TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Kurpitsa, no hö :( esikoista en edes yrittänyt viedä kuvaukseen....ei olis tullut yhtään mitään. Se 1v kuva nappastiin yhdissä juhlissa sillai puoli vahingossa. Kullanmuru kuvauksiin vein yhteen valokuvausliikkeeseen kun oli jonkun päälle 1v 3kk. Alkoi huutamaan heti ja sai yhden kuvan otettua....
Mutta tää meidän neiti on ihan erilainen tapaus....aivan niinkun yö ja päivä pojan kanssa.
 
Kiitos ideasta, Merika! Sehän on ihan kiva se Aallon vati ja tosiaan helppo kuljettaa. Pitänee sellainen siis hankkia. :)
Nyt sitten pitää enää sumplia vaatepuoli niin, ettei nunna häädä mua tällä kertaa ulos kirkosta.

Kurpitsa, josko niistä kuitenkin edes yksi olis ok kuva.. Tai sit tosiaan jos kotona sais otettua kuvan, edes jonkinlaisen ja uudestaan kuvaamoon sit joskus. Me otetaan Eevasta varmaan sit 2-vuotiskuvat kuvaamossa, mun sisko ottaa nyt jossain ulkosalla tän merkkipäivän kuvat.

Unista kysymys. Kuinka suuri osa päivästä teillä suunnilleen vietetään unten mailla? Entä huomaako sen päiväunissa jos nukkuu pidemmät/lyhyemmät yöunet, onko se tuntimäärä siis aina suunnilleen vakio? Eeva nukkuu n. 12 tuntia päivässä ja se kyllä tasailee sen tuntimäärän aina suunnilleen samaan, jos on pidemmät yöunet niin sit lyhyemmät päikkärit ja toisinpäin. Kuinka kivutonta on ollut yksiin päiväuniin siirtyminen? Musta tuntuu, että Eeva menis yksilläkin mutta ongelma on nyt se, että jos laitan sen yhdeltä nukkumaan niin se nukkuu puolisen tuntia. Ja tarvii sit toiset unet 5 aikaan. Ja sitten on vielä yksi ongelma, koko lapsihan ei enää nuku jos mä en ole vieressä! En mä tiedä mitä sille pitäisi tehdä, ei sitä voi yksinään jättää huutamaan. Mutta mulla ei ole YHTÄÄN omaa aikaa enää, kun Eevan päiväunien aikaankin pitää maata sen vieressä tai se ei yksinkertaisesti nuku. Näin illalla on ehkä puolisen tuntia aikaa ennen kun se havahtuu siihen, että mä olen poissa. Sit alkaa huuto. Mitä mä sen kanssa teen?? :headwall:
 
Heips, Oottepa olleet ahkeria kirjoitteleen taas :D

Carmen :Ihana kuulla et ultra oli mennyt hyvin ja Annelli kasvaapi kovasti :heart: iik, kun alhainen hemppa sinulla...

Marmotta Voi raka, toivottavasti et saa kunnon maha haavaa, se nyt viela puuttuisikin. Ja jos olette taalla Lontoon nurkilla sit syksylla nii yritetaan treffata kahvien merkeissa, jos sulle jaa aikaa kaikkien muiden tuttujen tapaamisten jalkeen :D

Kurpitsa
Hoh, harmittaa varmaan. Ehka sit joskus uudelleen kun ikaa on tullut enemman ja hampaat ei vaivaa.

Papa taytyis kayda kiiruusti. :ashamed: oon vaan lykannyt naytteen ottoa.

tutti ei ole oikeen ollut tuo meidan tyty tuttimaakari joten se ei huoleta, mutta pullo on kylla niin rakas asia ja sen vierottaminen hirvittaa jo. Varmaan horppaa juomansa pullosta viela kouluikaisenakin :heart:

mitas viela... kovat oli kivut kun menkat alkoi, mutta ens kierroysa sitten uudelleen yrittaan... tosin nyt oon taas kahden vaiheilla tuosta pikkukakkosesta...

ja synntari hulinat jatkuu, onnea uusille 1 vuotialille :heart:

nyt katseleen 1v kuvia....
 
