~toukokuun toivotut 2008 syyskuussa 2010 ~

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2010


Synttäripäivä...............Syntymämitat..............2 -v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...12,9kg/92,5cm
Nemika.............21.4........2520g/47cm..........
Katrinainen........24.4.
Summer81........30.4.........3945g/50cm............15kg/92cm
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm...........12,5kg/90cm
Marimint81.........5.5.........2790g/49,5cm.........13,7kg/89,4cm
Weiss................7.5. .......................................12,7kg/87cm
Edla-Mamma......7.5.........2965g/48cm..............11kg/83cm
Naukuri..............8.5........3190g/49cm..........
London C...........10.5..........2500g/......................10,7kg/80cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm.........
Sonja R..............13.5. .......................................13,1kg/91,5cm
Liukumiina.........16.5.
Ani79...............16.5 .............................................13,5kg/92cm
MsDevill88..........17.5...........3190/48cm
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................ 12,6kg/92cm
Kurpitsa.............21.5.........2465g/46cm.................11,4kg/88cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................
Vilma..................22.5......3310g/49cm.................11kg/86cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm..............11,4kg/83kg
Marmotta...........26.5. ........................................ .16kg/93cm
Repa..................26.5.......3400g/49cm.............. 12,7kg/88,6cm
Uskonpuute.........26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm........... 14kg/91,8cm
Heinuli81...........29.5................ ......................
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm................
Sarbba...............4.6. ....4000g/50cm.............10,64kg/83,5cm
kriisi....................7.6......4045g/52cm.............
Majj.....................9.6.......3635g/51cm............. 12,5kg/86cm

UUDET TULOKKAAT 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis ~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2
Marimint ~ tyttö 7.3
Puliina ~ poika 16.4
Ani79 ~ poika 14.5
MsDevill88 ~ poika 20.5
Hemuli79 ~ tyttö 8.6

LASKETTU AIKA 2010
kurpitsa 9.11

LASKETTU AIKA 2011
Repa 12.2
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Jossu pinosta:)

Kyselykausi: Ei vielä kysele Niklas mitään.

Karkkia: Kyllä meillä on saanu karkkia syyä, yleensä ostan muumi askin viikonloppuna ku haen isommillekkin karkkia. Purkkaa kans syö, nielee kyl sitte suurimman osan, siksi yritän muistaa ostaa ksylitolipastilleja...

Marimint: Onnea uuteen kotiin:flower:

Mukava kuulla Jenni, että masennus alkaa helpottamaan!

Pelottavia juttuja ei oo viel Niklaksen eteen tullu:rolleyes: Melekonen viikari on :heart:

Vkl lähetään miehen kans ajelee äitiä kattoon sairaalaan, nyt on max lääkitys ja aivopainetta tullu, päivistä kyse meinas lääkäri. Toki lähetää aikasemmin jos tarve vaatii. Oli lääkäri kyselly että haluaako äiti papin siunaamaan yms. että nyt se sitte on lähellä:':)'( Vaikka siihen on ollut "aikaa" "valmistautua" niin eihän siihen mitenkään voi loppupeleissä valmistautua, uskomattoman pahalle on tuntunut taas tänään ja kyyneliä vieritetty:(
 
Sarbba kyyneleet vierähti täälläkin silmiin...aina kun huomaan sinun kirjoittaneen kylmät väreet mene läpi, pelännyt sitä huonoa uutista. Kovasti jaksuja sinulle, toivotaan että äitisi olo helpottaa niin kamalaa kun tämä on näin sanoiksi kirjoittaa. Kun voisin kelloja kääntää, nyt sen tekisin. Saisitte vielä lisää aikaa, lapset saisi lisää aikaa isoäidin kanssa. Miksi elämä on tälläistä? Miksi pitää luopua...:':)hug: Joskus sitä huomaa miettivänsä onko tässä kaikessa mitään järkeä. Ja juuri silloin ne pienet sormet tarttuu ranteeseen vaatien äiti tule leikkimään- niin onhan tässä jotain järkeä kuitenkin.
 
