*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA 2010

poika oliko sulla hyvä lääkäri? Voihan nekin erehtyy.(kelasin keskusteluja ja kyllä sulla näytti olevan) Mut kysyit kohdun poistosta..ihan ok toimenpide..ei pitäs olla mitään suuria riskejä mennä vikaan. Muutamalla tutulla poistettu..ikää yli 40v. pitää ottaa 1kk rauhallisesti -ei saa nostella maitopurkkia painavampaa. Et sit kun lasta ei tarvii enää nostella sit vois sellasta suunnitella. Et ei varmaan viel ajankohtainen sulle. 1kk pitää olla sairaslomalla. :hug: sinulle.

 
Poika :hug: Tiedän hyvin tunteen... Vaikka järki sanoo että lasta ei ole enää järkeä lähteä tekemään, tunteet menee ihan omaa rataa. Mulle päätös sterilisaatiosta oli todella raskas. Tavallaan "onneksi" jouduin asian kanssa odotteleen kunnes saatiin verenohennuslääkitys pois kun niitä jouduin niiden keuhkoveritulppien vuoksi syömään. Sain itse aikaa sopeutua ajatukseen ja nyt kun toimenpide tehtiin joulukuun alussa, olinkin huomattavan paljon valmiimpi asiaa...ja kypsä kortsujen kanssa leikkimiseen :LOL: kun mulle ei minkään sortin hormonaalista ehkäisyä enää annettu just noiden tulppien takia. Mutta onhan se kurjaa kun tavallaan tuntee että perheen pääluku olisi voinnut olla isompikin :'( Kaippa se vauva kuume joskus kuolee, viimeistään kun tytöt tuo omat nyyttinsä mummon sykkyyn, toivottavasti sen päivän saa kokea.

Tuteista meillä on yötutti vielä Neealla. En ole raaskinut ottaa pois kun pikku-siskollakin on yötutti. Meinattiin tuossa keväämmällä ottaa molemmilta tutit pois sitten kertarykäisyllä, eipähän ole sitten isommallakaan kiusausta varastaa pienemmän tuttia. Neeakaan kun ei sitä tuttia syö kuin nukahtaessa.

Ihmeitä tapahtuu, meillä on alettu ihan kohtuullisesti vihdoin syödä itse. No auttaa toki Neea täytyy, mutta selvästi parempaan mennään. Taisi tyttö vaistota äitin turhautumisen ja päätti näyttää sitten kykynsä :LOL: Netan kanssa syönti taas on yhtä tahtojen taistoa...mutta täytyy vaan toivoa että tää on vaan taas yks vaihe.

Tämä on ollut tosi kiva ketju kirjoitella kun täällä ei tarvitse pelätä että kakkaa sataa niskaan. Välillä kurkin noita Mitäs Nyt puolen juttuja ja niistä tulee kyllä vaan lähinnä paha ja ahdistava mieli. Ne on niin kapeakatseisia juttuja joskus että huh huh...ja sellaisia että mitään muuta ei suvaita kuin oma mielipide ja siitä sitten tapellaan verissä hampain.

Birdie miten jakselet?
 
Heisan kaikille!
Hali kaikille tarvitsijoille - niin paljon on teille tapahtunut, ettei jaksa kaikkea ees muistaa... Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella, lukemassa kun tulee käytyä säännöllisesti...
Raskaus on edennyt jo 26vkolle, ja erilaiselta tuntuu, kun on nyt istukka edessä - aivan samoilla viikoilla mennään, kun esikoisesta, joten sitä vertailee automaattisesti tuntemuksia. Esikosta istukka oli takana, joten liikkeet tuntui voimakkaina jo ennen joulua, tästä vasta nyt tän vuoden puolella... E tietää että masussa on vauva, ja tulee silittelemään ja pussailemaan aina välillä masua. :heart: Muutenkin pusuttelee ahkerasti - ihana. Pottatreenit on käynnissä - illat ja aamulla ollaan ilman vaippaa, ja nyt alkaakin heti viiltävä huuto "kakka!!" kun pitäis vaippa laittaa... Saalista tulee jo päivittäin, välillä pöntönpienentäjällä, välillä potalla. Hyvin siis etenee!
Neiti syö edelleen hienosti itse ja juo lasista. Kaikki kala on herkkua. Iltamaito on ainoa, minkä juo nokkapullosta - siitä ei tahdo luopua, ja saa pitää mun puolesta vielä maitonsa...
Nyt neiti pitäis siirtää omaan huoneeseensa nukkumaan myös yönsä - päikkärit on vedellyt lastensängyssä vuoden alusta hienosti, mutta on yöt nukkunut pinniksessä meidän vieressä. Miten ootte vastaavan siirron toteuttaneet?? Meillä on nukutettu aina neiti uneen asti, sit vasta poistuttu viereltä, niin pääsee nopeammin. Muuten huutaa paniikissa... Edelleen....
Äiti on ainoa joka kelpaa tällä hetkellä apaut kaiken suhteen, isä on ihan turha kapistus. :) Toiv.menee ohi kesään mennessä...
Sanoja tulee yhä enemmän, lauseita ei. Itseään kun tarkoittaa, sanoo "äijä". :heart: Kahvikupeilla leikkiminen on nyt ihan parasta, samoin lumen lapiointi omalla lapiolla.
Koen huonoa omaatuntoa, kun en laula ja loruttele juurikaan... Ei tuu luontevasti tehtyä... Tän ikäinen lapsi kun jonkun kirjan mukaan nauttii loruista ja osaa paikata puuttuvat sanat. No ei voi osata, jos ei ikinä moisia kuule! :ashamed:
Siinäpä mieleen tulleet asiat...
Nautitaan talvesta!
 
