*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA 2010

Takkutukka...meillä myös...laitan millin omaa hoitoainetta joskus...pitäisi varmaan ostaa jotain suihkutettavaa. Meillä nykyään neiti ei anna laittaa hiuksiaan...pinnit, saparot ym. lähtee heti kättelyssä...ja miä niin haluaisin laittaa nätiksi :/ ...antaako muut tytöt laittaa hiuksia??

Meillä nukutaan n. 10h yössä ja hyvällä tuurilla 1-2h päikkäreitä...mutta välillä jää väliin...eilen nukahti seitsemän aikaan olohuoneen lattialle...kun ei päikkäreitä suostunut nukkumaan :whistle:

En tiedä mikä neitiä vaivaa...olisiko taas hampaat...ruoka ei maistu, suuhun työntää leluja tai sormet ja kitisee kokoajan :( ...rasittavaa...nyt onkin pitkään syönyt tosi hyvin...ja nyt ei mene mikään...toivottavasti helpottaa ennen reissua.

Muskarista...vielä, eilen kaikki lapset olivat pöydän alla istumassa ja myö äitit hakattiin rumpuja kuin ääliöt :LOL: ...kysyinkin ohjaajalta, et onko tää nyt kovin fiksuu ;) ??...jatketaan muskarissa silti...Edith tykkää lauluista, joita sitten yritetään hoilata koton ja tärkein, et näkee ikäisiään lapsia...

Ihana aurinko B) ...kevät tulee...miä oon koko hiihtoloman töissä plääh....repa torstai on ainoa päivä milloin voisitte piipahtaa??
 
matami: mä haluaisin kans laittaa tytön hiuksiin kaikkia mahdollisii pinnei sun muita mut tytöl on tosi ohkanen liukas hiuslaatu ja viel suht lyhyt niin ei siinä oikein ponnarit pysy mut ainahan sitä sopii haaveilla. tyttö itse on kyllä kiinnostunut äitin ponnareist, hiusklipseist ja harjasta joten toivoa on et antais joskus laittaa hiuksensa nätiksi ;) :)

muskarit/kerhot: en oo kummankaan lapsen kans moisis käyny..

 
Onnea kiaralA :heart: :heart:

Matami, meillä ei ole ikinä antanut laittaa hiuksia :( ei ole ikinä ollut kiinni, kun ei saa ees laitettua. Sais jo hyvin ja ois saanut jo kauan aikaa. Harjatakaan ei sais ollenkaan....hyvä tulevaisuus noin tytöks :whistle:
 
Onnea KiaralA :heart: Kerrohhan kuin synnytys meni, kunhan jaksat =) Ja muutenkin kuin on kotosalla alkanu meneen kahen pienen kanssa =)

Niklas nukkuu 19.30-6.00, nyt on tosi levotonta ollut, korkea kuume oli pari päivää ja nyt sit hampaita pukkaa monta kerrallaa, ei oo paljoo nukuttua saanu. Päikkäreitä nukkuu 2-3 tuntia.

Viikon päästä pe taas lähetää kotipuoleen suuntaamaan, äipälläkin ehitään pari yötä olemaan, ennenkuin sädehoitojakso alkaa =) Mutta mukava taas lähteä rakkaiden ihmisten pariin ja jospas sitä sais vähä hengähtää tuolla miehen kotosalla sitte, kun mummi ja pappa jaksaa vielä touhuilla lasten kanssa =)
 
