Toivottavasti se Mediamaksu tulee pian!

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Hyvä, kenellä tahansa on oikeus thedä dokumentteja Suomessa, joten tehkööt. Sitten ne, jotka niitä haluavat katsella, voivat maksaa ja katsella. Yksinkertaista, eikö totta?

Maksukortille Ylen kanavat, kiiitooos.
Kuka ne maksaa?
Ne, jotka haluavat katsoa ylen kanavia :)
Eli samaan malliin kuin nykyään on canal plussat ja plus teeveet
Tuohan tekisi juuri ohjelmatarjonnasta puolueellista. Vain viihdettä saa katsoa ilmaiseksi yleisesti ja muu tarjonta muuttuisi maksulliseksi erityispalveluksi. Sitten pitäisi kaikkien viihdekanavienkin mennä kortille tasa-arvon vuoksi! Saisi ostaa kuka haluaa viihdettä katsoa kun ei kaikki sitäkään halua edes ilmaiseksi katsoa. Kaikki vaan sitten kortille jos siitä lähdetään.
psst. telkkarissa on se ON/OFF - nappikin.. ei sitä ole pakko auki pitää ..
On toki. Kyse on ainoastaan siitä mitä ihmisiä halutaan ohjata katsomaan kun he telkkaria jokatapauksessa katsovat. Siitä ei pääse yli eikä ympäri että suuri osa töllöä kuitenkin katsoo.
ja siitäkään ei päästä yli tai ympäri, että suurin osa ei katso niitä ylen sivistäviä korkeakulttuuriohjelmia. niin se vain on.
ne jotka haluavat sivistystä ja arvostavat sitä , hakevat sen muualta tai sitten maksukortin takaa yleltä. ne joita ei kiinnosta, eivät kattele niitä nykyisinkään.
No sen kyllä huomaa ettei juuri ketään enää kulttuuri kiinnosta. Ihmiset vain vieraantuu yhä enemmän asiasisältöisistä ohjelmista ja viihde turruttaa ihmisten päät. Siihenhän kaikki väistämättä menee jos mainosviihde saa vapaasti jyrätä. Tehdään kulttuurista VAIN marginaaliryhmille suunnattu asia ettei sitä vahingossakaan tihku mistään yleisestä mediasta viihdehörhöille.
no eikö se asia jo nyt ole noin ? ei se maksukortille paneminen muuttaisi asiaa.
Minusta kun vaan yleistä kulttuurirappiota vastaan pitää viimeiseen asti taistella. Se on vankka periaatteeni. Yleisen mediakulttuurin pitää säilyä tarjonnaltaan monipuolisena koska se on kuitenkin tärkein ilmaisumuoto nykyaikana. Korttiajattelu vain lokeroisi entisestään kulttuurin asemaa johonkin sivummalle. Se jos mikä olisi huolestuttavaa.
voi olla. ehkäpä korttisysteemien sijasta voitaisiin miettiä tuota tuloista riippuvaista maksua.kun ei tuo 170euroa ja siitä ylöspäin, ole mikään pieni summa monelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta kerro minulle miksi minun se pitäisi maksaa? jos ei telkkaria, ei nettiä ja radiosta voin mieluusti luopua. miksi minun pitäisi maksaa siitä että sinä saat lätkää töllöstä katsoa?
Ihmisethän pääasiassa ajavat aina omaa etuaan. Joku haluaa paikkakunnalleen oopperatalon ja toinen haluaisi jäähallin mutta vain toinen on mahdollinen. Intressit eivät kohtaa ja toinen joutuu pettymään.

Samalla tavalla minäkin maksamillani veroilla maksan niitä oopperataloja vaikka en moiseen jalallani astu. Miksi minun vaksamiani verovaroja ei kohdenneta vain niihin palveluihin joita minä käytän?