Kiitos kaikille

Jenni: Päätös on tosian vaikea, en uskalla tilata edes aikaa lääkäriin sitä sterilisaatiota varten. Varmaan pitkitän, pitkitän ja pitkitän. :(

Potta: meillä poika kävi yhellä aikaa tosi hyvin potallamutta nyt ei haluu ollenkaan enkä ole pakottanyt
 
pottaAni oon niin kade :D vitsit, meillä takkuaa ..onnistu hyvin ennen kun meni hoitoon 1v3kk plääh..kotona käydään säännöllisesti. Pissat saadaan aamulla ja välillä muutenkin. Kakka saatiin viikonloppuna pottaan..se oli kyllä ihme. Ei osaa sanoo koska hätä..mut ei mee mitenkään piiloonkaan kakkaamaan. Istuu välillä mielellään ja välillä lahjon..mut potalle pitää meillä mennä. Siitä ajatuksesta olen jo luopunut et 2v. saatais vaipat veks kuten isosiskon kanssa aikoinaan. Hän osas nää pottahommat niin hyvin. Mut lapset on erilaisii ..hiljaa hyvää tulee eikö se niin mee. :)

 
Tuttipainajainen jatkuu, mulla ei nyt riitä energia sen kanssa tappeluun joten Eeva kulkee tutti vähintään kädessä lähes koko ajan. Antaa sen kyllä välillä ihan itse pois tai laittaa pöydälle odottamaan ja ulos ei vaadi mukaan.

Haksahdin ostamaan Potty training-vaippoja. Ne on varmasti harvinaisen turhia ja kalliita, mahtaako edes toimia.. vielä ei olla ehditty kokeilemaan kun en viitsi sellaista laittaa neidille ulos tai kauppaan. Nyt vaan on niin, että potalle meno ei kiinnosta mutta kamala huuto alkaa heti kun tulee pissa tai kakka, vaippa on saatava pois hetinytpian ja pesulle. Ja siis se huuto alkaa jo kun jotain on tulossa, ehtis mainiosti potalle. Mutta kun ei suostu menemään. Jos se noiden vaippojen avulla sit tajuais että on mukavampi olla kun kävis siellä potalla.. jotenkin en kyllä usko että niin käy. Varmaan huutaa vaan kahta kauheammin. Eihän asialla sinänsä kiire vielä ole, ehtii sitä vanhempanakin oppia potalle, mutta kun asia näyttää Eevaa itseäänkin häiritsevän, usein kävelee kiskoen vaippaa ja kysyy voidaanko ottaa se pois.

