TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Kaikkia ihmetyttaa kun Eeva on niin ison kokoinen ja oloinen, kun se osaa juttuja jne. Ilmeisesti taman maan lapset on sitten hitaita muutenkin kun pituuskasvussa koska minusta Eeva on ihan normaali 1-vuotias eika mikaan supernero ja hurjana muita edella. Viimeksi tanaan sai ihmettelyja kun yritti kiiveta aurinkotuolille (sellaiselle petimaiselle matalalle). Kukaan ei muka ole nahnyt aikaisemmin kun 13kk kiipeaa sellaiselle. Mua vaan nauratti, etta mita olisivat mahtaneet Summerin Pepista tuumata, se kun naytti Eevalle kiipeilyn jaloja taitoja jo kuukausia sitten. :LOL: Muutenkin vahan hoh-hoijaa tama ihan jatkuva palvonta ja ihastelu ja ihmettely. Koko ajan joku sopertamassa "katsokaa, katsokaa nyt!". Ei siina muuten mitaan, mutta kun Eeva nyt luulee etta se on suurien aplodien paikka kun se esmes avaa suun kun syodaan. Joka kerta hyvahyva ja loistavaa kun suu aukeaa. Ja minusta se ei ole mikaan hurraamisen paikka, se on itsestaanselvaa etta suuta availlaan kun syodaan. Etta mita seuraavaksi. "Ooh, Eeva hengitti! Brava, brava Eeva! Ja huomio kaikki, hengitti uudelleen, fantastico! Ja taas.. ja taas.." Huoh.

Summer, meilla on kotona yhden tosi hyvan ohje.. mutta se on tosiaan siella. Mummu sen kopioi sulle kylla jos haluat kayda hakemassa. :D Se on jostain lehdesta.. mutta en muista mista. Tosi hyodyllinen vinkki siis. Oon joskus tehnyt talla; http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/22871/Juustokakku ja hyvaa tuli, mutta vaatii kylla kirpean kastikkeen koska on aika raskas sellaisenaan. Ma tein kastikkeen vadelmista ja tilkasta sitruunamehua.

LC, tervemenoa. :) Perasta tullaan, 3 viikon paasta. Ja Londooseen sit syyskuussa, Eeva saa sen MPR(?)-rokotteen elokuun puolivalissa eivatka oikein suosittele matkustamista pariin viikkoon koska voi nousta kuume.
 
Mitenkähähän pitkä pinna mulla onSiis joo, nyt pakko vuodattaa ommaa nappoo....Päivät oon täällä jumalan kämmenellä yksikseni - tosin rakastan tätä. Päiväänhän kuuluu lasten ja kodin hoitoo - kuten meillä kaikilla. Mies tulleepi kotia, on pari tuntia ja sit jo lähtee järvelle kalaan ja siinä se vrk on kulunut. Eilen ol vähän ajelemassa kaverin vesiprätkällä. Eikös kuulosta aika tutulta? Mull varmaan tulee kerta stoppi ja lähetän tuolta SiljaLinelta txt viestin että pärjäilkää mä oon täällä ny pari päivää :D :D :D Tällänen pönttösaurus olen - lähden sit aika lennosta kun seinä tulee vastaan. Mullakaan ei tota omaa aika ole, jumpparyhmien ohjaus on mun työtä - ei siis omaa vapaata ilman aivoja. Tiedän että oon aika siinä hilikulla että lähenkö pariks yöks hotelliin tai vaikka laivalle täyshoitoon :D Näin KirsikkaTomaatti tänään.

Kaikille yhteisesti hurjasti ajatuksia =)
 
MarmottaMua sitten naurattaa toi teidän belissimo bravoo -linja :D Saat vuokrata suomen kamaralla pelle hermannin neidille kotiin :D Ei vais, ihanaa kun toisesta niin tykätään. Nauti kun voit kun tiijät että täällä ei paljon puhista edes näille maailman suurimmille taapero valloittajille. Voi että kun mua niin hymyilyttää - pelastit mun illan :wave:
 
Huomenia..