Minä kannatan mediamaksua siksi että se laskee oman laskuni loppusummaa ja se että sinä joudut sen maksun maksamaan, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään.
Puhut vähän mutta TÄYTTÄ asiaa =)
Totta, itse tv-lupaa vuosia maksaneena olen myös tähän ratkaisuun erittäin tyytyväinen. Ne jotka eivät ole maksaneet niin tietty heille mikä tahansa lisämaksu on iso pala.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta kerro minulle miksi minun se pitäisi maksaa? jos ei telkkaria, ei nettiä ja radiosta voin mieluusti luopua. miksi minun pitäisi maksaa siitä että sinä saat lätkää töllöstä katsoa?
Ihmisethän pääasiassa ajavat aina omaa etuaan. Joku haluaa paikkakunnalleen oopperatalon ja toinen haluaisi jäähallin mutta vain toinen on mahdollinen. Intressit eivät kohtaa ja toinen joutuu pettymään.

Samalla tavalla minäkin maksamillani veroilla maksan niitä oopperataloja vaikka en moiseen jalallani astu. Miksi minun vaksamiani verovaroja ei kohdenneta vain niihin palveluihin joita minä käytän?

Minä kannatan mediamaksua siksi että se laskee oman laskuni loppusummaa ja se että sinä joudut sen maksun maksamaan, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään.
Puhut vähän mutta TÄYTTÄ asiaa =)
pistetään sit kaikille autovero kun täällä korvessa meillä joillain sellainen kulkupeli pitää olla ja kuitenkin kaikki ihmiset joskus jollain autolla likkuu oli se sitten yleinen tai yksityinen. jokainen joskus istunut bussissa, henkilöaútossa tai taksissa. eli kaikki vain veroa maksamaan jos nyt vaikka satut siihen bussiin menemää.
 
Jässi
Hienoa Pure Dynamite! Kannatan ajatuksiasi, perusteluitasi ynnä muuta tässä ketjussa esittämääsi.

Aikeeni oli kommentoida, mutta eihän tässä enää juuri lisättävää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
se Mediamaksu maksetaankin kaikista mediasta eli radiosta, netistä telkkarista. Joka ainoa ihminen suomessa käyttää jotakin näistä. Sitä on ihan turha väittää ja on varmasti edullisempi kuin nyt kun sen maksaa vain puolet kansasta.
Mulla ei omalta osaltani ole mitään mediamaksua vastaan, koska se tosiaan on järkevämpää maksaa kuin tv-lupamaksu, ja sitten siitä ei pääse luistelemaan sellaiset, jotka katsovat telkkaria eivätkä silti maksa. Radiota varmaan myös kuuntelee moni, mutta musta toi nettiin vetoaminen ei oikein toimi, koska kaikkihan varmaan maksavat ihan liittymämaksut netistään. Tuskin ne sitten mediamaksun myötä poistuvat?
Monissa vuokra-asunnoissa on ilmainen netti.
 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
siinä vaiheessa ei katsota telkkua..... mutta media maksun joutuu maksamaan vaikka töllä ei olisikaan. siinä se ero jos et tuota ymmärrä ole ymmärtämättä.
Totta ihmeessä ymmärrän. Minun mielipiteeni perustuu subjektiiviseen intressiin eli minun maksuni pienenee. Se nyt vaan on niin ikävää että kun jollekin jotain antaa niin se on toiselta pois.

On se kumma kun YLE, viestintävirasto tai liikenne- ja viestintäministeriö ei ole vielä keksineet mitään kikkaviitosta asian tasapuoliseksi ratkaisuksi. Pitäisköhän jonkun vinkata niille että kaksplussalla on helppoja, halpoja ja toimivia systeemejä pitkä lista joista voi valita.

