Toukokuun Tömistelijät *syyskuussa*

Mä tein aamulla toisen digin ja sain edelleen raskaana 2-3. Vaikka nyt on jo rv 5+5 ja dpo 28. Kyllä alkoi ahistaa :/ olin jo varma että tulee se 3+. Tieto kyllä lisää tuskaa. Jos olisin luottanut vaan tavallisiin tikkuihin, joihin piirtyy niin vahva viiva ettei vahvempaa enää voi tullakaan, en tietäisi murehtia edes.
 
Huomenet kaikille.
Pikaisen ehtii tässä kirjoittaa ennen kun lähden viemään esikoisen kouluun.
Jen:illemmalla pakko kommentoida että täältä löytyy mamma jolla nää pienemmät on suunnilleen samalla ikäerolla.
Sain tietää olevani raskaana kun vauva oli 3-4 kk ikäinen. Heillä ikäeroa on 11 kk.
Rankkaahan se oli, mutta varsinkin nyt heistä on niin paljon seuraa toisilleen.
Mutta vauva aika meni hyvin kumminkin lopulta. Molempien osalta :)

Omaa napaa niin pahoinvointi menee ja tulee.
Viikonloppu meni hyvin kun sai nukkua pidempään ja mies oli kotona.
Mun mies on siis viikot poissa ja vain viikonloput kotona.
Tein myös digitestin tossa sunnuntai aamuna ja mulla se näyttää myös vähempi viikkoja mitä pitäisi olla.
Tosin plussakin tuli myöhemmin.
Uskon että hedelmöittyminen on ollut myöhemmin ja ei tule vastaamaan viikkoja sitten ku ultraan pääsen.
Nyt siis menkkojen mukaan mennään 6+1 mutta testi taas näytti että raskaana 1-2.
Mutta normitikkuun sain hailakat viivat tätä ennen joten uskon että hcg arvo kumminkin nousee.
Ja tämä kyllä vastaisi siihen että oireet lisääntyy nyt vasta.
Tässä nyt varmaan hiljenee vähäksi aikaa kun muutto on viikonloppuna isompaan asuntoon.
Saatiin townhouse vuokralle, joten sen tiimoilta menee aika.
Ihanat 3 kerrosta odottaa! Loppuu tämä kerrostalo eläminen.
Mutta nyt lasta viemään kouluun ja pikapyrähdys kauppaan!
Sitten onkin äkkiä ruuan valmistus ja seuraava lapsi kouluun.
En yhtään ihmettele miksi kanadassa on paljon kotiäitejä. Ei tässä ehdi juurikaan muuta tehdä ku lunch poxeja ja lapsia kuskaamaan kouluun.
Sekä ne miljoonat vapaaehtois hommat siihen päälle koululla!
Voikaan hyvin!
Buam ja nyytti

ps. laitoin pyyntöä faceryhmään
 
Viimeksi muokattu:
Sheldon täällä ihan sama homma!
Tein aamulla digitestin ja 2-3 oli tulos. Nyt 5+3. Ja mulla tuo rv ei voi heittää kuin päivällä, kun on lääkkeillä avustettu kierto ja follikkeli irroitettu lääkkeellä...
Oon vielä kaiken lisäksi tooosi vähäoireinen. Sinänsä toki kiva, ettei oo karseat olot kokoajan, mut lisää kyllä epäilyjä raskauden onnistumisesta..
Ahdistaaaaaa. :(
 
Täällä kanssa innokkaasti toukokuun nyyttiä odottava ensiodottaja! Laskettuaika on 22.5. ja rv 5+2 käynnissä. Sheldon ja Tuuti - mietin itse juuri tänään viitsinkö tehdä mielenrauhan takaamiseksi uudellen CB:n viikkonäytöllisen testin! Viikko sitten sain 2-3 vko ja kaiken järjen ja laskujen mukaan nyt pitäisi tulla 3 +. Aamulla tein normitestin ja sain todella paksun, tumman ja selkeän viivan. Tuokohan CB:n tekeminen vain lisää huolta, jos viikot eivät olekaan nousseet?

Itselläni ei ole ollut oikeastaan mitään raskausoireita. Siksi huolestuttaa onko siellä ketään oikeasti kyydissä. Ensimmäisen plussatestin (rv 4+1) jälkeen oli selkeästi turvotusta, nippailua ja menkkamaista kipua. Nyt ei ole turvotusta eikä kipuja.. :(
 
Onpa huojentavaa kuulla että jopa näin pienessä porukassa on useammallakin sama juttu noiden viikkojen kanssa. Ite ainakin olen nyt sillä kannalla, et ei kannata tehdä digiä. Luottaa vaan liuskoihin tai muihin tavallisiin testeihin. Oon aika paljon aiheesta nyt lueskellut, ja pääosin asiat on menneet hyvin hitaasta viikkojen noususta huolimatta. Toki niitä huonojakin uutisia mukaan on mahtunut. Tsemppiä meille kaikille!!!
 
