**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

täällä on vuoto taas alkanut, ja tälläkertaa ihan kunnolla, kun viimevko:lla oli niukempaa tuhruilua, kipuja ei kuitenkaan ole edelleenkään. Silti pelottaa, alkaako muuttua verisemmäksi ja alkaako kivut? Toivoisin niin kovasti, että kyytiläinen saisi olla matkassa kevääseen asti

4krs+masukki 12+2 :'(
 
Toivottavasti kaikki on hyvin 4-kerroksen väkeä

Joko olet käynyt ultrassa vai oletko menossa? Saat siellä sitten varmistusta.

G: Onkos täällä muita "isoja tyttöjä"? Mun vaatekoko on 44-46 ja reittä ja takapuolta löytyy! H&M:n mammahousut oli kaikki reidestä ja takapuolesta tiukkoja.

Mistä saisin itselleni mammahousuja?
 
4-krs Odottavan aika on pitkä :kieh: :hug:

Mäkin yritin päästä neuvolan kautta ylimääräiseen ultraan, kun oli epäselvyyttä viikoista. Mutta ei päässyt :kieh: Sitten varasin itse ajan yksityiselle, koska se vaikuttaa myös sitten siihen niskaturvotuksen mittaamiseen. Jos olisinkin ollut 4 viikkoa pidemmällä, niin sen mittaamiseen olisi tullut kiire.
 
Sompio minunkin viikoista ei ollut neuvolassa varmuutta, niin terkka laski aikasemman vuodon mukaan, sano ettei nimen omaan tule kiiri sen np-ultran kanssa. Ja niinhän siinä kävi, että kolme viikkoa myöhemmäksi siirtyi laskettuaika. Huomasin että olemme samoilla viikoilla itse olen 8+3 (tänään varmistui)
 
Nasu21 tsemppiä ja onnea teille, toivottavasti vauva on kunnossa, älä vielä sure.

4-kerroksen väkeä Sinullekin voimia ultran odotukseen ja peukut pystyyn että asiat ovat silti ihan hyvin. :heart:

Huomenna taas uusi päivä!

Jasmin ja aarre 13 vk
 
Wendy En löytänyt mittoja, minkä kokonen Stokken Sleepi on siinä miniasennossaan, mutta luulisin sen olevan pieni. Tarve laajentaa siihen normi kokoon tulee kuitenkin varmaan aika nopeaan, jolloin sekin oli 126 cm.

Mä tahtoisin niin tuon Sleepin, mutta ei me saada sitä mitenkään tänne ulkomaille. Tääl ei oo niiden edustusta (ja mies on happy, kun se sänky on aika hintava lisävarusteineen).
 
tytti Meidän neuvolan täti sanoi, että tod.näk. olen viikoilla 8 (tai siis en silloin), mutta jos haluan varmuuden, niin itse mentävä yksityiselle. Ei antanutkaan mahdollisuutta, että olisi laskettu aikaisempien menkkojen mukaan. Kun mua häiritsi ihan tosi paljon, kun mulla on yleensä kivuliaat ja runsaat viikon kestävät menkat. Ja mun viimeiset oli pari päivää vuotoa ilman mitään oireita. Vessassa käydessä vaan huomas, että jaa, alkanut on. Siksi epäilin niitä valemenkoiksi.

Jännätään yhdessä :) Mulla on np-ultra, kun olen viikoilla 11.

Heräsin kauheaan kurkkukipuun. Tai kyllä se enteili jo hieman illalla, mutta oli herätessä tosi vaikeaa niellä.
 
jasmin84 sain sun yv:n ja vastasinkin. Oletko täyttänyt sen jäsenhakemuksen, mikä on siellä meidän kerhosivulla? Mun täytyy hyväksyä se, että pääset kerhoileen. :wave:

Nasu21 :hug: Tämmösessä tapauksessa odottavan aika on tooosi pitkä. :( Toivottavasti kaikki on kunnossa pikkuisella! :heart: Voihan olla niinkin, että sinulla on vaikka oletettua vähemmän viikkoja ja senkään takia ei sydänäänet vielä kuuluneet? Jaksamista piinaavaan odotteluun! :hug:

4-kerroksen väkeä Tuleeko sulla sitä vuotoa siis enemmänkin? Sillon kun mulla toisessa raskaudessa tuli ekan kerran vuotoa, sitä tuli kerralla oikeen kunnolla. Se oli ilta, ja soitin välittömästi päivystykseen. Ottivat sinne heti mut, lääkäri teki sisätutkimuksen ja kirjoitti lähetteen ultraan seuraavalle aamulle. Jos sinäkin menisit lääkärissä käymään, jos eivät neuvolassa ota tosissaan? Se huolen määrä on kuitenkin niin järjetön, että on ihan epäreilua, jos sen huolen kanssa joutuu kauan kärvisteleen. :hug: Mulla oli sillon sen verran kiva neuvolantätikin, että kun vuotoja sen raskauden alun aikana välillä esiintyi, niin pääsin neuvolaan kuunteleen sydänääniä muutamaan otteeseen kun sinne paniikissa soitin... aina samana päivänä mahdollisimman nopeasti mut sinne otti.

Oma olo melko hyvä tänään. Täytyy nauttia. =)
Ultraan enää vajaa viikko! Iiiih! :heart: :D :D





 
Nasu21 mäkin tossa viime viikolla niitä sydänääniä kuuntelin ja meni ainakin puol tuntia ennenku ne löyty ja sai painaa doppleril oikee kunnolla tota alamahaa...
joten älä vielä murehdi, niinkuin joku tuolla sanoikin ni viikkoja voi olla vähäemmän..
:hug: Toivotaan että kaikki on hyvin!

Huomenna mulla np-ultra.. kyllä menee aika hitaasti.. tuntuu et oon oottanu ikuisuuden huomista! :p

T: Toukotytsy+masuasukki 11+1
 
Nyt sitten iski flunssa päälle ja soitin jo töihin, että en tule. Mitenkähän tämän flunssan kanssa nyt on? Normaalisti sairastan kotona flunssaa ilman lääkärissä käyntiä, kun omalla ilmoituksella saa olla töistä pois 3 pv. Tarvisko nyt raskaana ollessa mennä heti lääkäriin vai lepäilenkö vain kotona?
 
Laitanpa taas kuulumisia...

Esikoisen kans menee kyl päivät nopeesti, harmittaa vaan kun on niin väsyrättipuhki koko ajan ettei juur paljoo jaksa touhuilla... Yksiki ilta odotin hartaasti Pakoa, ja nukkua torsotin koko ohjelman ajan, heräsin sohvalta joskus puol 11, et voi ei! Onneks uusinta tulee maanantaina, tosin paljonpaljon myöhempään!!! :O
Eilen olin ihme kyllä hereillä vielä kaheltatoista, mieski oli aivan ihmeissään, kyseli et eiks mun pitäs olla nukkumassa? :D
Toissapäivänä oli kauheeta, en ollut syönyt juur mitään aamulla, kaapit oli typötyhjät, joten esikoisen herättyä päikyiltä lähdimmä kaupassa käymään. VIRHE! VIRHE! Kävin eka yhdes marketis joka on suunnilleen kilsan päässä meiltä. Sitte paluumatkalla kävin vielä toises kaupas, ja siel alko sit masuun koskee pirusti. Kauheena sydän hakkas, ja pääsin kassalle, kylmää hikee pukkaa vaan. Painelin tunnusluvut väärin siinä, kassaneiti varmaa aatteli et oon iha huumeis tai jotain... Koko ajan vaa pääs toistin itelle et "Oksenna vasta ulkona! Pinnistä!!" Silmis vaa meinas sumeta. :x Päästiin ulos, ja onneks parani olo. Jalat vaa meni spagetiksi, ja hyvä et niitä vaunuja jaksoin puskee kotia päin. Kotona sit äkkii sapuskaa naamaan, parani olo heti, mut mitä tästä opimme? Ei IKINÄ kannata nälissään lähtä kauppaan, hyvä etten pyörtyny siihen kassalle! :D

Joku kyseli et mis vaihees alkaa veskis juoksemiset yms... Mul alko heti plussaamisen jälkeen, tai oikeestaa jo aikasemmin, nyt pitää yölläki nousta 2-3 kertaa pissalle, ja jatkuu loppuun asti varmasti kerta ekanki kanssa. Saatoin loppuvaiheessa käydä tunnin aikana 10 minsan välein vessassa. :eek:

Masua onki vähä hankala kohta peitellä, sellanen kumpu jo, ja iltasin oon ihan pallo! Ei olla juur kellekkää vielä kerrottu.. Pakko kai sitä on kohta alkaa kertoo ennen ku joku hokasee ja juoruilee kaikille....

