~TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2010 ~

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2010


Synttäripäivä...............Syntymämitat..............2 -v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...12,9kg/92,5cm
Nemika...............21.4........2520g/47cm..........
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............15kg/92cm
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm...........12,5kg/90cm
Marimint81..........5.5.........2790g/49,5cm.........13,7kg/89,4cm
Weiss................. 7.5. .......................................12,7kg/87cm
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm..............11kg/83cm
Naukuri................8.5........3190g/49cm..........
London C...........10.5..........2500g/......................10,7kg/80cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm.........
Sonja R..............13.5. .......................................13,1kg/91,5cm
Liukumiina.........16.5.
Ani79...............16.5 .................................................13,5kg/92cm
MsDevill88..........17.5...........3190/48cm
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................ 12,6kg/92cm
Kurpitsa.............21.5.........2465g/46cm.................11,4kg/88cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................
Vilma..................22.5......3310g/49cm.................11kg/86cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm..............11,4kg/83kg
Marmotta...........26.5. .........................................16kg/93cm
Repa..................26.5.......3400g/49cm.............. 12,7kg/88,6cm
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm........... 14kg/91.8cm
Heinuli81...........29.5......................................
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm................
Sarbba...............4.6. ....4000g/50cm.............10,64kg/83,5cm
kriisi....................7.6......4045g/52cm.............
Majj.....................9.6.......3635g/51cm............. 12,5kg/86cm

UUDET TULOKKAAT 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis ~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2
Marimint ~ tyttö 7.3
Puliina ~ poika 16.4
Ani79 ~ poika 14.5
Hemuli79 ~tyttö 8.6

LASKETTU AIKA 2010
MsDevill 15.5
kurpitsa 9.11

LASKETTU AIKA 2011
Repa 12.2
majj maaliskuu
 
Isännällä vihdoinkin kesäloma. Ollaan oltu vaunun kanssa reissussa mm. Ähtärissä käytiin. Ihan mukavasti meni vaikka ennakolta mua hiukan jännittikin. Autossa oli kyl välillä tuskasen kuuma, kun tossa meidän tila versiossa ei ole ilmastointia, mutta runsaalla juomisella ja pysähdyksillä siitäkin selvittiin.
 
Tulin vaan pikasesti korkaaman pinon,kiitos siitä Jossu ja hyvää elokuuta kaikille!

Vilmasta kiva kuulla :wave:

Musta on helpompi mennä raskausviikoissa sen mukaan mitä virallisesti käytetään ettei mee nuppi sekasin ja ikinähän ei taas tiiä miltä rakenneultrassa näyttää =) Mut oikeestaan jos neuvolassa ei olis laskettu jollain mystisellä menetelmällä päivää aikasemmaks tota laskettua (kaikilla maailman laskureilla tulee 13. päivä mut nlan mukaan siis 12.) niin sithää se olis heittänyt sen 5 päivää ja laskettu olis vaihdettu. No oli miten oli,lienee tärkeintä et kaveri näkee helmikuussa päivänvalon :D

Nyt äkkiä siivoomaan,poika on sitävarten mummolassa ja oon jo puolituntia kuhninu :ashamed:
 
Kiitti Jossu pinosta.

Repalle onnea hyvistä ultra kuulumisista :heart:

Hehkutus: Meillä poika on päivä kuiva, tätä en uskonut näkeväni ainakaan vuoteen :eek: :eek: Ihan ykskaks. Nyt on kauhia hätä potasta jos pikkunenkin liru on pöksyissä :D :D

 
Repa olen onnellinen puolestasi :hug:

Niin se kesä alkaa olla ohi...ja arki palaa. Enää kuukausi kun mulla alkaa työt ja tytöt lähtee hoitoon. Pelottaa isolla P:llä. Tuntuu niin ristiriitaiselta kun kaipaan kuitenkin jo töihinkin ja sit taas toisaalta haluaisin kuitenkin jäädä kotiin. Tuntuu et mikään ratkaisu ei ole oikein. No kai tää on vaan jännitys panikointia...Ja ainahan mä voin kotihoitoon palata, ennen kuin tuo pienempi täytää sen 3 vuotta. Onneks saan tehdä lyhennettyä työviikkoa, ei tuu niin pitkiä päivä.

