Toivottomat Haaveilijat kevättä odottaessa.

Hyvä kun on joku aktiivinen. Olikin jo tuo joulu vähän menneen talven lumia. :LOL: Varsinkin kun nuo kauan kaivatut lumet on taas sulanu vesisateen myötä, ainakin täällä Länsi-Suomessa. Ei siis auta muu, kun alkaa odottaa kevättä. Hurjaa, että olen sitten jo rouva. Häihin on enää kuukausi, kyllä jo jännittää ja vähän stressiä pukkaa.

Mieli on hyvä, kun tuli tänään oikein kunnolla urheiltua. Aloitin syksyllä kiipeily-harrastuksen ja ole siihen ihan hurahtanut. =) Se vaan on niin kivaa, eikä tunnu liikunta pakkopullalta.

Toivoton Annuli
 
Täällä tuli tänään 28v mittariin, eikä tunnu kyllä yhtään kivalta. Ahdistus iskee kun ikää tulee lisää ja oma elämä vaan junnaa paikallaan. :kieh:

Niiskunenä, täälläkin on kyllä käynyt mielessä ajatus miehen vaihdosta. Vaan ei sitä kuitenkaan halua tuosta miehestä luopua, yhdessä on oltu kuitenkin jo melkein 4,5 vuotta. Ja niin kuin nibbler sanoi, niin oma valintahan tuo mies on ollut. Tosin ainakin mulla sitä valintaa edesauttoi silloin joskus alkuaikoina miehen sanat siitä, että haluaa lapsia sitten joskus. Nyt vain sitten odotellaan, että koskahan se joskus mahtaa tulla. :kieh:

Välillä kyllä epäilyttää, että mahtaako tuo oikeasti niitä lapsia sittenkään haluta. Monet kun saavat lapsia kesken opiskeluidenkin ja pärjäävät hyvin. Ja meillä ei muka talouspuoli ole tarpeeksi hyvällä mallilla että lapsia voisi vielä ajatella. Ei tässä mitään kroisoksia olla, kun ei mullakaan töitä ole, mutta ihan varmasti näilläkin tuloilla pärjättäisiin.
 
haavekuva :LOL: jos mä en kysyiskään mieheltä vaan alkasin ite yrittää ;) sanoisin miehelle että nyt loppu seksi laita satsis tuohon lääkeruiskuun :whistle:

hipolle onnea! :flower:

noita tulo juttuja olen myös miettinyt paljon viimeaikoina, ja sopivan hetken tullen aijon kysyy mieheltä että miks me ei muka lapsen kans pärjättäis ku kerta niin moni huonompituloisempiki pärjää. esim. mun veli ja sen avovaimo. en oo varma käykö se nainen töissä mut tosiaankaan mitään kroisoksia ne ei oo ja pärjää hyvin kahen lapsen kaa. ainaki mitä ulospäin näkyy. samaten se meidän kaveripariskunta joista kans vaan yks on töissä ja toinen ei. meistä sentään molemmilla on vakiduunit, miehellä 2? parempi palkka ku mitä sillä oli vuosi sitten ja ei munkaan palkka oo enään kaikista surkein.

toisaalta pitää myös ymmärtää miehiä. niille on kautta aikojen naulattu takaraivoon että he ovat se joka leivän tuo pöytään ja ekonomia on heidän vastuullaan ja vaikka se ei enään nykypäivänä päde niin minkäs sille mahtaa kun perimätiedoissa on että se on heidän työ pitää perhe ruuassa ja vaatteissa.


höh.. yritin kysellä mieheltä hieman että jos mä karkauspäivänä kosisin niin mitä se vastais. empä mä saanut oikeen juuta tai jaata :/
jos oisin saanut edes puolikkaan jaan niin oisin kosinu :)
 
Huomenta!

