***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

***TOUKOKUISET 2009***
*päivitetty lista*







LA.......nimi......synnytyssairaala......monesko lapsi.....ikä





27.4............Beija.................K-SKS.........toinen..........25v.

29.4............Karviainen........MKS............esikoinen....30v.
29.4............Ensitoive..........HYS.............esikoinen......????
29.4............Popiina.............VKS.............toinen..........????
29.4............Jonz.................PHKS...........toinen...........24v.

30.4............Tulimieli............K-HKS..........toinen..........26v.

1.5..............hannaleena......OYS.............esikoinen.....22v.

2.5..............KirsuTiina..........???..............??????............????
2.5..............MayaXs.............???..............??????............????
2.5..............Jasmin84..........VAS..............esikoinen.....24v.

3.5..............RoSMo..............VAS...............kolmas........32v.
3.5..............ELLEN77..........TAYS..............toinen..........31v.
3.5..............duello...............PHKS............esikoinen....????

4.5..............uneksija...........OYS..............esikoinen.....25v.
4.5..............erica87.............OYS..............esikoinen.....21v.
4.5..............viikuna..............K-SKS...........toinen..........????
4.5...............H3LMI..............TAYS.............esikoinen......27v.
4.5..............nellynoora........OAS..............neljäs...........29v.
4.5..............Gabriela...........JS..................toinen..........28v.

5.5............Wendy...............TAYS.............esikoinen.......25v.
5.5............Sporttimama......????..............??????..........????
5.5............miida..................PHKS............esikoinen.......25v.

???............MayaXs..............????..............esikoinen........24v.

7.5............Nasu21..............PKKS.............toinen...........21v.

8.5............Nara...................KOS...............viides...........33v.
8.5............Siksakkia...........????................toinen..........23v.
8.5............Tilluri..................????...............esikoinen......????
8.5............Korolla...............K-HKS.............esikoinen......29v.
8.5............Kerttu84............PHKS..............esikoinen.......24v.
8.5............pöppis06...........????...............????????.........???

9.5..............JeAnka.............PHKS..............toinen..........26v.
9.5..............Matilda-08........VKS................esikoinen....25v.
9.5..............under...............KOS...............esikoinen....????
9.5..........Alexandra-85.......KOS................esikoinen.....23v.
9.5.............Karkki-82..........KYS.................esikoinen.....26v.

10.5........Camomilla76........TYKS..............esikoinen........32v.
10.5............äityli.................????...............toinen............25v.
10.5............Kaptah.............KOS/H...........esikoinen.......22v.
10.5............joa84...............PHKS..............toinen...........24v.
10.5........Toukotytsy...........KOKS.............esikoinen......22v.
10.5............jutt...................????..............esikoinen......????

11.5............jonskuska........TAYS..............esikoinen......23v.
11.5............äityli07.............????...............toinen.........25v.

12.5............piina................KOKS..............viides............32v.
12.5............Joie..................HYS................toinen..........25v.
12.5.........ElinaMaria...........PHKS..............esikoinen......25v.
12.5....PilkkuPantteri...........KYS................esikoinen.....32v.
12.5......miimaamuu............????...............toinen............24v.

13.5............Iitu2.................PHKS..............kolmas........32v.
13.5............Niisku-Rouva....TYKS...............toinen..........20v.

14.5...........artunäiti............SatKS..............toinen..........27v.
14.5............Pauzi................K-SKS..............kolmas.........25v.
14.5..........villahousu...........K-HKS.............viides............29v.
14.5............Samuli03..........SeKS...............kolmas...........26v.

15.5...Perskutarallaa...........PHKS...............kolmas..........25v.
15.5...........nanna21............????................??????..............????
15.5...........emiliana.............????................esikoinen......24v.

16.5............Narttu...............LKS............kolmas ja neljäs.....31v.
16.5............Ellu-80-.............SEKS...............kolmas............28v.
16.5............Neiti21..............????................?????..............????

17.5....Maariana83..............SatKs..............toinen..............25v.
17.5......nannah86...............OYS................esikoinen.........21v.

