TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Heips.

Tänään on ollut parempi päivä. Mulla tosiaan onnea kun on toi äiti tossa kohtuu lähellä ja aina valmis auttamaan kun vaan voi töiltään. Ottas poikaa ihan niin paljon kun vaan annettas... toiset isovanhemmatkin joskus tarjoutuneet vahtimaan poikaa,mut pidemmäks aikaa en heidän hoitoon jättäs kun eivät oo koskaan ees vaippaa vaihtaneet ;)

Majj,Onneks saitte nyt toisen kuurin :hug:

Naukuri,Oikeen pelottaa kun on loppuraskauden aika... miähän en kunnolla liikkunut Kassua odottaessa loppuvaiheessa kun poika paino niin alas että sattui...

Poika touhottaa nykyään ihan kauheesti tauotta... ja väsyy sit ihan ennätysaikasin. Tänään tuli mun syliin varttia yli kuus kesken leikkien ja rupes itkua tuhrustaan..oli niin väsyny. Syötiin puurot ja oli unessa tasan seittemän. On nyt aamustakin nukkunut sinne seiskaan mitä ei oo aikoihin tehnyt...
Meillä edelleen puolisentuntia nukahtamisesta alkaa itkumöyry joka kestää ainakin vartin... tosin tänään meni helpommalla,saas nähä kostautuuko kohta..

Nyt tellunkautta sänkyyn :wave:
 
Carmen: Meilläkään ei isi kelpaa syöttäjäks. Mut pesut ym. kyllä antaa tehdä.

isovanhemmista: Mun omat vanhemmat kyllä katsovat yleensä kun pyydetään. Mut just niinkun vilma sanoi mun äiti myös soittaa aika helposti "kauanko vielä menee, koska tuutte" ym. Mut mun isä on kyllä tosi innokas hoitamaan ja huomaan että aidosti välittää J:stä kyselee varmaan enemmän kun mun oma äiti neuvola asioista ym. :heart:
Sit mun oma äiti myös usein sanoo aika suoraan ( joskus jopa ehkä vähän ilkeästikkin, tosin taitaa kuulua vaan luonteeseen, ja huomaa usein itsekkin et sanoo aika ilkeesti kun soittelee sit yleensä pian takas ja kysyy jos toinen päivä kävis tms. ) että ei voi hoitaa, ymmärrän kyl jos on jotain työasioita tms.
Mutta sit mun appivanhemmat varsinkin miehen äiti, joo on tosi innokas hoitamaan. Ja muutenki ottaa yleensä nopeallakin varotusajalla hoitoon. :)

nemika: Olipa kivan kuulonen reissu, ja onneksi poika viihtyi autossa! :) Joo, mutta onneksi tämä on vasta ensimmäinen korvatulehdus, ja niinkun sanoit toivottavasti ei tuu mitään kierrettä sitten! Ihan mielenkiinnosta kysyisin että montako korvatulehdusta teillä ehti olla ennenkun nua putket pistettiin? Juteltiin vaan vähän yhden tutunkaa ( joka on mun mielestä hieman outo! ) mutta hän väitti että jos on esim.4 nii sit pistetään jo putket, itse kyl ajattelin että ei kai nyt ihan niin helposti pistetä?

Meillä viime yö meni hyvin! :) Nukkui koko yön läpeensä! :) ihanaa. Ja tänään ollut jo parempi mielikin tytölle, että eiköhän nua lääkkeet ala jo pikku hiljaa vaikuttamaan!

Jospa lopetan tämän romaanin kirjottamisen ja lähden tv:n kautta nukkumaan! :)
kurpitsa: Meillä kans puhkes 2vk aikana 5kpl hampaita! :D
 
Iltaa!

Tänään meillä kesti nukahtaminen tunnin ja huutoa koko aika :eek: Siis mitä hemmettiä??? Pimun on jostain 3-kuisesta saanut jättää yksin sänkyyn eikä KOSKAAN ole huutanut perään ja nyt sitten itkee kuin syötävä heti, kun meinaa edes postua huoneesta! Koitin sitten muistella mitä olen unikouluista sun muista lukenut ja annoin aina aikansa huutaa kunnes kävin laittamassa takaisin makuulle ja kehotin nukkumaan silitysten kera. Koska mihinkään vieressä istumiseen minen suostu!

