***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Hengissä selvitty.Huh ku oli puuduttavaa istua siellä abran huonoissa penkeissä,2½h siinä vierähti. Nyt on sellanen olo ku olis krapula.
Mun auto sitte teki temput ja ei lähteny käyntiin joten se jäi sinne sairaalan parkkiin. :$ Onneks ei ollu järkyttävän pitkä kävely matka kotiin.Ainut vaan,ett ku kiireessä lähdin ni eihän mulla ollu autossa mukana pipoa ja hanskoja. Onneks just ennen lähtöä laitoin villatakin takin alle ja laitoin talvikengät.

laiska äiti alko paistaa hampurilaisia lapsille .....ja itselle. Huomenna sitte kuulen tuomion.
On kyllä kiva päästä neuvolaan kuuntelee sydänääniä.Kun liikkeitä ei vielä tunnu ja oireet vähentynyt.

Viikkoja edelleen niin kamalan vähän 12+6 (menkkojen mukaan 14+0)
 
Hellou kaikille tasapuolisesti. :wave:

Olen kanssa miettinyt tuota sokerirasitustestiä kun olis edessä 26-27rv... varmaan kanssa oksennan sen litkun... :x

Vähän on välillä kuvotusta ja väsymys edelleen vaivaa..eilen just sanoin miehelle että ei "tässä iässä" varmaan enää raskaana ollessa tulekaan sitä elämäni kunnossa-oloa. *alan epäilemään ettei tule*

En nyt muista olenko sanonut täällä mutta tilattiin vuokralle kotidobler kuukaudeksi. Mutta ei ole vielä tullut.
-Kauan teillä meni jotka tilasitte sellaisen?

Therean&vaavi 15+4
 
Kiitos kaikille :hug: :sta
Mulla on niin paha olla :'(
Toinen potkii mahassa edelleen, eikä vaan suostu antamaan periksi mikä tekee asioista tuhat kertaa vaikeampaa. Kiva jos kromosomit on terveet mutta taustalta paljastuu joku tokso :'( , meillä ei ole edes kissaa tms (ja olen teini-iän asunu kotona 3 eri pihakissan kanssa et luulis joskus jo olleen sekin kuitenkin), kavereilla kyllä on melkein jokaisella kissa kotona.Tietysti sen tokson voi saada melkein mistä vaan, mut ylläri et minä saisin sen 26vuotiaana juuri raskausajalla :'( harmittaa ihan tuhottomasti jos sellaisesta on koko homma kiinni.
Mua ei vaan huvittaisi edes aamuisin herätä, miten voikin olla näin vaikeeta hyväksyä :'( En vaan halua, pysty saati halua ymmärtää että MIKSI... :'(

Sori, oli pakko vielä purkaa, kun tässä nyt paksunakin edelleen kökötetään :'(

Neiti, rv 15+5
 
Neiti81 ymmärrän mitä käyt läpi!
mulle tehtiin raskauden keskeytys viime tammikuussa ja se oli kamalaa kun tunsi ne vauvan liikkeet ja tiesi mitä on edessä... :ashamed: :'( Mutta missään nimessä et saa nyt syyllistää itseäsi!!! Teillä käydään nyt hyvin vaikeaa asiaa läpi... toivotan kovasti voimia päätöksen tekemiseen, oli se mikä hyvänsä. :hug: :hug: Ja suosittelen hakemaan vertaistukea, se on ollut minulle asian käsittelyssä ihan maailman tärkein asia. Esim. täällä kaksplussan km-palsta, yahoon enkelinkosketus-ryhmä on juuri kehityshäiriön takia lapsensa menettäneille. Joka tapauksessa haluan sanoa että tästäkin sinä selviät!! Vaikka tuntuu että maailma kaatuu niskaan niin jonain päivänä huomaat että on taas helpompi hengittää. Siihen ei auta muu kuin aika. tuhannesti lohdutusta ja isoja halauksia. :hug: :hug:
 
Neiti-81: Täällä myöskin ymmärretään, että haluat purkaa asioitasi. Rankkoja aikoja käytte läpi, joten voimia!

Tiistain neuvolan pissanäytteessä oli leukkarit koholla, joten piti sitten viedä labraan kunnon näyte. Neuvolatäti sanoi ilmoittelevansa sitten tuloksesta. Minä kärsimättömänä odotin eilisen ja tämän aamun, kunnes ip soittelin sitten itse tulosta ja sepäs olikin puhdas. Ei siis virtsatietulehdusta. Selvittiin säikähdyksellä... Nyt sainkin seuraavaa neuvolaa varten purkin kotiin, jotta voin viedä siinä sitten kotona otetun näytteen ettei tarvitse yrittää rehkiä neuvolan vessassa.

