*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Katrinainen onnea käynnistykseen! Kohta se on jo ohi.

Linea Negra löytyy myös täältä..

Mä en muista että saako yleensä osastolla olla kännykkä käytössä? En ole menossa perhehuoneeseen vaan ihan normi osastolle. Tietääkö joku?

Summer ja 37+6
 
Mää äsken ihmettelin et mitä kummaa mun massu tekee siis hytisi silleen tosi vinhasti..hassua sit muistelin lukeneeni et vauva pissaa niin saattaa tärisyttää :heart: vähän hymyilytti =)

Summer: Jos en oo ihan väärässä niin muistelin et osastola ei saa olla puhelinpäällä mut perhehuoneessa saa...mut noikin käytännöt on varmaan sairaalakohtaisia ja voivat aina muuttua vuosien varrella
 
Sydämelliset onnittelut nemika tuoreen poikavauvan perheelle!!
Jennintyttö on niin suloinen :heart:
Katrinainenpaljon onnea käynnistykseen,oot tosiaan hyvissä käsissä.
Jännitys kasvaa päivä päivältä..ihanaa kun alkaa tulla lisää vauvauutisia :heart:
Täällä vielä sinnitellään vaikka paikat on ollu auki jo helmikuusta, mä täällä taidan olla viimeisenä listoilla- huomenna päi kontrolli,mukava kun saa ittensä tilanteen tasalle =)
Pitäkää mammat lippua korkeella,tää loppujännityskin on hienoa aikaa!!
IkäGmä oon 28,mies vuotta nuorempi-
Pientä kyselyä..Onko muilla raskaus tuonu ruskeita länttejä naamaan??
elle ja pikkuinen 36+4
 
Katrinainen, ajattele, luultavimmin huomen tähän aikaan sun vieressä makoilee pikkuinen =)

Eipä ole täällä linea negraa eikä ole ruskeita länttejäkään, eikä muuten vauvaakaan.... :( eikä edes supistuksian saati lupauksia, eikä mitään... Tää meinaa vissiin pysyä 15-vuotiaaks sisällä ja siitä sitten muuttaa maailmalle :LOL:
 
katrinainen: tsemppiä tulevaan :hug: nyt se loppu sit viimein häämöttää vauvan maailmaan tulolle =) *täällä odotellaan kuulumisia kuumeisesti*!!!!

carmen: Wau limatulppa bongattu =)

jenni30v: Ihanan suuret sulosilmät teitin tylleröllä, ihana:heart: Mukava kuulla, että teillä menee muutenkin hyvin :)

nemika: Ihanaa, että poju päässyt jo teholta pois :) ja toipuminen edistyy, voimia sulle toipumiseen ja vaavin kotiin odottelulle!!

linea negra: ei ole ollut kummassakaan raskaudessa...

neuvolaterkut täältäkin:

* Rt (pää ei kiinnittynyt)
* syke 150
* Sf 31 (palasi normikäyrällensä)
* rr 109/55
* turvotus +
* Painoa tullut vko:ssa 1,1kg
:whistle: eli vihdoin alan saamaan luideni ympärille sitä painoa =) tosin jalat tuvottelee :/
* Pisu puhdas


Muuten ei kummempia, typyllä 1.5v känkkispäivä ja itselläkin pikkasen hermoja kiristelee :/

sHv ja hippu 36+5
 
Poika04, kun itekin muistelen että piti kävellä sieltä osastolta pois, että pääsi soittamaan omalla puhelimella. Voi kun olis muuttunu.. Se on kallista soitella sillä sairaalaan puhelimella ja heti kun ei ees pääse sängystä liikkumaan. Ei voi ite laittaa viestejä jne.
 
no niin, lääkäristä kotiuduttu...
eipä tullut taaskaan viisaammaksi, ens viikolla PHKSssä uusi kontrolli painosta, joka siis nyt oli 3300g ja ei sais hirmuisesti kasvaa eli harkitsevat ens viikolla käynnistystä, koska itse olen niin pienikokoinen... no, ens viikolla ehkä tiedän taas enemmän, tuntuu vaan tällä hetkellä turhauttavalta, kun aina vaan mennään lääkärikäynti tai viikko kerrallaan eteenpäin ilman konkreettisia päätöksiä...
RT oli edelleen
syke 145
sf37?? hirmu iso...mutta sepä kasvaa suoraan eteenpäin, kun ei muuta mahdollisuutta
rr 116/72
turvotus -
hb 144
pissa puhdas
yhteensä tullut nyt painoa 6kg

