~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA 2009 ~

puhe meillä sanavarasto karttuu päivittäin :) sanoja varmaan siinä viitisen kymmentä ja nyt on alkanut tulee kolmetavuisiakin sanoja. Muutamia sanoja sanoo peräkkäin esim: pipo päähän, pipo pois, anna vettä yms. Mut lapset on niin yksilöitä.carmen esikoinen sano tässä kohtaa esim: kissa oli kii ja muutaman muun sanan. 1v8kk kohdalla oon kirjottanut et sanoja tulee jo niin paljon et ei pysty laskee. :) Ja olisko se niin et 10 sanaa pitäs osata 2v. neuvolassa niin se olis viel ok. Meillä asuu papukaija joka matkii kaikkea mitä isosisko ja me satutaan sanomaan. :D

pureminenmeillä E on alkanut testata hampaitaan isosiskoon. Toivottavasti menee ohi nopeesti eikä tee sitä hoidossa. Miten muilla?

Naukurivoi hurja mitä tapahtu. Onneks selvisitte säikähdyksellä. Meillä E nukkuu pinnasängyssä niin kauan kun vähänkin mahtuu -pelkään niin meidän yläkerran portaita -meillä saa neiti portit auki -ja siks ne sidon aina huivilla. Pahin painajainen olis jos ne kieris alas. huh. Vahinkoja sattuu niin helpolla vaikka olis kuika varovainen :hug:
Tosi sulonen nimi pikku neidillä :heart:

Birdievoi sinua :hug: sinne. Josko se remontti stressaa miestä? Onko ollut kovin kiinni siinä? Josko se helpottais kun se keittiö on valmis -vai onko jo? Äläkä heitä hanskoja tiskiin -kyllä asiat varmaan lutviutuu, mut ikävää kun pitää tapella.

meillä neiti kuumeessajoopa joo 37,5 ollut päiväkodissa -ja kyllä huomenna pitäs olla pois. Ei sillä mitää kuumetta oo -tuolla riehuu siskon kanssa. Mitäköhän neuvolatäti sanoo huomen kun pyydän lappuu siks et eivät ota päiväkotiin. Miellä oli just silmätulehdus, joka ei ollut edes silmätulehdus -mut eivät huolineet hoitoon kun silmä punoitti -ei tiedä itkiskö vai nauraisko :headwall: no mies on huomen pois. Saapi olla isompikin kotona. Mut kaikesta huolimatta hoitopaikka on ihan jees -pientä hysteriaa välillä ilmassa.

Mut pitänee mennä tekemään kotihommia :wave:
 
Heh,saatiin aika hauskaa pätkää videokameralle kun poika selas lehteä ja totes siinä sivuja plärätessä"maa(marja)ei oo,sulki koko lehden ja sano et tyyjä(tyhjä)...oli niin hauska kun vakavana ja tärkeenä selaili ja oli pettynyt kun ei marjan kuvia ollu...niitä aina ettii lehdistä. Meillä on yks kodin kuvalehti,missä niitä on useampi sivu ja sen sit haki tomerana ja ilmotti kovaan ääneen et "maa!!" ja rupes lukemaan :D No joo,ei varmaan nyt tästä kuvauksesta saanu samaa hauskuutta kuin livenä,mut piti jakaa kuitenkin ;)

Meil on pureminen loppunut...olisko hampaiden tulo pinnalle lopettanut,mene ja tiedä =)

Pitäs miettii mun synttärijuhliin boolia,onko kellään hyväks havaittua -ei marjaista-versiota :attn:
 
tänään neuvola reissu takana 1½ v mitat oli 8340g ja 77cm. eli perästä tullaan... ;)

huomen oltais saatu possurokotteet talon pojille jo mut eikö noussu esikoiselle kuume..et siirtyy sit sen saaminen. ja tietty pitää lenssun iskee ku ens viikon loppuna olis se yön keikka. kyllä ketuttaa... :headwall: mä oon eristäny ison jäbän omaan huoneeseen jos ei kerkies tarttuun noihi pieniin...mut säälittävä toinen ku äiti junttaa huoneeseen sairastamaan. tosin sillä tietokone ja elokuvat rullaa nii nauttii toisaalta omasta rauhasta ;)
mut se huominen possurokote harmittaa ihan vietävästi... :headwall:

mut nyt nukutus hommiin....