=D ei helvata nehän kuolee tänne jos näitä erehtyvät lukemaan mutta ehkä joku tuloihin perustuva media maksu sen voi jo hyväksyäkkin. mutta edelleen epäreilu vaihto ehto niitä kohtaan joilta uupuu kaikki kolme. (en muuten tunne ensimmäistäkään mummoa joka surffais netissä) ihan näin muuten vaan
 
KKK
Alkuperäinen kirjoittaja peesaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
ylenkanavat maksukortin taakse. maksakoon ne jotka niitä haluavat katsoa .
onko se oikein, että nyt osa maksaa ja osa ei, vaikka katsovatkin sitä televisiota!
ei yhtään sen enempää oikein kuin sekään, että sitten maksaisvat sellaisetkin joilla ei sitä töllöä ole.
enkä mä edes jaksa uskoa, että mediamaksu pysyis tuossa "halvemmassa" hinnassa pitkään. ainahan on joku syy korottaa :whistle:
Se mediamaksu ei edelleenkään tule pelkästään siitä töllöstä..En kovin montaa ihmistä tunne, jotka ei käytä nettiä, kuuntele radiota tai kato töllöä..
Joillekin ihmisille kaikki pitää vaan olla ilmaista. Onhan meillä noita Afrikan maita, joissa on tuo media ja elämä primitiivisempää ja halvempaa. Olen myös sitä mieltä, että tästä maksusta kitisee tasan ne jotka ei aikaisemminkaan ole maksaneet tv-lupaa. Ymmärrän kyllä että on ihmisiä joilla on raha tiukassa ja ottaa päähän, mutta monesti sekin on oma valinta.
Totta, on toki oma valintani, että menin lukion jälkeen korkeakouluun opiskelemaan, jotta saisin itselleni ammatin. On myös minun valintani, että saan opintukea Kelalta, jolla ei mitään tv-lupia maksella, telkkareita ostella tai mediamaksuakaan edes. Menisin mielelläni töihin vaikka grillin paskavessaa hinkkaamaan, että saisin rahaa, jos täällä töitä vaan mullekin riittäisi.

Ei nyt minun tapauksessani ole oikein oma valinta tämä vähävaraisuus. Opintolainaa en ota.
 
höpö höpö
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta kerro minulle miksi minun se pitäisi maksaa? jos ei telkkaria, ei nettiä ja radiosta voin mieluusti luopua. miksi minun pitäisi maksaa siitä että sinä saat lätkää töllöstä katsoa?
Ihmisethän pääasiassa ajavat aina omaa etuaan. Joku haluaa paikkakunnalleen oopperatalon ja toinen haluaisi jäähallin mutta vain toinen on mahdollinen. Intressit eivät kohtaa ja toinen joutuu pettymään.

Samalla tavalla minäkin maksamillani veroilla maksan niitä oopperataloja vaikka en moiseen jalallani astu. Miksi minun vaksamiani verovaroja ei kohdenneta vain niihin palveluihin joita minä käytän?

Minä kannatan mediamaksua siksi että se laskee oman laskuni loppusummaa ja se että sinä joudut sen maksun maksamaan, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään.
tuossa vain on se mutka että niillä verorahoilla tulee tasapuolisesti jokaiselle jotain. se jäähalli sinulle ja oopperetalo minulle. jokainen meistä käyttää jotain verorahoilla tuotettua palvelua, ei kaikki kaikkia mutta jokainen jotain jolloin se on edes jokseenkin tasapainossa. mutta mediamaksusta minä ja moni emme saa mitään vastinetta.
Nytkin istut netissä. Mulla kyllä onn sellainen kva, että internet on nykyään yksi tärkeimmistä mediavälineistä. Pätkäisehän nettikin samalla kiinni, kun sammutat sen radion.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta kerro minulle miksi minun se pitäisi maksaa? jos ei telkkaria, ei nettiä ja radiosta voin mieluusti luopua. miksi minun pitäisi maksaa siitä että sinä saat lätkää töllöstä katsoa?
Ihmisethän pääasiassa ajavat aina omaa etuaan. Joku haluaa paikkakunnalleen oopperatalon ja toinen haluaisi jäähallin mutta vain toinen on mahdollinen. Intressit eivät kohtaa ja toinen joutuu pettymään.