Ani, en minäkään juuri laula enkä loruttele. Runoja luetaan kirjoista kyllä ja lauluja tulee levyltä, mutta itse en tykkää laulaa. Osaa hyvin runoja ulkoa ja tykkää niistä vaikka kirjan kanssa vaan mennäänkin eikä sellaisia leikkiloruja kovin harrasteta. Mulle tulee vaikea olo kerhoissakin kun on jotain loruhetkiä ja pitäis siellä porukalla lauleskella ja leikkiä..
Autossa lauletaan kyllä yhdessä Suomipopin mukana, neiti osaa varsin kattavan valikoiman suomalaisia klassikoita. Se on jotenkin niin liikuttavaa kun vajaa 2v alkaa laulamaan "maanantaiaamuna krapula ja vapina.." :LOL:
 
Vein tytyn tarhaan kun siella on valokuvaus :heart: , mietin vaatteita jo viikon etukateen, luulin etta etten tottaisi asiaa nyt nain vakavasti :D

Poika Kylla varmaan on raskasta luopua vauva haaveista ja jos on arpikudosta ne se tahtoo vuotaa tihuttaa aina enemman leikkauksen yhteydessa. Meille ei kuulu sen enenmpia vauvan hankintaan ja minakin olen pikkuhiljaa luopumassa ajatuksesta kun ika ja verenpaine jutut on riskina ja kun luin Jennin jutut nii yha enemman ajattelen etta F saa pitaa aidin yksinaan. :hug: :hug:

Marmotta
Lento kestaa noin 12h. Yolento on kannattavin ja kun lapset yli 2v ne saa oman istuimen eika tartte pyytaa basinette paikkaa (ekarivi jossa sellainen laskutaso vauvan istuimelle tai kopalle.) Joo mullakin aina ylimaaraista nestetta mukana kun ei tieda jos tulee viivytyksia yms. :D .

Nyt toihin, piti jo lahtee ainaskin 5min sitten. Taalla hieman lunta yrittaa sataa :)
 
Kiva kuulla Anista :flower:

Marmotta,musta on jo edistystä et eeva tiedostaa sen pissan ja kakan tulon ja pitää sitä epämiellyttävänä et on vaipassa... se voi olla askel lähemmäs pottaa,vaikke nyt just sinne haluakkaan tehdä =) Vaikka onhan se veemäistä olla sit kokoaika vaippaa vaihtamassa... kaverin 2v on vähän samassa tilanteessa just..

Lorut ja leikit, Miä laulan jatkuvasti :ashamed: ja kasper tykkää ja laulelee ite kans... sellasia varsinaisia loruleikkejä nyt ei hirveesti oo...vedetään nuottaa tehdään joskus..ite kyl keksin kaikkee älytöntä,kuten "leivon pullaa" ja kasper on "taikina" jne ;) Meillä myös kuunnellaan paljon radioo ja mummolla ja vaarilla on piano mitä tykkää paukuttaa/kuunnella. Miehellä on kosketinsoittimia joka lähtöön,niillä soittelevat kahteenpekkaan... on aika musikaalisen olonen ipanan alku =) Mut mun mielestä noi jutut pitää lähtee omasta mielenkiinnosta,et ehkä ipanakin sen aistis jos väkisin koittas laulaa ja "hassutella" vaikkei yhtään tuu luonnostaan...,tapoja on monia =)

Mulla on pientä flunssantynkää :/ Ei missäännimessä paha mut mietin täs et tarttuuko Kasperiin,vaikka se kyl just oli nuhassa ja tää voi hyvinkin olla tarttunut siltä iteltään...mut aina on vaara et onkin eri virus. Mulla nimittäin oli lauantaille suunniteltuna iltamenoo ja kassu on menossa mummulaan...jänskättää onnistuuko =) Sisko kun ei kovin usein täälä käy niin olis hienoo päästä...

 
Heippa,

Kiitos LC :flower: Mä vielä varmaan laitan yksärii jahka joudan :D

Kiva kuulla Anin kuulumisiakin :)

Lorut ja (laulu)leikit, muutamia leikitään (vanha kerhonohjaaja on unohtanut suurimman osan :ashamed: ) mutta lämpimästi suosittelen hankkimaan Fröbeleiden leikkilauluja DVD:n (esim. prisma ja hinta jotain 5? luokkaa). Siinä voi sitten yhdessä fröbeleiden kanssa jytätä pää-olkapää-peppu-polvet-varpaat ja huugi-guugit. Dvd:tä tosiaankin suosittelen, että äitikin oppis ne liikkeet ;) :LOL:

Potta, aamulla ja päikyiltä herätessä siinä istutaan ja silloin tällöin saadaan pissat sinne. Vaipattomuus meillä on vielä valovuosien päässä!

Tutti, on edelleen mutta erittäin vähenevissä määrin. Edelleen musta tuntuu et tutin nauha on paaaaaljooooon tärkeämpi ku itse tutti. Kevään lopulla se heitetään pois. Nauhan sidon varmaan johonkin pehmoon et saa sitä kuitenkin räplätä :D Marmotta, mä luulen että teillä on kausi menossa.

