Toiveena vauva 2017-2018

Ei mulla ollut muutaku ovulaatiotestit kahdelta eri merkiltä, niillä tärppäs :)

Syön muutenki ihan 100mg d-vitamiinia (lääkärin suosituksesta). Myös foolihapon aloitin tän kierton alussa. Kuiteski menee pari kuukautta ennenku ne arvot nousee, liittyen punasolujen uusiutumiseen. Että arvo kohillaan, kun on jo just ne kehitysvaiheet menny, minkä vuoksi sitä tarvii. Mutta popsin silti ne loppuun.

Todellakin en jotenki usko tätä vielä. Tosi herkällä testillä dpo 12. On siis hyvin mahdollista et kesken menee. Aattelin ostaa normitestin ja tehdä sen sit dpo 15, ellei vuoto ole alkanut. Sit vasta sitä voi alkaa uskoa. Sikskää en vielä halua merkintää plussanneisiin. Kuinhan nopeaa lämmöt laskee, jos menee kesken? Testihän saattaa näyttää plussaa mut luulis lämpöjen tipahtavan aika heti, jos menee kesken?

Vinkkinä annan vaan ne ovulaatiotestit. Yllättävää et vaikka luulis itse ovulaatio tunnistavan, voi testi silti yllättää. Tsemppiä kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Ei mulla ollut muutaku ovulaatiotestit kahdelta eri merkiltä, niillä tärppäs :)

Syön muutenki ihan 100mg d-vitamiinia (lääkärin suosituksesta). Myös foolihapon aloitin tän kierton alussa. Kuiteski menee pari kuukautta ennenku ne arvot nousee, liittyen punasolujen uusiutumiseen. Että arvo kohillaan, kun on jo just ne kehitysvaiheet menny, minkä vuoksi sitä tarvii. Mutta popsin silti ne loppuun.

Todellakin en jotenki usko tätä vielä. Tosi herkällä testillä dpo 12. On siis hyvin mahdollista et kesken menee. Aattelin ostaa normitestin ja tehdä sen sit dpo 15, ellei vuoto ole alkanut. Sit vasta sitä voi alkaa uskoa. Sikskää en vielä halua merkintää plussanneisiin. Kuinhan nopeaa lämmöt laskee, jos menee kesken? Testihän saattaa näyttää plussaa mut luulis lämpöjen tipahtavan aika heti, jos menee kesken?

Vinkkinä annan vaan ne ovulaatiotestit. Yllättävää et vaikka luulis itse ovulaatio tunnistavan, voi testi silti yllättää. Tsemppiä kaikille :)
Pakko laittaa tähän että lämpöjä on ihan turha raskaana seurata :) mulla ihan alusta asti tähän päivään heitelly 35.8-36.3 välillä ja normi lämpö joku tolta väliltä :D ja ihan raskaus edennyt ihan normaalisti nyt 9+3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Ei mulla ollut muutaku ovulaatiotestit kahdelta eri merkiltä, niillä tärppäs :)

Syön muutenki ihan 100mg d-vitamiinia (lääkärin suosituksesta). Myös foolihapon aloitin tän kierton alussa. Kuiteski menee pari kuukautta ennenku ne arvot nousee, liittyen punasolujen uusiutumiseen. Että arvo kohillaan, kun on jo just ne kehitysvaiheet menny, minkä vuoksi sitä tarvii. Mutta popsin silti ne loppuun.

Todellakin en jotenki usko tätä vielä. Tosi herkällä testillä dpo 12. On siis hyvin mahdollista et kesken menee. Aattelin ostaa normitestin ja tehdä sen sit dpo 15, ellei vuoto ole alkanut. Sit vasta sitä voi alkaa uskoa. Sikskää en vielä halua merkintää plussanneisiin. Kuinhan nopeaa lämmöt laskee, jos menee kesken? Testihän saattaa näyttää plussaa mut luulis lämpöjen tipahtavan aika heti, jos menee kesken?

Vinkkinä annan vaan ne ovulaatiotestit. Yllättävää et vaikka luulis itse ovulaatio tunnistavan, voi testi silti yllättää. Tsemppiä kaikille :)
Ja piti sanoa vielä se että herkät testit näyttää yleensä paljon huonommin raskauden eli jos sulla noinkin vahvat viivat herkällä niin normitestiin tulee varmasti dpo 15 ja tosi vahvat viivat :) kuulostaa hullulta mutta noi herkät testit on suoraan sanottuna ihan huijjausta :D kun normi testeissä kattoo 25 mukaan niin herkissä tuntuu että kattoo todellisuudessa 50 mukaan
 
Ja piti sanoa vielä se että herkät testit näyttää yleensä paljon huonommin raskauden eli jos sulla noinkin vahvat viivat herkällä niin normitestiin tulee varmasti dpo 15 ja tosi vahvat viivat :) kuulostaa hullulta mutta noi herkät testit on suoraan sanottuna ihan huijjausta :D kun normi testeissä kattoo 25 mukaan niin herkissä tuntuu että kattoo todellisuudessa 50 mukaan
Aijaa, en niin tunne testimerkkejä :DSkeptisesti itsekin halpiksiin suhtaudun. Sain niitä kaupan päälle ku tilasin o-testit, siks huvikseen jo nyt testaillu. Ja yllätyshän tulos oli.
Mut kai se niin on et väärin ei plussaa voi näyttää oli merkki mikä vaan.