Meilläkin ollaan jotakuinkiin päiväkuivia. Tosin Neea haluais väkisin pitää vaippaa vaikka sinne ei mitään tulekaan. Pienempi neiti innostui nyt kanssa potalla istumisesta kun isosiukkukin niin tekee. Hommattiinkin sit toinen potta. Suloinen näky kun istuvat vierekäin potilla, tosin pienemmältä ei saalista ole siine tullut.

Netta on alkanut kanssa puhua. Sanoja tulee jo jonkin verran, pääsee aina yllättää. Eilenkin ruuan jälkeen katsoi mua ja tokas että: Maitoa! Ei ole enää hänkään vauva, ei. Muutenkin jotenkin tuntuu kehittyvän kaikessa isosiskoaan aiemmin. Liekkö esimerkilläkin oma tekonsa tossa.

Neeasta taas on kehkeytynyt oikea isosisko joka puolustaa pienempäänsä. Otin eilen aamulla Netalta tutin pois niin Neea tuli ja nappas sen mun kädestä tokasten: Ei saa ottaa Netalta, soosoo! ja vei tutin siskolleen takas :LOL: Eipä siinä muuta voinnut kuin nauraa.

Sarbba Huh mikä loma teillä ollut. Tuntuu aika järjettömältä touhulta laittaa noin kipeä ihminen kotiin. Muutenkin teillä on rankkaa ja sitten tollaista on "nähtävä".

Nemika Mä en oikeasti käsitä miten teillä voi tuo tuuri olla niin huonoa vähän kaiken suhteen. Sä olet todellinen leijona-äiti kun jaksat taistella kaikesta huolimatta.

Kaikille teille vielä suuri :hug: näin alkavan syksyyn. Mä rakastan tätä syksyn alkupuolta aina sinne loskiin saakka. Kaippa olen perusluokan synkkä ihminen niin tää vuodenaika sopii mulleparhaiten =)
 
poika: onnea päiväkuivuudesta!

kaikille sitä tarvitseville suuri halaus ja rutistus :hug:

meil tyttö taitaa olla jättämässä päikkäreitä pois..on viimeisen viikon aikana jättänyt päikyt nukkumati kolmesti, toisaalta hyvä juttu mut toisaalta ei koska sit meno ja kiukuttelu on sen mukaista niinä päivinä kun ei nuku. oon huomannut että aamuherätys aika vaikuttaa niihin eli jos herätään 5:30-6 välillä niin sit käy päikyille mut kuten tänään nukkui 6:30 asti niin tiesin jo herättyä että turha viiä sänkyynsä. esikoinen nukkui 3 vuotiaaksi asti päikkärit, näin ne lapset vaan on erilaisia..

 
Mukava kuulla Jennin poppoosta :wave: Kyllä se pikkusisko varmaan ottaa paljon mallia isommasta etenkin kun ikäerokin on niin pieni että ei oo niin paljoa eellä =) Sama homma muuten syksyn kanssa,mun vuodenaika....