17.5............piiperot.............KOKS..............viides..............31v.
17.5............joose75............PHKS..............esikoinen........????
17.5.............moerri..............????...............toinen...........????
17.5...alice in wonderland ..SatKs..............neljäs.............30v.
17.5............Therean...........K-HKS..............kolmas..........29v.

19.5............toinen..............HYS..................toinen..........20v.
19.5............sannulii............????.................toinen...........????

20.5............nisunen...........SeKs.................kolmas..........30v.
20.5............myy-09............????..................kolmas..........????
20.5............ Palliina...........JS......................toinen........... 29v.
20.5............perlos.............OYS...................toinen.............29v.
20.5.........pian 3xäippä......TYKS..................kolmas...........27v.
20.5..........Eemelin äiti........????..........kolmas ja neljäs.....32v.


21.5............Aurora72.........SeKS.................neljäs....... ...????
21.5............Pianissimo.......????..................esikoinen......27v.
21.5...........RockMummy......JS.....................esikoinen.......25v.
21.5...........kissinminttu......KoKS.................esikoinen.......24v.

22.5............UuMama..........OYS....................kolmas.........27v.
22.5............Knockout.........TAYS(?)..............toinen..........????
22.5............Imppu-83.........NKL...................esikoinen......25v.
22.5............luppa-..............HUS/LAS............kolmas.........????
22.5............pitahaya..........KOS...................esikoinen.....????

23.5............mwoana...........????...................toinen..........24v.
23.5............niksutin.............K-HKS................kolmas..........???

24.5............Fox82................K-HKS................esikoien.....26v.
24.5..........pikku möhkis.......K-SKS................esikoinen.......24v.

25.5............miigu123..........KAKS..................toinen............????
25.5............Odettta............KOS...................toinen............24v.

26.5............Äitti-83.............K-SKS................viides...........25v.
26.5...........Goldienne..........PS.....................esikoinen....19v.
23.5............humu82............HYS...................esikoinen.......26v.

27.5............sarama.............????..................esikoinen.......26v.
27.5............Höpöliini............VAS...................toinen...........23v.
27.5............HanTa...............HYS...................esikoinen.....25v.

28.5............SaNi-81.............P-KSSK..............toinen...........27v.

29.5............Suvi85...............K-HKS................toinen........... 23v.
29.5............ariella................????...................??????..........????
29.5......mansikka-maija.......MKS...................esikoinen.......24v.

30.5............Sompio..............TAYS..................esikoinen........32v.

31.5...........Valon kantaja.....VAS....................kolmas..........????
31.5............Niiksu................KAKS..................esikoinen.......25v.
31.5............Tytti83..............KOKS..................esikoinen........25v.

5.6..............nikunaku...........VAS....................viides..............33v.



Linduu
sannulii
Heidsu
Lainaa




jos et löydä itseäsi listalta tai tiedoissa on virheitä niin ilmoittele :wave:



Aikaisemmat keskustelut:

Elo-syyskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1147540,1150
Lokakuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184477
[/quote]






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KOS = Kätilöopiston sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

 
Ole hyvä Sompio :) En edes tajunnut eka että on jo marraskuu, huh miten nopeesti aika menee :whistle: Ajatelkaas enää puoli vuotta ja monella on jo Toukokuun Tuhisija sylissä :heart:

Täällä ollut pahoinvoinnin suhteen pari päivää vähän helpompaa, vain pari kertaa tarvinnut enää oksentaa. Tänään pystyin jopa tekemään ruokaa ilman ainoatakaan yökkäystä, ja se tuntuu suurelta saavutukselta :D

Aamulla kyllä heräsin esikoisen kanssa että mies sai vuorostaan nukkua, mutta sitten kun kymmenen aikoihin heräili niin otti kyllä ohjat käsiinsä täyden kympin edestä! Syötti pojan, nukutti päikkäreille (nukkuu vielä ulkona), laittoi tiskit, pesi pyykkiä ja siivosi koko kodin :flower: :heart: Ja mä sain nukkua, on mulla maailman ihanin mies :heart: Mutta se tosiaan helpotti oloa, kun sai nukuttua.

