Toiveena vauva 2017-2018

Piti vielä jatkaa kun tosta @äiti_82 tekstistä tuli mieleen.. eilen nyt sitten mietin, että jos tärppi olisi käynyt niin miten tämä vuosi menisi raskauden kanssa :LOL: palaan ensi viikolla töihin, plussa saattaisi pärähtää tikkuun juurikin vapailla. Np-ultra ajoittuisi juuri ekalle kesälomapäivälle , rakenneultra sit just kesäloman loppuun.. suunnittelin, että JOS plussa pärähtää niin kaavin joka nurkasta eurot ja sentit ja säästän niin että voisin olla 1kk hoitovapaalla. Sais siirrettyä töihinpaluuta mahan kanssa:ROFLMAO: meillä ei oikein ole mitään järkevää työtä supisteluherkälle raskaanaolijalle:unsure: eikä mikään turhauta niin paljoa, kuin istua turhan panttina töissä kun mitään ei voi tehdä.. siitä olisi sit alle10viikkoa äitiysloman alkuun, minkä uskon alkavan jo aiemmin juurikin supisteluherkkyyden takia (n) kaiken päälle tulossa on sektio koska molemmat aiemmat ovat syntyneet sektiolla:love: kyllähän sitä pettyy kun se nega sieltä pärähtää!:D mutta olen myös työstänyt päässäni ajatusta tulevasta vuodesta ilman raskautta..:rolleyes:
Ihanaa et muutkin pohtii /haaveilee etukäteen asioita (y)

Eli miul ei oo mitään tsäänssejä saaha tota 2017 pakkausta vaikka raskautuisin nyt :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Ihanaa et muutkin pohtii /haaveilee etukäteen asioita (y)

Eli miul ei oo mitään tsäänssejä saaha tota 2017 pakkausta vaikka raskautuisin nyt :whistle:
Tuosta kuopuksestakin kuten nytkin, oli laskettu lokakuussa ja uusi pakkaus saatiin. Noissa menee kyllä niin, että vaikka uusi tulisi, niin ne edellisvuoden pakkaukset jaetaan loppuun ensin, mutta ei niitä yleensä riitä loppuvuoden lasketuille.
Toisinaan kyllä näkyy myynnissä niittä pakkauksia. Jotkut ottaa ja myy sillä summalla jonka sais jos ei ottais pakkausta vaan rahan. Plus postarit jos pitää postittaa. Sit vois itse ottaa kun sen aika on, pelkän rahan Kelasta.
Moni ulkomailla asuva odottaja on myös innokas ostamaan pakkauksia, joten toki voi ottaa pakkauksenkin ja myydä sen ulkomaan mammalle jotka eivät sitä muutoin saisi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Ihanaa et muutkin pohtii /haaveilee etukäteen asioita (y)

Eli miul ei oo mitään tsäänssejä saaha tota 2017 pakkausta vaikka raskautuisin nyt :whistle:
Heh, siis joo. Tässä kun nyt etukäteen suunnittelee kaikkea ni voin vain arvailla kuinka hitaasti sit odotusaika menis kun ei olis enää mitään suunniteltavaa ku kaikki ois jo valmiina!:X3: ja ei, ei taida olla tsäänssejä tähän vanhaan:oops: toki just on kesäajan odottajia jotka tahtoo varmasti uuden eikä vanhaa niin vaihtokauppa ois yks..
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Facessa myös se äitiyspakkauskirppis, sieltä saa ihan varmana ostettua kaikki vanhat suosikit! minäkään en aio pakkausta ottaa kun esikoinen oli siihen haalariin ihan vääränkokoinen kun vuodenaika oli oikea, ja pussiakaan ei meillä juuri käytetty, joten ne pääsee toivottavasti enempi käyttöön nyt kakkosella sit. Haalaria saatan yrittää vaihtaa myös vaihtelu virkistäis :)(n)
 
