** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Iitu2 :hug: Toivotaan todella että kaikki kääntyisi parhainpäin! Samon muilla!!!!

Mä oon lähössä harjotuspeliin ihan rapakuntosena ku viikon tuli vedettyä pitsaa ja kroisantteja :p Esikoista odotellessa taisin pelata viimeisen kunnon pelin rv9 mutta silloin olikin jo loppukausi ja tuo oli viimeinen peli. Katotaan nyt miten tämän kanssa. Lekuri sanoi silloin että olisin voinut hyvin pelata vielä rv15! :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Daami:
Iitu2 :hug: Toivotaan todella että kaikki kääntyisi parhainpäin! Samon muilla!!!!

Mä oon lähössä harjotuspeliin ihan rapakuntosena ku viikon tuli vedettyä pitsaa ja kroisantteja :p Esikoista odotellessa taisin pelata viimeisen kunnon pelin rv9 mutta silloin olikin jo loppukausi ja tuo oli viimeinen peli. Katotaan nyt miten tämän kanssa. Lekuri sanoi silloin että olisin voinut hyvin pelata vielä rv15! :whistle:
Mitäs sä pelaat? Mullakin lekuri sanoi että ihan vapaasti saa urheilla niin kauan kunnes maha alkaa estämään...
 
Tervetuloa kaikki uudet!!
Ja :hug: kaikille vuotaville ja :'( kaikille keskenmenneille..

Nyt toivottavasti kaikki lisätty listaan. Ja muita lisäyksiä ja muutoksia tehty. :)

Täällä ei sen kummempia tapahdu. Vähän etoo asiat ja toisaalta tekee mieli kaikenlaista suolaista. :)

Alice in Wonderland Aika hauskaa että meidän "elovauvoilla" on oikein sama syntymäpäiväkin. :D Jos siis oikein näin että 25.8. :)

Jonz&Tessu8+3 :heart:
 
Mies paistoi juuri muikkuja. Lapset ihan innoissaan, tykkäävät niin kalasta, mutta multa jää syömättä. Ihan hirveetä tekee pelkkä haju. :x :x

Käytiin tänään vähän metsäretkellä. Vähän aikaa sitten kotiuduttiin. Oli niin hieno ilma, et ulkoillessa meni nopeesti aika. =)

Mun tekis ihan ylikaiken mieli Hesen kana-ateriaa. :snotty: Siis aivan kuola valuu pelkästä ajatuksesta. :p Harmi vaan kun lähin Hese löytyy n. 90km päästä, joten jääpi haaveeksi.

Tänään tasan rv 5+0. :heart:
 
Moiks! =)
Tänne ei kuulu mitään uutta... ei oo vieläkään pahemmin niitä oireita.. :whistle:
Nyt on just sellanen sunnuntai fiilis... eli ei jaksa tehdä mitään ja on tosi tylsistynyt olo :|
No kyllä me tilattiin pizzat ja nyt on niin ähky että... :x mutta kyllä se oli hyvää :p

 
Ihan järkyttävä olo ollu taas koko päivän, hyvä että sängystä ylös pääsee. Oksentanu en oo, mutta ei oo kaukana ollu. Parempi oiskin jos menis sillai et oksentas ja sit olo helpottas, nyt on aamusta iltaan tasasen kaamee olo. Lueskelin tossa justiin mun kirjotuksia kuopuksen odotusajoilta ja sillon pahoinvointi on helpottanu joskus kymppi viikon tienoilla, että jos samaan malliin menee niin vielä on tovi kärsimystä edessä. Huomenna on pakko mennä apteekista hakee B6-vitamiinia, se ainakin viimeks toi jonkin verran helpotusta oloon.

Nyt tuli vaan omaa napaa, mutta jakselkaahan kaikki :hug:

 
Yksi hyväksihavaittu monivitamiini on MultiTabsin RaskausMonivitamiini, joka sisältää mm. D, B, C ja E- vitamiineja, foolihappoa, kalsiumia, magnesiumia, rautaa, sinkkiä jne.. Maksaa aika paljon, jotain 17 ?, mutta eipä tarvitse muita purkkeja. On täs purkissa kuitenkin 80 tablettia. Moni muukin on varmaan hyväksi todennut..? =)

Mulla ei oo ollut varsinaista pahoinvointia juurikaan, huimausta ja epätodellista oloa enemmänkin, sekä tosi kovaa väsymystä. Voihan olla et se viel alkaa.. toivottavasti ei.

