***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Hei.
Vaunuja ollaan katottu vaunulasta. Edullisia tuplarattaita, mutta täytyy paikanpäällä käydä katsomassa millaiset on.
Mua on tänään hieman viluttanut. Kylään piti mennä, mutta siellä oli alkanut oksennustauti.
Ihan väkisin en sitä halua, muutenkin saanut oksentaa.

toukotytsy Hyvä, että hellitti.
 
Heippa kaikille! Olen tässä jonkun aikaa ketjua lukenut,mutta nyt vasta kirjoitan. Neljättä odotan la 4.5 ja synnytän oas kolme poikaa ennestään ja pieni toive olis tytöstä.
Np-ultrassa kävin viikko sitten ja kaikki oli siellä ok.
 
Tervetuloa nellynooralle!

Ja on mukavaa lukea noita vaunukokemuksia. Viime viikolla surffasin eri valmistajien sivuilla ja etsin sopivia malleja. Mun pää meni niin sekaisin. Koska meillä ei ole lapsia ja ollaan ehkä siinä mielessä vähän kummallinen melkein kolmekymppinen pariskunta, ettei meidän kaveripiirilläkään ole lapsia, niin on vaikeaa kysyä apua ja neuvoa asiaan. Paitsi tietysti vaunukaupasta.

Ihanaista viikonalkua jokaiselle masulle!
 
Kiitos uudesta ketjusta! Huomasin, että olen listalla kahdesti LA 12.5. ja 18.5. - näistä jälkimmäisen voi poistaa. Ja ikää on 32 v.

Täälläkin on aloitettu kova vaunukeskustelu. Miehen kanssa viikonloppuna juuri pähkäiltiin asiaa. Varmaan ostetaan käytetyt yhdistelmät, jos vaan hyvät löytyy. Briot taitavat miellyttää minua eniten, Kombi tai Happy. Onko kokemuksia noista Happyista, onko niin, että niihin ostetaan erikseen vaunukoppa ja ratasosa? Pitäisi kyllä mennä jonnekin kauppaan kyselemään...

Lisäksi mies alkaa pikkuhiljaa orientoitua kunnolla isyyteen (ei siis ole mitään innostuvaa sorttia oikein mistään...), on miettinyt kotona työhuoneen muokkaamista vauvan huoneeksi, pinnasängyn sijoittelua makkariin jne. Ja lisäksi ilmoitti, että haluaa tietää sukupuolen etukäteen! Minä, kun olin ajatellut, että ei haluttaisi tietää, mutta kai tässä täytyy mennä miehen ehdoilla. Varmasti jotenkin tuo vauvanodotuksen hänellekin todellisemmaksi, kun tietää mitä on tulossa. Perjantain ultrasta siis seurasi paljon hyvää, mieskin odottaa nyt jotain ihan konkreettista :)

Selkää juilii ja alavatsaa vihloo. Nyt maha on selvästi alkanut kasvaa ja samalla myös rinnat. Jälkimmäinen ei todellakaan ollut toiveissa............................ Vielä mahdun normivaatteisiin, mutta parin viikon päästä voi olla jo toinen juttu. Lähdetään viikonloppuna pariksi viikoksi aurinkoon, saa nähdä mitä lomalta palattua päälle sopii :p

Mukavaa viikkoa kaikille!

PilkkuPantteri ja Jyvä 12+6
 
Kiitos vaunukommenteista! :D

Noniin, kaiken tämän empiirisen tutkimuksen perusteella olen tullut siihen lopputulokseen että hankin hyvät yhdistelmät uutena (Brion Kombit tahtoisin mut en saa ko maksaa liikaa, voi olla että Emmat tai Carenat) ja sitten keväällä 2010 kun Dodo lähestyy ekoja synttäreitään niin hankitaan jostain vaikka käytetyt kevyemmät matkarattaat. =)

Tervetuloa nellynoora! :wave:

Pianissimo meilläkin esikoinen tulossa niin nuo vaunuostokset on aika hepreaa... mutta kyllä ne siitä selviää kunhan jaksaa tutkia. :)