Vau.fi sivujen laskurin mukaan pahoinvointi vähenee minulla 1.11.2008, meneepäs nyt joku asia "oppikirjan mukaan" jos tosiaan tää pahin vaihe oli nyt tässä :LOL:

Toivotaan nyt kovasti että kaikilla pahoinvointi vihdoin helpottaisi, ja päästäisiin nauttimaan entistä enemmän raskaudesta.

Päänsärkyä mullakin on ollut molemmissa raskauksissa, eikä siihen esikoista odottaessa auttanut panadol. Muuta en kokeillut, enkä enää syönyt sitten mitään särkylääkettä kun ei auttanut. Särky oli samantyylistä kuin migreeni, josta myös silloin tällöin olen kärsinyt. Neuvolassa terkkari sanoi, että oli varmasti sitä raskauteen kuuluvaa hormonaalista päänsärkyä :headwall: Sitä sitten varmaan nytkin ollut, toivottavasti ei jatku loppuun asti.

Mä syön myös Multitabs raskaus monivitamiinia. Olen ottanut vain yhden tabletin päivässä. Tosin en tiedä riittääkö kalkki kun ei juuri tule maitotuotteita käytettyä. En pysty juomaan maitoa nyt sitäkään vähää mitä ennen raskautta. Samoin juustoa en pysty syömään. Jugurtti ja ruuat on oikeastaan ainoat missä tulee kalkkia. Lisäksi syön d-vitamiinia sen 2 tablettia kun terkkari antoi ohjeeksi niin.

Kävittekös hautausmaalla tänään? Me käytiin iltaruuan jälkeen, halusin sinne pimeällä ja kyllä oli taas niin kaunista se kynttilämeri. Esikoinen 1v3kk hieman ihmeissään katseli ja kerroin sitten jokaisella haudalla ketä siellä on. Tähän saakka kun on käyty hautausmaalla niin poika on ollut joka kerta päiväunilla vaunuissa, mutta nyt ensimmäisen kerran kävi siellä hereillä.

Hyvää pyhäinpäivän illanjatkoa kaikille :wave:


Siksakkia & Toivo rv 13+1
 
Tässä vielä tuolta samaisilta vau.fi sivuilta kopioitu tekstinpätkä:

"Jotkut raskaana olevan naiset kärsivät päänsäryistä, joista saa enimmäkseen syyttää progesteronia. Riittävä vedenjuonti ja päivittäiset kävelylenkit saattavat auttaa. Särkylääkkeistä parasetamoli on sopiva kaikissa raskauden vaiheissa."

Eli taitaa se päänsärkykin tosiaan johtua hormooneista...
 
En mäkään tajunnut, että on marraskuu. Olin juuri mitäs nyt-puolella ja tämä pino tuli siihen oikealle puolelle näkyviin.

Mulle taas maistuu kylmä maito ;) Näkkäriä, juustoa ja maitoa, kun mikään muu ei mene alas :)

Ei käyty hautausmaalla. En tullut edes ajatelleeksi, että voisi mennä.
 
Nuo ruokajutut on kyllä niin jänniä, toisten tekee mieli sellaista mitä toiset ei voi edes ajatella. Nyt kun tää paha olo on edes vähän alkanut helpottaa, niin voin tunnustaa että monta kertaa täälläkin lukiessa on alkanut ihan oksettaa ja tullut kiire vessaan, kun olen lukenut mitä jonkun toisen tekee mieli syödä :whistle: :LOL: Ihan pahin oli se Hesen hampurilais-villitys, kun niin moni kirjoitti niistä ja mä vaan täällä yökin pelkästä ajatuksesta :LOL: On se vaan hupsua mitä kaikkea tää raskaus saakin aikaan, kun tulee paha olo jo pelkästä ruuan ajattelemisesta!
 
En oo pitkään aikaan mitään kirjotellut, mutta nyt näin rauhallisessa yövuorossa ehtii. Np-ultrassa kävin kaks kertaa kun ensimmäisellä kerralla viikkoja paljastui olevan vasta 10+4. Maanantaina kävin uudestaan, kaikki oli ok. Kovasti heilui, pääperämitta oli 59 mm.

Ekassa ultrassa laitto jalat ristiin, niin mies on nyt varma, että tulija on tyttö. Siveä kuin äitinsä..
Olin kyllä itse näkevinäni toisessa ultrassa kans tyttöön viittaavaa, mut eipä noista tiedä.

