Toukokuun Tömistelijät *syyskuussa*

Tervetuloa ja onnea uusille plussanneille! (y)

Mulle voisi muuten päivittää tuonne listaan "viralliseksi" LA:ksi 6.5., kun sillä nyt täällä mennään hoitajalle soiton jälkeen. Sain siis viimein varattua neuvola-ajan parin viikon päähän (nyt rv 6+5) ja samalla varailtiin myös eka ultra rv 12, jolloin halutessa myös seulonnat. Melkeen alkaa tuntua todelliselta jo. :ROFLMAO:

Mä kammoan ihan kamalasti oksentamista, tällä hetkellä sinnitellyt etovan olon kanssa, mutta oon satavarma, että vielä se pöntönhalailuaika tulee... Turvotus on kans ihanaa, kun mulla tuota mahaa on jo muutenki ihan tarpeeksi. Varmaan pystyn salaamaan tätä tutuilta mitenkään. Pitää vaan olla tapaamatta ketään? :D
 
Onko ketään muuta oireetonta tällä hetkellä? Olo ei ole olenkaan sellainen, että olisin raskaana, kun ei missään tunnu miltään. Esikoisesta olin kanssa oireeton, mutta en enää muista tarkemmin aikaa ennen kuin pahoinvointi alkoi rv6+.
 
Rakastava äiti, jostain luin, että alkion sydän alkaa lyödä 25pv hedelmöityksestä ja tuolloin oli 26pv siitä. Sitä en sitten tiedä milloin ultra sen havaitsee. Eikä nuo neuvolan laitteet mitään kovin tarkkoja taida olla :)Oli lääkäreiden mielestä kaikki ihan kunnossa ja nyt kun etova olo nälän vähänkin yllättäessä alkaa, tuntuu että kaikki varmaan ihan hyvin :)
 
Täällä katosi kaikki oireet eilen illalla, hokasin vaan yks kaks, et hei, nyt ei okseta yhtään -pari viikkoa siis oksettanut enemmän tai vähemmän 24/7. Koko tää päivä oireeton, iltapvllä alkoi vähän etoa ja turvottaa, ja nyt illalla etovaa oloa. Saapa nähdä, mitä tästä tulee vai tuleeko yhtään mitään. Maanantaihin saakka pitäis vu:aa odotella, et jos tällaisena jatkuu, niin tulee pitkä ja ankea viikonloppu. Yritän nyt ajatella, et parempi nyt kuin myöhemmin, mut kyllähän sitä palasina on, jos meni kesken, ehdin jo kuitenkin asennoitua siihen, et vauva olis tulossa. Sori omanapaisuus, mut just nyt kaikki pyörii sen ympärillä.

O ja 7+0 (tai sitten ei :()

Niin, mulla siis taustalla ennen kuopusta kkm, joka ilmeni oireiden katoamisena
 
Moikka. Taustailen toistaiseksi, jos sopii. Plussattu haamuillen jo viime viikolla ja tällä viikolla saatu kirkuvan vahvat viivat. La 19.5. Meillä poika 6/13. Kuitenkin tämä jo kolmas raskaus, vuosi sitten kävi huonosti 13. raskausviikolla. Siitä asti yritetty uudelleen. Osaisiko joku neuvoa, että näkeekö varhaisraskauden ultrassa hyvilläkään laitteilla paraskaan lääkäri mitään muuta kuin sen, että sykkiikö sydän?
 
Hei! Mäkin tulen esittäytymään tänne. Olo on sellainen et maha on sekaisin just niin kuin ennen menkkoja, mutta ajattelin kuitenkin tehdä testin uteliaisuudesta. Olihan se sitten positiivinen ja la on 27.5. Täytän itse tällä viikolla 35 ja entuudestaan kotoa löytyy 3 poikaa ja yksi tyttö. Tässä sitten tämä meidän viimeinen, jonka tekemistä mietittiin vielä viime viikolla et ollaanko ihan hulluja kun vielä viides.... Mutta meillä kolme on jo isompaa ja nuorin vasta alle vuoden niin onhan se hauskaa kun pieninkin saa sen taistelukaverin itselleen. :) Uteliaana jään odottamaan että pysyykö perhe poikavoittoisena vai saadaanko toinen prinsessa taloon. Mut voi siis lisätä listalle ja synnytyssairaalaan oli KOS.
 