Facessa myös se äitiyspakkauskirppis, sieltä saa ihan varmana ostettua kaikki vanhat suosikit! minäkään en aio pakkausta ottaa kun esikoinen oli siihen haalariin ihan vääränkokoinen kun vuodenaika oli oikea, ja pussiakaan ei meillä juuri käytetty, joten ne pääsee toivottavasti enempi käyttöön nyt kakkosella sit. Haalaria saatan yrittää vaihtaa myös vaihtelu virkistäis :)(n)
Oikeesti!!! Äityispakkauskirppis!! Vähänkö kiva (y) ja toi vaihtokauppa onki hyvä. Mut voihan se olla että on samoja raitoja uudessakin! Mie vaan rakastan kirkkaita värejä ja raitoja!!
Tosin nyt ku oon vähä taas pulskassa kunnossa ni en kauheesti käytä värejä etten korostu liikaa :ROFLMAO::ROFLMAO:
Mut tein salaa testin tänääki.. ei kyl ollu aamun eka pissa.. mut negahan sekin oli :whistle: sit oli pakko jo googlettaa ni jotku on saanu haamujaki vasta dpo 12 -14 (y) toivossa on hyvä elää!!
Mites @VauvaHaaveilija89 ??
 
Facessa myös se äitiyspakkauskirppis, sieltä saa ihan varmana ostettua kaikki vanhat suosikit! minäkään en aio pakkausta ottaa kun esikoinen oli siihen haalariin ihan vääränkokoinen kun vuodenaika oli oikea, ja pussiakaan ei meillä juuri käytetty, joten ne pääsee toivottavasti enempi käyttöön nyt kakkosella sit. Haalaria saatan yrittää vaihtaa myös vaihtelu virkistäis :)(n)
Mä oon kans vähän kahen vaiheilla että otetaanko pakkausta. Pitää kattoa millaset kuosit siinä uudessa on. Ne pakkauksen toppapuvut on aina huonoja kauluksen kohdalta. Ei oo yksikään lapsi säästyny mulla leukahiertymiltä. Oon siis jokaiselle ottanu tähän asti, mut nyt en tosiaan tiedä yhtään mitä tekis.:LOL:
Ja mä oon jo valkannu rattaatki vaikka tässä ollaan vielä tosi kriittisillä viikoilla. Ettäääh..aika todella tulee matelemaan.:D
 
Tänään ja eilen nega :cry: oon erikoistunut nyt näkemään ne viivanpaikat kaikissa testeissä. Ei paljon auta :( tänään ilmestyi testiajan jälkeen vielä tuollainen outo viivanpaikka. Kuvassa ylin eilisen Amazon testi ja keskimmäinen tämän päivän Amazon ja alin tämän päivän pc.

Itse testaan aikaisin niin ei tarvitse pettyä kun menkat alkaa. Nyt alkaa varmaan sunnuntaina. Jos jättäisin testaamisen vasta jos menkat myöhästyy niin pettyisin liikaa menkkojen alkupäivänä.
20180223_103815.jpg
 
Näyttää siltä, että menkat alkaa. Kirkasta vuotoa lurahto äskön. Voin sanoa, että ei ole kovin hyvät fiilikset. Varsinkaan sen lääkärin maasutuksen jälkeen. Eihän se tule siellä palaverissa mitään hoitoa meille suosittamaan, kun sanoi itsekin, että haluavat keskittyä niihin, joilla on tilastollisesti paremmat mahdollisuudet onnistua. Raha ja tulokset ratkaisee. Ainakin kunnallisella puolella. Mitä sitä ihmisten tunteita ajattelemaan. Tuskin meillä on mahdollisuutta mennä yksityiselle puolelle hoitoon ja en usko, että mies sitä haluaisikaan. 40-vuotias on liian vanha kaikkien mielestä äidiksi, silti presidentin puolison vauvaa hehkutetaan. Miksi sitä ei sitten julkisesti kritisoitu kysyn vaan?

Ehkä jään tästä taustalle nuolemaan haavojani. Ei kovin helpota, kun täällä puhutaan jo äitiyspakkauksistakin. Vilpilliset ja vilpittömät onnittelut raskautuneille. Kiitos ja anteeksi!
 