-muru0508 ja nökö 36+6
 
Tuli yks kaks mieleen noista sykkeistä että osaako joku sanoa miksi ne ei saisi olla tasaiset mitattuna sillä "käyränpiirtokoneella" (mikä lie masiinan nimi)?
Multa on jokaisessa raskaudessa mitattu sitä käyrää, niinkuin kait kaikilta jotka ovat äitipolilla syystä tai toisesta käyneet.
Käyrän tulisi heitellä, mitä enemmän sen parempi. Tässä raskaudessa syke on heitellyt 117-170, mikä kuulemma on erittäin hyvä. Myös liikkeitä tulisi olla riittävästi, mikä se riittävä sitten on, en tiedä. Minulta mittasivat eilen noin 200krtaa/tunnissa määrän liikkeitä, ja mittausaika oli sitäpaitsi aamupäivällä, jolloin vaavi ei edes ole aktiivisimmillaan, vaan eniten liikkuu alkuillasta ja yöllä. Silloin varmaan saisi liikkeiksi helposti 300-400krtaa :LOL:
 
Ruskeista länteistä kyselinkin pari viikkoa sitten, silloin ei kukaan vastannut.
Mulla tilanne että normaalisti kärsin jossain määrin couperosa-ihosta varsinkin poskipäiden alueella. Nyt kaikki tuo punoitus on painunut ruskeaksi, kuin kunnolla päivettynyt iho, vaikka siitä tuskin on kyse. Muuttuukohan se itsestään takaisin normaalitilaan synnytyksen jälkeen vai pitääkö (taas) turvautua laseriin tms.?
 
PALJON ONNEA NEMIKALLE JA PERHEELLE :flower:

Täällä mietin kuumeisesti,että miten saan ajan kulumaan...kaikki tutut kun ovat töissä ja miehelläkin tällä viikolla iltavuoro eli seuraksi jää koko päivälle kaksi ihanaa koiraani ja omat höpinät :LOL:

Perjantaina ajattelin lähteä äidin kanssa lapsimessuille.Siellä vois olla mukavaa ostettavaa ja sitten oli muutama mielenkiintoinen luento odottajalle!Onko muita tulossa tonne messuille pe-su?!?

Ilmat on olleet kyl mahtavat ja mukavaahan se on tuolla ulkona rauhassa kävelläkin.Tämä aika vuodesta on ollu aina mun lemppari aikaa,kun luonto alkaa pikku hiljaa heräilemään!

Ikäg ite olen 28 ja mies 31.

Seuraava neuvola onkin sitten to ja samalla synnytystapa-arvio lääkärin kanssa.Mulla piti olla neuvola jo pe 18pv,mut terkkari oli kipeä,niin se sitten siirtyi tohon.Onneksi olen nyt ollu kunnossa,niin hyvin kestän torstaihin!
Saas nyt nähdä,miten paljon mönkijä on taas kasvanu?!Mulla on nyt tullu lähtöpainoon lisää 8kg ja näyttäs sille,et muutama kilo viel tulee lisääkin.Olen kyl yrittäny syödä kevyesti ja liikkua säännöllisesti,mut siltikin lisää tulee ja eiköhän se ole normaalia tässä loppuraskaudessa.
Säikähdin viime neuvola kerralla,kun mulla oli tota sokeria +2 pissassa ja kävinkin kontrollissa seuraavana päivänä ja oli sitten puhdas näyte.Luulin jo joutuvani uudelleen siihen sokerirasitukseen,mut hyvä etten joudu!!!Nyt olen vähentäny sitten sokerin käyttöä kaikessa ,mut välillä tekee kyl tiukkaa.:kieh:

Kukakohan saa seuraavaksi oman pienokaisensa syliin?Sitäpä tässä jäämme jännäämään...

Hemuli79 ja "mönkijä" 35+3
 
Oliskohan nuo ruskeat läiskät maksaläiskiä. Täysin vaarattomia ja aika yleisiäkin raskauden aikana.... vaalenee synnytyksen jälkeen. Mutta aurinko tummentaa niitä! Tai sit likat, ne saattaa olla myös pisamia ;)

