**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Täällä kanssa mennään molempiin ultriin ja sitten pääsee vielä n. vkolla 36 synnytyssuunnitteluun. Jännää ku viimeksi odottaessa vain ensi synnyttäjät pääsi siihen :eek:
Ensi ma olisi meidän ultra ja en tosiaan käsitä miten jaksan sinne saakka. Hermot ihan loppu ja vedän kilarit niin helposti. Varokaa vaan asiakkaat ja ylläriylläri mies :LOL:

Meillä np-ultran suositus oli 11-12. Mulle terkkari erikseen kirjoitti että 4.11 tulee se 12 täyteen ja kun varasin aikaa antoivat viikolle 11+5. Ja nyt tullut kans se suositus kun myöhemmin ei kuulemma saa päteviä tuloksia. Hassua kun jossain muualla sitten saadaa!!

Töihin siis pitäisi lähteä katsomaan vointia. Kovin olen pohtinut pitäiskö lähimmille työkavereille kertoa nyt vai ultran jälkeen.. Vaikeaa! Odotusolot hävisi pariks päiväks kunnes yöstä asti ollut taas huono olo. Voi kyl ehkä olla työallergiaakin :LOL:

Tervetuloa uusille =)
 
Toivotaan tosiaan, että myöhäisilläkin viikoksilla saadaan luotettavia tuloksia... Mulla on nimittäin tänään kolmelta np-ultra ja viikkoja on jo 13+3. Täällä Tampereella nimenomaan painotetaan, että viikkoja täytyy olla noin 13... Hohhoijaa, ota noista nyt sit selvää!

Mutta kylläpä osaa jännittää! Toivotaan, että tää tosiaan on vain turhaa hermoilua eikä mitään tulevaa äidinvaistoa. Tasaisesti on kyllä ollut huono olo eikä mitään hälyttäviä merkkejä ole ollut, mutta eihän Daamillakaan ollut...

Vielä muutama tunti kärvisteltävää... :|
 
Viisaudenhampaista sen verran että itselle kans tulossa molemmille puolille ylös. Vähä ehkä haittaa mutta en haluaisi niitä poistattaa ku pelkään sitä niin. Oli pakko aamulla soittaa neuvolaan tuon mahakivun takia ku ei oo helpottanu ollenkaan oikeastaan vaan pahentunu.Pistää koko ajan oikealle alamahaan. Ei pysty kunnolla edes kävelemään. No kuunneltiin sydänäänet ja ultrattiin onneksi kaikki oli kunnossa oli kyllä helpotus ku ehti kuvitella jo vaikka mitä. Ottivat sitte verikokeita tulehusarvojen takia, josko ne ois korkealla. Ku epäilivät että vois olla umppari. En sitte tiiä ku ei kyllä kuumetta oo. Vielä pitäis parisen tuntia ootella niitä verikokeiden tuloksia.
 
H3lmi: ilmeisesti toi on pirkanmaalla suositus että rv 13 eikä enään sen 11-12. Itsellä se on 12+5. En vaan millään jaksais odottaa vielä kolmea viikkoa.Olisi ihanaa saada varmuus siitä,että kaikki olisi hyvin. Kyllä kummastuttaa miten noi suositukset vaihtelee niin paljon.

Jos saisi tuon yhden lapsen vielä päikkäreille ni voisi itsekkin mennä.Mulla on nyt vasta tullu se mieletön väsymys. Eilen olin ihan valmis nukahtaa klo 17 aikaan,mutta en voinu ku oli herätettävä yks lapsi balettiin. Sitte illalla yhdeksän aikaan ku menin ajoissa nukkumaan ei meinannu uni tulla. Kävin pissalla just ennen nukkumaan menoa,ni voi jee....ehdin tunnin nukkua ku piti herää pissalle.

kai mä meen kaappaa ton tytön kainaloon jos vaikka nukahdettais yhdessä.