Samalla tavalla minäkin maksamillani veroilla maksan niitä oopperataloja vaikka en moiseen jalallani astu. Miksi minun vaksamiani verovaroja ei kohdenneta vain niihin palveluihin joita minä käytän?

Minä kannatan mediamaksua siksi että se laskee oman laskuni loppusummaa ja se että sinä joudut sen maksun maksamaan, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään.
tuossa vain on se mutka että niillä verorahoilla tulee tasapuolisesti jokaiselle jotain. se jäähalli sinulle ja oopperetalo minulle. jokainen meistä käyttää jotain verorahoilla tuotettua palvelua, ei kaikki kaikkia mutta jokainen jotain jolloin se on edes jokseenkin tasapainossa. mutta mediamaksusta minä ja moni emme saa mitään vastinetta.
Nytkin istut netissä. Mulla kyllä onn sellainen kva, että internet on nykyään yksi tärkeimmistä mediavälineistä. Pätkäisehän nettikin samalla kiinni, kun sammutat sen radion.
töissä on vähän hankala nettiä sulkea kun sitä tarvitsen. ja enpä ylen sivuilla liiku.... ja radiota en ole kuunnellut öööö koskakohan viimeksi. joskus bussissa se taitaa olla päällä. ja se ylen mediamaksu ei nettiä sinänsä kata kun kuitenkin joudumme erikseen liittymästä maksamaan.
 
Onnittelut!
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta kerro minulle miksi minun se pitäisi maksaa? jos ei telkkaria, ei nettiä ja radiosta voin mieluusti luopua. miksi minun pitäisi maksaa siitä että sinä saat lätkää töllöstä katsoa?
Ihmisethän pääasiassa ajavat aina omaa etuaan. Joku haluaa paikkakunnalleen oopperatalon ja toinen haluaisi jäähallin mutta vain toinen on mahdollinen. Intressit eivät kohtaa ja toinen joutuu pettymään.

Samalla tavalla minäkin maksamillani veroilla maksan niitä oopperataloja vaikka en moiseen jalallani astu. Miksi minun vaksamiani verovaroja ei kohdenneta vain niihin palveluihin joita minä käytän?

Minä kannatan mediamaksua siksi että se laskee oman laskuni loppusummaa ja se että sinä joudut sen maksun maksamaan, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään.
tuossa vain on se mutka että niillä verorahoilla tulee tasapuolisesti jokaiselle jotain. se jäähalli sinulle ja oopperetalo minulle. jokainen meistä käyttää jotain verorahoilla tuotettua palvelua, ei kaikki kaikkia mutta jokainen jotain jolloin se on edes jokseenkin tasapainossa. mutta mediamaksusta minä ja moni emme saa mitään vastinetta.
Nytkin istut netissä. Mulla kyllä onn sellainen kva, että internet on nykyään yksi tärkeimmistä mediavälineistä. Pätkäisehän nettikin samalla kiinni, kun sammutat sen radion.
töissä on vähän hankala nettiä sulkea kun sitä tarvitsen. ja enpä ylen sivuilla liiku.... ja radiota en ole kuunnellut öööö koskakohan viimeksi. joskus bussissa se taitaa olla päällä. ja se ylen mediamaksu ei nettiä sinänsä kata kun kuitenkin joudumme erikseen liittymästä maksamaan.
Tässä meillä kuukauden työntekijä =D

Oletko pitkään ollut plussan palstalla töissä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Hyvä, kenellä tahansa on oikeus thedä dokumentteja Suomessa, joten tehkööt. Sitten ne, jotka niitä haluavat katsella, voivat maksaa ja katsella. Yksinkertaista, eikö totta?