(.) Kyllä. Paha olo hellittää selvästi! :D kolmas aamu ilman okseoloa!! jei! Tänään olis neuvola numero 2. kuunnellaan Dodon :heart:

EM ja Dodo 12+6 :heart:
 
nellynoora :wave:

Kovasti on kaikilla kyllä erilaisia mielihaluja. Jostain olen lukenut, että suolaista himoavat odottavat poikaa, ja makean perään olevat odottavat tyttöä. Onkohan asiassa mitään perää, kun ainakin itse tyttöä odottaessa himoitsin yhtälailla molempia.
Vihaan mustaviinimarja mehua...mutta, nyt sitä menee pullo tolkulla. Se on niin hyvää!! :D Samoin savukala on ihanaa. Karkkia tai muuta makeaa ei kyllä järin tee mieli. Mutta ihan vain lämmin ruoka uppoaa. Mieskin välillä nauraa kun syön isompia annoksia muusia ja nakkeja, kun hän! :LOL:

Joku puhui jotain jälkisupistuksista. Itse olen alkanut niitä pelkäämään. Esikoiselta niitä ei ollut. Mutta kaikki jotka ovat jo synnyttäneet useamman lapsen ovat asiasta varoitelleet...apuva...

Itselläni on poika olo, mutta kuitenkin tyttö olo. Viimeksi odotin poikaa, ja syntyi ihana tyttö. Nyt kun on erilaisia oireita niin ajattelin, että jospa se on poika.
Kasvot ja joka paikka kuitenkin kukkii niin voimakkaasti, joten jospa kuitenkin tyttö. Esikon kohdalla kärsin samalla lailla finneistä, kun nyt. Ja eikös sitä sanota, että tyttö vie puolet äitinsä kauneudesta?! ;) Olkoon ihan kumpi vain!! :heart:

Vaunuistakin on ollut puhetta.
Me ajateltiin kun esikkoa odotettiin, että ostetaan uudet vaunut, niin samoja voi sitten käyttää kaikilla lapsilla, että kerranhan se vain kirpaisee. Ostettiin gesslein-merkkiset yhdistelmä vaunut pehmeällä kantokopalla. Olivat aika arvokkaat (vähän yli 700..) mutta ovat kyllä olleet hintansa arvoiset. Ainakin vielä 8kk vanha neiti mahtuu kaikkine toppavaatteineen kantokoppaan. Jos tuota vauhtia kasvaa pituutta, niin kevät talvesta en voi olla varma. Meillä ainakin oli ihan mahtava ja todella ammattitaitoinen myyjä. Se kyllä auttoi paljon vaunujen valinnassa. Mutta vaikea vertailla, kun toiset tarvitsevat vaunut kaupunkiin, toiset maalle. Toiset tarvitsevat hyvän tavarakorin toiset eivät...

Oikein hämmästyin, kun tuntuu ettei aika kulu mihinkään, ja kohtahan on jo 14viikkoa täynnä. Mietittiin, että jos kohta tehtäisiin asiasta "julkinen". Nyt tietää vasta perheet...

Mukavaa uutta alkavaa viikkoa kaikille!! =)

nasu ja nipsu 13+4 :heart:
 
Sama pää kesät ja talvet...
Unohtui kysymäni teiltä viisaammilta... Vieläkö näillä viikoilla voi tuntua "menkat". Ihmettelin jo toissa päivänä, kun alaselkä ja alamaha oli kipeä. Valkovuoto on tietenkin lisääntynyt nyt raskaus aikana, mutta nyt sitä tulee ihan vuotamalla. Tämän aamun on ollut ihan selvät "menkka kivut". Nyt siis kuuluisi olla menkat, ellen olisi raskaana.
Voiko nämä tuntemukset siis liittyä siihen!?? säikähdin jo alkuksi, että mikä on huonosti, kun yhtä-äkkiä näin jomottaa... :headwall:
 
Uskomatonta, mutta totta! Jatkankin tässä pinossa... Se viikonloppu välikohtaus vuodon kanssa olikin pelkkää säikähdystä! Oli kyllä pitkä viikonloppu... ja RASKAS! Tänään aamulla rynnättiin neuvolaan ja SYDÄMENÄÄNET kuulu siellä!!!! :) SO HAPPY!!!!! :)
En oo kyllä ikinä itkeny niin paljon mitä viime viikonloppuna... :(
Mutta onneksi kaikki hyvin. Sain lääkäriajankin torstaille jo... Se päivystys oli kyllä bitch...
Mutta muistakee että "it's not over till the fat lady sings"... tai täs tapauksessa doctor....
Huh.... Ihanaaaaaaa!!! :)
 
Ihanaa että saadaan näitä hyviäkin uutisia. Hieno homma mwoana !

