***Toukokuun Toivotut***

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Kiena kirjoitti voineensa oikein kunnolla pahoin autoa ajaessaan. Mites te muut, jotka ajelette paljon viikon aikana, oletteko te huomanneet, että autossa tulisi helposti huono olo? Itse olen huomannut, että tämä väsymys iskee kahta kauheampana autossa ja helposti tulee huimaava olo. Taitaa siis olla vain ajan kysymys, milloin "oksu" päivä osuu kohdalle, kun autoilu kuuluu jokaiseen arkipäivääni. Ilman omaa autoa en pääse töihin. Toisaalta omassa autossa on varmaan mukavampi voida pahoin kuin bussissa :x

Ennen "raskautumista" ajattelin, että tyttö meille tulee, kun teinit ovat poikia. Positiivisen r-testin jälkeen kuitenkin tuli heti poikafiilis ja päätin, että "Ossi" mulla kulkee nyt mukana :heart:

Joku kyseli ikäeroa lapsen isään. No, meillä ikäeroa on 10 vuotta ja mä olen se vanhempi osapuoli :kiss: Hyvä, että on nuori ja jaksava isä lapsella :heart:


Eemas 5+1/kolmas/39v/Tays
 
mymosa
Ikäerosta, meillä on 1v ikäeroa ja ihan hyvä. Olen aika tarkka tässäkin (ulkonäön lisäksi) asiassa.. ei yli 2v nuorempaa eikä yli 5v vanhempaa :D
Edellisten lasten isä oli saman ikäinen.

Taikauskosta ja sukupuolitoiveesta, tyttöä näyttää kaikki ennusteet ja tyttöä tosiaan molemmat toivookin :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moi kaikki :)

Ehkäpä minäkin uskaltaudun nyt porukkaan mukaan, kun on jo tuttuja naamoja muitakin ilmaantunut? Raskaustestejä olen tehnyt jo lukuisia, että ehkä tämän voi alkaa jo uskoa :D Esikoinen on 2,5v :)

Kissendaal 25v vielä hetken, 2. lapsi toivottavasti tulossa ja LA 22.5.12

Tänään on ekan kerran ollut huonoa oloa. Palellut olen enenevästi aina plussasta asti, äsken just kävin kuumassa suihkussa mut ilo oli lyhytaikainen... Ekaa neuvolaa en ole vielä varannut.

Kissendaal ja kirppu H 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Eilen illalla oli hyvä hetki, ei alkanu ruoka etomaan niin söinkin sitten varmaan kolmen päivän edestä. :D
Eilen bussissa mentäessä (olin siis vaunujen kanssa ja seisoin käytävällä) että etova olo muuttui ehkäpä vähän pahemmaksi. Muutenkin tulee helposti huono olo autossa. Ja sitten se kruunas lähelle istumaan tullu mies joka lemus jäätävästi vanhalta viinalta. Tuli mukavat olot ja pelkäsin et oksennan viel jonkun päälle :D No onneks vielä selvittiin...
Esikoisesta ei tosiaan ollu tälläsiä oireita viel tässä vaiheessa eikä oikeastaan koko alkuraskaudessa. Jotenkin olo on että nyt on tyttö. Mut silti jotenkin sisimmässäni toivon, että olis kanssa poika kun tuo esikoinenkin on... :) mutta pääasia että on terve... :)
Täällä luen kaikkien neuvola- ja ultrakuulumisia innoissani, omiin on vielä niin pitkä matka. Mietin tuota jos mentäis yksityiselle ultraan, mutta on niin hintava ja ei meilläkään sitä ylimääräistä rahaa nyt tällä hetkellä niin paljoa ole kun mies on opiskelija ja itse oon kotihoidontuella kotona... mutta pitää nyt miettiä jos sitten jostain säästäis ja menis. :)
Nyt jo oon alkanu pohtimaan talvitakkia :DD Ko viime raskaudessa alkoi vatsa kasvaa vasta keväällä niin ei ollu takkimurhetta, mutta nyt mietin jo että kuinka ison teltan sitä takiksi talvella saa ostaa :D Ko jos kauheen kylmä vielä maaliskuussa on niin kyllä sitä talvitakkia sillon vielä tarttee ja mahaa alkaa sillon jo olemaan. :D Joo taas olennaisia asioita mietitään... :)

helimarja & Mötkylä:heart: 5+3
 
Moikka pitkästä aikaa :)

Paljon olen taustalla ja olen lukemassa, jotenkin vaan tänne sisäänkirjautuminen on niin vaikeaa ;)

:hug: menetyksen kokeneille!