repa..redcattia...vodkaa ja tuoremehuu...sairaan hyvvee :p tosin ite teen vaan vodkattoman version....mut tosta redcatista saa tooosi hyvää juomaa :p
 
Repa, milloinkas juhlit? Ei kun täältä selaamaan; http://www.drinkkiklubi.com/boolit/
Ja voihan aina tehdä lempparidrinkistä boolin, ainakin cosmopolitan ja mojito kokeiltu ja hyväksi havaittu boolinkin muodossa. Sangriaa unohtamatta..

Eipä mulla tällä kertaa muuta.. :)
 
Puhe Meil tulee kans joka päivä uusia sanoja ja onhan niitä aika paljon ja useat tulevat vielä molemmilla kielillä uusina auto, tack, bot ja tutti/tutte. Meil esikoinen ei puhunut oikeastaan mitään vielä 2-v neuvolassa eikä siihen edes kiinni mitään huomiota. Yksilöitä ovat ihan selvästi kun näin erilaiset pojat meilläkin on samoista lähtökohdista tulleet :D

Naukuri Ihana nimi :heart: Mun famu on Linnea :)

Birdie :hug:

Esikoinen on taas oma itsensä ja ehkä huomenna jo pääsee tarhaan. On raukka ollu vähän ikävissään kun on isänpäivälahja kesken ja jos ei hän ehdi saada sitä valmiiksi. Onneksi kuitenkin on suurinmaksi osaksi iloinen kun saa olla kotona :D
 
heippa!

Poitsu vetelee sikeitä vaunuissa ja heti oli pakko karata koneelle!!! Viime yö oli taas sellasta hulinaa että huh huh... Yhdeltä poika alkoi jälleen hakkaamaan päätä seinään.. Sen jälkeen hänet oli pakko ottaa sänkyyn nukkumaan... Klo 04 alko armoton pyöriminen jota jatkui aamuun saakka. Onpa taas pussit silmien alla kasvaneet. Huah.. Mun täytyy kai ihan tosissaan harkita pinniksen reunojen toppaamista.. En tajua, mistä jätkä on yhtäkkiä keksinyt ton pään hakkaamisen laitaan. Outoa.

Saatiin sitten sovinto taas aikaiseksi miehen kanssa. Jos nyt yritettäis jälleen kerran elää sovussa.. Ja tajuan kyllä omat virheeni, kumpa mies tajuaisi omansa.. Tää remppa on varmaan aiheuttanut aika paljon stressiä, kun ollaan molemmat väsyneitä töissäkäymisestä. Mutta eiköhän tää tästä taas lähde lutviintumaan. kiitoksia tsempeistä.

poika löysi tänä aamuna mun huulipunaputkilon.. Ja sitä oli sitten pitkin naamaa. Joo.. ja taisipa poika jopa maistella sitä. Täytys vissiin pitää parempaa huolta tavaroistaan.

nyt taidan lähteä syömään pahaa ja mautonta silakkalaatikkoa (jep, itse tekemää) joka ei kelvannut pojalle.. Taidan vakaasti harkita että vien miehet sunnuntaina ulos syömään.

palaillaan
 
Monilla tuntuu olevan yölevottomuutta, toisilla on varmasti vaan joku vaihe. En kyllä usko että meillä olis joku vaihe kun ainahan meillä heräillään! |O Neiti on nyt saanu maistaa mandariiniä ja sen jälkee yöt ollut huomattavasti levottomampia, eli ollaan pistetty mandariinit nyt sivuun. Niin ja ei se tuntuis edes pahalta jos vaan säpsähtelis hereillä, ja että riittäis vaan kun vähä kädellä rauhottelee. Meillä itkustetaan ihan kunnolla, viime yönäkin heräs 3:30, 4:30, 5:30, 6:30 ja siitä nukku sit kl. 9 asti. Joka kerta sai kävellä pitkin taloa rauhotellen...