Kivaa iltaa kaikille!!! =)

RockMummy + mini-me rv 5+4
 
Wendy salibandya =) että sillai aika kovaotteinen laji ja tänäänkin meni sitten polvi vähän sökösi,tässä samalla ku koneella istun koitan jääpussia piettää ettei kovin turpoais. Mutta en mä usko että se mitenkään pahasti meni :whistle: Mukava oli päästä liikkumaan.Esikoisen aikana viimeisen odotuskuukauden kuluessa kävelin parin tunnin kävelylenkkejä päivässä ja olo oli tosi hyvä! Paino ei noussut enää ollenkaan ja sitähän suositellaan loppuraskaudesta että harrastaa liikuntaa varsinkin vauvan sydänäänten kannalta. Mutta ei sitä nuin paljoa tarvi rehkiä,kuulemma kolme kertaa viikossa puoli tuntia =)

Sillon olikin tylsiä ne odotuspäivät,nyt on kyllä vipinää kun tuo ihana poitsu oppii joka päivä uusia asioita maailmasta :heart:

Huomena siis eka neukku,tuun sitten kertomaan kuulumiset =)
 
Voi kauhea, kun rupes jännittään... ens viikolla kun pitäis sinne neuvolaan soittaa. :D Uus äitiysneuvolantäti tiedossa, kun ollaan muutettu eri paikkakunnalle silloin kun nuorimmainen oli ihan vauva. =)

Välillä ihan pikkusen nippaillut mahassa tässä illan mittaan. Tota masua ei kohta enää onnistu piilottaan, jos tuota vauhtia kasvaa. :eek: Miten teillä muilla on maha kasvanut? Näkyykö jo kuinka paljon? Mulla tosiaan vasta rv 5+0 ja ihan selvä pikku kumpu tuohon ilmestynyt. :heart:
 
ei vuotoa aamun jälkeen. =)

huoooookaus. :/ ei myöskään kipuja... aamupäivällä tosiaan kivisteli mahaa jonkun verran mutta meni ohi kun lepäsin sohvalla. Huomenna kuitenkin soitto neuvolaan, jospa ne laittaisi minut ultraan.

Pahoittelen näiden päivien omanapaisuutta... ei riitä energiaa muulle kuin omalle huolelle. :ashamed:
 
täälläkin aamulla taas vähän ruskeaa vuotoa..kyllä käy hermoja raastavaksi odotus.mutta yksi positiivinen merkki että tänään ollut se ensimmäinen yökötysolo.tulee siis jos nälkä yllättää ja vatsa turpoaa palloksi iltaa kpohden :LOL: yritän ajatella että ei se vuoto pahasta oo kun silloin tällöin vaan ja vähäsen..
jonz kyllä vaan nuorimmainen poikani syntyi 25.8 ;)
 
:hug: kaikille taas kenellä vielä harmia vuotojen tai muun kanssa :(

Mulla on edelleen jotenkin tosi epätodellinen olo tämän raskauden suhteen. Varsinkin kun ei oikein mitään oireitakaan ole. Tuntuu niin kummalliselta kun esikoista odottaessa oli kaikki mahdolliset merkit raskaudesta, älytön pahoinvointi, lämmöt koholla, palentaminen jne. jne. jne. ja nyt kun olen flunssasta parantunut niin ei ole enää edes nenän tukkoisuutta tai vilua.
Ennen plussaa tulleet finnitkin on kadonneet. Sitä pidin raskaus-oireena koska mulla ei edes teini-iässä ollut juuri koskaan näppyjä.
Toivottavasti olisi todellakin vaan erilainen raskaus kuin esikoisesta, ja pian osaisi nauttia eikä vaan koko aikaa pelätä :ashamed:

Onneksi torstaina olisi se varhaisultra jos jotain selviäisi. Edelleen mietin onkohan se kuitenkin liian aikaisin? Mulla olis silloin menkkojen mukaan 7+5. Toivoisin sydämen sykkeen näkyvän, joten olisikohan fiksua siirtää muutamalla päivällä eteenpäin? Mä kun en ole ollenkaan varma kuinka pitkä kierto oli ja missä vaiheessa hedelmöitys olisi tapahtunut. Ensimmäisen haamu-plussan tein kp 41 ja vahvempi selvä viiva kp 43. Mutta en muista että paljonko hedelmöityksen jälkeen herkkä testi näyttää plussan?? :whistle: Heh, on tääkin salapoliisin hommaa :headwall: Mies sanoo että pitäis ottaa rennosti ja lakata murehtimasta, mutta kun en osaa :ashamed:

Onneksi esikoinen pitää kiireisenä niin ei ihan koko aikaa ehdi/muista miettiä näitä.


