**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

miimi83 Jaksamista! Eiköhän kaikki hyvin sitten ala sujumaan. :hug:

G Mulla alkoi tässä raskaudessa pissalla ravaaminen jo pari päivää ennen plussaa. Se oli yksi oire, mistä aloin epäillä raskautta. Alkuvaiheessa mulla on aiemmissakin raskauksissa tää alkanut, nyt kylläkin aikaisempaa aiemmin. Saunassa olen käynyt ihan normaalisti, rakastan saunomista. Tosin lyhyemmän ajan kerrallaan, kun muuten tulee heikko olo. Vauvanvaatteita ja tavaroita en ole ostellut, ja koitan parhaani mukaan vältellä ostamasta. Niitä kun on kerääntynyt niin valtava määrä jo aiemmillakin kerroilla. Ainakin sellaiset sekä tytölle että pojalle käyvät vaatteet saa jäädä hyllyyn. Sitten vauvan synnyttyä tulee ostettua sen mukaan vaatetta, kumpi sieltä nyt tuleekaan. :heart: :D Vaunut, pinnasänky, sitteri, turvakaukalo on hyväkuntoisina odottamassa. Sitteri ja turvakaukalo ostettiin uudet just nuorimmaiselle. Niin on oikein hyvässä kunnossa vielä tälle seuraavallekin. =) Vaunut voisin ostaa uudet, en sen takia että tarve olis, vaan sen takia, että kun niitä netistä kattelin, ne oli niin ihania. :D Mut saa jäädä ostamatta, ei ole ihan halpaa huvia turhaan uusia tuplarattaita. :whistle:

Mulla on vielä 9pv ultraan. :heart:



 
Pissalla olen saanu ravaa jo ennen plussaa.Joka kerta ku yöllä herään pitää käydä pissalla.1-3 krt ihan vähintään.Välillä näen unta,että menen vessaan ja silti pissahätä ei katoa minnekkään.Sitte alanki pikku hiljaa tajuamaanja heräämään siihen ,että oma rakko on ihan täynnä.

ElinaMaria ja 4-kerroksen väkeä ,kyllä se viikko ultraan menee nopeesti.Odottavan aika on pitkä.Tiedän mulla on 4 viikkoa ja 1 päivä ultraan!! :eek: Se vasta pitkä aika onkin.

Hankintoja en ole vielä uskaltanut tehdä. Joka raskaudessa mulle iskee vaunu kuume.Nyt olen katsellu uusia vaunuja ja lastentarvikekirppiksellä katsoin vauvan vaatetta.Kunnes tajusin,että meillehän tulee kesävauva.Sillo on jo varmastiniin lämmintä ettei tarvitse niin paksuja vaatteita mitä olen katsellut.Samoin vaunut joita viimeksi katsoin oli mustat jossa vähän beigeä,ja siinä oli pehmeä kantokoppa jne.Tuntu että sopisivat paremmin syksy/talvivauvalle joka pitää pakkaa sinne lämpimään. Vois parhaat olla ihan vaunukoppa ja sen asian ajaa vanhat vaunut. Ois kyllä aika hauska jos löytäis jotku vanhat lastenvaunut.Tai katselin näitä
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=253

mutta on niin hintavat ja menee sen vaunuajan vaan. :snotty: Olis edes puolet halvemmat.

Ei tätä raskautta vielä oikeesti tajua-tajua.Varmasti sitten kun vihdoin ja viimein pääsee ultraan ja näkee vauvan ni voi uskoa siihen:heart:

Kuinka moni kirjottelee siellä kerhossa? Mäkään en viitsi ihan kaikkea tässä näin julkisesti kirjoittaa.

Meillä vajaa 3 v poika on korkeassa kuumeessa ja valittaa korvakipua. Lääkärin kaikki ajat menny.Pitää mennä päivystykseen ku mies tulee kotiin.

