TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

meille pukkas taas huonoja uutisia. esikoisella ollu heikotuskohtauksia ja meinannu pyörtyä. eilen kävin lääkäris ja löyty rytmihäiriöitä sydänfilmissä ja lievä sivuääni sydämestä. ( ja myös pikku miehellä tämä sivuääni,joka on tosiaan erityyppinen ku isomman)
mutta maanantaina sit keskussairaalaan ottamaan selvää mikä siinä vialla. pelottaa siis niin vietävästi jo etukäteen mitä tuleman pitää. tosin voipi olla täysin mahdollista et kyseessä on täysin viaton juttu. mut mä ku oon tälläne noiden lasten kans et pelkään niin kauan kunnes olen varma ettei mitään ole.. :'(

tänään näkyy olevan vielä ainaki pilvetön taivas =)
täytyy ulos painuu heti ku noi apinat heräilee. menny unille meno nyt loman aikaan niin myöhään et aamulla nukkuvat 10-11 asti sit.
mut onpaha oma tovi aamusta naputella koneella =)
 
nemika: voi teitä, kunpa ei mitään vakavaa kuitenkaan olis.. jaksamisia ja halauksia lähettelen :hug:

näyttäs tulevan sateeton päivä..ihanaa! ulos painutaan heti kun tyttö tuolt heräilee ekoilta päikyiltä ja saamme syötyä lounaan..

 
Päivää

Näinhän se menee et yks nukuttu yö ja sit perään aina vähän huonompi,mut joka toinenkin on ihan jees :D

Majj,Kyl miä niiku hokasin et meinasit juurikin tuota...mut ratkaisuksi ajattelin et annat neidin syödä itse ja samalla hiukan avitat,koska tosiaan muuten ei vältsist saa masuaan täyteen =)

Nemika, :hug: Toivottavasti asiat selviää parhainpäin...jaksamista...

Hieno ilma tosiaan...meillä on tänään häät tiedossa. Ovat vasta klo 17 ja en pääse kuin vihkimiseen ja toivottavasti ruokailuun :p Mun äiti tulee siks aikaa pojan kanssa... hällä on työpäivä huomenna,siks pitää palata ajoissa,mut ihan ok juttu.

Menkkaharmeja osa 123... mul oli selkeet vaivat jo viikko takaperin mut ei näy missään :eek: Siis ollu koko viikon... vois jo pikkuhiljaa hanat aueta |O

Jep,nyt sohvalle lepäileen...

:wave:
 
nemika...voi harmi et tuollaista löytyi...toivotaan kuitenkin, et olis väärähälytys :hug: :hug: ! Tuollainen säikyttää kovasti ja vielä kun joutuu odottelemaan vastausta...

repa...miäkin niit oottelen...kun oireita on ja PINNAA KIRISTÄÄ :kieh: ....ei ala sit millää p#rkules....Mukavia juhlia
=) !!
 
Onpa tosiaan hissua. Ma en eilen tainnut kayda lukemassa ollenkaan ja ajattelin, etta saan tanaan urakoida tosissaan jutut lapi. Onko siella niin hyvat ilma etta kaikki on ulkona? Tanne on luvattu ens viikolle +37 astetta, nautitaan nyt viela tasta 'viileasta'. 30 pintaan taalla on kylla joka paiva, ihan siedettavaa nyt kun on tottunut.

Nemikalle :hug: toivottavasti ei olis mitaan vakavampaa kuitenkaan.
 
Heippa!

Hiljaista on juu...taitaa olla kaikki niin lomien vietossa, ettei ehdi tietokoneen ääressä könnätä :). Meilläki miehellä alkoi loma, joten ens viikolla lähdetään ihan Suomen sisällä reissuille...sukulaisiin ja kavereiden luo.

Meillä J otti eilen ensimmäiset askeleet :heart: . Ulkona oltiin ja naapurin tyttö houkutteli J:tä kävelemään luokseen. Hitaasti ja varmasti neiti otti viisi askelta :). Sisällä treenit jatkui, mutta vain 1-4 askelta. Tästä se lähtee pikkuhiljaa. J tunnetusti harjoittelee taidon hitaalla ja varmalla tyylillä, en ihmettelisi vaikka vasta 2kk päästä lähtis kunnolla käveleskelemään :D. Niin ja yöt on ollu nyt viikon verran rikkonaisia. Taitaa nuo ilman tukea seisomisharjoitukset ja käveleminen viedä yöunetkin, kun pitää 1-3krt herätä yöllä. Rasittavaa, alkaispa pian taas nukkua normaalisti.

nemika :hug: Toivotaan parasta, ettei ole mitään vakavaa!