Huono olo alkaa helpottaa, iltaisin edelleen kuvottavaa oloa on. Vatsaa on jo ihan kiitettävästi, ei voi oikein enää peitellä. Iho on aivan karmeassa kunnossa, samoin päänahka. Jos joku haluaa/osaa päivittää, LA muuttui-> 8.5.

Kerttu ja nakiksi muuttunut söpö tasan 13
 
Huomenta!

Uusi pino, kiva juttu!

Heräilin syömään aikaisen aamupalan. Muutenkin yö sujui levottomasti, heräilin ja valvoin.. ja aina vaan pissalle... :headwall:

Eilinen sujui pihatöissä ja ystäväpariskunnan luona päivällisellä. Me asutaan ihan hautausmaan kupeessa ja jestas kun oli kirkkomaalle menijöitä!! Illalla sitten ihailin yläkerran ikkunasta kun pimeydessä siinteli kynttilämeri, olipa kaunista!

Kävimme tuttavaperheen kanssa vaunukeskustelua. He ovat sitä mieltä että laatuun kannattaa satsata ja ainoat hyvät vaunut ovat Brion tai Emmaljungan. Ja niissäkin omat hyvät ja huonot puolensa. Saimme hyviä vinkkejä vaunukaupoille sitten kun se aika koittaa.

Taidan kömpiä takaisin sänkyyn miehen viereen vaikka lukemaan jos ei uni tule, on niin tokkurainen olo näistä pätkäunista. |O

Jasmin ja aarre 14+4 :heart:
 
Huomenta hoo!!!

Näin aamusta ok olo! mutta olenpa hiljaa kohta kuitenkin yökitään. Täytyypä käydä katsoon millo mun pahoinvoinnin pitäisi hellittää.. :D
Joo tosiaan tossa multivitassa on yhdessä tabussa sen 5 µg D-vitskua per tabu ja raskaana oleville suositellaan 10 µg joka tulee kahdesta tabusta tai just lisä d:stä.

Mä himoitsen kans hesen juustohampparia ...aaahhh ne soosit siinä välissä. Kokis ja juustonaksut on ihania. Vetelen myös pikkelsiä suoraan purkista. Suolaa suolaa enemmän suolaa. :p PIIMÄ on myös ihanaa..hirveesti ei vaan viitsi nesteitä vetää kun ne tulee sitten kaarella ulos. Enempi lipitän sitten illasta kun menen nukkumaan.

Itsellä on vaunumerkeistä ollut varmaan kaikki käytössä heh hyvin ne on kaikki kestäneet. Niitä 3 rattaisia en ainakaan osta. Mulla on ollut käytössä viimeksi sellaiset. Kääntyvä etupyörä plussaa, mutta ne on tosi herkät kaatumaan kun lapsi kasvaa. TOd.näk en halua myöskään ilmarenkaita, että ne ärsyttävät pumpata arghgh.. :$ Minkähänlaiset ne ilmakennorenkaat on ? tulikohan nyt oikein tuo nimi :D

Monta kertaa olette käyneet neuvolassa? Itse olen kerran enkä lääkärillä ollenkaan siis neuvolalääkärillä. Vähentyneet kaikki käynti kerrat. Aiemmin käytiin 3 krt lekurilla ja kuukauden välein neuvolassa nyt viime kerrasta tulee sitten 7vkoa. Muistaa se sokrurasitus varata. Sehän pitäs viimeistään rv 16 mennessä tehdä jos ennestään ollut RD. Nyt vaan niin yrjöttää että voi kuvitellakaan vetävänsä tyhjään mahaa kupillista sokerilientä..jaiks.. :eek:

Nara ja himppu 12+6
 
Huomenta. Täällä meillä on vielä lumi pysynyt maassa, sen verran pakkasen puolella.
Katkonaisia öitä minäkin vietän. Pitää käydä myös syömässä jotain muuten on paha olo vienyt voiton.
Niin se aika vain menee eteenpäin vauhdilla =)
 