Meillä lenssut on melkein menny ohi... mulla vielä vähän nenä tukossa. Voi että ku mua kiukuttaa :kieh: , oltiin aamulla kerhossa (joka alotettiin nyt tammikuussa eli ollaan uusia eikä oikein tunneta ketään) ja tosta mun lapsestani on tullut ihan semmoinen "täyttähöyryäeteenpäin"-tyttö eli salamana viuhuu paikasta toiseen kun ollaan muiden lasten seurassa. Kotona on aika rauhallinen vaikka koko ajan pitää touhuta jotain, mut sit ku ollaan muskarissa tai kerhossa ni ei sitä kiinnosta ne leikit ja laulut mitä siellä tehään vaan tohottaa menemään omiaan. TUTTUA KENELLEKÄÄN MUULLE? Ei siis siinä tilanteessa jaksa keskittyä kuin hetken itse asiaan ja sit pitää juosta pois ja tulla takasin. Noh, ei se mua kiukuttanut että mulla on ikilikkuja-elohopealapsi (vaikka oonkin välillä miettinyt et häiritseeköhän se muita vanhempia :whistle: ). No itseasiaan sitten, se miksi mä oon kiukkunen johtuu siitä, että leikittiin yhteisleikkiä ja kaikilla lapsilla oli lelut. No meidän ipanaahan nuo lelut ei kiinnostanut pätkän vertaa (siis itellä oleva) vaan se pongas erään pikkumiehen edestä lattialta kiinnostavamman lelun. Pojalla oli kädessään oma lelunsa ja tää lattialla oleva oli siis "ylimääräinen". Likka nappas sen ja jatko matkaa, ni sit joku äiti siinä kovaan ääneen totes, et et tollasia ne toiset on, että ei välitä muiden lasten tunteista kuhan vaan itelle saa sen lelun. Mä jäin ihan haavi auki kuunteleen sitä. Eihän se lelu ollu sillä pojalla (joka ei siis edes ollut hänen poikansa) vaan lattialla. Jälkeenpäin jäin miettimään, et olis varmaan pitäny kysyä et mitä hän tolla tarkotti. Mulle on ihan itsestäänselvää, että tuo ei kenenkään kädestä saa ottaa mitään, se palautetaan heti sille takas jos on jotain napannut, mutta mun mielestä lattialla olevat on vähän niinku semmosia että ne saa ottaa. Jälkeenpäin tää kiukku sit vasta tuli, mut jäin miettii et häiritseeköhän tää likan käytös jotenkin heidän kerhoiluaan ku tollalailla sanoo? Mä itse olen kuullut broideilta et oon ite ollu ihan samanlainen lapsena, enkä mä ite ota sitä millään koska tiiän et se on niin innoissaan siitä hommasta vaikka nyt ei ihan kiinnostakaan mennä piirileikkiä koko aikaa.

Huoh, olipahan tilitys. Mua niin harmittaa etten selvittänyt sitä tilannetta siinä samointein. Menin vaan niin hämilleni tommosesta, et monttu jäi auki.

Nyt wii fitin pariin purkaa omat energiat :)
 
Edla ensinnäkin ikävää tollanen ja se viel sapettaa sua varmaan eniten et säkin kuulut niihin jotka ei annan lapsensa viedä kädestä. Ärsyttäviä äitejä jos valittaa turhaan. Mä oon käynnyt muskarin, jee aloitettiin tytön kanssa kun hän oli 6kk. Ensin meni hyvin..sit viel paremmin.. mut sit varmaan siin ennen 2v. alkoi oma tahto..suurimmalla osalla ja sitä sekoiluu sit jatkui se yks vuos. Ainoo mitä lapset teki oli se et ne haki soittimet ja vanhemmat piti huolen et ne palautettiin opelle kun oli sen aika. Muuten juostiin ja tehtiin välillä tahdissa välillä ihan omassa tahdissa. Me vanhemmat sit leikitiin perjantai illalla piirileikkiä :headwall: kun töiden jälkeen olis halunnu olla missä vaan muualla. Mut oli mukava porukka ja niin me jatkettiin -onneks 3v. sai mennä jo yksin. Sulla on ihan oikeus olla siel ja lasta ei voi pakottaa tekemään jos ei haluu. Siitä se meteli vast alkaa kun jotku yritti pakottaa..itkua, itkua. Tsemppiä sinne. :wave:
 
Heippa! Meille syntyi 5.1.2010 tyttö ja kaikki meni hyvin. Päivät / viikot vaan ovat menneet niin nopeaan, että en ole kerinnyt kirjoittamaan. Olen kyllä yrittänyt käydä lukemassa aina välillä teidän kuulumisia.