Nemika: On kyllä pikkuinen poika, mutta perässä tulette omalla radallanne! ;)

Birdie: :hug: Tiedän mistä puhut. Meillä miehen kanssa välillä ihan samanlaista nykyään, pienestäkin asiasta syntyy todella suuri riita.. Ja välillä tekis mieli pakata tavarat kasaan ja häippästä J:n kanssa.. :/
 
Marmotta,Juu kiitosta, taisin tuolla sivulla ja jollain vastaavalla kävästäkin eilen...ja löysin sieltä ihan mieluisan ohjeen mitä pitää kokeilla B) Mul on niin hapan drinkkimaku et ei siitä boolia tuu :p Sangria olis kyllä hyvää...pitää pistää korvan taakse sekin :)
!5 päivä täytän oikeesti,mut sit seuraavana viikonloppuna juhlitaan,21.päivä =)

Kiitti Nemikalle kans ohjeesta :flower:

Birdie,Tsemppiä sulle öihin...meillä pyöritään kans kuin väkkärä omassa sängyssä...luulin eilen et taittaa niskansa...vikisee unissaan ja pyörii. Otin jo tavallista aikasemmin viereen kun oli niin levotonta menoa koko ajan,tulee kyl normistikkin viim.5 pintaan. Kiva että saitte miehen kans sovittua =)

Meillä tosiaan yöt aikamoista liikuntasuoritusta. Itkee ja vikisee unissaan... viimeyönä lauloi kokoko ja soosoosoo,piiri pieni pyörii-laulusta..unissaan siis. Puhuu muutenkin unissaan aivan hirveesti.
Oon ite ihan toimintakyvytön kaiken ylimääräsen suhteen. Suoritan kaikki pakolliset kotiduunit joten kuten...tosin täällä näyttää et mitään ei olis tehty vuoteen. Käydään kerhoissa yms,mut mitään ompeluhommia tms. en saa tehdyks..vaikka todella pitäis |O
 
Majj,Voi ei...mikähän siinä nyt on et noin heräilee?...tai heräilläänhän meilläkin,mut en oo sentään joutunut kantelemaan herraa sitten vauva ajan,kuin ehkä satunnaisesti. Eikä nyt sentään normisti tunnin välein oo ylhäällä,vaikka näin nukahtamisen jälkeen heräilee kyl 2-3 kertaa melko lyhyin välein,mut sit normisti nukkuu pidempää pätkää. En kyl tiiä onko toi varsinaisesti hereilläkään,kun unissaan itkee :/
Mites ne allergia asiat? Jaksuja :hug:
 
Naukuri...ihanan nimen annoitte tytölle :heart:

majj...meillä aivan samanlainen yö...mut hiljenee taputtelulla ja tutilla...aamulla ollaan sit silmät ristissä :( ...en tiedä mikä riivaa...tissilopetus on pitänyt sentään ;)

birdie...hyvä kun saitte sovun taloon :hug: !!

Miulla alkaa huomenna taas työputki...ei oikein nappaa, mut pakko mikä pakko...ahistaa vähän se sikainfluenssakin...mutta olen kyllä yhtä kauhuissani siitä rokotteesta...nyt on tullut joitain faktoja tietoja...kummatkin tuntuu yhtä ikäviltä...plääh!!

jenni...laitan huomenna sulle paketin tulemaan =)
 
puhe...meillä ei ihmeemmin kehitystä...muutama uusi sana esim. ruoka "uokaa" neiti pyytää...on ihan mahottoman reipas syömään...ja itse syö... annoin lusikan käteen yhtenä päivänä...heti alkoi mättää vauhdilla...vähän aikaa sitten ei onnistunut ollenkaan =)...eli onhan jotain kehitystä meilläkin sentään :D
 
meillä sit alko esikoiselle varuilta tamiflu kuuri..kuumetta ja yskää eikä keritä labrakokeilla varmistaa onko tavan lenssua vai possua..mut koulusta puolet kohta pois ja onneks tähän mennessä testatut ollu negoja..mut pelottaa kauheesti..huomen olis sit pikku ukon possupiikin aika ja sekin pelottaa nii kauheesti.
mulla varmaan hajoaa pää tän possujutun takia...eikä toi iltiksen juttu 8v terveestä possutaudin sairastaneesta tytöstä joka oli kuollut siihen... :'( mikään ratkaisu ei tunnu hyvältä nyt... :'(
mä sain tästä nii kauheen stressin nyt... :headwall: :headwall: :'(
ja samalla käskin kahtoo mikä mun korvis on ku oli nii oudot..nii mulla sit korvatulehdus..
eipä oo ikuna ollu enkä aikuisiällä olis uskonu sellasta saavani... =)