Eli menin 5.2.2010 sairaalaan aamusta kovien suppareiden takia. Ottivat sisään ja teki sisäisen tutkimuksen jossa töykeä kätilö sanoi että et ole synnyttämässä kohdunsuun tilanteen takia vielä vähään aikaan, että voipi olla että pääset illalla vielä kotiin. Tuskin vielä synnytät. Menin perhehuoneeseen ja otin kaurapussin vatsan päälle ja heijailin itseäni keinutuolissa. Supistukset laantui ja olin varma että töykeä kätilö oli oikeassa että kotiin vielä joudutaan. Illalla 21.00 supistukset alkoi taas ja todella kovina. Huusin halleluujaa sielä huoneessa ja pyysin päästä suihkuun. Menin suihkuun ja se auttoikin hetkellisesti. Taas jatkoin heijailua keinutuolissa ja kaurapussia käytin. Kokeilin myös sitä isoa jumppapalloa mutta siitä ei ollut kyllä senkään vähää apua. klo. 0.45 halusin ammeeseen ja sinne pääsin. Vesi oli 40 asteista ja todella kuumaa. En pystynyt olemaan kuin 5min. Ei ollut apua supistuksiin. Olivat niin kipeitä. klo.2.00 olin auki 4cm. klo.2.20 sain epiduraalipuudutuksen. klo.3.15 auki 9 ,kalvot puhkaistiin ja lapsivettä tuli todella niukasti. klo.3.30 auki 10cm. Lääkäri tässä vaiheessa totesi että nyt voitais alkaa ponnistelemaan. Oli vieläkin hämmentynyt tuosta nopeasta avautumisvaiheesta puudutuksen aikana. Sanoin no aletaas sit yrittämään....Otin hyvän asennon ja ensimmäisen ponnistuksen jälkeen kätilö tokaisi " tukka näkyy". Minä kiljahdin: " nytkö jo? Onko sillä tumma tukka" kätilö vaan naurahti ja sanoi työnnäs vähän. Toinen työntö ja sitten kätilö otti vauvan ja pieni poika syntyi 3.35 Lapsivettä oli todella niukasti ollut masussa ja napanuora oli olkapään yli. Synnytys oli ihana sen jälkeen kun sen puudutuksen sai ...

Arki kahden pienen kanssa on aika työn täytteistä :D Mutta ihanaa. Esikoisella alkanut uhma,mutta kyllä tästä selvitään :D. Hienosti otti pikkuveljen vastaan.<3
 
KiaralA ,oikein paljon onnea pojasta!!! :heart: :heart:

Hiukset/pesuaineet... No miä oon Jenni sun kans ihan samoilla linjoilla,et ei normin ihmisen tarvi jokakerta itteään saippuoida päästä varpaisiin =) Olisin jo kuiva korppu jos jokakerta hinkkaisin koko kropan,en kyl voi käyttää mitään saippuoitakaan,vaan pitää olla pesuneste =) Samalla hajusteettomalla pesunesteellä (merkki vaihtelee) pesen myös pojan kun siihen tarve ilmenee... hiuksiinsa kylvää jonkin verran sapuskaa jne et pesu on aineella tarpeen aika ajoin =)
Nykyään herralla on sellanen liimaletti jatkuvasti :D Joudun laittamaan öljyä päänahkaan kun on pakkasten myötä kovasti kuiva ja karstainen...ei saa muuten pois. Ja öljyhän ei oikein taho pesus lähtee..
Tukka ei mee takkuun,mut on ihan hervoton pehko...sojottaa sinnetänne ja on aika tuuhee. Yritän ite leikellä,mut aika karseen näköseks menee,kun on sen verran karvaa et niskasta näkee et on ihan vinoon leikelty :ashamed: Mut ei ota parturiinkaan vielä voi viedä....

Matami,Tuota...torstai voi onnistua,meil on varmaan mummula visiittikin sille päivälle,joten varmaan pitäs tulla sit heti aamupäivästä...mut en nyt ihan lyö lukkoon vielä =)

Ihanaa toi puheen kehitys...
"Semmosta leipää otetaan" Semmonen juttu kuule..." (semmonen-sana on nyt in joka lauseen eessä) Meirami="reimari".panasonic="panasoniki".... :D Laittakaas jotain juttuja mitä teidän ipanat selittää,musta noi on niin hauskoja :p
 
jutut...Edith osaa sanoa thaimaan kielellä kiitos...eli laittaa kädet yhteen kumartaa ja sanoo kop kup kaa ( khop khun khaa )...meillä tulee vaan kahden sanan lauseita...mutta sanoja on jo tosi paljon...ja nauraa saa kokoajan :D ...repa...ilmoittele, jos ehditte...
 
Kaikkee hauskaa kyllä tulee neidin suusta, kun puhetta tulee jo paljon. Saa kyllä nauraa. Kauhee komentamaan se on (varmaan oppinut meiltä :whistle: ) Hiijaa!(hiljaa) ja anna mulle peipää tai luukaa (leipää, ruokaa) jne on yleisiä. Jotain kun koitan kieltää...menee jääkaapille ite jne, niin huutaa mulle että "Hiijaa äiti!!!!" Kaupassa matkii ihmisten yskää....köhii ihan hulluna kun kuulee jonkun yskivän =)
Hauska ikä mun mielestä nyt :D
 
Jutut, juu ei, eipä meillä puhuta edelleenkään.... :( Vähän matkii sanoja perässä mutta valovuosien päässä olis et ite oma-alotteisesti jotain vaikka kahta sanaa peräkkäin pistäis.
:ashamed:

Mun pitäis varmaan lähtee duuniin, mulla on näköjään ihan liikaa aikaa murehtia näit kaikkii juttuja... :ashamed:
 
edla kyllä se puhe ja pottailu siitä lähtee. Älä turhaan murehdi viel on liian aikaista, kyllä se neiti sanasen arkkunsa avaa. Tärkeintä on et ymmärtää mitä sanat merkitsee. Jos pyydät vaikka tuomaan vaipan tai hakemaan lusikan yms. Ja hulivilejä ovat lapset tosi pitkään.. esikoinen aloitti hoidon ja pari vanhempaa tais sanoo et lapsi on rauhallinen muut puhu lähinnä riiviöistä :D

hiukset ja shampoo meillä ei oo takkuja juurikaan ja keittiösaksilla olen kerran leikannut taka ja otsatukan :) Shampoo sebamed oon nyt niitä käyttänyt pikkasen hiuksii ja samoin pyllyn pesuun. Isommalle käytän myös hoitoainetta.

KiaralAonnea pikku miehestä :heart:

:wave:
 
Heips!

Peseytyiminen: Saippuaa kaytetaan todella harvoin, kylpyyn laitetaan laakarin kirjoittamaa oilatum oljya ja joskus kun vedella ei enaa saada hiuksia puhtaaksi nii sit shampoota. Pari kertaa viikossa pesulla kaydaan tai sit tarvittaessa useammin. Nyt on huuto vaihe eika kylpy/ suihklu oo kovin suosittu juttu. Mies pesi tytyn hiukset ennen joulua ja shampoo meni silmiin, siita asti on takunnut pesulla kaynnit. Suihkun otin ohjelmaan talla viikolla kun on nopeempi kuin kylpy. On varmaan saarivaltakunnan ainut kakara joka kay suihkussa, kun taalla vaan kylvetaan :D

Meilla kauhee muumi buumi- muumia vaan koko paivan, DVD, astiat, yopuku ja laulut. Nytkin lauloin varmaan 20 kertaa et ei muumitaloa lukita yoksi, kunnes nukahti :kieh:

Puhe: Edla ala oo huolissas, ei F:kaan kovin paljoa sanoja sano saatikka laita kahta sanaa yhteen!

nyt lataan kuvia koneelle. Kaytiin akvaariossa tanaan!
 
Pesuaineista vielä, että enhän minäkään tietty Eevaa joka kerta kuuraa aineiden kanssa, mutta uneksii niin hiki päässä ja mössää ruokaa hiuksiinsa, pesen shampoolla pari kertaa viikossa jos tarve vaatii.

Juttuja löytyy kyllä. Eeva on niin ihanan kohtelias, aina kylässä muistaa sanoa "tämä on herkullista" kun saa jotain syötävää. Ja kyselee aina kerhoon lähtiessä "monen aikaan Peppi tulee, suunnilleen?". Se myös höpisee ihan omiaan joskus, käytiin tänään kylässä ja kun tultiin takaisin niin sanoi Papalle "siellä oli Matti ja Teppokin ja Joulupukki mutta ei tonttuja". Ja mistään tontuista ei kyllä ollut puhettakaan siellä, saatika Matista ja Teposta. Usein nappaa sanan ohikuullusta keskustelusta esmes kaupassa ja huutelee sitä sit kotiin asti. Ja kyselee vierailta "kuka sinä olet?" ja jo siltä kysytään samaa vastaa a) minä olen Jaakko, Pikku kakkosessa perjantaisin tai b) minä olen tonttu. Muutenkin joulupukki ja tontut on jääneet juttuhin pyörimään aika voimalla. :D Joskus se on myös pähkinä, siis koko päivän eikä tee mitään mitä pyydän tai mitään mitä pitäis tehdä koska "Eeva on nyt pähkinä". Paha siihen on vastaan väittää. :D
 
Kerhot on hyviä sosiaalisia juttuja - ja siihen ne on tarkoitettukin. Taiteet on vaan mun mielestä vapaata riistaa. Muistan kun esikoinen oli 2v ja ol muskarissa kans...joulujuhlissa tuli hieman tyhmä fiilis kun ipana istui ja katteli yleisöä ja minä paukutin jotain saamarin kapulaa :LOL: sieluni ei vaan mahdu ahtaisiin tiloihin :heart: muahaaaahaaa.