Kurjaa @VauvaHaaveilija89, mutta kyllä se plussa sieltä tulee sittekun on sen aika :love:

Mut miuta nauritti äskenki ku testin tein katoin/tihrustin sitä testiä ja etin ees sitä kuuluisaa viivanpaikkaa, ni miulla silmät menee jo ihan ristii ja jenkaa ku ne testitki on nii hiton pieniä :ROFLMAO: ja oon jo niin vanha et alkaa ikänäkökin vähän painaa :ROFLMAO::ROFLMAO: :geek:
 
Tänään ja eilen nega :cry: oon erikoistunut nyt näkemään ne viivanpaikat kaikissa testeissä. Ei paljon auta :( tänään ilmestyi testiajan jälkeen vielä tuollainen outo viivanpaikka. Kuvassa ylin eilisen Amazon testi ja keskimmäinen tämän päivän Amazon ja alin tämän päivän pc.

Itse testaan aikaisin niin ei tarvitse pettyä kun menkat alkaa. Nyt alkaa varmaan sunnuntaina. Jos jättäisin testaamisen vasta jos menkat myöhästyy niin pettyisin liikaa menkkojen alkupäivänä.
katso liitettä 2946
Voi harmi.:(
Ja mulla aivan sama syy miksi aina testasin aikasin. Mulle se tieto negasta oli enemmän helpottava tekijä vaikka iso pettymys joka kerta olikin, mutta se että innoissani miettisin olenkohan ja olisi oireita tms.ja sit ne menkat alkaisi...olisin niin pitkään ollut aina ihmisrauniona.
Negatestin jälkeen ehti purnata sen päivän tai max.2 ja tiesi että ne menkat alkaa, sit kp1 oli jo ihan fine ja ovistestejä tilaamassa ja taisteluasenne vahvasti päällä.:X3:

Toisilla taas nega testi on raskaampi kokemus kuin se että katsois alkaako menkat.
 
@kettuperhe mikäli teillä on energiaa, niin kannattaa vaatia toista lääkäriä. Tuo joka teille osui, kuulostaa todella epä-ammattimaiselta tapaukselta. Erityisesti kun (jos oikein muistan) sinullakin arvot olivat tosi hyvät ikääsi suhteutettuna. Tiedän alle 30 vuotiaita joilla tilanne paljon huonompi noiden osalta, joten en vaan pysty näkemään miksi teidän tilanne olisi muka jotenkin toivottomampi ja olisi syy evätä hoidot.
Paljon lämpöisiä ajatuksia täältä teille. Toivottavasti tämä asia järjestyisi parhainpäin.
 
@kettuperhe , jos vaan varaa on niin nokka kohti yksityistä! Sullahan oli hormonien toiminta kolmekymppisen tasoa, eikö näin? Eivät varmasti käännytä sua/teitä pois! Varmaan tekisin jonkun valituksen tosta kunnallisen puolen lääkäristä tai vaatisin ainakin toisen lääkärin lausunnon :mad:

@VauvaHaaveilija89 pahoittelut negasta:( ite testejä (niin raskaus- kuin ovistestejä) tehdessä en voi jäädä tuijottamaan testiä vaan laitan sen laatikkoon tm. ja kun testiaika alkaa olla lopuillaan ni meen kattomaan mitä tikussa näkyy:D menee tosiaan silmät solmuun ja luulen näkeväni viivan , ihan sama oliko sitä vai ei :ROFLMAO:
 
Kuulkaapas rakkaat kanssasisaret. Mä en osaa kuunnella kroppaa ollenkaan ja mulla jomottaa enemmän ja vähemmän jokapäivä jostain... Joten, miks tää ovistesti on taas ihan huutavan punainen? Olisko tää nyt sit kuitenkin vasta se "The ovisplussa" vai mitä noi pari edellistä sit on? Kuitenki se haaleni siinä välissä ja olinkin varma että se ovis meni.
 