Ekassa raskaudessa merkkasin lämpöjä ja ne pysyi koholla (38.8-38.9) koko ajan ovulaatiosta rv 6 asti, sit lopetin mittailun. Sillä mietin et putooko se heti, jos menee kesken :rolleyes:
 
Aijaa, en niin tunne testimerkkejä :DSkeptisesti itsekin halpiksiin suhtaudun. Sain niitä kaupan päälle ku tilasin o-testit, siks huvikseen jo nyt testaillu. Ja yllätyshän tulos oli.
Mut kai se niin on et väärin ei plussaa voi näyttää oli merkki mikä vaan.

Ekassa raskaudessa merkkasin lämpöjä ja ne pysyi koholla (38.8-38.9) koko ajan ovulaatiosta rv 6 asti, sit lopetin mittailun. Sillä mietin et putooko se heti, jos menee kesken :rolleyes:
Esim prisman tai sittarin ihan halppis testit on parhaita mut noi kaikki herkät on jotenkin aina tosi huonoja en tiiä mistä johtuu.. et sit ne vähemmän herkät näyttää vahvemman plussan :) mulla oli kans esikoisesta lämmöt suht korkealla mut tässä raskaudessa pysyny alhaalla ja vaihdellu tosi paljon et menny tosi alaskin lämmöt silti ultrassa kaikki hyvin :)
 
Oireet jatkuu.. närästys olo, alavatsa tuntemukset ja rutikuivat huulet?
Nauratti ku laitoin googleen et kuivat huulet raskaus oire ni tuli joku vanha viesti ketju missä joku arvosteli kovaan ääneen nää kaikki "oireet" :D ja joku yritti perustella et ne voi oikeesti tulla sen takia (y)
No hauskahan näitä on mietiskellö, ison osan pystyy kuiteki iha ite kuvittelemaanki.. ainaki mie :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Aijaa, en niin tunne testimerkkejä :DSkeptisesti itsekin halpiksiin suhtaudun. Sain niitä kaupan päälle ku tilasin o-testit, siks huvikseen jo nyt testaillu. Ja yllätyshän tulos oli.
Mut kai se niin on et väärin ei plussaa voi näyttää oli merkki mikä vaan.

Ekassa raskaudessa merkkasin lämpöjä ja ne pysyi koholla (38.8-38.9) koko ajan ovulaatiosta rv 6 asti, sit lopetin mittailun. Sillä mietin et putooko se heti, jos menee kesken :rolleyes:
Hei mä laitan sulle vertauksena kaks kuvaa ihan kohta kun testasin herkällä (just noita halpiksia, mut puikko malli) ja sit pregcheckin puikolla samana päivänä. Noi nettikauppojen muka herkät on ihan kuraa oikeesti.:LOL:
 
Moikka!

Oon stalkannu ny hetken tätä teidän palstaa ja ajattelin itsekkin osallistua.

Oon 25v ja toiveissa olis esikoinen. Ite oon joskus 16v tehnyt abortin koska en kokenu olevani valmis äidiksi, eikä mitään edellytyksiä elättää ketään, edes itseä, silloin. Tää abortti aiheuttaa tuntemuksia siittä että ehkäpä mun mahikset meni siinä

Nyt jätetty joulukuussa ehkäisy pois, ja sen jälkeen vuoto ollu jotain ihan hirveetä parhaimmillaan ollu vaan 3 vuotamatonta päivää, ja sitten taas uusiks ihan täydet menkat

Nyt eka kierto lopettamisen jälkeen mistä sain tikutettua oviksen, sekin kp17 (joka mulle tosi pitkällä). Nyt olis sit dpo4 menossa ja kai tää on sit yk1.

Kun luen teidän plussauutisia niin kyllähän sitä itekkin toivois pikaista plussaa, mutta oon liian järki-ihminen että uskoisin siihen mahdollisuuteen
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Mahtava plussatsunami, onnea @pikkutakkutukka , @Sonde ja muut plussanneet!

