TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA 2010

Sarbba :'( :hug:

Ja sitten taas omaan napaan, pakko avautua. MÄ EN JAKSA tuota pirun ruokataistoa. Isompi neiti on näemmä päättänyt että äidin aikaan ei tartte itse syödä. Isänsä kanssa menee ihan hienosti, mutta auta armias kun mä pyydän että söis nätisti itse. Pistää vaan silmät kiinni, kääntää pään pois, nenä pystyssä. Jos koitan komentaa, alkaa huuto. Jos koitan nätisti houkutella, ei tapahdu mitään. Ei auta lahjonnat ei mikään. Syöttää antaa kyllä, mutta kun tarkoitus olis siitä luopua,osaahan tuo syödä itsekin. Ja pienenpi neiti taas tekee hampaita ja sylkee ihan kaiken suustaan ulos. Ensin muljaa minuutin lusikallista suussaan ja sit päräyttää ne äidin päälle...ARGH! Joo, tiedän et nää on taas vaan näitä vaiheita, mutta aina ei jaksas...Yritin istuttaa pöytäänkin eri aikaan vaan sit homma menee sellaseks et molempien syöminen kestää yhteensä sen 1-1,5h...Ihanaa :headwall: :headwall: Rakkaita mutta raskaita joskus ovat.

Pikkareita meiltä löytyy jo 10 kpl. Oli pakko ostaa iso satsi kun nuo harjoittelupäivät on mennyt vaan vähän sinnepäin, ei tuo neiti todellakaan muista mitenkään sanoa että pissittää...eli jos äippä ei muista muistuttaa niin lirut tulee housuun. No vaihe tuokin oppimisessa. Kyllähän hän se epämiellyttävänä tietenkin kokee ja kertoo vahingosta heti.

Olen repa sulle kade, mäkin haluaisin lomalle. Vaan eipä ole toiveita...pakko kai pykätä tän talon autotalli ensin kuosiin, kaikki irtoraha menee siihen =(
 
Jenni: :hug: :hug: Onneksi nää on tosiaan vaiheita vaan. Meillä on esikon kanssa ollut tosi tosi vaikeeta tuo ruokahomma aina :( ja on vielläkin.

Potta ei kiinnosta ei yhtään, välillä ollaan ulkona ilman vaippaa mut pöksyt aina kastuu vaikka miten kyselisi et pissittääkö..ei ei vaan kuuluu ja kohta on pöksyt märkänä mutta ei tunnut haittaavan :)
 
Joo ei meilläkään ilmottele pissahädästä. Koko ajan pitäs houkutella jollain keinolla pöntölle ettei kastuis, mutta oon nyt koittanut ees muutaman tunnin päivässä pitää ilman vaippaa. Kyllä se siitä sitten joskus sujuu.

Jenni, :( voin kyllä kuvitella että repii hermoja. Päivässä kun noita syöntihetkiä on monia ja vielä kun teillä takkuaa molempien kanssa:/ meillä ei onneks tuota ongelmaa ole.
 
Jenni,Joo... ei meilläkään olis ollu asiaa lomaileen ellei anopin piikkiin olis menny ;)
Meilläkään ei oikeen ite syömisestä tuu mitään. Syä ensinnäkin sormin suurimmaks osaks ja sit se on sellasta närppimistä,et jossainkohtaa pakko ruveta auttamaan jos meinaa et ruokailu joskus päättyy :headwall: Joskus sattuu et syö lautasellisen ihan ite tyhjäks,kun on jotain oikein herkkua...kuten jugurttia :p Mut kai toi tosta... Voimia,ei oo helppoo taistella kahen kanssa :hug:

Meil on kasa saatuja alkkareita ja muutamat ostetut. Ylpeenä niitä pitää... mut pissahätä ilmotetaan just sekunti ennen kuin tulee housuun. Onneks nyt on kuitenkin menny ulos...pissaamaan housuun :D Eilen yritti pissata kukille,mut ei sit osannu päästää vaan sano et auta äiti :LOL: Ilman pöksyjä osaa hiukka aikasemmin ilmottaa hädästä tai jos osaa kysyy ajoissa,niin ehditään potalle/ulos,mut nopee pitää olla. Pääsääntösesti housuun kuitenkin pari tippaa ehtii aina...
Niin ja nyt on herralla antibiooteista ripuli,joten ei arvaa pitää ilman vaippaa |O
 
Kiitos kaikille haleista, huomenna lähdetään jo äitin luokse...