Maksukortille Ylen kanavat, kiiitooos.
Kuka ne maksaa?
Ne, jotka haluavat katsoa ylen kanavia :)
Eli samaan malliin kuin nykyään on canal plussat ja plus teeveet
Tuohan tekisi juuri ohjelmatarjonnasta puolueellista. Vain viihdettä saa katsoa ilmaiseksi yleisesti ja muu tarjonta muuttuisi maksulliseksi erityispalveluksi. Sitten pitäisi kaikkien viihdekanavienkin mennä kortille tasa-arvon vuoksi! Saisi ostaa kuka haluaa viihdettä katsoa kun ei kaikki sitäkään halua edes ilmaiseksi katsoa. Kaikki vaan sitten kortille jos siitä lähdetään.
Näinhän todennäköisesti tapahtuisikin. Jos Ylen kanaville tulisi maksukortti niin MTV3 ja muut kanavat seuraisivat myös perässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnittelut!:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta kerro minulle miksi minun se pitäisi maksaa? jos ei telkkaria, ei nettiä ja radiosta voin mieluusti luopua. miksi minun pitäisi maksaa siitä että sinä saat lätkää töllöstä katsoa?
Ihmisethän pääasiassa ajavat aina omaa etuaan. Joku haluaa paikkakunnalleen oopperatalon ja toinen haluaisi jäähallin mutta vain toinen on mahdollinen. Intressit eivät kohtaa ja toinen joutuu pettymään.

Samalla tavalla minäkin maksamillani veroilla maksan niitä oopperataloja vaikka en moiseen jalallani astu. Miksi minun vaksamiani verovaroja ei kohdenneta vain niihin palveluihin joita minä käytän?

Minä kannatan mediamaksua siksi että se laskee oman laskuni loppusummaa ja se että sinä joudut sen maksun maksamaan, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään.
tuossa vain on se mutka että niillä verorahoilla tulee tasapuolisesti jokaiselle jotain. se jäähalli sinulle ja oopperetalo minulle. jokainen meistä käyttää jotain verorahoilla tuotettua palvelua, ei kaikki kaikkia mutta jokainen jotain jolloin se on edes jokseenkin tasapainossa. mutta mediamaksusta minä ja moni emme saa mitään vastinetta.
Nytkin istut netissä. Mulla kyllä onn sellainen kva, että internet on nykyään yksi tärkeimmistä mediavälineistä. Pätkäisehän nettikin samalla kiinni, kun sammutat sen radion.
töissä on vähän hankala nettiä sulkea kun sitä tarvitsen. ja enpä ylen sivuilla liiku.... ja radiota en ole kuunnellut öööö koskakohan viimeksi. joskus bussissa se taitaa olla päällä. ja se ylen mediamaksu ei nettiä sinänsä kata kun kuitenkin joudumme erikseen liittymästä maksamaan.
Tässä meillä kuukauden työntekijä =D

Oletko pitkään ollut plussan palstalla töissä?
tällä hetkellä olen kesälomalla ja tulin ihan teitä viihdyttämään tänne kun odottelen miestä koulusta.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja Onnittelut!:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta kerro minulle miksi minun se pitäisi maksaa? jos ei telkkaria, ei nettiä ja radiosta voin mieluusti luopua. miksi minun pitäisi maksaa siitä että sinä saat lätkää töllöstä katsoa?
Ihmisethän pääasiassa ajavat aina omaa etuaan. Joku haluaa paikkakunnalleen oopperatalon ja toinen haluaisi jäähallin mutta vain toinen on mahdollinen. Intressit eivät kohtaa ja toinen joutuu pettymään.

Samalla tavalla minäkin maksamillani veroilla maksan niitä oopperataloja vaikka en moiseen jalallani astu. Miksi minun vaksamiani verovaroja ei kohdenneta vain niihin palveluihin joita minä käytän?