Matamille vaan kiitosta vierailusta ja ellille tietty myös =) Lapset oli niin sulosia taas keskenään...ihanaa kun alkavat enempi ja enempi ottamaan kontaktia toisiinsa :heart: Nähdään taas pian :wave:

Mukava kuulla teistä kaikista ketkä harvemmin käytte :wave:

Marmotta,Aika lutusta...voin kuvitella Eevan paistattelemassa huomion keskipisteenä,voi olla raju pudotus todellisuuteen täällä suomenmaassa :D Tosin voisin miäkin ihmetellä ja huutaa bravoo kun näkisin teitin likan höpisemässä,kun Eevalla on niin mittava sanavarasto verrattuna 1vuotiaisiin ketä minä tunnen =)

Mikähän tolla ipanalla on... oon parina päivän kattonu et kun nostan normisti kainalonalta syliin niin herran ilme on jotenkin tuskanen ja tänään veti naama punaseks ja meni sellaseks pökkelöks...ikäänkuin saattuis ja vääntäisin jotenkin luonnottomaan asentoon :/ Ei kyl reagoi muuten mihinkään paineluun tms...



 
Marmotta: :D , Eeva on tähti

Voihan jestas sentäs et väsyttää, meidän pojalla 1 kk sisällä toinen korvatulehdus. Toivottavasti ei kierre alkas niinkun esikolla oli.

Kirsikkatomsku :hug: pitkää pinnaa sitä kyllä välillä koetellaan.

 
hyvää lomailua naukuri..en muistanutkaan että ootte matkoilla..sielläkin raskaus jo noin pitkällä, niin se aika kuluu =)

lc:ei meilkään tyttö tajuu jos silt kysyy mis nenä tai mis korvat yms. ruokailun päätteeks kysyn aina onks masu täynnä niin silloin aika usein taputtaa masuaan..

mul on kans ollu jotain kesämasista ollut viime päivinä..seinät kaatuu päälle..tekis mieli lähtee miehen kans jonnekin hetkeks..mietittiin just että kuis usein ollaan oltu yön eros lapsista sitten tän viimeisen 4 vuoden aikana niin hetken siis mietittyä todettiin että yks yö ja se oli tos kaks kuukautta sitten kun oltiin laivareissulla..olis kyllä kiva saada joskus lapset yökylään mut eipä se onnistu kun ei oo niitä lapsenvahtei saativalla täs lähellä..mut jos jatkos yrittäis ees kerran vuodes saada yks yö niin että pääsis miehen kans tuulettumaan..

pitkä pinna: mikäs se semmonen on :snotty: mul on varmaan maailman lyhkäsin pinna ja ärisen vähän väliä..mistäs sitä pitkää pinnaa sais ostettuu..?

aamu alko vaihteeks taas 4:35, en tosiaankaan ollut valmis heräämään ja otin tytön meidän viekkuun mut eipä tuo siihen nukahtanut joten herättävä oli mut jaksoi tuo olla hereillä kuitenkin 3,5h ennen kuin päikyille vein..muutaman aamun jo nukkui 6-6:30 asti, voi kun oli ihanaa saada nukkua noin pitkään..no just nyt se jo heräilee tuol vaik on nukkunut vasta ½h :eek:
 
Meil on muutes nyt aamut alkaneet taas ihan normiin aikaan kuuden jälkeen,yleensä 6.30 tietämillä...
Kurpitsalle voimia aikasiin aamuihin,.ei se kyl kivaa oo...ottaispa teidän mukelokin tavaksi nukkua edes 6.
 
Huomenta,

iina sä todellakin kohta synnytät :) kuten muutkin syysmammat aika kuluu niin nopeesti.