Mäkin oon juu lukassu ton päänsärky jutun tuolt vau:n sivuilta.. ja kokeillu tota veden juonnin lisäystä ja ulkoilua.. mut tää särky mikä mul nyt on vaan tuolla vas.silmän takana,(päätä ei säre ollenkaa) niin tulin siihen tulokseen että taitaa olla migreeniä,kun on vaan toisella puolella ja saman puolen niska kipeä ja pääsin sitten oikeen kunnolla oksentamaan äsken! :x En tiiä johtuku se nyt tästä raskaudesta vai tosta särystä kun en oo aikasemmin oksennellu?! :/
Ihanan autuasta odotusta :D

T:toukotytsy+masuasukki 13+0
 
Huomenta! Mä kattelin eilen illalla suomen pelkokerrointa ja oli pakko vaihtaa kanavaa, kun yökkäilin, kun näin niiden "pirtelöainekset". Mullakin usein tekee jo pelkkä ruoka-aineiden ajattelu yökkäilyä. Tässä yhtenä päivänä kiersin meidän K-kaupan kahteen kertaan ja kaikkien hyllyjen kohdalla vaan yökötti. Niinhän siinä kävi, että kotona oksensin ruuan pihalle.

Nara Mä olen kerran käynyt neuvolassa ja kuukauden päästä menossa seuraavan kerran, eli viikolla 13. Neuvolalääkärissä kävin viikolla 9, eli viime viikolla. Seuraava käynti lääkärillä oli muistaakseni rv 20.

Tänään lähdetään etsimään äippähousuja.
 
Huomenta!
Mä syön Kalcipos+d tapletteja. Terkka sano, ettei tarvii enää sen päälle vitamiineja jos syö kasviksia ja hedelmiä riittävästi. Maitoa ei tee enää mieli, kuvottaa jos juo sitä. Alussa teki mieli kovasti vissyvettä, nyt ei enää sekään mene alas... mehu ja vesi. Mandariinejä ja appelsiinejä tulee syötyä tosi monta päivässä, nam.. :)
Juotteko te kahvia raskauden aikana? Mä lopetin, kun sain tietää odottavani, eikä mun oikeastaan tee edes mieli... joskus jos joutuu keittämään enemmän kuvottaa se haju..

Ai, niin.. eilen mies tilas pitsaa ja otin siltä palan, mut jäi syömättä se maistu ihan hammastahnalle...

Lapsen sukupuolesta, mies oottaa poikaa. Puhuu aina, että meidän poika on siellä.. Mä koitan väliin sanoa, että voi olla tyttökin, ei oikein itellä ole tunnetta kumpi ois. Kumpi vaan on tervetullut! :) Sovittiin että ei ennen synnytystä oteta selvää sukupuolesta, vaikka ultrassa näkyis...

 
Heippa!!!

täällä kans päänsärkyjä... MUTTA paha olo on hellittänyt!!! Eilen ja tänään aamulla kun heräsin niin ei ollenkaan niin paljon pahaa oloa!! JEEEEEE!!!! Mä toivon kovasti että nyt olis ne hetket kun se alkais loppumaan... :D

GALLUPPI: APUVA vaunuista. Te joilla on jo kokemusta kertokaahan.... olen vähän tutkaillut noita yhdistelmävaunujen ominaisuuksia... jostain luin kokemuksia että kannattaa kiinnittää enemmän huomiota siihen ratasosaan kuin varsinaiseen vaunuosaan. Kun ratasosaahan käytetään kauemmin. Vaunukoppa jää usein pieneksi - niin missä vaiheessa näin käy? Katsoin että suurimmat kopat mitä on pyörii siinä 80 cm tienoilla... missä vaiheessa lapsi on 80 cm!!?! :eek: Jos vauva syntyy toukokuussa ja on norm. kokoinen lapsi niin kauan se mahtuu siihen koppaan? Lueskelin myös että useimmat hankkivat kuitenkin jossain vaiheesssa erilliset kevyemmät matkarattaat... eli kannattaako kuitenkin hankkia vaunut ja rattaat eikä yhdistelmiä? Vai onko yhdistelmät kuitenkin paremmat?

