 4. lapsi | yk 1
♡ 11.11.2015 Hendu79 (35) | 3.lapsi | ya 09/15
♡ 16.11.2015 Joie (32) | 3.lapsi | yk 4
♡ 16.11.2015 Nessu87 (28) | 2.lapsi | ya 6/-15
♡ 17.11.2015 hampula (27) | 2.lapsi
♡ 22.11.2015 Elsa84 | 4.lapsi | yk 2
♡ 06.12.2015 Haaveilija15 (22) | 1. lapsi | ya 11/-15
♡ 11.12.2015 Gazell (29) | 2. lapsi | yk 1
♡ 16.12.2015 Lindu (25) | 2. lapsi | yk 1
♡ 20.12.2015 trady (24) | 1.lapsi | ya 12/-15
♡ 26.12.2015 M.Aili | 1. lapsi | ya 12/-15

03.01.2016 Moon Moth | 1. lapsi | yk 2
10.01.2016 cherrytomato (24) | 1. lapsi | yk 2



Plussanneiden kuulumisia voit lukea Odotusajan puolella 'Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet' -ketjussa. Tervetuloa!

baby-19003__180.jpg
Linkki tässä: http://kaksplus.fi/threads/toiveena-vauva-2016-2017-n-plussanneet.2462936/
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mitenkä haluat elokuuvauva09, aina menkkojen ensimmäinen päivä on kp 1 eli jos muistat milloin sulla viimeksi alkoi menkat niin siitä voi laskea monesko kiertopäivä nyt on :) mutta jos et muista niin ei se haittaa mitään, ei saa olla niin vakavaa (y)
Okei..ehkä me ei sitten päivitetä tota mun kiertopäivää koska öö..mulla menkat ollu joskus kesällä viimeks :ROFLMAO: ku näitten pillerien kanssa on kuulemma normaalia että ne jää kokonaan pois...ni nyt kun lopetin pillerit ni ehkä me odotellaan vaan että ne menkat alkaa ja aletaan sit päivittää mun kiertopäiviä :):)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Nonsk mä kanssa olen kanssa heräillyt nyt pari viikko yöllä välillä oudon pirteänä :eek:. Sama fiilis vähän kun loppuraskaudesta. Silloin keho rupesi valmistautumaan kai lapsen tuloon, ja sitä heräili siihen että oli jotenkin "draivia" kehossa:D. Mä olen aloittanut joulun jälkeen taas joogailun joka päivä, (teen iltaisin), en tiiä voisiko vaikuttaa yöllisiin energiatasoihin:p. Aamulla toki sitten väsyttää taas:ROFLMAO:.
Mulla kyllä toisinaan on olo, että nukkuisin vaikka istualleni ja sitkuttelen sit iltaan ja menen aiemmin unille. Siltikään ei jotenkin uni riitä, yölliset heräilyt on lyhyitä joko vessakäyntiä tai sit semmoisia max.2min pyörimistä asentoa etsiessä. Ja heräily tietty vaan väsyttää entisestään. En tiiä onko se sitten jotain piilostressiä. Vaikka tämä homma on jännittävää, niin en kyllä sanoisi stressaavani. Kyllä tuo perhe ja vauva-arki tuntuu niin luonnolliselta asialta, kun toisen siskon ja sen muksujen kanssa melko tiiviisti tulee oltua. :) Ostin aikuisten värityskirjan, katsotaan onko siitä jotain hyötyä :D
 
Mulla oli rengas ja sehän sisältää samat hormonit kuin yhdistelmäehkäisypillerit. Lopetin "liuskan" loppuun, en kesken liuskaa. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti n. neljän päivän päästä ja sen jälkeen kuukautiset normaalisti parin päivän kierron heittelyllä.