Hihii... tuli äsken tehtyä ensimmäiset vauvanvaate ostokset samalla kun katselin itselle vaatteita. Vaarallista tällainen työ kun melkein kaikki päivät saa surffailla netissä tekemässä ostoksia verkkokaupoissa. Mitäköhän kaikkea sitä onkin tullut tilattua tässä työn lomassa?!

Yksi työkavereista päätti tiistaina livauttaa yhdelle tietämättömälle mun odotuksesta. Onneks mainitsi mulle eilen asiasta, joten oli pakko käydä itsekin kertomassa tälle "tietämättömälle". Toisaalta olikin sitten helpompaa kun pysty aloittamaan, että se ja se meni paljastamaan tän mun pienen salaisuuden.... Nyt sitten kaikki tietää mun toisessa työpisteessä ja täällä toisessa ei tiedä vielä kukaan. Tai en ainakaan ole kertonut. Tosin mahan kasvu alkaa hiljalleen näkymään ulospäin kun tämä asiasta vielä toissapäivänä tietämätön oli ehtinyt miettiä, että olenko lihonut.

Puolisen tuntia pitäis vielä aikaa saada kulumaan ennen kuin pääsee autoilemaan kotia kohti.

Fox, 14+4
 
Voi Neiti 81 :'( iso ja lohduttava hali :hug: .
Onko kukaan teitä hakenut erityis äitiysrahaa? Tai kokemusta siitä? Kysyn tätä siksi, että kohta en voi enään työskennellä. kuten varmasti olen kertonut, että olen puutarhuri ja siis puutarhalla töissä. Kohta minä en voi enään mitään nostaa koska,laatikot joihin tomaatit ja kurkut kerätään ovat melko painavia. Kysyin työn antajalta, että onkos mitään kevyempää työtä tiedossa kun en kohta voi nostaa. Hän sanoi vaan, että: "Haet sitten sairaslomaa." !?!
No otin eilen illalla ihka ensimmäsen masukuvan saapa nähdä onnistunko liittämään sen...





 
Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
.

Papa kokeen halusivat ottaa ihan välttämättä, on kuulemma turvallinen ottaa raskauden aikana. Kun mulla on ollut pari vuotta sitten solumuutoksia ja haluavat varmistaa että ovat pysyneet hyvänlaatuisina. Tuskin nyt kuitenkaan syöpää on.:)

Aika jännä. Mulle taasen tänään neuvolan täti sanoi, ettei suosittele papan ottamista raskauden aikana, jollei selvää syytä ole. Itselläni on muutama vuosi ollut papa luokkaa 3 ja poistettu solumuodostumaa. Siitä lähtein olen sairaalalla kontrolleissa käynyt säännöllisesti ja seuraavan ajan olivat laittaneet joulukuulle. soitin sinne jo kerran peruakseni, mutta toimistoihminen sielä sanoi, että voi sen raskauden aikana ottaa. Nyt kysyin terkaltani, että mitä suosittelee, niin kehoitti perumaan ajan.

Muuten neuvolassa kaikki oli ihan hyvin ja sydänäänetkin kuuluivat. Lopuksi vielä kysyi, että haluanko hyväjoulumieli lahjakortin, sen 70e kortin, millä voi ostaa k-kaupoista sapuskaa. Ilomielin sen vastaan otin =)

Potkuista: Mä en vieläkään ole selivä potkuja tuntenut, jos esim käden vatsanpäälle laitan, mutta kyllä tuolla monenlaista möngerrytä olen tuntenut jo kuukauden verran ja jonkun verran selviä potkuja alaspäinkin. Ne vain on kuitenkin sellaista möyrintää enimmikseen, että voi sekoittaa suolenmyllerryksiinkin. Innolla odotan, että tuntisin potkut ihonläpikin.


16+2
 
Tännehän on ilmestynyt ihania masukuvia. Ja Neiti-81:lle tapahtunut kurjia! :hug:

Lomalla oli ihanaa ja tällä viikolla on tehty paluu arkeen. Se alkoi alkuviikon SAATA*ALLISELLA päänsäryllä. Tuntui, että polla räjähtää. Nyt tilanne korjaantunut, onneksi. Mahakin on pullahtanut vastustamattomasti esiin ja mammafarkut ovat päivittäisessä käytössä. Kivaa!

Oli kyselyä hankinnoista. Ratkesin tilaamaan Brion Happyt nettialesta, vaikka vähän varhaista se onkin. Olin kyllä vakavasti ajatellut käytettyjen ostamista, mutta toisaalta kai esikoiselle voi ostaa uudet, jos niille tulisi käyttöä sitten myöhemminkin.. Yritän kyllä pitää järjen matkassa, kun paljon saa kuitenkin hyvää tavaraa käytettynäkin.

Loman aikana oli tullut kutsu rakenneultraankin, sinne päästään muutama päivä ennen joulua.