Hei, mitä pesuainetta olette käyttäneet vauvanvaatteiden pesussa? Onko kaikilla jotain ultrasensitiveä hajusteettomina vaiko ihan normipesuainetta ja huuhteluainetta? Tää on taas jotain kautta kuultua noista herkkyysjutuista.... kaikki muut onkin jo vissiin tämän osion hoitanu, hitaat tulee aina jälkijunassa.... ;) näin siis kyseleepi E nimimerkillä *urpovauvanvaatepesijä*
 
ruskeita läikkiä on täälläkin ilmestynyt tohon poskipäiden alueelle. Ne näyttää kyllä ihan pisamilta, mutta kun ovat ilmestyneet kauan ennen ku aurinko edes paisto täällä... oiskohan sitten maksaläikkiä.. no ihan sama. ihan söpöiltä näyttävät naamassa... Ihme etten tuotakin asiaa stressaa..

kävin tekemässä tunnin lenkin ulkona, ja johan on mieli vähän pirteempi.. keli oli niiin hieno..

nyt huollattamaan autoa.
 
EDLA-MAMMA Meillä käytetään omo sensitiveä ihan oman ihon ja pojan ihon takia, kun ollaan niin allergisia..Joku kehu mulle myös Swipen pyykinpesuainetta, mut sitä en itse oo ikinä kokeillu...
KATRINAINEN Onnea tulevaan ja heti uutisia kertomaan kun mahdollista!!

GHA Siis syke pitää poukkoillakin paljon, koska jos se pysyy samana vaikka vauva liikkuu tai ei, niin sit on jotain "vialla". Koska kyllähän kun itsekin liikut tai oot levossa, sun syke on eri..Niin minä sen olen käsittany..Mut en noista lukemista sen enempää osaa sanoa et paljo on niinku hyvä..

Kukas se nyt olikaan joka tätä sivua päivittää..ÖÖ..En muista..Vois varmaan tuonne alkuun lisäillä ton NEMIKAN.. :heart: Ja kohta sit varmaan myös KATRINAISEN..

D ja mahan asukki 37+4(pitäskö ostaa kampa jo... :kieh: )
 
Onnittelut Nemikalle ja Jennille kun ovat jo käärön saaneet!

Kännystä osastolla
ainakin kättärillä sai omalla soitella vuonna -06. Ja mitä olen nyt joutunut osastolla pötköttelemään niin oma puhelin saa olla päällä tyksissä.

Pesuaineista
aluksi esikoisen kanssa pesin kaikki ilman huuhteluainetta ja hajusteettomalla pesuaineella, mutta aikas nopeasti palasin tavalliseen pesuaineeseen. Huuhteluainetta jos tarvitsin niin se oli jonkin aikaa hajuttomana käytössä. Niissä kun on joskus tosi voimakas tuoksu.

Katrinainen Toivotaan että huomenna sullakin olisi käärö vieressä.

Itsekin menen huomenna osastolle ja tarkoitus olisi todellakin antaa pikkupimulle häätö. Pikkupimu tosiaan... Painoarvion saanti ennen käynnistystä jännittää tällähetkellä ihan hitosti. Jos ne ultraa ja sanoo että 4,5kg tulossa niin miä perun tän jutun.

Otan sairaalakassiin tytölle kuitenkin mukaan 50cm vaatteet. Pitää pyytää että mies tuo sitten painoarvion jälkeen uudet isommat vaatteet, niinku 74cm. Karseaa jos se ei edes kotiutuessa tarvitsisi turvakaukaloa vaan normiturvavyöt riittäisi, jos se onkin niin iso!

Näin rauhallisin mielin sitä huomista siis odotan. :ashamed:

Jaksamista kaikille ja hyviä supistuksia. Siis sellaisia jotka ei tee kipiää mutta sellaisia jotka saavat edistystä tapahtumaan.
 
Onnea Nemikalle, ihanaa että saitte pienen pojan! :heart: Toivotaan että pääsette kotiin pian.

Jenni, ihana kuva taas!

Tsempityksiä kovasti käynnistyksiin ja sectioihin.

Mulla todettiin että mahtuu alakautta. Tutkimus ei sattunut mutta tuntui hassulta ja kotona tuntui vähän ronkitulta. Laiskimusolo on täälläkin yhä päällä.

Lumikko71 rv37+3 :xmas:
 
Pesuaineet täällä liputetaan Swipen aineille, koska perhekoko on niin "suuri", pyykkiä tulee paljon, ja tuo pesuaine on tosi riittoisaa, ja kun vielä yhdellä on atooppinen iho, on pesuaine ollut hänellekin sopiva. Joihinkin vaatteisiin käytän huuhteluainetta, en tosin kaikkiin. Pehmeyttä vaatteisiin tulee kun kuivaa ne rummussa edes osittain. Kaikkeahan ei kestä kuivata, mutta nekin kestää kun osan aikaa kuivattaa rummussa jotta ovat pehmeitä. Siinä ei kärsi kuosi, värit eikä mallikaan. Mua ei ärsytä mikään enempää kuin moudottomiksi menneet vaatteet :/ .
 