NN rv 8+4
 
Enpä ookkaan nyt pitkään aikaan kirjoitellu mutta oon aina käyny teidän kirjoituksia täällä lukemassa:) pahoitteluni pudonneille. Nyt sitten hieman omaa napaa. Eli tänään oli eka neuvolakäynti ja sydänäänet kuultiin :heart: aivan ihanaa:) kerrottiin sitten tänään molempien vanhemmille ja sisaruksille ja aivan onnessaan olivat meidän puolesta ku tiesivät meidän lapsettomuus ongelmista. Täällä myös saanut vessassa ravata ihan plussauksesta asti. Huomenna sit pitäis olla 4 tuntia pissaamatta ku pitäis näyte viiä terveyskeskukseen ku tänään otetussa näytteessä oli merkkejä pissatulehduksesta :| Saa nähä miten se onnistuu ku tuntuu että koko ajan pitäis olla vessassa käymässä. Seuraava neuvola aika on sit kahen viikon päästä. Elikkä sitä odotellessa =)
 
Laitoin sulle nikunaku yv:n :wave:

Me ei olla ostettu vauvalle vielä mitään muuta kuin yksi pieni body, sekin kirppikseltä. Mieli tekisi jotain pientä hankkia, mutta olen ollut niin huonovointinen etten ole jaksanut mihinkään juuri lähteä, ruokakaupassa käyminenkin kun tuntuu välillä ylivoimaiselta :attn:

Ja eihän niitä hankintoja niin paljon tarvitse tässä vaiheessa tehdäkään, kun esikoiselle ostettiin uutena turvakaukalo, yhdistelmävaunut, matkarattaat, pinnasänky, sitteri........ Varmaankin tuplarattaat hankitaan, ehkä matkarattaat joihin saa kaukalonkin sitten lukittua. Mutta ne ehtii sitten myöhemmin, jos vaikka tulis joku hyvä tarjous niistä. Ja voi olla että esikoiselle hankitaan juniori-sänky jolloin vauvalle jäisi tuo nyt lähes käyttämättömänä ollut pinnis. Meillä nukutaan perhepedissä niin jäänyt pinnis todella vähälle käytölle.

Hoitopöytä on serkultani lainassa ja edelleen käytössä, täytyy vain kysyä lisää laina-aikaa sille B)

Vaatteita varmaan tulee hankittua, kun meillä ei juuri pieniä vaatteita ollut omia. Suurin osa oli lainassa siskoltani, toki niitä nytkin saadaan. Mutta esikoinen oli syntyessään niin pieni, että kaikki vaatteet oli tosi isoja. Tällä kertaa aion varautua niin että hankin enemmän 50cm vaatteita, tai jopa 44cm muutaman. Äitiyspakkaus varmaankin otetaan, ja lakanoita ja harsoja taitaa olla riittävästi esikoisen vauva-ajalta.
Täytyy varmaan kaivella esikoista odottaessa kirjoittamani lista esiin ja katsella siitä, mitä kaikkea tarvitsee hommata :)

Onko muuten kenelläkään ollut käytössä KOHTUAMME, Tommy Tub tai muu vastaava?
Me ostettiin sellainen esikoiselle ja oli tosi hyvä varsinkin silloin ihan alkuun. Sitä varmaan tulee käytettyä nyt tällä toisellakin.


Täällä vaan paha olo jatkuu :x :'( Voi kun se jo pian loppuisi, alkaa olo olla jo NIIN heikko että tuntuu ettei jaksaisi esikoistakaan täysillä hoitaa :'( Se surettaa ihan kamalasti!

Huomenna meillä on np-ultra ja veriseula. Toivottavasti kaikki pikkuisella kunnossa, kyllähän se vähän jännittää.
 