Jenni: Tuo on kyllä raivostuttavaa, meillä on molemmilla tytöillä ollu taistelua ruuan syönnin kanssa aina, välillä on jaksoja että maistuu, ei se kivalle tunnu istua tuntitolkulla ruokapöydässä joka päivä :hug:

Meillä lähti esikoinen kouluun täksipäiväksi tutustuun, kyllähän sitä jännitti :D Illalla ois eskarin kevätjuhla sitten...

Antakaas muuten vinkkejä 30v lahjaan, naispuoliselle ystävälle pitäis jotai hommata, tuli kutsu juhliin parinviikon päästä =)
 
2-vee neuvolassa käyty: pituus 92cm, painoa 13,5kg. Ja illalla sit tuli lähtö synnärille, ja helatorstaiaamuna Eevistä tuli isosisko!Poitsun mitat 3975g ja 51cm - oli kuin olikin alle 4kg! Puolisen kiloa siskoaan pienempi, ja tuntuu niiiiin sirolta! Ei makkaran makkaraa missään siskoonsa verrattuna.... :) Ihanaa! Kaikki meni hyvin ja oma olo oli aikas lailla heti hyvä. Kotiin päästiin vasta sunnuntaina - poju joutui valohoitoon kellastumisen takia. Sainpa levättyä kunnolla ja nautittua valmiista ruuista ja pyykkäämättömyydestä ym... :) Sisko haluaisi kokoajan pitää veljeä sylissä. Viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla sanoo "vauva". Ja alkoi testaamaan meidän hermoja heti! Ei meinaa hattua pitää päässään, ei halua pukea/riisua, ei istua rattaissa jne.jne..... Kuin napista olis painettu äidin riivaus vaihde päälle!!!! Argh! Onneksi mies on nyt kotona pari viikkoa... Mitenhän sitä siitä eteenpäin selviää.... No, aika näyttää...
Sorry omanapaisuus!
Ihanaa toukokuuta kaikille!
t.Ani ja Eevi 2v4pvää ja poitsu 5vrk
 
Ani onnea poika vaavista :heart:

Jenni...meillä ollut sen reissun jälkeen hiukan hakusassa tuo syöminen :/ , välillä menee hienosti, mutta saattaa olla päiviä, että neiti elää pelkällä pyhällä hengellä ! Hiukan jännittää ensi viikon neuvola, kun ei paljon ole kasvanut, tosi kirppu on :whistle:

Pottailu...nyt ostin meillekin pikkareita, kun tuo isompi hätä saadaan pottaan ja pissejäkin useampi päivässä...täytyy alkaa pitää ilman vaippaa ( harmittaa vaan, kun neiti käy pissaamassa sohvaan ym. ainakin pylly paljaana :eek: ...jos ei sit menis, kun on pöksyt )

Siskon vaavia vielä odotellaan...päivällä soitti mulle töihin, et on ollut ihan ripulilla ja vatsaan on koskenut ja ihmetteli, et mikähän on...miä sit tokasin, et kyl varmaan alkaa synnytys...merkit viitais siihen :whistle: ...jännittää :heart:
 
Onnea Anin perheelle :heart: ja ihanaa vauva-aikaa

Huh että on ollut lämmintä, ei edes ajatella jaksa näin kuumalla. No kohta alkaa lomat pääsee rannalle ja muihin menoihin.

Katrinainen, Carmen, Birdie ja muut hiljaa olleet?? huhuuu olisi kiva lukea kuulumisia.
 
Ani,Onnea vauvasta :heart: :heart:

Muakin kiinnostas birdien ynnä muiden kuulumiset :attn:

Meil meni ihan jäihin nyt toi pottahomma kun pojalta tulee sellasta pikkuripulia jatkuvasti,pakko pitää vaippaa :kieh:
 
onnea kaikille 2v täyttäneille!!