Poika,onnea kuivuudesta :flower:

Sarballe iso :hug: Nemikalle myös :hug:

Jossu vois halutessaan päivitellä mun lasketun tuonne listaan,eli 12.2 :heart: Kiitosta :flower:

Täällä on meneillään hamapiden tekoa...on jo kauan jyystäny sormiaan,kuola valuu ja tässä taannoin olin näkevinäni jo jotain valkosta poskessa. kakka on ollu löysällä,niin et välillä on tullu ihan kiire potalle ja jo matkalle on tullu pieniä läjiä kun on ilman housuja ollu. Ei nyt ripulia kuitenkaan ole ja vaan kerran kaks päivässä kakkaa,et en sillai oo huolissaan. Googletin et vois olla syynä noi hampaat just. Edellisiltana heräs siihen et kakat tuli housuun,oli siis nukkunu muutaman tunnin ja oli sellasta löysää...luulin jo et ripulia mut ei sitä sit tullu enempää. Muutama yö on ollu muutenkin levottomampaa....
Viimeyönä tapahtu eka kunnon pissavahinko sitte kuivaks oppimisen...suojat kuitenkin sängyssä,et sikäli ei harmia =)

 
Kiitti haleista =)

Kuulun samaan kastiin Jennin ja Repan kanssa, että syksy on paras vuodenaika =)

Poika, Onnea kuivuudesta, vautsi! Monella muullakin näkyy olevan hienosti oppineet kuivaksi.

Huomenna lähen naisten saunailtaan ystävän luokse, ihan huippua. Tänään tulee kaveripariskunta yöksi. Mukavaa siis tiedossa =)

Meille ei sinällään uutta kuulu, normi arkea elellään, eli touhua riittää ja ulkoillaan paljon, ensi viikolla alkaa esikoisen ekaluokka, en tiedä kumpaa jännittää enemmän äitiä vai tyttöä. hih...
 
jenni: mä oon jo sitä mieltä et jos joku asia sujuis helpoimman kautta niin se olis epänormaalia =) tähän on jo niin niin tottunut että kaikki vedetään vaikean kautta. ja se tuntuu jo lähes normaalilta :LOL:
me eletään nii rempan keskellä ku olla ja voi..mut kohta on 70 : neliötä lisää tilaa ja uusi keittiö ja iso iso eteinen =) aikamoista säveltämistä ollut rempat ja kaikki muksujen ja isännän käden takia. mut ihmeesti on vedetty. kasasin keittiön ja hieno tuli =)

päikkärit on täällä melkeimpä pakolliset vielä..aamut menee et heräävät vasta 10-11 mut sit nukutaanki vasta 23 maissa. ja rytmit pitäis saada ennen koulua käännettyä kiireesti.
lauantaina poweparkiin lähtö niin jos vaikka sillo onnistuttaisiin tässä yrityksessä.

mut nyt hetkeks facebookkiin...jaksuja ja haleja kaikille :hug:
 
Olipa kiva lukea jennista pitkästä aikaa ! :p

Me ollaan tällä viikolla oltu tutustumassa J:n uuteen hoitopaikkaan ja ihan mukavalta paikalta vaikuttaa, ryhmässä on mm. J:n pikku serkku ja sit mun ystävän lapsi myös vielä vähän aikaan, en tiedä onko vähän helpottanut sit tuota aloitusta kun ollut muutama tuttu laps. Ke oli ekaa kertaa yksin pari tuntia ja oli kuulemma lohduttanut muita itkeviä lapsia sielä ! :heart: Tänään vietiin sit vähä pidemmäksi aikaa ( kohta pitääkin hakea kotiin päikkäreille ). Mutta ollaan keretty käydä aamusta jo miehen kanssa kaupungille, piti käydä vähä shoppailemassa neidille lisää vaatteita kaikki housut melkein jäänyt pieniksi kesän aikana ja sit lisää pikkareita piti myös hakea ( J on todella onnellinen aina jos on saanut uudet pikkarit ! :D :heart: ) Ja sit keväällä ostetut kengätkin tuntuu puristavan ja ostettiin sit vähä summa mutikassa uudet kengätkin, onneksi koon saa käydä vaihtaas jos on huono, vaikka olikin vähän alennettu hinta! :)

Minkä kokoisia vaatteita teidän taaperot käyttää nyt ? :) Nyt ostettiin sit 92cm..

