TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

super-aitiydesta mulla on yleensa kauhea pakko suorittaa ja hoitaa asiat taydellisesti, mutta lapsen kanssa olen onneksi oppinut hiukan relaamaan. Tietenkin tulee aina silloin talloin naita "olen niin huono aiti"-fiiliksia, mutta niista on selvitty ajattelemalla, etta mina olen sellainen aiti kuin olen ja yritan aina parhaani mukaan olla niin hyva aiti lapselleni kuin voin. Aitiydessakin on ne omat hyvat ja huonot paivansa.
painosta ma olen niin masentunut ulkonaostani, etta.... Onneksi nyt on aloitettu ruokapaivakirja ja saannollistetty liikuntaa taas. Musta tuntuu, etta naytan valilla joku 20-v ikaistani vanhemmalta. En enaa kylla yhtaan arvostele ketaan aiteja ns. repsahtamisesta kun tuntuu, ettei tahan plosoyteen auta pakkelit eika mitkaan. :eek: Tilanne varmaan paranisi jos vaikka hetkeksi saisi edes silmapussit pois. :(
raskautumisesta me ajateltiin miehen kanssa alkaa hiukan suunnittelemaan pikkukakkosta (tama muuten ihan salaisuus viela), mutta taytyy nyt ensiksi odottaa, etta menkat alkaisivat ja kierto tasaantuisi johonkin suuntaan. Onneksi tassa ei ole mikaan kiire asian suhteen. =)

Onko muilla tullut eteen tallaista ongelmaa, etta lapsi yhtakkia vaan kieltaytyy nukahtamasta sankyynsa ja itkee hysteerisesti niin kauan kuin paasee syliin? Meilla on nyt ollut nain sen jalkeen kun Ava sairasti kaksi viikkoa. syliin kylla nukahtaa ilman oikeastaan minkaanlaista nukuttamista. Meilla nukahdettiin siis ennen ilman suurempia itkuja omaan sankyyn. nukuttaa sai kylla usein pitkaankin. Nyt olen ihan kysymysmerkkina. En raaski toista huudattaakaan niin olen nostanut kyynelehtivan lapsen lopulta syliin johon nukahtaa. Olisiko eroahdistusta?
 
Huomenia... pikavisiitti

Birdie :hug: Koita piristyä... kyllä se siitä viriää,noita vaiheita on meilläkin =)

Äitiys,juu,milloin mistäkin poden huonoa omaatuntoa...

Harvemmin voi poikaa toiseen huoneeseen jättää... hetkeks ehkä =)

Raskautuminen,ei voi ees harkita ennenkuin poika saadaan kondikseen...muuten kyl,mut nytkin on ihan jaksamisen äärirajoilla.

Katrinainen,Meillä Kasper tekee aina aika ajoin tota et pitää parina iltana nukuttaa syliin. Mut sit taas saattaa seuraavalla kerralla nukahtaa ihan normaalisti sänkyyn. En oo jaksanut siitä ressata,kunhan nukahtaa...

Nyt pitää toimia...

Ainiin,kakka oli tänään suht normaalia pojalla =)
 
Carmen: Kovasti onnea ja tarrasukkia pienelle!! :heart:

poika04ja08: Onnea prouvalle!! :flower:

Mäkin poden välillä huonoa omaatuntoa. Nyt varsinkin kun oon ollu aika väsynyt ja tosiaan olen antanut VALMISRUOKIA. Hui... ;) Mutta mulla tulee niiden valmislihasoseiden antamisesta huono äiti -fiilis. Ei aina, mut välillä. Mutta aika harvoin oikeastaan poden huono äiti -fiiliksiä. Parhaani teen ja enempään en pysty! Vähän ehkä harmittaa kun kestojen kokeilu ja käyttö jäi vaan haaveeksi, mutta en nyt siitäkään kauheesti ressiä ota. Lapsen myötä olen kyllä oppinut ottamaan asiat aika paljon rennommin. Onneksi :)

Meillä opittiin eilen ryömimään!!! :D Mummilan lattialla meno yltyi niin kovasti, että poika liikkui ihan kunnolla eteenpäin. Ja mikä voitonriemuinen ilme pojalla olikaan kun huomasi liikkuvansa!! Ihanaa katsottavaa :) Niin joo, meillä siis tullaan vähän jälkijunassa tuon liikkumisen suhteen, kun pojalla ikää jo reilu 8kk :LOL:

Saatiin aika allergiatesteihin; ovat ensi viikolla. Ensin on lääkärin aika ja sitte prick-testit. Millaisia allergiatestejä muilla on ollut? Mitä kaikkea tuon prickin avulla voidaan löytää? Maito, viljoja...?
 
