*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA 2010

Jenni: Onnittelut Neealle :heart:

Marmotta: Viimeksikkö laitoin ettei meillä Niklas tuollasia raivareita saa ni siitä lähtien on raivonnu aamusta iltaan, kaikki pitäis periksi saada ja huuto ei taho loppua ei sitten millään, iha älytöntä! Riippumatta siittä ollaanko sisällä vai ulkona ni raivareita tulee! Että kun teillä on tuota jatkunut jo pitempään ni en yhtään ihmettele jos sulla voimat ja ymmärrys lopussa :hug: Kaippa tää on jotai uhmaa, tytöillä oli tällästä kans tässä iässä, ne ei kyllä raivonnu kotona mut ulkona sitte senki eestä ja kaupassa :whistle:

Summer: Elä ota huonoo omaatuntoa et annoit tutin takas, takapakkeja tulee, annat jonki aikaa syyä ja kokeilet sitte jos onnistuis pois jättää, meillä ei oo merkkejä ees että tutista ois luopumassa!

Me laitettii viimeviikolla Niklas nukkuun jatkettavaan sänkyyn, joko kaikilla muilla on pitkään ollu pinnasängystä pois? Onnistu kyllä hyvin, kirku mielissään ja nauro, heti alko päikkärit ja yöunet kunnolla nukkuun.
 
Onnea Jennin Neealle :flower:

Edla Saatiin istua siel ja odotella melkein 1½h |O Ei ollu mitään ihanaa puuhaa onneks otin sentään Joalle rattaat niin sain hänet pysymään paikoillaan. Lopuksi kun vihdoin ja viimein pääsin luukulle siinä meni vajaa viis minsaa kun passihakemus oli tehty. Mul oli viel kiire Myllikkään kavereiden kans keilaamaan ja lähdettiin aika vauhdikkaasti paikalta. Kun pääsin autolle poliisista soittivat perään olin jättänyt/täti unohti antaa mun pankkikortin |O Takasin en enää lähtenyt saa odottaa siel huomista. Onneksi mul on toinenkin pakkikortti niin ei tullu paniikkia. Mies vaan totes et onpahan viikonlopun sekin kortti turvassa :LOL:

Herätys aamulla puol seiska. Olis voinu näin viikonloppuna vähän pitempään koisia. Tarvis varmaan hankkia pimennysverhot kun tuntuu et pojat herää heti aamun sarastukseen :|
 
Sarbba, en mä otakaan. Oon tosi ilonen ja yllättynyt ettei tuo sitä kysele eikä kaipaa unille mentäessä ollenkaan =) luulin että se olis vaikeampaa. Noitten aamuöiden kanssa sillon aikoinaan kasperinkin kanssa meni aikaa etten sitten antanut tuttia.
 
summer, treffaillaan vaan loppuviikosta, meillä mitään silloin ole. Tai juuri koskaan muutenkaan. Tutti-ikävä on Eevalla onneks hiukan helpottanut, istuu se suussa enää ehkä vaan 20 tuntia päivässä. :D

sarbba, sitä minä tässä itselleni toistelen että joku vaihe tää vaan on.. Ihmisten ilmoilla käyttäytyy onneks yleensä ihan ok kun on muuta ihmeteltävää ja katseltavaa. Osittain raivarit kotona varmasti johtuu ihan vaan tylsistymisestäkin, vaatis niin valtavasti huomiota ja tekemistä. Mutta onhan mun joskus tehtävä esim. ruokaa enkä voi silloin joka sekunti huomioida. Tsemppiä sinnekin. :) Tuli muuten mieleen että nähtäiskö joskus, me käydään Eevan kanssa usein siinä Jämsän kirkon nurkilla. Tuntuu tyhmältä ajaa sinne asti täältä (melkein 15km suuntaansa) että Eeva pääsee jaloittelemaan, mutta siinä on niin hyvää kävelytietä neidin sinkoilla edestakaisin kun ei ole pääsyä autotielle.