Puhuminen, sanat meillä hauva ja vauva on ne viimeisimmät ja hauva oikein pop.

mitä taaperot pitää eläimistä? mun vanhemmillä labbis ja se on ihan ykkönen. Hauva, hauva :) ja neiti veivaa koiran edessä. Ei enää yhtään pelkää ja koira jo niin vanhus et antaa toisen rauhassa touhuta.

Neiti repi vaipan rikki.. pitää mennä kerää sitä mössöä. :wave:
palailen taas paremmalla ajalla.
 
Heisan! Onnea odottajille - loppumetreillä jo moni! Ja onnea kaikille uusille taidoille - ihanaa seurata näiden pienten kasvua. Aivan mahtavassa vaiheessa mielestäni nyt - joka päivä oppivat jotain uutta! Ja sitä riemua, kun hoksaa osaavansa uuden asian! Meillä kävellään nyt ihan tosissaan, sisällä ja ulkona yhtä lailla. Sanoja tulee vaan muutama: äiti silleen "äääääeti" tai "ääääetiääitiäiti"-lausuttuna, hauva, -mppu (lamppu), ksss eli kissa ja ponteva pään ravistus kun tarkoittaa ei. Ja kovaäänistä käskytystä kun tahtoo jotain. :)
Onkelmana meillä olis päikkärit.... Miten ihmeessä saisin neidin päiväunien määrää vähennettyä, kun nukkuu öisin 20.30 - n.06-07. Kuudelta herätessään on ihan unikamaa jo kympiltä.... Ja sit uudestaan kolmen maissa. Ja liikaa päikkäreitä nukuttuaan ei yöunille menosta tahdo tulla mitään.... Miten ihmeessä saisin siirryttyä yksille päiväunille? kuudesta ei todellakaan jaksa valvoa puolillepäivin, eikä yhdestätoista(aamu-unista) iltakasiinkaan..... Hjelp!! :)
 
ani: voi, kunpa tietäisin..meil yritettiin kans siirtyä yksiin uniin mutta kun tyttö herää jo niin aikaisin niin jaksoi valvoa nippa nappa sinne 11 asti ja sit nukkui vaan 1h15 min niin eihän se niillä unilla jaksanut valvoa iltaan vaan kiukkus vaan koko ajan joten nyt meil mennään yleensä 8 pintaan ekoille päikyille ja sit toisille päikyille 13 pintaan ( yhteensä annan nukkua 2,5h ) ajattelin mennä nyt tällä rytmillä kun ei tytöstä oo siirtymään yksiin uniin. kuinka paljon teil nukutaan päikkäreitä?

eläimet: meil on naapuris sellanen kiltti koiravanhus niin sitä tyttö kurkkii välillä aidanraosta ja kikattelee mut ei oo uskaltanut vielä tehdä lähempää tuttavuutta mut selvästi on kiinnostunut =)

 
Eläimet,Kassu on hulluna kissoihin ja koriin ja muihin... haluais kaikkia mennä heti koskettamaan... myös sorsia ja siilejä :D

Ani,Meillä herätään samoihin aikoihin mut saan pidettyä pojan hereillä niin et puoli 12 on unessa aikasintaan...yleensä. Pojalla kesti jonkin aikaa ennenkuin tottu rytmiin,oli siis aluks tosi väsy,mut nyt jaksaa hyvin. Oon koittanut keksii ulkoiluu tms. just 10 jälkee ettei huomaa väsymystä. Nukkuu yleensä 1.5h ja jaksaa valvoo 19.30. Syödään iltapuuro n.18.30 ja siitä sit iltatoimet ja unessa siis 19.30.