Jos sua jännittää kovin nyt kun ehkäisyä olette jättämässä pois, niin sekin voi vaikuttaa menkkojen alkamiseen. Jos sulla on pillereistä tullut aina tyhjennysvuoto samaan aikaan ja nyt sitä vuotoa ei kuulu, niin oottele hetki ja sit yhteys gyneen. Jos sulla on ollu sellai ehkäisypillerit, missä syödään koko ajan joka päivä pilleri, niin niistä en tiiä.
Ei ole kertaakaan tullut vuotoja pillerien aikana! Mahdollisuus niis oli että jää pois'
 
Nonsk, voin lohduttaa sillä, että omat kierrot ei oo tasaantunu parissa vuodessakaan vielä niin että pystyis ennustamaan menkat, et et ole yksin :) <3 On tosin hormonihäiriöö sun muuta kakkaa ja päässä vikkaa (adenooma) :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Edelleen on siiville lyöty olo. Kaikki usko siihen, että meillä se nyytti olisi, on poissa. Ehkä näin vanhana (39) ja ison peheen äitinä pitäisi uskoa hyvällä ja unohtaa koko juttu.
Siinä puuskassa sitten menin ja tein ovulaatiotestin.
Testiviivan kohdalla näkyy selvä viiva, toki huomattavasti haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin. Kp2. Mitä hittoa tämä voi tarkoittaa?

Ja kiitos kaikki huomioineet <3
 
Mullakin tuli tyhjennysvuoto pillereiden lopettamisen jälkeen. Mutta tullut kyllä menkat pillereitä syödessä ettei jääny kokonaan pois. Eikö se ole aika yksilöllistä miten kierto palautuu?
Täällä ei vieläkään menkkoja. Ei ole oikeen "oloja" mihinkään suuntaan. Paitsi hirvee väsymys. Tilasin juur netistä testejä josko oottas niiden saapumisen ja testais sitten.
Koitin kyllä ostaa jo apteekista mutta oli niin paljon tuttuja etten viittiny. Sit kävin kaupassa ostaakseni sieltä niin kassall:unsure:a oli naapurin rouva. Jäi sitten sieltäkin ostamatta.
 
Edelleen on siiville lyöty olo. Kaikki usko siihen, että meillä se nyytti olisi, on poissa. Ehkä näin vanhana (39) ja ison peheen äitinä pitäisi uskoa hyvällä ja unohtaa koko juttu.
Siinä puuskassa sitten menin ja tein ovulaatiotestin.
Testiviivan kohdalla näkyy selvä viiva, toki huomattavasti haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin. Kp2. Mitä hittoa tämä voi tarkoittaa?

Ja kiitos kaikki huomioineet <3
Mun mielestä ovulaatiotestit voi näyttää haaleeta viivaa ympäri kierron. Jos raskaana sen viivan pitäs olla vähintään yhtä tumma kun kontrolliviiva.
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia ja Darni73
Edelleen on siiville lyöty olo. Kaikki usko siihen, että meillä se nyytti olisi, on poissa. Ehkä näin vanhana (39) ja ison peheen äitinä pitäisi uskoa hyvällä ja unohtaa koko juttu.
Siinä puuskassa sitten menin ja tein ovulaatiotestin.
Testiviivan kohdalla näkyy selvä viiva, toki huomattavasti haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin. Kp2. Mitä hittoa tämä voi tarkoittaa?

Ja kiitos kaikki huomioineet <3
Älä luovu toivosta Vuorikristalli, jos yhtään lohduttaa niin minä uskon vahvasti että teillä vielä haikara vierailee ♥ :) Tsemppiä!
 
Plaah...saa nähä yritetäänkö tässä kuussa sitten ollenkaan ku tuo yks ei osaa päättää :( Eilen pääsi sitten itku ja suutuin hirveesti ku oon saanut niin monta vuotta odottaa :mad: Menee hermo noiden ukkojen kanssa ja mistä mää aina nuo jahkailijat löydän?!

Ei vielä mikään maailmanloppu ole, vaikka yrityksen aloitus vähän siirtyis...kesän korville kattelen ja yritän hienovaraisesti puhua. En halua toista painostaakaan liikaa :unsure: Viikonloppuna kyllä ehdotan, ku alkaisi oleen ovisajat käsillä, mutta jos ei niin ei. Menee jotenki seksistäkin maku ku toinen alkaa kaiveleen ne kumit esille...tietää kyllä hyvin mitä oon niistä mieltä :LOL:

Mutta eipä tänne kummempia, tylsä kierron kohta menossa. Voisin illemmasta ehkä yhden ovistikun uittaa ja kattoa...tietääpähän, että millon se on ja voi muita tuntemuksia seuralla, että oisko oviksen huomannut myös ilman tikuttamista :)
Onko täällä muita "tikkuhulluja"? :LOL: Ite tykkään jotenki perehtyä asiaan ku asiaan kunnolla ja seurailla...tää varmasti nostaa stressitasoja sitten ku oikeesti pääsee yrittään...
 