Millaisilla leluilla teillä leikitään? Mulla on taas ongelma, kun tuntuu ettei tuota kiinnosta lelut laisinkaan. Palapeleistä tykkää kovasti, mutta osaa ne kerran jälkeen ulkoa ja se on ehkä vähän tylsää sit. Vaatis kuitenkin kovasti virikkeitä, mutta kyllästyy tosi nopeasti. Kirjaimia ja numeroita jaksaa opetella jääkaappimagneeteista ja legoilla jaksaa jonkin aikaa, mutta siihen se sit jääkin. Loppuajan kiukkuaa. Ajattelin että jos se purkais energiaansa leikkimiseen raivoamisen sijaan.. nyt ravaan koko ajan kaupassa ostamassa uusia palapelejä. :D Jotain kehittävää ja kauan kiinnostavaa pitäis keksiä.

Eeva kysyi tänään "Mamma, miksi pandat syö pamppua?". :LOL: Katsottiin eilen jotain luontodokkaria, taisivat siinä puhua pandojen ruokavaliosta. Niin, ja myös luonto-ohjelmista tullutta; meillä on jääkaapin ovessa maneetteja. Korjaan ja korjaan, että ne on magneetteja ja toinen katsoo mua kun hullua, koska en tiedä että ne on maneetteja..
 
Vilma,Tyhmä kysymys varmaan,mut onko se pakollista ottaa ipana sinne kyttikselle mukaan...kun meillä on edessä passinhaku myös ja olis niin ihkuu kun vois pistää ton miehen yksin asialle :p Mut kai asianosainen täytyy mukaan kuskata...?

Marmotta,Me mennään sinne anopin kustantamalle reissulle Kreetan rethymnoniin toukokuun alussa =)

Jatkettavassa on nukuttu 1v3kk ikäsestä asti,ja heti alko sujuun omassa sängyssä nukkuminen...poika ei selkeesti digannu kaltereista =) Ei oo yrittänyt koskaan pois tms. eli hienosti on sujunut.

Meil on kans ruvettu heräileen aavistuksen aikasemmin nyt kun alkaa aamu sarastamaan... ei joka aamu,mut useammin ja useammin...meil on pimennysverho,mut sieltä välistä pääsee valo kuitenkin...täytyy teipata kiinni reunat siihen ikkunan karmiin :/
 
Lelut ja leikit,Meillä kirjat on edelleen ehdoton ykkönen,ei siis varsinainen lelu,mut niitä jaksaa katella ja samoten kodinkoneliikkeiden mainoksia (opettelee merkkejä ulkoa) :eek: Legoja kans kokoo jos niitä tekee herran kanssa... soittimia kans paukuttaa joskus,mut sensijaan palapeliin tms. ei jaksa oikein keskittyy... sai nyt paripalaa kohilleen kun oikein kannustin tekemään,mut ei ne sitä kiinnosta. Piirtäminen on kans mukavaa,mut vain jos äiti piirtää kans,eli suuri osa on sellasta et mun pitäs olla aktiivisesti hommassa mukana.
Lähinnä herra keskittyy noiden muovi kippojen ja kuppojen ja muiden "ei lelujen" kanssa touhuamiseen... jos ollaan kehossa tms. niin mieluiten olis siellä missä on keittiö tai vastaava,haluis räpeltää uuneja ja jääkaappeja ja renkuaa ovissa. Täällä kotona tekee mun kanssa ruokaa ja imuroi,tyhjää astianpesukonetta ja pyykkien kanssa "auttaa",perus kotihommat tuntuu olevan kivointa puuhaa...
 
Repa Lapsen täytyy olla mukana siinä passin hakutilanteessa. Meil Joa oli koko sen vajaan viis minsan rattaissa mun vieressä toppavaatteissa enkä edes nähnyt et virkailija olis häntä edes mitenkään ihmeemmin katsellut, alle 12-v ei oteta edes sormenjälkiä. Esikoinen oli mukana kun halusin virkailijan mielipiteen hänen passikuvastaan joka on otettu kun jätkä oli 6kk nyt 5-v. Muuten olisin jättänyt pojat varmasti kotiin! Passin voi sit hakea ilman lasta jompikumpi huoltajista.

