~ Toukokuun toivotut 2008 syksyllä 2010~

Matami,Mitään lukkoonlyötyä ei vielä oo...alkuviikosta (ma-ti) on yhet senssit todennäkösesti,ke aamuna tulee ilmalämpöpumppua huoltamaan mies,mut siinä tuskin kauaa menee ja kun tulee tosiaan heti aamutuimaan... pe on meillä kerho. Mutta muuten ei oo mitään... katellaas heti alkuviikosta jotain päivää:)
 
Summer: Meillä kanssa pönttö kelpaa, eli kun kylään lähen ja tiedän että paikassa ei ole pottaa otan oman mukaan :) monessa paikassa kuten isovanhemmilla, tädeillä tms onkin potta vaikka ei lapsia olisikaan mutta pikku vieraita varten :)

Joko olette joululahjoja ostellut pikkuväelle? Mä oon ostanut molemmille yhdet lahjat ja muuta en sit heille varmaan ostakkaan...saavat kuiteskin sukulaisilta ja muilta paketteja
 
Huomenta pitkästä aikaa ! :)

Täällä ollaan nuhaneninä, J:lle nousi viime ke tosi korkea kuume ja jatkui lauantaille saakka, nyt enään kamala yskä, itsellä kans pitkästä aikaan kauhea flunssa ! :snotty:
Muuten kuuluu ihan hyvää.

Joululahjoista: Neidille oon ostanut jo yhden lahjan kun oltiin miehen kanssa reilu kuukausi sitten ikeassa ja sieltä tarttui miehen siskon pojallekkin pieni paketti. Muuta en ole vielä sitten ostanutkaa, eikä varmaan neidille paljoa ostetakkaan, viime vuonnakin sai mummuilta ja joka paikasta suht paljon lahjoja.

Pottailu / Pöntöllä oleminen: Tarhassa käy potalla, kotona melkein aina pöntöllä. Eli molemmat kelpaa varsin hyvin :)
 
Repa...no meillä onkin tänään miehen tyttö ja menen yöksi töihin, äsken soitettiin :/...kannattaa näköjään ehdottaa mitään, plääh.

Joululahjat...ei olla mitään hommattu vielä, eilen katselin nukkekoteja sillä silmällä, aivan ihania, pääsis ainakin äiti leikkimään...ehkä todellakin vain äiti, ei ehkä ole vielä ajankohtainen neitille...on vaan tosissaankin kivoja juttuja :D
 
Majj: Mua hävetti viimevuonna kun pukki tuli ja sit muutamia sukullaisia oli tässä meillä ja hän alkoi jakamaan lahjoja siis mä oikeesti luulin et ne ei lopu koskaan...ihan hirveesti oli kummit, sukulaiset mummut ja vaarit ostaneet lahjoja...tuli ihan sellanen olo et varmasti kaikki ajattelin et me opetetaan meidän muksuja materian perään. Ite ei kuiteskaan ostettu kun muutama paketti omille lapsille. Tänä vuonna sitte päädyin 1 pakettiin per nenä.
 
Matami,tuhoontuomittu juttu:D Kattelin kans tossa nukkekoteja ja kirosin kun ei oo tyttöä.äippä haluis leikkii:D:p

Joululahjat,Me ei osteta kuin yks lahja ja kehotan myös isovanhempia hillitsemään itsensä....muuten menee maku.
 
Töihin olen lähössä ja mittasin pojalta kuumetta ja samalla myös itseltäni...jee 38 astetta...on ollut kyllä vähän outo olo koko päivän...mun on pakko mennä töihin, kun ei ne ketään saa sairaalaan hommattua yöksi näin äkkiseltään : /...en tiedä vaan miten jaksan kiireisellä osastolla 30 potilaan kans :headwall:...voi kökkö...
 
Flunssaiset terveiset täältäkin! Oon niin tukossa, että yöks. Molemmilla pikku-neideilläkin nenä vuotaa, mutta energiaa niillä silti piisaa. Mä en taas jaksaisi tehdä muuta kuin maata ja sehän ei oikein noin pienten kans onnistu :( .

Joululahjoista Ei olla vielä ostettu mitään. Vähän oon ideoita yrittäny keksiä, mutta mitään yhtä ylitse muiden ideaa en ole vielä keksiny. Montaa lahjaa ei varmaan osteta itse, kun neidit saa muiltakin paketteja.
 
joululahjat: en oo ees vielä moisia ajatellut, mut muutama lahja per nenä vois hankkia, meil tahtoo jäädä viime tippaan nuo lahjojen ostot..jouluviikolla sit pakettien hakuun niin kuin aina..

potta/pönttö: yleensä menee pottalle mutta jos kyseises paikas ei oo pottaa eikä pienentäjää niin kelpaa isokin pönttö niin et pitää kiinni mut vain silloin jos on jo kupla otsassa. meillähän ei käytetä enää vaippaa päivisin eikä päikkäreillä eikä ulkona eikä kauppareissuilla, tytöllä on uskomaton pidätyskyky, voi pidätellä 4 tuntiakin ihan heittämällä. yön jälkeenkin on vaipat kuivina yleensä, kerran viikos herää vaippa märkänä.

itekkin olen katsellut nukkekotia, itse pienenä ollessani se oli yks ikuinen joululahja vinkki mutta en koskaan sellaista saanut joten odotan sitä hetkeä että sellaisen vois tuolle tytölle hankkia niin pääsis äitikin toteuttamaan itseään...
 