Terveisin hämmentynyt esikoisen odottaja EM ( + dodo 12+5 :heart: )
 
Huomentapäivää. =)
Vitskuista ja kalkista: Mä sain neuvolasta mukaani Multivitaa sekä Kalciposta. Ennen neuvolaa söin jo vähän aikaa raskausmultitabsia, mut siitä tuli vähän kummallinen olo.

Ja sit ihan jotain muuta: meille syntyy viikon päästä beaglevauvoja. Pieniä luppakorvahurmureita. :heart: Viimeks sai ison pesueen, kymmenen pikkupiskiä. Räjähti oikeen kunnolla. Nyt ootettavissa ehkä noin nelisen kappaletta. :LOL:

Ylihuomenna on np-ultra. Mulla on vieläkin tää ärsyttävä röhäyskä, toivottavasti ei haittaa siellä ultrassa. Töihin pitäis palata huomenna, mutta enpä tiedä viittiikö tän yskän kanssa sinne mennä, sen verran epämiellyttävää. :eek: No, mulla on aikaa huomiseen aamukymmeneen asti aikaa ilmottaa meenkö.

kissinminttu & papu 11+2 (12+2)
 
heipä hei kaikille..
Noista vaunuista..Säästin esikoisen yhdistelmävaunut(onneksi) ja ostin kesällä neidille matkarattaat,helpompi kuljettaa mukana.. ja nyt ois sit edessä tuplarattaiden osto,kun eihän tuo meidän neiti viel varmaan kävele kun tämä pieni syntyy..eteinen on sitten täynnä rattaita..
no,ompahan sitten..tuli tuossa juuri mieleen kun viime syksynä heitin joku kaunis perjantai pinnasängyn roskiin..oli niin hyvässä kunnossa esikoiselta et olin säästänyt ja muutossa sit ajattelin et heitän pois..eipä vie enää tilaa..ja vauvaakaan ei kuulunut millään,niin enköhän maanantaina tehnyt testin ja positiivinenhan se oli..vähänkö harmitti..no sainpahan ostaa uuden,sano mies :)
onneksi paha olo on jo vähän hellittänyt ja tuo väsymys..Jaksaa paremmin..oikein hyvää päivän jatkoa kaikille..Ja nyt lähden vauvan kanssa lenkille
:wave:
 
moikka

mulla tuli tänään melkein huono olo ku telkusta tuli ohjelma jossa oli lepakkoja.Siinä vaiheessa kanava kääntyi kun lepakko imi verta kanan pyllyn sisältä. :eek: Seuraavaks näytettiin kuppausta.

Ihme kivun sain.Tuntuu ku tonne munatorveen vetäis suonta tms. Ihan ihmeellinen kipu.Tulee kun kävelee. Kamalasti pelottaa ettei vaan menis kesken. Reilu kaks viikkoa ultraan.Uskaltaisikohan sen jälkeen vähän huokaista.

Vaunu asiaan en ala enempää kommentoimaan nyt,mutta tuohon koska lapsi on 80 cm pitkä ni sekin on niin yksilöllistä.noin vuoden vanhana tai enemmän.Pojat kasvaa yleensä nopeammin. Meidän neiti oli 1v1kk neuvolassa 74 cm. Hän mahtuu edelleen tosi hyvin nukkumaan vaunun kopassa. Ainut huono puoli on siinä että kopassa ei ole vöitä joten ku herää nousee istuu.Mutta sillo ku nukkuu ulkona ni mulla on itkuhälytin vaunuissa ja neiti kyllä antaa äänimerkin ku herää.Yleensä on vielä sen verran uninen että köllöttelee siellä.

Sukupuoli galluppiin: mulla on ihan poika olo.Poikaa toivotaan vähän enemmän.Tyttökin on tervetullut prinsossojen joukkoon. Pääasia,että kaikki on kunnossa ja vauva terve.

mut jos ottais pienet päivälevot. Mies on vanhempien lasten kanssa ulkona ja pikkunen nukkuu.Sitte pitää alkaa tekee ruokaa.