Lelut meil leikitään enimmäkseen autoilla ja legoilla, niitä on esikoisen jäljiltä ihan tolkuttomat määrät niin on mistä valita. Palapeleistä tykkää ja kirjoja lueskelee. Aika paljon leikkii omatoimisesti tai esikoisen kanssa. Siivoaminen on ihan ykkösjuttu. Välillä kaataa legot lattialle vain siks et pääsee niitä siivoamaan/paiskimaan laatikkoon mahdollisimman kova äänisesti :LOL:
 
Vilma,niin mä vähän pelkäsinkin et pakollista on =)

Tuli vielä noista leluista mieleen,et kassu ei oo oikeestaan ollut sitten viime kesän kiinnostunut enää autoista ollenkaan :eek: Ja minäkun luulin et se on pojille se juttu,oli ikä mikä tahansa...
 
Vilma, mitä se virkailija sano esikoisen passista? Kato meillä on kanssa 8kk vanhana teetetty passi. Sillon joo virkailija katto, et näyttää olevan sama paita päällä ku kuvassa :headwall: jep, näinpä näin.... :D

Leluista, dublot on pop, niillä jaksaa rakentaa ja mielellään myös hajottaa. Kerää niitä pussiin ja levittää ne. Samoin laatikkoon kasataan ja sit kaadetaan laatikko. Nappikirja on osoittautunut ihan parhaaksi kirjahankinnaksi, sen kanssa jaksaa touhuta. Ja nuken syöttäminen, haliminen, nukuttaminen ja vaunuissa työntely on ihan ykköspuuhaa kanssa. Mun apuna keittiössä tyhjentää mieluimmin astiakonetta -sekä täyttäis.

Pinnasänky edelleen käytössä ja on luultavimmin vielä pitkään. Pitäis vihdoin saada nää huonejärjestelyt kuntoon, mut inspis vaan puuttuu. Siis mä saan niin ihanan huoneen tolle likalle taiottua, heti ku saisin vähän rahaa et oikeesti saisin sen sängyn hommattua itelle.

Eipäs tässä kummempia... :)
 
Edla&Vilma, tuohon passiasiaan sen verran, että Eevallahan on passikuva otettu silloin kun oli alle 2kk vanha. Mukisin passia hakiessa että tyhmää kun ei saa esmes 2 vuoden passia vaan pitää seuraavat 5v matkustaa vauvakuvalla vaikka takuulla muuttuu naama aika tavalla. Virkailija totesi, että se on tullivirkailijan uskon varassa sit jos muuttuu niin ettei kuvasta tunnista enää. Eli siis voisin parin vuoden päästä kiikuttaa minkä vaan lapsen Eevan passilla eikä tullissa olisi kun pakko uskoa että sama lapsi se on kun kuvassa..
 
Hellou!

Meille syntyi tumma hiuksinen pikku prinsessa sunnuntaina 7.3. klo 13.35. Synnytys eteni nopeasti, jonka takia ilokaasu jäi ainoaksi kivunlievitykseksi, kokonaiskesto oli 5h35min. Ponnistusvaihe oli 6min. Kaikki meni hyvin, ilman repeämiä jne. selvittiin ja terve tyttö saatiin maailmaan :). Kaunottaren strategiset mitat 3326g ja 49cm :heart: . Sairaalassa vietettiin kaksi yötä ja sitten päästiin kotiin harjoittelemaan uutta arkea kahden pikkuneidin kanssa. J on ottanut siskonsa hyvin vastaan, kovasti silittelee ja suukottelee vauvaa. Arki on lähtenyt rullaamaan hyvin. Ainut murheen aihe on vauvan paino. Vauva käytiin pe ekan kerran punnitsemassa kotona, koska sairaalassa oli lisämaidon tarvetta. Paino oli tippunut entisestään vielä 10g :( , joten nyt ollaan saatu olla tosi tarkkana, että neiti syö riittävän usein ja tarpeeksi. Imetän ja lisäksi annan korviketta, jotta saataisiin nyt painoa nousemaan. Huomenna taas punnitus ja toivottavasti nyt tehosyöttäminen olisi tuottanut tulosta. Univelka painaa, mutta yllättävän vähilläkin unillä sitä tuntuu itse jaksavan :).