Kiitos jossu pinosta:flower:

Sarballe paljon jaksamista,kylmät väreet täällä hiipi selkäpiitä pitkin...enpä voi kuin kuvitella miltä tuntuu valmistautua hyvästelemään oma äiti:'( Koita nyt jaksaa:hug:
 
sarbba::'( ei ole lohduttavia sanoja sulle nyt..käyt läpi niin kauheata helvettiä nyt..jos osan voisin kantaa niin kantaisin..:'( toivon sylin täydeltä voimia sulle. eikä tuollaiseen voi valmistautua vaikka miten sen tietäisi. ei pää tiedosta asiaa. :'(
kumpa sais jennin sanoin kelloa käännettyä taakse päin..ja sais koko sairauden pois...mä olen syöpään menettäny niin monta läheistä. ja itellä niin kauhea kammo ja viha tautia kohtaan..ja tuntuu että sekin iskee aina vääriin ihmisiin..
silti en voi kuvitella sun tuskaa kun oma äiti kyseessä. jaksamisia tuhannesti ja voimahaleja sinne :hug:
 
sarbba voima :hug:. Olet ajatuksissani.

Meillä ei viel kysellä, kun ei muutenkaan juttele lauseita. Muistelee kyllä asioita ja tapahtumia useamman viikon takaa. On myös alkanut tunnistamaan ympäristöä, kun autolla ajaellaan. Tarkoitan, että tietyssä kohdin alkaa hokeen kotiin, kotiin eikä kyseessä ole ikävä. Samoin tunnistaa ne kaupat joissa useimmin käydään. Osoittelee sormella ja hokee leipää, leipää.

Herkkuja on meillä kyllä syöty. Välillä mun mielestä liikaakin, mutta minkäs teet, kun itsekin tulee syötyä :)
Karkkipäivä meillä on käytössä, mutta pullaa ja pipparia sit muinakin päivinä. Ja sit tolla pikkumiehellä on pitkät tuntosarvet tai äärettömän tarkkanenä. Nimittäin varmasti tietää, jos meillä on jossain jemmassa karkkia. Esim. jos olen kaupassa käynyt yksin ja tuon karkkipäiväksi etukäteen jotain varmasti onnistuu pistään kätensä just siihen kassiin. Jos kuitenkin ehdin kaappiin asti saamaan ei mene kuin hetki, kun on oven takana vaikke ollut edes mailla halmeilla, kun ne sinne laitoin.

Nyt katkes ajatus. Mulla oli joku muukin asia mielessä, mutta se karkas taivaan tuuliin :) Ei ole vanhaksi tulemista.
 
Sarbba: :hug: voimia sinulle ja perheellesi. Mä komppaan Repaa kauhea ajatus olisi menettää oma äiti joka on niin rakas:'(

Meille ei erikoisia, talvivaatteisiin olen hurahtanut eli lapsille on hamittuna talvivehkeet hattuja lukuunottamatta :D kengät tuotti ongelman mut reimateciin päädyin, vaihtoehtoja nykyään ihan liikaa sanon minä :)

Kovasti kaipailisin katrinaisen, Carmenin; Birdien ja muitten kuulumisia. Tulkaahan kertoilemaan miten teidän 2 vuotiaat ja nuoremman on kasvanut ja mitä teiille muuten kuuluu?
 
Sarbba, iso :hug: Voimia surulliseen ja vaikeaan aikaan! Olet ajatuksissa.

Me ollaan toista päivää kotosalla jumissa. Pojalla on maha kipeä ja on koulusta pois. Ei sitten päästä neidin kanssa kerhoihin eikä mihinkään. Kyllä tuntuu päivät pitkiltä. Koulussa tuntuu olevan taas kaikki mahdolliset taudit kesän jälkeen liikkeellä.

Minä unohdin laittaa pepille viime yöksi vaipan. Suunnitteilla on ollutkin jättää pois, mutta jäänyt suunnittelu tasolle. Kuivat oli pikkuhousut! että nyt koitetaan olla sitten kokonaan ilman.
 
sarbballe voimia tulevaan :hug:

summer: onnea yökuivuudesta! meillä tytölle tullut sellainen tapa että kun yöunille laitetaan vaippa niin ei mee ku hetki niin tekee kakat sinne, tää on joka iltaista melkein..aivan kuin panttais kakkaa ihan tarkotuksella yöuni aikaan et saapi tehdä vaippaan. toki välil saadaan päivisin pottaankin mut harvemmin..

tytölle täytyy hankkia kyllä piakkoin se jatkettava sänky, et saadaan pinnasänky vauvalle..mielenkiinnolla odotan miten negatiivisesti vaikuttaa yöunille menoo nyt kun muksut on molemmat niin hienosti menneet unilleen ja tyttökin ilman kirkumista, toivottavasti ei ala kauhia pomppiminen ja hulina ja sängystä pois ravaaminen...

eipä täs muuta kuin hyvää syksyn alkua kaikille!
 