Meilläkin tukka liehuu, kerran käyty ihan kampaajan tuolilla ja nyt pitäs taas mennä. Pinnit ei pysy meilläkään. Nyt töiden pariin. :wave:
 
Onnea KiaralA :heart:

Takkutukka löytyy täältäkin. Kerran ollaan jo käyty parturissa ja taas on takaraivo pörrötakussa :headwall: Shampoota en ole viel käyttänyt pesunestettä vain kriittisiin paikkoihin. Joan iho on aika kuivahtavaa laatua niin vältän pesuja ja aineita. :whistle:

Pinnit pysyis kyllä päässä ja haluaisi niitä pitää mut kun on poika niin se ei ole niin suotavaa :LOL: Mä en saa ollenkaan laittaa pinnejä siitä syntyy ihan kauhea huuto jos hän ei saa kanssa...

Tarha on alkanut sujua vähän paremmin, 2pv/vko olis nyt tarkoitus mennä elokuuhun asti ja sit joka päiväisesti. Saa ainakin kunnolla nyt totuttautua syksyä varten ;)

Mä aloitan elokuusta tekemään lyhennettyä työviikkoa. Ajatuksena ainakin nyt olis et tekisin 5pv/vko 6h päivää. Sain ihan yllärinä työtarjouksen viime viikolla kun pomo soitti illalla. Sain pari päivää aikaa miettiä. Tarjosi kokopäiväistä vakkari paikkaa alkaen heti. Mä jätin vastatarjouksen vaki paikka lyhennetty työviikko ja alkaen 1.8.10. Ei menny kun tunti niin hän oli jo takaisin henkilöstöpäällikön luota ja sanoi et sopii! :eek: Nyt olen miettinyt tääl pääni puhki et tuliko nyt tehtyä oikea ratkaisu :/
 
edla: älä murehdi, ei meilkään tyttö puhu lauseittain mut yksittäisiä sanoja on alkanut tulemaan jo aina vaan enempi ja pääasia että ymmärtää mitä sanotaan..odotellaan ihan rauhassa vaan puheen kehitystä, kyllä nuo lapset puhuu kohta enempi kuin laki sallii eikä hiljaseks saa millään. meil esikoinen alkoi puhumaan lauseittain vasta reilu 2,5v ja nykyään höpäjää kaiken aikaa..

vilma: onnea työpaikasta!

pesuaineet: mä pesen tytön tukan shampoolla 1-2xviikko ja pari kertaa viikos lillutaan kylpyvaahdos. meil samaa lc:n kanssa ettei kylvys viihdyttäis vaan kirkutaan suoraa huutoo ainakin silloin kuin tukka pestään, ei tykkää yhtään että' menee vettä naamalle, mut ei siinä kirkuminen auta kun pesulla on käytävä..

kiarala: onnea onnea :flower:
 
Vilma hieno homma. Varmasti ihan ok ratkaisu. Minkä alan töitä muuten teet?

marmotta sulla on aika mainio pikku pähkinä :)

LC Mä olin Englannissa au pairina joskus 19v. yhden kesän ja siel tosiaan lapsilla oli joka ilta kylpy. Ja kaikista paras oli tietty kylppärin kokolattiamatto :) Mitäköhän sen alla mahtoi kasvaa kun ei siel alla ainakaan mitään lattialämmitystä ollu.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Vilma,kuulostaa hyvältä!

Marmotta, :LOL: :LOL: :LOL: Se on niin söpöö kun noi pirpanat saa jossain kaupassa tms. täteille jauhot suuhun... voin kuvitella et aika moni on jääny miettimään hetkeks kun eeva on täräyttänyt olevansa pikkukakkosen jaakko :LOL: :LOL: Tulipas makeet naurut :D

Jutuista vielä et hävetti taaskin niin julmetusti kun poika huuteli kaupassa,"kylmää kaljaa!""kaljaa,kaljaa,kaljaa!!" Kärryyn kaljaa...jne... ei voi mennä juomaosaston läpi,ilman et toi huutelu alkaa...lisäks kassajonossa bongailee muiden asiakkaitten ostoksista sikspäkit ja mäyräkoirat :ashamed: Tulee niin alkoholistiperhe olo,ikäänkuin meillä otettas täällä kotona harvase ilta vähän kaljaa :eek: :| Isänsä sen sille opetti,kun käydään la iltana koko perhe saunassa ja mies korkaa siinä saunaoluen ja kasper saa saunavettä :p
 

Yhteistyössä