Jaksamisia, mammulit ! :hug:

~mwoana~RV 9+5, esikoinen 14kk :) :heart: :heart:
 
Huomenta ja hyvää torstaita kaikille. :hug:

Tänä aamuna on pitkästä aikaa taas ns raskaana oleva olo. :LOL: masu turvoksissa ja tukka pystyssä (ei voi harjata, muuten rasvottuu heti). :D
Eilen söin aamupalaksi makaronilaatikkoa. Että joo, kyllä se ruoka maistuu. |O 12pvää np-ultraan. Jotenkin tää viikko on madellut eteenpäin hirveen hitaasti. En vaan malttais enää oottaa ja saada varmuutta siihen että onko kaikki hyvin.

Toivottavasti te kellä on vuotoa saatte hyviä uutisia!
:hug: Lähettelen jaksamisia teidän suuntaan.

kissinminttu & pikkune 10+6
 
:hug: kaikille joilla vuotoja... ainakin 4krs. ja nasulle kanssa :hug: eihän ne aina kuulu helposti ne sydänäänet, välttämättä ei ole mikään vialla.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Sompiolle, Tillurille ja Tytille ainakin... onnittelut myös muille! :flower:

Toukotytsylle tsemppiä huomiseen ultraan!!

(.) edelleen oksettaa... sais jo loppua. :x Muuten kaikki menee mallikkaasti. Maanantaina np-ultra, joten sitä odotellessa! :wave:

EM ja Dodo 11+2 :heart:
 
Enpä oo ehtiny kirjotella sitten alkuraskauden. Nyt piti kuitenkin tulla tsempittämään Nasua. Mulla oli ihan sama tilanne esikoisen kohdalla, että ekassa lääkärineuvolassa 10+2 lääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan ja sanoi myös kohdun olevan liian pieni viikkoihin nähden. Ei antanut paljonkaan toivoa ja ultraa jouduin odottamaan viikon. Tuossahan tuo nyt leikkii dubloilla, joten väärä hälytys. Toivottavasti sullakin on kohtu taaksepäin kallellaan tmv. ja silloin sydänäänet eivät helposti kuulu kun vauva on niin syvällä.

Mulla meni pari päivää ihan itkiessä, mutta sitten yhtäkkiä tuli sellanen olo että kyllä kaikki on kunnossa. Ei mua oikeestaan edes jännittänyt se ultra. Heti kun ultraaja paino anturin vatsalle, niin sanoi että väärä hälytys,kaikki on hyvin. Toivon sulle voimia ja tulehan kertomaan kun olet ultrassa käynyt. Olet ajatuksissa!

4.krs.väkeä: Voi itku, toivottavasti vuoto ei lisäänny ja on aivan harmitonta.Peukut pystyssä sinne suunnalle.

(.) Mulle ei kummempia kuulu. Laskettu aika muuttu ultrassa huhtikuun loppuun, mutta ajattelin täällä pinossa majailla silti, jos ei haittaa:) Aika kuluu vauhdilla, nyt on jo 14 raskausviikko puolessa välissä. Oon siis jotenkuten pystynyt huokasemaan helpotuksesta, kun km riski on pienentynyt jo aika minimiin. Silti kyllä ajoittain pelottaa kun tulee luettua jotain viestiketjuja km, jotka on tapahtunut puolessa välissä raskautta..pitäs olla lukematta mitään, kun sit alkaa itseä ahdistaa ihan turhaan.

Nyt pitää mennä laittamaan lounasta. Hyvää loppuviikkoa kaikille!

ps.listaan voi lisätä mun iän eli 25 ja LA onkin 27.4
 
Toivotaan kaikille hyviä kuulumisia ultrasta.
kissinminttu Välillä tuntuu, että vatsa pömpöttää hirveesti ja toisinaan ei yhtään. Mulla edelliset raskaudet (2) mennyt loppuun asti suht pienellä masulla. Kiva ku kaikki sanonu, että odotatko ollenkaan :(
Enkä usko nytkään kovin suureksi tulevan vaikka kaksi vauvaa kasvaakin.
 