Paranemisia flunssasille!! Meil ei oo ollu viel mitään nuhiakaan,ihme kyllä...no kerennee...

Meil ollaan kans oltu nyt yöt noin kk putkeen kuivia,mut viimeks oli 2kk ja alko sit yhtäkkiä pissaileen.. et tiedä sitten,onko yökuiva vai ei. Päivisin ei oo ollu ongelmia pitkiin aikoihin.
 
Repa, ihanaa siivooja!

No onpas flunssaa liikkeellä taas :|

Laivareissusta selvitty ja kohta lähdetään mökkeilemään. On toi univelka vaan nykyään sellanen, että menee viikko palautuessa. Ei tarvii ees krapulaa hankkia, kun pelkkä univelka riittää. Mutta ihanaa kun pääsee hyvillä mielin lähtemään, kun lapset on jo isoja ja kukaan ei jää itkemään perään. Mä niin nautin tästä, kun Peppikin on jo näin iso :) Ei vauvaa meille enää kiitos.

Mukavaa loppu viikkoa kaikille!
 
Summer: Kiva kuulla että olet hyvillä mieli saanut reissuta :) Mä töitten puolesta reissaan niin välillä aina on omantunnon pistoksia mutta pakkohan se on työnsä hoitaa ja nythän mulla on aikaa olla kotona :) Se on totta että kyllä tää arki on tosi helppoa kun lapset ovat näinkin isoja, lähtö onnistuu nopeasta, jäävät helposti hoitoon/isän kansssa :)

Täälläkin podetaan flunssaa iha koko porukka
 
Tervehdys pitkästä aikaa.

Takapiruna olen kyl kuulumisianne käynyt lukemassa, mutta tää flunssa on viimeisen viikon aikana vienyt kaikki voimat innostuksen mihinkään.

Meillä tuli eilen uusi hella-uuni. Nyt pitää sitä opetella käyttämään, kun ei ole ennen ollut keraamista hellaa eikä kiertoilmauunia.

Olisko kellään hyvää ja helppoa porkkanakakun ohjetta, kun on tohon jäänyt kesän sadosta puoli nahkeita porkkanoita kasa enkä viitsis poiskaan heittää.

Pikkumies on alkanut selvästi puhuun enemmän ja muutenkin kehittelee itsekseenkin leikkejä.
 
Porkkanakakku
12:lle

3 munaa
3,5 dl sokeria
1,5 dl saksanpähkinämurskaa
1,5 tl bikarbonaattia (soodaa)
1,5 tl leivinjauhetta
0,5 tl suolaa
1,5 rkl kardemummaa
1 rkl kanelia
4 dl jauhoja
4 dl porkkanaraastetta
2,5 dl neutraalia öljyä
2 dl tomusokeria
200 g voisulaa
200 g philadelphiajuustoa
1 sitruunan kuori ja mehu
3 tl aitoa vaniljasokeria
Vaahdota muna ja sokeri. Lisää pähkinät, bikarbonaatti, leivinjauhe, suola, kardemumma, kaneli ja jauhot. Lisää porkkanat ja öljy. Kaada taikina voideltuun irtopohjakakkuvuokaan. Paista 200 asteessa 30 - 40 minuuttia ja jäähdytä.
Vatkaa tomusokerista, voisulasta ja tuorejuustosta täytekreemiä. Lisää vaniljasokeri sekä sitruunan kuori ja mehu. Vatkaa tovi ja levitä täyte kakulle. Koristele porkkanasuikaleilla.

Tää resepti on aikanaan bongattu ohjelmasta Tinan keittiössä,ja on mun ehdoton suosikki....aivan ihanaa:p
 
Heips.. pitkästä aikaa.

Välillä oon käynyt kurkkaamassa kuulumisia mut niin myöhään et en oo jaksanut kirjoittaa.
Tänne kuuluu kaikin puolin ihan hyvää.

Neiti on kasvanut kovasti ja leikkii paljon pikku keittiöllä ja nukella =) hauska seurata touhuja.
patua, tatua, patua tatua ... sitä pitäs kans olla lukemassa kokoajan fanitetaan niitä koko perhe :D

cola -sitä neiti jois vaikka aina ... huono homma, kahvi maistuu myös ..

