Toiveissa vauva 2021

Mulla on melko terveelliset elämäntavat, joiden en usko vaikeuttavan raskaaksi tuloa, joten mitään muita muutoksia en ole tehnyt kuin että foolihappoa aloin syömään helmi-maaliskuussa.
Alkoholilla herkuttelen liian harvakseltaan ja silloinkin vähän kerrallaan. Jos firma tarjoaisi kesäjuhlat, niin niissä varmasti nauttisin useamman (vaikka yritys ois menossa), mutta tuskimpa tänä kesänä tulee isoja juhlia. Kahvia juon pari mukia päivässä. Aiemmin raskaana ollessa vähensin kahvia koska se ällötti.
En ole kyllä ollut mitenkään super tarkka ruokavalion kanssa edes silloin kun oon oottanut, esim. Valiolta oon syönyt kaikkia juustoja. Nyt on mietityttänyt, että jos plussais niin kuuluisko mun luopua ilta-Pukkasta/-rooiboksesta?
Mä join raskausaikana rooibosta, mutta onhan se yrttitee eli vältettävien joukossa kait?
 
Mulle voi huomiselle päivittää kp7/34-48.

Kyllä on vähän opettelussa tämä yrityshomma vaikka tuttua sen pitäs meillä ollakin. =D
Viime kierrossa tein r.tesrejä ihan liikaa ja liian aikaisin vaikka vannoin että en testaa liian aikaisin. Jospa tässä kierrossa ois parempi maltti. Kiusaus tulee kyllä olemaan suuri kun r.testejä on kaapissa odottamassa mut niin on kyllä ovistestejäkin. Oviksen ajankohta jäi vähän epäselväksi viimeks mutta eiköhän noiden testien avulla löydy ovis :)

Yllättävän pienellä pahalla mielellä selvisin menkoista. Pintaremppa ja työt kyllä vei nopsaan ajatukset muualle.

Mä en juo alkoholi juuri ollenkaan, mutta paheikseni voisin tunnustaa energiajuoman ja herkut. Tupakkaa en oo koskaan polttanut. Kahvia en juo mutta tee maistuu.
 
Olipa lyhyet menkat,siis pe aamuna alkoi ja eilen päivän mittaan loppui. Ei juurikaan hyytymiä tai mitään megalomaanista verrattuna viime menkkoihin. Liittyköhän ne isot menkat sit kierukkaan..?
Mut nyt normi olo ja hirvee vauvakuume.. tänne kehtaa myöntää,mutta yksi syy miksi haluan vauvan on myös tästä työoravanpyörästä pois hyppääminen.. keskittyminen vain omaan perheeseen..joillekin varmaan tyhmä ajatus mut tämä yksi syy miks haluan vielä vauvan<3
Tää ei oo mun mielestä yhtään hassua! Mulla ihan sama fiilis.. Tällä hetkellä vakkariduuni, vasta saanu ylennyksen (mitä en osannut odottaa), niin tuntuu luonnolliselta että seuraava askel olis se lapsi <3 Tykkään työstäni, mutta huomaan sen, että mua ei tällä hetkellä haittaisi YHTÄÄN jäädä vähintään vuodeksi pois
 
@3milia kyllä nyt tuntui tosiaan "oppikirjamaisilta" ovisoireilta! Tuntuu kyllä hassulta olla nyt näin iloinen jo pelkästään siitä että nyt taas on toivoa, kiitos teille kun näin nopeasti sain vertaistukea asiaan <3 en oo tosiaan nyt käyny täällä palstallakaan ku olin ajatellu vähentää stressiä ja tulla tänne juttelee sitte myöhemmässä vaiheessa omaa kiertoa, nyt sitten tulikin tämmönen positiivinen käänne ja leijun pilvissä vaikka siihen positiiviseen testiin ja nyyttiin sylissä asti onkin vielä matkaa:)
 
Mun paheet on h e r k u t ja kahvi. :-D alkoholia nykyisin aniharvoin, jos saisin illan omaa aikaa niin ennemmin nukkuisin hyvin kun lähtisin bailaamaan :'D niin ne ajat muuttuu. Herkkujen suhteen yrittänyt taas saada jonkinlaista rotia. Kahvia menee sellanen 1 isompi kuppi aamulla, sillon tällöin toinen kuppi iltapäivällä/kylässä. Kahvia en juonut ennen kun meidän vauva alkoi valvottaa meitä. :-D
Raskausajan ruokavaliossa vaikeinta on se kaiken tuumaaminen että hei mitenkäs tuon kanssa, ja sitten lakritsi, jos karkkia syön niin ne on melkein poikkeuksetta mustia karkkeja.
 
