**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Haleja pahoinvoiville :hug:

Mä olen tänään kanssa oksentanut ja maannut sohvalla, kun on ollut niin huono olo.

Käytiin äänestämässä ja samalla kaupassa. Koko K-kaupassa ei ollut mitään, mitä mä olisin voinut ajatella suuhuni pistäväni. Kaikki oksetti jo ajatuksena. Ja niinhän se ruoka jäi lähestulkoon syömättä :(
 
4-kerroksen väkeä Suuret pahoitteluni ja voimia teille. :hug: Täällä tekee mieli koko ajan jotain suolaista. Ennen raskautta olin makean ystävä enemmänkin nyt ei tee mieli ollenkaan eikä suklaakaan maistunut ku kaupasta sitä ostin. Kuvotusta ollu välillä, välillä taas ei mitään ja tuntuu että vois koko ajan syödä.Onneksi on jo kuullu sydän äänet vaikka nauvolassa aluksi varoiteltiinkin että ei välttämättä niin varhaisilla viikoilla kuulu. Viikon päästä ois taas neuvola aika. Täällä ei tarjota mitään muuta ku rakenneultra kaikki muut sitte pitää itsellä maksaa jos haluaa käydä. Mutta taidanpa tässä taas lähteä syömään :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja viikuna:
Äitti-83: mun kaverin kolmas odotus käynnistettiin kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, kun kakkonen oli syntynyt sairaalan ovelle. Tällainen kommentti vaan pikaseen
ok. Mä tässä jo "vähän" etukäteen tämmöisiä mietiskelen... :D
Tuo edellinen synnytys vaan tuli niin selvästi mieleen, niin heti pitää kysellä. :whistle: Vaikka mä en kauheen innoissani mistään käynnistyksestä ole, niin ennemmin kuitenkin se, kuin synnyttää tien reunassa autoon.
 
4krs väkeä VOI EI!!! :hug: jaksamista teille.... todella surullista.... :ashamed:

Mä luulin jo, että kuvittelen omiani, kun voisin kanssa väittää että mahassa "kuplii". :) Mutta en näköjään ole ainoa! Kakkosesta tunsin varmaan 13 tai 14 viikolla, esikosta noin 15 viikolla niin voiskos sitä jo nyt muka tuntea? (nyt menossa 11+5) kun noita kuplia on tuntunut, oon vaan sivuuttanut ne että ei se vielä voi SITÄ olla. mutta ehkä sitten jos muillakin on samoja aatoksia?? hmm... täytyypä laittaa seurantaan... :)

meillä on mies ollut kaikissa ultrissa mukana, mihin on vaan töitten puolesta päässyt. esikon alkuraskaudessa kun kävin yksityisellä niin lääkäri eka tutki ja sitten vielä taisi kysyä että tahtoisiko isäkin nähdä. kävi sitten lääkäri kutsumassa miehen käytävästä gynekologin huoneeseen kun minä makasin pöydällä... :LOL:

tuli vihdoin kutsu np-ultraan ja ei vois enää myöhemmin olla, on meinaan 3.11 eli 12+6 päivänä... onneksi mies pääsee tuonne mukaan! näkee sekin, minkälaista menoa siellä mahassa on. :)

toivottavasti tämä joukko ei tästä enää harvene!!! on aika monta kyllä joutunut poistumaan... :ashamed:
 
4-kerroksen väkeä Ei voi olla totta, niin surullisia uutisia :'( :'( Haikein mielin ja kyynel silmässä poistin tietosi listalta!
En ole päässyt muutamaan päivään käymään koneella mutta olit ihan jokaisena päivänä ajatuksissani ja toivoin niin että kaikki olisi ollut kunnossa, pidin peukut pystyssä :'( Olen niin äärettömän pahoillani teidän puolesta, voi kun voisi jotenkin helpottaa surua :hug:
Ajatuksissa olet tästä eteenpäinkin, toivottelen sydämestäni voimia koko teidän perheelle ja auringonpaistetta :heart: :hug:

 
Tervetuloa mansikka-maija :flower: :wave:

Kiitos villahousu listasta :flower:
Lisäsin sen laskettujen aikojen perään.

Tytti83 Juu nyt on tiedot päivitetty oikein, anteeksi moka :ashamed: :whistle:


Minäkin olin tuntevinani eilen ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet, mutta epäilin kyllä oliko ne oikeasti sitä. Tuntui vaan niin kovasti samalta kuin esikoisen ensimmäiset tuntemani liikkeet, eikä se ollut sellaista kuin ilman kulkeminen masussa vaan pikemminkin kuvaisin sitä niin että tulisi pieniä sähköiskuja mahan sisällä. Tänään tuntui sitten taas samanlaisia kuplimisia nyt illalla. Mietin vaan joko se voisi olla mahdollista, viikkoja nyt 12+2...

