Toukokuun inssipino

SEE
Mulla oli tänään kanssa folli ultra ja löytyi 2kpl 12mm folleja ja kp 11. Lääkäri sanoi että nämä ovat normaalit, nyt toivotaan että päästään perjantaina inssiin ettei vaan mene viikonloppuun. Viimekis mulla oli kp 12 folli 18mm ja innsi tehtiin kp 14, nyt lääkäri epäilikin että tuo olisis ollut kysta koska kasvu oli ollut niin hurjaa . Mua vaan ihmetyttää että miksi se nyt jälkikäteen tommosta epäilee eikä silloin kun inssi tehtiin ja kävin folliultrissa. Never no

PUPUVAIMO.: kuulostaa joo aika erikoiselta tuo lääkärin kommentti. Minkä kokoisia sulla on yleensä follit olleet tuohon aikaan? :hug:
 
niin jos joku ihmettelee että miten kp11 voi olla jo niin isoja folleja niin se johtuu siitä että minulla lääkärin mukaan on normaalia nopeammin kasvavat follit meillä kans todennäköisesti inssi perjantaina
 
Kiitos kaikille kannanotoista :hug:
Yleensä mulla on näkynyt ultrassa kp 10-11 yksi ainoa n. 11 mm follia, siis neljässä aiemmassa inssissä. Koskaan ei ole yhtä enempää näkynyt :ashamed: En ymmärrä miten olisi voinut irrota jo, koska vielä torstaina oli puolukkapäivät :eek: En vaan tajua. Mutta jos kerran limakalvon pitäisi olla oviksen aikaan 3-kerroksinen, eikä enää (vielä???) ollut sitä, niin kai sitten tämä oli tässä :'( Jatkan kyllä tikuttamista muutaman päivän, äsken tuli Aconiin lähes yhtä vahvat viivat.

Olen nyt kahden kierron ajan syönyt jättihelokkiakin, ja nyt sitten limakalvot päin pyllyä..? En enää tiedä mitä uskoa
 
joo. se siitä. menkat ei oo vielä alkanu, mutta lämmöt tippu ryminällä alas. Että pitää kai alkaa henkisesti taas valmistautumaan ensi kuulle. Kauankohan ne ees tekee meille noita inssejä? Seuraava ois viides. Aika sirpaleinen olo taas :ashamed:

Parempaa inssionnea muille. Jään myös taka-alalle miettimään syntyjä syviä ja suunnittelemaan ensikuuta. :hug:
 
Älä mollukka tee kuin minä, heitin jo kirveen kaivoon: tänään ei tullut ovistestiin kuin haamu, eilen oli vielä hyvinkin vahva viiva :'( Onneksi eilen pupuiltiin kiireesti, saattoi tosin olla ihan liian myöhäistä.

Lääkärin mukaan inssejä tehdään 4-6, mä en enää kesän jälkeen tosin halua jatkaa näitä, en usko näiden tehoon :'( Jos kesäkuussa vielä ehtii, niin menköön viides koska noita sikakalliita Menopureja jäi vielä 4 pistämättä \|O :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 17:20 Ranjana kirjoitti:
PUPUVAIMO: Mulla on ainakin ollut follikkeliultrassa aina 1-2 isoa follikkelia ja lisäksi muutamia pienempiä eli ehkäpä johtofollikeli oli jo irronnut, mutta pienemmät olivat vielä jäljellä.
Ranjana :wave:

Monesko kiertopäivä sinulle on ollut tuollainen kertomasi tilanne? Ajattelin, onkohan menopur tehnyt jollekin muullekin tepposet :ashamed:
 
PUPUVAIMO: Kolme inssiä on nyt takana ja follikkeliultrissa olen käynyt kp 10-11, inssit on tehty kahdella ekalla kerralla kp 14 (molemmilla kerroilla ovulaatio oli jo ollut) ja nyt viimeisellä kerralla kp 13.
Kahdella jälkimmäisellä kerralla käytösä on ollut clomifen ja pregnyl.
Tosin mielestäni clomit eivät ole vaikuttaneet follikkeleihin mitenkään, samalta ne näyttivät ekassa luomuyrityksessäkin...
Tokalla yrityskerralla lääkäri totesi, että ovulaatio oli juuri ollut eli kai hän sen jotenkin näkee. Sitä en kyllä tiedä näkyikö siinä vaiheessa vielä pikkufollikkelit vai irtoavatko nekin samaan aikaan isojen kanssa.
 
SEE
Mulla huomenna olisi folliultra aamulla . Eilen siis oli oikealla puolella 2 12mm follia mutta nyt tuntuu vasemmalla puolella jatkuvaa nipistelyä ja jomotusta, mietin vaan että kun käsitykseni mukaan toinen munatorvi voi imaista follit itseensä eli olisiko tässä nyt käynyt niin vai tietääkö joku että milloin tuo "imaisu" voi tapahtua, voiko vasta irrottuaan?
 