Terveiset sateisesta ja sumuisesta saapasmaasta.

Selailen jo lentoja kotiin, ottaa pannuun olla taalla. Yo oli aivan kamala, Eeva huusi ihan suoraa huutoa melkein koko ajan, royhtaili ja pulautteli. Eika ihme, anoppi veti sellaiset iltapalat sen kurkusta alas, etta oksat pois. Ma olen moneen kertaan sanonut, etta Eeva syo puuroa illalla ja aamulla. Puu-roa. Anoppi sit halusi tehda iltapalan ja syottaa sen Eevalle silla valin kun ma purin matkalaukkuja. Etteka ikina arvaa mita se soi kun palasin paikalle.. liharisottoa. Ja aivan julmetun kokoisen lautasellisen oli jo kiskonut napaansa. Eihan siina muuten mitaan, mutta se oli tehty lihaliemeen, ihan perustavalliseen jossa on puolet suolaa. Ja se ui rasvassa ja parmesaanissa. :headwall:
Anoppi oli muutenkin kokkaillut Eevalle pakastimen tayteen luoja ties mita, ja kaikki vedetty aivan sileaksi. Jus kun se on oppinut syomaan moykkyja ja ihana mielellaan syokin rakeisempaa tavaraa.
Jokohan ma illalla kehtaisin ottaa vauvan kainaloon ja painua sinne Toscanaan..

Pikkukakkonen jaa ihan haaveeksi vaan mun kohdalla, mutta se on ollut kylla tiedossa jo. Etta vaikka mies tosta tokenis, niin Eeva jaa ainoaksi. Talla menolla varsinkin, kun mies on tollainen tunteeton zombie ja seksia on viimeks harrastettu 24.9. Tarkkaan senkin nakojaan muistan. :D

Onnea, Carmen ja Rouva poika! :flower:
 
Marmotta, ai sä ootkin jo siellä...en yhtään muistanu että lähette jo. Kuulostaapa mukavalta anopin touhut ja Eevan maha varmaan tykkää :| Pistät anopin nukkumaan Eevan kanssa yön tollasten ruokien jälkeen, niin ei ehkä enää antais..

Huonoa omaatuntoa poden joka päivä siitä että en isomman kanssa jaksa/pysty touhuamaan tarpeeksi...5 vuotta tottui sen kanssa tekemään ja antamaan kaikkensa sille, niin onhan se nyt ihan eri homma. Vielä kun meillä ei neiti päivisin pahemmin nukukaan...paitsi nyt on ollut jo pitkään päikyillä! Ihme
 
Huono omatunto....miul sama ongelma kuin summeril...eli ei löydy riittävästi aikaa 6v:lle...jos vois jättää kokonaan kotihommat tekemättä...vaikka niistäkin olen yrittänyt karistaa turhat pois....AIKA vaan ei millään riitä :ashamed: ...miä oon ollut melkein yh kokoajan, kun tuo mies on töissä...tekee keikkoja oman työn lisäksi....joten kaikki kotityöt+lastenhoidot on yksin miun harteilla....mut toisen on pakko tienaa...eli tää jatkuu niin kauan kun miä meen töihin :eek: ....

Marmotta...kivat eväät siun anoppi on Eevalle antanut |O ...ei kyl ihme, et vatsa on sekasin :/ ....
 
PIkasesti vaan,ollaan lahdossa uimaan ja oon viela yakkarissa...

Onne Carmen ja Poika :flower:

Katris Sama juttu taalla kun F oli sairaana ja tietty kun oltiin lomalla suomessa, ei tullut mitaan pinnikseen nukkumaan laitosta. Nyt ollaan taas harjoiteltu puoltoista viikkoa ja alkaa sujuun paremmin. Taikauskoisena en nyt kommentoi oita, muuten tulee taas takapakkia kuten aina ;) . Jaksuja, ala anna periksi.

Marmotta Voi plaah, mitakohan sille anopille tekis, etta se vahan toppaantuis syotto puuhissa.

Pikkukakkosesta Puhuttu ollaan ja kondomit on ostamatta. Viime yo nukuttiin pitkasta aikaa jalleen samassa sangyssa kun F:n unirytmi on kohtalainen ja mieskin saa nukuttua yonsa. Ei oo menkkojakaan joten...

Nyt vaatteet niskaan!
 