Elämäntilanteesta. Mulla on ehkä vähän erilainen tilanne kun monella muulla. Mä valmistuin juuri pari viikkoa sitten ammattikorkeassa eli ei oo viel kauhean pitkää työuraa takana. Tällä hetkellä työttömänä, kun ei mun alalla oo avoimia työpaikkoja nyt korona-aikana. Puoliso on ollut muutaman vuoden nyt hyvässä paikassa töissä.

Mut mulla toisaalta hirveästi ei ole edes hirveää hinkua työelämään. Toki töitä haluaisin tehdä, mut vasta valmistuneena ei haittaisi vaikka ei tulisi ihan hirveän pitkää työputkeakaan. Mulle riittäisi vaikka sen vajaa vuosi tms. Mitä voisi tulla jos pian saisin töitä ja tärppäisi sit pian kun aloitetaan hoidot todennäköisesti heinäkuussa. Paras toki olisi jos mammaloma alkaisi vuoden sisällä valmistumisesta, niin sitä äitiyspäivärahan määrääkin tarkasteltaisiin lyhyemmältä väliltä. On ollut aika raskaita viimeiset 4-5 vuotta opiskellessa (niin täynnä koulua ja erilaisia projekteja, sekä töitä), et hengähdystauko kelpaisi enemmän kuin hyvin.

Elintavoistakin taisi olla puhetta. Meillä on siirtynyt tää hoitojen aloitus viime syksystä pikkuhiljaa eri syiden takia eteenpäin ja eteenpäin. Aloitin jo viime kesän lopulla syömään niitä äitiys-/raskausvitamiineja. Alkoholin käyttökin jäi pois (ennen sitäkin se on kyl ollut lasi silloin tällöin), kun alkoholi alkoi laukaista migreenikohtauksia. Hirveästi ei mun ruokavalioon kuulu näin pääsääntöisesti vegaanina mikään mitä on kielletty, mut eniten ehkä jännitän sit sitä et miten mä voin muistaa et mitä saa ja mitä ei saa syödä, jos ne on jotain semmoista mitä muutenkin tulee syötyä harvoin, kuten salmiakkia.
 
Olipa lyhyet menkat,siis pe aamuna alkoi ja eilen päivän mittaan loppui. Ei juurikaan hyytymiä tai mitään megalomaanista verrattuna viime menkkoihin. Liittyköhän ne isot menkat sit kierukkaan..?
Mut nyt normi olo ja hirvee vauvakuume.. tänne kehtaa myöntää,mutta yksi syy miksi haluan vauvan on myös tästä työoravanpyörästä pois hyppääminen.. keskittyminen vain omaan perheeseen..joillekin varmaan tyhmä ajatus mut tämä yksi syy miks haluan vielä vauvan<3

Me toivotaan ja yritetään kolmatta. Ja yksi syy miksi haluan kolmannen, on just se, että pääsisin tästä oravanpyörästä pois. Oon ollut nyt puoli vuotta töissä täyspäiväisesti. Kuopus on nyt 2,5 v ja osittain aloitin työt heti kuopuksen vanhempainvapaan jälkeen. Nyt taas alkaa tuntua siltä, että aika irtautua tästä hullunmyllystäo_O Mulla on määräaikainen sijaisuus vuoden loppuun ,eli siihenkin nähden raskaus osuis hyvään saumaan. Ja esikoinen lähtee ensi vuonna kouluun,olisi ihana olla vauvan kanssa kotona ja saattaa esikoinen kouluun ekoina kuukausina. Jotenkin oon ollut myös vähän hukassa mitä elämältä haluan, siis töiden ja uran suhteen. Vauvavuosi antaa taas uutta perspektiiviä ja aikaa miettiä.
 