Täällä sataa vähän väliä, mutta on silti lämmin. Aamupäivällä oli aurinkoistakin. Ens viikolle vois mun puolesta tulla helteitä B) , taitaa olla toiveajattelua!

Nyt saunaan... :wave:
 
MEilla on ollut kurja ilma...ja lisa harmina oli etta piti siivota pihalta lasin siruja kun joku idiootti oli pudottanyt lasin parvekkeeltaan meidan pihalle :kieh:

Nemika :hug: toivotaan et ois jotain harmitonta juttuu...

Marimintin
neitille onnittleut askelista :flower:

Uinnista viela, ma kylla varmaan annan menna ilman kellukkeita, mut miehen tueksi ja turvaksi varmaan hankitaan jonkinlaiset, siis et F kayttaa niita kellukkeita kun on uimassa isansa kanssa :D . JA kylla myohemmallakin ialla oppii uimaan ihan hyvin, eika mitaan vauva uinteja tarvii olla taustalla.

mitas viela, paa on ihan tyhja, huomenna laitan kasaan vaatteita ym kamaa jotka pitais raijata Suomeen, onneksi lennan BA:lla nii saan hienosti tuoda yli 20kg, kun matkustetaan kaksin... Ens viikolla sit tullaan, odotankin lomaa jo taysilla =)
 
majj se on varmaan tää kesä. Meillä ainakin niin paljon puuhaa -nyt istutaan tässä pöydän päässä koko perhe ja syödään pizzaa. Pikkunen ei syö sentään. Tultiin just mökiltä -käytiin uimassa ja illat vaan venyy. Yleensä E nukahtaa jo kasilta, mut tänään on outo ilta.

öitä :wave:
 
Meilläkin on otettu arat ekat askeleet, noin kolme kerrallaan ja ahkerasti treenataan :heart: Taaperokärryä kuljetetaan koko ajan olkkarista eteiseen ja siellä sit kiljutaan ku tarttis jonkun tulla kääntää kärryt :D Onnea Marimint teille kans ekoista askelista :)

Ja me ollaan kipeenä kans.. :( Eilen alko likka aivasteleen ja nenä vuotamaan. Viime yönä sitten alko ripulointi ja päästiin sitten puoli neljä viime yönä nukkuun :( Mulla on sit kurkku kipeenä -joten ihan sairastupaa olis täällä.

Nemika
, toivotaan et kaikki on ok :hug:

Turkuun ollaan edelleen joku päivä tulossa, numerot on jo pulessa oottamassa :D
 
Edlan ja Marimintin taaperoille onnea ekoista askelista,kohta jo juostaan ;)

Meillä muhitaan kotosalla enimmäkseen vaikka kesä onkin :/ Kun muutettiin tänne "landelle",niin on tullu ajokorttia ikävä moneen kertaan. Ennen en osannut kaivata kun keskustassa asuttiin,bussilla pääs helposti jokapaikkaan. Kyl täältäkin linjuri kulkee,mut suoraan pääsee vaan kaupunkiin ja kaikki tutut yms. asuu muualla. Nyt kun poika ei viihy samalla tavalla rattaissa kuin ennen niin eipä tuu oikein lähdettyä omineen... sillon tällöin tietty =)

Tulin eilen hyvissäajoin juhlista ja poika oli puuropöydässä...mummu oli laittanut yökkärit jo päälle onneks,jäpikkä nimittäin nukahti tissille,eikä tullut enää tajuihinsa :D Kippasin herran sänkyyn ja nukku 1.5h ennenkuin heräs ekan kerran. pikkasen levoton yö oli,parikertaa heräs ja 5 maissa kiehnäs puolituntia ennenkuin sit rauhottu jatkamaan unia,mut onneks sit uinu 7 asti.
Mies kotiutu joskus 5.30 :eek: Et tuskin tarvii hänestä seuraa haaveilla tämän päivän aikana ;)
 