Mitä tää voi olla? Onko nyt menossa joku vaihe just tässä iässä (pian 1v3kk)? Ok, hampaita tulee meillekin alas, mutta eihän se itku tällaista voi olla - tää on kuin jotain nukahtamisen pelkoa! :/ Nyt kelpasi kyllä isikin istumaan sängyn viereen ja kuulemma koko ajan oli vahtinut ettei vaan lähde pois.

Nyt nukkuu,mutta tosiaan tunti siihen meni - ja saas nähdä monta kertaa herää taas yöllä :( Voi teitä, joiden muksut on olleet pidempäänkin huonoja nukahtajia/nukkujia :hug:

Isovanhemmista vielä.. En sitten tiedä löytyykö enemmän kiinnostusta,kun pimu tuosta kasvaa, mutta luulisi heidän nyt tajuavan, että APUA tarvittais nyt ja se että vie 10-vuotiasta lomalle ja reissuille, on HUPIA. Olen van katkerana seurannut miten veljenpoikaa nyt 11-v.viedään etelään ja laivalle vähän väliä, mutta meille ei tosiaan voi pariksi tunniksi tulla hoitoapuun :ashamed: Vaikka on kai se eri asia, kun tollasta isoa äijää ei tarvii mitenkään hoitaa vaan saa pelkästään nauttia hänen seurastaan - Neasta sen sijaan on vielä hirveä homma, kun on vaipat, syötöt, vahtimiset sun muut. Mutta niin kuin jo totesin; antaa nyt olla ja katsotaan, koska oma-aloitteisesti tarjoavat jeesiä...

Synttäreillä oli kivaa vaikken sankari-perhettä lukuunottamatta ketään tuntenutkaan ja ne muut lapsivieraat olivat _aikas_ villejä... Jopa Nea lähti ilman huutoa kotiin ja jopa kiipesi itse autoon istuimeen :D Ei oo sitten koskaan moista tapahtunut!

Mies tuolla keittelee nakkeja - pitänee mennä syömään, kun kerrankin passataan! ;)

Öitö, ihanaiset! :hug:
 
Carmen: Meillähän kans poika nukahti ekan vuoden ajan yksin sänkyynsä hiljaa. En olis edes osannu nukuttaa... Mutta kun 1v tuli täyteen, niin jostain syystä alkoi huuto ku sänkyyn laitettiin. Vahti aina oikein et onhan vielä joku huoneessa ja jos ei ollu, niin hirveet itkuraivarit seisaallaan sängyssä :headwall: Tehtiin kans noin niinku sinä, et pienin väliajoin käytiin kaatamassa sänkyyn ja sanottiin hiljaa, että käy nukkumaan. No, sit jossain vaiheessa ruvettiin tassuttelemaan ja se toimi paremmin. Sitten sekään ei enää riittänyt vaan silti huudettiin aikansa (15-30min ). Sit alettiin tehdä niin, et toinen jäi pojan huoneeseen nojatuoliin istumaan, mutta ei katsonut poikaa eikä puhunut mitään. TOIMI! Viikon verran tehtiin näin ja nyt tuo on taas useamman illan nukahtanut hyvin ja itsekseen hölisten. Mutta siis, eri asteista kiukkua ja huutamista kesti noin 2kk... Oli varmasti joku vaihe ja toivotaan, että teillä menis nopeammin ohi!! :hug:
 
Carmen, noi sun tekstit tosta nukahtamisesta ja kränäämisestä niin yöllä kuin isälle olis voinu olla mun kirjoittamaa. Meinaan täällä ihan samaa ja mä luulen et kuuluu tähän ikään tai sit ne hampaat tosiaan vaivaa. Meillä on nyt pari viikkoa menty hirveellä huudolla sänkyyn, rauhottunu siinä ja jäänyt. Sit jonkun ajan kuluttua seisoo ja huutaa. Oon menny ja ottanu syliin rauhottumaan. Siis oon seissy siinä sängyn vieressä likka sylissä. Sitten kun on rauhottunut niin uudestaan sänkyyn vaan. En oo sen yksin huudattamisen kannalla ollenkaan. Sit toi toinen, eipä kelvannut eilen isä vaihtamaan vaippaa, eikä sänkyyn viejäksi saati et olis käynyt huudon rauhoittamassa. Huusi tasan niin pitkään et mä tulin ja huuto loppu ku seinään. Mut tosiaan tiiä sit mistä johtuu, toki meille on ylös tulossa takahampeja, et ehkä ne sit rassaa. Myös yöllä on alkanut heräämään useamman kerran ja niitä oon yrittänyt noihin hampeihin yhdistellyt. Mut toivotaan et tää menee ohitte mahdollisimman pian ja nää aurinkoiset lapset tulee takas :hug:

Isovanhemmista
, meillä ei oikeestaan oo ku miehen äiti joka asuu 180km päässä. Oikein hyvällä varotusajalla ne tulee kyllä tänne hoitamaan, mut paljon mieluummin ottaisivat meidät sinne. Hyvin siellä sit kyllä hoitaa ku ollaan, mut siltä pitää kyllä sit pyytää et tekee jonkun jutun, on vissiin aika hienotunteinen. Kun likka tosta vähän vielä kasvaa, ni sit voi onneks mun broideille viedä leikkimään ja sit on tietty meidän kummit jotka ihan mielellään ottavat hoitoon. Mut sit taas niiltä musta on taas vähän vaikee kysyy, tuntuu et on vaivaks jos kysyn. Mut tääki on varmaan vaan mun päässä :ashamed:

Hohhoh, joskohan menis soffalle ootteleen seuraavaa heräämistä. Annoin kyl Panadolia et jos vaikka se helpottais... :/
 
Tsemppiä nukutuksen kanssa painiville... tai heille ketkä ootte joutunu ekaa kertaa "nukuttamaan" ;) Luulen et palautuvat entiselleen kunhan vaihe/hammassäryt on ohi,vaikka siinä vieressä lohtua antaisittekin. Jos jotain olen tuosta ipanasta oppinut,niin sen et ei ne niin helposti totu ja jos joku itkettää niin yleensä ihan oikea hätä,siis lapselle oikea hätä vaikkei ehkä aikusesta niin oliskaan... =)

Meil nukuttiin lähes koko yö,alkuyöstä/illasta oli levoton,mut sit posotti 6 asti =)
 
carmen: meil välil samaa ton nukahtamisen kans. eilen meni vaihteeks 1h ennen kuin antoi periksi unimatille. yleensä kun nukahtaa itekseen ihan hienosti mut uskon että hampaista johtuvaa tuo on. meil toimii nukuttaminen tuolloin samallalailla kuten naukurilla, että käydään tasasin väliajoin huonees ja lasketaan tyttö makuuasentoon ja unilehmä käteen, ei katsekontaktia eikä puhuta mitään ja poistutaan huoneest mut auta armias jos jää sin huoneeseen niin sit sielt ei pois pääse kun heti jos lattia tai ees oma nilkka narajaa nii sit tyttö on taas skarppina ylhäällä ja huuto alkaa alusta vaik näyttäis siltä että tyttö jo nukkuu ja olis siel huonees ite notkunut jo tunnin ajan..kuuntelen alakerras miltä tytön itku kuulostaa sillä jos itkussa on välillä taukoa niin silloin hakee itekseen sitä unta silloin ei kannata huoneeseen mennä koska sit vasta huutaakin kurkku suorana mutta jos huuta muuttuu kirkumiseks niin sit mennään huoneeseen..

meil tyttö meni ekoille päikyille jo 7:15..ihan pihalla oli likka jo tuolloin, no mitäs heräs 5:ltä..hassua että heräs jo noin aikaste kun meni illalla nukkumaan vasta 19:30..

 
Pikaisesti täällä kyselen teiltä,jotka olette reissanneet ulkomailla taaperon kanssa eli miten meni lentomatka esim.4-5h lento?Mites matkarattaat?Saiko viedä niillä pienen koneeseen asti vai jätittekö samalla matkatavoiden kanssa?Eu maissahan ei tarvita passia pienellekään vai mikä käytäntö...olen täysin ulalla kaikesta!Mites ruuat ja maito?Oliko teil omat maidot ja purkkiruoka mukana?