Minä kannatan mediamaksua siksi että se laskee oman laskuni loppusummaa ja se että sinä joudut sen maksun maksamaan, ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään.
tuossa vain on se mutka että niillä verorahoilla tulee tasapuolisesti jokaiselle jotain. se jäähalli sinulle ja oopperetalo minulle. jokainen meistä käyttää jotain verorahoilla tuotettua palvelua, ei kaikki kaikkia mutta jokainen jotain jolloin se on edes jokseenkin tasapainossa. mutta mediamaksusta minä ja moni emme saa mitään vastinetta.
Nytkin istut netissä. Mulla kyllä onn sellainen kva, että internet on nykyään yksi tärkeimmistä mediavälineistä. Pätkäisehän nettikin samalla kiinni, kun sammutat sen radion.
töissä on vähän hankala nettiä sulkea kun sitä tarvitsen. ja enpä ylen sivuilla liiku.... ja radiota en ole kuunnellut öööö koskakohan viimeksi. joskus bussissa se taitaa olla päällä. ja se ylen mediamaksu ei nettiä sinänsä kata kun kuitenkin joudumme erikseen liittymästä maksamaan.
Tässä meillä kuukauden työntekijä =D

Oletko pitkään ollut plussan palstalla töissä?
Joillekin kaikki pitää olla ilmaista. Työnantaja maksaa palkaa palstailu ajastakin ja työntekijä kommentoi kiukusta kihisten, kun omaa lompsaa joutuu joskus hieman raottamaan.
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Juuri maksoin tv-lupamaksun 224,30 euroa niin todellakin toivon tuota mediamaksua, joka on edullisempi ja joka kaikkien pitää maksaa!
Eh, mites me solussa asuvat opiskelijat? Meidänkin pitäisi nykyisen ehdotelman mukaan kaikkien yhdessä solussa asuvien maksaa se, vaikka televisioita on nolla. Tietokonetta tarvitsee lähinnä opiskeluun (tutkielmien kirjoittamiset, tehtävien lähetys opettajille jne).

En voi myöskään ymmärtää sitä, että mediamaksu tulee yleensäkään olemaan väkisin myöskin muille opiskelijoille (siis harvemmin opiskelija pystyy siitä maksimissaan n. 400e/kk opintotuesta maksamaan vielä jotain mediamaksuakin! Tuo raha kun ei riitä edes kirjoihin.. Ja kaikki eivät niitä pysty nimittäin lainaamaan.

Kela korvaa muistaakseni vähän reiluun 200:aan asti vuokraa 80% max. Eli vaikkapa 180e. Siihen päälle opintoraha joka on.. Ööh, yli 20-vuotiaalla vuokralla asuvalla, naimattomalla ja lapsettomalla opiskelijalla, jonka vuokra on 400e, eikä muita tuloja ole.. Siis opintotuki kokonaisuudessaan ilman opintolainaa on jotain vaille 500e, ja siitä 350e vuokraa, jää käteen 150e ruokaan, koulumatkoihin(itse joudun ostamaan joka kk bussikortin), kirjoihin, ehkä silloin tällöin vaatteisiin ja huvituksiin. Eli ei kyllä tule hirveän lahjakkaasti riittämään. Siitä pitäisi sitten vielä säästää parikymppiä/kk, jotta saa p*rkeleen mediamaksun maksettua, vaikka ei olisi rahaa edes ostaa telkkua saati digiboxia!

Niin ja huom, opiskelija saa opintotukea max 9kk/vuosi. Eli jos ei heru kesätöitä, niin tulisi sitten lakkaa olemasta ja elämästä kesäisin.
on tässä ollut muutkin opiskelijoita ja kiltisti maksaneet sen tv-lupamaksun.
Kerro pois, mistä se pitäisi maksaa, jos tulot ovat yllämainitun kaltaiset? Jos itselläni olisi oikeasti rahaa vaikka siihen televisioon ja digiboxiin, niin ehkä sitä rahaa olisi tv-lupa maksuun. Mutta itse en kyllä pystyisi maksamaan sitä tv-lupamaksua, ellen kävisi sitten sossun luukulta hakemassa rahaa siihen.