Kiitos onnitteluista. :)

nibbler, me oltiin yhdessä jo viime karkauspäivän aikaan ja silloin mieheltä kyselin, että mitäs se tekis jos kosisin, niin sanoi että täytyis sitten varmaan kangaskauppaan lähteä. Silloin sanoin miehelle, että jos ei ole mua seuraavaan karkauspäivään mennessä kosinut, niin... Kosintaa ei ole kuulunut ja olenkin miestä nyt muistuttanut lähestyvästä karkauspäivästä. Tuo edelleenkin lyö vaan leikiks koko asian ja sanoo, että täytyy sitten varmaan sinne kangaskauppaan lähteä. :kieh: En tiedä että mitä tuo sitten ihan oikeassa tilanteessa tekisi, jos oikeasti ottais ja kosis. :whistle:
 
Luin tän teiän ketjun ja pakko vastata. =)

me oltiin työtön minä ja opiskelijamies kun saatiin vauva. Mistään ei oo tarvinnu luopua vaikka rahaa ei paljon olekkaan. Meillä on auto ja ruokaa riittää. Ruokaa ei heitetä ikinä roskiin, ja valmistan ruuat ite. Ei juopotella eikä tupakoida. Saunaolutta kyllä juodaan. Shoppailua onneksi inhoan, mut kirppiksillä kiertelyä rakastan joten vaatekaappikin "uusiutuu" silloin tällöin (kirppiksiltä tekee oikeesti löytöjä!)

Mies valmistui jouluna, toivottavasti saa töitä. Oishan se mukava jos olis enemmän rahaa.
 
kierrätys kunniaan! :)
meilläkin tulis lähes kaikki lapsen kamat olemaan joko perittyjä tai kirppislöytöjä, lähinnä omien periaatteiteni takia. mä olen lähes sairaalloisen nuuka :)
ja mikäs sen parempi kun saa esitellä lapselleen että "tuossa kehdossa on isäski nukkunu" tai "tuossä kärryssä kärrättiin jo äitin isosiskoa ja se on kulkenu tuolla serkuilla ja niiden lapsilla jo pidemmän aikaa"

edistystä on koettu. mun avomieheni ei enään esitä että se ei tykkää lapsista. sitä se on tehny nyt aikansa mutta eilen sitten äityi oikein suunnittelemaan sen elämää.
kuulemma lapsi voi olla kaveri mun kaverin lapsenkaa, mutta se sais aina turpiinsa koska se toinen on vanhempi :LOL: miehet...

mut se sano että mä saan lapsen jos se saa projektorin :D vinkkinä muille.
mut uskon että se oli vaan vitsi...
 
ja taas ollaan oltu tuppisuuna hetken niin mähän voin kertoilla omaa napaani tässä :)
tuolla etusivulla saattaa välkkyä välillä aloitus ayur..yourd..dour... aurd. äh miten ihmeessä se kirjoitetaankaan niin löysin jonkun raskautumise menetelmän jota oon alkanu yrittämään tunnollisesti seuraamaan... vaikka varsinaista yritystä ei olekkaan se ei estä mua yrittämästä parantaa vahinkolinjaa
(ja tätä en tekisi ellen tietäs että tuo haluaa lapsia, ei vaan halua niitä nyt ) :kieh:

mehän ei käytetä nytkään muuta ehkäisyä ku keskeytystä ja mies tietää riskit...ehkä mä oon sisältäni pah, mutta tässä elellään hiukan toivottomia aikoja.

tää työ alkaa kyllä olemaan liikaa mulle. mä en ihan oikeesti kohta jaksa :(
 
kasvihuoneilmiö
Hmm. No kyllä mua nuo raha-asiat kovasti huolettaa. Ja se, että kun on omat opinnot pahasti kesken, niin saisko sitä sitten vielä lapsellisenakin ihmisenä opiskeltua. Ja että miten sitä pärjäis?

Olis kyllä kiva kuulla rohkaisevia tarinoita!
 
Huomentapäivää!

Nibbler, kävin lukemassa. Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta, mutta itse en taida tuota ainakaan tässä vaiheessa alkaa noudattamaan. Meillä kumit käytössä ja mies tarkkana niiden kanssa. On siis niin olemattoman pieni mahdollisuus raskautua, että en jaksa nähdä vaivaa.