Kaikenlaista sitä miettii ja stressaa jo etukäteen,vaik matkaa ei ole viel lyöty lukkoon,mut pian pitäis päättää,jos mukaan halutaan syys-lokakuussa :headwall:
 
majj: meillä noita tulehduksia oli keväästä asti. en sit tiedä montako koska ne ei vaan kuureilla sit lopulta parantunu. jäi päälle tai oireet palasi heti ku kuuri loppu :(
3 puolessa vuodessa tai neljä vuodessa on korvalääkärin suositus putkitukseen. monissa tk:ssa on se 6 tulehdusta vuodessa raja. mut lain mukaan kolmannen jälkeen on oikeus päästä korvalääkärin tarkistukseen asiasta. ja jotkut lääkärit päästää ton kolmannen jälkeen jo etiäpäin jos puolessa vuodessa ne tulee.
paranemisia pikkuiselle sinne :hug: :hug:
 
Huomenta...miul eilen ihan surkee päivä :( ...kaikki mätti ja rankasti :/ ...7v. karkas, mutta onneksi ei käynyt mitään, kun oli pyörällä liikenteen seassa :eek: ...kyllä oli vähällä, etten antanut "piiskaa" ;) ...olin armottoman vihainen...sitten tuo neitin juomattomuus...edelleen on juomatta melkeinpä kokopäivän |O ...en tiedä enää mitään keinoa :'( ...nemika...en muista olenko jo kysynyt :ashamed: ...et mites teillä muut juomiset menee tissin ohelle??

hemuli...myö ollaan lähdössä Thaimaahan ens talvella...eli samoja pähkäilen, kun en ihan pienen kanssa ole matkustanut...lentokoneeseen ei saa viedä rattaita...vaan ne menee pakattuna ruumaan...tuollainen lyhyt lento on ok, ei varmaan mitään sen kummempaa kuin autossa olo...ruuat ja maito...on varmaan paikasta kiinni, mitä löytyy..EU-maista löytyy varmaan kaikkea luulisin...Thaimaa onkin sitten eri juttu...eli pitää rahtaa purkkeja mukaan...

majj...jaksuja teille :hug: :hug: !!
 
heippa!

Pikaisesti kirjoittelen!!

Olo on edelleen vallan kurja.. :( Sílti odottelen että huomenna hanat aukeis... On meinaa menkkajuilimista masussa. Ketuttaa kun olo on niin puolikuntonen koko ajan.

Meillä poikaa on hoitanut koko tän viikon mun vanhemmat, kun minä ja mies ollaan töissä. Poika on ollut päivisin tosi kiltisti, mutta illalla syömiset on yhtä härdelliä. Poika selkeesti protestoi ja kiukuttelee mulle ruokailutilanteissa!! Kivaa. Eilenkin ruokailu loppu pariin lusikalliseen kun rupes mukit ja lusikat lentelemään pojan toimesta.. Myös yöunet on huonontuneet radikaalisti. En tiiä itkeekö poika yöllä meidän perään??

Mites muilla lapset on reagoineet hoidossa olemiseen???

Isovanhempien hoitoavusta oli puhetta. Molempien vanhemmat asuu kaukana, joten apua saa vaan, jos mennään heidän luokse! Tai sitten jos heillä on lomaa voidaan saada apua, niinku nyt. Hoitavat poikaa tosi mielellään.. Ja usein otetaankin miehen kanssa omaa aikaa kun käydään jommankumman vanhemmilla!

Meillä on kauhea remppahässäkkä päällä. Ollaan väsätty saunanlauteita koko viikko. Ja pian sitten ruvetaan puuhastelemaan keittiöremppaa!

jaksuja kaikillle valvoneille.
 
