Toiveena vauva 2017-2018

@Juliet86 näkyyhän siinä jotain mut onko väriä? Toivotaan että vahvistuu :)

@Naive88 tervetuloa :) Täällä melkein samanikäiset lapsukaiset, 03/12 ja 02/14 ja kolmas haaveissa.

Täällä tosi ristiriitaisissa tunnelmissa töiden takia. Entinen työpaikka hakee työntekijää ja mulla omat työt epävarmoja (oon yrittäjä), mietin pitäiskö mennä entiseen työpaikkaan josta pidin ja laittaa lapset hoitoon vai yrittää saada jotenkin nykyiset työt pidettyä että vois olla omien lasten kanssa vielä kotona. Rankkaahan tää on tällä hetkellä ja usein oon kaivannut tuonne vanhaan paikkaan takaisin. Tässä olis tilaisuus ja äippälomallekin olis helpompi jäädä (n) Hain paikkaa joten katsotaan kuinka käy...

Huoh, loppuispa jo menkat. Sais alkaa odottaan ovistestailua.

Niin ja @Hannah4 kyselit greippimehusta, täällä nyt joku appelsiinigreippitäysmehu käytössä kun ei Prismasta löytynyt pelkkää greippimehua. Cittarista ostin jonkun greippimehun mut aika vaikeeta on löytää ihan vaan täysmehuna, sokerimehuja en juo. Enkä makeutusaineella makeutettuja.
 
@kookospieni no niinpä näyttää olevan. (y) Meillä ollaan tällä hetkellä aivan jatkuvasti tukkanuottasilla (vahempi tyttö ja pienempi poika), että välillä miettii onko hullu kun vielä vauvan tähän haluaa.. :cautious: mutta eipä se olekkaan ihan järkihommaa pelkästään!

Alunperin meillä oli toive kans ettei lapset menis hoitoon, kun isäntä on nyt ollu lasten kanssa kotona (työttömänä) mut nyt kun näkyy tämä raskautumine kestävän, niin siitäkin haaveesta joudutaan kyllä talouden nimissä luopumaan. Ymmärrän siis työpohdinnat hyvin! Itsellä on ollut vähän haaveissa vaihtaa työmaata, mutten kans viittis hakea uutta niin, että tiedän jääväni heti pian pois. Nyt on kuitenkin vakkariduuni, joten mammalomailu ei oo ongelma.

Meillä on myös vähän keskusteltu siitä, jätetäänkö seuraava kierto välistä niinkin naurettavasta syystä, että LA olis aivan jouluaaton tuntumassa. Meillä on lähipiirissä parikin aattolasta, jotka eivät aikusenakaan ole sinut synttäriensä kanssa. Tuppaa vaan ottamaan vähän koville tää projektin "venyminen", vaikkei tässä nyt vielä mikään hätä ole..

Naive
 
Mukavaa, että tännekin on tullut uusia! Ainakin @eevas ja @Naive88 nimimerkit bongasin. Tervetuloa! Vähän jo jossain välissä pelkäsin, että palsta hiljenee kun plussaajia tuli ihan rytinällä.
Mies kysyi eilen, että onko meillä "niitä juttuja mistä tietää milloin pitää köyriä" :LOL: Laitoin tänään ovistestit tilaukseen. Lisäksi kävin hakemassa raskausvitamiineja kun edelliset loppuneet jo jokin aika sitten. Näillä eväin meillä lähdetään tähän kiertoon.
 
@Juliet86 näen viivan! Toivottavasti vahvistuu :love:

Tervetuloa uusille!

@Suffeli80 voi kun munkin mies kysyisi tommosia :). Mut hänelle ei voi oviksista hiiskuakaan, koska paineet.

Mä en nyt oikein tiedä millä päällä oon. Kp en muista, joku 6-7 kai enkä jaksa tarkistaa, en jaksa ovistestailla, tai siltä ainakin nyt tuntuu ja jotenkin tekis mieli heittää hanskat tiskiin jo nyt tän kierron suhteen. En vaan jotenkin jaksa. En tiedä sit, ehkä fiilikset muuttuu kun ovisoireet alkaa. Sitä vehnänalkioöljyä haen kyllä huomenna jos sit tulis sellanen olo et jotain tässä ees yritetään.
 