Mä en tupakoi kanssa, mutta mies polttaa. Eikä helpolla siitä luovu, sillä tykkää siitä. Joskus puhuu lopettamisesta rahanmenon vuoksi, mutta terveyssyyt eivät miehellä mieltä paina, vaikka niitä välillä otankin esille. En jaksa nalkuttaa kuitenkaan, kun erilaiset tupakat ja sikarit yms. ovat miehelle melkein harrastus. Alkoa meillä molemmilla menee kohtuudella. Välillä otetaan vähän viiniä tai kaljaa, mutta ei suuria määriä mene. Kahvia juon itse kaksi kuppia päivässä, mies ehkä 2-4.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
Huomenta!
Mulla on usko loppunut tähän kiertoon täysin. Eilen kävin tosiaan labroissa ja hcg oli vaan 2 joten raskaana en ole mutta en saanut kyllä selitystä kivuillekkaan koska klamydiaa mulla ei ole.
Lämmöt romahtaneet täysin, tänään enää 35.2 joten nyt vaan odotellaan menkkoja. Flo ennustaa mulle ilmeisesti noiden lämpöjen mukaan 30 päivästä kiertoa mutta en kyllä tuohon usko.
Seuraavan ovispäivänkin pitäisi olla kp10 tuon ennusteen mukaan. Olen kyllä alkanut itsekin epäilemään että ovuloinko mä jotenkin liian "aikaisin" kiertoa.
No ei muuta kun eteenpäin ja uutta yritystä. Mä alan tilailee niitä ovistikkuja että pääsen niitten kanssa sähläilee seuraavassa kierrossa.
Paljon plussatuulia kaikille piinailijoille! Mä päivittelen kun uusi kierto alkaa.
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

28.4.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Minouche, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Toiveikas89, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Loree.......................kp 43/23-28
Matilda!.......................kp 41/?
Shibali................................kp 33/24-30
Mirella92....................kp 33/28
Kirjoh89.....................kp 28/28
Zennuli.....................kp 27/?
Millimetrii...................kp 27/27-29
Masunen....................kp 26/27-28
Piipaa93....................kp 24/26-28
3milia.....................kp 24/26-28
Mimmi92..................kp 23/26-30
Eeva650.....................kp 23/28-42
Enerisa3.....................kp 22/28-32
Bellaella2205090............kp 22/?
Lilje........................kp 22/37-40
Riama...........................kp 21/27-32
Eliana.........................kp 21/31-38
Keisarinna85..............kp 20/26-28
Mariija_.......................kp 19/32-43
Mysteerio...................kp 19/30
Bebe2021.....................kp 19/32
Haaveilija93....................kp 19/?
Elviira86......................kp 18/25
Rimaleli.......................kp 18/30
Helmiii......................kp 16/29-53
Minouche.......................kp 16/23
Mans115.......................kp 15/27
Toiveikas89....................kp 15/29
Masu90.......................kp 14/27-42
Töppönen_.........................kp 13/26
Alinna86.........................kp 12/28
Pampula3.......................kp 12/22-26
Kasikuus........................kp 11/27-28
Vindy...................kp 10/29-33
Titi-Love....................kp 9/28-30
Puolu.......................kp 8/30-32
Persikka123.....................kp 8/32-35
Napsunen.....................kp 8/35-45
Wanti......................kp 7/34-48
Hipposka......................kp 6/29-32
Minttuni...........................kp 5/26
Päärynä5.......................kp 5/28
Brunet82....................kp 5/26-28
Futurmama.....................kp 5/29-34
Jjenn...............................kp 5/29-33
Ananas90.....................kp 4/25-26
Ilona Eloisa....................kp 2/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Matilda!...................................dpo 16
Zennuli....................................dpo 14
Masunen................................dpo 13
Kirjoh89..................................dpo 13
Millimetrii...............................dpo 12
Keisarinna85.......................dp 10
3milia........................................dpo 10
Piipaa93.................................dpo 8
Bellaella2205090..............dpo 7
Mysteerio................................dpo 7
Mimmi92...................................dpo 5
Rimaleli....................................dpo 4
Eeva650.............................dpo 3
Riama..................................dpo 3
Bebe2021..........................dpo 3
Mans115..............................dpo 2
Eliana...................................dpo 2
Minouche..........................dpo 1
Alinna86.......................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Apteekista ostetulla digitaalisella kuumemittarilla mittaan aamulla lämmöt suusta ennen nousemista. Lämpö tulisi muistaa mitata ennen kuin nousee sängystä. Ja samaan aikaan aina, tämä on vaikea itselle kun saattaa vaihdella päivät. Nyt on menossa toinen kierto, jossa en mittaa lämpöjä.