NN rv 9+5

 
Mulla on huomenna ultra, ja jännittää ihan kauheesti! :D Kunpa kaikki olis ok. :heart:

Tuntuu vaihtelevan paljon suositukset paikkakunnittain. Ja joka paikassa tietenkin on se ainoa oikea suositus... :D Mitä omia neuvolakortteja katselin, niin tää ekan ultran ajankohta on heitellyt ihan kauheesti. :eek: Ei kai se sitten ole justiinsa jollain tietyllä viikolla tehtävä... Ei noista ota selvää, kun suosituksetkin menee niin ristiin. :D

Juups, mä oon niin ajatuksissani sen huomisen ultran takia, että en keksi mitään kirjotettavaa.



 
jup.. kyl täälläkin nt-ultra ja rakenneultra.. 30.12 ois sit se rakenne! Piiitkä aika vielä.. :p
Tilasin tänää sen kotidopplerin.. oli ihan pakko! :kieh: :)
Torstaina viimestään kuulokkeet korvilla sydänääniä etsiskelemään.. :heart:
 
Työpaikalla, työkaverin lapsella on parvorokko. Taas kerran yli _tunti_ tervariin soittelua, että pääsisin verikokeeseen varmistamaan, olenko itse mahdollisesti sairastanut sen. Perkele kun menee hermot taas kerran. Näyttää vahvasti siltä, että ihan yksinkertaistenkin verikokeiden takia pitäisi mennä vain kiltisti yksityiselle.

Onko joku teistä käynyt ko. verikokeessa? Tai muista "kohtaamisia" parvorokon kanssa?
 
Tervehdys taas! :)

Täällä alle viikko np-ultraan... on ens maanantaina ja ei paljno myöhemmin enää vois olla kun tuolloin on kasassa 12+6... :eek: Niin, taidanpas muuten toistaa taas itseäni, olen tän tainnut jonnekin jo kirjoittaakin... :)

Rakenneultraan meillä pääsy on arpapeliä, kuopuksesta pääsin kun ottivat opettelutarkoituksessa... Jos ei nyt arpaonni osu meidän kohdalle niin mennään sitten yksityiselle ultraan kun sen aika on. On se hyvä saada selville, missä mennään...

Jaaha, nyt ei muksuilla taida olla mitään fiksua tekemistä, alkaa äänet ja touhut olla sitä luokkaa... Täytyy siis mennä... :wave:
 
Huh... Kaikki oli kuin olikin hyvin! =) =) =)

Pirpana oli kylläkin niin vauhdissa, että siitä oli vaikea saada kunnollista kuvaa. Mutta kuvista viis, tärkeintä oli nähdä, että siellä oli kaikki niin kuin pitääkin.

Pikkasen onnentunnetta laimentaa kyllä se, että saatiin ihmeellinen parkkisakko mukamas invapaikalta, mutta ehkä pitää vain ajatella, että maksettiin nyt tästäkin muuten ilmaisesta ultrasta se 40 euroa... :/

Mutta tsemppiä kaikkia ultraa odottaville! Kyllä tekin vielä saatte iloisia uutisia.

H3LMI+pirpana (sittenkin vasta 13+1)
 
Onnea matkaan kaikki ultraan lähiaikoina menevät! :flower:
Saiko [/b]H3LMI jo uutisia? Kuinka sujui? :wave:

Minun odotukseen ei mitään uutta. Laskeskelin tänään että ainakin kolme hyvää kaveriani on nyt kanssani samaan aikaan raskaana! =) Tosin asuvat jonkun matkan päässä mutta kiva vaihtaa heidänkin kanssa kuulumisia! Varsinkin kun kaikki saamassa toista lastaan ja minä aloittelen ensimmäisellä niin saa jotenkin turvallista fiilistä "kokeneemmilta". :D

Stressiä kannan katkonaisista öistä kun tuntuu ettei vessassa ravaamiselle tule loppua. Havahdun usein mietteeseen että onko jo pissahätä, täytyykö nousta... Huoh.. |O

Jasmin ja aarre 13+6 :heart:
 
Onnea H3ELMI hyvistä ultrakuulumisista!

Mä tulin just ekasta neuvolalääkäristä. Oli aika kovakourainen tutkimus, minkä lääkäri teki. Kohtu oli kiinteä ja ok kokoinen yms. kaikki hyvin. Sanoi, että kohtu on taaksepäin kallellaan. Vai miten, ehdin jo unohtaa :( Jäi myös kysymättä, että mitä ihmettä se tarkoitti? Pää niin täynnä räkää, että en tajunnut siellä kysyä...
 