Ihania ultrakuulumisia täällä :heart:
Varmasti täällä jo ekat alkavat tuntemaan liikkeitäkin kohta :) Itse tunsin vkolla 13 tokasta lapsesta!

ikäerosta on ollut puhetta. Lapsilla on ikäeroa 1v7kk ja 2vkoa :LOL:
Halusimme lapset pienellä ikäerolla ja kyllä kannatti. Ovat kuin paita ja peppu, vaikka eri sukupuolta ovatkin.
Jos nyt kaikki menee hyvin, niin sitten tämän uuden tulokkaan kanssa ikäerot tulevat olemaan niin , että esikoinen 4v 5kk ja kuopus 2v 8kk :)
Miehen kanssa meillä on ikäeroa 2v ja hän on vanhempi.

Kiena kaikki tsempit sulle, mulla on vastaanvanlainen kokemus esikkoa odottaessa ja se oli kamala tilanne. Mulla vaan erona se, että olin keskellä tietä, tie kapea, joten päässyt edes sivuun, Minä sitten oksensin syliini ja tyynesti kotipihassa puunasin autoa :LOL:

Olosta palelen koko ajan. Huono olo on, mutta en vielä oksentanut, KOPKOP!! Esikosta oksensin rv 6-25:kieh: Kuopuksesta sitten vaan ihan n. 5-10 kertaa. Naama kukkii!
Tissit on arat ja maha menee sekaisin syömisestä. Ja oikeastaan syöminen auttaa tuohon huonoon oloon, onneksi!

Veikkauksista sen verran, että pieni toive, että tämä uusi tulokas olisi TYTTÖ. Ja ihan vaan sen vuoksi, että kuopus on myös tyttö, olisi helpompaa, kun hänen vaatteitaan, on niin paljon tallella yms.
Mutta ilman muuta POIKA on yhtä tervetullut :heart:

Oma olo kun kylllä samanlainen kuin tyttöä odottaessa, mutta aika näyttää!
Ja uskokaa tai älkää, minä oksensin pojasta vkolla 25, niin kuin tossa jo aiemmin mainitsin, että ei aina mene niin, että tytöstä oksentaa ja pojasta ei ole mitään :)

Mun LA tulee varmaan muuttumaan, pääsen tiistaina tai keskiviikkona ultraan, joten sitten katsellaan uudestaan :)

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Pistetäänpä GALLUP pystyyn, minkä kokoisessa asunnossa asutte yms??

Meillä on kerrostalo kolmio ja tässä aiotaan mahtua asumaan ainakin niin kauan kuin menen kokonaan takaisin töihin :)

vesimelon ja kolmas 6 tai 7 ?
 
ikäerosta: meillä on miehen kanssa 3v. Ikäeroa. Jos mies joskus vielä suostuu lapsentekoon, niin toivoisin lasten ikäeron jäävän alle 3 vuoteen. Itselläni on pikkusiskon kanssa 3v. Ikäeroa, ja oltiin lähes parhaita kavereita lapsena.

asunnosta: asutaan 50m2 kerrostalokaksiossa. Meillä on sauna ja parveke. Kyseessä on asumisoikeusasunto... Siinä pysytään varmaan pari vuotta vielä. Mies on vähän tuumaillut, että jos hänen vanhempiensa jäätyä eläkkeelle ostettaisiin heidän omakotitalonsa. Se olisi kyll unelma...

Huolestuttaa ja oudoksuttaa! Ultrassa sanottiin, että alkio on 5mm ja rv 7+2. Sehän ois kuitenkin liian pieni noille viikoille? Se täti sanoi, että kaikki on kunnossa, mutta jäi kalvamaan. Lisäksi ultrakuvassa luki CRL 1,15cm! Eikös tuo juuri tarkoita pää-perämittaa? Aaaargggh! Miksi en tajunnut paikan päällä jo :( hirveä huoli. Sain eilen dopplerinkin, mutta mitään ei tietenkään vielä kuulunut.

Tulevat isovanhemmat kuulivat perjantaina uutisen :) molempien vanhemmat olivat iloisesti yllÄttyneitÄ :) kovasti odottavat jo, molemmille kun on eka lapsenlapsi tuloillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä Lapin ruskasta! :) Oltiin miehen kanssa (jonka kanssa ikäeroa on 4 vuotta) kahdestaan ressilomalla. Raksaprojekti vaatinut veronsa. Meillä on siis juuri valmistunut paritalo, jossa neliöitä 104. Sinne on nyt mahduttava ;) Muutetaan sitten isompaan, jos meille lisää lapsia suodaan. Minulla ennestään siis 3v. tyttö, tuleva lapsi miehelleni ensimmäinen.