Marmotta: no voi sun. koskakohan sulla alkais vähän helpottamaan noi koettelemukset.... Paljon jaksuja.

nyt tarviis varmaan ruveta kasvispihvien tekoon...

merika kyseli mun käsilaukkuostoista.. Niitä tässä oon kuolaillu. Veli menee ens kuun alussa jenkkeihin ja tuo sieltä toivottavasti laukun.. Just lähetin toivelistan, jossa oli 12 eri laukkua.. Luulis että joku noista löytyis... jos ei niin sitten ostan siitä uudesta nettikaupasta joka avautuu ens kuun alussa.

kiitos taas tsempityksistä.
 
marmotta: no on soossit kyl anoppis Eevalle syöttnyt ei ihme jos röyhtäyttää

Millä säällä te puette villavaatteet puvun alle kun vauvat nukkuu ulkona? Mä en nyt esim. laittanut..en tiiä oisko pitänyt hmm..täytyy käydä kokeile kohta..
 
naukuri: tuuhan kertomaan sit kaikki käynnistä. meillä kun saattaa olla testit edessä myös koska poika selkeästi parempi näiden dieettien aikaan.

mulla ihan kauhea olo...ulkonäöstäni :ashamed: kaveri kävi eilen ja piikitteli aikast ankaraan tästä mun alipainosta miten olen laihtunu. :ashamed: ja sit äiti kävi tänään ja sano et lopetat nyt tuon imettämisen ku sälli imee sut kuiviin ja kauhisteli isoon ääneen mun kokoa.. :ashamed: :ashamed:
ja mä en imetystä aio lopettaa vieläkään. kun tissi on henki ja elämä tolle pojalle. ja nyt ku on vielä tää maidoton dieetti niin en halua edes noilla apteekin korvikkeilla alkamaan leikkimään ku poika ei pullosta ymmärrä mitään enkä aio enää edes opettaa.

mut ihan äärettömän kurja fiilis itellä nyt
:'(
 
Marmotta: Aika tiukkaa murkinaa on Eeva saanut :eek: On siellä taas tottuminen tapoihin. Onko siellä tapana antaa noin pienelle tuollasta ruokaa vai onko anoppis vaan muuten "omatoiminen"? Koita jaksaa!

nemika: Voi kurjuus. Älä ihmeessä jätä imetystä! Vaikka varmasti hyvää tarkoittavat, kun sinua ajattelevat tässä. Onks sulla mitään saumaa itselläsi keskittyä katsomaan mitä söisit? Siis kun olen saanut käsityksen et itsekin kaipaisit paria kiloa lisää. Et tekisit vaiks jo illalla seuraavaks päiväks murkinoita itselles valmiiks, ni sit ehtis lasten lomassa syödäkin kunnolla. Vai oletko sä vaan niitä, jotka ei liho vaikka söis hevosen päivässä? :D Tsemppiä kovasti! Kirjoittelen sitten testeistä kuulumisia, toivottavasti siellä nyt jotain selviäis. Mun oma epäily tuon maidon lisäks on mm. omena ja persikka. Mut on se aika vaikeaa itsekseen niitä metsästää.

Ja nyt vasta kun otin silmän käteen ja luin kunnolla, niin aika samoja fiiliksiä kuin katrinaisella tuosta ns. superäitiydestä. Oon ollu hurjan kova suorittaja aina ja jotenkin vaan lapsen myötä oon oppinut ottamaan PAAAAAAALJON rennommin. Ihanaa :)

Äh, ny tiskaamaan.

 
Ai niin. Poika, meillä on POPin talvihaalari ja paksu makuupussi rattaissa (ja tarvittaessa vielä viltti ) niin mä laitan villapuvun haalarin alle vasta ku mittari alkaa lähestyä -10:tä. Laitoin viikonloppuna villapuvun alle, ku oli jotain -6 ja poika oli ihan kuuma kun otin sisälle eli ei olis tarvinu. Nyt sillä on vaan mummin neuloma villapuku siellä makuupussissa+viltti ja on tarennu. Meillä siis -1 astetta.
 
Onnittelut Carmenille plussasta ja Pojalle naimisiinmenosta! :flower: Mietin tässä samaa kuin joku muukin: mitä Jennille kuuluu, vieläkö on kovia päänsärkyjä ollunna? Entäs Iina, mites siun masu-asukki voi ja mikä fiilis on itellä?

Auttakaa tyhmää: mitä tarkoittaa "tarrasukkia matkaan"?? :ashamed:

Kurpitsa: meilläkään ei vielä ryömitä saati kontata! Kääntyillään oikeastaan vain selältä masulleen, toisinpäin harvemmin (vielä ). Kovasti tulee juttua, koko ajan kuuluu jotain höpinää. :heart: Mutta en ole huolissani, päivä ja kehitysaste kerrallaan.

