Toiveena vauva 2017-2018

@kettuperhe aijaa.com in kautta saa laitettua kuvia. Ainakaan samsung ei mukauta kuvia niin, että tämä sivusto hyväksyisi lataamisen suoraan puhelimesta. Joten lataamalla aijaahan ja valkkaamalla sieltä itselle mieleisen kuvakoodin (linkkinä vai kuvana) niin saa laitettua tänne tuosta linkki painikkeesta.:)

Digi meni kiinni, joten avasin. Oon aiemminkin availlu kun antanu negaa, joten halusin nähä miten vahvoja ne viivat on positiivisessa. :LOL:

No onhan noi nyt ihan next level viivat niihin rupusiin hailuroihin verrattuna mitä sieltä muuten aina löytyy kun avaa.:D

Ja mies on kyllä.:love: Se oli myös ihan fiiliksissä siitä et mä onnistuin yllättämään sen ihan kunnolla ja samalla pyyhittyä koko kuukauden työressitki toissijaiseksi fiilikseksi.:D

saa nähä ku tänään pitäis mennä kaupoille taas, että pystynkö olla ostamatta niitä testejä kuten aattelin.:LOL: Jää pahasti päälle tää himotestausongelma.:D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos!:)

Ja mä nään taaski pikkutakkutukan testissä jotain.:rolleyes: Voi ku lähtis nyt tummumaan.:love:

Ai joo yks ihana kommentti unohtu minkä mies sanoi.
"Hui ku mua alko jännittää. Onneks sä luot tosi kauniita lapsia."
Minä tuohon "noo, tarvitsee niihin vauvoihin toisestakin puolet, että ihan se on molempien ansiota"

"Niin, mutta miehet ei voi mitenkään ottaa siitä mitään kunniaa, koska naiset sen kaiken lopulta mahdollistaa ja tehän sen kailen kovan työn teette. Miehet pitää suun kiinni ja saa luvan olla vaan kiitollisia."

En mä tohon enään osannu inttää mitään vastaan.:LOL:
 
Heippa!

Täällä ois yks taustailija joka potee ailahtelevaa vauvakuumetta :love: oon seuraillu täällä parisen kuukautta teidän juttuja , stalkkeri:sneaky: kirjoittelin tonne kolmannen yrittäjiin , mutta siellä ei keskustelu ota oikein tuulta alleen :censored:

Meillä on siis 2.5v ja 9kk tytöt. Molempien syntymän jälkeen oon ajatellu, että miten joku hullu jaksaa tehdä näitä enemmänkin! Mutta niin se aika kultaa muistot ja unohtuu valvotut yöt ja sumuiset päivät!:ROFLMAO: kuopus ei nuku vieläkään täysiä yöunia, mutta usein tulee sellaista 6-8h unipätkää ja maidon jälkeen uni yleensä jatkuu vielä pari tuntia.

Oon fiilistelly teidän testikuvia, onnea plussanneille! :) viipulaisen ylläri oli kyllä huippu ja miehen reaktio myös! :LOL: Oma mies on tunteetonta/järki ensin -sorttia, ajattelee perhe-elämää rahan yms kautta joten oman plussan kohdalla reaktio olisi varmaan tyyliin "se on sit 50e lisäkulua per kuukausi. Plus vakuutusmaksut!":cool:

Semmosta mietin - ja jos on kokemuksia niin jakakaa naiset kiltit!:love: - että onko aivan HULLUA toivoa kolmatta pienellä ikäerolla?! Varsinkin kun hoitovapaa ei tuu kyseeseen vanhempainvapaan jälkeen:unsure: sen verran oon periaatetta vääntäny itelle, että ei alle 1v hoitoon :X3: jos tästä nyt tärppäis heti yk1 heti niin ikäerot olis 1v10kk ja 1v6-7kk. Eli hoitorumba kun alkaisi niin olisi 4, 2 ja 1 -vuotiaat nassikat kuskattavana:eek: ja jos nyt positiivisia puolia hakee (niinkuin vauvakuumeileva ihminen usein aktiivisesti tekee;)) niin hoitotarve töihin palatessa on "naurettavat" 8-9 hoitopäivää kuussa eli n. 2 kertaa viikkoon:rolleyes:

Kauhean pitkä teksti tuli, pahoittelen:giggle: pointtina kai tässä oli, että kelpaanko mukaan kuumeilemaan ja fiilistelemään vaikkei varsinainen yrittämällä yrittäminen ole päällä? Olis kiva fiilistellä yritys-/raskaus-/vauvajuttuja teidän kanssa:) puhua ylipäätään elämäntilanteista , arjesta ja sen sellaisista:ROFLMAO::D
 
Heippa!

