***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

JeAnKa Voi siis käydä toisessakin neuvolassa. Mutta mä haluaisin silti käydä omassa. Saa nähdö mitä pomo sitten sanoo kun seuraava neuvolalääkäri on. Se on vasta kyllä joskus tammi-helmikuussa. Omaan neuvolaan on vajaa pari kilsaa ja pääsen sinne kävellen. Naapurikuntaan onkin sitten sumplimista, kun mies käy ainoolla autolla töissä muualla.
 
Jee kävin puntarilla painan saman verran kuin ekassa neuvolassa ei yhtään tullut lisää. Jotain hyötyä tuosta oksentamisesta ja sairastelusta. Taas on pitänyt illasta yrjötä kerran pari. Tauti tuntus olevan taas voiton puolella niin luulin viimeksikin kunnes alko uudestaan.

Jännä kyllä miten tuo maha turpoaa kauttaaltaan vaikka siellä navan allahan se vauva kasvaa vielä..

Nimiä en ole vielä miettinyt. Jos sukupuoli selviää rakenneultrassa tai ne siis kertoo sen vois alkaa miettimään. Hullua että parin viikon päästä on sekin. Mihin tää aika menee???

Kauppaan jos suuntais..

Nara ja himppu 16+5
 
Nimistä on mietitty ja vahvat ehdokkaat on jo valittu. Ollaan molemmat nirsoja nimien suhteen, niin eipä jäänyt hirveesti mistä valita :D Oon silti tyytyväinen, että suurin osa niistä nimistä joista oon pitkään tykänny on ehdokkaiden joukossa.

Kovasti tuntuu tuo masu venyvän. :) on ollut kivakin havaita että varpaat hävii kohta näkyvistä.

Paino ei ollut viime puntarilla käynnin yhteydessä noussut kuin sen kilon verran viime neuvolakäynnistä. Mulla se ei helposti nouse muutenkaan, niin ei sen suhteen oo hirveesti pelkoa että yhtäkkiä räjähtäis. Tokihan vauva tuo sit painolastin mukanaan ajallaan, mut vielä en omasta painosta stressaile.

kissinminttu & papu 15+3
 
Jee, meille tuli eilen ihan joulu kun pitkään metsästin ja sitten viimesestä mahdollisesta kaupasta löysin hyasintteja! Käärin ruukut joulupaperiin ja silkkinauhaa ympärille. :xmas:

Painoa on tullut melkein kaksi kiloa lisää. Järkyttää miten nopeasti ne on tulleet, ihan muutaman viikon sisällä. Kevyttoppahousut eivät kyllä kohta mene enää kiinni, milläs sitten ulkoillaan?

Nimiä olen silloin tällöin pohtinut ja tytön nimi on jo varma jos vain mies hyväksyy. Pojalle on kaksi vaihtoehtoa joista mies saa valita mieleisemmän. :saint:
Toisen nimen saa mies päättää. (tytölle olisi kyllä sekin valmiina) :D

Odottelen isäntää töistä, lähdetään sitten giganttiin ostamaan se Obh Nordican uusi hierova tuolinpäällynen. Testattiin joskus sitä edellistä mallia ja se tuntu niin hyvältä että päätettiin hankkia tuo uusi. Toivottavasti toimii ja minunkin selän juilimiset sillä helpottuisi varsinkin kun niitä kipuja alkaa varmasti tulla yhä enemmän!

Maanantaina neuvolaan :)

Jasmin ja aarre 18+3 :heart:
 
Neiti81: Olen todella pahoillani puolestasi :hug:

En ole käynytkään täällä aikoihin, ihan liikaa töitä ja muun ajan olenkin ollut kuin jyrän älle jäänyt. Pahoinvointi on hieman hellittänyt, enää laattaan _vain_ muutaman kerran viikkoon, jos maltan syödä kiltisti niitä samoja ruokia kuin nämä viimeiset kaksi kuukautta. Maitotuotteet on voinut jontekin ottaa mukaan, kunhan valitsee kaupasta HYLA-versioita, mikä tuntuu aika merkilliseltä, kun aikaisemmin mulla ei ole ollut mitään maidosta johtuvia vatsakipuja tms. Kävin alkuviikosta neuvolassa, missä oli kaikki ok. Pyysin samalla lähetettä pelkopolille, minne sainkin ajan jo jouluviikolle.