Nemika: mie lahjoitan sulle kiloja iteltäni. Imetän ja paino vain nousee.... :headwall:

Marmotta: voi elämä mitä touhua! Ei voi kuin ihmetellä ja pyöritellä päätä! :eek:

Peesaan Katrinaista siinä, että äitiydessä on hyvät ja huonot puolensa ja päivänsä. Aina ei tarvitse olla kaiken tiptop, vaikka sille tuntuisikin.

Syömään ja salille jossain vaiheessa!
 
Nemika,Voisitko lisätä ihan rypsi öljyä omaan ruokaas jotta saisit energiaa lisää?

Naukuri,Meiltä on otettu vaan veritesti,mistä muna,vehnä,kala,maito ja joku mitä en nyt muista... ei näyttännä mitään.Kai siinä pystytään samoja ettimään,prickissä siis,maito nyt ainakin ja muna....

Heunuli,tarrasukkia vauvalle että pysyy matkassa,jottei tule keskenmenoa tai muuta ikävää =)

Marmotta... jo on mämmit anoppi keittäny :eek:

Minäkin muuten podin huonoa omaatuntoa noista valmissafkoista mutta en enää... eihän ne mitään mikroruokia oo,eli eineksiä... kun ei jaksa ja toisaalta en viiti heittää suurella vaivalla tehtyjä ruokia roskiinkaan,kun poika ei niitä kerta syö. Kokeilin taas tänään ja ei vaan mene :headwall: No sit kun voi alkaa syödä samaa ruokaa niin sit saa luvan maistua :D

Kävin hakemassa kirjoja alesta,pitää mennä lukemaan... :wave:
 
Nemika..älä piittaa toisten höpinöistä....imetät vaan, jos vaan oma kunto sallii...jos siä oot laiheliini, eipä sille mitään voi...multa saat täält läskii...voin lahjoittaa...laitan postis tulee ;) ...

Valmissafkoja täälläkin syödään, sama kuin repal, ei viitti enää tehdä, kun meni roskiin...neiti ei syönyt :( ...en pode niistä mitään huonoa omaatuntoa, höpön löpön sanon minä...eikai ne mitää myrkkyy oo, enkä ole YHTÄÄN sen huonompi äiti, vaikken sössöjä täl hetkel tee ;) !!!...huonon äidin kriteerit kyl tulee jostain ihan muusta...että lapsen hoito on ihan retuperäl ym...se siitä =) !!

Sain neitin äsken vähän syömään....ostin kaupast 8kk luomu kasvis kanaa...joo siinhän on niit paloja, mut ei haitannut palat yhtään...neiti söi paljon paremmin sitä kuin ihan sileetä ruokaa :eek: ...ja makuakin oli enempi...aion ostaa niit 8kk purkkeja...jospa alkais paremmin OIKEA RUOKA uppoo...

Uhma/kiukuttelu...eihän tässä iässä vielä pitäis :/ ...meil neiti on kyllä alkanut iahn oikeasti kiukutteleen :eek: ....esim. ruokailutilanteissa....vääntää itsensä kaarelle ja karjuu ja itkee :kieh: ...äsken teki syödessä ja kopsautti päänsä syöttötuoliin...no siitähän sit riemu ratkes...karsee huuto |O ...no vähän halittiin ja puhallettiin...meni nopeasti ohi....mut tällasia laakeja neiti saa...mitään ei saa ottaa kädestä pois tai jos laitan neitin lattialle, eikä hää halua....sit alkaa karjuminen :kieh: ...ihan selvää mielenosoitusta on kyllä jo nyt ilmennyt...eli se omatahto pukkaa esiin..meillä näköjään aikas vahvana....olenkin alkanut kutsuu neitiä Tinttuiitaksi...sopii nimeksi paremmin :LOL: !! Onko muilla samaa??
 
Moikkelis koikkelis!

Carmenille ja Pojalle onnitteluja miljoona kiloa! Mä olen ihan kade. Vauvoja ei enää tule, mut jos joskus pääsis naimisiin ton isukin kans, niin olis sekin kivaa. Eipä ole kosintoja kuulunut ei ja taidetaan olla samalla tavoin kämppiksiä kun tekin birdie..

Terveisiä viikonloppu vapaalta! VÄSYTTÄÄ!!! Jessus, mä olen tullut vanhaksi, kun ei jaksa enää mitään ylimääräisiä menoja ja valvomisia. Oli tosi ihanaa käydä kattomassa vanhoja kavereita ja rupatella aikuisten asioita. Tehtiin ihanaa raglette ruokaa ja käytiin ulkosaunassa. Otettiin pari siideriä ja parannettiin maailmaa. Ihan siivosti käyttäydyttiin, eikä edes kännejä vedetty, mut silti on ihan hoo moilanen -olo. Mut mielelle oli niin hyvää terapiaa, et suosittelen kyllä muillekin väsyneille!