Isovanhemmista. Apua saatavissa, mutta kaikki ovat vielä töissä, joten lähinnä vain vkonloppuisin mahdollista.
Nukkumaanmenosta: Meillä neiti saatetaan paijaamalla uneen saakka. Koetettiin tuota,että annetaan huutaa, ja käydään vaan välillä laittamassa makuuasentoon, mutta viikon ja kahden tunnin jokailtaisten paniikkihuutonukutussessioiden jälkeen todettiin, että jos kerta vaatii silittämisen tuoman turvallisuudentunteen ja silleen on unessa vartissa, miksi ihmeessä pitäis toisin toimia.... Ikinä ei ole itekseen yksin jättämällä nukahtanut, vaan hätääntyy eikä mikään ovelta huutelu auta, hätääntyy vaan lisää... Ekan vuoden nukkui pääasiassa kainalossa, sittemmin omassa pedissään meidän vieressä, josta tuli yösyötöllä kainaloon loppuyöksi. Yömaitojen loputtua on nukkunut koko yön omassa sängyssään heräämättä. Hyvä näin.
Purkaus: Meidät on nähtävästi kammettu kaveriporukasta pihalle!!! Satuin soittelemaan kun olivat mökkireissulla, meitä ei siis oltu kutsuttu. Kolmas kerta tänäkesänä!!!! Muut ovat lapsettomia, paitsi yhdellä parilla on puolivuotias, joka ei siis vielä liiku ja nukahtaa helposti mihin vaan... Mikä juttu!! Ekalle reissulle ei menty mukaan, kun neiti teki kipeästi hampaita, enkä raaskinut jättää kitisevänä hoitoon. Ja nyt ei siis enää saada kutsua lainkaan. Kyllä nyt jotenkin harmittaa........ Anteeksi purkaus, mutta johonkin pitää nyt marmattaa asiasta....
Onnellista odotusta kaikille odottajille!!Vauvakuumetta pukkaa täälläkin! :heart:
 
Tuolta kesäkuisista taas kurkkailen....meillä tuo rimpsu on hiljentyny melki kokonaan....
Birdie kyseli tuosta hoidossa olosta.... meillä on poikaa hoitanu pappa huhtikuusta asti ku ollaan oltu miehen kanssa yhtäaikaa töissä. Ite oon kolmivuorotöissä ni ei noita hoitopäiviä oo viikoolle ku yleensä pari kolme.... Alussa poika oli illat ja ruokailut aika äkänen mutta ei enää oikeestaan nykyään moksiskaan.... Nyt on haettu pojalle hoitopaikkaa ja luulen että noi kiukkuilut alkaa uudestaan kun menee sitte iha vieraaseen paikkaan. Jos nyt jotain hoitopaikkaa saa ees....tarvis ens vkolla alkaa soitteleen että onks mitään tiedossa... ei hajuakaan miten Jkl:ssä on hoitopaikkoja.. Mutta mä uskon että teilläki noi kiukkuilut loppuu ajan myötä kun tottuu hoidossa oloon.
 
nukuttamisesta: juu, kyllä mäkin tiedän mitä se nukutusrumba on esikoisen ajoilta. reilu 2v jokaikinen ilta ½h-1,5h seisoskelin pojan sängyn vieres ja silittelin poskea yms. ennen kuin nukahti..toisen kans halusin toimia toisin ja onhan noissa lapsissa luonteensakin puolesta eroa niin tää itekseen nukahtaminen onnistuu kyllä hienosti tytön kohdalta, sit kun on onnistuakseen eikä hampaat tai muut vaivaa..tsempit kaikille nukutusrumban kans painiville.

jaahas..pitää mennä likka heräs toisilta uniltaan..
 
Hemuli: Joku virallinen hlökortti pitää olla lapsellakin eli joko se kuvallinen hlökortti tai sitten passi. Me saatiin Portugalin reissulla kärräillä matkarattailla lentokoneen ovelle asti sekä täällä Suomen päässä että Portugalissa. Vähänkö helpotti! Sit siinä koneen ovella pakattiin rattaat isoon pussiin ja teipattiin kiinni ja yhteystiedot vaan kylkeen. Joku kenttählökuntaan kuuluva kiikutti ne sitten samantien ruumaan (nähtiin ikkunasta ). Säästettiin se pussi, johon hki-vantaalla ne pakattiin ja käytettiin samaa paluumatkalla. Meillä oli ruuat mukana, mutta nyt en ehkä enää kaikkea ottais, kun syö ns. normaalia ruokaa. Puuropusseja oli, samoin nannia ja purkkeja. Nyt ehkä enää vaan nuo puuropussit ja muut paikallisesta marketista. Ehkä jotain maitoja vois ottaa täältäkin, hylapurkkeja tai muksun maitojuomia. Meillä lentomatka (5h) meni yllättävän hyvin. Ostettiin pojalle menomatkalle uus lelu ja sit ihmeteltiin koneen ikkunasta ja käytävällä kaikkea. Ja syötiinkin pariin otteeseen. Menomatkalla unet maitto 40min, mut paluumatkalla jo 1h20min! Jee :) No joo, mutta näillä eväin meidän reissu ainakin meni oikein mukavasti! Minne päin ajattelitte lähteä?