Lelut Meillä J tykkää yleensä, että leikeissä on joku kaverina, mutta intaantuu joskus touhuamaan itsekseenkin. Tykkää rakennella legoilla, piirrellä, tehdä palapelejä ja lueskella kirjoja. Lisäksi leikkii leikkiastioilla + -keittiöllä sekä hoitaa nukkevauvojansa (kylvettää, ruokkii, työntää rattaissa). Joululahjaksi sai Play to Learnin Kirsikkakujanmökin, jolla on tykännyt kovasti leikkiä. Pikkuautot on myös päivittäin leikeissä mukana.

Jaksamisia, voimia ja haleja kaikille niitä tarvitseville :hug: !

Nyt en ehdi enempää kirjoitella, rinsessa huutelee tissiä :). :wave:
 
Hurjasti onnea marimintin perheelle pienestä prinsessasta, mukava kuulla kuulumisiasi!! :heart:

Lelut: Niklas leikkii kaikilla mahollisilla leluilla, autoilla/rekoilla, junaradalla, keppihepoilla, poneilla, nukeilla, nukenvaunuilla, iha mitä sattuu löytämään :D Palapelejä tykkää kans tehä, kirjoja katellaan ja luetaan, luukkukirjat on iha ehoton ykkönen.
 
Minkäs kokosia keväthaalareita ja kenkiä ostatte? Meillä on ollut talvihaalari 92, että kai sitä sitten 98 pitää ostaa. Huomasin tossa varastoa penkoessa, että siellä on kolme talvihaalaria ja takkejakin 98 kokosia...tietenkään ei sovi enää ensi talvena. Viime syksynä meillä ei tytöllä ollut mitään kunnon vedenpitäviä kenkiä, mutta nyt ajattelin vikingit vaikka ostaa. Tiiän että meidän piha on tosi märkä kauan kevääseen eikä tarttis aina sitten kumppareilla olla.
Löytäispä joskus ittellenkin jotain vaatteita :/
 
Onnea marimint prinsessasta :flower:

Viikot vähenee ja masu kasvaa :D
Sokerirasituksessa kävin viime viikolla ja kaikki arvot oli ok.Nyt vaan täytyy tarkkailla tuota painoa,ettei tulee liikaa loppua kohden...saa nähdä miten käy,kun on niin erilainen raskaus tämä kuin esikoisen aikaan!
Kätilön kanssa kävin puhumassa esikoisen synnytyksestä ja nyt hyvä mieli mennä sinne tämän uuden kanssa synnyttämään.Sain kyllä hurjasti voimaa ja kannustusta kätilöltä kaikenlaiseen pieneenkin epätietoisuuteen.Lääkäri ja ultra ois sitten vielä huhtikuun lopulla!

Poika kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia!Ymmärrys kaikkeen on todella hyvää ja sanoja opitaan pikku hiljaa koko ajan lisää.Omatoimisuus on myös kehittynyt hurjasti muutaman kuukauden aikana.

Meillä parhaimpia leluja pojalla autot,kirjat ja piirustustaulu.Dubloillakin yritetään leikkiä päivittäin ja erilaisilla palikoilla!

Keväthaalari meillä vielä tuo 80cm Lassien haalari,minkä toivon nyt kevään vielä mahtuvan!?!Pitääkin kaivaa esiin ja testata.Kevätlenkkaritkin taitaa olla 22 kokoa,et toivotaan niidenkin mahtuvan.Ostin ne syksyllä ja olivat silloin vielä reilut,et ei kai tuo jalka niin mahdottomasti ole vielä kasvanut...