Attachments

Kuulkaapas rakkaat kanssasisaret. Mä en osaa kuunnella kroppaa ollenkaan ja mulla jomottaa enemmän ja vähemmän jokapäivä jostain... Joten, miks tää ovistesti on taas ihan huutavan punainen? Olisko tää nyt sit kuitenkin vasta se "The ovisplussa" vai mitä noi pari edellistä sit on? Kuitenki se haaleni siinä välissä ja olinkin varma että se ovis meni.
Kyllä tuo näyttäisi nyt olevan plussa (y)(y) Äkkiä hommiin siitä, hushus ;):ROFLMAO::ROFLMAO:
Mulla ihan sama, et en osaa yhtään kuunnella mitä mun kroppa koittaa mulle sanoa... tai johtuu varmaan siitä että mulla on koko ajan jotain tuntemuksia milloin missäkin. Nytkin vasta kp6 ja vasemmalta munasarjasta nippailee ja kirvelee kovastikkin välillä, ja en tiiä yhtään et miks (n)(n) Muutenkin nää kaikki oireet kaikesta on aika uutta, kun niin kauan ollu kapseli joten tää "luomuna" olo on vierasta.

@kettuperhe sinuna yrittäisin päästä kunnalliselle, mutta toiselle lääkärille. Mun mielestäkään ikä ei yksinään merkitse mitään, varsinkin kun puhutaan kuitenkin "vaan" nelikymppisestä, ja kun arvot kuitenkin hyvät.

Onko jollain muuten kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja yrityksestä saada vauvaa... Onko lääkitystä nostettu jo yritysvaiheessa?(n):cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Nasunen87
Kuulkaapas rakkaat kanssasisaret. Mä en osaa kuunnella kroppaa ollenkaan ja mulla jomottaa enemmän ja vähemmän jokapäivä jostain... Joten, miks tää ovistesti on taas ihan huutavan punainen? Olisko tää nyt sit kuitenkin vasta se "The ovisplussa" vai mitä noi pari edellistä sit on? Kuitenki se haaleni siinä välissä ja olinkin varma että se ovis meni.
Munkin mielestä tämä vasta on se kunnon ovisplussa! Tuo aiempi on kuitenkin kontrolliviivaa haaleampi, ja ymmärtääkseni voi vaaleta välissä just noin(y):)
 
  • Tykkää
Reactions: Nasunen87
Kiitos! Joten taidanpa muuttaa nyt listaan dpo-1
Ja lämpöjä oon mittaillu, mutta ne on tässä kierrossa sahannut ihan omiaan, toki tänään aamulla oli korkeampi kuin edellisinä päivinä. Mutta eiks sen huipun pitäis olla vasta huomenissa ovispäivänä? (n)
Oon kyl niin daiju näitten kans ettei mitään rajaa. Luulis kahden lapsen ja monen raskauden jälkeen jo jotain tajuavan, mut ei ni ei :D:D:p
 
@Nasunen87 tuo on minustakin nyt plussa! Ainakin tuossa ekassa "valeplussassa" on keltaisempi tikku kuin muut, mikä meinaisi vahvempaa pissaa = vahvempaa viivaa. Eli on varmaan vaan ollut hämyjä. Mutta tuskin tietty haittaakaan noista edellisistä plussista jos silloinkin on talleteltu ;)

@kettuperhe elle paljon jaksamista! Yhdyn aiempiin, eli ehdottomasti pyytäisin toisen lääkärin mielipiteen jollei yksityinen ole mahdollisuus. Kuitenkin lääkäreitäkin on kaikenlaisia ja tuo nyt vaikuttaa olevan ehkä vähän jo "kylmääntynyt" työhönsä, kun ottaa asiat tuolla lailla puheeksi. Toki kunnallisella raha on aivan eri lailla kysymys kuin yksityisellä, mutta eihän siitä nyt noin asiakkaille puhuta! Ja luulisi että tosiaan kokonaiskuvassa painaa moni muukin asia kuin pelkkä ikä.
 
TOIVEENA VAUVA :love:

23.2.2018

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto

Keijupölyä............46/18-23.......yk2
Ksennonen...........46/XX...........ykX
Haaveilija_93........44/27...........yk 2
Sonde...................31/26-30........ya syksy-17
Embell..................31/21-35.......yk 4
VauvaHaaveilija89..29/27............yk2
Äiti_82...................28/30-35?........yk1
Kettuperhe...........28/28-30.........yk6
kissaliikeri.............27/25.............yk3
Appelsiiniomena... 25/33............yk3
lilia88.................21/27-35.........yk 2
Nelliida.................20/28-30......yk8
Alinah92...............20/40-55.... 2. ya 2/16
Salty...................20/30-33........yk2
Vuuti...................16/28-32......yk10 (km yk7)
Tiutau13.............16/27-31......tjot
Nadine88.............15/29..............yk5
Nasunen87...........14/27...........yk 3
Wintersun...........11/22-34........ya12/2010
Minamona..........11/32-40.........yk2
Aavalvar..............10/31-35........ya 2016
Kuus+1...............6/xx....yk4(kkm yk2)
Poppana92.........2/30...............yk2
Kirpsakka............1/??...............yk3

