** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Toukotytsy, kerrothan heti sitten miten siellä meni?! Mä kävin eka ultrassa jo rv 4+6, mut sillonhan ei viel näykään alkiota eikä kuulu sydänääniä, mut näky siitä sen verran että kohdun sisälimakalvo oli paksuuntunut 15mm ja kohdun etuseinään kiinnittynyt 8mm sikiöpussi. Viikolle 7 on varattu nyt mulle uusi aika jossa pitäisi siis jo näkyä ja kuulua jos kaikki vaan on hyvin:) Toivotaan että sulla masuasukilla jo sydän kuuluu ja vähän pikkuihmistä näkyykin :hug:
 
Onpa täällä monella vuotoa :( Halaus kaikille ja toivotaan parasta! :hug:

Mä haluisin että mulla ois pahoinvointia, mutta ei ole ollut minkäänlaista niin kuin tytöistä oli. Ja oon kuullut että mitä voimakkaampaa se pahoinvointi on sitä pienempi mahdollisuus keskenmenoon. Ja nyt vaan murehdin että menetän tuon...Onko tuolla masussa ees minkäänlaista elämää. Välillä tuntuu ettei siellä ole ketään. Tuntuu että ilo raskaudesta on muuttunutkin vaan menettämisen peloksi.

Tuo porkkanaloota juttu on mulle ihan uus, ettei sitä saisi syödä...Jos jouluun asti pääsen niin varmasti kyllä syön porkkanalaatikkoakin vähäsen :ashamed:
 
kiitos lohdutuksesta kaikki! :hug:

Nyt sitä vuotoa ei ole jatkunut... toivottavasti oli vain jotain harmitonta. Pelko kuitenkin kuristaa koko ajan ja en osaa rauhoittua... :ashamed: Pakko varmaan mennä ensi viikolla alkuraskauden ultraan johonkin.
 
RockMummy Sydänäänet kuului vasta rv11 dopplerilla mutta tuossa ultrassa syke näkyi selvästi. Tuo on ultrattu mahan päältä ja silti noin selkeä kuva =) Mulla tänään 6+6 <3

Suosittelen sitä merioulun neuvolaa ainaki Oululaisille!Tosi kiva ja kokenut se kätilö.Selittää kaikki ja näyttää ultralla jopa napanuoran valtimot.
 
useampaan kertaan jos vuotaa on muuten hyvä ottaa näyte alapäästä. Mulla oli viimeksi emätintulehdus joka voi lisätä keskenmeno ja ennenaikaisen synnytyksen vaaraa. Tosin vaikka tauti hoidettiin vuodot jäi.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
useampaan kertaan jos vuotaa on muuten hyvä ottaa näyte alapäästä. Mulla oli viimeksi emätintulehdus joka voi lisätä keskenmeno ja ennenaikaisen synnytyksen vaaraa. Tosin vaikka tauti hoidettiin vuodot jäi.. :/
Mitä lääkettä käytit tuohon emätintulehdukseen? Mä sain lääkäriltä varmuuden vuoksi Dalacinia (antibiootti emätinruiskeella) koska ollut hieman tuoksahtavaa paksua valkovuotoa, mut en ole alottanut vielä kuuria. Lääkäri ei tulehdusta mitenkään testannut kylläkään.. kannattaako kuitenkin varmuuden vuoksi aloittaa kuuri, jos tulehduksissa on keskenmenoriskiä..? Pelkään vaan käyttää mitään lääkkeitä raskauden aikana, mut kylhän lääkäri tietää asiansa.. :D kaikesta vaan pelotellaan nykysin niin paljon että tulee välillä ihan hysteeriseksi..! :eek:
 
RockMummy juu tota samaa ruiskulla kans vaikka eihän sitä ruiskuakaan sais periaatteessa käyttää mutta eihän sitä tarvi pohjaan asti painaa. ;) Miksihän se lekuri ei testannut tulehdusta..itse ehkä pyytäisin lähetteen labraan.

Joo ja taas tuli täälläkin verilimaa.. tätäkö tää nyt sitten on päivästä ja viikosta toiseen jatkuvaa panikointia että vaaratonta vai ei..voi kökkö.
 
mullakin oli esikoista odottaessa vähästä vuotoa alkuraskaudessa,mut terve poika tuli =) tääl on tosiaan monia tullu kenel on vuotoja :eek: mut ei se meinaa pahinta läheskään aina :hug: ootteko neuvolaan soittaneet..?mun siskolla oli vähän aika sitten km,alko ihan kunnon verisellä vuodolla,jatku viikon,sisko ei uskaltanu mennä lääkärii ja vakuutteli et ei se mitään vakavaa oo.ultrassa sit selvis et se oli tuulimuna :ashamed:

mä tosiaan toivon et kaikilla pysyy pallerot matkassa loppuun asti:heart:

mul on tullu uusi ja outo oire;hengästyminen,kävellessä siivotessa yms..siis hengästyn ihan kunnolla niinku oisin juossu jonku pitkän lenkin |O onko kukaa kuullu tämmösestä?