SEE
No ultrasta juuri tulin. Kasvaneet oli sen 1,5mm päivässä eli nyt follit 14mm ja 15mm kp 13, Epäili lääkäri että ovulaatio menisi tonne viikonloppuun ja todennäköisesti sunnuntaille. Inssi siis pitäisi tehdä maanantaina MUTTA heidän labrahoitaja on lomalla joten spermaa ei saada pestyä ja inssiä ei siis voida tehdä. Nyt sitten vaan kotitouhuja kovasti. En tiedä oikein mitä tehdä itkeäkkö vai nauraa koska follien kasvu on hyvä asia mutta toi inssin peruuntuminen kyllä ketuttaa.
 
Sienna74
No voi höh! Millaisessa paikassa se sinä olitkaan hoidossa, kun kaikki on yhdestä hoitajasta kiinni!? Kyllä minuakin tympäsis, jos näin kävis. Toivotaan, että teillä tärppää kotikonstein! ;)
 
SEE
Ihan yksityisellä klinikalla. Siellä on yksi labrahoitaja,1 terveydenhoitaja, 2 gyneä ja jotain terapeutteja sekä urologi hommissa. Vissiin ei sitten muut tota hommaa osaa tehdä kuin tuo labrahoitaja.
 
Sienna74
On se kyllä harmillista, varsinkin jos olet kalliita lääkkeitä syönyt lisäksi. Itse lähden tästä kohtapuoliin seitsemän tunnin ajomatkalle kohti Turkua. Eipähän tarvi piinapäiviä muistella, kun on muuta tekemistä. Nyt menossa siis pp7. Ei ole kyllä yhtään mitään tuntemuksia ollut, nyt ei ole progesteronitkaan alkaneet vielä huimaamaan niin kuin aikaisemmassa kierrossa. Oliskohan elimistö jo alkanut tottumaan näihin mömmöihin...
 
Sieltähän ne menkat sitten pärähti, joten ei tullut onnistumista tässäkään kierrossa. :'( Onkos kukaan toukokuun inssipinosta plussannut? On tämä kyllä tehoton hoitomuoto. :headwall: Meille tehdään luultavasti vielä yksi pistoshoitokierto inssillä ja sitten IVF:ään. Taidan pudota nyt tästä pinosta, koska inssi menee kyllä kesäkuun puolelle. Tsemppiä kaikille piinailijoille! :wave:
 
kp9 ultrassa näkyi 1kpl 15mm ja 2kpl 14mm folleja soitin hoitopaikkaan meinasivat että oikea inssi päivä olis lauantaina mutta kun lauantaisin ei tehdä hoitoja niin pistä tupla annos menopuria ja huomenna pregnyl ja perjantaina on sitten inssi
 
mie
Täältä kans tippu yks inssiläinen, eka kerta ja menkathan sieltä tuli vaikka oli mahtavat follikkelit ja kaikki ok. Seuraava inssi menis heinäkuulle mutta on kesätauko joten siirtyy elokuulle. Onko muilla pidetty 2 kierron taukoo?? Ihmettelin vähän tuota...luulin että toinen tehdään heti perään.
 
Jatkoin tikuttelua, ja eilen alkoi viiva tummenemaan :kieh: Ehkä mun limakalvo vaan hämäs gyneä :ashamed: :whistle: *toivossa on hyvä elää* Tänään siis kp 13. Voihan olla että ne kaksi pienempääkin follia irtoaa.. :snotty:
 
On ollut ihanaa lueskella teidan viestejanne. Asun ulkomailla ja ensimmainen inssi takana. PP12 tanaan. Olen tassa alkuviikosta lukenut kaikenlaisia lapsettomuus keskustelupalstoja kun alkoi odottaminen ahdistamaan. Kiitoksia teidan viestit auttoivat.
Mun inseminaatio oli kamala kokemus. Ensimmainen oli kielikynnys. Osaan vahan unkaria, mutta uudessa jannittavassa tilanteessa piuhat on todella pitkat. Ja hoitaja oli tosi tyly. Hoitokulttuuri on taallapain todella onneton. Ja sitten itse toimenpide sattui aivan hirveasti, mutta syy oli siihen yksinkertainen. Kohdunsuu oli todella mutkainen, joten tottakai katetrin laitto sattui, ja taitaa se olla syy meidan lapsen saanti ongelmiin.
Sain duphaston (dydrogesteronum) nimisen laakken kahdeksi viikkoa auttamaan kiinnitykseen. Ja nyt sitten ihmetellaan johtuuko paivittainen (jo viikon kestanyt) pahoinvointi ja rintojen kivistely laakkeesta vai raskaudesta.
tehtiin testi pp10 ja oli negatiivinen, mutta laakari sanoi etta pitaa tehda hieman myohemmin uusi ja mielummin alkuviikosta. Joten odotellaan ja voidaan 35 asteen helteessa huonosti. Pitaa muistuttaa itseaan juomaan oikein urakalla.
Kiitti teidan keskusteluista ja tuesta - ihanaaaaaaa seurata. :flower:
 

Yhteistyössä