Käytiin aamupäivästä Korkeasaaressa ja oli kyllä huippureissu! Oltiin melkein ainoita siellä, kun mentiin heti kun aukes. Tiikerit, leijonat, ilvekset ja muut kissat oli kaikki hereillä ja tepasteli ihan pojan naaman edestä! Ja pentujakin oli monilla ja nähtiin kaikki. Karhutkin intoutui leikkimään vesialtaassaan ja yleisönä oltiin vaan me ja yks toinen perhe. Toinen ihan innoissaan kiljui ja nauroi elämille :) Hieno reissu ja ihanan vähän ihmisiä. Sit kun oltiin kotiin lähdössä niin olikin jo kaikki paikat tupaten täynnä. Kerrankin hyvä ajoitus...

Nyt ompeluhommiin. Ystävä sai eilen pienen tytön ja ajattelin ommella vähän kestovaippajuttuja lahjaksi, kun sitä aikovat kokeilla.
 
Hemuli, meilla on edessa nyt 6. tai 7. lentomatka. Matkarattaiden kanssa riippuu nakojaan lentoyhtiosta ja lahtokentasta, loma/reittilennosta. Helsinki-Vantaalla harvemmin saa rullailla koneen ovelle asti kun kentalla on rattaita saatavilla. Niissa taitaa tosin olla kaikissa turvavyo rikki! Mut sitten on pienia ostoskarryja joissa on istuin, niissa ma olen Eevaa kuskannut. Paluumatkalla yleensa on saanut ottaa rattaat koneen ovelle asti, joskus ne on tuupattu ruumaan mutta joskus on ihan jossain matkustamossa jemmassa. Henkkarit pitaa olla, passi varmaan napparin jos EU:n ulkopuolelle joskus menossa, on sit valmiina. Ruoka ja maito.. mun henkilokohtainen mielipide on se, etta samaa maitoa ne lehmat pukkaa ulos maassa kun maassa ja kaikkialla syodaan ruokaa. En siis lahtis raahaamaan mukana, paitsi puuroja ehka kun niita saa aina nihkeasti. Maastakin riippuu tietysti ja siita onko erikoisruokavaliolla.

Takas pakkaamaan. Nyppii niin koko puuha, nakkaan kohta mereen kaiken ja meilla on kainalossa passit ja hammasharjat kun tullaan.
 
matamimimmi: meni jossain vaihees tavismaito jotenki mukista. nyt ei sit millään oikein. mehua joisi mut ei sitäkään viitsisi tarjota jatkuvasti. :( 2-4 kertaa toiki tississä roikkuu.
punasta maitoa kokeilin sinisen sijaan ja sitä nokkiksesta vähän joi jopa. et en tiiä sit miten ton maidon saisi muulla tavalla maistumaan. tissi on kuitenki tosi tärkeä tuolle edelleen. ja ei ilman sitä varsinkaan yöunille mene :ashamed: vettä hörppii väliin kans. et jotain aina saa tissin ohella menemään. mut ei sillai et ilman tissiä pärjäisi. :ashamed:
 
Matamikokeile tota punasta - maku varmaan lähimpinä tissimaitoo. Mitenkähän tota neste riittävyyttä voi oikein punnita? Onpa sulla kimurantti tilanne. Pääasia kuitenkin että jotain saisit meneen vaikka kaakaoo, mehua tms. Yritin ajatella tän psykologisesti....pitäs saada delux hyviä makuja tisun sijaan niin ehkä sitä kautta taaperoinen alkaa tutkaileen avarammin tarjontaa :D

Nukutus ja muutTälläinen kuuluu tähän persoonan rakentumiseen eli se pieni minä kasvaa ja tahtoo :D Meillä on tämä sama syndrooma. Annetaan maitopullo ja häipätään huoneesta ja sieltä joko kuuluu karjaisu tai sitten ei - joskus tanottaa pullo kädessä pyytäen lisää maitoa ja joskus karjuu....sitten vaan toimitetaan prinsessalle maitoa lisää tai jäädään viereen. Uskoisin että 80% on ihan kasvamista eikä hammaskitinää. Jos olisi hammaskitinää niin sitä pidettäis sitten pari päivää 24h/vrk eli tuskin sitten juuri iltasella. Taustalla voi olla sitten masuvaivoja kitinä päivinä johtuen esim. syödystä hiekkamäärästä :headwall: meille on tullut kivien syönti vaihe :headwall: :headwall: tänään tais nielasta jonkun murikan, nyt vaan tiiraan lähetykset :D