Päikkärit: Juu nukutaan ja onneksi nukutaankin. Nukkuu 1-2h yleensä, reilun tunnin. :)

Nemika: Kerrohan onko tän ikäsille powerparkissa mitään tekemistä kun tuutte! :) Me ajateltiin ens viikon lauantaina lähteä käymään sielä ! :)

Ps. En tiedä onko joku jo bongannut, mutta meillä J:stä pitäis tulla isosisko maaliskuussa ;)
 
Onnea ja paljon tarrasukkia majj

Aloitus viesti päivitetty.

Meillä nukutaan päikkärit noin 2 kertaa viikossa. Jos ollaan autolla liikkeellä saattaa ottaa tirsat useamminkin.

Meillä nyt käytössä 92, mutta housut alkaa jäämään lyhyeksi. Just pari päivää sitten sanoin miehelle, että pitäis laittaa pikkumiehen vaatekaappi uuteen uskoon ja kaivella varastosta mitä on isoveljen vanhoja tallessa.

Meillä viel täys loma tunnelmat vaikka koulu ja eskari alkaakin jo keskiviikkona.
 
majj: onnea masuasukista :heart:
kerron sit millane oli pikku miehelle paikka. aika paljon siellä on noita laitteita mihin voi kuitenki laittaa ja röllimaa toki =) ja otin rannekkeen tuolle pikku ukolle kanssa. tosin en tiedä miten antaa sen kädessä olla sit...

vaatekoko: suuren suuri 80cm B)
 
Heips pitkästä aikaa.

Majj onnittelut. Mä jotenkin eksyin sinne vauvakuume puolelle. Ei mulla kyllä kuumetta varsinaisesti vielä ole. E saa kasvaa vielä, katsotaan sitten. Mut hienolta kuulostaa.

repa sinnulle myös onnellista odotusta -en muista olenko ennen kommentoinut. Hienoa että teillekin toinen pikkuinen tulossa. :heart:

vaatekoko meillä käytetään 98cm ja 104cm olen ostanut ja niitäkin jo käytössä.

Olis kaupan Täydellisen ihana Reima tecin välikausi puku -kokoa 92cm. Aivan uus - E kokeili kerran vedin hintalaput irti. Mut totesin et on liian pieni et ei mee enää syksyllä, joten en raskinut ottaa käyttöön. ns. poikien väritys turkoosi-oranssi- ruskee.
Jos jotakuta kiinnostaa.
Neidille löysin uuden ihanan 104cm ja siinä on kasvuvaraakin :)

Mut nyt pitää taas mennä, ai niin Nemika kiva olla sun fb kaveri - pikkasen mietin et kuka piip enhän mä tunne..mut sit kävin tarkastaa toukokuun toivotuista :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille. me lähdetään uimaan. :)
 
Majj :heart: onnea!

Meillä käytössä vaatekoko 86cm ja 92cm, hiukan riippuu vaatteista...meillä menee kummallakin lapsella samat ulkoiluvaatteet ja luultavasti myös talvivaatteet...kiva ettei tarvitse ostella...ehkä Edith tarvii yhden talvipuvun lisää, jos aloittaa päiväkodissa.

Miä teen vieläkin keikkahommaa ja tuo neiti on kotihoidossa...nyt kyllä olen jo pikku hiljaa ajatellut lähteä oikeisiin töihin...olen hakenutkin...muttei vielä ole tärpännyt...ollaan taas lähdössä Thaimaahan maaliskuussa, joten rahaa pitää saada matkaa varten.



Päiväunet...meillä nukutaan vielä joka päivä 1,5-2h...ihan kevyesti ;) ....muuten on kamala kiukuttelu iltaisin...

Mukavaa viikonloppua kaikille ja :hug: :hug: tarvitseville!

ainiin repa...milloin seurakunnan kerho alkaa?...tuletteko sinne?
 