Paino ei ole liikkunut nyt puoleentoista viikkoon kumpaankaan suuntaa, mutta sitä onkin ~6-7kg vähemmän kuin plussatestiä tehdessä, kiitos siin rankan laattaamisen. Eipä silti, kai tässä vielä ehtii paisua kunnon valtamerilaivan mittoihin :D (toivottavasti kuitenkaa ei)

Sompio: Mullakin oloa helpotti se, kun sain kerrottua reksille vauvasta, mutta toisaalta en myöskään haluaisi olla poissakaan töistä neuvoloiden tms vuoksi. Lisäksi se aiheuttaa myös mulle ylimääräistä duunia, kun joudun miettimään mun tunnit pitäville sijaisille ohjeet ja tekemään muita erityisjärjestelyitä.

16+2
 
tajusin tässä just äsken et oon koko raskauden ajan juonut litratolkulla sellasta mehua joka sisältää A-vitamiinia!! nyt iski paniikki :( siinä on 1dl:ssa 15% päivän saantisuosituksesta sitä ja oon monesti yövuorossa saattanu juoda koko litrankin tuota mehua :( eli sit niinku tulis 150% +muut A-vitamiinit vielä päälle mitä on muista ruuista yms. tullu.. paljonkohan tässä pitäis ny huolestua???? vitsit sentään ku ihan sattumalta vilasin sitä tuoteselostetta ja kauhistus sentään :eek: pakko tulla täältäkin apua kyselemään kun tuli ihan onneton olo :/

Höpöliini ja Piipero 14+3
 
Heip!

Ilmoittelen, että mukana ollaan edelleen vaikka en ole moneen viikkon ehtinyt mitään tänne kirjoittelemaan. Töissä on ollut kauhea kiire ja iltaisin ei oikein oo jaksanut enää tietokoneen ääressä istua. Muutaman kerran olen käynyt lukemassa kuulumisia ja neiti81:n kuulumiset on vetänyt varsin surulliseksi :'( Ymmärsin, että neiti81 asuu Raumalla (?), itsekin sieltä kotoisin...

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu. Maha kasvaa ja muutamia potkuja jo tuntunut. Ens viikon perjantaina ois taas neuvola.

Nimistä. Alkuraskaudesta keskusteltiin mahdollisista nimistä ja muutamia ehdokkaita löydettiinkin. Mitään päätöksiä ei kuitenkaan olla vielä tehty.

Meinaatteko selvittää sukupuolen ultrassa? Mä luulen että me ei selvitetä. Mies on tosin 100% varma että poika tulee.. =)

Wendy + Mini 17+4
 
Höpöliini :hug: lähetän, en osaa vastata kysymykseesi :ashamed:

Nimiä ei olla mietitty. Äsken luin miehelle ääneen aamulehdestä nimiä ja mikään ei meitä kumpaakaan miellyttänyt. Sen enempää ei olla niistä edes puhuttu.

Sukupuoli aiotaan selvittää etukäteen.
 
Niiksu: minäkin jo mietin kovasti nimiä, muutama hyvä on keksitty, onneksi ollaan miehen kanssa samoilla linjoilla. Ei haluta tietää sukupuolta etukäteen, joten täytyy keksiä molempia nimiä.
Lahdessa ei pääse rakenneultraan, joten olemme menossa 4D ultraan, millaisia kokemuksia teillä on siitä ?
Nyt vasta vatsa alkaa kunnolla näkyä (vk 16 alussa), kivaa:)
 
Höpöliini En minäkään osaa sanoa tuohon A-vitamiini-asiaan juuta enkä jaata, kannattaa varmaan kysyä neuvolasta että saat asian pois mielen päältä :hug: Mutta koska siitä ei mitenkään erityisen suureen ääneen varoitella niin ei se varmaankaan voi mitenkään peruuttamattoman vaarallista olla.