Kertokaapa vielä tärkeimmät talletuspäivät kierrossa sekä käytössä olleet vitamiinit, lisäravinteet ja muut hokkuspokkuskeinot :)

Tsemppiä ovisbongailuun @vuuti ja @Nelliida ! Mä tarkistin oman oviksen vielä Clearbluen digitestillä, koska mun viivat oli myös "mitä sattuu".

Itsellä dpo 9, olen testannut jo muutaman negan, mutta taidan olla liian ajoissa joka tapauksessa liikenteessä. Vasta viiden päivän päästä kannattaisi testata :D
Hokkuspokkukset ja talletukset :D Jos muistatte niin meillähän meni tärppikierto aiiiivan puihin kun miehellä oli vähän liikaa paineita peittojen alla. Eli meillä jäi talletukset pelkästään 5 päivää ennen ja 2 päivää ennen ovulaatiota! Hokkuspokkuksista sen verran, että mulla oli käytössä vehnänalkioöljy, vadelmanlehtitee, greippimehu, raskausvitamiinit + d-vitamiini.
 
Mä taidan jäädä odottelemaan menkkoja. Dpo11 ja negaa näyttää. Vatsassa kohdun seudulla ollut eilisestä asti nippailua ja juilimista. Kaipa se enteilee vuotoa.

Vielä on viime käynneistä maksamatta 400e, no tulipahan ainakin ovis.

Hitto että voi ottaa päähän :cry:
 
Mä taidan jäädä odottelemaan menkkoja. Dpo11 ja negaa näyttää. Vatsassa kohdun seudulla ollut eilisestä asti nippailua ja juilimista. Kaipa se enteilee vuotoa.

Vielä on viime käynneistä maksamatta 400e, no tulipahan ainakin ovis.

Hitto että voi ottaa päähän :cry:
Mä en tiedä näistä asioista mitää mut eikös jotkut oo vasta saanu dpo15 -> plussan? Ehkäpä suakin viel onnistaa?:unsure:

Milläs välillä se kiinnittyminen yleensä tapahtuu? :oops:
 
Mä en tiedä näistä asioista mitää mut eikös jotkut oo vasta saanu dpo15 -> plussan? Ehkäpä suakin viel onnistaa?:unsure:

Milläs välillä se kiinnittyminen yleensä tapahtuu? :oops:
Mä en jaksa uskoa että olisin niin onnekas että vielä yllättyisin ja saisin plussan. Varsinkin kun edellisessä raskaudessa sain positiivisen testin dpo10.

Ei sitä paranis ihan epätoivoon vaipua, mutta pessimisti ei pety :LOL:
 
@kirpsakka nyt häntä pörröön! Tai no okei, vähän aikaa saa surra, mutta sitten pitää taas ryhtyä toiveikkaaksi :) Mäkin tänään jo itkeskelin ja vedin kauheat "tästä ei tuu ikinä mitään, olen monivammainen ja mun hormonit on ihan perseestä ja mun munasarjat vihaa mua" -kilarit ÄIDILLENI.

Mutta sitten lopetin riehumisen ja olen taas ihan coolina ja toiveikkaana. Tulee mitä tulee, olen kiitollinen kaikesta <3
 
Mä en tiedä näistä asioista mitää mut eikös jotkut oo vasta saanu dpo15 -> plussan? Ehkäpä suakin viel onnistaa?:unsure:

Milläs välillä se kiinnittyminen yleensä tapahtuu? :oops:
Hedelmöittynyt munasolu saapuu kohtuun n.dpo3-4 ja sen jälkeen etsii paikkaa kiinnittyäkseen keskimäärin seuraavat 3-8vrk eli kiinnittyminen tapahtuis n.dpo6-12.:)
 
No täytyy vaan pitää peukkuja et se olis hedelmöittynyt ja et viel kiinnittyis :rolleyes:

En vaan kestä näit mun hormoneja :LOL:

Porasin töissä tänää, kun tein itsearviointia, ja viime viikolla vedin ihan koko palollisen herneitä kumpaanki sieraimeen ihan vaan siks koska miehet:LOL:

Toisaalta, voittohan se on jo tuo ovulaatiokin:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: kirpsakka
Eipä noista mun melkoista tullut taaskaan yhtään mitään, eka pv tuli vähän kirkasta aamulla ja illalla, sit toka pv vaan vähän ruskeeta eikä sen jälkeen mitään. Voiko ees menkoiksi laskea? Tokkopa mahdan ovuloida vielä ollenkaan kun on niin lyhyet kierrot eikä kunnon vuotoa

Mutta joo, ehkä olis pian uus ketju paikallaan kun tässäkin kohta 500 sivua
 
@Sonde
Muka 10mIU halpis nettikaupasta aamuliru 8h yöunien jälkeen ja vahvaa tavaraa


ja laimeemmasta iltasesta pregcheckin (20-25mIU)puikko samalta päivältä


eli kandee ostaa ihan sieltä marketista tai koklaa vaikka apteekin omalla. :)
Kylläpä on ero. Mää varmana kuulun poikkeuksena niihin, joille kunnon testit näyttää negaa ja halvat plussaa :ROFLMAO:
Aiemmin oon käyttänyt pregcheckiä ja hinta-laatu on todella hyvä. Ostan siis sen.
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
En oo muuten aiemmin tajunnu, mutta nytkun puhuitte niin mä raskauduin seuraavasta kierrosta akupunktion 5 kerran sarjahoidon jälkeen. :D Olin siellä migreenin vuoksi, mutta hoisi samalla myös esim kipeitä kuukautisia. Toki kyseessä voi olla ihan sattumakin!