Sarbba: :hug: todella paljon voimia !

Jossu: Kiitos uudesta pinosta, ja ton maaliskuun lasketun ajan saa poistaa, kun ei sinne asti sit koskaan päästykkään. : /

Meille ei ihmeempiä, huomenna olis neidin putkitus, joka jännittää tosi kovaa.. Tuun vaikka huomenna kertomaan kuinka sairaalassa meni.

En kerkeä nyt enempään kirjoittelemaan. huomenna sit vaikka lisää..
 
Talvivermeiden kanssa meinaan menettää hermoni...olisin kans halukas ostamaan,mut ei löydy vielä oikeen mitään. No toppahaalari varmaan olis jo saatavilla,mut mun ongelmaks muodostuu kengät ja etenkin hattu,kun haluisin kypärämallisen talvihatun. Syksykypäriä kyllä on ja sellasen ostinkin,mut ei talvi. Ehkä niitä ilmestyy kohta. Sit en löydä poikien aluspaitoja,eks kukaan enää käytä niitä....:confused:Haluisin pois alta noi hankinnat kun koskaan ei tiiä millon ollaan pakkasella:)

Yökuivuus,Mehän oltiin vajaa 2kk yökuivia lukuunottamatta paria vahinkoa,sit alko yhtäkkiä pissaileen ja palasin vaippaan. on nyt ollu yöt kuiva taas,mutta pissaakin sit aamusta kun on puolihorteessa sen vaipan märäks...ei jotenkin niikun herää ajoissa siihen hätään. Ei joka aamu,mut kuitenkin. En tiä pitäskö laittaa pökät koska ennen heräs siihen kun niihin pikkasen tuli...

Ulkoilu on nyt kovasti pop,kiva juttu kun viimevuonna oli niin hankalaa kun ei viihtynyt ulkosalla pahemmin,piti kannella. nyt touhuaa kovasti. Ollaan käyty pitkillä lenkeilläkin rattailla,kattelee koiria ja liikennemerkkejä ja autojen merkkejä=) Miä sit niin pidän kun syksy tulee..aktivoituu vallan.
 
Sarbba Paljon paljon voimia sinulle ja läheisillesi! :hug:
Ja kiitos onnitteluista :).

Talvivermeet Ollaan ostettu J:lle talvia-alemyynnistä haalari ja toppa-asukin. Pipot, kintaat ja kengät on hankkimatta. M:lle menee J:n vanhoja talvivermeitä, mutta voipi olla, että ostetaan neidille uusi haalari...J:n aikainen äippäpakkaushaalari ei ollut suuri suosikki.

Repa Kiva, että poju on alkanut viihtyä ulkonakin :). Meillä J olis koko ajan ulkona, jos saisi itse valita. Nyt meillä on kodin takana leikkipuisto, jonne on aina menossa.

Yökuivuus Me kokeillaan kans pian miten onnistuis yöt ilman vaippaa. Vaippa on ollut jo pitkään aamuisin kuiva, joten tuntuis, että vois olla oikea hetki jättää kokonaan pois. Herää yölläkin, jos on pissahätä. Omassa huoneessa nukkuu tyytyväisenä, joten siirtyminen meidän makkarista sinne sujui ilman ongelmia :).

Majj Toivottavasti putkitus onnistuu hyvin, tsemppiä!
 
Iltaa/yötä kaikille :wave:

Täällä tää yökyöpeli vääntää työhakemuksia kun vihdoin sain tuon nuhanenän unille (joo, on siitä jo kaks tuntii, mut kummiskin). Ehtihän se kaks päivää olla päiväkodissa ku tuli nuha. Nenä vuotaa ku hanan laittais päälle mut ei kuumetta tai edes lämpöä ole. Huomenna saa mennä kyl, on niin virkee et ei kai siinä mitään vaik nyt vähän nuhanen nenä on.