Majj Leppoista odotusaikaa ja tarrasukkia pikkuiselle :heart: ! Onnea! Hienoa myös, että Julia näyttäisi sopeutuvan hoidon aloittamiseen hyvin :).

Vaatekoko Joitakin 92cm vaatteita on vielä käytössä, mutta suurin osa on 98cm.

Päiväunet Tarvitsee vähintään 30min päikkärit, muuten on ilta kitinää täynnä. Yleensä nukkuu n.30min-1,30h.

Poika onnea kuivuudesta :)! Meilläkin neiti päiväkuiva ja tosi tosi harvoin on viime aikoina ollut aamullakaan vaippa märkä. Kohta puoliin vois koittaa jättää univaipankin pois.

Jenni Kiva kuulla kuulumisia :)!

Sarbba :hug: Aikamoisia tapahtumia siellä :(!

Meillä J puhua pöpöttää kaiken aikaa jotain. Nyt on alkanut kysellä kaikenlaista. Odottelen koska alkaa kysellä joka asiasta, että "miks?" :D. Laulunsanojakin on oppinut lähiaikoina paljon. Lempparikirjojakin on kaksi laulukirjaa, joista lauleskellaan yhdessä lastenlauluja. Lisäksi värityskirjojen värittäminen on uus kiinnostuksen kohde. M kasvaa myös kohinalla. Neiti on oikein hyvin syöneen näköinen ja nauravainen tyttö :heart: . Sosetta syö hyvällä ruokahalulla ja tällä viikolla nukkui ensimmäisen yön heräämättä. Nyt ollaan mökillä Itä-Suomessa, huomenna ajellaan takaisin kotiin.

Pian rantasaunan leppoisiin löylyihin :wave:
 
Onnea Majj :heart:

Meil on vaatekokona edelleen pääsääntöisesti 86. Tuntuu et ollaan oltu samassa koossa jo pieni ikuisuus :eek:

Päikkäreitä meil nukutaan noin 1-2h päivä. Kesällä oli muutama päivä kun ei nukkunut ollenkaan ja sen kyllä huomasi illalla. Tarve ainakin viel on unille. Yöunet noin 11-12h.

Taas olen tääl kateellisena matamin ihanan pitkille lomille :D Aivan ihanaa, kolmessa viikossa sitä ehtii jo saada jotain lomasta irti. Me lähdetään viikoksi tammikuussa Egyptiin ja stressaan jo nyt et mihin se riittää. Enempää en saanut palkatontalomaa duunista...

Ens talvena sit nautin palkallisesta talvilomasta jos nautin. Maanantaina ilmoittivat duunissa et alkaa YT:t lähes puolet henkilöstöstä saa lähteä |O Nyt saa venailla 6vko ja pidellä sormet ja varpaat pystyssä et oma palli säilyisi :/
 
Pitkästä aikaa. Käyn kyllä lukemassa, mutta en vaan jotenkin ole saanut aikaiseksi kirjoitella kun tuntuu että sitä samaa vanhaa aina vaan..

Laittakaahan muutkin jotain 2v. kuvaa Facebookiin sinne meidän ryhmään! Se on tosiaan suljettu että ulkopuoliset ei niitä pääse kurkkimaan.

Vaatekoko on 98-104. Just tänään kävin uusimassa neidin vaatekaapin sisällön kun oli vapaa-aamu ja pääsin yksin kaupoille. Kaikki uudet on 104-110cm ja heittelin pois joitakin pieneksi jääneitä 98-senttisiä. Housujen kanssa on vaan ihan painajaista, kun Eeva on vielä aika vauvanpullea mahasta ja jaloista ja 104cm on selvästi isommalle lapselle jolla on rimppakintut. Mistä mahtaisi löytyä leveämpää mallia, joissa silti riittäis pituus?