Plaah...saa nähä yritetäänkö tässä kuussa sitten ollenkaan ku tuo yks ei osaa päättää :( Eilen pääsi sitten itku ja suutuin hirveesti ku oon saanut niin monta vuotta odottaa :mad: Menee hermo noiden ukkojen kanssa ja mistä mää aina nuo jahkailijat löydän?!

Ei vielä mikään maailmanloppu ole, vaikka yrityksen aloitus vähän siirtyis...kesän korville kattelen ja yritän hienovaraisesti puhua. En halua toista painostaakaan liikaa :unsure: Viikonloppuna kyllä ehdotan, ku alkaisi oleen ovisajat käsillä, mutta jos ei niin ei. Menee jotenki seksistäkin maku ku toinen alkaa kaiveleen ne kumit esille...tietää kyllä hyvin mitä oon niistä mieltä :LOL:

Mutta eipä tänne kummempia, tylsä kierron kohta menossa. Voisin illemmasta ehkä yhden ovistikun uittaa ja kattoa...tietääpähän, että millon se on ja voi muita tuntemuksia seuralla, että oisko oviksen huomannut myös ilman tikuttamista :)
Onko täällä muita "tikkuhulluja"? :LOL: Ite tykkään jotenki perehtyä asiaan ku asiaan kunnolla ja seurailla...tää varmasti nostaa stressitasoja sitten ku oikeesti pääsee yrittään...
Mä lämmittelin miestä melkein vuoden tähän vauvahommaan. Olin jo lyönyt hanskat tiskiin ja alkanut "tekemään surutyötä" ettei meille enää vauvaa tule kun ykskaks yllättäen kysyi että vieläkö haluan vauvan?:love:
Nyt on mies kokeilemassa testin ostoa. Sitä ei tällä kylällä niin tunneta ettei tarvii kurkkia olan yli niin paljoa.:D Mä istun jalat ristissä ja piätän pissaa.
 
Voi apua, jos vuoden joudun vielä odotteleen :cry: Kiva ku tuo pari kertaa antanu niin toivoa puheillaan ja sitten vedetään matto jalkojen alta...aina kuitenkin oon tienny, että lapsia haluan, niin tämä odottelu on niin turhauttavaa. Täytän parin kuukauden päästä jo 28 ja facebook täynnä kavereiden maha- tai vauvakuvia :( Mietin jo, että estän tiettyjen kavereiden julkaisut, mutta en niinkään halua tehä ku sitten ei nää mitään muitakaan julkaisuja :LOL: On tämä ärsyttävää ja hermoja raastavaa aikaa...
 
Meillä mä oon puhunut vauvasta alusta asti mieskin todennut että hakuaa, mutta ei vielä. Ensiksi meinasi hermot mennä kun vihjailin ja ehkö jopa ruinasin, mutta sitten tajusin että ehkä on parempi olla painostamatta ja ymmärsin myös, että hänen on parempi opiskella ja olla lähempänä valmistumista, kun että opinnot ois puolitiessä. Tämä myös siksi, että mö oon töissä ja mies tekee koulun ohella pientä työtä, eli rahapuoli olisi enemmän hanskassa sit. Viime vuonna -tai siis toissa vuonna puhuttiin että nyt, mutta se sit kariutui kun kuulemma tuli liian äkkiä, eikä kyllä oltaisi varmaan oltu valmiitakaan. Keväällä -15 mies sitten kerran mun töistä kotiin tullessa halusi jutella ja tästä se päätös lähti, päätettiin että syön juuri hakemani 3kk pillereitä loppuun ja sitten lopetan niiden syönnin. Ajattelin silloin, että söisin juuri menneeseen vuoden vaihteeseen asti, mutta nyt kun tietää että ei ole tähänkään mennessä tärpännyt ja kiertokin hakee itseään, niin kiitän päätöstämme että jätin jo syksyn alussa pois.
Tästä oppineena, miehet tarvitsee enemmän aikaa sulatella tällästä päätöstä. Toki se meitä naisia rassaa ja raastaa hermoja! Mutta jos jo valoja väläytelty ja vakavasti puhuttu, niin eiköhän se hetki ole jo aika käsillä ;)
 

Yhteistyössä