Kiirettä pitänyt viime päivät. Viikkosiivousta kovasti tässä yritän tehdä, mutta kummasti taas tänne jumituin. :LOL: Olen mä jo imuria ulkoiluttanu, mutta vielä pitäis vessa pestä ja lattioita vähän luututa ennen iltavuoroon menoa. Apteekkiin pitäis kanssa keretä, menkat alkoi eilen ja särkylääkkeet loppu. :kieh: Väsyttääkin niin pirusti. Onneks pääsen sentään uuden patjan päälle nukkumaan illalla. :)
 
Vapaapäivä harjoittelusta tänään. Koko aamu meni kaupungilla asioidessa. Joululahjaksi saamani lahjakortti alusvaateliikkeeseen meni että humps, eikä riittänytkään. Mutta sain kivat liivit ja pöksytkin samaa sarjaa. Nyt vaan odotellaan että nää menkat loppuu, että pääsee esittelemään noita viettelyksiä miehellekin. :whistle:

Löysin mä alennusmyynnistä muutakin, mutta en itselleni. Tulevia tuttavien ja sukulaislasten synttäreitä silmällä pitäen tarttui matkaan vaatetta ja pari lautapeliä. Nyt onkin sitten taas köyhä olo loppukuun ajan. Kampaajalle meinaan kyllä ajan tilata heti kunhan se palaa lomalta töihin. Sen mies lupas mulle synttärilahjana maksaa. B)

Mutta missäs kaikki muut on? :wave:
 
täällä ollaan vielä! :wave:
ent osiaan tiiä mihin mä nyt taas kuulun kun tässä toissapäivänä päätti mies omin lupinensä päästää sisään.. ja sopivasti oviksen aikoihin. mutta muuten asiasta ei olla puhuttu kun mä taas niin pelkään että se sanoo tyyliin "mä vaan pelleilin.." :headwall: :headwall:

kestovaippoja oon askarrellu koko tämän päivän :) mies on ihan ihmeissään....
 
Alkuperäinen kirjoittaja hippopotamus80:
Täällä tuli tänään 28v mittariin, eikä tunnu kyllä yhtään kivalta. Ahdistus iskee kun ikää tulee lisää ja oma elämä vaan junnaa paikallaan. :kieh:

Niiskunenä, täälläkin on kyllä käynyt mielessä ajatus miehen vaihdosta. Vaan ei sitä kuitenkaan halua tuosta miehestä luopua, yhdessä on oltu kuitenkin jo melkein 4,5 vuotta. Ja niin kuin nibbler sanoi, niin oma valintahan tuo mies on ollut. Tosin ainakin mulla sitä valintaa edesauttoi silloin joskus alkuaikoina miehen sanat siitä, että haluaa lapsia sitten joskus. Nyt vain sitten odotellaan, että koskahan se joskus mahtaa tulla. :kieh:

Välillä kyllä epäilyttää, että mahtaako tuo oikeasti niitä lapsia sittenkään haluta. Monet kun saavat lapsia kesken opiskeluidenkin ja pärjäävät hyvin. Ja meillä ei muka talouspuoli ole tarpeeksi hyvällä mallilla että lapsia voisi vielä ajatella. Ei tässä mitään kroisoksia olla, kun ei mullakaan töitä ole, mutta ihan varmasti näilläkin tuloilla pärjättäisiin.
saanen esittää MYÖHÄSET onnittelut :)
mun veli täytti samana pvänä 18v :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnimanni84:
Alkuperäinen kirjoittaja hippopotamus80:
Täällä tuli tänään 28v mittariin, eikä tunnu kyllä yhtään kivalta. Ahdistus iskee kun ikää tulee lisää ja oma elämä vaan junnaa paikallaan. :kieh:

Niiskunenä, täälläkin on kyllä käynyt mielessä ajatus miehen vaihdosta. Vaan ei sitä kuitenkaan halua tuosta miehestä luopua, yhdessä on oltu kuitenkin jo melkein 4,5 vuotta. Ja niin kuin nibbler sanoi, niin oma valintahan tuo mies on ollut. Tosin ainakin mulla sitä valintaa edesauttoi silloin joskus alkuaikoina miehen sanat siitä, että haluaa lapsia sitten joskus. Nyt vain sitten odotellaan, että koskahan se joskus mahtaa tulla. :kieh:

Välillä kyllä epäilyttää, että mahtaako tuo oikeasti niitä lapsia sittenkään haluta. Monet kun saavat lapsia kesken opiskeluidenkin ja pärjäävät hyvin. Ja meillä ei muka talouspuoli ole tarpeeksi hyvällä mallilla että lapsia voisi vielä ajatella. Ei tässä mitään kroisoksia olla, kun ei mullakaan töitä ole, mutta ihan varmasti näilläkin tuloilla pärjättäisiin.
saanen esittää MYÖHÄSET onnittelut :)
mun veli täytti samana pvänä 18v :)
Kiitos onnitteluista. :)
 
moikka taas! Jonkin sortin flunssaa pukkaa täällä ja sekös vasta ottaa päähän. Olen nimittäin ottanut hyvän startin kuntoilussa, mutta tänään katsoin viisaammaksi jättää salit ja lenkit väliin. Ton kuntoilun myötä on hieman pysyny nämä ajatuksetkin kurissa, kun onneks tuolla meidän salilla ei vielä isomasuja ole näkynyt ;)

Hipolle myöhästyneet synttärionnittelut!! En ole oikein täälläkään ehtinyt pyöriä kun päivät menee töissä ja illat sitten kuntoillessa tai lepopäivinä tv:n ääressä :) Nibblerillä näyttää taas aika lupaavalta, mutta pysy nyt täällä meidän ilona vaikka yritys alkaakin. Antaa toivoa ainakin minulle!

Ukon kanssa ei olla tästä vauva-asiasta lähiaikoina paljoa keskusteltu. Se on varmaan ollu ihan helpottunut, kun aloin taas syödä pillereitä. Ärsyttää joka päivä kun pitää se nappi ottaa, mutta toki jossain määrin elämä on helpompaa kun tietää koska vuotaa, nyt ainakin kun tuota ukkoa ei tämä lapsiasia kiinnosta yhtään. Eilen kyllä täräytin kaupassa ollessamme (edessä lapsiperhe) että pitäisköhän meidänkin yrittää, mutta eipä siitä tietenkään siellä kaupassa keskustelua syntynyt eikä sen jälkeenkään. :headwall: :headwall:

Täytyy tästä varmaan hipsiä kohti suihkua, niin pääsee jossain vaiheessa liikkeelle :wave:

 
ei yhtään selvennystä tilanteeseen.

eilen se taas päästi sisään ja sitä voivotteli sitten. sanoin että ei se haittaa mutta kuulemma haittas, että ei voinut sille mitään.
olin hiljaa ja kun se alkoi pelleilemään jotakin niin suutahin ja karjasin sille. mies paralle tuli sitten suru ja halasin sitä ja sanoin että haluaisin vaan tietää mitä sen päässä liikkuu. hän ei kuulemma itsekkään tiedä oikein.
sitten yritti puhua jostain muusta mutta sanoin että nyt puhutaan tästä.

puhuttiin sitten ja sanoin että pelkään niin kovasti että jos sitten tulisinkin raskaaksi, että jättääkö hän mut yksin lapsen kanssa?
sanoi että siihen hän ei pystyisi. huokaisin ja itsekseni sanoin että ota tuosta nyt selvää sitten, ja katsoin asian loppuun puhutuksi.
huusi perääni että EHKÄ hän haluaakin lapsen, ei tiedä.

siis miten niin EHKÄ?!?! ei voi ehkä haluta mitään!