Olen aiemmin juonut alkoholia ja kahvia sekä tupakoinut. Tupakoinnin olen lopettanut useampi vuosi sitten. Alkoholia vähentänyt muutaman vuoden sisällä. Alkoholia mennyt muutaman kerran tässä yritysaikana. Kahvin juonnin olen lopettanut kaksi vuotta sitten, teetä juon kupin päivässä, vähän vaihdellen mustaa/vihreää/yrttiteetä. Tällä hetkellä en usko, että mikään ruoka-ainerajoitus tulee olemaan hankala raskausaikana. Tietenkin sitten alkaa himottamaan jotain kiellettyä :D
 
Mä en ole koskaan tupakoinut, eikä myöskään mieheni. Kahviakaan en ole ikinä opetellut juomaan ja mun mielestä kaikki kahvilta maistuva on pahaa :D Alkoholin käyttöä oon vähentäny pari vuotta sitten, enkä ole nyt pariin vuoteen juonut kuin 4-5 kännit, on ns. biletysikä jo ohitettu eikä enää huvita baareissa käydä. Mutta välillä käydään yksillä/kaksilla jossain kapakassa tai nyt korona aikaan juodaan pari saunaolutta kotona, usein kyllä juon myös holitonta siideriä, koska pidän sen mausta. Mutta punaviini taitaa olla sitten se mun nykyinen pahe ja sitä juon mielelläni ruoan kanssa ja myös lasillisen muuten vain joskus iltaisin, mutta ei tule olemaan mikään ongelma olla juomatta raskaana.
Enkä usko, että mikään vältettävä ruokakaan tulisi olemaan ongelma, tämähän on vain tilapäistä:giggle:
 
Siis voi kyllä, tulisi niin tarpeeseen äippäloma töistä. Mun pomo on niin hankala ja onkin saanut mut todella monesti romahtamaan ja burn outin tullessa viime vuoden lopulla olin saikulla 3vko ja näytin sille, että sehän ei mua enää pompota. Sairaslomiakaan en ihan noin vaan saanut nimittäin pidellä, koska hänen mielestään pystyin töitä aina tekemään. Kukaan ei tykkää siitä, ku se on yks #%$¥@#$%₩€ :D
Meillä ei tupakoida, alkoholia käytämme hyvin vähän. Silloin tällöin saunaolut tai jos olemme kaksin vkl, ni 1 tai 2 olutta max. otamme, mutta vain jos ei ole ovulaatio mennyt, sen jälkeen kumpikaan meistä ei ota mitään :) AINUT mitä jään kaipaamaan raskauden aikana, on aurajuusto :p Se on mulle sellanen, et sitä vetelee suoraan paketista :D

On: Eilen sai mies taas hieroa illalla selkää, kun oli ihan tulessa. Mahalteen olin sohvalla ja sit alko tuntuu ikävää pistelyä vasemmalle puolelle. Tein sit illalla vielä ovistestin, vaikka päivän 2 testiä oli ihan tyhjiä. Puolentoista tunnin pidätyksellä testi oli alkanut tummumaan, joten taas odotan jännityksellä, että mitä testi tänään näyttää. Talletteluja on ollut jo tälle kiertoa 4, viimeisimmät eilen ja toissapäivänä. Kunpa nyt ei vaan tulis liikaa tallettelu kertoja, et vaikuttaa simppojen laatuun, niistä kun ei sitä tietoa vielä ole. Haluaisin et tallettelu osuis -2 päivälle, kun viime vuoden ryhmästä kävi ilmi, et se ois se paras pvä ;) mutta hankalaa se tuntuu olevan, ellei joka pvä touhua :(

Muoks. Se polttelu on vasemmalla puolella myös ja tää on eka kerta, kun tunnen vasemmalla puolella oviksen oireita. Senkös takia mua poltteleekin, jos puolet käyttäytyy erilailla :D Ei oo meinaa ennen poltellut ennen ovista :unsure:
 
Mulla paheena liiallinen kahvin juonti. Nyt kyllä unettomuuden takia olen vähentänyt 1 kupilliseen aamulla. Vihreää teetä juon monta kuppia lisäksi päivässä. Voisihan sitä kokeilla kofeiinitonta kahviakin joskus. Raskaana ollessa sitten pakon edestä vähentänyt kahvin juontia.
Miehes taas käyttää nuuskaa, lopettelemassa sitä kylläkin pikkuhiljaa.
Alkoholia käytetään todella harvoin enempiä määriä kun 3 alle kouluikäistä lasta, jota ei saada ikinä mihinkään hoitoon, joten muutama annos otetaan joskus harvoin.
Aurajuustoa olen sitten raskaana pizzan päällä käyttänyt reippaasti, on mun suurta herkkua ja mieluiten suoraan paketista :D