4krs toivotaan, että kyse ei ole mistään vakavasta! :hug: Ja Nasulle voimia ultran odotteluun, toivottavasti kaikki on kunnossa!

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!! Omaan np-ultraan on vielä ikuisuus...se on vasta kahden viikon päästä.

Sompio mä vielä pari vuotta sitten löysin h&m:ltä isoja mammahousuja, mut olisko ne sitten muuttaneet mallistoa. Noi mitkä mulla on niin on kyllä tosi väljät, ite oon melkoisen paksu, mutta noi on jopa mullekin väljät. Ellokselta kattelin, et siellä oli muutamat housut kokoa 44 ja yhet vissiin 46 kokoset.

(.) Aamupäivät ja päivät on ihan ok aikaa, voi jopa unohtaa olevansa raskaana, mutta alkuillasta iskee tolkuton väsy ja huono olokin alkaa vaivata. Ruoka maistuu hyvin ja nälkä vaivaakin aika usein, yhtään ei saisi päästää kyllä nälkää tulemaan koska sitten kyllä tulee pahaolo ja kun on tarpeeks nälkä ei enää saa edes oikein mitään alas.

 
Voi Piru! Kirjoitin vaikka kuinka ja sitten netti katkes ja kaikki läsähti. tätä tää...

Äitti-83 ..ööh..kerhosivuilta?...AUTA! Oon taas niin tyhmä etten tajuu mitään mistään.. :ashamed: yv:n sain ja luin mutta en tullut hullua hurskaammaksi :ashamed:

Mulla eilen illalla alkoi sellanen menkkakipujen tapainen "polttelu" alavatsassa. Ei silleen mitenkään erityisemmin satu mutta ärsyttää ja hermostuttaa kun välillä vihloo vaimeasti.

Hih, mä pelkään ihan hulluna hämähäkkejä ja aamulla tossa olohuoneen matolla vipelsi ISO ristilukki.. kiljaisin muta keksin sitten näyttää löytöäni urhealle koirallemme. "katso, mikä tuossa?" kysyin ja koiruus työtä käskettyä nuuhkaisi ja söi sitten suihinsa tuon äklötyksen. En olisi hennonnut itse poistaa päiviltä sitä joten asia ratkesi näin kätevästi! :saint:

Näin ensimmäiset jouluvalaistukset ripustettuna jonkun talon ulkokuistille eilen lenkillä ollessani. Tuli hyvä fiilis vaikken itse vielä tähän aikaan mitään laittaisikaan. Mutta miettikää, kohta se kuu taas vaihtuu!

Kiva lukea muidenkin onnistuneita ultraterveisiä!
Ja :hug: huolissaan oleville vielä.

Viikonloppua kohti,

Jasmin ja aarre 13+1
 
Nasu ja 4-krs: :hug: Ei maalata piruja seinille ennen ku selviää tilanne. :hug:

Täällä edelleen kuvotusta, eikö tää jo lopu.. Tosin sympatiat on kyllä niiden puolella jotka joutuu oksentamaan, kai sitä ite on sen suhteen päässy aika helpolla :ashamed:

Mutta tää "issias" kipu kävi sietämättömäksi ja kävin fysioterapeutilla. Epäili välilevyn pullistumaa ja sain ohjeet sen hoitoon. Nyt ei oo enää niin epätoivoinen olo ku on toivoa siitä että se paranee ku pari päivää sitten itkin vaan ku ajattelin että tätä se nyt on loput 7 kuukautta. Mulla on monesti ennenki ollu tuota selkävaivaa ja lääkäri on aina vaan pillerit käteen törkänny ja käskeny levätä. Kyllähän se sillon auttaa mut aina vaan tulee uudestaa. Ja nyt ku ei niitä lääkkeitä voi syödä...
Edelleen on pirun kipeä ja ne harjoitukset on yhtä tuskaa mut jos se kipu näitten kipujen avulla lähtis ni oisin kyllä onnellinen. Vois ehkä liikkuakkin vielä jonkin verran.
Nyt tuntuu että on lihonu ainaki 10kg ku vaan syö ja kaiken mahdollisen ajan makaa. Toki on pojan kans oltava ja leikittävä mut se nyt ei paljoa kuluta..