Sori,

Huomasin vasta nyt, että meitä ei näkyny etusivun listalla. Sitä se pitkä palstahiljaisuus teettää.. Tyttöhän syntyi 21.5.2008.

Anteeksi jos/kun tungettelin joukkoonne. Kirjoittelin niin tuttavallisesti, kun olen käynyt taustalla kuulumisianne useinkin lukemassa, mutta omia kuulumisia lisäillyt harvoin...

:ashamed: -A-
 
Huomenta

Amira: Kyllä tänne joukkoon mahtuu =) Ja onnea raskauden johdosta. miten olet voinut?

Kurpitsa: Lasten kuvaaminen on varmaan yksi haastavammista jutuista :hug:

Voihan kateuden siemen sentäs, mä oon niin kateellinen kun kaveri saa taas vauvan, vähän jopa masentaa :ashamed: ja hävettää et pitää kadehtia toista tuntuu vaan niin pahalta kun itekkin tahtos mutta ei. heille tulee vähän päälle 1 vuosi ikäeroa muksuille.
 
Tervetuloa Amira! :flower: Joukkoon vaan! Kyllä tänne mahtuu! Mun täytyy tunnustaa etten muista sua :ashamed: Mutta en varmaan muista läheskään kaikkia :ashamed: Sulla on kanssa sitten masuasukki :heart: Onnea siitä oikein paljon! Millon sulla on la? Onko mennyt hyvin?
 
Niinkun arvelinkin yö meni päin puuta! Neiti nukkui koko yön meidän välissä, tosi levottomasti pyöri kyljeltä toiselle ja vähä väliä heräs itkustamaan. Aamuyöstä mittasin kuumeen ei onneksi ollut mutta pistin supon kuitenkin, ja aamulla huomasin että alas oli puhjennut hammas, nyt on 3 ylhäällä ja 3 alhaalla, ja 2 vielä näyttäis tulevan!
Korvatulehdus kävi kans mielessä mutta seurailen vielä pari päivää.

Tervetuloa vaan mukaan Amira :flower:
 
Amira,ilmanmuuta tervetuloa joukkoon... muistan sun nikin,mut eri yhteydestä..ollaankohan kirjoteltu kenties jossain km pinossa samaan aikaan?

Marmotta,Meillä on hiukka sama meininki,ollut kyllä aina..poika nukkuu maksimissaan tunnin ja herää itkemään ja sit pitää käydä peittelemässä uudestaan ja makaamassa vieressä kunnes nukahtaa...tätä jatkuu siihen asti kunnes ite meen nukkumaan...tosin ei se vältsist nuku sen paremmin sittenkään :/ On ollu aikoja et täytyy juosta yläkerrassa kokoajan ja sit aikoja et nukkuu pidemmän aikaa putkeen...mitä sille voi tehä...ei aavistustakaan :eek:

Unimäärä vuorokaudessa meillä aika vakio (n.14h),mennään just niin et jos yöllä nukuttu enempi,niin päikkärit lyhkäsemmät ja tosinpäin...
Meillä noi päikkärit on aina olleet pitkään vaiheessa ennenkuin ollaan saatu tiputtettua pois se ylimääränen... Nyt on taas menty aikasemmin yöunille kun on siirrytty yksiin päikkyihin. Mennään n.11.30-12 päikyille ja nukkuu 1.5-2.5h yleensä toi vajaa 2h. Sillon kun yritin myöhäsemmäks venyttää,heräskin aikasemmin...nukkuu siis paremmin kun laitan ajoissa.

Poitsulla on ikävän näköstä ihottumaa silmän ympärillä...tai ei se nyt niin ikävän näköstä oo,mut punottaa aamusin tosi paljon. En tiiä johtuuko siitä et hieroo yönaikana silmiään tosi kovasti.Päivisin ei hinkkaa yhtään ja sit se vaaleneekin niin,et ei näy kun sellanen epätasanen kuiva kohta (siis ala ja yläluomella) jos osaa kattoo... Tota samaa varmaan on,mitä muuallakin se pari läikkää...