Tänään suht hyvä olo ainakin näin aamusta. Saa nähdä ku kotiin täältä pääsee. Voiton puolella tässä ollaan joka tapauksessa oksentamisen suhteen. Uskomaton fiilis heh ainakin hetken aikaa..

Vaunuista en kyllä vielä tiedä mihin tulee päätymään. Aiemmin ollut yhdistelmät lämpöpussilla. Mulle merkkaa kuitenkin se ulkonäkökin.. :ashamed: :p
Jostain syystä esim. emmaljungat ei miellytä mun silmää ollenkaan. Ainakaan ne mitä mä oon nähnyt tylsät ja jotkut jopa rumia.. :x mut makuja on monia ja meillä kun ne tulee enempi kaupassakäynti välineiksi niin kestää/riittää halvemmatkin versiot. ;) luulis ainakin jos pitää vaunuja sulloa vaikka autoon tiuhaan niin sekin rasittaa sitä runkoa tms..en tiä..

jees hommat jatkuu

Nara ja himppu rv 13 :heart:
 
Voi miten ihanaa mwoana että vauvalla kaikki hyvin :heart: :hug: Olit koko viikonlopun ajatuksissa ja pidin peukkuja että oli väärä hälytys!

Nara Mäkään en tykännyt niistä vanhemmista Emmaljungan kuoseista, kun katseltiin käytettyjä vaunuja netistä. Mutta kun mentiin kauppaan niin tuli ihan valinnanvaikeus, minusta ne uudet mallit oli tosi kivan näköisiä. Lopulta mulla oli kaksi vaihtoehtoa joista en osannut valita sitä parempaa, mies lopulta ratkaisi homman ja olen kyllä ollut tyytyväinen valintaan. Mutta ei meillä tietty pääkriteerinä ollut ulkonäkö, vaan ensin valittiin merkki ja malli ja sitten paras kuosi :)

Mulla piti paikkaansa esikoista odottaessa se, että teki mieli vain suolaista. En pystynyt edes suklaata syömään vaikka se on naisen suurin herkku ja mullakin "normaali"tilassa :eek: :D Karkkia en syönyt koko raskauden aikana kuin ihan muutaman. Ja poikahan sieltä tuli!
Nyt kyllä pystyy syömään karkkia ja jopa sitä suklaata, katsotaan sitten pitikö paikkaansa toisen kerran se makea=tyttö ja suolainen=poika.

Jälkisupistukset oli mulla tosi kivuliaita esikoisen jälkeen :whistle: Säikähdin ihan kamalasti että mitä se kipu on, kun tuntuu supistuksilta, ja mietin että juurihan synnytin. Kätilö sitten sanoi etteivät niistä sen kummemmin puhuneet etukäteen kun yleensä ensisynnyttäjät eivät niistä kärsi. Varsinkin imettäessä supisteli ihan järjettömän kovaa :/
Mutta olihan siitä se hyöty että kohtukin supistui nopeasti. Meidän äiti on joskus kertonut että jokaisen lapsen jälkeen kivut olivat aina vaan kovemmat, että niillä olisi helposti synnyttänyt vielä toisenkin lapsen. Hän siis viisi lasta synnyttänyt.