mut mie lähden noita apinoita nukuttamaan..ja harkitsen muuttoa autiolle saarelle kohta nii mun ei tarvi pelätä possuja eikä mitään..sanoinki ukolle et saa nähdä onko meillä etes kinkkua jouluna uunissa..oon nii täynnä tätä tautia nyt...
 
Nemika, :hug: Kyllä muakin pelottaa. Jotenkin kun siitä niin kauheasti mediassa jauhetaan ja lietsotaan pelkoa oikein. Ennen en edes ajatellut koko asiaa. Onko tällä sun esikoisella se sydänjuttu?

Naukuri, kaunis nimi :heart:

Tsemppiä yövalvomisiin! ketkä joutuvat valvomaan :/
 
summer: juu on sillä se sydänvika. sillä aloitettiin toi kuuri hätävarana.
tässä oon aamun pähkäilly mitä teen ton rokotteen kans..tiedän et se on haettava mut silti nii vaikeeta lähtee ajamaan.. :(
 
Nemika, no hyvä että aloittivat varulta kuitenkin. Kerkisikö sun esikoinen saada sitä rokotetta? Meillä on täällä näiden terveiden lasten rokotukset vasta 24pvä. Mun positiivisella ajattelutavalla me ollaan jo sairastettu se tauti siihen mennessä.
 
Moikka taas pitkästä aikaa.
Meillä elämä rullaa eteenpäin. Maija kasvaa hurjasti ja on suloinen pikku kimalainen. Iloinen ja topakka tyttö. Mulla on jakomielitautisuutta myöskin ton rokotuksen kanssa. Ensin olin Ei kannalla ja pari päivää sitten soitin kouluun ja pistin Joo lapun vetään. Tänään taas Ei fiilis. Ymmärrän kyllä että se on hyvä varsinkin jos on jotain perussairautta taustalla.

MatamiAnnas nyt sh kommenttia ja ajatuksia rokotteesta. Mitähän ne nyt on löytänyt. Olen kovasti kysellyt terveydenhuollon mielipiteitä ja arvostan kovasti jos jaksat kertoilla omia faktoja. On tullut puolesta ja vastaan ammattikunnaltakin. Teilläkin on sitten aloitettu tuo syöminen ihan urakalla - muistelin että neiti oli kovin ronkelli - tässä sitä taas nähdään että perästä tullaan

:D
 
Huomenta.

sikainfluenssarokote...jaa on kaikenlaista spekulointia ilmassa :/ ...ihan tuoreimman tiedon sain juuri kouluterveydenhoitajalta, olivat olleet palaverissa...että rokote on ok. Keskustelua aiheuttanut elohopeamäärä on todella pieni, eikä jää elimistöön, niin kuin esim. kalasta saatu...on jotenkin eri muodossa. Itse saan rokotteen maanantaina, koska menen syöpäsairaita hoitamaan...olisin aika riski siellä osastolla...olen sitä mieltä, että rokotutan myös lapset. Rokotteesta on myös tullut ongelmia, siksi esim. sairaanhoitaja siskoni ei ota rokotetta eikä anna lapsilleen...eräs hänen tuttunsa on sairaalassa hoidossa rokotteesta, kun sai niin pahoja neurologisiaoireita...jotain niistä jää pysyväksi :eek: ...mutta suurin osa hoitohenkilökunnasta sekä lääkärit ottavat rokotteen täällä silti. Minun on työnpuolesta otettava rokote...muuten kyllä ehkä miettisin asiaa...ja lapset on mielestäni vaikea asia...silloin jos on joku astma ym. ehdottomasti rokote....influenssa aiheuttaa keuhkokuumeen, joka on aina vaarallinen...mutta nyt kyllä voi olla jo myöhäistä rokotteen suhteen...rokotukset olisi pitänyt aloittaa aika päivää sitten :kieh: ...hyvä suomi :( ..
 