Nimiä meillä ollaan vähän mietitty, tai lähinnä minä olen heittänyt ehdotuksia ilmaan. Onhan tässä vielä aikaa, ja lopullisesti asia kuitenkin päätetään vasta sitten kun ollaan pikkuihminen tavattu :heart:

Sukupuoli kysytään ultrassa, jos se vain sattuu näkymään. Ja jos lääkäri suostuu kertomaan, kaikki ei lähde veikkailemaan.

joose75 kyseli 4D-ultrasta, mä voin ainakin sitä suositella, esikoista odottaessa käytiin, tosin julkisella puolella niin eivät antaneet kuin kaksi kuvaa mukaan, yksityisellähän saa dvd:n ja ison kasan kuvia. Mutta se oli todella ihana kokemus, oli niin ihanaa nähdä vauva kaikkine piirteineen :heart:
Mutta jos te ette halua selvittää sukupuolta etukäteen, niin joudutte sitten olemaan silmät kiinni siellä 4D-ultrassa :) Siinä kyllä vauva näkyy niin selvästi, ettei jää paljon arvailujen varaan. Ja vaikka ei olis jalkoväliä edes ultrattu, niin ainakin meidän poikavauva näytti niin poikavauvalta jo kasvonpiirteissään, ettei olisi voinut erehtyä. Ja kun näytettiin sukulaisille niitä 4D-iltrakuvia, niin kaikki sanoivat että ihan selvästi poika, vaikka kuvassa näkyi vain kasvot :)


Siksakkia & Toivo 17+2
 
Nimiä ollaan kyllä miettitty ja melkein päätettykkin titysti jos lapsi ei yhtään ole nimen näköinen :LOL: Ollaan avomiehen kanssa niin innolla aateltu nimiä. Muutenkin innolla oodotamme lasta kun kyse on esikoisestamme.
Sukupuolesta emme ole viellä päätteneet haluammeko tietää sukupuolta etukäteen. Olisihan se kiva yllätys sitten synnärillä kumpa tuli :) Mutta nyt olen pikkuhiljaa alkanut tuntua siltä, että olisihan se kiva tietää onko "Papu" pikkuinen poika vai tyttö. Minulla on ollut kyllä ihan raskaden alusta asti ollut tosi vahva tunne että "Papu" olisi poika.
Minusta tuntui että tunsin "Pavun" potkut tänään ensimmäistä kertaa. Vai kuvittelinko vain...
Sohvalla maatessani tunsin "kuplintaa" alavatsassa. Oliko ne pikku potkuja vai minun suolen toimintaa?!? Neuvolassa terkka kyllä sano että esikoista odottavat eivät tunne vauvan liikkeitä ennenkuin noin viikolla 20.
Tänään laitoin ensimmäistä kertaa mammafarkut jalkaan.
Minun piti lähteä naapuri lippukunnan 80-vuotis syntymäpäville niin huomasimpa ettei mustatsuorat housut ei mennyt enään kiinni ja hameessakin nappi huusi napinläpeä. Siis muuta kun tummat mammafarkut jalkaan vaikkei virallisesti farkut kuulukkaan partio asuun. :D

Tytti ja "Papu" 14+0 POKS :heart:
 


mie järkytyin ku näin minkä tuloksen kamerani sai masustani tossa kuvakulmassa. pakko oli kääntää kuva negatiiviks ku näytti että silmät valehtelee :LOL: koko päivän ollu sellanen fiilis että tuntuupa pieneltä koko masu tänään ja sitte yhtäkkiä se onkin noin iso kuvassa. :whistle: Yhtään ei kyllä kerry lisävarustusta tohon kylkiin, että kaikki tulee kyllä ryminällä tohon navan alueelle.

sukupuoli kysytään, kertokoon tai ei. ultraajasta riippuu varmaankin. serkulle Koksissa äskettäin kerrottiin, että kaipa se todennäköistä on että meillekin kerrottais. :)

4D ultra olis ihana, mutta ei täällä lähimain taida sellasia mahdollisuuksia olla. :|
kertokaa toki jos Kymenlaaksossa tiedätte sellasen mahdollisuuden olevan! :D

kissinminttu & papu 15+4
 
Tytti Mä kysyin kanssa neuvolassa siitä "kuplimisesta". Ne on liikkeitä, mutta ei siis tunnu vielä kunnon liikkeiltä. Lähinnä kutittaa tai tuntuu ilmavaivoilta. Olen tuntenut niitä jo monta viikkoa. Mutta kunnon potkua tms. en ole vielä tuntenut.
 

Yhteistyössä