On muuten ollu tosi jännä lukea ihmisten reaktioista, mitä tullut kun olette kertoneet jollekin. Tuntuu hassulta että joku loukkaantuu ettei ole aiemmin kertonut, tai ennen jotain toista ihmistä. Ollaanhan me kuitenkin vielä NIIN alkuvaiheessa, että minusta tääkin on jo aikaista siinä mielessä että luulisi ihmisten olevan otettuja että luottoa on näin aikaisessa vaiheessa kertomiseen. Toivottavasti eivät kuitenkaan kovin vakavissaan ole olleet ja leppyisivät pian :flower:

Me ollaan kolmen sisaruksen ja muutaman työkaverin lisäksi kerrottu nyt yhdelle ystävälle. Lisäksi ollaan käyty tällä viikolla kaksi kertaa mun vanhempien luona ja äiti on molemmilla kerroilla osoitttanut tietävänsä että olen raskaana :eek: Eka kerran vaan vihjaili että "ettei olis vaan muuta tautia" kun mua paleli ja olin flunssassa. Tänään kun tein ruokaa niin äiti kysyi että oonko mä raskaana kun noin yököttää :whistle: Eikä mua edes yököttänyt, en voi käsittää tuota äidin vaistoa oikeesti :eek: :LOL: Onkohan sitä itsekin joskus yhtä tarkka mahdollisten tyttäriensä raskauksista :D

Äitti-83 kyseli mahan kasvamisesta... Mulla ei ole vielä masu kasvanut, en ainakaan ole huomannut että samat vaatteet sen enempää kiristäisi. Ehkä ihan pikkiriikisen turvotusta iltaisin mutta aika huomaamatonta.

Erityiskiitos vielä teille jotka kerroitte oireettomista raskauksista :hug: Niistä kokemuksista sain kyllä voimaa uskoa että kaikki voi olla ihan hyvin. Se vaan tuntuu liian hyvältä ollakseen totta :) Ensimmäisen raskauden pahoinvoinnin jälkeen sitä on niin kuvitellut että kaikki tulevat on samanlaista yökkimistä.


 
Huomenta kaikille! Täällä alkoi sitten 8 vko, ja edelleen oireettomasti edetty... ainut oire, on palelu, jota kyllä vois olla ilman raskauttakin. Aamusta aivastutti ja aivastus tuntui mahassa asti, nippas tosi kipeesti samaanaikaan alamassusta vasemmalta puolen, kipu lopahti kyllä kuin seinään, eli ei jatkunut enää, mutta oli ihan tuntuva repäisy.

Mua kans lohduttaa se, että on muitakin oireettomia... ja pitäisi vaan luottaa siihen, että kaikki voi olla hyvin, vaikka mieletön pahoinvointi puuttuukin, eikä edes väsytä...

4krs+masukki 8vkoa
 
Siksakkia: Mä kävin ultrassa viime to pienen pienen vuodon vuoksi. Silloin oli menkkojen mukaan laskettuna 6+4, mutta selvisi, että hedelmöitys oli tapahtunut n.viikon oletettua myöhemmin jolloin niitä oli 5+6 tai 5+2. Syke jäi epävarmaksi, joten menen uudelleen viikon kuluttua. Suurin helootus oli kuitenkin se, että välittömiä merkkejä km ei ollut havaittavissa, eikä toivottavasti tulekaan.

4krs: koska sulla olikaan neuvola-aika? Luulisi, että sulle ehtii vielä tulla oireita vaikka miten..

Täällä väsyttää edelleen älyttömästi ja pahoinvointi -tai oikeammin huono ja oksettava olo on tuttu seuralainen. Kävin viikonloppunan vanhempien luona ja pelkäsin älyttömästi, että äiti huomaisi mun olevan raskaana.. Ainakaan sei sanonut mitään, mutta katsotaan sitten, jos päästään siihen vaiheeseen, että kerrottaisiin heille.

emiliana 7+1 (laskurin mukaan), 6+3 tai 5+6 (ultran mukaan, toivottavasti tuo tarkentuu vielä)
 
Täällä alkoi 4v tyttö oksentamaan. Voi voi voi, mä inhoon kun mahatauti iskee tähän porukkaan. Monta lasta, niin monta monta oksennusta tulee siivottavaksi. :ashamed: Onneks tytöt jo sen verran isoja, et osaavat juosta pöntölle, toisin kuin pojat. :$ Oma olokin sen verran "hehkeä", että mitään mahatautia vähiten ois tänne kaivannut. :snotty:

Jaa-a. Sinne neuvolaan pitäis soitella. Voi kun jännää. :D

Tänään rv 5+1. :heart:
 