Huomenta!

edla ja marimint onnea kävelytaidoista =) !!...juu siitä se lähtee, meillä juostaan ja välil tosi kovaa :whistle: !

repa...Kasper aivan selvästi tarkasti oletko tallessa ;) ...ettet vaan olis uudestaan livahtanut jonnee :D !! Mitenkäs ensiviikko...huolisitteko miut ja Ellin kylään? ( kauhee akka, kun itteeni tuputan :ashamed: )

Alkoi ne menkat vihdoinkin...jotenkin oli taas liian pitkä väli :/ ...olis ihan mukava, kun olis säännöllinen kierto, nyt ei tiedä koskaan milloin alkaa...tyhmää :kieh:

Keli näyttää synkältä...mitähän sitä keksis...mies nukkuu, kun oli yön töissä...jää kyllä viikon lomalle...ihan kiva, saa itse vähän hengähtää....
 
Matami,Joo,halutaan me :D Ja miten niin tuputat,itehän miä pyysin B) Kyl meille saa tulla useemminkin,ei käy liikaa vieraita ;)
Piti jo aikasemmin tästä aiheesta kirjottaa mut jokakerta unohtunut...eli meil ei oikeestaan oo mitään lukkoonlyötyä ens viikolle. No tietty to käydään avajaisissa ja la juhlitaan niinkuin sielläpäin myös muistelen ;) Sit pitäis jokupäivä sykkelöidä äiteelle,mut ei oo siis mitään päivää sovittu. Et mitenkäs pääsette? meillähän päikyt uinutaan n.11.30-13.30,mut ei sekään oo este tulolle....
Mun menkkoja ei edelleenkän näy...muuten en ihmettelis,mun kierto oli mitä sattuu ennen kun tulin raskaaks,mut mietin vaan et kun oireet on ilmassa :/
 
:wave: tervehdys!

Reissusta kotona ja onpas ihanaa. Oltiin kalajoella ja sitten mun vanhempien mökillä. Aika rankaa matkustaa lasten kans, mutta kivaa oli. Väsyttää vaan nyt kauheesti :/ Tuo neiti on ihan mahoton emäntä! oksat pois kun suuttuu ja kauhee vauhti koko ajan.

Merika, kiitti vinkeistä :) Kyllä se vedessä menee ihan hulluna eikä pelkää, mutta päätä on tosi arka kastamaan ja helposti vielä hökii sitä vettä. Pitää alkaa useammin käymään uimahallissa, kun täällä on sellanen.

Nemika, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:
 
pikaiseen vaan..toivon totisesti et kaikki olis vaan jotain harmitonta..mut huomenna selviää sitten.
ja Timin korvarumba jatkuu..keskiviikkona loppu zithromaxin vaikutus ja tänään jo toinen korva sit vuorostaan tulehtunu..ja sama lääke otettava ku on eri korva onneks eli uusi tulehdus. muut antibiootit ku ei sovi tällä erää. :( eli mun on pakko uskaltaa antaa toi jätkä putkitus touhuihin. :'(


nyt on vaan niin väsyny tähän jatkuvaan pelkäämiseen et ei oo ku itkua tullu..mut aikansa kutakin kai.
sinänsä harmittaa toi pikku ukko ku muuten ollu niin terve ettei mitään juuri ollu. niin pitää noiden korvien sit olla jatkuvasti kipeenä. :(
mut nyt on pää niin tyhjä et lopettelen..
 
Iltaa! =)

Nemika: :hug: toivottavasti kaikki on hyvin.