Piinailijat:
Kissaliikeri.................dpo14
Kettuperhe................dpo12
VauvaHaaveilija89....dpo11
äiti_82.......................dpo11
Appelsiiniomena.......dpo8
Nasunen87...............dpo -1
Tiutau13...................dpo2

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2), Viii (yk 3)
Helmikuu 2018: Möörtsi (yk 3), Ahmis (yk2),Viipulainen (yk7), Pikkutakkutukka (yk6),HFLvauva (yk2)
 
Kiitos! Joten taidanpa muuttaa nyt listaan dpo-1
Ja lämpöjä oon mittaillu, mutta ne on tässä kierrossa sahannut ihan omiaan, toki tänään aamulla oli korkeampi kuin edellisinä päivinä. Mutta eiks sen huipun pitäis olla vasta huomenissa ovispäivänä? (n)
Oon kyl niin daiju näitten kans ettei mitään rajaa. Luulis kahden lapsen ja monen raskauden jälkeen jo jotain tajuavan, mut ei ni ei :D:D:p
Yleensä kun ovis tulee, lämpö romahtaa alas ja kun ovis tapahtuu, seuraavan päivän lämpö on yhtäkkiä korkeampi. Voin kaivaa ton oman viimekierron lämpökäyrän esimerkiksi jos siitä ois mitään iloa.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Nasunen87
Kyllä tuo näyttäisi nyt olevan plussa (y)(y) Äkkiä hommiin siitä, hushus ;):ROFLMAO::ROFLMAO:
Mulla ihan sama, et en osaa yhtään kuunnella mitä mun kroppa koittaa mulle sanoa... tai johtuu varmaan siitä että mulla on koko ajan jotain tuntemuksia milloin missäkin. Nytkin vasta kp6 ja vasemmalta munasarjasta nippailee ja kirvelee kovastikkin välillä, ja en tiiä yhtään et miks (n)(n) Muutenkin nää kaikki oireet kaikesta on aika uutta, kun niin kauan ollu kapseli joten tää "luomuna" olo on vierasta.

@kettuperhe sinuna yrittäisin päästä kunnalliselle, mutta toiselle lääkärille. Mun mielestäkään ikä ei yksinään merkitse mitään, varsinkin kun puhutaan kuitenkin "vaan" nelikymppisestä, ja kun arvot kuitenkin hyvät.

Onko jollain muuten kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja yrityksestä saada vauvaa... Onko lääkitystä nostettu jo yritysvaiheessa?(n):cautious:
Miulla lääkitys alotettiin yrityksen takia. Arvo oli 4.9 ja löyty siis joulukuun alussa verikokeista. Lääkäri alotti lääkityksen vain vauva haaven takia. Kontrolli verikokeessa oli 2.3 kuuden viikon jälkeen. Lääkitys jätettiin samaan 1kpl 25mg thyroxin/pv. Ja siis tuo arvo pitää olla aika lähellä kahta raskaustoiveessa.. vai suositellaanko peräti alle kaksi..? Onko siun arvot minkälaiset?
 
Täällä jännitän, alkaako kuukautiset tänään, kuten pitäisi!

Jos jostain olen tässä kierrossa kiitollinen, siitä, että laiskat munasarjani tuottivat ovulaation tuplamunilla, ideaaliajankohtana, ja luteaalivaihekin on nähtävästi juuri sopivan mittainen, tai ei ainakaan päivääkään liian lyhyt Gotta love my ovaries.

Tänään menen ostamaan rautaa, kun se ferritiini oli vähän alakantissa.

Ps @kettuperhe älä lannistu!!! Sulla on hyvät mahikset vielä!
 

Yhteistyössä