Toukokuun Tömistelijät *syyskuussa*

Moikka!Ajattelin tulla kertomaan että meille ei vauvaa tule =( kävin viikko sitten torstaina ultras jossa alkio vastasi vasta 5+6 ja mekkoja mukaan olisi ollut 6+5, mun vaisto sanoi jo silloin että kaikki ei ole hyvin...eilen kävin uudestaan ja alkio vastasi 6+1 eli oli viikossa kasvanut vain 2mm ja syke oli todella harvaa...lääkäri sanoi että odotellaan spontaania tyhjentymistä jonka alkamiseen voi mennä VIISIKIN VIIKKOA!??!! Hän vaan oli sen kannalla ei lääkkeellisen...sanoi kyllä että julkiselta lääkkeet varmasti saan! Mun polla vaan ei kyllä kestä odottelua noin kauaa....soitinten ma neuvolaan ja perun sen ja kysyn miten ja minne on järkevintä mennä että tyhjennyksen saisin....
 
Heipat!
Nyt on muutto ohitse ja viikko on mennyt sitten tavaroiden purkamisen parissa.
samsukka Mulla on ollut tuo tilanne 2 kertaa aiemmin, molemmilla kerroilla on laitettu suoraan sitten sairaalaan ja tyhjennykseen. Eli suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan jotta saat lähetteen tyhjennykseen. Eihän se ole inhimillistä odottaa vuodon alkua. Mulle on molemmilla kerroilla tehty kaavinta, jonka jälkeen olen raskautunut nopeaa ja raskaus on mennyt loppuun asti. Olen pahoillani ja kovasti voimia sinne.

Oma napa on mennyt nyt koko viikon muuton merkeissä ja purkaessa laatikoita. Tuntuu ihan hullulta kuinka paljon tavaraa lopulta on kertynyt ja kumminkin täällä ollaan oltu nyt vuosi ja tänne tultiin 6 matkalaukun kera :eek:
Torstaina sain vihdoin ja viimein mentyä lääkäriin ja kävin verikokeissa samalla, täällä otetaan verestä myös HCG automaattisesti, sekä raskaustesti. Sitten ne monet muut kokeet päälle. Vielä pitää käydä ottamassa hivit sun muut. Vesirokko täällä testataan myös.
3 kk ajaksi sain myös raskausajan vitamiinit, täällä sitä pidetään todella tärkeänä että niitä syödään. Suomessa on aina sanottu mulle, että niille ei varsinaisesti ole tarpeen jos syö terveellisesti muutenkin.
Perjantaina sitten oli ensimmäinen gyne käynti. Täytettiin saman tyyppiset laput kuin suomessa, mutta ei tätä käyty niin tiheää läpi.
Ja tosiaan, niinkuin monissa jenkkileffoissa nähtyä, niin todellakin siellä pukeudutaan kaapuun ja ollaan peitto päällä, koko sen ajan mitä lääkäri tutkii.
Tutkimus on kaiken kattava, lääkäri tutkii rinnat jne ja kuuntelee sydämen. Papa otettiin nyt samalla.
Ja lääkäri poistuu huoneesta sen ajaksi kun puet/riisut. Tuntu jotenkin oudolta. Hyvä kun edes tajusin mitä mun pitää tehdä :LOL:
Ensi viikon keskiviikkona on sitten ensimmäinen ultra, joten siihen asti saa jännittää onko tuolla ketään vai ei.
Edelleenkään tästä ei tiedä meidän lisäksi kuin kaksi ihmistä. Eikä tule tietämäänkään, ennenkuin olen varma että siellä jotain eloa on.
Viikot menee jotenkin oudosti, kun lääkärin mukaan niitä oli 6+4, kun suomen mukaan mennään jo 8 viikossa, mutta ensiviikollahan se sitten selviää missä tässä mennään. No kahvinjuonnista se puhui että pitäisi vaihtaa kofeiinittomaan, mutta sen suhteen jatkan niinkuin ennenkin ja juon aamukahvini niinku tähänkin asti.
Minulla tulee myös kirjoitettua tuonne facen puolelle, mutta käyn tässä kuitenkin tännekin päivittämässä kun konetta aukaisen.

Pahoittelut myös muille pienokaisen menettäneille! Toivottavasti kukaan ei enää jatkossa tipahda!