Sheldon - yritän malttaa mieleni ainakin viikonloppuun asti! Tsemppiä ja samat sanat sinulle, luota niihin normaalien testien selkeisiin viivoihin :) Meinaatko mennä alkuraskauden ultraan? Itse ajattelin mennä heti kun 7. viikko alkaa (eli vielä kaksi viikkoa odotusta, en kestä!)
 
Nyt on hyvät neuvot tarpeen :)
Alkaa olla niin tukalat oltavat ja en enään tiedä miten selviän työpäivistäni.
Kokopäiväinen huonovointisuus vaihtui kokopäiväiseen huonovointisuuteen+yökkimiseen.Tänään ja eilen on tullut yökittyä ihan tosissaan ja nyt oksennus ei ole kaukana.
En halua että meidän lapset tietää raskaudesta vielä moniin moniin kuukausiin,mutta yökkiminen meinaa jo paljastaa mut.
Huh ei oo helppoa ei,mutta ainakaan en nyt epäile raskaana oloani yhtään.
Väsyttääkin niin paljon etten enään tiedä miten pysyn iltaan asti hereillä.

Viiden raskauden kokemuksella aika paljon kaikkea on tullut kokeiltua pahoinvointiin,mutta uudet vinkit otan ilolla vastaan :)

Te kellä testi näytti "liian pieniä viikkoja" toivotaan että kaikki kuitenkin hyvin ja raskaus on vaan vähän alummassa menossa kuin luulitte <3

onnea uudesta asunnosta buam :)
Ite oon ollut Saksassa au pairina ja en minäkään ihmettele jos vanhemmat ei kerkee töihin.Vein aamulla lapset hoitoon,tein ruuan ja pian hain jo heidät syömään.Hoidossa ruokaa ei saanut.

Yäääk pakko koittaa raahautua lasten kans ulos jos raikas ilma vaikka helpottais...

ps.eilen illalla vetelin uunivuuasta lämmintä karjalanpaistia huonoon olooni ja Se auttoi.Kävin siis aina yhen lihan siitä nappaamassa ja vähän ajan päästä uuden kun Se helpotti oloa.Toivottavasti en syönyt liikaa..se on Tän päivän ruoka ;)
 
Huh tulipahan sunnuntaina halailtua pönttöä ruotsinlaivalla. Tiedä sitten johtuiko liiallisesta syömisestä (buffet), keinumisesta vai sitten raskaudesta.

Ainut mikä auttaa on jatkuva pienien annosten syöminen jotain hiilaripitoista. Ei yhtään kiva juttu painonnousun kannalta..

Meillä taas pieni ikäero oli toiveena ja toisen yritys aloitettiinkin heti synnytyksen jälkeen :) Ikäeroa tosin tulee n. 2v3kk kun ei sitä tärppiä sitten heti tullutkaan.

mimmi & möhkis 6+6
 
Heippa! Uskallan ottaa riskin ja ilmottautua mukaan, olenkiin seuraillut juttujanne jo muutaman päivän! Ensimmäistä haaveillaan, odotetaan ja kaivataan. Ikää minulla 22-vuotta miehellä 25 ja sairaalana KYS !:) Pillerit jätettiin pois tammikuussa, maaliskuussa varsinaisesti alettiin yrittämään. Nyytti tarttui mukaan kierrosta, jossa unohin haaveilun ja keskityin nauttimaan tämän hetkisestä tilanteesta, siksipä päivätkin suht sekaisin. Arvion mukaan viikkoja kasassa 4+5, eli alussa ollaan. Itseluottamusta kuitenkin hieman lisäsi mukava neuvolatäti, joka kertoi että ei huolta vaikka testi ei olisi kirkuvan punainen, voin kuulema lopettaa testaamisen (tuskin pystyn..:D ). Oireita tosiaan ei ole täälläkääm mitään, joka vasta huolettaakin..
Nyt kun lueskelin uusimmat kokemukset viikkonäytöllisistä digeistä, taidankin jättää ne kauppaan. Ihan oman mielenrauhan suojelemiseksi. :cautious:
 
Hei arvon mammat. Alkaako sitä hcg-hormonia erittyä munasolun hedelmöittymisestä vai sitten sen kiinnittymisestä? Tuli jostain mieleen että oon joskus lukenu et kiinnittymiseenkin voi mennä jopa viikko.
 