Täällä ois yks taustailija joka potee ailahtelevaa vauvakuumetta :love: oon seuraillu täällä parisen kuukautta teidän juttuja , stalkkeri:sneaky: kirjoittelin tonne kolmannen yrittäjiin , mutta siellä ei keskustelu ota oikein tuulta alleen :censored:

Meillä on siis 2.5v ja 9kk tytöt. Molempien syntymän jälkeen oon ajatellu, että miten joku hullu jaksaa tehdä näitä enemmänkin! Mutta niin se aika kultaa muistot ja unohtuu valvotut yöt ja sumuiset päivät!:ROFLMAO: kuopus ei nuku vieläkään täysiä yöunia, mutta usein tulee sellaista 6-8h unipätkää ja maidon jälkeen uni yleensä jatkuu vielä pari tuntia.

Oon fiilistelly teidän testikuvia, onnea plussanneille! :) viipulaisen ylläri oli kyllä huippu ja miehen reaktio myös! :LOL: Oma mies on tunteetonta/järki ensin -sorttia, ajattelee perhe-elämää rahan yms kautta joten oman plussan kohdalla reaktio olisi varmaan tyyliin "se on sit 50e lisäkulua per kuukausi. Plus vakuutusmaksut!":cool:

Semmosta mietin - ja jos on kokemuksia niin jakakaa naiset kiltit!:love: - että onko aivan HULLUA toivoa kolmatta pienellä ikäerolla?! Varsinkin kun hoitovapaa ei tuu kyseeseen vanhempainvapaan jälkeen:unsure: sen verran oon periaatetta vääntäny itelle, että ei alle 1v hoitoon :X3: jos tästä nyt tärppäis heti yk1 heti niin ikäerot olis 1v10kk ja 1v6-7kk. Eli hoitorumba kun alkaisi niin olisi 4, 2 ja 1 -vuotiaat nassikat kuskattavana:eek: ja jos nyt positiivisia puolia hakee (niinkuin vauvakuumeileva ihminen usein aktiivisesti tekee;)) niin hoitotarve töihin palatessa on "naurettavat" 8-9 hoitopäivää kuussa eli n. 2 kertaa viikkoon:rolleyes:

Kauhean pitkä teksti tuli, pahoittelen:giggle: pointtina kai tässä oli, että kelpaanko mukaan kuumeilemaan ja fiilistelemään vaikkei varsinainen yrittämällä yrittäminen ole päällä? Olis kiva fiilistellä yritys-/raskaus-/vauvajuttuja teidän kanssa:) puhua ylipäätään elämäntilanteista , arjesta ja sen sellaisista:ROFLMAO::D
Ihana toi "plus vakuutusmaksut":LOL:
Ja tervetuloa.

Mulla kaks vanhempaa on edellisestä parisuhteesta. Heidän ikäero on 1v7kk täsmälleen.:D Aika kultaa kyllä muistoja, mutta olihan se haipakkaa. Ei niinkään siinä pikkuvauva aikana, mutta uusi tulokas päätti lähteä kävelemään jo 7,5kk.:cautious: Siitä alko aika hullu aika.:LOL: Toisaalta se että lähti liikkeelle varhain oli omalla tavallaan helpottavakin tekijä, kun jäi se sylissä kanniskelun aika aika lyhyeksi. Mutta ei tuo mun korvaan kuulosta hasardilta ajatukselta, siis päiväkoti ja työ, jos olisi tollanen pehmeä lasku niin sanotusti. :) Että kokeilemaan vaan.:D(y)
Ja mä kanssa taisin yrittää elokuussa nelosen kuumeilijoihin, mutta siellä ei tainnut tulla mitään viestiä.:LOL: Joten tähän jäin ja täällä on ollu erittäin hyvä kuumeilla.:D:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Mulla edellisestä raskaudesta jäänyt clipperin vadelmalehtiteetä lojuumaan kaappiin, jospa ottaisi käyttöön. Ja käydä taas ostaa luontaistuotekaupasta ihan pelkkää vadelmanlehteä, se vaan ei ollu niin hyvää kun tuo clipper. :oops:

Me sitten oltkiin aika väsyneitä leffan jälkeen illalla kun kotiin päästiin, nukahdin sänkyyn ja heräsin siihen kun mies kömpi sänkyyn sohvalta joskus 7 aikaa aamusta ja noh, voitte arvata mihin se johti, kun ei illalla enään jaksettu touhuta.. :rolleyes::p

Mies oli siis nukahtanut sohvalle ja osittain myös valvoi kun hän tosiaan tekee yötä vaan töissä, niin ei rytmit ois sitten ihan sekaisin..

Alinah92 kp14/40-55.
 
@Tiutau13 meillä on hyvin vastaava tilanne! Esikoinen täytti pari viikkoo sit 3 ja nuorimmainen täyttää maanantaina 11kk. Kummastakaan en ole ollut hoitovapaalla ja esikoinen meni 1v hoitoon ja tää nuorempi menee myös pph:lle ens kuussa kun vuoden täyttää. Nuo molemmat on poikia ja tyttöä toivotaan. Toki kolmas poika olis kiva ja sille olis nimikin jo valmiina tytön nimestä ei olla koskaan päästy yhteisymmärrykseen. Meillä mies on se vauvakuumeilija enemmän. on varmaan sulaa hulluutta toivoa kolmatta kun sit olis kolme neljän vuoden sisään ja mies on vielä kiireinen yrittäjä eli oon käytännössä yh. Kyllä kaikesta kuitenkin selviää

@viipulainen mulla meni kans edellisellä kerralla aivan tuhottomasti noita testitikkuja ja pari viikkonäytöllistä digiä. Päätin siksi tällä kertaa ostaa vain noita +/- digejä niin ei tarvi arvailla viikonpaikkoja ja hillitsee vähän testailujen määrää kun on sen verran hinnakkaampia
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
@Tiutau13 meillä on hyvin vastaava tilanne! Esikoinen täytti pari viikkoo sit 3 ja nuorimmainen täyttää maanantaina 11kk. Kummastakaan en ole ollut hoitovapaalla ja esikoinen meni 1v hoitoon ja tää nuorempi menee myös pph:lle ens kuussa kun vuoden täyttää. Nuo molemmat on poikia ja tyttöä toivotaan. Toki kolmas poika olis kiva ja sille olis nimikin jo valmiina tytön nimestä ei olla koskaan päästy yhteisymmärrykseen. Meillä mies on se vauvakuumeilija enemmän. on varmaan sulaa hulluutta toivoa kolmatta kun sit olis kolme neljän vuoden sisään ja mies on vielä kiireinen yrittäjä eli oon käytännössä yh. Kyllä kaikesta kuitenkin selviää

@viipulainen mulla meni kans edellisellä kerralla aivan tuhottomasti noita testitikkuja ja pari viikkonäytöllistä digiä. Päätin siksi tällä kertaa ostaa vain noita +/- digejä niin ei tarvi arvailla viikonpaikkoja ja hillitsee vähän testailujen määrää kun on sen verran hinnakkaampia
Joo mäkin ostan korkeintaan PC:n paketin jos jotain ostan. Ihan sillä että nään joko viiva on kunnolla saanu punaa. En mä välttämättä digiä enään tarvitse, oli jo meriitti saada eilen siihen se 1-2 vaikka aamulirut on mulla iltalirua huonompaa tavaraa.:D Huominen olis oviksesta laskettuna päivä jolloin kuukautisten pitäis alkaa, joten se on mulla aina sellanen paniikki päivä ollu.:LOL:
Mut ihan sikäli luottavainen fiilis on, että pontevaa yritystä meneillään, kun joka päivä on olot ollu pahemmat.:LOL: Hajuherkkyys on varmaan kolminkertaisesti herkempi mitä se torstaina oli. Mm.eilen kun mies otti lautaselleen majoneesia, haistoin pelkän etikan, sama ku ois avannu etikkapullon ja tunkenu nenän pullonsuusta sisään.:X3:
 