Hei Kaikille.
Varovaisena liityn minäkin tänne, tänään aamusta pärähti plussa tikkuun, vaikka ounastellut olen sitä jo aiemmin ja LA olisi 16.5.
Meiltä löytyy 3 lasta ennestään, 11,5 ja 4 vuotiaat.
Raskauteni tulee eroamaan hieman hoidollisesti teistä muista, koska asumme Kanadassa tällähetkellä.
Ihan supisuomalainen perhe siis olemme, vaan miehen töiden vuoksi asumme täällä seuraavat vuodet.
Vielä ei ole hajuakaan, millainen hoito tulee olemaan saatika synnytyksestä täällä, mutta eiköhän ne selviä, mikäli tässä loppuun asti päästään.

En vielä liity fb-ryhmään, katsotaan sitten jos raskaus etenee normaalisti, voin sitten tulla mukaan.
Menkathan täällä on tosiaan ollut myöhässä jo pidempään, mutta pco:n vuoksi en ole testaillut, koska meillä on kyseessä puhdas ehkäisyn pettäminen, joten en edes ajatellut ensin asiaa, että voisin olla raskaana.
En oikeastaan koskaan ajatellut että meille tulisi vielä 4. lapsi. Toki tällä ajatuksella nyt mennään, mutta hieman varovaisin mielin. Keskenmenoja kun on taustalla aikanaan 8 kpl, isommilla ja pienimmillä viikoilla.
Raskaudesta ei tiedä tällä hetkellä ku paras ystäväni suomessa sekä ystäväni täällä kanadassa ja toki mieheni.

Tsemppiä kaikille raskauteen!

Buam
 
Hihii nyt sain testiin raskaana 3+ :) Joten nyt voin vähän rauhottua ja lopettaa testailun :) Se yksi yhtäkkiä tullut haaleampi testikään ei enään mietitytä,kun kerran viikot nousee tuossa clearbluessa.

ollakkovai Voihan Se olla että sulla oli vaan parempi päivä pahoinvoinnin suhteen.Toivotaan että niin on <3 Mutta ymmärrän huolen,kun itselläkin ollut Se kkm ja tajusin sen just oireiden yhtäkkisestä katoamisesta.Minäkinhän oon sitä jo tässäkin raskaudessa pelännyt kun välillä oli oireettomampi olo ja testiinkin tuli haaleampi viiva,mutta nyt tuntus olevan kaikki ok.
Mutta nämä päivätkin voi olla erilaisia.Välillä on tosi huono olo ja välillä taas ei.

Tervetuloa uusille :)
Tosi kiva kun ryhmä kasvaa ja tekstiäkin tulee ehkä enempi.Täälläkun tulee kuitenkin käytyä joka päivä kurkkimassa :)
 
Listaa päivitetty.. Tervetuloa uusille!! Ihanaa, kun on mukana myös ulkomailla asuvia :) Kiva kuulla miten eroaa täällä suomessa asiat.. Ja paljon tarrasukkia kaikille mukaan näin alkutaipaleella..
Joku kysy mitä näkee ar ultrassa.. riippuu siis millä viikolla käy.. Mimmi92 kävi 5+5, jolloin näky pussi mutta ei sydänääniä, aikoinaan kävin myös samoilla viikoilla, jolloin lääkäri sano ettei näy huonoilla laitteilla muuta.. uusinta oli vk 7 kohdilla jolloin näky sydämmen syke ja kuulu myös.. pieni ei kyl vielä muistuttanut vauvaa millään lailla, mut siitähän se kehitys alkaa nopeutumaan.. Itse menen ensi viikolla jolloin on 7+3 saa nähdä mitä tuol on..

Rakastava äiti, joo on 2v tyttö, ja on aikamoinen tapaus.. itsepäinen kun mikä.. oppi asiat tosi nopeasti, 4,5kk istui, 8kk käveli ja alle 1v juoksi.. pojat on ollu ja on rauhallisempia.. vaikka esikoinen on oma tapaus sinänsä..

Huono olo voi tosiaan vaihdella päivästä riippuen.. tänään ehkä parempi olo, mut saa nähdä miten on illalla.. stemppiä kaikille!!

toivon, että keskustelijoita riittää palstallekin :)

maisakaarina 6+4
 
Heippa! Mun tulee pyörittyä kans facen puolella. Täällä parina päivänä ollut etovaa oloa aaltomaisesti, mutta tänään ei....toisista ollut kans samoin ja seuraavana päivänä kahta ällömpi olo.

tsemppiä kaikille mä siirryn varmaan kokonaan tonne faceen, se on niin paljon jotenkin helpompi
 
rakastava_äiti, hienoa, et digi näytti hyvät viikot :) Uusille tervetuloa!