Maisakaarina olihan Se sun ultra tänään? Uutisia odottelen :)
Pikkasen epätoivoinen olo ollut tänään Tän olon takia ja epätoivoiset teot ;) Sulatin suklaata mikrossa ja sitten lappasin suuhuni sitä lämmintä herkkua ja kyllä autto :) :)
Väsy on ihan mahdoton.Oli pakko perua lasten Tän illan ja myös ma harrastusmenot,ku niin heikko ja huono ja väsynyt olo :( En oo jaksanut juuri mitään siivotakkaan joten päätin että jos nyt jään kotia,niin on laitettava pyykkikasat kaappeihin ja imuroitava,mutta ei vaan millään jaksaisi.Haukotuttaa jo ajatuskin :)

Onko kellään ollut aijemmissa raskauksissa pyörryttävää oloa?
Minä olen siksikin varovaisempi silloin kun olo tuntuu heikolle ja totaalisen uupuneelle,kun yhdessä raskaudessa pyörryin ison vatsani kanssa kaupan lattialle ja toisessa raskaudessa meinasin pyörtyä auton rattiin :(

Tiedän nyt sitten olla lähtemättä mihinkään jos jo valmiiksi nuutunut olo,mutta tokihan Se heikko olo voi kesken menojenkin yllättää.

Ääh pakko mennä sängyn päälle viikkaan ees nuo pyykit ja jos Sitte Sais imuroituakin.
Työ päivät vie niin voimat että iltasin oon ihan puhki.
 
Oli ultra, vastasi viikkoja ja sydän siellä sykkii. Nyt voi varata neuvolaa. <3 pitää toivoa et matkassa pysyy.
Hcg alkaa erittymään kun munasolu kiinnittyy. Ja voi viedä sen viikonkin.
Yritän huomenna päivittää uudet mukaan. Raastava väsymys vaivaa pahan olon lisäksi. Joten tiedän rakastava äiti mitä koet. Kotityöt tosi vaikea jaksaa suorittaa. Vaikka meil tekee kaikki myös osansa. Ja huimausta on myös alhaisista paineista johtuen.

Maisakaarina 7+3
 
Ihana kuulla kaiken olevan hyvin Maisakaarina! :love:
Kävin tänään hakemassa apteeksita noita raskaus ja imetysajan minisun vitamiinejä, miten niitä voikaan olla niin montaa purkkia ja purnukkaa?! melkei hätä tuli siellä hyllyjen välissä.:whistle:
 
Hienoja uutisia, Maisakaarina!

Sheldon - soitin tänään yksityiselle kysyäkseni milloin voi (tai kannattaa) aikaisintaan tulla varhaisultraan ja siellä sanottiin että suositellaan aikaisintaan viikkoa 7 siksi että todella monella onkin vähemmän viikkoja/päiviä kuin itse luulee, sykettä ei kuulu ja tulee turhaa huolta. Jos näin on sinunkin kohdalla ja siksi ei ole viikot nousseen? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sheldon
Heippa kaikille!

Mukaan ilmoittautuu uusi odottaja.. Tänään plussattu ja viikkoja nyt n. 4+2 plus miinus pari päivää kun kierto ollut epäsäännöllinen.. Elikkäs esikoinen on kohta 11kk ja ehkäisy jätettiin pois kesän alussa ja sen jälkeen kierrot olleet 23-26päivää.. Tänään menossa kp30 ja eilen tein päivällä liuskatestin, täys nega mutta ovistestejä sattui olemaan niin sillä tuli plussa samoin tänä aamuna.. Aamulla sitten apteekkiin ja apteekin oma plussas ja tein vielä diginkin joka näytti et raskaana 1-2.. La ois ilmeisesti loppukuusta, 26 päivällä laskettuna 31.5 ja kyseessä siis toinen lapsi. Ikää mulla 33 ja miehellä 37..

Murmelii 33v./2.lapsi

P.s. fb ryhmä kiinnostaa mutta onko se salainen vai näkeekö kuka vaan ryhmän jäsenet?
 
Tervetuloa murmelii :) Te joilla on jo lapsia, niin mitä ensimmäisellä neuvola käynnillä tapahtuu? Nyt viikkoja siis about 4+6 ja kahden ja puolen viikon päästä neuvola. Kuuluukohan sydän äänet jo? Hirmu stressi jos käynkin siellä turhaan ja vasta ultrassa selviäis että ei ois ees oikeeassa paikassa:(
Ihana saada mies sinne mukaan, ehkä asia muuttuu sitten hällekkin konkreettisemmaksi.:love:
 
Ei sydänäänet kuulu neuvolan laitteilla kun vasta 12vk. Lääkäri joskus kokeili ja sai kauan etsiä, että kuulu ja vk ok 9 noin. Kaikki terkkarit ei edes suostu siksi yrittää. Kotidopleril saa kuuluviin hyvällä tuurilla vk 8-9 jos osaa etsiä. Eka käynti on papereita ja ajan varauksia. Verikokeisiin sekä nt ultraan. Keskustelua siis. Jotkut neuvolat tarjoaa varhaisultran, mut ei meillä siksi kävin yksityisellä. Ja hyvä jos mies pääsee mukaan :)

Maisakaarina 7+4
 

Yhteistyössä