Niin ja kysyttiin ovulaatiotestien herkkyyttä, niin nää on Raskauskeijun 20miu/ml testejä. Ainakin siellä sivuilla lukee että herkkiä.

Eilen illala oli tosiaan melkein semmonen tyhjä testi, mutta aamulla tummempi ja nyt päivällä jo miltei kontrolliviivan värinen. Limatkin enteilee.
Mä teen epäsäännöllisiä vuoroja ja mulla on nyt monesti osunu yöt just tohon ennen ovulaatiota. Voisin kuvitella, et se on hyvinkin se joka siirtää aina sit parilla päivällä. Vaikkei ne nyt älyttömän stressaavia oo, niin kyllä sen aina kropasta ja mielestä huomaa, et on taas öitä tehty.
 
Tuosta akupunktiosta on ihan tutkittuakin tietoa, eli ainakin alkionsiirrossa se nostaa raskautumisen mahdollisuutta huomattavasti: yhdessä tutkimuksessa muistaakseni 39 prosenttia naisista raskautui, jos heille tehtiin akupunktiota alkionsiirtoa ennen ja sen jälkeen. Ilman akupunktiota raskautui vain 26 prosenttia. Mun mielestä toi on aika paljonpuhuva tulos, ja aion itse mennä hedelmällisyysakupunktioon todellakin.

Tällä hetkellä mulla on uudenlaisena oireena lyhyet vihlaisut kohdun/alavatsan paikkeilla. Tänään on siis dpo 10 ja olen testaillut jo useamman negan Onestep-liuskoilla. Näitä uudenlaisia, hyvin lyhyitä vihlaisuja on tullut nyt tunnin aikana ainakin kymmenen. Edellisen kerran oli tuntemuksia dpo 5, kun tunsin menkkatyyppistä jomotusta muutaman kerran illan aikana. Mitään muuta ei ole. En sitten tiedä, mitä mun sisällä tapahtuu :)
 
Taisin nyt illalla saada ihan semmosen ovulaatioplussan :) täytyy huomenna laittaa kuva analysoitavaksi!

Piti vielä akupunktiosta sanoa, että se on kyllä kiva, kun voi siinä samalla hoitaa useampaakin vaivaa. Mulla se ainakin ekalla kerralla kartotti kaikki semmoset vaivat, turvotukset ja kolotukset johon akupunktiolla on mahdollisuus vaikuttaa! Tykkäsin kovasti. Pitäiskin harkita yhen sarjahoidon tässä käväsemistä tässä jos plussaa ei ala kuulumaan.
 
Miehellä pukkaa taas flunssaa..hitto en kestä jos oviksen ajan tallettelut menee sen takia pieleen. Just toissakierrossa oli sama homma. Nyt on vaa niin paljo flunssaa ja influenssaa liikkeellä että vaikee välttää:(
No josko ei menis kovin pahaksi ja ovis tulis viimestään viikonloppuna nii on sentään miehen vapaat nii ei oo ihan loppu.
 
Suosittelen Clearbluen ovulaatiotestiä, se oli tässä kierrossa käytössä. (y) Vitamiineista menee D, C+sinkki, magnesium, foolihapon aloitin tammikuussa. Punaviiniä ovulaation jälkeen otin hieman parina iltana ja jalat ylhäällä pysyttelin jonkin aikaa tallettelun jälkeen. :)

Tosi huonoja on ainakin Raskauskeijun OneStep-raskaustestit ja ovulaaatiotestit, tänä aamuna tein vikan testin mikä oli, eli siis herkän OneStep-testin ja tosi hennon viivan ehkä saattoi erottaa...:unsure: En vielä uskalla siksi siirtyä tuonne plussanneiden puolelle, huomenna käyn hakemassa jonkun testin kaupasta, kun ei postissa tänään tullutkaan tilaamani testit, no nekin on sit varmaan huomenna tulleet...

Mulla on myös ollu muutamana päivänä ihmeellisiä tuntemuksia alavatsalla, jospa ne lupaisi sullekin kissaliikeri positiivisen yllätyksen? (y)
 

Yhteistyössä