Sitte shokkiuutinen..... matami,olit oikeessa. Mulla on siis menkat ollu myöhässä,mut kokoajan menkkaoireita. Muita oireita ei. Nooh,matami uhkaili sit raskaudella eilen,joten ajattelin et varmistetaan se pois päiväjärjestyksestä.
Ja kappas,vahva viivahan se siihen pörähti... :eek:
Vahingosta ei kai aikuisten ihmisten kesken voi puhuu,mut yllätys kuiteskin... tuli lähes pelkästään silmiin katsomalla tää raskaus. :whistle:
Toki ihan alussa vielä et mitä vaan voi tapahtua...maaliskuussa olis laskettu.
Huh,aika pyörällä oon päästä...mies oli kans yllättynyt,mut ihan mielissään ajatuksesta joten ei kai tässä sit mitään....koitan tottuu ajatukseen :p
 
Repa onnea uutisesta..
Kuinkas moni toukotuhisija vm. 2008 onkaan jo saamassa pikkusisaruksen, aikasta moni...ihanaa :heart:

Minä eilen aloitin vauvan vaatteiden pesun, nyt narulla roikkuu harsoja. Pitäs varmaan jotakin vaaleanpunaista tilata/ostaa ettei tuu ihan traumoja pikkuselle veljen vaal.sinisistä vaatteista. =)
 
Pikaisesti lukemassa kuulumisia pitkästä aikaa ja taas pitää juosta - pääsen yksin huonekalukaupoille, kun mies on lomalla =) - joten palaan pidemmän kirjoituksen kera myöhemmin!

Repalle kuitenkin jo sylintäydeltä onnea Nealta ja minulta!!! :hug: :flower: IHANAA, kun odottajia tulee lisää.

Itsellä menossa jo 30.viikko eli loppusuoralla vedellään :D Vielä kun jaksaa muuton ja uuden talon sistustamisen niin sitten saa ehkä viikon pari levätä (levätä Nean kanssa - ?? :LOL: ) ennen kuin pitää alkaa valmistautumaan pikkuisen vauvan tuloon :heart: En malta odottaa, että pikkusisko tuolta ulostautuu =)

Nea on enkeli ja meillä kaikki hienosti! Nukkuu nykyään jopa 7:30 saakka aamuisin, vaikka nukkumaan mennäänkin edelleen 19-19:30. Päikkyjä nukkuu n.klo 12-14 ja syö nykyään tosi hyvällä ruokahalulla ja on alkanut kiinnostumaan paljon enemmän uusista mauista ja ruoka-aineista. "Aikuisten ruokaa" syödään jo melko paljon, mm.makaronilaatikko, keitot ja muusi minkä tahansa kanssa ovat herkkua. Purkkiruokaa en enää pysty antamaan, kun ITSEÄ OKSETTAA niiden haju niin paljon :/ Nokkamukikin kelpaa ruoan yhteydessä ja oppipa viimein kallistamaankin sitä mukiansa!

Mutta nyt pitää lähteä Boknäsille tilaamaan kirjoituspöytää ja tuolia - palaan asiaan! :wave:

PS. Edla ja Merika koska treffataan???? Koitetaanhan ehtiä ennen kuun loppua, kun meillä on muutto 31.7. ja sen jälkeen aika menee kyllä sisustaessa, leikkimökkiä maalatessa ja muussa touhussa!
 
Repa, onnea :heart: Mähän sanoin sulle et mulla likan oottaminen alko just noin, et oireet on mut punasta ei vaan tuu ja kysyin et voiskos se olla mahdollista? Nonnih, kevätvauva-10 siis tuloillaan. No toivottavasti ehdit ennen sitä nukkua hiukan varastoon :)

Carmen, kyl mä luulen, et ihan lähiaikoina oltais tulossa :D

Osoittelusta, ei oo ikinä ollu missään määrin kiinnostunut näyttämään kysyttäessä yhtään mitään :eek: Toki kyllä tietää ja tajuaa paljon, mut eipähän halua näyttää sitä kuinka paljon osaa :headwall: :D

Purkkiruoat, eipä paljoo nekään nappaa, et kotiruokaa pitää tehä neitille. Nyt se vetelee tuolla tyytyväisenä nuggettia :)

Nokkis, ruoalla menee hiukan mut pullosta ei luovu, ei sitten millään... hmph..