Pottahommat lähti ihan yllättäen sujumaan. Pitää kyllä tässä vaiheessa vielä koputtaa puuta kun vasta 2-3 päivää ollut puolikuiva. Kotona käy potalla ihan mielellään, en voi uskoa että tää on sama lapsi joka pari viikkoa sitten huusi kun syötävä kun edes mainitsin asian! Kauppaan tai muualle jos lähdetään niin sitten vaippa, saattaa hyvinkin unohtaa ilmoittaa ajoissa jos on pissa tulossa. Kakkaa ei suostu tekemään pottaan vaan kiskoo siinä vaiheessa vaipan päälle, mutta kuitenkin.. ihan ihmeissäni oon ollut koko asian kanssa kun lähti noin vaan sujumaan. Neiti on jopa puhunut omassa sängyssä nukkumisesta, mutta vielä ei ole uskaltanut sanoista tekoihin. :D

Päikkärit nukkuu ellei aamusta nukuta pitkään. Yleensä vajaan tunnin jaksaa nukkua, ja ihan hyvä niin. Enempi sotkee sit yöunia ja vähempi laittaa kiukuttamaan. Ja ennenkaikkea minä tarviin sen tauon iltapäivälle, tässä saa ihan töitä tehdä että saa toisen viihtymään! Kyllästymisestä seuraa välittömästi kiukuttelua. Ja kyllästyminen asiaan kun asiaan tapahtuu noin 2 minuutissa. Kun aloitetaan piirtämään niin samalla saan jo miettiä seuraavaa puuhaa koska tiedän että kynät lentää lattialle ihan pian ja ulvominen alkaa ellei mulla ole heti tarjota tilalle jotain muuta puuhaa. Ohjelmatoimisto Mamma. :D Mitä/millä muilla leikitään?
 
höh kaikki hävi.

Palailen myöhemmin. mut marmottamä oon löytänyt LINDEXin mallistosta hyviä.. niissä vyötäröllä usein sellainen mukava resori ja hm sieltä taisin ostaa esikoiselle aikoinaan muutamat mukavat pöksyt. Toki esim trikoot.. ne ei oikein passaa meidän E:lle on niin pulleat jalat .. sellasissa trikoo vaatteissa taas tutta on aivan ihana .. reilumpi mitoitus.
 
Onnea Majj :heart: :flower:

Vaatteet on 98-104 väliltä. Pitäs käydä kaappia läpi koska pieniä siellä on varmasti.

Me treffattiin porukalla Repan ja Marmotan kanssa =) Olipas mukava nähdä Repa ja Kassu livenä!
 