Loman kunniaksi sairastuin sitten kunnon kuumeflunssaan :( Edelleen olo ihan tukkoinen. Lomaa varjosti aluksi myös oireettomuus, sillä flunssan myötä muut oireet hävisivät. Olinkin ihan varma, että tämä oli tässä, sillä edellinen raskaus kun keskeytyi, niin pahoinvointi loppui seinään. "Onneksi" ällötys on kuitenkin nyt palannut ja tietää jälleen olevansa paksuna :D

Oireita välillä läpi päivän kestävän pahoinvoinnin lisäksi on: turvotus, tukka lähtee päästä, loput hiukse tarrautuu kauniisti yhteen toisten rasvahiusten kanssa, naama on kuin petolinnun p**se aamusonnan jälkeen, väsyttää niin pirusti, "ruusuntuoksuiset" (not) ilmavaivat saavat jopa mieheni tuntemaan raskauspahoinvointia :LOL:
Olen silti niin onnellinen tästä raskaudesta!!! :heart: Onneksi ollaan miehen kanssa niin humoristisia, sillä selviää pitkälle :)

Sori kaikki kirjotusvirheet, autossa puhelimella näppäilen..

Kiket ja pikku-kike 7+1
 
LepikonHeta
Vesimelon: Onkin jännä odotella sukupuolitietoa, koska kaksi edellistä tyttöraskautta ja nyt tämä ovat ihan erilaiset. Molemmissa tytöissä pahoinvointi ja väsymys oli voimakkatia ja mahaa ei juuri ollut. Nyt tuntuu, että turvottaa, väsyttää sopivasti ja pahoinvointia hyvin lievästi. Tissit kipeät ja paleltaa mitä en aiemmin huomannut. Lisäksi ei mitään ihomuutoksia paitsi Linea Negra, jota ei ollut aiemmissa. Tosin, ehkä oma mieli niin kovin sitä poikaa toivoisi niin siitä tämä kuvitelma. Tyttö otetaan kyllä yhtä rakastettuna vastaan myös :heart:

Asunnosta: Meillä on rivarineliö, kaksi kerroksinen. Etsitään ok-taloa koko ajan.


Heta+ IitaEemeli 7+1
 
Ikäeroista: meillä esikon ja kakkosen välille tulee nyt vähän päälle 2,5 vuotta ikäeroa. Mielestäni ihan hyvä ikäero varmasti, kun esikoinen on jo aika omatoiminen, niin hänen kanssaan pääsee jo aika helpolla. Uhmaikä tässä vähän kyllä kolkuttelee ovilla, mutta vielä toistaiseksi on päässy helpolla, vielä varmasti kyllä taistellaan.
Miehen kanssa ikäeroa 4 vuotta, mies on vanhempi.

Asumisesta: Myö rakennettiin juuri viime vuosi omakotitaloa. Maalle rakentui 132 neliöinen yksikerroksinen puutalo. Ei siis olla vaihtamassa useampaan vuoteen isompaan... Vielä ois tässäkin kyllä rakentamista, mm. autotalli on rakentamatta kokonaan, mutta vielä ootellaan tuon finanssipuolen parantumista, ennen kuin siihen ryhdytään...

Nyt on muutamana päivänä tullut sellainen puolen tunnin pahoinvointikohtaus. Mennyt kyllä tosiaan siinä puolessa tunnissa ohi, että vähällä oon päässy. Nekin on tainnu lähinnä johtua nyt venyvistä ruokailuväleistä, noin parin tunnin välein on syötävä, muuten on kiljuva nälkä (ja näköjään huonovointisuutta..). Mutta ihanalta tuntuu, että ei oo tarvinnu sairaslomaa ottaa, toisin kuin siitä esikoisesta, josta olin sairaslomalla rv viikolta 6, melkein loppuun saakka erilaisten ongelmien takia... Väsymys on kyllä aika jäätävää: tänään heräsin seittemän aikaan pojan kanssa, yhdeksältä kävin ensimmäisille päiväunille, nukuin melkein kolme tuntia ja kahdelta kävin toisille, ja nukuin pari tuntia ja tuntuu ettei vieläkään riitä unet. Mitenhän sitä jaksaa taas koulussa ensiviikon?! :O Onneksi tämä väsymys on mitä todennäköisimmin väistyvää, kunhan päästää tästä alkuraskaudesta eteenpäin.

Eilen kerroin kummipoikani äidille (=hyvä ystävä) tästä tulevasta perheenlisäyksestä. Oli tosi mukava päästä kertomaan jollekin... Ei tämä salailu oo ihan niin miun juttu :D Mutta vielä vanhemmilta ja sisaruksilta yms. pidetään salassa sinne ensimmäiseen ultraan. Vain harvat ja valitut tietää sitä ennen ;)

Dsarial ja Mytty 5+9 (omien laskujen mukaan 6+4)
 
Ikäeroista: Meillä miehen kanssa ikäeroa 8 vuotta. Minä olen se vanhempi :p
Minun esikoisellani ja tällä tulevalla pienellä olisi ikäeroa noin 16,5v. Miehen esikoinen/minun toinen olisi sitten toukokuussa 1v 3kk, joten vilinää sitten odotettavissa :p Toivottavasti tuon vanhimman teini-ikä vähän alkaa helpottaa ennen toisen uhmaa... Nuo vanhemmat kun ovat poikia molemmat, niin vähän miehen kanssa kallistuisi toiveet tyttösen puoleen. Vaikka eipä tuolla niin hirveästi ole väliä, molemmissa on puolensa ;)