Mä taisin kehua liian aikaisin hyvää oloa, kun pari päivää oli parempaa jo pahoinvoinnin suhteen. Tänään taas etomista ja oksentamista, ei kiva :x
Miehellä iltavuoroviikko niin tuntuu illatkin niin pitkiltä kahdestaa pojan kanssa, mutta jospa se taas tästä helpottaa huomenna :saint:


Siksakkia & Toivo rv 13+3
 
siksakkia juu voi olla että emmaljungistakin löytyy ihania värejä ja malleja. Mulla kun on kuitenkin jo 4-5v ku oon viimeksi vaunukaupoissa vieraillut :D Tutuillakaan ei ole tainnut uusimpia ihanuuksia olla vaan jotain tummia värejä mistä en ole tykännyt yhtään.
Vaikka kyllä ruskeetkin vaunut vois olla ihan jees riippuen mallista..heh..
Tällä hetkellä on kirkkaan punaiset joggerit tai tyttö niitä kyllä enää käytä.
 
IHANAA mwoana! Tuli niin hyvä fiilis sun onnesta! Tällaisia hyviä asioita tänne onkin tarpeen kaikkien synkkien keskellä! Hieno juttu! :flower: :flower:

Vaunuista minäkin olen alkanut kallistumaan emmaljungan edge duoihin. Tai toinen vaihtoehto on Brion Kombit. Täytyy nyt sitten katsoa mikä tuntuma niihin sitten kun päästään vaunukauppaan hipelöimään ja testailemaan. Aisassa pitää ehdottomasti olla "nappisäätö" ei siis teleskooppiaisaa, se on ollut niissä vaunuissa mulle jotenkin liian korkee mitä oon testannut. Olen niin pieni ja lyhyt ihminen että työntökorkeus ratkaisee kun mies on vastaavasti pitkä. Mäkin olen huomannut aika paljon katsovani vaunuissa myös ulkonäköä käytännöllisyyden lisäksi ja aika harva vaunu miellyttää silmää loppujen lopuksi vaikka kaikki muu olisikin kunnossa. :p

Ylihuomenna neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä ja varaamaan rakenneultraan aikaa. Sitten samana iltana suuntaamme miehen kanssa ruottin laivalle rentoutumaan ja aloitamme pitkän viikonlopun. Ihanaa! B)

Koiraperheet kysymys: Miten teidän haukut on suhtautuneet uuteen pieneen ihmiseen? Olen lukenut jostain ihan hirveitä kauhutarinoita mustasukkaisen ja äkisti kiukustuneen koiran vauvalle aiheuttamista haavereista ja onnettomuuksista. En voisi koskaan uskoa että meidän kiltti jättiläinen mitään tekisi tarkoituksella ylipäätään kenellekkään, mutta toisaalta se on ihan uusi ja erilainen tilanne sillekkin. Onko jollain kokemuksia tai ajatuksia tästä?

Nyt reippahasti ulos syysaurinkoon haravoimaan viimeiset lehdet.

Jasmin ja aarre 14+5 :heart:


Ps. Sukupuolikeskusteluun: Mulla on jostain syystä ihan poikaolo! Huomaan katselevani kaikkea "pojan väristä" ja poikiin liittyviä juttuja vaikka ei mulla ole mitään toivomusta siitä kumpi sen olla pitäisi. Ja eilen illalla tajusin kun mietiskelin että tytölle tiedän nimen ihan varmasti jo nyt mutta pojan nimeä en ole edes oikein miettinyt vaikka poikaa ajatuksissa odottelenkin. =) :eek:
 
Mwoanalle onnea hyvistä uutisista!

Ja Nellynooralle tervetuloa!

Mulla alkaa kai pahoinvointi vähitellen hellittämään. Tässä on ollut jo useampi hyvä päivä. Takapakkia tulee varmasti, mutta parempaan suuntaan ollaan menossa. Hyvä niin, sillä kohta mulle olis aloitettu pahoinvointilääkitys. Ruokatorvi oli niin ärtynyt, että oksentaessa tuli verta ja sen takia se oksentaminen olisi pitänyt saada rauhoittumaan.