Matami kiitokset jo etukäteen :hug: :heart:

Meidän perheen kaikki naiset sai tänään sekä sikaflunssa piikin että kausi-influessa piikin. Saas nähdä kuinka kipeitä kohta ollaan... Mä sain kanssa tuon piikin kun keuhkoveritulppien takia kuuluin kuulema myös riskiryhmään. Vaikka onhan niistä jo aikaa yli puoli vuotta, mutta niin kai se on että mun keuhkot ei välttämättä ole vielä palannut ennalleen (tai palaa koskaan). Jotenkin vaan tuntuu kuin etuilisin siinä jonossa, että mä en olis kuulunut vielä niihin jotka nyt rokotetaan.

Kova oli pähkäily ton rokon kanssa. Oikeasti, miten tahansa, en nyt kaipais tähän elämään enää yhtään jännitystä. Mut eihän siltä voi näköjään välttyä. Huoli taudin tarttumisesta helpotti hieman rokon myötä, vaikka eihän se vielä anna vastustuskykyä. Pinnalle nousi huoli että mitäs jos jotain komplikaatioita tuleekin nyt rokoteesta tytöille... Tuntuu siltä että tekee niin tai näin niin kumpikin on väärin päin. Heittäispä joku taho kehiin tilaston jossa kerrottas kuinka suurella todennäköisyydellä tautiin kuolee/saa pysyviä vaurioita ja vastaava tilasto siitä mitä rokote on aiheuttanut sivuvaikutuksena. Vaan eipä moista tietoa taida mistää saada...

Nemika :hug: Voi ei, ei teille taas!?! Miks joitain pitää koetella oikein urakalla? Eiköhän teilläkin olis jo kiintiö täynä noista peloista lapsen terveyden suhteen.

Taidampa lähteä päikyille kun tytötkin meni nukkuun. Olishan tässä toki pari tuntia tehokasta aikaa tehdä kotihommia...mutta ei, sängyn kutsu on suurempi. Kai mä joskus vielä piristyn tästä...
 
Puhe On taallakin vaan omaa hopotysta. sanoja on muutama Shoe, fish aiti ja mami, dadi, ta= Thanks/kiitos ja hauhau/ wufwuf kun nakee koiran tai muun elaimen seka there ja that sanat... Mutta ymmartaa kylla koko joukon asioita. Tanaan eka kerran meni vaipan vaihtomatolle et kakka on ja sano poo :D , vielakos saataisiin innostumaan potasta.

kaytiin laakarilla ja lupas laittaa sikainfluessa rokotteen meille, mutta ei ole viela saanut rokotus ohjelmaa, jos ei saada rokotetta parin viikon sisalla nii tullaan sit suomeen ilman mitaan suojaa, toivottavasti mun isa on jo sit saanut rokotteen (silla on vaan yks keuhko jaljella)

nyt leikkiin, tyhjennettin jo astianpesukone tassa valilla :D
 
MatskuAjatteli kans, että rokotuksista olisi saatu hyötyäkin jos oltaisiin oltu jo pari kk sitten liikkeellä. Olen järkyttynyt tästä järjestelmästä ja nihkeesti annettavasta Tamiflu lääkityksestä - kuulemani mukaan lääkärit ovat kirjoitelleet sitä jo vuosi takaperin perheelle ja ns.sukulaisille. Onko apteekkien varastot hupenemassa tyhjiin kun Tamiflu on kuitenkin ollut tehokas.... Nyt meen niin mutulla, mutta otaksuisin että meillä mukulat sairasti taudin - tosin en tiijä kun ei testattu. Pohoisen tapaus on kyllä todella ikävä - miten meillä hyvinvointi maassa voi tapahtua tuollaisia hoitovirheitä. Mistä lähtien sairaanhoitajille on annettu näinkin suuri hoitovastuu ja kenen ihmeen luvalla - on väärin ko.hoitajaa kohtaan, että tässä on kiitos hoitotyöstä. Ei helekatti, jo teon pykälät määrää että dg tekee vain lääkäri, miten tälläisen epidemian alla voidaan jättää vastuu hoitohenkilökunnalle. Niin syvältä sanon minä.
 

Yhteistyössä