Matami ei me olla saatu matkaa viel tilattua. tekis mieli niin lähteen.. mut mun vanhemmat tai äityli ei ainakaan viel oo innostunut... ootan et sen mieli muuttuu. Voipi toki olla et mentäis keväällä huhtikuussa johonkin lähemmäs. Tahtois kuitenkin jonnekkin ... oon säästänytkin niin ahkerasti et katsotaan =)

Mitäs muuta ihanaa kun on syyslomaviikko ei oo mitään harrastuksia.. vaikka ei meillä tytöt käy kun kerran viikossa molemmat.. mut on sekin välillä raskasta kun samantien pitää lähtee kun just päässy töistä kotiin. Töissä on mukavaa... mut kaikenlaista menossa ja puuhaa riittää ..

joululahjat mies osti onko se mandoliini .. sellanen pikkuinen kitara.. sellaisen oikeian neidille. Ajattelin et voisin ostaa dublo legoja lisää- jonkun maatilan tai jotain. Isompi kirjoittaa pienemmän puolesta ja lista kasvaa kokoajan. me ei itse osteta varmaan juuri mitään.. muuten tulee liikaa lahjoja.

ihanaa kun tulee joulu .. mut oikein mukavaa syksyn jatkoo kaikille :wave:
 
Repan ohje kuulostaa kyllä namilta :p jospa sitä väsäisi vaikka esikon juhliin :)

Tänneppä ei erikoisia, pojat vaan kasvaa ja kehittyy ei ole meillä enää vaavia vaan isoja poikia :) pienempikin on tosi omatoiminen.

Joulu mieli alkaa täälläkin nostaa päätään mutta koitan viellä hillitä itseäni :) no lahjat on suurommaksi osaksi hankittu mutta koristeet yms saa viellä odottaa
 
Tässä linkki vielä suoraan ohjeeseen, niin ei tarvi aikaisemmin laittamastani blogilinkistä alkaa etsiä Sarin ja Jannen keittiössä: Porkkanakakku

Jonnekin reissuun tekis keväällä meidänkin mieli...täytyy kattoa, minne päin sitä lähtisi :).

Täällä tullu viikonlopun aikana talvi. Lunta maassa yli 5cm :). Taitaa se kuitenkin vielä sulaa pois. Ihanaa kyllä, kun tulee talvi. Ainut asia mikä siinä tökkii on se, kun pitää pukea niin kamalasti päälle. Muutenkin tuo pihalle lähteminen on aina melkoinen show.
 
Repa: Ootkohan kirjottanut ton reseptin ennenkin tänne ? Koska multa löytyy ihan sama, ja hyvää on ;)

Poika: Jep, täällä kans yllätyttiin siitä lahjamäärästä mitä viime vuonna tuli !

Tänne ei ihmeempiä, meillä on pyörinyt enterorokko, tosin aika lievänä muutama näppy sielä täällä ja suussa jonkun verran, nyt onneksi paljon parempaan päin. Mies sai myös tartunnan, mutta itselle ei ainakaan vielä ole tullut mitään ! :)
 
Majj,oon varmaan,ei ainakaan olis ihme...sitä aina tyrkytän joka paikkaan:D On musta niin hyvää:p

Muistankos harhoja vai koittaako Kurpitsalla h-hetki ensikuussa? Mikäs on olotila?

Mulla kans sellanen orastava joulumieli... toistaseks taivaalta tulee vettä,mutta ehkä sitä lunta kohta saadaan. kun sais haravoitua ensin noi lehdet pois.
Meillä uloslähtö on kanssa yhenmoinen show jokakerta ja nyt kiukuttaa kaikki muutkin asiat jatkuvasti..
 
KiarlA: Mulla todettiin noin kuukausi sitten rypäleraskaus, aika shokki sinänsä oli kaikkinensa...siihen kun liittyy niin paljon muutakin kuin menetys...voimia sinulle ja perheellesi. :hug:

(.) Me ollaan päätetty hakea viellä toisen lääkärin mielipide viellä tuohon raskaaksi tulo asiaan, asiallahan sinänsä ei nyt kiire ole kun meillä on tää rypäle juttu menossa :(

Eikös Kurpitsan LA ollut marraskuussa? näin minä olen kokoajan muistellut
 
kiarala: halaus ja rutistus :hug:

repa: mäkin olen tainnut tuolla reseptillä tehdä noita, on ne vaan maittavia, lurps. tänään tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan. vähiin käy päivät..yrittää raskausmyrkytystä päälle ja huomenna olis käynti tyksiin asian tiimoilta, lauantaina istukan virtauksis oli häikkää ja lapsivesi oli alkanut hävitä, oma olo on vaihteleva. kovasti jo odotan vauvan näkemistä, tosi malttamaton olo =)
 

Yhteistyössä