Tulipa taas valittelua...

Vielä puoltoista viikkoa np-ultraan. Sitten uskaltaa jo töihinki soittaa ja ilmottaa etten oo tulossa.

Mut halit kaikille tarvitseville!!! :flower:
 
Heii!!

nasu21: :hug: toivotaan parasta että kaikki on kunnossa.. mullakaan ei kuulunut esikoisesta sydänääniä vielä toisella neuvolakäynnillä 11+4 mut se täti siellä heti sanoi et ei syytä huoleen et voi vaan olla että vauva on jotenkin niin hassussa asennossa tai paikassa ja tavoittamattomissa et sitä ei nyt saada kuulumaan,,, menin 3 päivän päästä uudestaan niin johan siellä jyskytti pieni sydän! toivottavasti sulla olis sama juttu!!

4-kerroksen väkeä: voi kurjuus tollasta vuotelua :hug: ja kun ei pääse minnekkään tutkimuksiin.. jos hiukan "huijaisit" sitä vuodon määrää ja sanoisit että hiukan kipujakin on ni jos siten pääsisit pikemmin ultraan?! :) varmaan tosi kauheeta tollanen odottelu!!

sompio: mullakin on vaatekoko 42 tai 44.. viime raskaudessa hankin kaikki mamma vaatteet kyllä hennesiltä ja oli ihan reiluja kokoja ainakin silloin mut jos nyt on mallit muuttunu ni voihan kurjuus! muutenkin kauhee paniikki tosta asiasta ku jos jonkin näköstä vaatetta tarvii hankkia ku talvikin tulee,, rahaa menee ja sit mistä tosiaan löytää hyviä??! esikoista odotin kesällä ja syntyi syksyllä ni ei tarvinnu paljo mitään vaatteita olla ku pari t-paitaa ja muutama mekko ja kahet housut.. nyt hiukan eri tilanne!!
flunssasta: en usko et on aihetta lääkäriin jos ei mitään tulehduksia ilmaannu.. ite koitin viimeks viikkoa ennen laskettua aikaa päästä lääkäriin kovan flunssan takia et olisin parantunu synnytykseen mennessä, mutta ei! ne siellä vaan totsi että kyllähän sitä nyt flunssan aina voi sairastaa!

kiva lukee ku monilla jo hyviä ultrakuulumisia :heart: itellä vielä 1½ viikkoa odotettavaa ultraan, mutta pian se menee kun tää koko alku aikakin on menny hujauksessa!

Höpöliini ja piipero 9+1
 
hei oikeesti pitäiskö mus sittenki yrittää pyytää jos sen ultran saisi aikasemmin.Höpöliini sulla on 1 päivä pitemmällä ku mulla,mutta mulla ultraan vielä 3 ½ viikkoa.mun tuurilla sitä ei enää voi aikaistaa,meillä tuon ultran tekee lääkäri ekalla lääkärikäynnillä.

4-kerroksen väkeä.Toivottavasti vuoto on harmitonta. Mäkin vähän voisin liioitella vuodon määrää ja kipuja ni pääsis pian tutkittavaksi.

Nasu21 : Mulla on menny aina tosi pitkään kunnes neuvolassa on kuulunu sydänäänet.Seuraava neuvola mulla on rv10+1 ja olen kovasti miettiny pyydänkö että yrittää kuunnella vai unohdetaanko. Olen aika varma ettei niitä saada kuuluviin silloin.

nyt en muista kuka etsi pientä/lyhyttä pinnasänkyä.Meillä on vanha rautainen pästävedettävä sänky ja sitä saa lyhyen.Nyt en muista kuinka lyhyt tosta tulee,mutta se jonka myin pois oli lyhyimmilläään 74cm.Katsele huutiksesta.Siellä löytyy paljon vanhoja päästävedettäviä pinnasänkyjä.

käsi puuttu....makaan sängyllä mahallani,vielä ku voi. :LOL:

NN rv 9+0
 

Yhteistyössä