Mites sitten tosiaan ne vanhoillislestadiolaiset, köyhät työttömät yms vähävaraiset,joilla ei ole varaa edes televisioon, ts, joilla ei television katselumahdollisuutta kotona ole OLLENKAAN.

Miksi pitäisi nyt "maksaa tv-lupa kiltisti", kun ei sitä televisiota p*rkele ole? Eikä tv-tikkua, eikä digiboxia..

En sitten tiedä mitä sä olet opiskellut, mutta mun opiskelusta ei niin hyvin makseta, että sillä maksettaisiin mediamaksua, saati tv-lupaa.
ap on syntynyt kultalusikka suussa ja vanhemmat suoltaneet kai rahnaa...?
en tiedä onko ap syntyny kultalusikka suussa mutta on hyvässä taloudellisessa asemassa, eikä koskaan osoita mitään ymmärrystä vähävaraisempia kohtaan...hyvin on mielssä vieläkin muutaman vuoden takainen ketju joissa puhuttiin köyhien perheiden lasten joulunvietosta tai siis siitä ettei heillä ole joulua ollenkaan, niin ap oli sitä mieltä että köyhien perheiden lapsille riittää pelkkä joulumieli, siihen on tyytyminen...
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Juuri maksoin tv-lupamaksun 224,30 euroa niin todellakin toivon tuota mediamaksua, joka on edullisempi ja joka kaikkien pitää maksaa!
Eh, mites me solussa asuvat opiskelijat? Meidänkin pitäisi nykyisen ehdotelman mukaan kaikkien yhdessä solussa asuvien maksaa se, vaikka televisioita on nolla. Tietokonetta tarvitsee lähinnä opiskeluun (tutkielmien kirjoittamiset, tehtävien lähetys opettajille jne).

En voi myöskään ymmärtää sitä, että mediamaksu tulee yleensäkään olemaan väkisin myöskin muille opiskelijoille (siis harvemmin opiskelija pystyy siitä maksimissaan n. 400e/kk opintotuesta maksamaan vielä jotain mediamaksuakin! Tuo raha kun ei riitä edes kirjoihin.. Ja kaikki eivät niitä pysty nimittäin lainaamaan.

Kela korvaa muistaakseni vähän reiluun 200:aan asti vuokraa 80% max. Eli vaikkapa 180e. Siihen päälle opintoraha joka on.. Ööh, yli 20-vuotiaalla vuokralla asuvalla, naimattomalla ja lapsettomalla opiskelijalla, jonka vuokra on 400e, eikä muita tuloja ole.. Siis opintotuki kokonaisuudessaan ilman opintolainaa on jotain vaille 500e, ja siitä 350e vuokraa, jää käteen 150e ruokaan, koulumatkoihin(itse joudun ostamaan joka kk bussikortin), kirjoihin, ehkä silloin tällöin vaatteisiin ja huvituksiin. Eli ei kyllä tule hirveän lahjakkaasti riittämään. Siitä pitäisi sitten vielä säästää parikymppiä/kk, jotta saa p*rkeleen mediamaksun maksettua, vaikka ei olisi rahaa edes ostaa telkkua saati digiboxia!

Niin ja huom, opiskelija saa opintotukea max 9kk/vuosi. Eli jos ei heru kesätöitä, niin tulisi sitten lakkaa olemasta ja elämästä kesäisin.
on tässä ollut muutkin opiskelijoita ja kiltisti maksaneet sen tv-lupamaksun.
Kerro pois, mistä se pitäisi maksaa, jos tulot ovat yllämainitun kaltaiset? Jos itselläni olisi oikeasti rahaa vaikka siihen televisioon ja digiboxiin, niin ehkä sitä rahaa olisi tv-lupa maksuun. Mutta itse en kyllä pystyisi maksamaan sitä tv-lupamaksua, ellen kävisi sitten sossun luukulta hakemassa rahaa siihen.