meil oli tänään A:n neuvola ja uudet mitat: pituus 88cm, paino 11,4kg ja pää 46,9cm tasaisesti kasvaa, terhakka pikku tyttö =)

pottailu: ei luonaa vielä enkä ole viel niin aktiivisesti potattanutkaan, oliskohan yhden käden sormilla laskettavis kun on tuotosta saatu joko pottaan tai pyttyyn, neuvolas ei oltu huolissaan ja sanottiinkin ettei pidä asian kanssa stressata ja tyttöä hoputtaa..joten rennosti mennään pottailun suhteen ja uskon että joku kaunis päivä hoksaa että kuivana ja vaipattomana onkin paljon hauskempaa ;)

syöminen: nyt kuumilla ilmoilla syöminen takkuilee mut pääasiassa syö kyllä ihan normisti. hoidossa paremmin kuin kotona mutta kun tasaisesti kasvaa niin eiköhän tuo tarpeeksi ruokaa saa syödäkseen

synttäreitä vietetään ens viikon loppuna, pidetään yhteiset synttärikemut lapsille, esikoinen kun täyttää 5v kesäkuun alussa niin ei jaksa leipoa ja juhlia järjestellä näillä helteillä parin viikon välein..ostettiin etukäteen tytölle lahjaks polkupyörä ja kypärä, 12" pyörä, eihän tuo viel ymmärrä polkea mut istuu tyrnävästi satulassa ja ohjailee kuin vanha tekijä ja kypärää ei antais ottaa pois pyöräilyjen jälkeen vaan kulkee sit se pääs koko päivän..

ja lopuksi halitukset kaikille sitä tarvitseville :hug:


 
Onnea Ani juniorista :heart:

Onnea uusille 2-vuotiaille!!!

Mä tajusin tuossa pari päivää sitten, et neiti olis enemmän ku valmis potalle tai pöntölle. Siis tunnistaa molemmat hädät... Jos on ilman vaippaa, ni juoksee hakemaan vaipan mut ei suostu pöntölle eikä myöskään pottaan, vain ja ainoastaan vaippaan. :headwall: Kakan osalta mä jo tän tiesinkin mut toissa päivänä tuo pisukin tuli selväks kun neiti oli ammeessa, nousi sieltä ylös pinkoi mun ohi vaippapaketille hokien paippaa, paippaa ja oli jo vähän paniikissa. Sanoin, et ei hätää -mennään potalle, neiti alko itkee ja juoksi takaisin kylppäriin ja meni suihkunurkkaan pissalle. Luulin siis siihen asti et kakka on tulossa, mut ei... pissatpa sieltä sitten. Oon nyt ihan kyllä ulkona koko homman kanssa, et vinkkiä otan mielelläni vastaan et mitäs nyt kannattais tehä ku vaippa vaan kelpais....

Meille tuli kutsu puheterapeutille, huomen pitää soittaa ja varata aika sinne. Oikeesti luulin et ne oottais mut ei. Ihan hyvä toisaalta, et asia tsekataan. Tosin nyt viikon aikana on taas tullut muutamia sanoja lisää ja pari lausettakin tyyliin mikä tää on ja siel on auto tai siel on hauva (tai vauva, en oo ihan varma kumpaa tarkottaa :D)

Meillä on kans 12" tuumainen pyörä ja sen kanssa sai synttärilahjaksi. Enää pitäis kasata se ja sit hommata se kypärä neitoselle :)

Tilasin tänään meille semmoisen turvarepun jossa on siis valjaat kiinni. Tuo on sen verta vilkas sekä älyttömän nopea tapaus ja asutaan paikassa jossa on joka puolella autoteitä. Koko ajan vaan pitäis ite liikkuu, et rattaat olis niinku ihan turhat. Pari kertaa on kyllä sydän pompannu kurkkuun ku neiti on lähteny karkuun. Siinä vaiheessa ku se lähtee, ni se ei enää usko mitään koska se luulee et se on leikki ja sehän on vaan kivaa ku äiti juoksee perässä kovasti kiljuen. Onneks on aidattu puisto :D

Alushousuja, meillä on kanssa juuri kuudet ostettuna :)

 
Edla,Meil on vähän sama homma ton potan kans,tunnistaa hädän mut ei mielellään nmenis potalle ja kakkahädän sattuessa sanoo et vaippa... mut tuota en tiiä onko sille mitään tehtävissä,aika varmaan korjaa. Meil suostuu istuun ehkä jos osaa oikeeta kirjaa tarjota mitä lukee sit siinä samalla,mut ei se lähellekkään aina tepsi.
 
Edla, tup puhehan kuulostaa hyvältä jo!