Ajattelin tässä kirjoitella taas pitkästä aikaa. Kuulostaa että aika moni käy np-ultrassa. Meidän kunta kustantaa vain rakenneultran, joten np-ultraan emme pääse. Kävin kuitenkin downin seulassa. Onko muita jotka ei pääse np-ultraan?
Sain tänään varattua sen rakenneultra-ajan. Mukava päästä kattomaan pikkusta sitten kunnon laitteilla. :)
4 krs.: Täällä olossa ei mitään muutoksia. Edelleenkään ei muuta ku rintojen arkuutta. Kummallista että sulla alkaa oireet nyt ku niitten pitäis alkaa hellittään! Mutta toivotaan ettei pahoinvointi jatku.
 
Heip!

G[/b]: Pissalla on pitänyt parisen viikkoa ravata yöllä pari kertaa ja päivällä tosiaan tuota puolen tunnin välein. Tuntuu että minnekkään pidemmälle ei voisi lähteä jos ei varmasti pääse vessaan välissä! :eek:

Vauvelia varten en ole antanut itselleni vielä lupaa hankkia mitään kun tuo keskenmeno kummittelee sitkeästi mielessä...sitten ultran jälkeen alkaa tavaroiden haaliminen jos kaikki hyvin menee. Mieli kyllä jo kovasti palaisi kaupoille kun kaikkea ihanaa ja suloista tuntuu puskevan joka paikasta silmiin!

Elikkäs huomenna olisi np-ultra! Voi jestas kun jännittää ja asia koko ajan mielen päällä!
Ultran jälkeen kerrotaan sitten minunkin vanhemmille ilouutinen, miten lienee suhtautuvat!

Minäkin menossa VASsiin sunnyttämään, jospa siellä näkyisi joku muukin palstalainen :p
Muutenkin pitäisi varmaan ryhdistäytyä ja ruveta sosiaaliseksi kun minulla on niin pienet piirit täällä "pikkukylässä". Olisi mukava tutustua toisiin äiteihin ja saada juttukavereita ettei sitten täysin erakoidu vauvan kanssa.

Nyt koiruuden kanssa ulkoilmaa haistelemaan että unohtuu hetkeksi se ultra! :)

Kaikille onnea ultraan, pian se siellä edessä on!


Jasmin ja massu 12+2 :heart:
 
Hola!
En oo viikkoihin mitään kirjoittanut mutta yritän aina lukea teidän juttuja. Laitan nyt sitten tämän aamuisesta np-ultrasta kuulumisia, että siellähän se pikkuruinen makoili ja sydän pamppaili kovasti. Vähän sillä meni hermot kun kätilö paineli mahaa ja alkoi heiluttamaan kovasti pikkuisia käsiään ja jalkojaan, oli kyllä niin söötti! Kyllä on loppupäivä mennyt hymyillessä ja liikutuksessa.
LA muuten vaihtui, se onkin jo 10.5.

Nyt lähden kahlaamaan lukematta jääneitä sivuja läpi! Jaksamisia kaikille! B)

Kaptah ja V 11+1
 
Jeps, tänään tuli kutsu np-ultraan.
kahden viikon päästä se olis sitten. ilmoitin jo miehelle heti että paras olis että pääsee mukaan, yksin kieltäydyn nimittäin menemästä. |O sen verran paljon jännittää. ois vaan kiva varmistua siitä lasketusta ajasta ja saada tietää onko tää papunen sillon ultran aikaan 12 vai 11 viikkoinen...

sain tänään 2vkon jatkon sairaslomalle. oli kieltämättä aika huojentavaa.
Musta tuntuu myös, että mun papu tuolla masussa alkaa nyt suunnittelemaan sitä kasvuspurttiansa, sen verran välillä 'kiristää'. Tai sit mä kuvittelen vielä, sekin on mahdollista :D Kyllä mä vaan sitä kasvua ootan jo niin hartaasti.