@Juliet86 Onnea! :)

Hiljaiselon jälkeen takaisin. Otti niin lujille nuo menkat ja nyt onkin jo sitten seuraavat alkamassa. Nyt on yk8/kp25/28-31. Tässä kierrossa olen varma, ettei mahkuja ole, koska oltiin aika jäätävässä taudissa miehen kanssa juuri oviksen aikoihin, samoin muksut. Sen päälle sitten antibioottikuuri, joka mulla on edelleen kesken. Ja mikä hulluinta: Vaikka sitä TIETÄÄ, ettei ole mahdollista olla raskaana, niin silti se toivonpirulainen huutelee mahdottomuuksia. Eli pettymys siis tiedossa :D

Tässä sellaista olen miettinyt, että kun kerran raskaushormoni aiheuttaa raskausoireet, niin oikeastaan ennen kun raskaustestissä näkyy plussa (jolloin siis raskaushormoni alkaa kohota), ei mun ole mitenkään mahdollista tuntea minkäänlaisia aitoja raskausoireita. Tämän olen itselleni myös todistanut olemalla joka ikinen kuukausi VARMA siitä, että nyt on onnistunut kun repii ja vihloo ja etoo ja on paineen tunnetta ja ja ja.. Että ihan kahjohan mä olen. Sellaisen diagnoosin olen itselleni nyt asettanut. En aio enää uskoa kroppaani ollenkaan. Se perkele huijaa mua joka ikinen kuukausi ja aina erilaisilla oireilla.

Joulukuussa syntymisestä: Mun vanhin lapsista on syntynyt joulukuussa. Aina on ollut omat juhlat, mistään ei ole kyllä joutunut mitenkään luopumaan, itsekin kokee, että ei ole mitenkään näkynyt tämä elämässä. Poika on siis teini jo. Toki voi olla, että on vaan sellainen lähipiiri, joka hiffaa muistaa synttärinäkin ihan erikseen :) Ja koska joulukuun vauvan olen saanut aiemminkin, niin en missään nimessä halua laittaa yritystä tauolle millään lailla. Lapsi on NIIIIIN toivottu, että se on lahja, syntyi se sitten aattona tai kesällä :D En nyt siis halua mitenkään loukata niitä, jotka ei jouluvauvaa halua! Nää on vaan näitä mun ajatuksia omalla kohdalla asiasta. Vauva on varmasti ihan yhtä haluttu vaikka pitäiskin yrityksessä taukoa :)

Tsemppiä meille kaikille tähän kahjoimpaan "harrastukseen" ikinä, jossa pelataan pissalla ja tikuilla, itketään ja petytään. Mutta toivottavasti myös onnistutaan.

höhhöö
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4
@Juliet86 onnea ja testaat varmaan uudestaan huomenna...? Sitten luulisi jo viivan olevan vahvempi! (y)

@höhhöö ja @Naive88 kiva kuulla ajatuksia joulukuun vauvasta, sillä mekin on keskusteltu aiheesta... Mun yksi sisarukseni on syntynyt ihan joulun aikaan (taitaisi tulla la:ksi hänen synttäripäivänsä tästä kierrosta:love:), ollaan elämän mittaan paljon puhuttu asiasta ja miten on sen ottanut. Tärkeää on ollut juuri se, että perhe ja sukulaiset ovat ymmärtäneet huomioida erikseen, on ollut tylsää saada niitä "hyvää joulua tässä on synttärilahja samassa" -muistamisia pienenä. Enkä tarkoita, että rahaa pitäisi syytää vaan että pienetkin lahjat, mutta erikseen kuten muinakin vuodenaikoina syntyneille. Kaverini puolestaan on syntynyt jouluaattona, heidän perheessä aatto oli hänen synttärinsä, joulupäivänä viettivät joulua. Omat kolme lastamme ovat kaikki alkuvuoden lapsia. Loppuvuoden vauva saisi ainakin ihan omat juhlat! :D Me ei siis aiota mennä tätä kiertoa nyt yhtään vähemmällä yrityksellä, sillä ei vauvaa heti tullutkaan... Tjottailut kesällä oli jo mun ajatuksissa ihan yritystä, nyt sitten ovistikuilla olisin luulojeni mukaan tullut jo raskaaksi. Joten annetaan palaa! :ROFLMAO:

Höhhöö noihin luulotauteihin, samanlaista täälläkin. En voi ollenkaan luottaa oireiluuni ja olenkin kirjoittanut useamman kk ylös tuntemuksiani... Kyllä ne aika höpöhöpöä on! Tai ainakin voin niistä lukea sen, että kehoni muuttuu normaalin kierron mittaan aika tavalla. Ei voi tissiarkuuksiin tai -turvotuksiin, ei valkovuotoihin tai nippailuihin luottaa, ei sitten yhtään! :whistle:

@Suffeli80 ihan mainio kommentti mieheltäsi! :ROFLMAO: Kyllä täälläkin on mies ihan mukana myös testeistä muistuttamassa, ei sentään niitä viivoja tutki mun kanssa. Paineita se ei kyllä ota, tai ainakaan eivät makkarin puolella näy. Omissa paineissani onkin ihan riittämiin.. Enkä nyt tarkoita, että ei muilla olisi paineita! Voin kuvitella @Tiituu että on joskus raskastakin koittaa tuolla tavoin pimittää ovista mieheltä, ettei tulisi paineita hänelle. :sick: Ja nuo sun fiilikset, ehkä ihan hyväkin joskus tuntea noin. On tämä yrittäminen vaan mielelle aika rankkaa, jos kuukautiskierron syklissä elää omaa elämää. Positiivista mieltä sinulle! :love: Tämä aurinko ja tämän päivän plus-asteet ovat mulle jo pieni voimanlähde!:)

@kookospieni kiitos mehukommetista! :) Menen kahlaamaan läpi isojen kauppojen hyllyjä... Jospa löytyisi sokeroimaton/vähäsokerinen greippimehu. Syön mahdollisimman vähäsokerista ruokaa (no mekkasuklaa....), mutta makeutusaineiden osalta olen ollut tosi tarkka. Ja niitä on nykyään tosi vaikea vältellä!

Tulipa pitkä viesti. :D Kp on tylsä 3/27–31.
 
Kp 2/25-27 Itkettää ja ärsyttää.Mietin mikä vikana kun ei vaan tärppää.Kierto ollu pillereiden jälkeen säännöllinen kuitenkin.

En taida ovista testaille ees tässä kierrossa mutta senhän pitäisi olla ensiviikolla ja kappas mies kotona 02.00 että vähäset on ees mahkut.

Ja joulusta.. Vaikken joulu vauvaa niin halua niin jos plussa plärähtäs niin en mää keskeytystä tee sen takia.Yhtä tervetullut olis.Ja mua ei niin se synttärin juhlinta haittaa,mutta ikä on nuorin ja mun kierrolla kun se la menis viä sinne loppukuuhun.
Toisaalta mein yhteisen lapsen molemmat mummut syntyneet loppukuusta ja mikä oiskaan kivenpaa kun syntyis esim toisen mummelin syntymäpäivänä ja vaikka tän joka niin kovasti odottaa ensimmäistä lapsenlastaan.
Eli ei täällä taukoilla joulun takia hommaillaan kun haluttaa ja pystytään
Laskin et ovis saattas olla lauantaina (kp 12) lauantaina kyllä pystytään hommaileen mutta ma-pe on mahdottomuus jos ei yöllä haluta.Eli ei saa jemmattua simppoja eli la voi olla jo liian myöhäistä.
 