Kaikille vastoinkäymisiin tsemppiä ja halaukset!

Edla Muistanko oikein, että palautit ne Reimatecin talvihanskat valmistajalle? Meillä nimittäin on sama juttu, hanskat eivät pidä käsiä lämpimänä. Ikäviä tuollaiset tilanteet kerhoissa.

Ai niin ja kiitos atooppisen ihon hoitovinkeistä.
 
Ani79...jaksuja masun kanssa ja kiva kuulla teistä =)

keilis....ONNEE tyttö vaavista :heart:

edla...ikävää käytöstä...meillä ei Vielä ole tullut vastaan missään...mutta esim. en käy tämän meidän asuinalueen mammakerhos, koska siellä on aina semmoinen olo, et ollaan väärässä paikassa :( ...mut käydään tuolla vähän kauempana kerhoileen ja samalla tavataan repan kanssa =) ...

Ei ole kuulunut duunipaikasta mitään...eli en päässyt haastatteluun....oikeastaan ihan hyvä, kun päätin, et haen opiskelemaan...alkaa syksyllä...olisi sitten alanvaihto =) ...melko paljon etäopiskelua, vain 2 päivää kolmessa viikossa koulua...kylläkin toisella paikkakunnalla...mut ei liian kaukana...

lorut ja leikit...käydään muskarissa ja hoilataan välillä koton...mut en ole mikään mestari niissä :whistle:
 
Keilis,onnea tytön syntymän johdosta :heart: :heart:

Matami,Mikäs ala olis nyt kyseessä? Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta =) Ootteko ma tulos kerhoon? Me pyritään kovasti,ellei ihan 20 astetta pakkasta oo....
 
Keilis, onnea tyttövauvasta ? Joo, en mä palauttanut niitä vaan laitoin tulikivenkatkuisen viestin niiden asiakaspalautteen kautta. En suosittele mokomia hanskoja kenellekään. Tänään juuri puistossa juttelin yhden äidin kanssa joka oli hankkinut ne karvavuoriset Reiman hanskat, siis ne joiden P I T I olla lämpöiset, ni eipäs kuulemma nekään oo ku mittari laskee alle kymmenen. Meillä on nyt ollu nuo 4?:n Jonathanit käytössä ja ihan on kädet lämpösenä olleet parin tunnin ulkoilunkin jälkeen.

Merika, kiitti :) Meillä tosiaan on alkanut oma tahto ja tuotahan ei pidä mikään -paitsi joo huutamalla sylissä. Toisessa muskarissa aloitettiin silloin ku tuo oli 4kk ja ollaan tähän päivään asti jatkettu ja siellä on paljon sellaisia jotka on silloin samoihin aikoihin meidän kanssa aloitellut, ni tuntee lapsen ja tietää et se on tommonen. Mua itteäni se tosiaan ei häiritse, että se menee mut jotenkin musta tuntuu että se tekee niitä muita lapsia vähän levottomammiksi ja pari sieltä on jo lähtenyt mukaan ton touhotuksiin. Kukaan muu ei siellä ole kommentoinut mitään, paitsi että on ihana tyttö ja niin reipas ja omatoiminen, paitsi tuo yksi äiti. :kieh: Matamille myös, siinäpä se juuri onkin, että muut on aloittanut viime syksynä ja käyvät yhdessä perhekerhossa ja ties missä, joten tuntevat toisensa erittäin hyvin. Eli me ollaan ne oudot linnut siinä. No se on vaan tää kevät ja ehkä tuo tuosta tokenee. Muskarimaikan mukaan meillä on paljon toivoa. Tuo neiti on viihdyttäjä, osaa ottaa huomionsa ja nauttii siitä. The star is born :D

Hauskaa viikonloppua kaikille :)
 
Edla - Mamma; tuli niin oman lapsen taaperovuodet mieleen, kun luin "kertomuksesi". Minulla oli oman lapsen kanssa ihan samanlaista perhekerhoissa/-kahviloissa ja eipä niissä sen takia pahemmin tullut käytyä. Kävi lapsi vuoden verran seurakunnan kerhossakin, vaan ei siitäkään tullut yhtään mitään. Oli niin "Vili Vilperi". Nyt on ollut vuoden verran päiväkodissa ja siellä on homma alkanut pikkaisen paremmin sujumaan. Muutama viikko sitten olimme sairaalassa tutkimusjaksolla lapsen vilkkauden takia ja tuli selkeä dg; ADHD. Hyvä, että nyt tiedetään mikä lapsella on ja että häntä voidaan kuntouksen keinoin auttaa eteenpäin.