NN rv 10+3

 
Heippa! kiva huomata et uus pino jo meillä :) niin ne kuukaudet kuluu!
vaunuhankinnasta: meillä ostettiin esikoiselle emmaljunga duo edge merkkiset vaunut ja ehtona oli silloin tilava ja kova kantokoppa.. kun esikoinen syntyi talvea vasten.. nyt olen edelleen tyytyväinen tämän toisen syntyessä että on se isonkokoinen koppa jospa hän sitten vielä tulevan talven mahtuisi siihen nukkumaan. noissa isommissa vaununkopissa mahtuu lapsi nukkumaan n. 7-9kk:n ikäiseksi, mutta meilläkin otettiin esikolle se ratasosa käyttöön jo joskus 7 kuukeuden jälkeen kun alkoi haluta välillä istuskella rattaissa.. noissa vaunuissa on lisäks hyvät ilmastoinnit pohjassa ja kuomussa et kesää vasten hyvä sekin.. mut arvokkaathan nuo oli kun hintaa tuli lähes 700 euroa..
niin ja yks mikä kannattaa kattoo jota mä ainaki pidän tärkeenä ni TILAVA tavarakori! mulle täytyy ainaki mahtua pari kauppakassia sinne ja vielä vähä jotain muutakin :)

ihanan näköinen oli tosiaan eilen hautausmaa kun ajelin iltavuorosta töistä ni piti mennä sen ohi :) vielä ku hiukan kuurainen ilma ni ihan tuli joulutunnelma :)

jaaha johan tässä työpäivän jälkeen tulikin istutta 15 minuuttia,, nyt äkkiä herättään esikoinen päikkäreiltä ja lähdetään jo juhlimaan isänpäiviä mummulaan näin ajoissa :)

Höpöliini ja piipero 10+4
 
kerttu84 Hienoa että kaikki oli ok np-ultrassa :flower: Eikö ne sitten saaneet 10+4 viikolla mittauksia tehtyä jos piti mennä uudelleen? Meillä nimenomaan pitää mennä 11. tai 12. viikolla np-ultraan.

jasmin84 Mä oon ihan samaa mieltä, että vaunuissa laatuun kannattaa panostaa varsinkin jos vaunuja aiotaan käyttää paljon. Me ostettiin juuri sen takia esikoiselle Emmaljungan yhdistelmät, ja vaikka ne oli kalliit niin ovat kyllä olleet hintansa arvoiset! Mies naureskeli osto-vaiheessa että hänet ensimmäiset autonsakaan ei maksaneet niin paljon, että 500?:lla saisi jo hyvän teiniauton, ja vaunujen ovh oli melkein 800? :LOL:
Meillä vaunut olleet päivittäisessä käytössä, ensin vaunuosa ja sitten rataskoppa, jossa poika vieläkin nukkuu päiväunet ulkona. Ehjänä ovat kestäneet ja muutaman kerran vaan on tarvinnut lisätä ilmaa renkaisiin, siinä kaikki.
Ostettiin juuri sen takia kestävät vaunut, kun ajateltiin että tulee edullisemmaksi kuitenkin loppupeleissä kun tarkoitus oli että niitä samoja vaunuja kestää käyttää sitten useammallakin lapsella. Monet tutut kun kertoi joistain vaunumerkeistä niin huonoja kokemuksia ja hintaa kuitenkin niilläkin yli 400?.
Ja meillä kriteerinä oli myös että vaunukopan täytyy olla kova ja mahdollisimman iso että vauva mahtuisi nukkumaan siinä pitkään. Kokonsa puolesta olisi vielä mahtunutkin, mutta kun oppi nousemaan istumaan niin oli vaihdettava ratasosa jossa lapsen saa valjailla kiinni niin ei pääse putoamaan.

Nara Mekin ollaan käyty vasta kerran neuvolassa, seuraava käynti on 15+4 viikolla muistaakseni. Esikoista odottaessa meillä oli kaksi neuvolalääkäri-käyntiä joista ensimmäinen viikolla 12. Nyt se on jätetty pois ja yhdistetty np-ultraan eli siellä lääkärin pitäis tutkia kohdunsuun tilanne. Mulla tosin ei tutkinut kun kävin yksityisellä varhaisultrassa ja se lääkäri merkkari korttiin jo alkuraskauden tilanteen.