Buam 6+5 vai 8+1 :confused:
 
Voi Samsukka, oon kovin pahoillani <3 Ei kyllä itselläkään pää kestäis odottaa, suosittelen lääkkeitten hakemista niin pääset aloittamaan surutyön ja jatkamaan eteenpäin!

Mrs. Peekaboo, en huomannut edes aiemmin kysyä, että millä viikoilla siis kävit ultrassa ja sanottiin että vastasi viikkoa pienempää? Kiitti vastauksesta.

Itselläni odottaa digitesti huomisaamua. Jos se on edelleen sen 2-3 tai jopa vähemmän, niin tiedän ettei mun sisällä pieni alkio ole elävä. Jos onkin 3+ niin saan toivoa että siellä ollaankin vaan varhaisemmassa vaiheessa kuin menkoista laskien!
 
Samsukka, voi ei pahoittelut! Mulla todettiin kolmisen vuotta sitten kkm, ja sain kyllä lähetteen sairaalaan tyhjennykseen, vaikka lääkäri sanoi, et yleensä alkaa kymppiviikolla itsestään vuodella. Ei siis onneksi laittanut mua odottamaan.

Sheldon, pidän peukkuja, et pikkuinen on vaan sen viikon nuorempi, ja näin varmasti on.

Itsellä välillä parempi olo, mut välillä edelleen oksettaa. Viimeks eilen illallinen päätyi pönttöön pikavauhtia :sick: Ä-vaatteet otettu käyttöön, huomasin, et kiristävät housut lisää pahoinvointia. Parit uudetkin housut kävin urheilemassa, pitää toivoa, et tarvetta löytyy vielä n. 30 vkoa.

Ai hurja, tänään vkoja 9+3, aika rientää. Maanantaina veriseula, ja reilun parin viikon päästä np-ultra. Nipt-testistä sovitaan samalla, tällainen vanha kana saa sen ilman seulahälyä. Jotain hyötyä vanhuudesta :)
 
Buam, missä sä siis asuitkaan? :D kuulostaa niin erikoiselle, phihi.
Mites muuten muut kahvin juojat, onko lakko/vähentäminen onnistunut?
Täällä se suhteellisen tiukassa, saan rajattua sen ajatuksen kanssa 2-3 kuppiin päivässä. :| Mies on niin hauska kun se aina kyselee muka vihaisena että montakos kuppia tänään on mennyt? Ja kantaa nykyään aina kauppa ostokset vaikka kuinka sanoisin että se ei varmasti ois ainakaan pahaks minulle niitä kantaa. :'D Hassu se on. :p
Ainiin, ja voi jestas miten miehen eilen juoma saunakalja tuoksu HYVÄLLE. :unsure::eek:
 
Samsukka - olen todella pahoillani teidän puolesta :( Kovasti voimia ja jaksamisia <3

Buam - hauska kuulla miten muissa maissa asiat hoidetaan! Onko siellä "kiellettyjen" listalla jotain erilaisia juttuja kuin täällä Suomess? Mietityttää noiden listojen luotettavuus välillä, kun kuulee miten erilaisia suosituksia muualla maailmassa annetaan.

Sheldon - pidän peukkuja ja toivon todella paljon että saisit testin tulokseksi 3+!!

Henttis - juon kahvia yleensä kupin tai kaksi päivässä, en ole yrittänyt vähentää, mutta en usko että olisi ongelmaa jos se vaikka närästyksen vuoksi pitäisi jättää pois. Ostin jo iltajuomiseksi kofeiinitonta teetä (earl grey) ja sillä voi tarvittaessa korvata kahvinkin, vaikkei se kyllä ehtaa kahvia voita koskaan ;)

Täällä ensiraskauden ultra takana ja vahva syke löytyi! Omien laskujen mukaan tänään olisi rv 6+6, ultran mukaan pieni vastasi viikkoja 6+1 tai 6+4 (otettiin muutamaan kertaan mitat, kolmeen kertaan tulos 6+1, viimeisellä kerralla 6+4). Tuo jäi vähän mietityttämään, kun olen lukenut että joillain omien laskujen mukaan pienemmän viikot ovat tarkoittaneet alkanutta keskenmenoa (tai sitä että pienen elämä alkaa hiipumaan), mutta lääkäri vakuutti että kaikki on kunnossa, eikä tarvitse huolehtia koska syke on vahva ja mittaustulokset näin alussa vielä epävarmoja. Toivotaan että tämä pitää paikkansa... En tiedä maltanko mieleni np- ultraan, vai onko käytävä sitä ennen varmistamassa vielä että kehitys on jatkunut normaalisti. Onko muilla ensiraskauden ultrassa viikot vastanneet aina omia laskuja?
 