Tänään on taas jonkin verran oksettanut, jee. Ei tosin yhtä paljon ja koko ajan, kuten ennen, mut varovaisen toiveikkaasti viikonloppuun..on tääkin, ekaks sitä pahoinvointia sadattelee, ja kun se katoaa, parkuu perään :rolleyes:

Vu olis ens ma, jolloin vkoja 7+5 eli jos on syke, niin pitäis näkyä.
 
Mä siitä varhaisultrasta kyselin. Meillä tosiaan vuosi sitten päättyi raskaus rv 13 nt ultran löydökseen. Nyt mietin meenkö varhaisultraan. Siksi arvon, kun meillä ultrataan neuvolassakin sen verran että onko oikeassa paikassa ja sykkiikö sydän.
 
Huh mikä olo on tänään ollut.Alkaa olla jo siinä rajoilla,että seuraavaksi tulee oksennus.Tänäänkin oon taistellut olon kans vähän väliä syöden aina jotain kun olo alkaa tuntua liian huonolle.Syönnin jälkeen helpottaa hetkeksi,mutta sitten huono olo pikkuhiljaa pahenee.
Hedelmiä ja marjoja oon koittanut nyt suurimmaksi osaksi syödä ruoka aikojen välillä pitääkseni liian huonon olon pois ja myös siksi ettei paino nousisi liikaa.

Aivan hirveä väsymys alkaa kans olla.Oon nukahdellut puhelin kädessä monena iltana,eilen jopa kesken herätyksen laiton ;)
Turvotus on jotain ihan mahdotonta.Tän mahaturvotuksen takia joku varmaan pian onnittelee raskaudesta :)
 
Täällä yksi oireettomuudesta "kärsivä". :unsure:
Toki viikotkin on niin onnettoman pienet, että senkään takia ei välttis vielä mitään oo. Muutaman kerran päivässä tuntuu mahanpohjassa jotain nippailuja, mutta that's it. Esikoisestakin olin varsin vähäoireinen, mut jotenkin oon vähän pessimistinen sen suhteen nyt, että noinko olisi tuulimuna tms.
Varhaisultraakaan (neuvolasta puhumattakaan) en oo vielä viitsinyt varailla. Toki tonne meidän lapsettomuusklinikalle pitäisi plussasta ilmoitella. Ja samalla varata sinne se vu...
Vähän Plääh-olo kaikenkaikkiaan tällä hetkellä. Sori tää vuodatus, mut en viitsi miehellekään jatkuvasti nurista, sillä kun menee hermot mun pessimismiin tän asian suhteen.
Kiitos ja anteeksi. :D

Tuuti ja 4+5
 
Täällä on pahoinvointi pikku hiljaa rantautunut ja tänään ei oksentaminen ollut kaukana.
Väsymys on myös kamalaa, lisänä nämä aamu 6 herätykset ja lasten kouluun vienti. Pahoinvointi on pahinta aamuisin ja illalla nakkaa uudelleen, samoin turvotus on ihan järkkyä!
Onneksi ei olla Suomessa niin ei jää niin nopsaa kiinni asiasta! :LOL:
Aamulla pahinta on lunch poxin teko :censored:

Vielä tässä mietin josko laitan pyynnön liittyä face-ryhmään.
Onkin aina paljon asiaa kahlattavana näillä palstoilla kun me ollaan suomea 9 tuntia ajassa jäljessä.
Viikoista ei ole vielä hajuakaan, täytyy se tarkistaa vielä mutta jotain 5+3 tai sinne päin, että vallan alussa mennään.
Unohdin eilen mainita että tosiaan itse olen 34 v, kun huomasin että muilla oli iät myös.

Mitkä ruuat teille muille on in tällä hetkellä?
Täällä parhaiten maistuu kaikki raikas. Sama on toistunut kaikissa raskauksissa. Ja paino tippuu tällä ruokavaliolla, mikä ei todellakaan haittaa kun sitä on liikaa muutoinkin.
Salaattia menee kanan kanssa ja se menee alas parhaiten sekä smoothiet, joita onneksi saa täältä melkein joka paikasta!
Kahvi etoo näin iltaisin ja pahin pelko on se, että jos siitä joudun luopumaan!
Mun päivät ei lähde käyntiin sitten millään ilman!
(Ja täällähän lääkärit suosittelee että pitää juoda kofeiinitonta, ei muuten onnistu!)

Huomenet porukalle kun heräilette siellä, me aletaan päivälliselle lasten kanssa!