Ärsyttääkö ketään miehen töistä tulo myöhässäMua aina välillä juippii ja ihan kunnolla. Sitä laskelmoi että kohta iskä tulee ja pääsee ite henkäseen omia ajatuksia...no onpa tyhmää olla tällänen kiukkusaara noinkin pienestä.
 
kirsikkatomsku: meil tyttö laittaa suhun kaiken mahdollisen. ei taida olla mitään mitä ei olis maistellu ;) koskakohan tää "kaiken maistelu" vaihe menee ohi?

jaahas, nyt on muksut sängyissään ja me miehen kans mennään naapuriin ämpärin kans noukkiin vadelmia :p otetaan tuo itkuhäläri mukaan varoiks vaikkei meiltä oo naapuriin kuin 100m ehkä ja kun ovetkin on sepposen selällään niin eiköhän tuon sit näe ja kuule jos jompi kumpi noista herää..
 
Kurpitsainen; Meillä oli vähän taukoo tosta suuhun tunkemisesta ulkona. Hiekkaa aina menny - mut kivet on ny se tosi POP. Toivottavasti menis nopeesti ohi. Meilläkin on vadelmatalkoot, tosin teinit kerää ja minä syön - näin meillä. Tiukka linja, jotain niidenkin tarvii tehdä ja kun pihas on puskat ni ei muuta keräileen ja leipää tienaan. Tässä jos jossain näkee lasten todelliset minät - yksi kerää innolla (tietää että siitä voi seurata palkintoa) - toinen ei kerää ellei tienestistä sovita - kolmas kerää=syö keräämänsä ja vähän jää talteenkin. Luonteista sen verran ahkera on todella luotettava ja varmasti läpi elämänsä, keskimmäinen lintsaa ja pinnaa kaikesta, penkoo kaappeja ja jättää tyhjät keksipaketit TÄN KANS MATSATAAN JOKAINEN PÄIVÄ, tällä hetkellä huoli kova. Sit taas kolmas on harmiton ja säyseä, luotettava & mukavuuden haluinen. Kaikille ollut sama kuri & kasvatus.
 
Nukutus...Meillähän on ollut pojalla ongelma nukahtamisen kanssa tasan aina,laitokselta asti. Joku siinä mätti,siirtymisessä valveesta uneen.... Kadun niitä kikkailuja kun yritin "koulia" nukahtamaan omaan sänkyyn jne... monta kk meni 2h nukuttaessa. Tosin sitä ennen ei nukahtanut syliinkään kuin huudon kanssa. Sit kun rupesin viereen nukuttamaan,niin avot... eipä juuri oo ollut ongelmia sen jälkeen. Toisen kanssa meinaan kattoa millanen on luonteeltaan. Jos nukahtaa omineen niin hyvä,jos ei niin muitta mutkitta viereen vaan. Helpommalla päästään kaikki =)

Meillä ei laiteta suuhun enää normisti mitään,mut sit kun väsyy esim.hiekkiksella leikkimään niin alkaa maistella kiviä. Laittaa ne huulien lähelle kattoo minuun ja samalla avaa hitaasti suuta ja odottaa et puutun asiaan...eli ärsyttää tahallaan :LOL: Kyllä sinne sit hiekkaakin joskus eksyy...

Meil on ruvennut maitoo menemään ihan mahdottomasti,saa laittaa lisääkin pariin otteeseen :eek: Kevyttä juo,rasvatonkin menee yhtä hyvin =)

Hoidossa olosta... Mun äiti hoitanut poikaa ainoastaan ja hänen kans kun on muutaman tunnin niin ei oo huomaavinaankaan kun tullaan kotiin... mut nukuttaa ei edelleenkään sais kun äiti ja olkoon niin. Sit kun poika alkaa ymmärtämään enempi asioita voi jo vähän jutella et mummu on tulossa nyt nukuttamaan jne... eikä tunnu itestäkään pahalta jättää =)

Mulla on huomenna jo eka neuvola...olis antanut ens viikolle ajan,mutta kun lähetään sunnuntaina sinne mökkireissulle,niin on nyt sit jo huomenna aamusta...
 