Hoh, nyt alkaa uni painaa silmiä. Ihanaa, kun huomenna alkaa viikonloppu.

PilkkuPantteri + Jyvä 16+2
 
Neiti81: Pura ihmeessä tuntojasi tänne, jos se auttaa sinua! Täällä varmasti moni mielellään "kuuntelee" ja haluaa lohduttaa ja olla tukena. Paljon voimia sinulle!

Minulle tuli tänään äitiysfarkut, huuto.netin löytöjä. Ovat täydelliset. Vieläkin hämmästelen tuuriani, että löysin niin sopivat ja summassa tilasin. Oi että ovat mukavat päällä. Lahkeita saa vaan vähän kääntää, mutta muuten täydelliset.

Tänään tarttui kaupasta mukaan pari bodya ja housut.. Siitä se lähtee :) Toivottavasti kaikki menee hyvin...
 
moikka!

tytti83: erityis äitiysrahasta tiedän sen verran että fyysisesti raskaan työn takia sitä on hyvin vaikea saada!! itse työskentelen vuodeosastolla jossa raskaita nostoja ja väkivaltaisia asiakkaita.. parhaillaan voi nostoa olla 90 kiloa kahdella ihmisellä nostettavaksi, joku potkii tai lyö mahaan.. mutta ainakaan esikoisen odotus aikana ei olis ollu mitään mahkuja saada tuota tukea näistä syistä, nyt en meinaa edes yrittää.. mutta ainahan sä voit kans kysyä mitä sulle sanovat!!

jasmin 84: toivottavasti ootte vaunuihin tyytyväisiä :) me ollaan ainakin niistä tykätty paljon ja hyvin mahtuu vielä tuo reilu 3 vuotiaskin poika siellä rattaissa nukkuun ja istuun jos tarvis on...

papa-kokeesta: täälläkin sanottiin että ehdottomasti ei raskausaikaan oteta.. ja sen takia kävin nyt tästä raskaudesta juri ennen otattamassa ja kun puhtaat tulokset tuli niin sitten alettiin vauvaa yrittämään :) mutta kai ne siellä tietää mitä tekee!!

suonenveto on ollut nyt poissa viimeyön ja melkein jo edellisenkin.. hain apteekista sitä mangnesiumia ja se kyllä auttoi!

kovin tekis mieli ostaa jotain pikku vaatetta, mutta kun ei tiedä sitä sukupuolta ja mä oon sellanen et tykkään sit kuitenki käyttää pojalla poikien väriä ja tytöllä tyttöjen väriä :) mut kyllä jotai pientä on pakko hankkia!!

nyt pissalle ennenku rakko halkee :)

Höpöliini ja Piipero 14+1
 
THEREAN: lapsivettä ei juuri ole ja sekin mitä otettiin oli ruskean vihertävää :'( Et ei kyllä toivoa ole enää.

Hitto, ei saa nukuttua.
Tää yks vaan potkii ja potkii ja kokoajan useammin ja kovemmin :'(
Tuntuu niin pahalta kun toinen taistelee ihan turhaan siellä :'( :'(
Miksei tää vaan lopu sitten? :'(

T:Neiti, rv 15+5
 
neiti-81 ei voi kun kadehtia voimiasi tässä erittäin surullisessa asiassa. :hug: :hug:
Ja minunkin mielestä tietysti saat tänne purkaa tuntoja, jos se vähänkin oloa helpottaa!

Ihania vauvamasuja kaikilla. Mulla näkyy tiukoista paidoista selvästi, mut ei noin nättiä, "vaan vauvamasua".. Extraa kiitos niin light siidereiden kesällä :whistle:

Mulle sanottiin samaa papasta, että ehtiihän sen sitten jälkitarkastuksessakin. Ettei ota nyt. Ja mulla on yli vuosi "koepalan" otosta, minne jouduin solumuutosten takia ja palasta kuitenkaan löytynyt mtn. Vaikuttaako ne muutokset sitten jotenkin vauvaan?

Ihanaa tänään saa miehen ja tytöt kotiin =)

Oikein hyvää vaikkakin lumetonta ( :( ) viikonloppua
 
Neiti-81 Olen pahoillani.


Papasta Mulla oli vuosi sitten vahvoja muutoksia ja kun olin kolkoskopiassa ja sitten niitä leikattiin ja jouduin heti uudestaan sinne kun olikin niiiiin vahvoja, oli siis jo vissiin syövän esiasteena. Ja antoivat luvan vauvalle (oli melkein vuoden kielletty) ja sanoivat että testit tehään , olet raskaana tai et. Ja nyt toissa viikolla olin siellä. Normaalisti ottavat näytepalan mutta nyt kuulemma vaan papan otti vaikka se tuntui tosi epämiellyttävältä, ihan eri juttu kuin tk:n papa. Käyn siis keskus-sairaalassa. Ja tän takia odotukseni on riskiraskaus ja käyn äitipolilla lääkärin ultrassa 4 viikon välein. Että näin.
 