Sain tulokseksi raskaana 3+!!! Eli vielä on toivoa

Pion1. Mulla ei oo kokemusta noista alkuraskauden ultrista, mutta tässä kun oon tätä omas tilannetta tutkinut niin kyllä se on ilmeisesti hyvinkin tavallista että raskaus onkin vähän varhaisemmassa vaiheessa kuin itse on kuukautisista laskenut. Just kun ei voi olla varma niitä aikoja mitä menee kiinnittymiseen ja kaikkeen sitä ennen. Toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Pahoittelut samsukka :(

Sheldon ihanaa, toivoa vielä on!

Pion1 esikoisesta kävin päivystyksessä ultrassa kipujen ja vuotojen takia. Aluksi mittasi lähes viikon pienemmän ja kun sanoin et pitäis olla ne ja ne viikot niin mittas uudestaan ja saikin 4 päivää isomman mitä omat laskut. Ja Np ulrassa sitten vastasi vielä yhtä päivää isompaa. Se alkio on alkuvaiheessa niin kippurassa ja millinkin heitto muuttaa jo päiviä. Mun noissa uktrakuvissa lukee aina vikkot ja perässä +-4 päivää, eikä LA:ta yleensä edes siirretä jos ei enempää heittoa tule.

henttis täällä menee kanssa 2-3 kupillista. 2 menee aina aamulla että herää ja iltapäivällä tekee aina mieli lisää. Pitää varmaan jostain etsiä kofeiinionta :D
 
Sheldon - loistavia uutisia, olen todella iloinen sun puolesta, toivottavasti kaikki osoittautuu seuraavassa ultrassa (koskas se sulla olikaan?) olevan kunnossa <3

Mimmi/Sheldon - kiitos rauhoittavista sanoista, ehkä tässä vaiheessa kannattaa iloita sykkeestä ja unohtaa päivät. Onhan se totta että riisinjyvän kokoista, käppyrässä olevaa otusta on vaikea mitata kovinkaan tarkasti :)
 
Täällä myös uusi tulokas... nyt menkoista laskien 6+5 ja LA 24.5. Ensimmäinen lapsi, jota toivottu 15 vuotta, tosin nykyisen mieheni kanssa tuosta ajasta 5 vuotta. Ja nyt aivan yllättäen ihan luomuplussa, kun edellisessa suhteessa hoidotkaan ei tuoneet tulosta. Rinnat on kipeät, vähän kuvottaa koko ajan... Eilen kerrottiin sukulaisille, kun käytiin keskiviikkona yksityisellä ultrassa jossa näkyi jo syke <3 tosin mitään mittaa/viikkoja tms. ei lääkäri sanonut.

Neuvola on ensi viikolla, mutta käsittääkseni siellä ei mitään katota ultralla? Taidamme mennä yksityiselle vielä uudestaan tuon jälkeen, ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi...
Kova pelko on keskenmenosta kun tätä on niin kauan toivottu...

Mikä tuo digitesti on josta mm.Sheldon mainitsi?
 
Sheldon, kävin rv 6+5 ultrassa, jolloin vastasi 5+5. Tein sitä ennen digitaalisen raskaustestin, joka antoi vasta neljä päivää odotettua myöhemmin lukeman 3+ viikkoa raskaana. Siitä osasin odottaa, että on nuorempi kuin kuukautisista laskien. Lääkäri sanoi, että vahva syke löytyi, joten normaali raskaus. Varasin ultran vielä tälle viikolle, että saan varmuuden siitä kasvaako pikkuinen sitä tahtia mitä pitäisi. Raskausoireeni ovat voimistuneet huomattavasti ultran jälkeen ja olo on sellainen, että kyseessä on normaali raskaus :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sheldon
Anteeksi että huutelen tänne ulkopuolelta mutta halusin Sheldon:ia onnitella digistä! samaan aikaan niitä tuolla hätähousuissa pähkäiltiin aiemmin :)
Mun "kotiketjussakin" eräällä veren hCG arvo oli yli 4000 ja silti digi oli antanut 2-3 joten kyllä ne viikkonäytöt useinkin aiheuttaa vaan ylimääräistä huolta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sheldon
Moi Maisakaarina!