Kiitti Jossu pinosta :flower: Sähän oot jo tosi oma-alotteinen :D

Sarbba, niin paljon voimahaleja täältä kanssa. Sä oot samantyylisessä tilanteessa missä mä olin tähän samaan aikaan 8 vuotta sitten. Musta tohon ei pysty valmistautumaan, musta ihminen toivoo niin pitkään kun edes pieni ihmeen mahdollisuus ja sit kun se lopullinen tulee, se tulee kuitenkin takavasemmalta. Tässä tilanteessa kuitenkin on mahdollisuus jättää hyvästit vaikka sen ajatteleminenkin tuntuu täysin lohduttomalta. Ajan kanssa suru helpottaa, mut ikävä ei koskaan, äiti on aina äiti :hug: Ihan tuli :'( tätä kirjottaessa.

Meillä on tällä hetkellä ihan hirveä toi uhmaikä. Vai johtuuko päiväkodin alottamisesta -en tiiä mut aika hurjaa silti. Ei syö, ei juo, ei halua suihkuun, ei pukea, ei riisua, ottaa vaipan pois -ei halua kuitenkaan potalle ja jos jotain tahtoo niin se tekee kaikkensa että se saa sen. Jos ei saa, menee esim. dvd:t repimään alas hyllystä, tyhjentää pyykkikorin lattialle tai tekee jotain muuta minkä tietää erittäin kielletyksi.

Talvivaatteet on meillä hommattu jo viime joulun jälkeen alesta ja varmaan viime talvinen Reima varmaan sopii vieläkin. Pari halpaa haalaria (17€ kpl) hommasin koossa 92. Viime talveksi hommatut Vikingit varmaan käy nyt tän alkutalven (en oo kyl kokeillu mut luulis mahtuvan) ja ostan alesta sitten kevätpuolelle isommat. Siis jos ei ennen sitä iske hirveet pakkaset.

Minkäkokosia vaatteita teidän muksut käyttää? Meillä on 80-86 ja muutama 92 on käytössä ja kengänkoko on 22.

Yökuivuudesta, meilläkin on vaippa ollu kuiva monena aamuna. Ja tää johtuu ihan siitä, että kun tuttipullo otettiin pois, niin on toi neiti menny lakkoon ton nesteyttämisen suhteen. Mun mielestä tosi vähän juo (ainakin edelliseen verrattuna) mut ehkä se saa riittävästi. Mut joo, en mä uskalla öitä pitää ilman vaippaa kun en päivälläkään ku ei pönttö tai potta kelpaa. Tää on musta hyvä esimerkki neidin jääräpäisyydestä. Toinen on tutti, ei kelpaa ehjä tutti vaan pitäis vanhaa rikkonaista pitää tuttinauhan jatkeena, mut enhän mä voi rikkinäistä antaa. Eli siis ennemmin on ilman kuin ottais ehjän. Oon antanu nyt pitää tuttia, että ei kaikki tulis samaan aikaan tarhan alotuksen kanssa samaan syssyyn mut näköjään vedetään kaikki samaan putkeen.

Ulkoilu, meillä kans alkaa aamulla heti pukeminen ja hokee parhaan kamunsa nimee ja keinumista sekä liukumäkeä siinä pukiessaan... ja sit vetää raivot jos mä sanonkin ettei mennäkään ulos... huokaus.... Onneks nyt tää paras kaveri on samassa tarharyhmässä, niin nää kaks aamuu ollaan menty vauhdilla sinne :D

Äh, puol tuntii oon jo kirjottanu. Nyt täytyy mennä nukkuu, muuten mä en saa puoliakaan valmiiks huomenna mitä oon suunnitellu.

Öitä!
 
majj anteeksi erehdys. Olin mielestäni jo kertaalleen viime kuun pinosta poistanut. :ashamed:

Edla meillä ollaan just siirtymässä käyttään 98cm ja kenkä jotain 24-25. Meillä ollaan edelleen mallia pitkä ja hoikka. Just joku päivä kävi mummin vaaalla ja näytti tasan 13kg. Housut roikkuu kokoajan.