Hurjaa luettavaa miten jotkut teistä kärsii edelleen oksentelusta ja jollakin se vasta alkaa. Mä olin jo ihan piipussa yhden viikon kakomisen jälkeen. |O Mä oon varmasti kyllä sen oksenteluviikon jälkeen syönyt enemmän joka vuorokauden aikana kuin koko nuoruusikänäni oon yhtenäkään päivänä syönyt. Et syytä olis ton papusen kasvaakin jos kerran mamalla on jatkuvasti nälkä :p

kissinminttu & pikkune papu 10+3
 
heippa.tänään käytiin ekassa ultrassa ja se oli jännä kokemus.mullakun on itku herkässä niin just ennenku lääkäri kutsu sisään tuli joku nainen synnyttään ja mä purskahdin itkuun.pyytelin sitte itkusena tohtorilta anteeks ku ei sille voi mitään:)pääasia että kaikki oli pikkusella kunnossa... 12+1 ainii phks:ssä pitäis synnyttää 3.5 ja ihan ensimmäinen tapaus:)
 
Millonkas muut on alkaneet tuntemaan liikkeitä aiemmissa raskauksissa? :wave:

Kauheen moni on jo käynyt ultrassa :heart: , itse vielä 9pv jännitän sinne pääsyä. Huomasin, että se on alkanut nyt pyöriin koko ajan mielessä, jotenkin vasta tajusin, et kohta se on. :D

Jännä, että toi uus laskuri näyttää päivän enemmän raskauspäiviä, vaikka la:ksi laitoin sen 23.5.


 
Moikka kaikille.
G: Kovasti täälläkin tämäntästä pissattaa.
Itku on hyvin tuttua myös. Elämäntilanne aika ikävä ja aiheuttaa surua. Välillä tuntuu ettei olisi raskaana, mutta pahoinvointi toisinaan ilmoittaa muuta.

Onko teidän vatsat minkälaisia? Tuntuu ettei oma ole kasvanut alun turvotuksen jälkeen.
Koitan kans tuota laskuria.

 
Moikka!
Ihan pikaiset kuulumiset ultrasta...elikäs LA 30.4., joten sen saa päivittää listaan. Mentiin viikoissa 12+4. Kaikki tällä erää kunnossa. Kyllä se vaan oli ihanaa nähdä pikkuihminen...nyt alkoi odotus kunnolla ;).
Hei, kertokaa kirjoitellaanko noissa kerhoissa aktiivisesti! Ja kertokaa miten sinne pääsee...en jaksa selata useita sivuja taaksepäin...laiska kun olen.
 
huomenta kaikille..vatsa ihan turvoksissa,tuntuu et normi vaatteet ei mehu enää päälle..
täällä on koko perhe(miestä lukuunottamatta) kipeinä..ihan veto pois..
mitenkäs muilla aamu lähteny käyntiin??

luppa- ja kirppu rv 10+0
 
täällä on tuo vajaa 3 v korvatulehduksessa ja ylläri ylläri enterorokossa.Nyt sitte odotetaan kuinka moneen se tarttuu.

Mä yritän uskotella,että kylä ne rv menee hitaasti mutta varmasti. Tuntuu välillä ettei ne mihinkään mene.Onneksi kohta tulee yhdeksän viikkoa täyteen,kyllä se 10,11 ja 12 :kin tulee siis joskus.

Eipä tänne sen ihmeellisempää. Aamulla laitoin suolakurkkuja leivän päälle.Siellä oli yks kurkku joka hymyili takaisin :D :O
Kertokaas minne lehteen voin lähettää sen kuvan? ;) ei ollu itkevä madonna vaan oikeen naurava naama. Eiks seitsemän päivää lehdessä ole joku sellanen hauskat kuvat juttu? Onko muissa.
Ja nyt en ole sit oikeesti seonnu =)

aamiasta jatkaa ja katselen tätä hömppä Lemmen viemää.