Se niistä hyvistä öistä... viimeyö oli taas kahta kauheempi. Jatkuva kiehnäys,piereskely ja kitinä ja 6.15 ylös,mikä on Kasperille nykyään melko aikanen herätys.Yritin nukuttaa uusiks mut eihää siitä mitään tullu vaikka väsyneen olonen olikin :/ Olin taas ihan hermoheikko ja pinna kireenä kun ei saa yhtään nukkua.
Mikähän tota ipanaa taas vaivaa...kuolaa kyllä ja jäystää ikeniään joka paikkaan,et tekiskö poskihampaita sitte...mut ei kyl näytä ikenet musta mitenkään turpeilta. Eihää niitä tosin saa kunnolla katotuksikaan.
Ja noi pierut...päivällä ei pierry yhtään,et mistä lie saanu taas kilon ilmaa mahaansa :headwall:

Saa nähä miten tänään noiden päikkäreiden kanssa... tekis mieli lähtee hermolomalle,väsyneenä on niin tajuttoman kiree koko ajan:ashamed:
 
Amira...kyllä kuullostat tutulta...takaisin vaan palstailee =) !!

Miä tääl superhyperrunsaiden menkkojen kans :eek: :( ....ei muuten harmittais, mut tänään on illalla se muskarin äitien tapaaminen ruuan merkeissä illalla :/ ...miun tuurii taas...on vaan inhottavaa, kun vuotaa reilusti ja pitää olla muualla kuin koton :kieh: :ashamed: ...no täytyy ravaa vessassa...ei muu auta...menoa en peru :kieh: ...vaikka vuotaisin kuiviin :LOL: :D !!!...nyt pitää mennä neiti KÄNKKÄÄ.... :wave:
 
matami: mulla on ollut nyt kolmosen jälkeen noiden menkkojen kanssa sama ongelma eli vuotoa pari ekaa päivää todella runsaasti. Parasta olis istua kokoajan vessassa.

Meillä tehdään noita poski-/syömähampaita. Eka näkyy kokonaan jo valkoisena ja toinen pullottaa ja on kova.

Meillä nukutaan noin 14-15 tuntia vuorokaudessa. Yksillä päikkäreillä ollaan menty jo monta kuukautta.

Tavismaitoa ollaan muutaman viikon juotu. Ei mitään vaikutusta vatsantoimintaan. Reissuihin otan edelleen noita tuttelin purkkeja mukaan, kun avaamattomana kerran säilyvät ilman jääkaappia.

Kaikenlainen ruoka on tähän asti maistunut. Sekä kaupan purkeista että äitin pöperöistä. Herkkujakin ollaan maisteltu esim. äitienpäivänä kermakakkua. Kun ollaan porukalla kahvipöydässä pitää pikkumiehenkin saada käteensä jotakin joten kaikenlaiset keksit ja piparit ovat mieluisia. Maissinaksutkin kyllä edelleen maistuvat kuten toisinaan noille meidän isommillekin muksuille.

Viime viikonloppuna pikkumies oppi vihdoinkin nousemaan itse istumaan. Ylöspäin olis muutenkin kova hinku, mutta viel ei tahdo jalat ottaa alle. Seisoa tönöttää kyllä kunhan joku ensin auttaa pystyyn. Yksin oleminen on edelleen täyttä tuskaa, mutta onneksi seuraksi kelpaavat muutkin kuin äiti.

Viikko takaperin meidän koira vanhus lähti sitten viimeiselle matkalleen, kun siitä tuli arvaamaton näykkijä. Tänään saadaan tuhka haudattavaksi.