Surullisena ilmoitan, että pahin painajainen kävi toteen ja raskaus keskeytyi. Minusta ei ollut tarkoitettu tulevan äitiä. Tänään ultrassa todettiin, että vauva oli kuollut kohtuun jo pari viikko sitten.

miimii ja tyhjä masu :'(
 
Heissan!

Pahoitteluni kaikille joilla raskaus on keskeytynyt. Monta niitä on ollutkin :(

Ja sitten omat iloiset uutiseni. Tänään kävin ultrassa ja omassa kohdussani potkiskeli iloisena pikkuvesseli. Kätilön ottaessa kuvaa vatsanpäältä tunsin ne potkutkin, aika jännää ja tossa kotisohvalla olin tuntevani myös, mutta vielä se liike on niin pieni kuitenkin, että olelnkaan en voinut olla varma oliko potkuja vai kenties jotain muuta. Ultrassa kätilö kyllä varmensikin, että ihan oikein olin tuntenut, mutta kotonahan en näe potkiiko vauva ja minnepäin. Seuraavan ultra-ajan sain joululomalle ja ehkäpä sitten mieskin pääsee mukaan. Nyt mulla oli kaveri lapsensa kanssa mukana ja jäivät odotustilaan pikkuneitimme vahdiksi.

Pahoinvointi mulla on nyt muuttunut ns. normaaliksi alkuraskauspahoinvoinniksi eli enää ei kokoajan okseta ja välillä ei edes ole etova olokaan. Ja en ole viikonsisällä oksentanutkaan kuin 2 kertaa =) Vielä ei kyllä kärsi fyysisesti itseäni rasittaa, kun sitten herkästi voin pahoin, varsinkin kävely on liian pomppivaa mulle. Pitää vain hitaasti tallustaa.

Viisurit mulla on saanut kasvaa ihan rauhassa jo toistakymmentä vuotta, joten sielä suussa ne saa pysyä edelleenkin. Mutta oletteko te varanneet hammastarkastukseen ajan? Pääseekö missään terveysasemilla enään raskaanaolevat jonon ohi? Meillä on kuulemma yli vuoden jono, joten tuntuu hassulta varata tarkastusaikaa ensi talveksi :/

12+1
 
Voi ei miiimi83 :'( iso :hug: .
Tervetuloa uusille
Np-ultrasta minä olen ainakin menossa sekä niskaturtus ultraan sekä verikokeeseen. Täällä meiläpäin se tehdään myös 11+ viikolla. Itselläni on kun olen viikolla 11+4 eli viellä olisi pari viikkoa aikaa. "Jänskättää"...
Minulla on aika mainio olo edelleen, tosin tämä väsymys on aivan hirveä töissä tuntuu että voisin nukahtaa seisoviltani. Iltapäivästä minulle tulee etova elikkä paha olo mutta se menee ohi kun juon vettä ja syön jotain, joten sen kyllä kestän. Ei ole tullut yrjö kylään :LOL:
Nyt taidan lähteä suihkuun ja nukkumaan.

Tytti ja "Papu" 9+2
 
Eikö nää ikävät uutiset lopu ikinä :'( Ihan hirveän paljon on ollut kyllä menetyksiä tässä pinossa. miimiille iso :hug: , olen ihan hirvittävän pahoillani :'( Paljon voimia!

Miten ihmeessä tässä uskaltaa itekään mihkään ultraan enää mennä. Pelkään niin paljon juuri tuota, että sieltä löytyykin kuollut vauva :(

villahousu & Sulo 11+5
 
:hug: miimiille kamalia tuollaiset uutiset.

Itsellä oli tänään lääkärineuvola ja kaksi pikkuista siellä voi hyvin. Mittoja ei otettu. Np ultra ens to.
Nasu21 Mulla ei ole edellisissä raskauksissa kovin suureksi kasvanut eikä taida nytkään. Toki jonkin verran suuremmaksi varmasti ku kaksi kasvaa. (täytyy kuvia laittaa joskus) Hoikka ja pitkä olen. Mammahousuihin olen kyllä siirtynyt sen verran paisumusta, että muut housut ahdistaa.
Painoa tullut jonkin verran, mutta on tuota pahoinvointia ollut joten syömiset jäänyt vähän huonoiksi.

 

Yhteistyössä