Ulkoilui innokkaasti menossa aina ulos. Välillä turhankin innokas. Ei oikeen ymmärrä ettei enään ole kesä ja pitäis laittaa vaatetta päälle. Paljain jaloin tepsutteli viel toissa päivänä pihassa ja herneet veti nenään kun haettiin pois. Osaa nimittäin tätä nykyä avata ulko-oven vaikka se olisi lukossa.: /
 
Sarbba...sulla on nyt todella suuri surutyö menossa :'(...jaksamista sinulle :hug:!...nyt tulee miun isän kuolemasta 4v. saattohoidin hänet...suru on helpottanut, mutta kuten Edla sanoi, kova on ikävä. Äitini syöpä on pysynyt nyt aisoissa ja on melko hyvässä kunnossa ( sairastaa vatsasyöpää :( )

majj...jaksuja sulle ja pikkupotilaalla...toivottavasti menee hyvin :hug:

yökuiva...yökuivia ollaan meillä, mutta vaippa on vaan jäänyt. Päivällä välillä lorauttaa vaippaan...varmaan johtuu siitä, kun en ole tuota vaippaa ottanut pois...täytyy nyt ryhdistäytyä...

talvivehkeet...viimevuoden Ticketin puku menee ja tilasin H&m:n toppahaalarin toiseksi puvuksi ( ei ole kyllä mitään kokemusta kyseisen firman haalareista, onko kellään? ) Kahdet kengät löytyy Kavat ja Viging Coret ( käyttämättömät, saatiin...on vaan poikien värit...eipä haittaa ) Muutamat rukkaset pitää vielä hommata...

uhma...edelleen löytyy ja sitten tuo likka on ihan mahottoman villi ja vilkas...ja tekee pahojaan kokoajan :headwall:...vanha äiti ei meinaa jaksaa välillä....odottelen innolla, sitä päiväkotipaikkaa ;)

kysely...koko ajan kyselee...mikä toi on? ym...on jo pitkään kysellyt asioita...

mut nyt tää katoaa...töihin valmistautuu kolme iltavuoroo olis edessä...mukavaa viikonloppua kaikille =)!!
 
Vaatekoko on meillä 92-98cm,on hoikkis joten housut ei taho pysyy päällä,etenkään noi 98cm vaikka muuten vois hyvinkin jo pitää sitä kokoa. Kenkä on 25,talvikengät on otettava varmaan kokoo 26 koska sinne pitää se villasukkakin mahtua. Tavihaalariks ajattelin taas lassieta,ne on tosi reiluja joten varmaan pitää se 92cm ottaa,kun pitäs olla just sopiva että on hyvä liikkua,92cm lassien välikausihaalari on ainakin just sopiva.

Löysin tänään kaupungilta aluspaitojakin vihdoin,joten yks hankinta takana:)

Uhma,Laittaa hanttiin kyllä,on päiviä jolloin tekee sitä jatkuvasti,joskus on sit säyseempi. Väsymys vaikuttaa paljon. Joskus huonosti nukutun yön jäljiltä saattaa kiukuta aamusta alkaen:kieh:

Kysymyksistä puheenollen poika on ruvennu kyseleen joka kiposta,kupista ja vaatteesta et kuka on tuonu/ostanut tai keneltä saatu... edelleen lempparikysymyksiä on et minkä merkkinen esim.lautanen on ja sit kun sanoo niin se pitää aina tarkistaa "miä tarkistan":D ihan isäänsä tullu,mitää ei usko vaan pitää ite todeta:p

Nukku tänään puoli ysiin aamulla:Osiis 8.30,herra siunaa ja varjele.... miä tietty havahuin jo aikasemmin kyttäileen et mitä hittoa... ja tälläkertaa heräs siihen pissahätäänsä niinkuin ennenvanhaan ja saatiin vaippakin pidettyä kuivana loppuus saakka=)
 
Sarbba, suuren suuri :hug: sinne. Olet paljon mielessä, voimia ja jaksamista!

Yökuivuus ei varmaan meillä onnistuis. Päivät on ilman vaippaa, mutta pidemmille reissuille laitan kyllä. Aamulla on kuitenkin pissa tai pari vaipassa, tarvis niiden vuoksi heräillä kuitenkin ja minen jaksa.