Jossu & K 5pv vaille vuosi
 
amira: tervetuloo taas joukkoomme ja onnea raskaudesta :flower: mikäs rv menossa?meillä onkin samana päivänä syntyneet tytöt..

repa: voi teidän öitänne, pieni päivän kahden irtiotto tekisi varmasti hyvää sulle ja miehelles, onnistuisko vaikka sellainen laivareissu kaksistaan, sekin tekis jo ihmeitä. mä olin ihan uus ihminen kun tultiin laivareissulta, kerran vuodes kun jossain kaksistaan käydään..

majj: toivotaan ettei korvatulehdusta olis teillä. meillä ei aina suppokaan auta öihin jos hampaat tekee kipeää, oon siis suosiolla öiks laittanut supon jos päivä on muutenkin ollut hampaiden takia kitinää mut kyllä tuo viime yönäkin heräs pariin otteeseen mut onneks sit kuitenkin nukahti suht helposti takas uneen ( meil on puhkeemas 9. ja 10. hammas) alhaalla sekä ylhäällä on molemmissa 4 hammasta..

merika: laihdutus on nyt jäänyt taka-alalle mutta paino on kuitenkin pysytellyt samoissa lukemissa tosin oon 4-5kg painavempi kuin ennen raskautta..mut eiköhän nuo sit viimeistään karise kun töihin palailen..

marmotta: meillä huomaa heti päiväunissa jos yö on mennyt huonosti nukkuen, eilen nukkui päikkyjä yhteensä ( nukkuu 2xpäikyt ) vain 1,5h kun takana oli hyvin nukuttu yö heräämäti mutta nyt kun viime yönä nukkui levottomammin niin on nukkunut nyt ekoja päikkyjä jo liki 2h..mut aika usein nukkuu saman tuntimäärän päivässä

tutti: hyvin on vierotus mennyt, kivasti nukahtaa unilleen..tosin jos on päässyt yöunille mennessä yliväsyneeksi niin pitää olla hetki vieressä silittelemässä peppua/selkää mutta pelkkä käden pitäminen tytön pepun päällä riittää ja sit silmät meneekin jo hetkessä kiinni mut yleensä on nukahtanut 5-10min toki itkee tuon hetken mutta se on sellaista tauollista itkemistä, ei mitään hysteeristä panikointi itkua..


 
Kurpitsa... en raaski jättää poikaa edes yhdeksi kokonaiseksi yöksi hoitoon,saati kahdeksi :ashamed: Jotenkin se ei musta ole siihen vielä valmis (eikä äiti ;) ) Ja syöhää tuo vielä aamusta tissiäkin... täytyy tässä kesänaikana kokeilla jos yhdeksi yöksi mummu tulis kattoon...Isäänsähän Kasper ei taas kelpuuta millään muotoa yökaveriksi,kun se olis tavallaan mulle helpompaa jos olis isänsä kanssa ja menis ite päiväksi jonnekkin...

Mites ne poskihampaat tulee? Niinkuin normaalisti? siihen oletettujen kulmahampaiden viereen? Kun tossa sain tutkittua poikaa niin näyttäs ihankuin sekä ylhäällä et alhaalla siinäkohtaa ien vähän pullottais.... sehän tästä taas puuttuu,ei nukuta kuukauteen jos kaikki tekee TAAS kerralla :kieh: Ei meinaa auta supot tääläkään |O

Sain tissillä nukahtamaan tonne yläkertaan kätinöiden jälkeen ja ajattelin et käyn kohta kattomassa heräiskö ja menis sit normiin aikaan kunnon päikyille,se olis helpompaa niin. Mut jos sikeesti vetelee unta,niin en raaski herättää.
 
:) Kiitos! Kiilailen sit itseni mukaan, toivottavasti jatkossa vähän aktiivisempana jäsenenä.

Tämä raskaus onkin mennyt huomattavasti paremmin, kuin edelliset. Alkuajan törkee väsy on voitettu ja verenpaineetkin noususuuntaisia. Osaltaan kiitos siitä kuuluu varmaan tolle taaperolle, jonka perässä saa säntäillä "EIIII"-sanaa kiljuen monet kerrat päivässä. 19. vkon loppua tässä nyt eleillään ja rakenneultraa odotellaan. La on lokakuun alkupuolella, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin syyskuussakin voidaan olla jo nyytti sylissä.

Jahas, neiti heräs. Jatketaan myöhemmin...

-A-
 
Pk-treffit Maanantaina 18.5. Helsingin keskusta olis varmaan paras paikka. Mulle käy kyllä Itis ja Jumbokin mut mites muille? Olisko klo 11 tai 12 sopiva aika?