Asunnosta: Tällä hetkellä asutaan kerrostalokolmiossa (saunalla ja parvekkeella). Ostotarjous on tehty ja hyväksytty oman asunnon myyntiehdolla, joten nyt pitäisi saada tämä asunto myytyä lokakuun puoleen väliin mennessä. Sitten päästäisiin muuttamaan vähän isompaan kerrostaloasuntoon, 5h+k+parv. Tuo teini kun ei halunnut pikkuveljeä samaan huoneeseen, en kyllä ymmärrä :rolleyes:

Kiketin oireluettelolle :LOL:

Seepia ja Pikku-Sintti
 
Liityn pöntön halailu kerhoon. Eilen oli järkky myllerrys mahassa ja viimeiseen asti sinnittelin, kunnes okso rupesi jo tuntumaan paremmalta vaihtoehdolta! Palelu on uskomatonta ja nytkin villasukat, huppari x 2, housut x 2. Muistan kyllä vuosi sitten kesällä, kun aloin odottamaan kakkosta ja makasin peiton alla 30 asteen helteellä. Eli tärinät ei mitään uutta!

Asunnosta Meillä on kerrostalo 4h+k ja 91neliöö. Ostettiin pari vuotta sitten ja haaveillaan omasta pihasta ei kaupungissa. Kunhan miehen työt siihen mahdollisuuden antavat.:) Toistaiseksi mahdutaan hyvin.

Ensi viikolla neuvola+ultra. 4 päivän odotus piina "enään"...:ashamed: Itsellä ei hirveästi väliä onko tulija tyttö vai poika. Kakkosen kohdalla toivoin kovasti tyttöä, koska kaikki olisi ollut valmiina. Tosin tiesin jo alusta asti, että tämä on varmasti poika. Ja suoraan sanottuna petyin, kun se tieto ultrassa varmistui. Nyt tuntuu hölmöltä miettiä vuoden takaisia ajatuksia, koska nyt meillä on maailman ihanin poika tytön lisäksi. Enään ei siis sinäänsä mitään väliä, eikä kyllä mitään tuntemuksiakaan, toisin edellisissä raskauksissa.

Viikkoja nyt sitten 6-10, eihän se niin hirveen tarkkaa tarvii olla :D Meille voi työnimeksi lisätä Pottu
 
voi tätä väsymystä, ei millään jaksaisi olla valveilla. Eikä asiaa auta yhtään se että nykyinen kuopus, ny 2,5v heräsi viimeyönä itkemään maasut sykkyyn maasut sykkyyn. Eli marsut syliin. Meillä kaksi sellaista ja joka ilta niitä sylitellään muta eilen jäi väliin. Niin tämähän neitiä harmitti. Vasta sitten uskoi kun iskän kanssa kävivät katsomassa että marsut tosiaan nukkuu.
Meillä onkin aikamoinen projekti tässä talvessa kun pieni nukkuu vielä meidän välissä. Niin pitäisi hänet saada omaan sänkyyn jotta vauva mahtuisi sinne meidän viekkuun.

eivaan muista nimimerkkiä mutta kukas kirjoitti liikkeistä. Mie tunsin esikoisesta rv 17 ja kahdesta seuraavasta jo rv 11-12. Että saas nähdä milloin tämä pieni alkaa tuntumaan.

ikäeroista, mie ukkoa vuotta vanhempi. Ekalla ja tokalla ikäeroa 1v8kk tokalla ja kolmannella 2v8kk ja kolmannella ja tällä pikkytyypillä tulee olemaan n. 3v2kk

asumisesta, ostettiin keväällä tälläinen vanha (1934) rakennettu taloihanuus. Jota nyt sitten ollaan ilman lepoa saatika vaapa aikaa rempattu. Tämä pikkutyyppi kyllä nyt varmisti sen että jätetään pari isompaa projektia vasta parinvuoden päähän ja tehdään nyt vain ne välttämättömät ja sitten keskitytään ihanuuteen täysiä.
Pienen kylän ihan keskustassa asutaan, ja omakotitalo siis.


aargh tätä turvotusta kun housut puristaa ja ihmistenilmoille mentäessä on vaikeuksia löytää päällepantavaa. Turvotusta turvotusta.

niin ja tää teki radikaalin ratkaisun ja koettaa nyt totutella siihen. Mulla ollut jo pitkään tosi räikeen punaiset hiukset. Niitä vain joutuu sitten huoltamaan ja värjäämään tiheään. Jos sitä ei tee ovat aika törkeen näköiset. Niin päätin nyt luopua niistä ja väri vaihdettiin lähelle omaa sävyä. Jotta ei tartte nyt raskaana niin paljon värjätä. Vaikkei siitä periaatteessa ole haittaa niin silti tää tuntui mukavammalta ratkaisulta. Vaikka peilissä nyt näyttääkin oudolle.
Saahan sen punaisen sitten takaisin jos alkaa siltä tuntumaan. Mutta ei tääkään hassumpi ole. Kivaa vaihtelua.