NN rv 8+5
 
Tulimieli: Olikohan se äitti-83, joka sitä toukokuisten kerhoja emännöi. Eli hänelle yksäriä ja saat salasanan. Sitten sinne pitää tehdä jäsenhakemus, mikä ei ole kuin muutamaan kysymykseen vastaaminen. Jäsenhakemuksen hyväksyttyä, saat salasanan kerhoon. Mä käyn kerhossa tosi laiskasti. Jotenkin helpompi seurata täällä keskustelua, kun ottaa oman edellisen kirjoituksen ja selaa siitä eteenpäin. Kerhossa on monia otsikoita, joiden alta pitää etsiä se, mitä ei ole lukenut. Mutta sellainen, joka käy siellä aktiivisesti, niin varmaan pysyy paremmin kärryillä.

Huomenna mennään mekin varjaisultraan. Saa varmuuden, millä viikoilla ollaan ja varmuuden tietty, että prinsessa siellä masussa on :)
 
Eemelin äiti munkaan vatsa ei tunnu kasvaneen turvotuksen jälkeen, mutta kun puin päälleni saman topin jota pidin viikko sitten, on tuo pien 'kumpu' noussut hieman ylemmäs. :D Normaalien vaatteiden kanssa ei vielä juurikaan huomaa että mennään jo kymppiviikolla.
 
Tulimieli Laita mulle yv:tä, niin saat salasanan kerhoon. Sitten tosiaan täytät sen jäsenhakemuksen, mikä mun pitää hyväksyä, ja sitten pääset kerhoilemaan. Mun on pakko myöntää, vaikka kerhon perustaja olenkin, kirjotan aktiivisemmin tänne kuin kerhoon. :snotty: Mutta siis kerhossakin on paljon asiaa, ja sinne saa kirjotella ihan niin paljon kuin jaksaa. Jotkut tykkää enemmän kirjoitella sinne, kun niitä kirjoituksia ei pääse lukemaan muut kuin kerholaiset. =)

ihana toi nikunakun suolakurkku, mikä hymyili takaisin. :D

Tänään pitkästä aikaa halailin pönttöä aamulla. Sen jälkeen onneks ollut ihan ok olo. Ja just kun eilen mainostin miehelle, että taitaa pahoinvointi olla historiaa. :$

Ultraan enää 8pv aikaa. Iiiihanaa! :D



 
Mä lähtin sitte sen kuvan lehteen. Jos vaikka sais joululahja rahaa.

Ettei mua ihan sekoksi luulla laitan kuvan teillekin esille:)

http://www.aijaa.com/v.php?i=2945797.jpg

Että voi joku noinki pieni asia hymyilyttää kokoajan.
 
Hih, laita ny nikunaku ainaski meille kuva siitä kurkusta :LOL:

Liikkeet alko tuntumaan nelosta odottaessa muistaakseni viikon 15 paikkeilla. Isojen poikien ajalta en kyllä muista yhtään. Että ei tässä kovin montaa viikkoa enää ole ku liikkeet voi alkaa tuntumaan. Nopeesti tää aika tuntuu taas kuluvan, nyt jo sentään 11. vko menossa, se eka viikko plussan jälkeen kun oli niiiin hidas.

Vauvamasusta ei täällä ole tietoakaan, toi läskikerrostuma pitää siitä kyllä huolen :kieh: . Ehkä puolivälissä alkaa sitten olla sen verran mahaa, että muillekin näkyy. Ihan hyvä toisaalta ettei näykään vielä, tässä on muutaman viikon sisällä tulossa miehen sukulaislasten synttärit ja en todellakaan halua vielä raskautta julki.

 
Ekaksi haleja kaikille tippuneille :hug:

Sekä voimia rankasta pahoinvoinnista kärsiville! Itsellä on ehkä hiukan jo olo helpottanut, mutta oksu per päivä mennnään edelleen :LOL: Vessassa taas kerran yössä...

Miimii jaksuja raskaaseen tilanteeseen, toivottavasti asiat selviää jotenkin, että saat nauttia rauhassa raskaudesta.

