Toukokuun Tömistelijät *syyskuussa*

Joku kyseli kissanhiekan vaihdosta -mä vaihdan ihan itse, mutta kumihanskat käsissä ja sit heti pesen kädet. Tosin nyt kyl etsin kissalle uutta kotia, kun tuntuu, et aika ja jaksaminen ei riitä millään. Nytkin on vahdittava koko ajan, ettei nuorimmainen mene vanuttamaan kissaa tai kaivelemaan hiekkalaatikkoa, ja ens keväänä jos on vielä vauva, niin aikaa ja voimia on vielä vähemmän. Nyt kun vielä on superhajuherkkä, niin oksennuskurkussa saa aina hiekkalaatikon siistiä, ja musta se haisee aina vähän, vaikka kuinka siivois kököt pois ja vaihtais hiekkaa.

Mä varmaan otan influenssarokotuksen, olen sen aina odotusaikana ottanut, ja nyt kun kuopuskin on vielä niin pieni, niin ei yhtään houkuta ajatus, et sairastuis..kerran on meillä influenssa sairastettu, ja niin haamuksi veti, et kerta riitti.

Pandolia olen niskajumiin ottanut muutaman kerran, ettei menis pahemmaks. Mulla sillä on kyllä lähinnä psykologinen merkitys, koska jostain syystä muhun ei parasetamoli tunnu millään tehoavan, jos ibuprofeeniin vertaa.Muuten ei onneksi tarvitse lääkkeiden kanssa pelata.

Sokerirasitukseen pitäis aika varata, ai että inhottaa. Muutenkin oksettaa tai ainakin etoo lähes koko ajan, niin sit pitäisi paastota 12h ja juoda ne ällölitkut päälle, voi itku. Viime raskaudessa kävin kanssa, ja silloinkin meinas tulla tosi paha olo, vaikka muuten en hirveestä pahoinvoinnista kärsinyt, niin mitähän se mahtaa nyt olla.
 
Soitin th:lle joka arvon katsottuaan sanoi vaan "hyvältä kuulostavalla" äänellä että tämä on näin ja näin paljon, tää on tosi hyvä arvo. Kai sitä on uskottava :) kuitenkin ultra kertoo niin paljon enemmän että menen kyllä sinne varhaisultraan torstaina. Jotain 100€ paikkeilla se tulee maksamaan, saakos niistä mitään Kelan korvausta?

Influenssarokotetta en aio ottaa, en ole koskaan ottanut ja näin varmaan jatkankin..
 
Sheldon sun kanssahan me näitä viikkoja aiemmin taidettiin pähkäillä, kun minäkin sain ensin vain haamuja testiin ja sitten lopulta sen raskaana 1-2. Tänään tein uuden testin ja nyt pompsahti tuo raskaana +3. Huomenna tosin on mulla on ultra, että sen puoleen ihan turhaan tein testin, koska huomennahan se sitten selviää kunnolla, mutta jontekin ajattelin, että jos se näyttää vähäisiä viikkoja, niin tiedän ettei siellä ole asiat kunnossa.

Eilen illalla täällä tuli joku itku-parku kohtaus ja tuntui että, ei en mä sittenkään halua mitään vauvaa. Ja kaikki maailman asiat paino. Mutta enimmäkseen se hätä tuli siitä, että jumaliste mä olen toisella puolen maapalloa ja raskaana. Kaikki ihmiset on siellä suomessa.
Vaikka onhan mulla täällä ihmisiä ympärillä.
Samalla oli paha olo ja oksetti. Sitten vielä kaiken kukkuraksi alko huimaamaan. Joten tulin tulokseen että nyt riitti ja painuin sänkyyn. Pistin esikoiselle kellon soimaan, että millon pitää mennä nukkumaan ja kaaduin sänkyyn.
Onneksi pienet nukku jo. Sain hyvät yöunet nukuttua ja aamulla olikin mieli virkeänä, tosin heräsin jo 5.45 :whistle:
Mutta sainpahan aamupalan rauhassa syödä.
Mutta tosiaankin mielialan vaihtelut on näköjään kuvioissa mukana, kaiken muun lisäksi. En tiedä johtuuko iästä vai mistä mutta tässä raskaudessa taitaa olla oireita eniten muihin verrattuna.
No, katsotaan mihin menee. Sokerirasitus on jossain vaiheessa, en vain tiedä missä vaiheessa se täällä on.
Huomenna olen siis ultrassa, suomen aikaa 21.30, jotta peukut pystyyn! (y)
Buam 8+5, kunnes toisin sanotaan :ROFLMAO:
 
Noniin neuvolassa käyty ja ihmetteli kovasti edellisen asuin kaupungin neuvolan toimintaa esikoisen kohdalla. Sokerirasituksessa kävin silloin rv 36 vasta ja paastoarvo olikin ollut juuri radin rajoilla eikä mulle oltu kerrottu muuta kun normaali tulos. Verenpaineet oli myös olleet kuulemma liian korkeat koko ajan. Tosi kiva näin jälkikäteen kuulla, kun ei mulla itsellä mitään hajua mitkä noissa on normaalia.

Nyt sitten ens viikolle pitäis varata sokerirasitus + käydä veriseuloissa.
Huolissaan oli myös syönkö riittävästi kun pienikokoinen olen, mutta eipä ollut enää kun näytin edellistä äitiyskorttia jossa paino tosiaan nousi sen 28kg, ei kuulemma tarvii niin paljon tällä kertaa nousta :D Verenpaine ok rajoissa, mutta sais olla matalampikin..

mimmi & möhkis 8+6
 
Mut voi poistaa listalta. Eilen varhaisultrassa todettu tuulimuna.. Tänään olis siis ollu 8+5.. Lääke nielty ja perjantaina cytotecit :'(
Onnea odotukseen kaikille <3 <3 Toivon sydämmestäni että kaikki te saatte nauttia raskaudestanne loppuun asti ja nyytit saatte syliinne.
Kiitos ja näkemiin!!! Vilkutivilkuti
 
Niin ja mimmi92, tuommoset tapaukset oikeesti saa ajattelemaan että millasia ihmisiä sitä hoitoalalla onkaan..
Lähtikö 28kg helposti? Mua pelottaa jo ne kertyvät kilot, pituutta kun on lähes 180cm, niin oon varmaan sinivalaan kokonen ennen huhtikuuta jos tämä nyt on ihan normaali raskaus ja pysyy kyydissä.:(
Hei ootteko muuten lukenu tota 875grammaa Pirpanan tarinaa? Se kyllä osottaa myös sen, että Suomessa on todella paljon myös hyviä ja ammattitaitoisia hoitajia ! :)
 

Yhteistyössä