Kysely on vähän menossa ohi. Tajusi ilmeisesti että mamma selittää suurimman osan aikaa ihan puutaheinää ja vastaa nyt itse kysymyksiinsä. Kyselyä enemmän on päällä "Mamma, katso! Tuolla on.. ihan mikä vaan". Tänään nähtiin pellolla jotain isoja valkoisia pyöreitä juttuja ja Eeva huusi "Mamma, katso! Lehmän munia!!". :LOL:

Talvikamat on ostamatta, mutta sen verran tarkistin että viime talven Lennen haalari menee vielä alkutalven, samoin villakangastakki ja topatut farkut. Ostan sit jonkun 2-osaisen asun vielä kun löydän kivan. Talvikenkiä ei kyllä vielä ole, mutta en uskalla ostaakaan kun tuon jalka kasvaa sellaista vauhtia että olisivat pian pienet ennen pakkasia.

..vaikka en kyllä tiedä milloin meille koittaa pakkaset, me lähdetään Italiaan! Vuokrataan Firenzen ulkopuolelta maaseudulta asunto. Mahdollisuus lähteä tuli loistavaan saumaan, just kun sattuneesta syystä tuli sellainen olo että on pakko päästä pois ja alkoi tuntua siltä, että teen vaan kamalasti kaikkea mutta en saa mitään aikaiseksi eikä mun tekemisellä ole minkään valtakunnan päämäärää. Hössään Eevankin kanssa pää kolmantena jalkana sinne ja tänne niin että ahdistaa, vaikka Eevallekin olis takuulla kivempi jos osaisin rauhoittua. Toscanan kukkuloilla on sit hyvä painaa jarrua, tonkia kukkapenkkiä ja miettiä mitä seuraavaksi. Voi olla, että tullaan piankin takaisin. Voi olla että ei koskaan. :)

Kirsikkatomaatti, haloo? Mihin sekin on kadonnut..
 
Jossu: Ei haittaa mitään ! :)

Talvivaatteet: On vielä kaikki hankkimatta paitsi hanskat löytyy, en oo edes kokeillut viimevuoden haalaria, tosin se on 86cm joten epäilen, että ei enään mene. Nyt kun käytössä POP:in välikausi haalari 92cm.

Vaatekoko: 92cm käytetään, nyt oon alkanut ostamaan 98cm niin ei sit koko aikaa tarvi olla ostamassa uusia vaatteita. ( tosin 98cm housuja ei voi edes vielä kuvitellakkaan laittavan jalkaan ).

Putkitus meni hienosti ja J oli todella reipas, jälleen saa äiti olla todella ylpeä ! :heart: Koko operaatio kesti 15-20min, mutta heräämössä nukkua posotti yli 1½h ! Heti herättyöön hän halusi PIIRTÄÄ! Hälle tuotiin sit heräämöön kynät ja paperit että kaikki oli tyytyväisiä ! ;) Oltiin ehkä 3h kaikkineen sairaalassa, ja ilta kotona meni hyvin, ei oo yhtään valittanut kipua tms.
 
Marmotta kuulostaapa hienolta tuo teidän "toiseen kotimaahan" lähtö! Kateellisena lueskelin täältä sairasvuoteen pohjalta.

Majj reipas lapsonen teillä.

Talvivaatteista eipä kauaa kestänyt ilo siitä että voi isomman neidin vaatteet kierrättää pienemmälle. Nyt mennään jo niin liki että eipä onnistu. Talvipuvut on nyt kokoa 92 ja 98...Ja mielikuvituksettomasti samanlaiset. Mua harmittaa kun noissa puvuissa tuppaa oleen vaan kahta väriä tarjolla, tytöille ja pojille. Sit kun löytää sopivan mallin joka sopii noille hoikkeliineille niin pakko ostaa saman väriset =( ja toiset joutuu leikkimään "kaksosia". No joo, sama pätee vähän kaikkiin vaatteisiin mitä osta. En jotenkaan osaa ostaa vaan toiselle; aika kun löydän jotain kivaa ne tarttuu matkaan molemmille. Erivärisinä tosin jos valinnan varaa on.
 