Ultrassa olen käyny nyt kaks kertaa, ehkä siksi seuraava ultra ei enää niin jännitä, mutta tottakai sitä odottaa ihan hulluna, mutta vielä täytyisi 2 viikkoa jaksaa.

Kaikki puhuu vain koko ajan, että hyvä jos selviät tämän vuoden loppuun asti töissä, sitten pitkä saikku äitiysloman alkuun asti... ja mulla ahistaa... Tällä hetkellä haluaisin olla töissä mahdollisimman pitkään, mutta ehkä se pääkin asian hyväksyy, kun masu kasvaa hurjaa vauhtia. Toisaalta ompa sitten aikaa touhuta raksalla, jos vain sinne asti kykenee.

- Narttu ja masukit rv 10+4 -

 
Ihana suolakurkku. :D

Täällä on jotenkin pää niin jumissa ettei saa aikaiseksi mitään kirjoittaa ja nytkin kun luin neljä sivua tekstiä niin ei edes muista mitä itse ajattelin kirjoittaa. :)
Meillä ei ole mitään ihmeellistä tapahtunut, kunhan ollaan ja odotellaan. Mun hermoja hiukan kiristää mies joka on päivät töissä ja sitten kolmena iltana viikossa on jääkiekko harkat ja viikonloppuisin kaksi peliä joista toinen vieras peli joten siihen reissuun menee aina yleensä lauantaisin semmoiset kymmenen tuntia iltapäivästä - yöhön. Joten ei riitä että oon kotona ton reilu yks veen kanssa päivät kahdestaan niin sitten vielä suurin osa illoista ja viikonloppuinakaan ei pääse rauhoittumaan. Ja voiko oikeesti 1veellä olla uhmaa? Toi ei nääs kuuntle yhtään mitään ja nauraa mulle kun räjähdän sille jostain esim. lasivitriinin hakkaamisesta mailalla.. Tulee kovin turhautunut olo ja sitten vielä paha mieli kun ei pystynyt olemaan huutamatta. Joten tuntuu siltä että illat menee vaan naama punaisena raivotessa kahdestaan pojan kanssa... Huoh..

Muuten on hyvä olo mutta siis juuri hermojani en hallitse yhtään.

Eilenkin kun mies vihdoin tuli harkoista se sai yrittää saada poikaa nukkumaan ja minä tulin istumaan keittiön lattialle ja itkemään. Oli vaan sellainen fiilis..

Mutta jospa lopetan valittamisen nyt. Mukavaa odotusta kaikille ja toivottavasti kaikki nyt saa jatkossa hyviä uutisia ultrissa!! :heart:

Jonz&Tessu


 
No voihan hymyilevät suolakurkut :D

Täällä ei mitään uutta taivaan alla ja samaa vanhaan pöntön päällä.. :eek: heh kaikki mikä menee alas tulee myös ylös. Voi kun olis rv 14 vois olla ehkä voiton puolella. Muistaakseni viimeksi kärsin rv16 asti, mutta en oksennellut joka päivä. Ilta ysiltä pakko mennä nukkuun ihan poikki..eikä yöllä viitsis hirveesti vessassa rampata, koska kuvotus iskee heti päälle.

Liikkeistä viimeksi tunsin vasta rv 20, koska istukka oli edessä sehän vaimentaa sitten tuntemuksia.

Huomenna sit se NP-ultra varmistuu? laskettuaika ja vielä iltapäivästä ravitsemusterapeutin luento liittyen RD-tutkimukseen..ois pitänyt pitää ruokapäiväkirjaa mutten ole..ihan turhaa niistä ruuista ole mikää pysynyt sisällä puolta tuntia pidempään.

Tänään ollaan menossa ravintolaan syömään.. :kieh: joo eipä mene nekään rahat hukkaan. :whistle: Noh pääseepä kotoa pois ja ilman lapsia. Ne on harvassa ne kerrat.

ja pyykille..

Nara ja himppu 10+4 tai jotain..
 

Yhteistyössä