Mun täytyy kai tyytyä meidän vanhoihin yhdistelmävaunuihin. Esikolle hankittiin aikanaan Emmaljungan yhdistelmät ilmakumipyörillä. Käytettynä ne silloin ostettiin. Täytyy kyllä sanoa, että aivan huippuhyvät rattaat olleet! Niitä oli tosi hyvä työntää ja reissussa kova kantokoppa toimi mainiona sänkynä vauvalle. Tavarakori oli tilava ja tukeva.
Siitä kantokoppaa ei voitu enää sen jälkeen käyttää, kun pikkumies puolivuotiaana veti itsensä vaunuissa istumaan. Muuten olis kyllä siihen hyvin mahtunut, sillä oli tosi tilava. Meidän pikkumies oli muuten vuoden vanhana 80 cm.
Kaverilla oli samanikäisen vauvan kanssa jotkin muut vaunut ja hänellä tuli jo muutaman kuukauden kuluttua vastaan ahtausongelma. Koppa oli niin kapea, ettei lapsi talvivarustuksessa mahtunut sinne. Meillä taas ei sitä ongelmaa ollut ja kiittelinkin kovasti kopan kokoa.
Uusia yhdistelmiä himoitsen kuitenkin, vaikka tuskin mies suostuu sellaisia meille hankkimaan. Eihän noissa vanhoissa ole mitään vikaa, mutta olisi silti kiva saada ihan uudet.

Suolainen/makea: Esikoisen odotuksen aikana en pystynyt syömään ollenkaan suklaata, vaikka sitä ennen se maistui oikein hyvin. Kaikki suolainen meni, mutta makeaa en saattanut syödä. En kakkuja, leivonnaisia, karkkia, en mitään.
Nyt kyllä makea maistuu, mutta niin maistuu suolainenkin.


Joie ja Sippu rv 12+6
 
mwoana : ihanaa! Mä aattelin,että ihan varmasti kaikki on hyvin. Olit ultrassa jo käyny ja viikkojakin paljon. Varmasti aivan mahtavan ihana olo!

Nellynooralle tervetuloa.:flower:

Mulle iskee aina kamala vaunu kuume.Hyvä ettei auto kuume.Jos oikeen järkevä olis ni noilla yhdistelmillä pärjään ihan hyvin. Ostin ne uutena neloselle.

Tänään aloin järjestelee uudelleen huonekaluja yläkerrassa.:eek: Saa nähdä mitä mies tykkää ku tulee kotiin. Pakko pistää yks ylimääräinen nojatuoli myyntiin. On niin iso kokoinen ettei se mahdu järkevästi minnekkään. :eek:

Mulla on kyllä ihme uudelleen järjestely menossa ja tuntuu että olen kyllästynyt ihan kaikkeen kotona. ( siis huonekaluihin ja järjestyksiin):eek:

Kohta alkaa alakerran huonekalujen uudelleen järkkääminen.
Ei kai muilla vastaavaa pesänrakennus viettiä vielä ole?

mut nyt hommiin.Saisinkohan tuon pikkusen vielä nukkumaan ku nukkui vaan 20 min päikkärit vaunuissa ku haettiin 4 v kerhosta. Yleensä nukkuu 2 h unet.

NN rv 10+4
 
mwoana ihana kuulla että kaikki hyvin!! :)
Koirista: Mietin itsekkin miten vaavi ja koirat pärjää yhdessä!? Meillä kaksi koiraa, sekarotuisia kummatkin,narttuja. Toinen semmonen 70kg köntti (4v) ja toinen vähän pienempi n.40kg (2v). Ja meillä ei oo mikää n iso omakotitalo,sanoisin että pieni (ala-ja yläkerta yht.n.70neliöö). Piha on aidattu et voi olla siellä välillä kun ei jaksa katella jaloissa pyörimässä, mutta silti pelottaa että miten suhtautuu uuteen tulokkaaseen ja miten mahtuu saman katon alle,ettei vaan tee mitää esim.innostu liikaa, sillon hyppii vasten yms. Pienempi on vielä aika mustis luonne! ? :/

Muoks. Miten te esittelisitte vaavin koirille?
Olisiko parempi että ei anna aluksi ollenkaa ottaa lähikontaktia vai antais heti nuuhkuttaa?
Ainiin ja olen kuullut että jotkut koirat saa ihme villiintymis kohtauksen kun haistaa/näkee vaavan.. Herää joku vietti tai jotain?!
 

Yhteistyössä