Me alettiin vaipatta olo pari päivää sitten...eilen oltiin melki koko päivä jo paitsi unilla tietty. Eilen jopa kerran tuli ilmottamaan että pitti! pitti! ja luulin että on housuissa, mutta kerittiin pöntölle jopa. Ja tänään on kerran kastunut lattia ja kerran kun oli vaippa tuli hokemaan että kakka kakka! ja kerittiin pöntölle. Tai siis töntölle niinku ite sanoo. Potta ei kelpaa ollenkaan vaan ylpeenä istutaan töntöllä. Uskon että hienot pikkuhousut on auttanut asiaa =)
 
sarbba: suuren suuri voima halaus sinne :hug: :hug: :hug:
kävin itse saman kaverin kohdalla läpi. ja sulla kuitenki läheisempi ihminen kyseessä.
en voi edes kuvitella miltä tuntuu. voimia tuhannesti :hug: :'(

meillä on pojan jalka menny jotenki. jos on sylissä tai vaunuissa niin toinen jalka ei pidä vähään aikaan =( täytyy nyt seurailla huomiseen ja katsoa sit mitä tekee ja tarviiko lääkärissä käyttää. päällisin puolin ei näy mitään ja sit ku vähän aikaa kärsii seisoa niin menee juoksu jalkaa. mut jaloilleen pääsy vaikeaa..tätä siis vasta tänään ollu =(

muuten asuttu ulkona. aamupuurosta alkaen ja nukkumaan sisälle. kauhea meno ja vauhti päällä ulkona ja pystyny jo ite nauttimaanki päivistä. kauhulla odotellessa viikonlopun sateita ja ens viikon kylmempiä kelejä..=(

meillä mennään edelleen vaipoissa..nyt suostuu jopa potalla joskus käymään mut mitään ei tule. eli vaippalinja jatkuu ainaki tovin...tunnistaa kyllä hädän mut ei puhettakaan et asialle tekis mitään =)

ani: onnea pienestä kaverista :heart:

mulla kans nii kauhea vauvakuume ku olla ja voi. ja kaikesta kauheinta on sisäistää tosissaan et mun kolme muskettisoturia jää kolmeksi. mulla kohdussa niitä repeytymiä ja nää kaikki raskaudet ollu nii vaikeita. ja lisäks niidenkään jälkeen en ole helpolla päässyt.
niin pakko vaan haudata kaikki haaveet syvälle mielestä... :'(
 
Pakko tulla tuulettamaan.. pissa potassa! Ekaa kertaa koskaan. Ei sitä yritettykään sinne kun noin tunti ja puolet meni lattialle kun neidille iski paniikki ja loikkasi ylös, mutta osa sentään! Hurraa.

Edla, meillä on siis ollut ihan samaa ton pottailun kanssa. Tunnistaa hädät ja osaa siitä ilmoittaa hyvissä ajoin, mutta ei yksinkertaisesti suostu potalle. Ei kyllä lattiallekaan pissaa, vaan väkisin haluaa vaipan päälle. Jos maanittelen potalle niin saattaa alkaa ihan hysteerisenä itkemään. Ja selvästi huomaa miten paniikki alkaa iskeä kun pissattais eikä ole vaippaa päällä. Oon sit antanut olla koko homman ettei tule mitään kammoa, varmaan muutama viikko meni etten edes maininnut koko pottaa. Tänään sit tuli saalista kun kokeiltiin taas, vähän hankalasti sujui mutta eipä ainakaan singonnut hakemaan vaippaa heti kun alkoi pissattaa, harhautin meikkipussilla. :) En usko että vaipattomuus koittaa mitenkään pian, mutta onhan tää eka pissa potassa aika kova juttu. Tsemppiä sinne, josko se tästä joskus.. ala-asteella tuskin kukaan enää käyttää vaippaa!

Meillä olis viikonloppuna ekat synttäribileet, Ti-Ti Nalle-kakkua pitäis alkaa väsäilemään, kiinnostus tasan nolla. Ja viikon päästä Italiaan kuukaudeksi, kiinnostaa vielä vähemmän. Mulla on varmaan joku lämpöshokki kun ei mikään jaksa kiinnostaa pätkän vertaa.
 
Hyvä Eeva! =)

Edla, kannattaa varmaan pitää vähän taukoa eikä edes ehdottaa pottaa. Meillähän ei potalle suostu, että suosittelen myös joskus myöhemmin koittamaan pöntölle jos näyttää ettei pottaa kelpuuta.
 
Meillä yritetään viikonloppuna viettää poikien yhteiset synttärit. Sana yritetään mukana siks, että esikoisella on keuhkokuume :(

Meilläkin on synttäriks saatu 12" polkupyörä. Kypärä on ollut jo entuudestaan kovassa käytössä, kun on huristellut mopollaan pitkin pihaa. On se ihanaa, kun ollaan maalla ja pihassa tilaa temmeltää.