Jahas, meenpä takas tohon sohvalle sairastamaan :(
 
Repa, vautsi! :heart: onnea onnea! :heart:

Marmotta, :D Eeva on sitten tähti siellä! toinen saa nauttia keskipisteenä olosta täysillä. Mitenköhän ihmettelee kun tuutte tänne hiljaseen ja rauhalliseen paikkaan. Kiitti ohjeesta!

KirsikkaTomaatti, kuulostaapa sun arki ihan mun arjelta :/ Kyllä sitä ittekseen huushollia tulee paljonkin pyöritettyä....omaa aikaa tarvisit sinäkin! ai että oliskin ihanaa ite painua kalalle ja istua siellä hiljasessa ihan yksin. Asutteko kuinka syrjässä? me ollaan täällä kans sillai että harvoin ees kukaan käy kylässä. Montakos lasta sulla onkaan?

Ani, samaa tässä on mietiskelly kun sinäkin. Yhtiin uniin ollaan yritetty siirtyä, mutta hankalaa on :/ kahdet unetkin on jo liikaa kuitenkin...vaikee kanssa saada illasta nukkumaan. Tänään mennään yksillä, mutta ilta on hankala kun on niin väsy jo. Toi oli ihanaa kun alko pesemään vauvan vaatteita...ne näytti niin hurjan pieniltä kuivumassa.

Kurpitsa, :hug: Olishan se hurjan tärkeetä, että pääsis joskus lataamaan akkuja ja unelma vielä että miehen kanssa yhdessä. Pienikin irtaantuminen arjesta auttais. Jos teillä ei ole mahiksia yhdessä päästä lähiaikoina...niin menisit vaikka yksin yhdeksi yöksi esim jonkun ystävän luo. Huilailisit ja nukkuisit aamulla edes pikkasen pisempään...

Puhe, kaikenlaista yritystä ja jotain mistä saa selvää, mutta aika vähissä vielä on. Että marmotta kun palaatte, niin eeva puhua pälpättää suomea ja italiaa ja peppi sanoo edelleen että äää-ä :D

LC, se oli kiva se jukupark. Ennen ei olla käytykään että sillai en osaa sanoa oliko ennallaan. Ilmeisesti jotain niitä isoja hurjia vesiliukumäkiä on uusia. Me ei niissä oltukaan, mutta kyllä siellä pojalle tekemistä riitti ja peppikin jotain sai tehdä (olis halunnu joka paikkaan). tervetuloa suomeen!
 
RepaaaaaaaaaaaaaaahVoi eeeeeeeeeeih - onnea. Hitsi kun naureskelen sulle, sinä joka oot niin täällä manaillu että toista ei ny tuu vähään aikaan kun tän ekan kans sitä ja tätä :D :heart: :D Hihhei. Onnea ihan toooooosi paljon. Kahta samanlaista ei oo, että todennäkösesti pääsetkin sitten ihan super helpolla ;)

SummerSyrjällä asutaan juuh. Meillä on omaa rantaa, järvimaisema ja lehmät näkyy ikkunasta sekä kumpuileva maalaismaisema. Ketään ei ole näköpiirissä. Viihdyn kyllä erinomaisesti ja tykkään touhuta. Ehkä tässä eniten ärsyttää se, että touhuaisin mieluusti paljon enemmänkin, mutta kun se on mahdotonta tälläsen pienen taaperon kans. Mies kyllä hoitaa paljon Maijaa, siitä paremmaksi ei varmaan kykene...mut sit se osaa kyllä lähtee kalalle yms. rentoututuun. Minä en. Mulle tulee pata kerralla täyteen ja lähden sit vaikka etskuun äkkilähdöllä ja soitan kentältä että Ciaaaaaaao :D Lapsiahan mulla on 4, isot teinejä. Meillä on rampannu väkee kylässä, miehen kavereita enempi, mutta pakko ollu sitäki jarruttaa ku porukka tulee tänne vähän niinku lomalle täyshoitoon :headwall: Tosin onneksi on sellaisia jotka ikäänkuin kuuluu ns. kalustoon. Ottaahan toi kukkarollekin jos joka vkl tänne tullaan syömään fileet ja vartaat kulinaarisen viini kera :headwall: Oon nyt ollu tiukkana siitä etten jaksa pitää motellia. Sit nää illanistujaiset menee yleensä vähän siihen että mulle avaudutaan...joo en jaksa sitäkään kun en saa selkeetä seinää työn ja vapaa-ajan suhteen koskaan. Oon tottunu oleen kodin Moulinex ja hommat sujuu näppärästi, mut rajansa kaikella :D