@viipulainen , meilläkin tämä kuopus kävelee jo tukea vasten ja harjoittelee seisomista ilman tukea :love: on kyllä muuten oikea sylivauva! Mutta kyllä se hieman antaa vapauksia äidille kun viihtyy kävelyharjoituksissaan välillä puolikin tuntia - riittää että itse on näköetäisyydellä:LOL:

@mukipukipuu onpa kiva että joku muukin on "yhtä hullu" toiveidensa kanssa!!:ROFLMAO: vertaistuki on paras tuki(y) esikoisen vauva-aika oli mielestäni rankkaa eikä ollut ketään lapsellista tuttua joka oisi ymmärtänyt.. no täytyy nyt kahden lapsen äitinä sanoa että hitto ku yhden lapsen kanssa oli helppoa:ROFLMAO: - eikä taaskaan vertaistukea tuttavapiirissä. Yksi sentään sai ensimmäisen lapsensa siinä samoihin aikoihin kuin me tän toisen, niin oli edes raskausajan vertaistuki!(y)

Te joilla jo ennestään lapsia, oletteko huomannu kaveripiirissä muutosta? Musta tuntuu, että 90% kavereista katos ekan raskauden myötä ja loput 10% panostaa työuraan täysillä tai asuu satojen kilsojen päässä(n) vähissä on siis kaverit nykyään itellä(n)

Kiitos @Wintersun :) täällä on kp10. Kierto on ollu tokan syntymästä 27-32 päiväisiä. Ovistuntemukset kestää nykyisin kolme päivää ni aattelin koittaa tikuttaa oviksen ni osaa kohdistaa sit paremmin että mihin se plussa niistä päivistä osuu:LOL: en kyllä oo koskaan ovisplussaa saanu kiinni, mutta tokan kohdalla "melkein plussa" riitti:geek:

Hei muuten, osasinpa ykkösellä ton nimimerkin tägäyksen! Wuhuu!:geek::ROFLMAO:
 
@viipulainen , meilläkin tämä kuopus kävelee jo tukea vasten ja harjoittelee seisomista ilman tukea :love: on kyllä muuten oikea sylivauva! Mutta kyllä se hieman antaa vapauksia äidille kun viihtyy kävelyharjoituksissaan välillä puolikin tuntia - riittää että itse on näköetäisyydellä:LOL:

@mukipukipuu onpa kiva että joku muukin on "yhtä hullu" toiveidensa kanssa!!:ROFLMAO: vertaistuki on paras tuki(y) esikoisen vauva-aika oli mielestäni rankkaa eikä ollut ketään lapsellista tuttua joka oisi ymmärtänyt.. no täytyy nyt kahden lapsen äitinä sanoa että hitto ku yhden lapsen kanssa oli helppoa:ROFLMAO: - eikä taaskaan vertaistukea tuttavapiirissä. Yksi sentään sai ensimmäisen lapsensa siinä samoihin aikoihin kuin me tän toisen, niin oli edes raskausajan vertaistuki!(y)

Te joilla jo ennestään lapsia, oletteko huomannu kaveripiirissä muutosta? Musta tuntuu, että 90% kavereista katos ekan raskauden myötä ja loput 10% panostaa työuraan täysillä tai asuu satojen kilsojen päässä(n) vähissä on siis kaverit nykyään itellä(n)

Kiitos @Wintersun :) täällä on kp10. Kierto on ollu tokan syntymästä 27-32 päiväisiä. Ovistuntemukset kestää nykyisin kolme päivää ni aattelin koittaa tikuttaa oviksen ni osaa kohdistaa sit paremmin että mihin se plussa niistä päivistä osuu:LOL: en kyllä oo koskaan ovisplussaa saanu kiinni, mutta tokan kohdalla "melkein plussa" riitti:geek:

Hei muuten, osasinpa ykkösellä ton nimimerkin tägäyksen! Wuhuu!:geek::ROFLMAO:
No just tuo kun viihtyi puuhissaan eikä tarvinnu lähteä pelastamaan ryömivää toukkaa jostain sängyn alta 5min välein tai lohduttaa tuon tuosta turhautumista pois ettei pysy isomman vauhdisaa mukana.:D