Tervetuloa Amira :flower:

1-v kuvaus hain keskiviikkona ne kuvat ja alkuun näytti et eihän täs ole yhtään onnistunutta otosta :eek: Mut nyt aikani niitä tuijoteltuani niin oon löytänyt monta suosikkia enkä oikein osaa valita niitä 4 kuvaa jotka kuuluvat hintaan... :D

Mä sain äitienpäivänä ahaa elämyksen et nyt alko herkkulakko. Oon varmaan joka päivä viimeisen vuoden aikana syöny jotain "hyvää" joko keksejä, pullaa tai karkkia. Nyt on 5. päivä lakkoa menossa ja olen ihan yllättynyt kuinka helposti tää on menny. Odotin et kiipeän seinille kun en saa päivittäistä sokeriannostani :LOL: Parina ilta on ollu makean himoa ja oon syöny viinirypäleitä. Katsotaan kuinka tässä käy... Ens viikolla on Joan synttärit ja silloin olen jo päättänyt et syön kakkua. Mies varovasti ehdotti karkkipäivää niin mun uus elämäntapani saattas onnistuakin. Tuntee ilmeisesti vaimonsa... :whistle:
 
Miä taas :ashamed:

Joo,huoni idis oli ne pikatorkut,toimii iltapäivästä,mut ei näemmä aamupäivästä :headwall: Kävin tsekkaamassa et arvaako herättää ja totesin et ei,mut havahtu siihen mun läsnäoloon ja kiukkus sitte siihen asti,kunnes sain ruuan tehtyä. Söi hyvin ja takasin unta palloon. Nyt siis nukkunu puolituntia pihalla,eli ei kauheesti piristänyt ne ekat unoset :kieh: Nooh,nyt ollaan normi järjestyksessä. Vielä kun sais itsensä torkkumaan tohon soffalle....
 
Amira tervetuloa joukkoon!Hämärästi saatan muistaa sinut...Mun pojalla sama syntymäpäivä =)

Pk-treffit ma hyvä,mut aika ois sitten ennen klo.11 tai 13 jälkeen.Meidän poitsu menee nukkumaan päikkäreitä klo.11 aikaan!
 
Kurpitsa, siitä se lähtee!

Meillä lähdettiin kyllä tosi nopeeta ekoista askelista liikkeelle ja nyt on jo hurjan hyvä tasapaino.

Valokuvista vielä että olipa sitten kiva setä se valokuvasetä. Meidän piti valita niistä 12 kuvaa ja kun mies meni viemään niitä takasin, niin se antokin meille ne kaikki :eek: ja nyt meillä on n.25 kuvaa neidistä. =)

Meillä juhlitaan tää viikonloppu lasten synttäreitä ja vilskettä riittää!

Jossu osanotto koirasta :| :hug:
 
yksi hyvä lahjavinkki kaikille aikuisille on suolalamppu. tosi hieno sisustuksellisesti ja myös se terveyttä hoitava puoli tulee siinä. vein äitienpäivälahjaksi lamput ja tykkäsivät kovasti. ja on tosi hienonnäköinen valot päällä =)

kävin tänään ostamas vihdoin ensikengät pojalle. koko 19 oli viel aikast reilu mut sukkaa sinne ja sit ku käveleepi niin sopivat paremmin varmaan. mut hienot kuitenki =)

mut nyt pitää ulos painuu ku on mahtava keli. illalla sit tytön kans sirkus finlandian esitystä katsoon. =)
 
Nii joo ja hermot menee ton kivien syönnin kanssa! Ihan hirveetä kun saa koko ajan pelätä, etä millon tukehtuu! Sen takia on monesti pakko pitää tutti suussa ulkona. Äskenkin vaikka vieressä olin, niin kerkis tunkee kiven suuhun ja niinhän jouduin tunkeen omat sormet sen kurkkuun että sain pois....mielessä jo kerkis käydä vaikka mitä....mahtuuko se kurkusta alas ja mitä mä sitten teen?!
 

Yhteistyössä