Ani Ei varmaan kannata tehdä mitään, uskon että menee ohi itekseen. Meillä valvottiin illalla pitkään - käytännössä yöhön n.22-23 meni nukkuun. Saatiin sitten pituutta aamuun ja siitä ne sitten siirty. Maija on ollu niin hyväntuulinen iltaisin, siksi onnistunu tämmöinen ajatus - ja tietty kun miehen mielestä noi illat oli ihania maijan kans. Nyt ollaan ns. opusten mukaisissa uniajoissa, vaikka toisinaan tämä iltatähti tuikkii täällä :heart:
 
Kirsikkatomsku...joo,juuri näin. Oon retostellu puolelle sukua kun ovat kyselleet et koskas seuraava,että ei me ainakaan vielä vähään aikaan semmosia harkita :ashamed: nooh... tiedä mitä täs viel käy.

En nyt osaa keskittyy kyl mihinkään. :|
 
Kyllahan Eeva nauttii tasta huomiosta, mutta mita ihmetta ma teen yksikseni Suomessa? Ei mulla ole kahdeksaa katta, en voi samaan aikaan syottaa, taputtaa, ihastella, leikkia, rummuttaa poytaa ja kutitella varpaita. Eeva-parka, koittaa kylla kovat ajat. :)

Kirsikkatomaatti, ilmoittele sit taalla kun Silja Line kutsuu, mie lahden mukaan! Mulla on vahan samaa, venyttelen pinnaa hurjan pitkalle mutta sitten on menoa kun se oikeasti menee. Olis ehka helpompaa jos osais paastella pikkuhiljaa hoyryja ulos, ei tarvis sit kerralla niin kovasti.. vaikka nykyaan se kovakin on aika laimeaa, enhan ma tosissaan voi noin vaan mihinkaan lahtea tai edes tuuletella riitelemalla armottomasti ja heittelemalla tavaroita kun ollaan Eevan kanssa kahdestaan. Ja niin ihana ja helppo lapsi kun se onkin, niin loman tarpeessa kuitenkin.. olis ihanaa olla edes hetki jotain muuta kun aiti.

Oon odottanut kun kuuta nousevaa yksia haita taalla, mutta ne on peruttu. Morsian on se, jolla todettiin keuhkosyopa ja tanaan ne pakotti sen aloittamaan kemoterapian. Taas ihan avuton olo kun mitaan ei voi toisen puolesta tehda. Ja niin vaarin, etta pahoja asioita tapahtuu koko ajan hyville ihmisille! Eevan isankin tila menee huonompaan vaan.

Mutta hyvakin uutinen sentaan, onnea Repa! Hienoahienoa.
 
MarmottaJuu, ilmottelen kun SiljaLine kutsuu :D En riitele tai heittele tavaroita - enään - sillon joskus 20v sitten tuli niinkin tehtyä :kieh: Täs omassa jutussa en tohtisi toisen ihmisen nautintoja rajoittaa kun ne on kuitenkin hyviä asioita :D Oon vaan katkera kun en osaa kans ottaa tollasta parin tunnin sessioo itelleni vaan mun täytyy olla so far away kaikesta. Hih. Noh, mut täällä kotona on aina tekemistä eikä mitkään kotitytöt lopu keltään tekemällä.

 

Yhteistyössä