Hyvää elokuuta kaikille!
Onnea Majj, ja Repallekin onnellista odotusta!
Kesä on hujahtanut vauhdilla! Meidän pikkumies on jo kohta 3kk, nopeasti aika menee! Nyt alkaa tuntua elo kahden kanssa jo ihan sujuvalta, yllättävän kauan meni itseltä löytää keinot riittää kahden pienen tarpeisiin! Haastetta aiheuttaa lähinnä E:n tahtokohtaukset ja se, ettei hän vielä puhu. En pääse imettäessäni hätiin, eikä hän osaa kertoa, mitä tapahtui/mihin sattui/mitä hän haluaisi saada ja mistä jne. kun touhuaa toisessa huoneessa. Ja sehän vasta harmittaakin, kun äippä ei osaa täyttää toiveita, ja huuto alkaa... :headwall: Pottailukin on hankalaa, kun en pääse hätiin hädän iskiessä kesken vauvan ruokailun... Menee itse kyllä usein potalle, mutta kiipeilee sitten sohvalle ison hädän jälkeen, kun en ehdi pyyhkimään - argh!
Vauva on ollut superhelppo, nukkuu ja syö hyvin, kasvaa plussakäyrillä ja naureskelee. Enemmän olen helisemässä tuon kaksivuotiaan kanssa....
Kuumuus on se harmittava homma, ei voi pitää kantorepussa niin paljoa, kuin pikkumies toivoisi - tulee hiki molemmille ja harmitushuuto.... Onneksi pian alkaa ilmat viiletä, niin pääsee pieni kantoon...
Meillä ei olla lähelläkään kuivia päiviä... Potalla käy ollessaan ilman vaippaa, mutta unilta on aina märkä vaippa ja ulos lähtiessä vaippa on oltava - ei osaa ilmoittaa ennen hätää, vaan vasta kun on jo housussa.... No, kaikki aikanaan...
Meillä käytössä 98 koko. Vauvalla jäänyt suuri osa siskonsa vauvavaatteista käyttämättä:2008 oli niin kylmä kesä, että tuli hankittua lämpöistä ja pitkälahkeista ja -hihaista vaatetta, nyt tarvitsee vaan teepaitoja...
Onko kellään muulla koiraa?? Meidän pitäis ottaa mummolassa kesän viettänyt koiruus kohtapuoliin kotiin, ja mietityttää, miten ihmeessä aika riittää sen riittävään hoitamiseen?!!! Iltaisin molemmilla on yksi ipana nukutettavana, ei iltalenkille pääse kun vasta joskus myöhään, kun ei enää itse yhtään jaksa kauas lähteä... Päivät vietetään leikkipuistossa tai pihalla, mihin koiraa ei voi ottaa mukaan. Korttelin ympäri kolme-neljä kertaa vrk, voi koira raukka!!! Miten muilla on asia järjestynyt????
Päikkärit ovat meilläkin tärkeä osa päivää - neiti lähtee itse lounaalta edelleen unille, sanoo "nukku" ja menee. Tosin protesti on alkanut iskeä välillä kesken kaiken, mutta vaikka huutais melkein tunninkin, nukkuu sitten 1-2,5 tuntia. Toisaalta on nukahtanut jopa itsekseen unille pari kertaa, kun olen kesken nukutuksen lähtenyt hoivaamaan vauvaa.
MerikaVoisin olla kiinnostunut siitä Reimasta! Mihin hintaan myisit?
Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
Pikaisesti huikkaan onnittelut majj:lle Läjä tarrasukkia täältä sinne!

Tosta vaatekoosta sen verran että meillä neitit käyttää jo suurta osaa vaatteista sujuvasti ristiin. Isommalla pääsääntöisesto 98-104,mut jotkut 92 menee kanssa kun on hoikkarakenteinen. Pienempi neito käyttää jo pääsääntöisesti 92 kokoa ja osa isosiukun vaatteistakin sopii jo... Mul on kohta "kaksoset" täällä :LOL: Ostin pienemmälle keväällä alennuksesta talvipuvun kokoa 86...Onneks on sen verran reipas koko että menee toiv. vielä kun pakkaset tulee.
 
Terveiset j.koskelta ja kiitos marmotalle ja summerille+ tytöille viimeisestä :flower:

Onnea majj raskautumisen johdosta ja leppoisaa odotusta :heart:

Vaatekoko,92/98 riippuen vaatteesta... on aika hoikkis,joten meillä tuppaa oleen ongelmana se et noi isommat koot on tosi reiluja vyötäröltä :/

Päikyt,ei nukku ellei päivässä oo ollut jotain erityistä aktiviteettia tai sitte yön nukkunut huonosti/heränny ennen aikojaan. Ja silloinkin vain jos autolla ollaan iltapäivästä liikenteessä. Mutta en anna nukkua varttia kauempaa..on muuten kärttynen ja ei sit nuku koko yönä oikeen kunnolla. Vapaaehtosesti ei käy nukkumaan koskaan.
Oon tyytyväinen tähän,koska oon niin tottunut siihen iltavapaaseen kun menee aikasin unille,että en enää vaihtais pois.

meillä poika tarvii myös äiteen tauotonta viihdytystä jos on mun kanssa kaksin. Joskus harvoin hetken puuhaa itellään.. lempipuuhaa on "auttaminen" ja kirjojen lukeminen... legot on aika pop.