Buam ja nyytti
 
Täällä ei uppoa mikään liha. Eikä oikeastaan mikään oikea ruoka. Paahtoleipä ja riisipiirakat, niitä on tullut pari päivää syötyä :) huh kun en edes muistanut kuinka karsea olo tulee olemaan pitkään. Nyt onneksi viileämmät ilmat helpottaa tätä alkuraskautta. hirveä turvotus ja tissit kasvanut koon verran, joten hyvältä vaikuttaa :)

Mimmi ja 6+1
 
Tervetuloa uusille :)
Täälläkin ihan kamalaa väsymystä, en muistanutkaan että se on näin kamalaa, esikoiselta kesti sinne 15 viikolle asti, kuopukselta en osaa sanoa, koska lapset vuoden ikäerolla, niin taisin olla muutenkin vähän väsy. Tuntuu kyllä ettei mitään jaksais iltasin tehä, tai oon mä kyllä päivisin töissäki väsyny :D Eli lähinnä koko ajan siis väsyny, mutta aikansa kutakin.

Starshade, mulla kans ajatuksena pysyä neljän seinän sisällä tapaamatta ketään, kun tää turvotus on vaan niin!!!!! :D Menis viikot nopsaa, niin vois kertoakin jollekin.

Ruuista, kaikki raikkaat on in. Kaikenlaisia hedelmiä tulee ostettua entistä enemmän, vaikka normistikin syön niitä paljon. Myös appelsiinituoremehua on pakko olla, vaikken normaalisti juo mehua lainkaan ;) Mulla ajatuksena ettei tulis kauheesti ylimääräisiä kiloja, esikosta tuli 30, toisesta 25, joten nyt jos pysysis vähän pienemmissä lukemissa, jos se on mahdollista. Vaikkei se tärkeintä ookkaan.

Kuopuksen, meiän erityislapsen saatuani, tiiän ettei kaikki mee aina niin justiinsa, mutta yritän olla avoimin mielin, neuvolaan soitin ja kysyin onko jotain erityistarkkailua, ei kuulemma ole, koska ei ole perinnöllinen sairaus. Raskaus alkoikin erikoisesti, tai siis menkat oli myöhässä, plussaa näytti vasta 8+ viikolla, eli istukassa oli vikaan, synnytyksen jälkeen se istukka haluttiin toimittaa Amerikkaan asti tutkittavaksi koska niin repaleinen. Onhan tuo erityinen niin rakas <3

Kysyttiin, miten muut lapset ottaisivat vauvan vastaan, meillä tuo 7v esikko on jo kauan oottanu itelleen tervettä sisarusta, joka osais kans puhua, eli on toivottu tapaus senkin puolesta :)

Aah, musta on niin ihanaa jäähä sitten vauvan kans kotiin, koska oon nyt ollu tiiviisti työelämässä siitä asti, kun kuopus täytti 1.

Jaa, nyt pitää kiiruhtaa viemään muksuja kouluun!

Liinar 5+5
 
Joo olipa kiva ylläri kun kävin vaa'alla. 6 kiloa tullut lisää 2 viikossa. Kiva turvotus ja millä tän pallon pitää jouluun saakka piilossa!?

Mites muuten muilla matkustelu? Just äsken peruin jo maksetun tammikuun 3 viikon thaimaanmatkan. Ajattelin että niin pitkä lento ja kuumuus ei varmaan oo kovin kivaa, vaikka maha nyt sillon vielä välttämättä mikään jättimäinen vielä ole.
 
Täällä ei meinaa upota mikään ruoka. Väkisin saa syödä jotain, koko ajan miettii entä jos ylös tulee on hirveän makuista :-SS vesi myös tökkii. Mulla ollu kaameat pahoinvoinnit raskauksis siksi varmaan tämä olo ettei tee mitään mieli syödä. Väsymys on myös jäätävä. Onneksi saa usein ottaa päiväunet. Turvotusta ei ole vielä.

Maisakaarina 6+5
 
Täällä oireetonta edelleen. Tai no onhan oireena menkkojen pois jäänti ja lievä raudan maku suussa jatkuvasti. Minulla paino puolestaan putoaa vain, tänään oli yllätys, kun näytti melkein 2kg vähemmän kuin normaalisti.

Lemon rv 4+3
 
Kovin on lievät oireet täälläkin kuukautisten puuttumisen lisäksi. Päivän mittaan useita kertoja vatsaa vihloo ja rintoja särkee, mut ei paljon muuta. Vähän murehduttaakin kun tänä aamuna sain digiin "Raskaana 2-3" ja luulin et olis tullut jo 3+. Vipat menkat 13.8. ja nyt siis kp37.
 

Yhteistyössä