t: marenda ja hippiäinen rv 6+
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mä asun lasten kanssa kerrostalo kolmiossa, 70m2. Alkaa tila loppumaan todellakin kesken, mutta vuokraneliöitä ei hirveesti ole tarjolla.
Omasta kodista on haave, kuhan on sen aika ja löytyy meille sopiva sekä mieluinen oktalo jossain sopivasti syrjässä tai ihan oma maatila. Kaupunki ei ole mun paikka, joten täältä en ikinä ostaisi asuntoa, siksi vuokralla vain.

Oi, että huomenna neuvolan vaaka kiittää, kun olen vetänyt syödä lehtitaikinaruutuja, joihin väliin kylmätäyte, tuorejuusto, aurajuustoa ja kinkkukuutioita <3
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miksi pitää olla jo tähän aikaan töissä?! Ei olisi aamu voinut pahemmin alkaa kun työkaverin ilmoittaessa olevansa sairaana jolloin siis yöunet lyheni tunnilla ja nyt jo istun töissä vaikka normaalisti olisi tarvinnut vasta kotona heräillä. Tosin täytyy koittaa sopisiko tämä rytmi minulle paremmin kun ei nuo 8-16 työpäivätkään mitään herkkua ole kun väsyttää niin paljon. Odottelen todellakin sitä ihanaa keskiraskautta kun pitäisi päästä tästä väsymyksestä ja kuvotuksesta eroon.

Ikäerosta niin meillä on miehen kanssa pari vuotta ikäeroa niin että mies on vanhempi. Lapsille toivoisin aika pientä ikäeroa, mutta saas nyt sitten nähdä miten tulee menemään.

Asumme 4h+k omakotitalossa joka on noin 110m2 pinta-alaltaan. Kuulostaa kyllä että meillä olisi paljon tilaa, mutta juuri tuossa panikoin miten meille voi koskaan mahtua enempää kun yksi lapsi :D Omaa pihaa löytyy ja se on jo koirien takia aidattu valmiiksi, joten luulisi olevan sitten lapsille turvallinen paikka.

Eihän ole mahdollista tuntea jo tässä vaiheessa liikkeitä? Kun eilen makasin selällään sohvalla tuntui alamahassa semmoinen jännä pyörähdys ja mietin että olisiko se voinut olla möykky? Tosin eiköhän se ollut vain mahassa pyörivää ilmaa, mutta jotenkin todella oudon tuntuinen ja en muista että ennen olisin tuommoista tuntenut. Toiveajattelua ehkä kuitenkin... :D

Mutta ehkä taas koitan vaihteeksi keskittyä töihin :)

Sadettaja* ja möykky 8+3 :heart:
 
Sadettaja:ei vielä nällä viikoilla voi liikkeet tuntua.Tässä rv 8 paikkeilla vauva alkaa vasta liikkua kohdussa pikkuhiljaa ja jos ajattelee että se on noin 15-20mm kooltaan ja kelluu sikiökalvojen sisällä vedessä,ne on niin häviävän pieniä hipaisuja joita vois edes kohdunseinämiin tuntua.:)Aikaisimmillaan uudelleensynnyttäjä voi tuntea varmaan sielä 12+ viikoilla kun osaa jo tunnistaa miltä liikkeet tuntuu,ensisynnyttäjällä 16-20 viikoilla=)
 
On tapana käydä aina maanantai aamuna puntarilla, mutta kohta taidan jättää sen homman! Koko kesä on siis mennyt painonpudotuksessa ja todella hyvin olenkin päässyt edellisistä ja sitä edellisistäkin raskauskiloista eroon. Nyt sitten paino lähtenyt huimaan nousuun ja masentaa niin maan perkuleesti!:( Jotenkin niin meikäläiselle tyypillistäkin, että jo alku viikoilla tulee huimasti painoo lisää, vaikka alussahan sitä ei nimenomaan pitäisi tulla!! Ootteko seuranneet paljon teille on painoa tullut lisää? Itselle nyt jo 2,7kg! Siis parissa viikossa tollanen määrä. Ja maha on aivan törkeän turpeena, joten ei tarvii miettii mihin ne kilot on piiloutunu! Silti uskomaton nälkä jatkuvasti. Melko hyvin oon vielä jaksanut juoksemassa käydä, mutta silti tällänen kohina käy vyötäröllä.:headwall: Onneksi on talveksi henkkamaukan jättisäkki mama villatakki, voin siihen sitten verhoilla itseni, KUTEN VUOSI SITTENKIN! Raskaana oleminen oli ihanaa esikoisen kohdalla, kakkosen kanssa menetteli. Mutta nyt kun kolmatta kertaa kolmen vuoden sisällä turpoaa taas, alkaa tästä hohdokkuus olemaan kaukana! Harmi vaan, ettei näitä lapsia ilman raskausaikaa omakseen saa.
 