Ja joo, mä huomasin ton kaavan kavereiden kohdalla. Aikalailla täsmälleen just noin se meni. Nyt tuon kuopuksen odotusajasta mulla on mammaryhmä, ihan mahtava porukka. En ois uskonu että näin kiinteä kaveriporukka tulisi. Osaa en oo livenä ees nähny vieläkään, kun välimatkaa ihan liikaa, mutta se ei oo haitannu. Eli pointti, niitä uusia tärkeitä ihmisiä tulee varmasti elämään tavalla tai toisella.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Tervetuloa @Tiutau13
Sillee mieki täällä oon ollu viime vuoden syksystä lähtien, vaikka yritys alko vasta nyt tammikuun lopussa :)
Oli kaikennäköstä minkä takia piti oottaa et yritys voi alkaa!
Miulla mahakipu vasta nyt näyttäs olevan pois.. mutta tissit kipeet sivuilta ja nännit superarat :whistle: tahtois jo testailee :p nythän ehkä vois olla kiinnittymishetket viikonloppuna (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Tervetuloa @Tiutau13

@Alinah92 Haluatko tuohon listalle mukaan :)

Musta tuntuu että päivät menee niin hitaasti.. o_O Kun siis on vasta kp 5. Ovistestailut aloitan ens viikon loppupuolella ja jos yhtään pariin aiempaan kiertoon on uskominen, ovis olisi ensi viikon su- ti välisenä aikana.
Voihan minut siihen laittaa, mutta en oo sitten viime kesän laskenut yrityskiertoja enään. Mutta ei se nyt varmaan haittaa! :LOL:
 
Meillä lapsille tulee vähintään 3v ikäeroa vaikka nyt tulisinkin raskaaksi. Meille tämä vähän isompi ikäero on ollut aika tietoinenkin valinta. Jos edellinen raskaus ei olisi päättynyt keskenmenoon, ikäeroa olisi tullut silloinkin n. 2,5v.

Itselläni on 1v ikäero omaan siskoon ja olen koko ajan ollut sitä mieltä, että omille lapsilleni en halua niin pientä ikäeroa jos yhtään epäilen omaa jaksamista. Ja kun epäilin, niin ihan hyvä ettei meille pientä ikäeroa tullut. Itse olen siis isompien ikäerojen kannalla omassa perheessäni, mutta toki on myös ollut ihana seurailla lähipiirin pienempiä ikäeroja! Täytyy sanoa että siinä kyllä vaaditaan äidiltä sellaista sinnikkyyttä ja jaksamista että minulta sitä ei löytyisi ;) Kukin tyylillään ja omaa jaksamistaan ja haaveita seuraten!

Vitsi kun tekisi mieli vaan pissiä tikkuihin! Haha. Piinallista! :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
@pikkutakkutukka isommassa ikäerossa on kyllä myös paljon hyviä puolia! Mm. tuo jaksaminen :D uskoisin myös, että jos edelliset lapset ois edes päiväkuivia (ja olettaen ettei uusi perheenjäsen aiheuttaisi taantumia) ni se säästäis omaa selkää :ROFLMAO:
Olin myös näkevinäni sun yhdessä testissä jotain hailakkaa , olikohan se sun eilinen testi:geek:

Omalla kohdalla pienempään ikäeroon kannustaa mm. HIRVITTÄVÄ VAUVAKUUMEEE!! :unsure: eiku.. siis :cautious: äitiysraha. Tein elämäni suurimmat vuosiansiot 2013 jonka mukaan lasketaan äippäraha (tein maksimiylityöt) , tulevan kesän pitkä loma jonka voisi lyllertää mahan kanssa (oon ollu sairaslomalla 9-13vko raskausajasta molemmissa supistuksien takia:unsure:) ja tietty se, ettei tarvis kuopusta laittaa hoitoon. Mä en yksinkertasesti enää KEHTAIS saikuttaa töissä raskauden takia:confused:

Isompaan ikäeroon kannustais just se, että ehtis nukkua ite täysiä öitä tässä välissä, saatettais ehkä löytää se unelmien omakotitalo ensin ( :rolleyes: ) ja ja.. ois niin kiva olla kotona kun esikoinen lähtee kouluun. Mutta se menis jo niin pitkälle, että vaikuttais äitiysrahaan _isosti_ eikä paljon pienemmällä oikein tule toimeen ilman stressiä taloudellisesta pärjäämisestä :poop:(n)

@äiti_82 , saanko kysyä, että minkälaiset asiat painoivat vaakakupissa sen verran , että siirsi yrityksen aloitusta? Oon kyllä lukenu tän ketjun, mut en muista että ootko niistä puhunu:unsure: ei oo pakko vastata jos et halua. Lähinnä siksi kysyn, että voisin yrittää perustella itselleni kans ainaki pari kuukautta lisäaikaa ennen ku uutta aletaan tekemällä tekemään:D

Tota listaa kattelin nyt tarkemmin, muutamalla on jo kohtuuttoman pitkä yritysaika takana :cool: plussia ketjuun toivon lisää!!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@Tiutau13 saa kysyä, ihan puhtaasri terveyssyyt. Viime keväänä papakoe lk4.. siitä koepalat ja asennoiduin kuolevani kohdunkaulasyöpään.. no tulokset oli senverran hyviä et ei tarvinnu hoitoja mut 3kk kontrolli koepalat ja papa.. ne oli syyskuussa ja yllättäin tulokset oli hyvät papa 1 ja muutokset hävinneet..?? Ja lupa vauvayritykselle (y) mut sit verikokeista löyty kilpirauhasen vajaa toiminta ja vauvahaaveiden takia lääkäri alotti lääkityksen ni haluttiin oottaa että käyn kontrollikokeessa 6vk päästä ja katotaa mite lääkitys toimii. Luin että tuo voi jo itessää aiheuttaa ettei raskaus ala tai jos alkaa ni keskenmenot on yleisiä, ni sen puolee halusin viel syyä sit pillereitä.. mut nyt on siis eka yrityskierto menossa :love:
Miun vauvakuumetta ei voi oikee millää synnytyspelolla tai talous asioilla kääntää näköjään... synnytystä pelkään..mut luotan siihe henkiin jään.. molemilla kerroilla on ollu et kohtu ei lähe supistumaan ja vuotanu verta mutta ilmeisesti normaalin rajoissa kuitenkin..
Mutta en vielkää ostanu raskaustestejä kaupasta :whistle: tahon jo testaaaaa....
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
@Nadine88 täällä odotetaan esikoista myös :X3: odotus tuntuu ikuiselta tänään dpo 5 ja haluaisin vaan päästä jo testaamaan!! :whistle:

@äiti_82 meillä on yhteinen dpo ja tunteet ihan yhtä malttamattomana haluaisin jo päästä testaamaan!!! Milloin ajattelit testata? Itse aloitan varmaan keskiviikosta testaamisen. Perjantaina olisi menoa ja niin toivon että ei tarvitsisi juhlia pettymykseen :unsure: vaan ilosta :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Nadine88
@Nadine88 täällä odotetaan esikoista myös :X3: odotus tuntuu ikuiselta tänään dpo 5 ja haluaisin vaan päästä jo testaamaan!! :whistle:

@äiti_82 meillä on yhteinen dpo ja tunteet ihan yhtä malttamattomana haluaisin jo päästä testaamaan!!! Milloin ajattelit testata? Itse aloitan varmaan keskiviikosta testaamisen. Perjantaina olisi menoa ja niin toivon että ei tarvitsisi juhlia pettymykseen :unsure: vaan ilosta :giggle:
En tiiä :geek: hiplannu jo testejä parii ottesee ja tänääki muka ruuan jälkee tuli paha olo ja jotku hajut ottaa herkemmi nenää ja iha varma et pakkoha sen on tärpänny ku ajotettii nii hyvi, paitsi todellisuudes miul ei oo tietoo oviksesta ku en halunnu sitä testata vielä (y)
Mut kierto vanhasta muistista 30-35pv ni ens su pitäs aikasintaa alkaa menkat.. et aikasemmi ei olis ehkä järkee testata :p
 

Yhteistyössä