En ole viikkoon juurikaan käynyt ja tulin kurkkimaan lähinnä neiti-81:n kuulumisia ja voi mitä saakaan lukea :'( Itku tuli täällä, kun on se niin epäreilua, että teille kävi näin! Ilman muuta saa tuntojansa purkaa. Toivottavasti joku aina ehtii kommentoimaan. Minä ainakin itse käyn niin harvoin nykyään, että menee varmaan osan lohdutukset ja kommentoinnit ohi.

Ihania masukuvia! Me ei olla vielä otettu, mutta kyllä masu on jo näkyvissä. Miehen paitoja täytyy pitää töissä päällä, kun en vielä haluaisi, että kaikki tietää. Esimiehelle kyllä kerroin, kun suunnitteli ensi kesän leirejä yms. ja ensin vaan myöntelin, että juu teen tän ja tän. Sitten seuraavana päivänä sanoin, että en ole kyllä kesällä enään töissä, että miettii ne leirijutut uudestaan.

Silti vaan on vaikeata esimiehen kanssa nuo lääkärikäynnit, vaikka tietääkin nyt mistä muutama mun poissaolo johtui. Meillä on neuvolalääkäri paikalla vain kerran viikossa 3 h. Ja olen sinä aikana aina töissä. Esimies käski mennä naapurikunnan neuvolalääkärillä. Olin että haloo, en ole siellä kirjoilla ja en todellakaan ala kyselemään muita neuvoloita. Haluan käydä kaikki käynnit omassa. Ja en tiedä olisiko edes mahdollista, että menisi toisen kunnan neuvolaan. Laitoin eilen sähköpostia kunnan sihteerille asiasta, mutta ei ole vastannut. Vaikeaksi menee...
 
Neiti Iso ja lämmin :hug: :'(

Siis varmistin kanssa terkalta ja lääkäriltä moneen kertaan että onko varmasti turvallista ja ei aiheuta mitään. Sanoi että normaalissa raskaudessa ei aiheuta, että siellä pitää olla jotain muutakin vikaa jos jotain tapahtuu. Ettei aiheuta kuulemma keskenmenoa. Lääkäri sanoi että ottaa sen varovasti. Ei ole tullut ainakaan vielä mitään... :/ Ei edes verta..

*muoks* Niin siis kun sanoi mulle että mun olis pitänyt vuoden välein käydä tarkistuttamassa papa sen huonon tuloksen takia, kävin siis kontrollissa aikanaan ja kun se oli puhdas taas niin.. en ajatellut että sitä pitää alkaa seuraamaan noinkiin usein.. :ashamed:

Ostin vauvalle ihan ensimmäisen tutin. :) :heart: Saa nähdä suostuuko syömään niin kuin ei minun kuopus koskaan syönytkään tuttia. Mutta onpahan valmiina. :) Aikaisemmin en ole uskaltanut mitään ostaa.

Therean+Vaavi 15+5
 
En muista, joko tästä on kirjoiteltu, mutta joko olette miettineet nimiä? Itse vannoin alussa, etten mieti, kun vasta lopussa korkeintaan ja sitten kun näkee pienokaisen, mutta kummasti sitä vaan illalla unta odotellessa pyörittelee vaihtoehtoja ja suunikin jo avasin, kun kerroin miehelleni, millaisia nimiä on tullut mieleen. Sekä tytölle, että pojalle olisi tällähetkellä vahvat etunimi-ehdokkaat, mutta katsotaan muuttuuko mieli vielä raskauden edetessä ja kunhan pienokaisen sitten näkee..
 
Voi kun teillä on ihania vauvamasuja. Mä vaan näytän lähinnä lihoneelta. Plaah. Raskausoireita edelleen nolla.

Neiti81: Voimia ja sitä vartenhan tää palsta on, että täältä saa apua ja tukea.

Therean: Multa otettin papa ekan lääkärikäynnin yhteydessä (rv8), eikä mulle tullut mieleenkään, että se voisi olla haitallista. Ja tää oli ihan rutiinitoimenpide (täällä maailman äärissä).

Niiksu: Meillä on nimiä mietitty, mutta vain tytölle on molempien hyväksymä nimi. Poika on jäämässä tällä hetkellä nimettömäksi...

Hassua ajatella, että teillä jollain on kohta jo raskauden puoliväli menossa ja niin meillä muillakin joulun tienoolla. En voi uskoa, että tää aika sit kuitenkin menee niin nopeasti, vaikka sinne toukokuulle tuntuu olevan ikuisuus.

Ihanaista viikonloppua!
 

Yhteistyössä