Meillä neiti sit tippui eilen terassilta betonilaattoihin! :'( Pudotus ei ollut kun ehkä 40cm korkea, mutta tippui naama edellä! Otsassa tosi iso mustelma-kuhma ja nenässä ja poskessa asfaltti ihottumaa ja nyt rupea! :( Ette arvaakkaan vaan kuinka lujaa säikähdin, mieles kävi vaikka mitä... mm. niskat poikki ym. luojan kiitos selvittiin vaan ruhjeilla. Siitä huono-äiti fiiliis kun en kattonut tarpeeks tarkasti.. Niin ja tänään tippui mein sängyltä kans pää edellä lattiaan! Kyllä on nyt lyönyt päätänsä! :(

Käytiin myös koko perhe RAX:sissa syömässä.. ( tai J sai vaan leipää ja kurkku :) ) En hirveesti edes välitä moisesta mutta kun mies tahtoi. Neiti käyttäytyi tosi nätisti siellä, oli niin paljon uutta katseltavaa. Mein neidin lempi sana on ÄIJÄ! :D En tiedä mistä sen on keksinyt, luulee pian että äijä = isi! Kun mies aina vastaa hänelle kun huutelee äijää! Tänään sielä rax:sissakin huuteli kaikille vain äijää ja vilkutti perään! :D

Edla ja Marimint: Onnea molempien pikkusille kävelytaidon oppimisesta! :)

 
Nemika :hug:

Majj,No voi ei teidän neitiä... sattuu ja tapahtuu... meil ei oo vielä tiputtu mistään...muistaakseni...saas nähä koska se tapahtuu :|

Poitsu sai eilen tunnin nukkumisen jälkeen jonku ihme itkukohtauksen,möyrys melko tovin eikä meinan rauhottuu...mut sit nukkukin aamuun asti. Miä sen sijaan näin jotain painajaisia ja heräsin yöllä omaan uikutukseen. Tuli siinä taas todettua et poika pitää kans kovasti elämää nukkuessaan. Nyyhkyttää ja mutisee ja naureskelee =)

Sadepäivää luvannut koko päiväks :( kattelin tosta mahtavasta keksinnöstä,eli mtv3 sadetutkasta,että 10 jälkee taukoais ja 13 maissa taas sataa...eli Kassun päikkien ajan on just tauko :/ keretään just lounaanjälkeen hetkeks ulos...mikäli tilanne ei kerkee muuttuu..
Joten kotoilupäivä taas...
 
ukko käytti lääkäris pojan aamulla. ja sivuääntä ei löytynyt. huomenna vinopino labroja sitten otetaan ja lähete sydämen takia lähtee ja kutsu tulee kahden viikon sisällä. mutta kiireellisenä ei tarvitse lähteä enää. mikä tietty hyvä juttu. mut täytyy katsoa nyt rauhassa.

pikku mies lähtee putkitusjonoon nyt sitten. sille saadaan huomenna toivottavasti lähete vetämään.


eli tänään saadaan olla kotosalla ja vähän huojentuneempi mieli on että sivuääni tällä erää pois. eli vaikuttaa hyvänlaatuiselta ääneltä nyt. mut ne rytmihäiriöt arveluttaa edelleen.
mut eiköhän kaikki täs sit selviä.
 
Nemika :hug: :hug: , onneksi kaikki oli tällä erää hienosti. Älä sitä putkitusta pelkää, meidän esikolle laitettiin ja kaikki meni hienosti oli kaikenkaikkiaan parissa tunnissa ohi koko reissu..Ja mikä parasta pojan elämä helpottu kun ei koskenut aina korviin.samalla poistettiin risat pois. Me käytiin yksityispuolella koska julkisella odotusaika kauhean pitkä

Mut nyt täytyy mennä mulla lääkäriaika...pitäkää peukkuja et turha käynti ois. Mulla poistettiin hyvälaatuinen kasvain joku aika sit ja taas näyttäs uusi patti ilmaantuneen :ashamed: toivottavasti ois joku muu patti ei haluis taas leikattavaksi
 
poika: tänks kovasti. :hug: mä pelkään sitä nukutusta kauheesti ku esikoinen nukutettiin kk ikäisenä..ja sai jonku pöpön sit leikkauksesta ja ei hengittäny ite vaan kone sen puolesta pari päivää. makas vaan letkuissa koneen varassa. sillä kauhea kammo..
mut tietty eri nukutusjuttu ku pojan leikkuu kesti yli 5 tuntia..putkituksessa se nukutus on kai joku tussaus vaan...

ja peukut pystyssä sulle myös..hyvin se menee.
 
nemika:hyvä että nyt ei sivuääntä kuulunut..hyvä kuitenkin että tutkivat tarkasti mist moinen johtuu, ja ihan ymmärrettävää että lapsen nukuttaminen pelottaa..pelottais muakin. meil esikoisen korvat putkitettiin yksityisellä aikoinaan, hintavaa touhua siellä oli mut siihen loppu tulehdukset.