Naralle ja muille jotka kärvivät pahoinvoinnista edelleen, täällä kohtalotoveri :wave: Välillä oli taas parempia päiviä, mutta tänään ihan kamalaa :x Eikö teillä th tai kätilö ole ehdottanut tiputukseen menoa ja/tai pahoinvointilääkkeitä? Mulle ehdotteli jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä, mutta kun mä en raaskisi olla esikoisesta erossa sitä aikaa että pitäisi siellä sairaalassa maata. Se on ainoa syy miksi oon tätä oloa kärsinyt. Vaikka toisaalta jos olo olisi sen parin päivän jälkeen parempi niin jaksaisi enemmän pojankin kanssa touhuta. Nyt sitten tuntuu että eikö tämän jo muutenkin pitäisi kohta helpottaa, vaikka esikoisesta kesti kyllä 16-17 viikoille asti se pahin vaihe, sen jälkeen vähän lievempää oli pahoinvointi.

 
huomenta kaikille!kohta pääsee yövuorosta nukkumaan. pahoinvoinnit on jo huomattavasti helpottaneet,vieläkun pääsis siitä väsymyksestä:) koskahan tuo rintojen aristelu helpottaa vai kestääkö se koko raskauden ajan??
|O 13+1
 
hemmetti soikoon... eikö tää pahaolo lopu ikinä...
jo oli pari päivää hyviä... mutta eilen taas ei pysynyt edes vesi sisällä... ärsyttävää... tuntuu vaan että oon aivan yksin tän pahoinvoinnin takia :( eikö oikeesti kukaan muu voi pahoin???

duello... kauniita unia sinulle.. .minä lähden täältä töihin seuraavaksi :D
 
Tämä hemmetin flunssa ei helpota. Jatkuvasti ihan tukossa. Huomenna on neuvola-lääkäri ja ei viittis tänään lähtee lääkäriin erikseen. Joutuu oleen töistäkin pois pitkän aikaa. Ja huomenna olis ollut EA2:n päivityskurssi ja keskiviikkona kerhon naamiaiset!
 
4.krs väelle :hug: :hug: Sanaton olen. :'(

Jotenkin tuntuu tyhmältä tuollaisen jälkeen alkaa puhumaan omasta raskaudesta kun toiselle on käynyt noin. :/

---------------------------------

Jos nyt jotain kirjoitan... :/
Viime viikolla oksensin vähemmän kuin edellisellä viikolla...jee... Ensi viikolla np-ultra. Kohta pitäis kampaajalle lähteä..toivottavasti ei pahoinvointi yllätä... :x

Noista liikkeistä, hassuja tuntemuksia täälläkin..voihan olla vain toive ajattelua mun osalta.:) Vaikka kakkosesta tunsin liikkeet aikasemmin.

Ja ruoka...silloin kun tekee mieli niin tekee mieli hampurilaisia!! Mutta luojan kiitos karkki ei putoa alas. :x Täytyy yrittää vähän katsoa mitä syön...toisaalta hapankorppuja, teetä ja hamppari joka toinen päivä tuskin ihan suistaa mua painonhallinnasta...? Eihän??? :headwall:

Therean& vaavi 10+3
 
Niinhän siinä kävi kuin kuvittelinkin. Pari hyvää päivää välissä ja sitten meni taas vointi huonoksi. Koko viikonloppu on taas oksennettu. Oli saavutus, että jaksoin ruuan tehdä ja tiskikoneen tyhjentää. Muuta en jaksanut, kun silmissä vaan sumeni koko ajan ja se paha olo oli ihan hirveää. Jossain vaiheessa, kun tuli oksennus vartin välein, niin ongelmaksi kävi se, kun ei ollut enää mitään oksennettavaa. Yökin vaan vessassa. Se oli ihan kauheaa, kun oksennusrefleksi vain pysyi päällä eikä meinannut keretä hengittää missään välissä.

Sen iskiaksen lisäksi on nyt ristiselkäkipu alkanut vaivaamaan. Jo kaksi yötä on mennyt pyöriessä, kun selkäkivun takia ei löydy hyvää asentoa. Enempi liikkuminen varmasti auttaisi, mutta oksennus tuntuu tulevan heti, kun pulssi nousee.

Huomenna on ultra. Hartaasti sitä onkin odotettu. Viimeinkin pääsee näkemään ja kuulemaan, onko vauvalla kaikki hyvin.

Nyt olen jo ihan varma, että ne tuntemukset ovat jo tosiaan liikkeitä. Sen verran usein olen niitä jo tuntenut. Samanlaista kuin esikostakin. Osasinkin odottaa liikkeitä tosi aikaisin, kun esikostakin tosiaan tunsin niin aikaisin. Hentoahan se on, mutta tuntee, kun makaa hiljaa paikallaan.

Rintojen aristuksesta: Minäkin olen miettinyt, että missähän vaiheessa helpottaa. En yhtään muista esikon ajoilta. On se vähän helpottanut, mutta erityisesti silloin, kun tuo poika hyppää syliin, niin tekisi mieli huutaa kivusta.