-hei, haluaisitko voittaa lotossa?
- en mä tiiä, ehkä...

hyvin loogista.... :|

suunnitelamna on olla ihan hiljaa vaan taas paripäivää, mikä luulis olevan helppoa kun taas menee lähes koko viikon vuorot eri aikoihin.
saa nähä miten tässä käy.

kaveri oli lapsensa kanssa käymässä ja mies, jota lapset ujostuttaa oli ihan täpinöissään kuitenkin :) anto sille tuttia ja valisti että kaukosäätimen ei saa koskea ja hymyili lapselle ja puhu siitä vielä kauan sen jälkeenkin kun olivat lähteneet :) että ei ainakaan lapsia inhoo :LOL:

taas tuli pitkää vuodatusta mutta jos tästä viestistä ei muuta hyötyä ollu niin ainakin nostin tätä ja sain muuta ajateltavaa kun tuon lumiauran äänen tuossa korvan juurella.
 
on olemassa näytelmä jossa koko ajan vaan odotetaan yhtä henkilöä paikalle... *vinoilua*:D

hjepp. olen töissä ja hyvin masentuneissa tunnelmissa :(
yritän oppia kestoilun salat ja ei millään ee oppi päähän. no sen verran sain selville että vaippa jonka jo tein kotona oli täysin väärin tehty ja pitää tehä uudestaan.
myös kattellut kutomisohjeita sekalaisiin vauvan vaatteisiin. ja sekös tekee gutaa mun vauvakuumeelle!

kaikki ne iki-ihanat uni pussit ja haalarit ja pipot ja villahousut ja viltit...
sormet syyhyää että pääsis sotkemaan puikoilla kaikkea noista. ja montaa eri kokoa ja vauvamaista väriä. ehkä mun vauvahaaveilut loppuu kun tajuaa miten paljon kudottavaa siinä on :LOL:

tosin ensin pitäs saada se villapaita valmiiks jonka oon aloittanu miehelle pari kuukautta sitten. enää yks hiha tekemättä ja varmaan otan sen ruokkiksella mukaan töihin. monesti ajatellu että jos mä oisin vaan alkanu tekee sitä vaikka viikonloppuna, niin se olis jo valmis mutta tekemättä oon jättäny jo useemman viikon :( laiskimus maksimus...

jaa-a... vinoilin miehelle kun se taas alkaa sisustelemaan ties mitä kun se pyysi että saa laittaa vaatekaappinsa hetkeks lastenhuoneeseen (eli oikeemmin unohettujen kamojen ja pelini huone ) ja sanoin että siittä vaan ei me sitä rempata kuitenkaan pitkään aikaan niin mies sano että noh, pikkuhiljaa.

meinasin ilostuu mutta ainahan tuo vihjaa että kohta ja kohta ja mitä mä saan? lisää syitä joutua pehmustettuun huoneeseen.
toivoton sana on saanu tänään ihan uuden merkityksen. nyt on tosiaan toivo kankkulan kaivossa :ashamed:
ja tekin vaan ootte ja pysytte poissa :D
 
Täällä ollaan. :wave:

Kiitos niiskunenä onnitteluista.

Aamuvuoroa ollut työharjoittelussa ja nää on kyllä ihan tappavia kun 5.30 alkaa vuoro, niin pitää jo 4 jälkeen nousta. Eikä iltaisin osaa kuitenkaan mennä nukkumaan tarpeeks aikasin niin jää unet turhan lyhkäsiks. Tänään tuli sit otettua tommoset pienet 2,5 tunnin päikkärit. Vaan eipä harjoittelua ole enää kuin tämä viikko jäljellä ja työvuorojakin enää kaksi. Joten eiköhän tää tästä. :)
 
oho KP, toivottavasti sait edes hyvät yliyuökorvaukset...tai kunnon yöunet edes.

hippo, se on muuten kumma että vaikka kuinka aikasin heräis aamulla niin ei kuitenkaan saa nukuttua illalla yhtään sen aijemmin.
mäki heräsin eilen viideltä ja nukahin eilen vasta 1.00 jälkeen.
 

Yhteistyössä