poika: :hug: toivotaan että patti olis ihan harmiton tälläkin kertaa

majj: no voi pientä..touhutessa tapahtuu :hug:

meil likka vaan enempi ja enempi kiipeilee joka paikkaan..jos vaan unohtuu laittaa portaikon turvaportin kiinni niin heti on siellä..viimeks oli keriinnyt melkein ylös asti ennen kuin huomasin..hiukanko säikähdin.
onneksi on nyt oppinut laskeutumaan rappuset alas peppu edellä..

nyt lounaan laittoon kun tyttö heräs päikyiltään :wave:

missäs naukuri on??
 
Naukuri oli muistaakseni reissussa...en kyl muista et missä :ashamed:

Meil ei oikeestaan paljoo pyritä rappusiin... ainakaan näin alakerrasta vaikka portti ei oo lukossa ja saa sen aukastua,niin leikkii vaan sen kanssa...ei lähe kiipeemään. Ei oo muutenkaan-vielä-innostunut kiipeemisestä vaikka joskus sitä harjottaa.

Jouduin laittaa poitsun jo päikyille kun oli ihan väsy. Varmaan kun ei olla pihalle päästy :/ Toivottavast nyt nukkuis kunnolla kun yleensä sadeilmassa nukkuu... meinasin nimittäin kattoo leffan :p
 
Majj: Onneksi nää pikkuset on kestävää tekoa :heart: meillä poika on muutaman kerran kaatunut niin et pää on kyllä kolissut kunnolla..

No nyt on lääkäsissä käyty ja odotellaan vaan kutsua eteenpäin.odotellessa pistellään kunnon satsi antibiootteja :ashamed:

Nemika: Mun käsittääkseni putkitus tapahtuu aika kevyillä aineilla kun verrataan noita pitkiä ja vaativia leikkauksia...poika ainakin heräsi suht nopeesti toimenpiteen jälkeen..

Jokos meidän syysmammoja jännittää synnytys sun muut? Mä oon tohkeissani kun lähipiiriin on tulossa syys-loka-jouluvauvoja
 
:wave: Heipä hei,

täällä yksi väsymyt mamma ilmoittelee hengissä olostaan. Juhannuksena muutettiin sitten tänne uuteen asuntoon, ei kivaa hommaa masun kanss. Edelleen on osa tavaroista autuaasti laatikoissa varastossa ja autotallisssa. Kylppäriremppakin kusi sitt kintuille, tällä hetkellä alkamis ajankohta on vk 30 :/ Palellu ei oo, jatkuva hiki teki jotain tai oli tekemättä.

Jätkiksellä oli tässä pari viikkoa joku kiukkukausi menossa. Nukkumaanmeno oli jo parin tunnin huudonpaikka samoin yöllä kun heräs niin huus parituntia selkäkaarella naama punasena. Varmaan naapurit aatteli, ett kiva kiva, tällästäkö tää on aina. Nyt on sitten loppunu sekä nukahtamis- että heräämishuuto. MIstä lie johtunu, ekan viikon nukku uudessa kodissa tosi hyvin, oisko sitt hampaat, teki kaikki 4 poskihammasta kerralla.

(.) Vatsakas alkaa olla muhkeissa muodoissa. Nstelusta, kantelusta ja kyykistelystä meinaa äityä suppailemaan. Neuvolan sijaistäti sanoi ett pitää välttää kaikkea nostelua, helpommin sanottu ku tehty. Mies tälläkin hetkellä toisella paikkakunnalla ma-to keikkatöissä, eli 24h hoidan jätkää. :)

Tästä tuli taas tälläinen minulle tyypillinen omanapainen juttu, mutta kaikkien jutut luen päivittäin ja hengessä olen mukana uusien taitojen oppimisessa yms. :hug: kaikille.

Iina, Jeppe ja masuvauva rv35
(iiks, kohta pitäs varmaan alkaa laitella vauvakamoja kohilleen ja sairaalalaukkua pakkaamaan, mähän taijan synnyttää pian :heart: )
 

Yhteistyössä