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??
Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
Sanyo/ensimmäinen/NKL/20v.
JonMa ja Pottu/kolmas/K-SKS/21v.
Yeb/kolmas/TYKS/30v.
amalia88

27.4
Jazzi/ensimmäinen

30.4
mymosa ja toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5
kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas
yötyöläinen/neljäs/28v.
epipremnum ja Paavo/toinen/24v.

2.5
katya11/ensimmäinen
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.
A86/ensimmäinen/JS/25v.

3.5
mamiksi monelle/neljäs/37v.
Kiena ja Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

4.5
Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

5.5
Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5
hanspili ja Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.

7.5
Eskapismi ja Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.

8.5
Tanyaz/toinen/KOS/26v.

10.5
NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v.
Tuhkimo81/neljäs/30v.
lily-rose/?

11.5
pöhköfantti/toinen/JS/26v.
Pinchy/ensimmäinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimi/ensimmäinen/30v.

12.5
LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Dulce86 ja samusirkka/toinen/KOS

13.5
tiuhti_ ja Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v.
Syli84 ja Hemmo/ensimmäinen/TAYS/21v.

14.5
Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas
Elna/kuudes/OYS/35v.

15.5
salailija/kolmas/OYS/26v.
Kiket/toinen/SeKS/26v.

16.5
Haidippiduu ja Aarre/ensimmäinen/K-HKS/27v.
Seepia ja Pikku-Sintti/kolmas/KOS/34v.

19.5
marenda/neljäs/K-SKS/28v.

20.5
Naive88/ensimmäinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.

21.5
Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS
DsariaL ja Mytty/toinen/PKKS
iina_/ensimmäinen/TYKS/26v.

22.5
viljonkka89
kissendaal/toinen/25v.

23.5
Jasuliini82/kolmas/LKS/29v.

24.5
Suppis/ensimmäinen/23v.
emily*/ensimmäinen/25v.
helimarja/toinen/TAYS/21v.

25.5
neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v.
Tiitulipiituli/neljäs/31v.
Mehiläinen83/ensimmäinen/KOS/28v.

26.5
mamaliina/?
Eemas/kolmas/TAYS/39v.

27.5
mimilii/toinen/28v.
Missie/K-SKS/28v.
Piitu43/kolmas

28.5
Villany/toinen/21v.

29.5
TaCa/toinen/NKL/31v.
SeInka/toinen/KOS/27v.

Menetyksen kohdanneet

Pikkumyy87
Toukkistelija



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Uudet ja muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
JonMa:mulla tulee aina vaan painoa odotusaikana,vaikka miten yrittäisin katsoa mitä suuhuni laitan.alkaa nousta heti plussan jälkeen:headwall:Nyt meillä ei ole puntaria,mutta veikkaampa että 2-3 kg tullut,ainakin sellainen olo....
Sit taas viimeiset 10 viikkoa yleensä paino pysynyt lähes samana.Aina se 15-18kg tullut,teimpä mitä tahansa!Ja perä levii|O
 
:attn: TARKISTAKAA TIETONNE!
oli ihan kamalasti viikonlopun aikana tullu päivitettävää, pahoittelen jos jotain en huomannut :ashamed:

:wave: tervetuloa uusille =)

Sukupuolesta
meillä mies toivoo esikoksi poikaa, kokee sen jotenkin helpompana :) itselleni on ihan sama kumpi sieltä tulee! :)

kommentoin paremmalla ajalla paremmin :) nyt joudun rientämään työntekoon pitkän sairasloman jälkeen :D

tiuhti ja Pikku T :heart: 7+1
 
JonMa: Siun viestin innoittamana kävin itsekin vaa'alla, ja täytyy kyllä sanoa, että ei ois ehkä kannattanu... Huh, n. 3kg tullu miullekin jo painoa!! Normaalisti painan alle 60 kg, nyt vaaka näytti 62,4kg! Mitähän se näyttää iltaisin, jolloin turvotus on ihan järkyttävää luokkaa.
Toisaalta ajattelin esikoisen raskauden jälkeen, että seuraavassa raskaudessa kerään painoa enemmän (esikoisesta tuli 10kg), esikon aikaan tuntui, että painoa lähti imetyksen myötä liikaakin, hyvin nuo kyllä takaisin on tullu... :whistle:

Miun piti jo aikaisemmin kommentoida tuohon sukupuoliasiaan: meillä toivotaan loogisesti nyt tyttöä. Poika kun jo on, niin nyt ois sitten tytön vuoro... Sitten meidän lapset kyllä varmaan jää siihen, mutta jos ei sitten vieläkään tuu tyttöä, niin pitää se varmaan kolmannella kerralla vielä yrittää... ;) Eli molempi parempi, molemmat kyllä ihan tervetulleita, toivottuja ja rakastettuja.