Sen spostiosoitteen voi poistaa, sillä ryhmässä on jäsenluku 50 täynnä :)
Kiitos kun laitoit sen.

Jos joku ei pääse enää mukaan niin kannattaa laittaa oma vaan pystyyn, on helppoa ja tulijoita on varmaan vielä sitten kun päästään ensin varmoille viikoille.
 
Kiitos kaikki hengessä mukana elämisestä <3 toivotaan että hyvä tuuli jatkuu ja huomisesta verikokeesta saan kans hyviä arvoja!

Digitesti on siis apteekista saatava clearbluen digitaalinen raskaustesti, joka näyttää myös viikot hedelmöittymisestä. Eli sillä voi tavallaan seurata nouseeko lukemat eli seurata kehittymistä.

Niin ja tosiaan se viime perjantain ultra mulla oli ihan neuvolassa vaan, th ultrasi. Niin varasin nyt sit kuitenkin yksityiselle ajan ensi torstaille. Siellä sit lopullinen tieto ellei näissä hcg arvoissa selviä jotain ennen sitä.

Muoksmuoks. Olikos meillä joku vapaaehtoinen jo päivittämään tätä kuuta? :)
 
Viimeksi muokattu:
henttis me asutaan Kanadassa (y)
Ihan suomalainen perhe ollaan, miehen työn vuoksi ollaan täällä oltu nyt vuosi ja näillä näkymin ollaan ainakin sen 3 vuotta vielä täällä, tosin haetaan pysyvää oleskelulupaa tänne, että jäädään kokonaan tänne jos se saadaan.

pioni1 Noista ruoka-aineista niin ne pehmeät juustot on täälläkin kiellettyjen listalla, raaka kala (tätä tosin itse en syö niin ei haittaa) mutta sitten täällä ei ole se lista yhtä pitkä mitä on esim suomessa. Pahoinvoinnista kun puhuttiin niin ihan inkivääriä täällä suositellaan siihen. Joka on taas suomessa "kiellettyjen" listalla. Itse en juurikaan kirjaimellisesti noudata näitä sääntöjä mitä suomessa on, en koskaan ole niin mennyt, vaan ihan maalaisjärjellä on menty. Esim maksalaatikkoa ja makkaraa on tullut aina syötyä, niitä tosin en täällä saa, joten nyt ne jää pois.
Ehkä isoin ero mitä nyt on tullut suomeen nähden on tämä "pakko" syödä vitamiineja.
Niin ja tosiaan hassua on se, että suomessa suositellaan keittämään ulkomaiset pakastemarjat ja mä juon aika paljon smoothieita aamupalaksi jne, niin täällähän ne kaikki marjat on ulkomaalaisia, tosin yleensä usa. Täällä suositellaan ostamaan vain joko kotimaisia tai usalaisia marjoja.

Vähän meinaa jännittää keskiviikon tuleva ultra, mutta ei auta ku odottaa. Eihän tässä enää montaa päivää ole. Oireita kyllä on, että sen puolesta kertoisi että joku siellä asustelee, mutta aina se oma pelko persuuksissa on.
Tuntuu oudolle, kun täällä on nämä moni asia erilaista kuin suomessa, niin on ihan pallo hukassa vähän väliä.
Harmittaa tosin että mies ei pääse sinne ultraan mukaan, koska on viikot töissä, ei siis tule jatkossakaan pääsemään. Hän on siis viikot kokonaan poissa.

Mutta nyt aamupalalle!
 
Jospa sitä uskaltaisin liittyä minäkin seuraanne jännittämään.

Meillä toisella insminaatiolla aikaan saatu raskaus ja voi tätä onnen määrää! On siis ensimmäinen lapsi ja yritetty luomusti useiden vuosien ajan kunnes viimein aloitettiin keväällä hoidot ja tadaa!