@tänttähäärää varmasti ärsyttää ja surettaa ihan kamalasti, kun ei onnistukaan:( Jospa se ovis ei sattuisi just siihen hetkeen mihin oot sen laskenut?

Mäkin olen ajatellut, että jouluvauva ei ole just se ideaalein ajankohta, ja mun töiden puolesta ois oikeastaan hyvä, jos raskaus alkaisi hieman myöhemmin (tää oli se järkikohta) MUTTA mies on reissutyössä ja nyt oltaisiin ehkä kerrankin lisääntymisetäisyydellä, jos ovis on aikaisin!:love::LOL: Että joo saas nähdä miten käy. Todennäköisesti en edes ovuloi ja kitisen täällä, kun kierto kestää 70 päivää(n) Mut saahan sitä tässä vaiheessa vielä haaveillä:love:
 
Täällä sitten hammashoitaja muistuttelee, että greippi on hyvin hapanta ja mehuissa on paljon sokeria. Jotta ei hammaspeikot ihan villiintyisi, niin greippimehut mielellään aterian yhteydessä ja vaikka ksylitolipastilli perään.
On mulla vehnänalkioöljyynkin vinkki. Se on mun mielestä tosi ällöttävää ottaa raakana, mutta kun sen sekoittaa kaurapuuroon niin tulee tosi hyvän makuista.
Meille saa tulla jouluvauva. Mulla ei taida olla vara valita tässä asiassa, ikää on kuitenkin jo 36, niin mitä nopeammin niin sen parempi.
 
@eevas Oishan se kyllä kiva jos ovuloisin vähän myöhemmin. Mulla ei oo kuin 1 ovistikku enkä nyt meinaa seuraavaa kiertoo tikuttaa,enkä osta tikkuja kaappiin muuten uittasin niitä jatkuvasti.
Mulla oli viimeks kivuton ovis aika ja mietin että ovuloinko ollenkaan luin että mun ikäinen ovuloi ehkä 5-8 kertaa vuodessa.(kääk) Oon niin surkee tulkitseen ovista limoista kun muutenkin alapää on kun valtameri.Kivuista oon tunnistanut oviksen mutta niihinkään voi luottaa.
 
Hassua kun moni miettii joulukuun olevan huono ajankohta vauvalle. Itse en ole koskaan edes ajatellut että se vaikuttaisi lapseen mitenkään, oli synttärit lähellä joulua tai ei. Voin toki olla väärässä :) Meillä pidettäis kuitenkin erikseen synttärit joulukuiselle.

Tuli vähän työsuunnitelmiin muutoksia tai siis työkuviot alkaa pikkuhiljaa tulla yhä selvemmiksi. Ongelmana on vaan nyt se, että olis parempi melkein siirtää vauvahaaveita sinne kesään.. Eli jättää tääkin kuu väliin (n) Ja pitää taukoa kolme kiertoa ainakin niin sais työjutut varmaksi. Oon nimittäin yksityinen pph ja mulla on kaksi hoitolasta joista toinen lopettaa toukokuussa ja mulle tulis todennäköisesti syksyllä lapsi hoitoon tilalle. Mutta jos nyt tulisin raskaaksi niin en pystyis hoitaan kun kolme-neljä kk ennen kun jäisin pois.. Että olisko se sitten oikein niille hoitolasten vanhemmille. Toisaalta ei haluis jättää tätä kiertoa hyödyntämättä. Nyt kun olis vehnänalkioöljy ja greippimehukin testissä :LOL:

Tälläsiä ajatuksia täällä :) Ja onhan tässä ovikseenkin aikaa vielä joten ehtiihän tässä miettiä mitä tekee. Joka tapauksessa jossei tärppää tästä niin sitten pidetään kaksi kuukautta taukoa kesähäiden takia :)
 
Ei meilläkään keskeytys olis todellakaan vaihtoehto jos joululle osuis LA. Eikä oo tarkotus myöskään ottaa ehkäsyä väliaikasesti takas. Lähinnä varmaan oviksen tikuttelu jäis ja parhaiden päivien hyödyntäminen. Lääkitystäkään en varmaan uskalla jättää pois.