toinen & tyty rv 5+6
 
Heippa pitkästä aikaa!
Paljon olevinaan kiirettä ettei oo ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Ja meillä oli noi kaksi pientä miestä tässä juuri enterorokossa ja yhdistettynä tähän alkuraskauden väsymykseen on aiheuttanut kyllä totaaliuupumuksen tälle äidille!
Ja peukut pystyyn teille kaikille kellä on vuotoja tai muita hankaluuksia! :hug:

niksutin ja maha-asukki rv 6+2
 
Vuotaa mitä vuotaa hitto :kieh: niin se vuosi viimeksikin ja 4 päivää synnytystä käynnisteltiin. Pienikin määrä verta näyttää valkovuodon seassa paljolta, eikä sitä voi kovin paljoa olla jossei housuihin asti tule..niin kauan kun ei vuoda ku seula eikä ole kipua niin plaah viittaan vuodoille :wave:
Nara ja Himppu 7+2
 
Voi ei!! Nyt teilläkin on näitä vuoto-huolia joie ja elinamaria. :hug: :hug:

Itselläni ei onneksi ole nyt mitään vuotoja näkynyt...Kova on huoli siitä huolimatta! :(
Täälläkin on mietitty rattaiden hankintaa. Nyt tytyllä on yhdistelmät, mutta kun esikko on 1v2kk, kun toinen pienokainen saapuu. Pitää katsella, että mitä sitä tekee...
Meillä on kaksosia äidin siskolla, eli siis serkkuni ovat kaksoset. Jokainen lapsi on tietenkin tervetullut tähän perheeseen, mutta miten sitä pärjäisi, jos selviäisikin, että odottaa kaksosia, tai kolmosia!?? :D
Paha olo velloo edelleen. Mikä ihmeen aamupahoinvointi??? Itselläni se alkaa tuossa kolmen aikaan aamuyöllä. Samalla kun nousee neidille antamaan tuttia, niin saa hiippailla jääkaapille... :D
Täällä kovasti odotellaan torstaista neuvolaa, ja seuraavana maanantaina ( 29.9 ) olisi se ultra... Odotan sitä NIIN kovasti!!!

Ihanan aurinkoista sunnuntai-päivää!!! B)
-nasu ja nipsu 7+3-
 
Huomenta kaikille!
juu tuun het huomenis kertomaan miten siel ultras meni.. :) ja toivottavast siel jotain näkyy.. vähän jänskättää kyllä! :/ =)
Täytyypä lähteä ulos haravoimaa kun näyttää tulevan niin kiva ilma!!

T: toukotytsy + masuasukki 6+4
 
Ei ole vuotoa enää näkynyt. Ihan kirkasta valkovuotoa vaan. Fiiliksetkin on jo paremmat, kun oireet jatkuvat edelleen voimakkaina. Mietin vaan, että oliskohan se vuoto saanut alkunsa siitä, kun miehen kanssa edellisenä yönä oltiin lemmiskelty? Vähän varuillaan tässä kuitenkin edelleen ollaan. Onneksi on se ultra 1½ viikon päästä.

Eilen oli tosi mukava päivä. Käytiin leffassa ja takaisin tullessa, kun haettiin poika vaarin luota, noudettiin subit iltapalaksi. Ennen leffaa menoa kierreltiin vähän kaupoilla ja ostettiin söpöt potkuhousut. 50 cm oli pienimmät, mitä löytyi. Mies vähän meinasi, että olisi saanut olla pienemmät, kun esikollakin 50 cm vaatteet tuntui aluksi jättimäisiltä.


Joie ja Sippu

 
kiitos nasu...
tänään aamulla taas tuli ruskeaa vuotoa... sitä ei tule kuin pyyhkiessä ja tosi vähän sitä tulee... mutta vähän myös mahaa polttelee ja kipuilee. :ashamed: toivottavasti kuvittelen ne kivut vaan.

joie varmaan johtuu siitä seksistä nuo sun vuodot... meillä sekään ei voi olla syynä. :ashamed:

huomenna soitan neuvolaan ja kysyn jos pääsisin varhaisultraan.
 
lähiajat näyttävät saako mutkin poistaa listoilta... :ashamed: vuoto alkoi äsken ihan puun takaa, ihan kuin ois menkat alkaneet oikein kunnolla...

onneksi en sentään sitä neuvola-aikaa ehtinyt varaamaan... :ashamed:
 

Yhteistyössä