Karkki-82 Mä en ole pystynyt juomaan enää moneen viikkoon kahvia, alkoi vaan tehdä niin pahaa. Pelkkä kahvin tuoksukin saa mut voimaan pahoin :x Ja mulla tuo sama juttu että en pysty edes miestä pussaamaan heti kun se on juonut kahvia, voi raukkaparkaa :heart:

ElinaMaria Meillä on Emmaljungan Duo Edge yhdistelmät ja niitä voin lämpimästi suositella. Vaunukoppa on kova ja taisi olla silloin kun me ne hankittiin markkinoiden isoimpia, jollei jopa isoin. Kokoa en nyt ihan tarkkaan muista, mutta www.lastentarvike.fi löytyy lisätietoja ja onhan niillä joitain muitakin jälleenmyyjiä kuin Lastentarvike -ketju.
Poika syntyi heinäkuussa ja kevättalveen asti nukkui vaunukopassa. Olisi vielä kokonsa puolesta mahtunut niihin pitkään, mutta kun oppi nousemaan istumaan niin ei voinut enää putoamisvaaran takia niissä nukuttaa. 80cm pituutta hänellä oli n. 1v1kk iässä.
Siinä kopassa on muutes ilmastointi, eli kesällä sai ilmaventtiilit auki niin ei hellepäivänäkään tullut kuuma vaunuissa. Sitten taas talvella venttiilit kiinni ja lämmitti mukavasti. Se pohja oli siten lämpöä varaava.

Mä oon sitä mieltä että riippuu paljon käyttötarkoituksista, millaiset vaunut/yhdistelmät kannattaa hankkia ja myös niiden matkarattaiden suhteen. Me hankittiin yhdistelmät koska ajateltiin että lapsi nukkuisi mahdollisimman pitkään päiväunet ulkona. Lisäksi käydään paljon kävellen asioilla ja kuljetaan kerhomatkoja, matkaa tulee yhteensä monta kilometriä. Koko matka ei ole asfalttia kun mennään oikopolkuja, niin matkarattailla noista matkoista ei tulisi mitään.
Ennen vauvan syntymää olin sitä mieltä että meille ei erillisiä matkarattaita hankita, mutta pian pojan syntymän jälkeen olin ihan eri mieltä :snotty: Kaupungilla käydessä oli tosi hankala liikkua vaunujen kanssa, kun joutui siirtämään vauvan turvakaukalosta vaunuihin vaikka kesken unien. Eikä ne vaunut ihan kätevimmät olleet ahtaissa kaupoissa, kaikkiin niillä ei edes päässyt sisään ollenkaan. Kaukalossa kantaminenkin oli aika hankalaa kun painoa alkoi olla jo aika paljon kaukalo+vauva. Meillä oli Gracon turvakaukalo niin ostettiin Gracon matkarattaat joihin kaukalon sai lukittua. Se oli todella loistava yhdistelmä! Kaukaloiän jälkeen matkarattaat on olleet ahkerassa käytössä yksinään kaupungissa käydessä ja myös ruokakaupassa ennen kuin poitsua pystyi istuttamaan kaupan kärreissä.

Nyt olis sitten edessä tuplarattaiden osto - ja molemmat tarvittaisiin, sekä kunnon rattaat että matkarattaat (peräkkäin istuttavat joihin vauvan turvakaukalon saisi lukittua). Ei vaan mieli tekis niitä molempia hankkia, onneksi on aikaa vielä miettiä mitä tekee. Luulen ettei vauvan synnyttyä esikoinen 1v10kk onnistu vielä kestämään seisomalaudalla niin siksi pitäisi olla kunnon rattaatkin :whistle:

kissinminttu Teillä eletään sitten jännittäviä aikoja :D Onnea jo etukäteen koiravauvoista, toivottavasti kaikki menee hyvin :flower:



Siksakkia ja Toivo rv 13+2
 
Kävinkin siellä päivystyksessä ja sain 6tab.kokeiluksi migreeni lääkettä ja otin yhden,niin kipu hävis melkeempä kokonaan tuolta silmänpäältä.. ai että! :)
Niska on kyl silti viel kipiä.. ja etova olo .. Noh mutta eiköhän tää tästä..
Viel omalle lääkärille käymään ensviikolla!
Nyt vällyjen väliin sohvan uumeniin! |O
:wave:
 

Yhteistyössä