Nyt syömään,ennekuin poika taas heräilee päikyiltä.Ihanaa kevättä kaikille :flower:
 
Onnea Marimint pikkuisesta!! :heart: :heart:

Keväthaalari kokoa 92,Lassiella on tosi reilut noi koot...luulen et toi menee vielä syksynäkin.Käytiin mammuteista taas ostamassa,oon ollut oikein tyytyväinen tohon lassieen ja edukaskin on =) Kenkiä pitäs ostaa...lenkkarit ja sandaalit sit kun reissuun lähtään =)

Meil on tietsikka ilman virtapiuhaa,joten lyhyeksi jää mun jutut nyt :wave:
 
Repa, kattelin sitä lassien pukua ja 98 näytti todella isolta...että voi olla iso meillekin. Voi olla että käyn kanssa hakemassa sen neidille, mutta en kauehesti tykännyt sen tyttöjen haalarin väristä. Vaikka eipä sillä niin väliä.
 
Onnea Marimint :flower:

Keväthaalari, meillä on viimekeväinen Reiman haalari kokoa 80 joka varmasti mahtuu vielä, samoin vuosi sitten hulluilta päiviltä ostettu Ticketin kaksiosainen asu kokoa 74 mahtuu myös ja sitten viime syksynä tätä kevättä varten ostettu Reimatecin haalari kokoa 86. Joten kevääksi on ulkovaatteita. Sadehaalarin aattelin vielä hommata ja varmaan kokoa 92 et menis vielä ensi syksynkin sadekelit.

Repa, miksi teidän tietsikka on ilman virtapiuhaa?

Hemuli,
kiva kuulla teidänkin kuulumisia ja tsemppiä viime hetkille :heart:

Mulla on taas paha olo... :( Ihan taas yllättäen tuli... huokaus.. Miksi tämä tauti ei lähe meiltä pois!!!
 
Huomenta piiitkästä aikaa ! :)

Kyllä ihailen teitä naiset kun jaksatte päivittäin tänne kirjotella ! Vaikka joka päivä käynkin lukemassa kuulumiset, en muka jaksaa/kerkeä ikinä kommentoimaan mitään! :ashamed:

Marimint: Onnea prinsessasta ! :flower:

Kurpitsa: Onnea kolmosen odotteluun! :)

Keväthaalari: Ostettiin 92cm ja uskon että menee kevään ja syksyn, ellei kesän aikana saa jotain hirveää kasvupyrähdystä. Kengät: Ei olla vielä hankittu, mutta varmaan 22-23 koko saa olla, tai riippuu tietysti kengästä, nyt goretexin talvikengät kokoa 22 käytössä, ja menee villasukka.

Mahatautia Ollut myös meillä liikkeellä, ensiki oli tyttö ja sit minä ja mies ! :x

Lelut: Nukke leikit on nyt ehdoton juttu, ja ollut jo pitemmän aikaa. Joka päivä jaksaa hoivota niitä, niin kotona kun hoidossakin. :)

Muuten meille kuuluu ihan hyvää, J on oppinut kevään aikana tosi paljon uusi sanoja, puhuu nyt ihan hyvin 2-4 sanan lauseita, paikasta riippuen ;) !
Muutto olis viimestään toukokuussa ja mulla pukkaa kamalaa vauvakuumetta ! :D vielä hetki pitäis jaksaa sinnitellä, ois tarkotus alkaa syksyllä yrittämään pikku kakkosta ! :)
 
Onpas teillä pitkiä lapsia =) Meillä on kaikki lapset aikas lyhyitä, 80cm name itin takki ja housut on kevääksi oottamassa, sitte viime syksynen hupan haalari 74cm ja näkyy sekin hyvin mahtuvan =) 86cm taitaa olla sit kuraasu, tyttöjen vanha(sininen kuitenki). Kengät pitäs ostaa jotku, kevät mennää varmaa aikalailla kumppareilla/talvikengillä, aattelin sit ostaa jotku kavat taas, kun oli noi entisetki nii hyvät, niissä koko varmaa 21-22, nyt on 21 talvikenkä ja villasukka mahtuu hyvin, pieni on pojun jalka =)

Meillä taaaaaaaaaas joku tauti iski, mulla ja tytöillä ei ääntä lähe, mulla yli 38 kuume ja tytöillä lämpöä, eihä tässä ookkaa ku koko helmikuu oltu sairaana ja vielä jatkuu, välillä välipäiviä varmaa viis ja taas tulee jotai, lapset ollu vuoronperää sairaana ni kestää, ei kivaa!

 

Yhteistyössä