4.krs :hug:
Ihan sanattomaksi vetää. Voimia!



Joie ja Sippu rv 11+6
 
4.krs Paljon voimia ja :hug:


(.) Mustakin tuntui perjantai-iltana että tunsin Tessun liikkeet. Sen jälkeen ei oo tuntunut mutta nyt kuulostelen enemmän. :)
Täällä vaan ollaan. Nyt osa-aika yksinhuoltajana kun mies on ma-to töissä toisessa kaupungissa seuraavat 4 viikkoa. Jännää vaan että kuinka sujuu pojan kanssa kahden. :)


Jonz&Tessu

 
Hetken aikaa olen jo käynyt lueskelemassa teidän toukokuisten juttuja, mutta kaipa se olisi aika liittyä itsekin joukon jatkoksi. Np-ultrassa kävimme viime viikolla ja kaikki oli pikkuisella kunnossa. Vasta nyt alan uskoa todeksi, että meitä on ensi keväänä kolme!

9.5./under/KOS/esikoinen
 
:wave: täällä ollaan flunssassa! örr... voihan räkä! :eek:

Noniin. täällä sitten hermoiltiin koko hiivatin viikonloppu toxo-tulosten takia kun polilla vihjasivat arvojen olevan koholla. Haistakoot home. Just soitin neuvolaan aamulla ja siellä mutisivat, että jo on sulla ollut lääkäri kun ei ollut lukenut koko raporttia. Vasta-aineet ne siellä koholla olivat.
:kieh: Turhaa stressaamista taas.

Viikon päästä olis np-ultra, yritän olla jännittämättä liikoja. Mulla on nuo oireet olleet suoraansanoen mitättömän pieniä jo useamman viikon. Välillä sitä pohtii kasvaako tuo maha ollenkaan ja välillä taas että no kasvaahan se sittenkin. |O

suoraansanoen urpo olo. B)

kissinminttu & papu 11+3
 
Nikunaku on 2 ekaa lasta synnyttänyt KOS = kätilöopiston sairaalassa Helsingissä.Toka syntyi ekasta supistuksesta 44 min,ambulanssilla jalat ristissä ehdittiin sairaalaan ja siellä syntyi heti ku sai luvan päästää ulos. Tämän nopean synnytyksen takia mun 2 seuraavaa synnytystä on käynnistetty. Eli nyt en muista ketä kyseli jonka vauva oli aulaan syntynyt,että varmasti saat käynnistyksen.
Mulla on paikat alkanu kypsyy,pehmenee ja aukee aikasin. Kun synnytin nelosen ni käynnistys aamuna mulla oli kohdunsuu 4 cm auki.

Tänne ei sen ihmeempää.Välillä pitää miettiä olenko raskaana.Voi vitsin kun menis viikot nopeesti.Haluisin jo saada varmistuksen siihen onko kaikki hyvin.

Mut nyt hermostuu lapset,tuntuu että toi 1 v on niin kiukkuinen ku vaan voi olla.

NN rv 9+4
 
:wave:

Tervetuloa uusille :flower: kiva kun joukkomme vielä kasvaa :)

tännepäin ei mitään kummallista.. samaa kuvotusta vaan aamusta iltaan mut kertaakaan ei oo vielä ainakaan tarvinnu oksentaa, onneksi!!! issias vaivaa on myös aina työpäivän jälkeen ja välillä öisin.. ja sitä mahan kipeilyäkin silloin tällöin tai lähinnä painon tunnetta ja viiltelyä..
rintojen aristamisesta: niin mulla ainakin on ollu ihan alusta asti arat ja koko viimeraskaudenkin oli että en ainakaan odottele sen loppuvan nytkään mihinkään.. ehkä noin kuukausi imetyksen loppumisesta on tissit taas seuraavan kerran entisensä :D

kissinminttu: hyvä homma että sulla oli "väärähälyytys" ton toksoplasman kanssa!! mut kurjaa et turhaan pelästyit!! mullakin otettiin niitä kokeita ekassa raskaudessa kun meillä oli silloin viä kissoja mut nyt ei enää ookkaan..

suolaista vai makeaa: mä himoitsen ainakin ihan molempia ja ihan yhtäpaljon,, mutta toivottavasti meile ei ainakaan molempia synny :) pojasta en muista taisi kyllä olla suolainen hiukan enemmän jota himosin...

jaksamisia sadepäiviin kaikille!!

Höpöliini ja piipero 9+5
 
NP-ultra takana ja kaikki hyvin!! :heart:

Siellä se meidän Dodo riehkasi. :heart: Molemmat munuaiset löytyi, virtsarakkokin, lapsivettä oli hyvin. :D Viisi sormea molemmissa käsissä ja siellä Dodo meuhkasi, viuhtoi ja potkiskeli!! Ei yhtään niskaturvotusta ja vastasi täysin viikkoja!!

Voi että miten oon iloinen nyt!!!

EM ja rakas Dodo 11+6 :heart:
 

Yhteistyössä