Matami: Juu, kyllä löytyy omaa tahtoa. jos herra ei haluu rattaisiin tai syöttötuoliin, niin se vänkää ittensä ihan tikuksi. laitappa siinä sit semmoinen jötikkä istumaan.. ja jos ottaa jotain ei niin sopivaa lelua kädestä pois, niin tilalle on tultava joku mielekäs juttu, muuten alkaa huuto! Kyllä ne näköjään osaa jo nyt. Murkkuikää odotellessa
:headwall:

Pitäis kai alkaa makkarasoossin tekoon, ettei mene koko yötä ruokahommissa.
 
Matami: Meillähän on tuo pukeminen yhtä huutoo,varsinkin jos väsyttää |O Ja väsyneenä myöskin kaikki pienetkin kolhut sattuu ja leluja ei saa ottaa kädestä yms....
Mää vähän aattelinkin et Edith saattas kuulua porukkaan joka vaan skippaa soseet ja siirtyy oikeeseen ruokaan.... miä kokeilen kans huomen et joko palat uppoais =)
 
Marmotta voi anoppia. Piti jo aikaa sit kommentoida et hienoo kun pääset reissuun(Toscana) ja Eeva on varmasti loistavinta matkaseuraa mitä voi olla. Jaksamista sulle sinne!

Äitiys ja huono omatunto oon aika sinut tän jutun kanssa :) Ainoo mistä poden huonoo omaatuntoa on et "huudan" välillä esikoiselle enkä jaksa yhtään hänen pelleilyjä kun pitäs oikeesti tehdä tai mennä jonnekin :ashamed: :headwall: Mut suloinen ja ihana tyttö hän on. Mä jätän kotityöt illaksi ja päivällä sit pelaillaan ja touhutaan kaikkee yhdessä ja ihan kahdestaankin -tänään mennään hiihtämään. Mä oon aikast onnellinen kun pääsen töihin :) Pikkusen kanssa kotona olis ihan ok, mut 5v. tarvii jo niin paljon tekemistä ja KAVERIA ennenkaikkea.

poikaMä jätän tytöt kyllä jo kahdestaan ja tsiikailen aina mitä tapahtuu. Mut meillä koti yhdes tasossa et kuulee ja näkee vähän niinkuin kokoajan. Pikkunen kyllä nostaa metelin jos sisko on liiaan hellä ja suukkoja tulee liikaa. E ei viel ryömi eteenpäin et sinäänsä ei pääse satuttaa itseään.

Halaus kaikille joita ahdistaa ja vähän masentaa sellasta se välillä on naiseuden/äitiyden ikävämpi puoli. Mut hetkenpäästä tuntuu varmasti taas paremmalta. :hug:
 
ja piti vielä laittaa et ei mun olo ole heikko tai jaksamisessa mitään ongelmaa. ja olen luonnostanikin tosi hoikka. enimmillään ilman raskautta mun suurin paino saavutus on 53kg. ja nyt on sen 47-48kg.
eli takas pitää kiloja saada. eli postittaa saa tänne jos ylimääräistä on ;)
lähinnä vaan ottaa päähän noi ihmisten kommentit aina. :headwall:
ja vedän kai herneitä nenään nyt niin helposti ja loukkaannun tollasesta :ashamed:

mut nyt äijä satutti itsensä ku löi lelulla päähän..tuhat kiitosta kaikille :hug:
 
nemika: kurjia noi ihmisten kommentit. Mitäs se kenellekkään kuuluu paljonko sulla tahi mulla on painoa. :hug: ellei siis oo sairaanloisen laiha! Älä välitä muitten mielipiteistä. tsemppiä.

kiitos kaikille tsempityksestä.. Nyt on jo parempi mieli.. Yks ystävä soitti kun oli nähny mun fB profiilin.. Helpotti kun sai jutella... Ja oikeesti. Kun mulla ei edes oo mitään "oikeita huolia".. Kuten ystäväkin totes; mulla on vaan liikaa aikaa miettiä mun ns. ongelmia.... että sillai.

Poika meni tänään ITSE istumaan!! Mä oon ihan satavarma etten laittanut häntä lattialle istuun, vaan meni konttausasennosta itte istumaan.. Kokoajan tapahtuu kehitystä. Vau!!!

nyt kattomaan täydellisiä naisia.

öitä
 

Yhteistyössä