Viime keskiviikkona oli varhaisultra ja siellä näkyi pikkuinen pötkylä jonka sydän sykki :love: Koko vastasi täsmälleen menkkoja, eli 8+2 nyt menossa ja laskettu aika tulee toukokuun puoleenväliin.

Aivan JÄRJETÖN keskenmenon pelko tullut tuon ultran jälkeen ja lisäksi kun olen saanut nauttia melko oireettomasta alkuraskaudesta niin ei ole edes niitä oloja kertomassa tilanteen kulusta. Oireita on siis vain hyvin vähäinen ällö olo, lähinnä aamuisin sekä päivällä iskevä totaalinen väsymys.

Mutta päivä kerrallaan yritetään pitää pää kasassa ja mennä eteenpäin.

Minut voisi siis lisätä listoille
Jensku80/1.lapsi/35v/la 14.5.2016/LKS
 
  • Tykkää
Reactions: henttis ja Iiqu
Sheldon täällä ei ainakaan haisuakaan noista.
Miten muuten ootteko joutunut nyt raksauden aikana käyttämään särkylääkettä? Tänään menty päivä sinnillä, pää tuntuu halkeevan. Kaks päivää koulua jäljellä ja väkisin tekee kipeäksi. Luin kyllä että paracetamol olis pienin paha kaikista, onko näin?
Menin myös aamulla lukemaan tuosta mm. kissan levittämästä toksoplasmoosista ja nyt en tiiä täytyneekö vierittää toi hiekkalaatikon siivous miehelle kokonaan? :D Onko muita kissan omistajia? :unsure:
 
Sheldon ei mitään hajua noista. Iteltä otettiin esikoisesta 6+6 ja lääkäri sanoi vaan että vastaa viikkoja niin en tiedä yhtään mitä se silloin oli.

Henttis täällä myös päätä särkee (en oo oikeestaan nukkunut 3 yöhön kun esikoinen kipeä ja herää kiljumaan vähän väliä..), mutta kokonaan ilman lääkkeitä aion kyllä mennä, kuten edellisessäkin raskaudessa, ellei nyt ihan järkyttäviä kipuja/tauteja tule :)

Ostin sitten tänään uudet rattaat. Pikkusen liian aikasta ehkä, mutta on niille ilman tuota sisaristuintakin käyttöä :D

Mimmi & möhkis 8+4
 
Sheldon - en tiedä yhtään, voisiko sinne jo huomenna soittaa ja kysyä tarkennusta?

Kysyin tuota särkylääkeasiaa terveydenhoitajalta samalla kun soitin neuvola-aikaa, parasetamonia voi syödä (ei tietenkään turhaan tai yhtään ylimääräistä), mutta burana on kuulemma kokonaan kielletty. Olen muutaman kerran jotunut ottamaan parasetamolia, kun päänsärky on äitynyt kauheaksi eikä ole kahden päivän aikana lähtenyt pois kaikista "kikkakolmosista" (tarpeeksi vettä, hierontaa, ulkoilua tms) lähtenyt mihinkään :(
 
Särkylääkettä täälläkin on jouduttu ottamaan kohdun kasvu/liitoskipuihin.
Olenkin huomannut, että lenkkeilyn jälkeisenä päivänä minulla on aina järkyttävä pahoinvointi, ja liitoskivut on aikamoiset.
Pitänee lyhentää siis lenkkeilyn matkaa.
Hevosen selkään en ole uskaltanut mennä, ennenkuin olen varmistuksen saanut neuvolasta että se on ok, joten maastakäsin hepoa liikuttelen.
 
Moikka maisakaarina,
Kun vaan näet tämän niin olisi kiva jos ottaisit spostiosoitteen etusivulta pois :)
ryhmä on täynnä. Nämä täytyy aika nopsaan tahtiin. Joku oli tehnyt oman ketjun fb ryhmän perustamisesta, eli kyllä niitä joku aina lisää tekee.
 
Listaa päivitetty. Olisiko joku innokas tekemään uuden kuun listan? Jos joka kuukausi saisi eri päivittäjän ei tulisi liikaa yhdelle??
Olo on edelleen kamala. Päivän askareet pakkopullaa. Mut jospa tämä tästä joku päivä taas.

Maisakaarina 9+2
 

Yhteistyössä