Toivon, ettei sinulle näin kävisi, mutta jos omalla lapsellasikin vilkkautta ja häsellystä vain jatkuu pitemmälle leikki-ikään asti, niin kannattaa kyllä ottaa neuvolatädin kanssa asia puheeksi. Kun tarpeeksi ajoissa tutkimukset aloitetaan, niistä on hyötyä lapselle.
 
keilis onnea pikku prinsessasta :heart: :flower:

matamimitä meet opiskelee? Mua kiinnostais ylempi AMK, mut mulla on liian pitkä matka sinne mis kävin aikaisemmin kouluu -ei onnistu 3,5h junamatka ja kaks yötä siel kuussa. Hki olis lähin ..mut aikamoinen rumpa se varmaan olis mut enhän mä ees tiedä pääsisinkö sinne.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja Oikein IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ kaikille! :heart: :heart:

:wave:
 
Tupasvilla, toki mulla on myös käynyt tuo vaihtoehto mielessä mutta en oo niin kovin huolestunut koska tosiaan mun veljien lapset on ihan samanlaisia olleet ton ikäsinä (pojat vähän hurjempiakin) ja se on tasaantunut sitten iän myötä. Samoin myös itse olen ollut ja toinen veli. Jos on lelu- tai soitinlaatikko ni tuo tyttö on paikallaan pitkäänkin siinä tutkimassa. Mä luulen, et tässä on enempi siitä et se on kotona oppinut touhuamaan itsekseen kun ollaan paljon kahdestaan ja sit kun on muita lapsia ni se on siitä niin onnessaan. En mä tiiä :/
 
Edla, meillä on ihan samaa menoa kerhoissa. Ja näkyy olevan aika monella muullakin tän ikäisellä, enkä mä oletakaan että tämän ikäinen jaksais kovin kauaa samaa asiaa tehdä. Varsinkin jos on kyseessä esmes satuhetki, eihän näin pieni sillai jaksa keskittyä kuuntelemiseen kun ympärillä on paljon muutakin tutkittavaa. Mä istun yleensä itse paikoillani ja annan Eevan sinkoilla ympäriinsä, palaa sit välillä syliin kuuntelemaan ja juoksee taas pois kun ei jaksa enää. Täällä on srk:n kerhossa satuhetki (hartaus) yläkerrassa ja leikkitila alakerrassa, usein poistutaan ihan suosiolla kesken sadun leikkimään kun ei tuo jaksa puolta tuntia istua.

Eikä jaksanut näköjään edes nukkua.

Onnea Keilis!
 
Keilikselle onnea tytyosta :flower:

Edla Meidan F on samanlainen, varasti vauvamuskarissa noin 4kk ikaisen maitopullon ja horppas siita, toivottavasti ei ollut rinta maitoo, Vahankos oli isansa nolona mennyt topputteleen :D , kerrankin ei minun tarttenut... Ja jos lelu on lattialla ja silla ei leikita nii totta kai terve lapsi sen ottaa jos se kiinnostaa, eika kuvauksen mukaan ottanut toisen kadesta johon tietty olist puutuunut. Minusta aiti- lapsi piirit on vaililla tosi klikkiytyneita ja niihin voi menna aikaa et paasee sisalle.

Potta Meilla myos ilmoitetaan kakka ja pissa, mutta ei potalle suostuta istuun, paitsi vaatteet paalla. Nyt suunnitellaan et Etela afrikassa kun on vain housuvaipat kaytossa nii sit kehotetaan potalle meneen jospas se siita sit lahtis.

Me lahtaan viemaan synttari korttia F:N kummiseldalle jahka tuo tytto heraa paikkareilta. Ollaan askarreltu ja llimailtu tarroja ja kiiletta korttiin =)

Voi ihanaa Matami mitas lahdet opiskeleen? Olen itse myos miettinyt opiskelua, mutta ei oo mitaan mielessa.
 

Yhteistyössä