Mäkään en usko, että meidän parin kuukauden levottomat nukahtamiset / nukutukset johtuis hampaista. Vaivaahan toki hampaat jo kauan ennen puhkeamista, mutta uskoisin kans, että vaivaisivat muulloinkin kuin nukkumaan mennessä. Mutta nyt siis tilanne helpottanut eli kehitystä on taas tapahtunut :) Muutoin taitaa nuo ekat poskihampaat tulla melko helpolla. Joinain iltoina/öinä on heränny vähän kitisemään, mutta hiljentynyt kun ollaan käyty kääntämässä kyljelleen eli ei ehkä kuitenkaan hampaista johtuvaa. Katsotaan yltyykö vielä jossain vaiheessa.

Meillä menee kans nyt maitoa ihan hirveitä määriä. Vähintään 2dl menee aterialla 3-4 krt päivässä ja menis varmaan enemmänkin :eek: Tosin poika juo vettäkin ihan hurjasti ja sen huomaa, kun vaippaa saa vaihtaa 1-2h välein, kun muuten tulee joka tuutista läpi! Tänään tais lipaista vajaan litran vettä, kun joi pari sellaista Emman sporttipullollista ja pari nokkamukillista. Ei kai ny niin kuuma ole??? No, pääasia, että juo :)

kirsikkatomsku:
Joo, kyllä muakin ketuttaa, jos mies ei tulekaan ns. ajallaan kotiin vaan soittaa/laittaa viestiä just ennen ku olis normisti tullu, et tuunkin vasta seuraavalla tai sitä seuraavalla bussilla (niitä menee siis aika harvoin täällä :) ). Onneks noin käy melko harvoin ja voin vain kuvitella miten räjähdyspisteessä oon koko elokuun, jos mies ei tulekaan ajallaan kotiin JOKA päivä :saint: Mun kroppa on ihan rikki joka ilta, kun on päivän puuhannu tuon nassikan kanssa ja tehny kotihommia... Oma aika on sit sitä, et makaan raatona, sen sijaan et tekisin jotain omia juttuja. Mur. No, ohimeneviä särkyjä...

kurpitsa: Mäkin haluan vadelmia! Eilen keräsin tuolta metsän laidalta pojan kanssa puoli litraa, mutta sit petti selkä ja piti klonkata kotiin. Nyt vaan haaveilen, et joku keräis meillekin vähäsen pakkaseen :/

Repa: Mukavaa neuvolaa! ;)
 
Ai niin, meillä ei hiekkaa oo syöty koskaan, mutta ihan pieniä kiviä meni jossain vaiheessa. Nykyään ei enää. Tällä hetkellä ainoat, mitkä löytää suuhun ulkona, on marjat. Niiden kanssa pitää kyllä olla tosi tarkkana, sillä poika on niin hulluna kaikkiin marjoihin et pistää suuhunsa kaikenlaiset näkemänsä marjat... Onneks täs meidän nurkilla ei ole mitään myrkyllisiä, mut ihmettelen kyllä miten raa'at aronian marjatkin maistuu, yööööök.
 
Miä lähen lauantaina sairaalaan iltavuoroon töihin =) ...jännittää alkoi ihan kamalasti :whistle: ...no ehkä ne työjutut muistuu mieleen...apua...

juominen...meillä tarjottu kaikkea punaista maitoa, mehuja, piimää ym...mikää ei mene, ihme asia on se nyt, et viime päivinä ei ole maistunut edes tissi :/ ...olen ajatellut, et johtuisko hampaista?

erinäisten asioiden suuhun laittaminen...neiti laittaa suuhun kaikkea |O...paras on miun hius, joka yleensä roikkuu toisesta suupielestä :D ...kiven laittaa suuhun ulkona ja pitää sitä suussaan vaikka kuinka pitkään...sitten alan ihmetellä miksi tuo lapsi on niin hiljainen :LOL: ...toivottavasti menee kohta ohi...

repa...mukavaa neuvolaa ja kerrohan sit kuulumiset =) !
 

Yhteistyössä