Dpo 5, voisiko aika kulua edes pikkuisen nopeampaa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja kolava
Mut vois päivittää piinailijoihin dpo-1 tänään :love:

Kannatti luottaa omaan vaistoon, toi os liuska on kyl tosi haalea, eilen illal kyl tummempi, jospa se ei reagoi hyvin aamupissaan?
Digi kuitenkin hymyili tänään, hitto kun eiliset touhunnut jäi vaan välistä. Ja nyt kun @Kasikuus vielä mainitsit sen dpo-2 :D
Täytyy toivoa et muutkin päivät on hyviä tärppipäiviä, niin arpapeliähän tää on.
Ennakkoon kyl tuli onneks muut päivät harrastettua dpo-3,-4 Ja-5.
No tänään sitten, laitoin miehellekin töihin kuvaa ni kysyi vaa et mikä toi on. Vastasin vaa et vauvahommia:LOL:
[url=https://aijaa.com/xu5Ua7][/URL]
 
Huippua kun linkkaatte noista ovistesteistä kuvia, niistä saa kyllä perspektiiviä omiin testailuihin! Oon nyt viime päivät testaillu OneStep liuskoilla ja tuskastellu hyvin_hyvin vaaleiden viiivojen kanssa :D Jos tässä kierrossa ei tärppää niin, pitää ehkä kokeilla toista merkkiä.

Lisäks tän palstan ansiosta ja teidän juttujen perusteella, oon ehkä alkanut huomaamaan ovis oireita. Aluksi tuntui etten havaitse niitä ollenkaan :D Sunnuntaina tuntui mm. vasemmalla alavatsan alla pientä nipistelyä ja Flo ennusti maanantaille ovista. Tosin limoja en tässä kierrossa oo havainnu, edellisessä kylläkin. Mun kierrot on ollut aika epäsäännöllisiä, joten jatkan vielä muutaman päivän testailuja. Nyt kp19.

Mulla kahvin juonti on aika maltillista, juon vaan aamulla yhden kupin. Alkoholia käytän satunnaisesti ja nykyään tulee harvemmin käytyä juhlimassa :D Muutenkin perus terveelliset elämäntavan molemmilla :)

Ja onnea plussanneille <3 ihanaa!
 
Mut vois päivittää piinailijoihin dpo-1 tänään

Kannatti luottaa omaan vaistoon, toi os liuska on kyl tosi haalea, eilen illal kyl tummempi, jospa se ei reagoi hyvin aamupissaan?
Digi kuitenkin hymyili tänään, hitto kun eiliset touhunnut jäi vaan välistä. Ja nyt kun @Kasikuus vielä mainitsit sen dpo-2
Täytyy toivoa et muutkin päivät on hyviä tärppipäiviä, niin arpapeliähän tää on.
Ennakkoon kyl tuli onneks muut päivät harrastettua dpo-3,-4 Ja-5.
No tänään sitten, laitoin miehellekin töihin kuvaa ni kysyi vaa et mikä toi on. Vastasin vaa et vauvahommia
[url=https://aijaa.com/xu5Ua7][/URL]
Vauva 2019 ryhmässä silloin monella ovistesti oli tummempi illalla kuin aamulla. Saattaa siis vaihdellla.:)

On tää kumma, kun edelleen ovistestit näyttävät yhtä tummia viivoja kuin viisi päivää sitten:unsure:
Ennen raskautta en saanut ilman hoitoja lähellekkään noin tummia viivoja, eikos se ovis lasketaan ensimmäisestä positiivisesta testistä?
 
@Alinna86 Arvaa kuinka kauan eilen arvoimme, että touhutako vaiko ei, kun edellisenä iltana oli touhuttu :D Koska testi alko illalla tummumaan ja pahoin pelkään, et käy samoin, kuin viime kierrossa, että se plussa tulee puskista, ni mä nyt sit toivon, et sen plussan saan tänään, ni tulee se -2 talletus :D Jos ei plussaa tuu, ni sit pitää tänäänkin touhuta ja sit harmittaa, kun touhunnut varmaan liikaa :(
Mä oon päättänyt, et tää saa luvan olla meidän kierto, ku eka kertaa tuntuu et ovulaatio tapahtuu vasemmalta puolelta ja ovulaatiolimatkin on normaalit, eikä vanhaa verta vuoda :LOL:
 

Yhteistyössä