Miulle on alkanu tulemaan hyvin ristiriitaisia ajatuksia tätä raskautta kohtaan. Tarkoitan, että mietin tässä jo haluanko sittenkään tätä lasta, onko sittenkään oikea aika toiselle, jne. Heti tuollaisten ajatusten jälkeen kyllä soimaa huono omatunto, ja tiedän, että nämäkin ajatukset on käytävä läpi tässä aitiyden hormoonimyrskyssä, mutta en jotenkin oo ollu ollenkaan näihin ajatuksiin valmistautunu. En ajatellu, että sellaisia tulisi tässäkin raskaudessa. Paljon ajatuksia (negatiivisia sellaisia) on myös omaa jaksamista, rahallisesti pärjäämistä, omaa kouluttautumista yms. kohtaan. Pelottaa myös, kuinka oma äiti tähän raskauteen suhtautuu (vaikka tiedän, ettei hällä oo mitään tätä vastaan, niin silti se vaan mietityttää).

Järkyttävää tämä jatkuva nälkä! Viime yönäkin heräsin siihen, että on nälkä! Ei tarvii kyllä paljoa ihmetellä, mistä ne mahtavat kilot oikeen tulee :D
Tämä päivä onkin kotipäivä, kun esikoinen on kipeänä. Tai onneksi jo paranemaan päin, mutta tuntui vielä hyvältä jäädä tänään kotiin, kun niin räkäinen ja kiukkuinen vielä oli.

Mutta kaippa se on mentävä syömään aamupala numero 2 tälle aamua! :ashamed:

-DsariaL ja Mytty 6+
 
Huh kun tuli työmatkalla oksuolo. Sitten menin vielä astumaan lehtien seassa olleen kuolleen pikkulinnun päälle. Siitä sitten aloin lähes hyperventiloimaan. Olin varmaan aika näky kyökkiessäni, huohottaessani ja kyyneleet silmissäni. Joo, siis mulla on joku lintufobia... Tykkään kyllä esim. linturetkellä käydä, mutta jos linnut ovat yhtään liian lähellä tulee paniikki. Ja tunteet nyt on yliherkässä tällä hetkellä jostain syystä... :)

Asunnosta Me asutaan 95 m2:n rivitaloasunnossa. Tässä aiotaan pysyä, sillä sijainti rauhallisella melkein keskustassa on niin täydellinen. Täytyy vain vähän keksiä miten kaikille saadaan tilaa. Meillä on kaksi kerrosta, yläkertaan pitäisi saada kaikille nukkumatilat.

mimilii 5+1
 
Pitkästä aikaa... :wave:

Tervetuloa uusille! Mukavan paljon tullutkin, kun en ole taas ehtinyt kirjoittelemaan. Puhelimella kyllä luen, mutta sillä ihan toivotonta kirjoittaa tänne.

Menetyksen kohdanneille myös :hug:

Asutaan maalla reilu 200 neliön omakotitalossa, mutta huoneita tässä huonosti, joten pitäis kai jossain vaiheessa laajentaa. :p En kyllä kaipaa yhtään enempää siivottavaa ja pihaa meillä ihan liikaa, eli siis nurmikonleikkuuta ja kukkienhoitoa ym. Onhan se kiva, kun on hoidettu piha, mut ei meinaa aika riittää meidän lauman hoidon lisäksi. Stressiä riittää siitäkin...

Painoa oli tullu kivasti jo viitisen kiloa!!! Olin siis ekassa neuvolassa viime torstaina ja sen verran enemmän oli nyt lähtöpaino, kuin edellisessä raskaudessa. Ja viime kevääseen lisäystä oli 8 kg. :( Ekassa ja kolmannessa raskaudessa sain kerättyä sellasen 20 kg painoa, jota en nyt toivois. Tässä iässä alkaa olla tiukassa jo kilot saada pois, vaikka mullakin tulee kovasti hyötyliikuntaa hevosia hoitaessa.

Ikäeroa miehen kanssa on 2 vuotta, minä siis nuorempi.

Sukupuolella ei olis väliä, vaikka poikaa tavallaan tekovaiheessa toivoinkin, mut nyt on totaalisen tyttöolo. :) Tällästä pahoinvointia ei oo ollut kuin tytön odotuksessa, eikä sekään alkanu näin aikaisin ja ollu näin paha! Syön päivittäin neuvolalääkärin kirjottamana pahoinvointilääkettä Primperan, joka kyllä tuntuu auttavan ainakin vähän. Oksentanu en ole vielä, mutta autolla ajaessa joutunu joskus pysähtymään ja syljeskelemään ulos... Linea negra mulla tuli pojista, mutta ei tytöstä! Tosin vasta puolen välin jälkeen, joten sillon viimeks tiedettiin jo rakenneultrankin perusteella, et poika oli tulossa. Mutta vinkkinä LepikonHetalle. ;)

Ultrista olen ihmetelly sitä alkioiden koon ja viikkojen vaihtelua, kun mulla lääkäri sanoi (ja ultrakuvassakin lukee), että kokoa oli 7 mm ja vastas viikkoja 6+3 (sillon menkoista 6+5), niin täällä monella on pienemmistä sanottu enemmän viikkoja?! Mihin ne sitten muka perustuu (viikot), jos ei kokoon???