Mä oon ite lokakuussa syntyny ja aina ollu nuorin omassa kaveripiirissä ja se on muka harmittanu. Eipä sillä enää väliä itselle oo.

Mulla ehkä jouluihmisenä painaa vaakakupissa se, et tänä vuonna on vuorojouluista mun suvun vuoro ja sit me ei voitais jouluks lähtee mun kotikotiin.

Nää nyt on vähän höpöhöpöjuttuja eikä niillä loppu viimein merkitystä ole, mäkin oon kuitenkin kaks mahdollisuutta menettäny. Tervetullut vauva on milloin päättääkin tulla..

Greippimehu on täällä käytössä, kuin myös maca-tabletit. Vehnänalkioöljy ois seuraava hankintalistassa.

Meillä @Tiituu ei myöskään miehelle oviksista kannata puhua... Jouduin kyllä myös luennoimaan tästä ihmeellisestä naiskropasta, että valitettavasti se hedelmöittymisen mahdollisuus on melko kapeassa aikaikunnassa... Mun vuorotyö ja kaks pientä lasta ei jotenkaan tunnu kans edistävän tätä vauvaprojektia! :(
 
Täälläkin aikasemmin myös puhunut että mun mies on ottanut suorituspaineita kun olen oviksen mennyt kertomaan.
Viime kierrolla yritin hämätä ja kertoa että ovis olis vasta seuraavalla kierrolla..kuinkas sitten kävikään mun oviksen aikoihin ukko toteaa" ootko ihan varma ettei sulla oo nyt ovista?" Mitäpä muuta voin sanoo ku vaan myöntää.
 
Pitääpä tänne liittyä myös, eli 3 lapsi on toiveissa, kierukka otettu pois 07/16, sen jälkeen kkm 12/06 rv 12 eli nyt sitten keskenmenon jälkeen yk 2 pyörähti käyntiin, ja tänään kp 4/30.
Jouluvauva olisi meillekin enemmän kuin toivottu :LOL:
Meidän perheeseen kuulu jo 1 jouluvauva, nimittäin esikoistyttö on syntynyt 3h ennen jouluaattoa eli 23.12 :) Aina on synttärit pidetty pikkuisen etukäteen, mutta eipä tuo ole menoa koskaan haitannut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituu
Meillä kun tää lapsen saaminen ei ole ihan yksinkertaista niin ei kyllä haittaa vaikka jouluaattona syntyisi. Jos raskauden ja syntymän ihmeen vielä pääsisi kokemaan niin kaikki muu on toisarvoista. <3

Mä pistin lauantaina pregnylin ja kivuista päätellen toivon, että ma oli ovis. Sattu siihen yksi kerta, josta voisi tärpätä. Oltiin vähän eri seuduilla viikonloppu. Mulla ei ole kyllä mitään toiveita tai odotuksia enkä oikein jaksa edes "piinailla", alkaa vissiin olla usko loppu tähän hommaan. Ei tässäkään nyt ole oikein järkeä, mutta liian monta pettymystä vuoden aikana. Vaikka järjellä ajatellen meillä on nyt parempi mahdollisuus kuin ikinä kun follikkeli kasvoi ja kaikki oli kerrankin niin kuin pitää.

Jotain positiivista - meille kirjoitettiin lähete julkiselle viime viikolla ja kutsu kolahti postilatikkoon jo eilen. Ensi kuun lopulla päästään julkisen ensikäynnille. Saa nähdä miten siellä asiat etenee kun alkulabrat otettu ja mies tutkittu ja todettu etten oikein ovuloi luomuna. Aukiolotutkimus varmaan tiedossa aika alkuun. Jännittää. :)
 
Viimeksi muokattu:
N23
Onnea plussanneille :love:

Jouluvauvoista vielä.. Meidän esikoinen on syntynyt 20pvä joulukuuta ja en ole edes miettinyt meneekö nyt maailman kirjat sekaisin kun annettu syntyä niin lähellä aattoa. :LOL: Synttärit vietettiin viikkoa ennen joulua ja ajateltiin toukokuussa perheen kesken viettää nimipäivää kakun kera :)
 
@Pia87 tervetuloa joukkoon! Kuten myös @eevas ! :)

@Lumi87 onpa hienoa, että teillä lähti asiat alkututkimusten jälkeen ripeästi etenemään! Se, että nyt on aika kalenterissa ja jatkoa tiedossa, on varmaan jo tietona jollan tavalla huojentava? Teille kyllä toivoisi tätä joulun lasta ihan erityisesti, ja voihan se olla, että rennompi kuukausi tutkimuksia odotellessa tekee tehtävänsä ja kaikki oli kuten pitää.. (y) Jos sitten ei vielä, niin on hienoa ettei teitä odotuteta tuon enempää, vaan asioita alkaa tapahtua ja haaveenne toteutumista avitetaan. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87 ja höhhöö
@Pia87 Tervetuloa!

@Lumi87 Hienoa, että ei tarvitse tuon kauempaa kuitenkaan odotella! Tiedän tuon tunteen toivon menettämisestä. Mullekin on jotenkin selvää, että kuukautiset aina alkaa. Nyt lähinnä odottelen, että mies menee ensi viikolla tutkituttamaan siemenensä. Sitten katsotaan, että miten edetään.. Valoa ja lämpöä päiviin, haluan uskoa, että sunkin vuoro on ihan pian pidellä sitä positiivista raskaustestiä ❤

Tänne ei mitään uutta. Kuukautiset ilmoittelevat saapumisestaan. Olen ärtynyt, rasittava ja vaikea (muutoin aina niin helppo ) ja pikkusen jo tuhruttelee. Mutta niinkun tuossa aiemmin kirjoittelin, niin ei yllätä. Ovulaation aikoihin oltiin vuorotellen korkeassa kuumeessa ja mulla loppui antibiootit vasta eilen. Eli ei mitään saumaa, ellei sitten pyhästä hengestä. Kelpais jo sekin Tsemppiä kaikille! Huomenna on jo perjantai! Vaikka ei se näin vuorotyöläiselle mitään merkitse. Viikonloppuna saa taas hoitaa narkomaaneja, jotka tulleet raskaaksi noin vain jollekin jolle itseään myyneet tms. Ei oo reilua. Vaikka ammattilainen olenkin niin täytyy myöntää, että joskus vähän viiltää.
 
Onnea plussanneille! Ja tsemppiä ja sympatiaa niille, joilla alkoi uusi kierto :(.

Meillä on esikoinen syntynyt viikkoa ennen joulua, enkä pitänyt sitä mitenkään huonona asiana. Meille se oli itseasiassa ihan loistava ajoitus, koska mies oli silloin opiskelija ja pystyi olemaan kuukauden kotona meidän kanssa, mikä ei muuten olisi ollut mahdollista.

Tänään on noin dpo10 ja aamulla iski ihan hirveä kuvotus. En oo vielä testannut, kun en usko, että testi näyttäisi vielä mitään, mutta ehkä parin päivän päästä. Joko nää on jotain psykosomaattisia oireita tai sitten täällä on joku kyydissä! Niin kauan kun ei oo tehnyt negatiivista testiä on ainakin toivoa .
 
@Lumi87 kiva, että tuli kutsu julkiselle! Jospa sitä kautta onnistuisi. Ja @höhhöö sinnekin tsemppiä hoitoihin. :)

@Maybelle oispa aamupahoinvointia! <3

Mulla on niin iloinen olo, kun pääsin uuden kierron alkuun ja kovat toiveet, että sattuisi ovis saapumaan ja mieluiten aikainen! Taitaa olla ihan höperöintiä, kun edellinen kierto oli 70 päivänen, mutta eihän sitä koskaan tiedä:)

(Ei osaa tabletti nyt näyttää hymiöitä, pitää itse rustata :D )
 

Yhteistyössä