Kasvimaata ollaan värkätty. Ei mitään kovin suurta, mutta pätkät perusjuttuja: tilliä, persiljaa, lehtisalaattia, porkkanaa, hernettä, sipulia sekä hiukan perunaa. Kasvihuoneeseen laitettu kirsikka- ja amppelitomaattia sekä kurkkua.

Nurmikkoa paikkailtiin myös. Pikkumies oli innokkaasti levittämässä siemeniä.

Potta/pönttö on meillä "kirosana", mutta kaikki aikanaan.
 
Nemika,toivotaan että jalassa ei mitään vialla,outo hommeli :eek:

Marmotta,onnea pissoista...juu,parempi olla painostamatta..se sitäpaitti tuntuu tulevan näille kakaroille ihan yhdessä yössä se kuivaksi oppimisen taito...oon kuullu :xmas: Miä pitäisin kuitenkin sitä jo melkosena saavutuksena et tiedostaa hädän eikä lirittele pitkin poikin,puuttuu vaan se viimonen silaus... sitä täälläkin odotetaan :p

Pyörää mietin pojalle kans..yhtä sellasta tossa vähän käsillä työnteli,mutta miä pelkään ettei suostu selkään,saati laittamaan kypärää päähänsä. On hiukka sen sorttinen... mut kattoo nyt jos sais jossain oikein kokeilla kunnolla =)

Meilläkin on nyt ulkoiltu kokorahan edestä...saa nähä kuinka vilakaks ja kauan aikaa sitä sorttia sit pitelee noi ilmat. Ollaa pojan kans kaksin kaiket päivät kun mies painaa ylitöitä varmaan kesälomaansa asti mikä näillänäkymin jo ens kuussa....olis ihan kiva ettei ainakaan mitään hirveitä sadepäiviä tuu,ettei hajota toisiimme :D
 
Onnea kaikille pienille päivänsankareille :heart:

Meil 2-v mitat oli 11kg ja 86cm. Sopivasti menee siellä omalla linjallaan. Neuvola meni muuten vähän niin ja näin kun Joalla oli evvk päivät... Täti yritti tarjoa palapeliä mut poika vaan antoi paloja mulle ja osoitti mihin koloon ne piti pistää mut ei suostunut laittamaan yhtäkään itse. Palloa täti pyysi potkaisemaan niin Joa vaan heitti palloa. Lopuksi hän yritti saada pojan tunnistamaan kirjasta eläimiä ja meidän herra vain laittoi kirjan kiinni ja antoi sen takaisin. Lopulta sit hän itse löysi autokirjan ja luetteli tädille kaikki tuntevasta liikennevälineet ja maatalouskoneet :LOL:

Pyöriä meillä on jo ihan liikaa ja synttärilahjaksi saa vielä yhden lisää :D Kävin tänään hakemassa sellaisen kick pyörän mis ei ole polkimia. Kiinnostus pyöriin on tosi kova ja mielellään istuu kyydissä.

Meidän pieni täyttää huomenna 2-v ja sunnuntaina olis tarkoitus järkätä pienet bileet. Suklaakakun tein jo valmiiksi ja mietin vielä mikä täydentäisi makean valikoiman täytekakun lisäksi :p
 
Onnea 2-vuotiaille! :)

ja hienoa Marmotan Eeva ! :)

Meille kuuluu.. :headwall: !! Tolla neidillä on alkanut kunnon uhma. Ihan tosta noin vaan uhma päätti tulla meille kyläileen. Tää on nyt kolmas päivä kun J:llä on hermot kireellä, joka asiasta pitkää itkeä ja marista ( paitsi ulkona olemisesta ), kaikkea kiellyttä varsinkin pitää tehdä, yksin ei oo yhtään kiva olla ja jos "vahingossa" jää hetkeksi omaan huoneeseen yksinään syntyy sellanenkin itkupotkuraivari.. Juu ja sit alkanut myös raapimaan, eniten mua ja sit miestä. Tänään hoidossa oli sit raapassut yhden tytön naaman verille! :(
Ennen ei ole uskaltanut antaa kenellekkään "takaisin" ja siis en siihen kannustakkaan, nii en tie oisko sieltä oppinut vai kuuluuko ikään.. Sit taas puolen minuutin päästä on kun mikäkin äitin ihana pikku enkeli...

pyörä: Ollaan kans mietitty ostettaisko kesäks pyörä vai ei.. Ainakin kova on kiinnostus pyöristä! :)
 

Yhteistyössä