Matami,Kerhoista ei hajua...ollaan kyl menos kun alkavat. Ankkurissa viimeks ilmotteli,mut en muista yhtään miten viimevuonna alko. Kävin viikolla kattomassa srk:n sivuilta mut sillon ei ollu ilmotusta vielä.

 
majj: oon bongannut jo aiemmin tuol odotuspuolella sut =) joten hirmuisesti onnea odotukseen :flower:

vaatekoko: vaattesta, mallista ja merkistä riippuen vaihtelevasti 86-92

lempipuuha: kirjojen katselu/satujen kuuntelu, autot, legot...
 
Meillä on koira, keskikokonen villakoira, että aikaa menee turkinkin hoidossa. Minä otan koiran kyl mukaan jos puistoileen mennään, meillä saa jonku matkaa kävellä että on hyvä puisto lähellä, nii tulee hyvä lenkki jo siinä. Jätän sit vähä kauemmas puistosta koiran vaunuihin kiinni. Iltalenkki meil hoituu sillai, että joko yhessä käytetää kunnon lenkillä tai sit mies tai minä käytetää, sit viel ennen ku ite mennää nukkuun ni käytetää vaa pisulla. Mut oon kyllä huomannu ettei koira saa nii paljoa huomiota ku ehkä tarviis, siis minulta, kyllähä kaikki kolme lasta meillä sen kans touhuaa ja leikittää.

Päikkärit meil nukutaan vielä, pari tuntia päivässä.

Vaatekoko: 80-86cm on käytössä.

Lempipuuhat pojulla on kirjojen katselu ja autoilla leikkiminen, junaradalla tykkää kans leikkia. Tosi paljon pitää viihdyttää, että pysyy tyytyväisenä, muuten melkosta vikinää.

Majj: Onnea odotukseen :heart:

Teilläkun näkyy nii pitkiä pojuja jo olevan, nii voisin olla kiinnostunut ostaa 92cm vaatetta, jos löytyy =)
 
Majj, onnea, ihanaa :heart:

Päikkärit,nukkuu aivan älyttömän hyvin ja mieluiten nukkuis semmoiset 3-4h päivällä, mut viim. neljältä revin ylös. Nykyään päikyt jää tosi harvoin väliin mut välillä sinnittelee sinne neljään hereillä, jolloin mä luovutan ja sit ollaankin hereillä. Tässäkin tapauksessa nukahtaa hetkeksi sitteriin tai sohvalle mut en anna hirveen pitkään kyl enää kuuden korvilla nukkua.

Vaatekoko, pääasiassa 80-86cm ja mustakin tuntuu et näitä on käytetty jo pieni iäisyys.

Lempipuuhat, on kaikki mikä on ulkona ja keinuminen on ihan ykkönen -edelleen :/ Aloittaa heti aamupalan jälkeen et mennään ulos kiikkaa ja sama toistuu päikkyjen jälkeen.Mun ei oo oikein ikinä tarvinnu hirveesti aktivoida kun neiti keksii ihan ite juttuja. Vauvanhoito on lemppari kotona; sitä syötetään, laitetaan nukkumaan, paijataan sekä pussataan ja työnnellään.

Ihana kuunnella noita tarinoita kuivuudesta, me ollaan vieläkin aika kaukana siitä vaikka osais kyllä... :headwall: Samoin kuin tuo puhe, kun ei tule ni ei tule... on vaan ihan :x

Onks viel joillain muilla unipullo sekä -tutti? Mä en oo vieläkään päässy niistä eroon.... Mä vissiin alitajuisesti pidän tuota likkaa ihan pikkuvauvana :eek:

Vähiin käy ennen ku loppuu, olis meinaa kolme viikkoa ja alkais tarha... Pitäis vissiin itellekin keksiä jotain tekemistä.
 

Yhteistyössä