Onko muita joilla ei ole minkäänlaista tietoa vauvan koosta? Mulla viimesin tieto rv 20 ultrassa...ja sillonhan se oli mini...300-400g tms.
Sitten tuli noista maksaläiskistä mieleen, että voiko raskaus olla syynä, kun mulla on tullu tosi paljon pieniä luomia? kaulaan ja selkään ainakin. Huomasin raskauden alkuvaiheessa jo. Ei mun mielestä kivoja. Aiemmin ei ole ollut paljoa luomia.
Meinasin vielä ottaa loppukirin painon nousussa....leivoin munkkeja =)
 
Edla-Mamma mä olen ostanut just sellaisia hajustamattomia ja allegialiiton hyväksymiä pesuaineita ja huuhteluaineita. Esikoisen kanssa pesin noin yks vuotiaaksi hänen pyykkinsä samanlaisilla aineilla. Hän reagoi heti näppylöillä jos vaatteet oli pesty ns. tavallisilla aineilla :p Ajattelin nyt tehdä tän toisen kanssa samalla tavalla. Esikoinen saa vieläkin mm. hotellien lakanoista ja pyyhkeistä näppyjä niin joudutaan aina kantamaan hänelle omat liinavaatteet mukana, muuten ei ole ilmennyt mitään allegioita.

Mun faija on tänään maalannut tulevan vauvan huoneen. Kohta pääsen käsiksi vauvan pyykkeihin ja huoneen kuntoon laittamiseen. =)

Vaateita meillä on esikoisen jäljiltä aika kasa mut olen sortunut ostamaan Bamse vaatteita tälle masuasukille. Koot vaihtelevat 56-68 välillä. Oikein innolla odotan että saan vetää kaikki esikoisen vaatteet esiin hänen jäljiltään löytyy paljon 50 ja 56 kokoa sekä muutama minimini kokoa 44 oleva asu (oli pakko ostaa kun noin pientä oli tosi hankala pukea liian isoihin vaatteisiin :whistle: ). Hän kun oli syntyessään 42cm pitkä ja puolivuotiaana käytti kokoa 62 :D

Vilma
 
pyykinpesuaine meillä on käytössä allegro, vastaava ku swipen pesuaineet.. miehellä ku on tuo iho niin herkkä niin sama käyttää..

summer: mä oon kans saanu kokoarvion viimeksi rakenneultrassa, jolloin rv 16.. eikä silloinkaan oo sanottu miään painoarviota.. ne reisiluunmitat yms katottiin kyllä.. ens viikolla on lääkäri, pitää häneltä kysäistä joko sitä jonkin näköistä arviota vois saada.. :whistle: vähän tympii kyllä ja hirvittää ku ei tiedä yhtään minkö kokoinen ipana sieltä on tulossa..
 
edla-mamma Enpä oo minäkään vielä yhtäkään vauvan vaatetta pessyt ;) Eileen sentään sain ostettua pesupulveria + huuhteluaineen. En muista mitä merkkiä oli, mut hajusteetonta ja allergialiiton hyväksymiä ne oli :)
Dora kin pääsee ehkä pian nyytin hakuun :p

Niin se vaan on että pian meillä kaikilla on omat rakkaat vauvat sylissä :heart: maksimissaan 7-8viikkoa vielä meillä joilla on ihan toukokuun lopulla aika :) Ja eiköhän tua aika loppujenlopuksi nopeasti vierähdä! :p Niin tua tunnin lenkki sai vaan kummasti jotain positiivistä energiaa minuun :p Tosin toinen ääni saattaa olla jo illalla viimestään viikon päästä kehissä :LOL:
 
summer rv 28 olen saanut viimeisen ja samalla toisen painoarvion ja silloinhan se oli 1300g ja nyt ei mitään hajua minkäkokoinen vauva olis! SF mitan mukaan ihan keskikäyrällä mennään, mutta olisi kyllä kiva jonkunlainen paino/koko arvio saada että tietää minkä kokosta vauvaa sieltä joutuu punnaamaan, koska itsekkin pieni olen 157cm (eihän se pituus mitään meinaa) mutta enpä ole lantiostakaan kovin leveä..
 

Yhteistyössä