Taas on uusia huolia. Mulla oli tänä aamuna jär-jet-tö-män kipeitä vihlasuja ja polttoja. Jouduin kaksin kerroin odottaa, että kipu loppuu. Ei niitä kauaa kestänyt, mutta olivat niin voimakkaita, etten tiiä voiko jotkut liittymiskivut olla niin kovia. Säikähdin hirveesti, mutta vuotoa ei ole - ainakaan vielä. :(
Voivoi tätä odottamisen iloa ja tuskaa! Miten te toiset ootte kestäneet tätä jo neljäkin kertaa?!
 
heippa!

mulla on tuhruvuoto loppunut, mutta illalla oli kovia viiltäviä kipuja oikealla alavatsalla. olis tietysti varma että kyseessä on kohdn ulkopuolinen raskaus... kipua kesti ehkä tunnin ja se oli sykkivää ja viiltävää. :( Neuvolasta sanottiin että jos olisi KU niin sattuisi koko ajan eikä olisi tuollaista ohimenevää....

varaan silti ajan alkuraskauden ultraan. pelottaa liikaa...
pieni epäilys olisi myös että voisikohan kyseessä olla esim. kysta? voiko sellainen olla raskauden aikana?

 
Huh... Tällä pahalla ololla ei tunnu olevan mitään rajaa... :x
Pari päivää on nyt saanut kärsiä ihan kauheasta päänsärystä. Tuo kahvi kun ei enää oikein uppoa, niin sitten meinaa pää hajota...
Joku muukin taisi valittaa näistä niin ihanista finneistä..?? Aluksi näitä oli vain muutama, mutta nyt... kasvot on IHAN täynnä. Niitä on koko päänahka täynnä, on kaulassa, on rinnassa... ja kun ovat vielä niin kipeitäkin!! :/ No, pitää olla vain onnellinen, että on jotain mikä kertoo, että raskaus jatkuu. :D Esikoisen kohdalla naama kukki myös, joten nyt alkaa kuulla jo vihjailuja, että mistäs siulle finnit on tullu... Kaiken kiistän!! :D Väitän, että johtuu menkoista... :whistle:
Tasan viikko ultraan!! Lasken jo melkein tuntejakin... Minäkö malttamaton!?? :LOL:
Nyt on yritettävä päästä itsekin päiväunille, kun jostain syystä meillä on mennyt kolme viime yötä huutaessa... :/

Leppoisaa alkavaa viikkoa, ja jaksamisia pahoihin oloihin!! :wave:

-nasu ja nipsu 7+4-
 
Ilmoittaudun mukaan toukokuulle, la 10.5. Viluttaa ja flunssakin justiin päällä. Pahoinvointia ei ole, kahden edellisen kans ollut ihan riittävästi. Tälle viikolle pitäisi saada ultra aika raskaan työn takia... Näkee toivon mukaan, että kaikki kunnossa.

E.äiti 32v ja kasvava 7+3
 
Hei,
en halua pelotella, mutta tässä muutama omakohtainen kokemus:
silloin kun mulla oli kohdun ulkoinen oli nimenomaan aina välillä kovia kipuja toisella puolella eli munasarjan kohdalla, kunnes alkoi jatkuva mieletön tajun vievä kipu, joka ei loppunut. Mutta silloi on jo myöhäistä yrittää säästää munajohdinta.
Omien kokemuksieni perusteella (tuulimuna ja kohdunulkoinen) suosittelen käymään alkuraskauden ultrassa, jos on mahdollista. Koska silloin voi säästyä pahemmilta tuskilta. Ja molemmat TU ja KU aiheuttivat minulla vuotoa TU rusehtavaa ensin ja sitten kirkasta, KU kirkasta lorauksia aina silloin tällöin. Mutta vuodoillehan voi olla paljon muitakin syitä, kuten hematoomat, haavat yms... Nyt ei ole vielä alkanut vuoto, mutta tuulimunaepäilyhän mulla on päällä. Viikon päästä tiistaina selviää varmaksi.... Tsemppiä ja voimia kaikille tähän rankkaan alkuraskauteen, sitten helpottaa, kun tästä ohi pääsee ja liikkeet alkaa tuntua... Toivottavasti mekin pian onnistumme uudelleen ja saadaan kolmas pieni.
 
Hello!

Täälläkään ei tule vuotoa..johan sitä on kahteen otteeseen viikon sisällä tullut. Edelleen arvon menenkö varhaisultraan vai en? Ehkä mä jaksan odottaa NP-ultraankin ...tai sitten en..

Pahaolo JUUU... ajatus siitä että tätä kestää mahdollisesti jouluun ahistaa..jos tämä olo pysys tässä niin OK pelottaa vaan kun se 8vkoa räpsähtää täyteen yrjötään aamusta iltaan.

Mielialat heittelee laidasta laitaan. Tänäänkin alko vaan itkeen kesken siivouksen. Ihania nämä hormoonit.

Nara ja himppu 7+3
 

Yhteistyössä