Kiitos kaikille haleista ja ihanista sanoista, iso :hug: edlalle ja matamille, kovia tekin olette joutuneet kokemaan. Ei tähän tosiaan osaa valmistautua mitenkään, kauhea oli nähä äiti sellaisessa kunnossa :( Sain onneksi sanottua kaikki mitä mietin valmiiksi. Enimmäkseen äiti puhu järkeviä mutta myös iha mitä sattuu ja näki ties mitä ja oli ties missä. Minuakin luuli monesti siskokseen, ollaan vissii aikapaljo samannäkösiä äitin siskon kanssa, välillä mietti et tietääköhän että oon ees siellä. Mutta kyllähän tuo eilen puhelimessa sano että muistaa että kävin. Kuolevan siunaus ja ehtoollinen pidettiin siinä, pappi oli ihana ja aiko käydä joka päivä jutteleen siellä. Nyt on kyllä ollu taas nii paska olo ettei tosikaan, tuntuu ettei jaksa mitään. Mut tällästä vaihtelevaa oloahan se on ollu koko tämän 8kk kun tieto syövästä tuli.

Talvivaatteet on viimevuotiset ja kaapissa on joku vanha reimatecci. Kengät pitää sit ostaa vielä jossai vaiheessa, kuha pakkaset tulee.

Marmotta: oi että kuulostaa ihanalle tuo teiän lomalle lähtö!! millon oot menossa?

Vaatekoko Niklaksella 86-92, joitain 80cm on myös vielä käytössä=)

Summer ja Marmotta oli muuten tosi mukava nähä teitä, täytyy ottaa seur kerran tytötkin mukaan nii on summerin isommalle lapselle seuraa=)
 
vaatekoko: just ollaan siirrytty 90-92 senttisiin, väljiähän nuo ovat mut 86 cm on sit taas liian tiukkoi

talvivaatteet: en ole viel ostanut, viime vuoden talvikengät ei mene enää jalkaan eikä viime vuotinen jonathanin haalari koska oli kokoo 80cm, ehkäpä ostan lennen 92cm haalarin, ellei sit lassielta tule myyntiin jotain kivan kuosista/väristä haalaria..kaikki pitää ostaa..

meil tyttö kävi viikonloppuna ekaa kertaa suihkus, ja hienosti meni, tähän asti on lillunut tuos ammees mut on selvästi kasvanut siitä ulos ja on jotenkin kaikille helpompaa kun saa toisen pestä suihkun alla, yks ongelma on hiusten pesu, tyttö kirkuu ihan hulluna kun pestään hiukset, mikä neuvoksi?
 
Sarbba, oli mukava nähdä! onpas sulla ollut hurjan rankka viikonloppu:( kiva kun jaksat meitä täällä pitää ajantasalla, kun mielessä on että kuinka jaksat.

Majj, hienoo että meni noin hyvin!

Mulla oli oikein jotain asiaakin, mutta unohdin jo....:confused:
 
Oi voi, mulle on vissiin iskemässä jo syksy päällä eli unta palloon vaan.

Tallissa koitin olla isännän apuna eilen illalla, mutta kokoajan haukottelin. Ja millään en olis nyt aamulla viitsinyt/jaksanut nousta esikoista kouluun laittamaan.

Pikkumiehellä on sit virtaa vaikka muille jakaa. Päiväunet on jääneet lähes kokonaan pois ja silti ei yöunta nuku kuin 10-11 tuntia. Ahkerasti eilenkin heilui tallilla lenkkiavainten ja meisseleiden kanssa. Huudon kanssa jouduin tuomaan sisälle iltatoimille. Sänkyyn asti, kun päästiin uni tuli kuitenkin kahdessa minuutissa.

Tänään pitäis mennä käymään tossa naapuri kaupungissa hakees kilpuriin osia, jotta isäntä sais ehtoolla laittaa koneen paikalleen. Samalla reissulla vois poiketa kurkkaas onko ruttukauppa auki.

Viikonloppuna olis tarkoitus käydä taas rykäsemäs yks kisa. Pitää ottaa loppu kiri ennen talven tuloa. Mä en ymmärrä miks meille aina käy näin. Mukamas koko alku kausi ollut jotain muuta kiireellisempää tekemistä. (alkoi muistaakseni huhtikuun alussa).

Tämän syksyn ensimmäinen vanhempainilta olis myös tänään.
 

Yhteistyössä