Mites sitten tosiaan ne vanhoillislestadiolaiset, köyhät työttömät yms vähävaraiset,joilla ei ole varaa edes televisioon, ts, joilla ei television katselumahdollisuutta kotona ole OLLENKAAN.

Miksi pitäisi nyt "maksaa tv-lupa kiltisti", kun ei sitä televisiota p*rkele ole? Eikä tv-tikkua, eikä digiboxia..

En sitten tiedä mitä sä olet opiskellut, mutta mun opiskelusta ei niin hyvin makseta, että sillä maksettaisiin mediamaksua, saati tv-lupaa.
ap on syntynyt kultalusikka suussa ja vanhemmat suoltaneet kai rahnaa...?
en tiedä onko ap syntyny kultalusikka suussa mutta on hyvässä taloudellisessa asemassa, eikä koskaan osoita mitään ymmärrystä vähävaraisempia kohtaan...hyvin on mielssä vieläkin muutaman vuoden takainen ketju joissa puhuttiin köyhien perheiden lasten joulunvietosta tai siis siitä ettei heillä ole joulua ollenkaan, niin ap oli sitä mieltä että köyhien perheiden lapsille riittää pelkkä joulumieli, siihen on tyytyminen...
tuskin ihan tuota mieltä olen ollut, varmasti olen ollut sitä mieltä, että siihen jouluun voi joka vuosi varautua (kun se joka vuosi tulee ) esim. alkamalla tammikuussa säästämään tai ostamalla alennusmyyynneistä seuraavan joulun lahjat. Näitä jouluketjuja kun tulee joka vuosi, että lapset jää ilman lahjoja. Toki jos tämä mielipide on väärä niin ei voi mitään. Ja mikä vika on joulumielessä? ei sitä krääsää kyllä kukaan kaipaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnittelut!:
Tässä meillä kuukauden työntekijä =D

Oletko pitkään ollut plussan palstalla töissä?
Joillekin kaikki pitää olla ilmaista. Työnantaja maksaa palkaa palstailu ajastakin ja työntekijä kommentoi kiukusta kihisten, kun omaa lompsaa joutuu joskus hieman raottamaan.
mitä sillä on väliä mitä minä työaikanani teen. jos joudun esim odottomaan asiakasta niin kai sen ajan voin keikkua täälläkin. tai odotona että kone lataa. tai tulostin saa hommat valmiiksi. jos teen työni kuten pitää ja ajllaan niin ei kenellekään ole mitään sanottavaa asiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnittelut!:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö:
Nytkin istut netissä.
töissä on vähän hankala nettiä sulkea kun sitä tarvitsen.
Tässä meillä kuukauden työntekijä =D
tällä hetkellä olen kesälomalla
Et siis olekaan töissä vaan työpaikalla netissä mediapalveluiden parissa joita et sanojesi mukaan käytä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnittelut!:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö:
Nytkin istut netissä.
töissä on vähän hankala nettiä sulkea kun sitä tarvitsen.
Tässä meillä kuukauden työntekijä =D
tällä hetkellä olen kesälomalla
Et siis olekaan töissä vaan työpaikalla netissä mediapalveluiden parissa joita et sanojesi mukaan käytä :whistle:
no voisin ola vaikka kirjastossa. mutta kotona en niitä käytä. ja ei se mediamaksu kata kaikkea nettiä vaan ylen omat hommat.

muoks* en ole missään vaiheessa sanonut etten nettiä käytä. vain sen ettei se meillä kotona edes toimi vaikka haluaisin. täällä töissä tai kirjastossa surffailen, kirjastosta olen tainnut jo maksuni maksaa verojen myötä.
 

Yhteistyössä