Liikkeitä tunsin esikoisesta noin rv 20, toisesta rv 18 (istukka edessä) ja kolmannesta rv 15. Nytkin joskus tuntuu, kuin joku liikkuis mahassa eli ILMA!!! :LOL: Joten olen aina ihmetellyt, kun joku sanoo tuntevansa liikkeitä jossain 13 viikon kohdalla, mut kai se on mahdollista?

Anteeksi, kun en taaskaan pysty kommentoimaan henkilökohtaisesti muita, mutta yritän aktivoitua jos tää väsymys ja paha olo joskus antais hetken istua koneella! Aina kun on hetki aikaa, niin makaan mieluiten sohvalla ja nieleskelen tätä oloa... Toivottavasti tää helpottaa viimeistään sit 16:nnen viikon jälkeen. :p Niin se on edellisissäkin tehny, vaikka ei mitään näin kauheaa oo ollu. Pääsis nauttimaan; nyt on kyllä vauvakuume jossain hyvin kaukana... :(

Ja tosiaan ekassa neuvolassa kävin viime viikolla, kun piti olla vasta tän viikon torstaina, mut neuvola muuttaakin silloin, niin joutu aikaistamaan. Sydänääniä ei sillon 8+1 edes yrittäny kuunnella, kun ei kuulemma olis kuulunu kuitenkaan. Papereita täyteltiin yms. ja aikaa kului reilusti tunti. Nt-ultran sain varattua 13.10. :heart: Sattuu olemaan anopin syntymäpäivä, niin meinattiin miehen kanssa mennä sieltä sitten kahville ja iskeä ultrakuvat pöytään. :D Ja mullahan oli kans viime synnytys todella raju, joten pelkopolille tulee lähete tarvittaessa ja synnytystapa-arvioon ehdottomasti. Poika jäi siis jumiin hartioistaan, jouduttiin repimään ulos ja solisluu murtui ja tuli ilmarinta; joutui suoraan lastenosastolle ja oli kaksi ekaa yötä siellä sekä kolme vuorokautta lisähapella. Mulla on sitäpaitsi joka kerta ollu pahempi synnytys, joten jonkinlaista pelkoa aiheuttaa... Sokerirasitukseen pitäis vielä varata aika, kun poika oli 4,4 kg, niin sitäkin seurataan tämä raskaus. Edelliset kuitenkin 3,6 kg ja 3,3 kg, vaikka tosin eri isä. Mutta synnytyksessäkin painoarvio oli tosta nuorimmasta vain 3,8 kg, joten melkoinen heitto oli.

Osaako muuten kukaan sanoa, koska AngelSounds-dopplerilla vois alkaa pienen sydänäänet kuulumaan? Ei muistaakseni ollu viimeks ainakaan kovin selvät äänet, vaikka sillon mulla viikkoja oli jo yli puolen välin... En oo vielä uskaltanu edes ajatella sen kokeilemista. Tosin oireita löytyy edelleen liikaakin (melkein kaikki, mitä kuvitella saattaa :p ), niin ei huolestuta. ;)

Mukavaa viikkoa ja parempaa oloa kaikille kärsiville! Yritän tosiaan ehtiä useammin kirjoittelemaan. :)

bambiina77 + ruu 8+5
 
Nyt iski pieni stressi, kun äsken vessakäynnin yhteydessä paperiin tuli ihan haalean-vaaleanpunaista verta. Ei tosiaan paljoa, mutta pitää kattoa miten tilanne jatkuu ja vaan toivoo parasta. Ei oikein muutakaan voi. Yritän nyt keksiä kaikkea tekemistä, etten liikaa murehdi ja ravaa vessassa minuutin välein. :/
Mulle tuli esikoisesta muutamassa viikossa varmaan kolme kiloa, kun söin koko ajan. Mut osa syy sillon oli se kun lopetin tupakanpolton plussan jälkeen ja jotenkin taisin sitten syömisellä sitä korvata.. Nyt vaan on tippunu paino 2-3 kg kun ei ruoka maita yhtään. Kertaakaan en oo vieläkään oksentanu, mut ei vaan maita. :/ Mut eipä tuo niin vaarallista oo, ko mulla on sellanen +5kg ylimäärästä, että on nyt vähän varaa tiputtaakin.
Asumisesta.. me asutaan vuokralla luhtitalossa. Kolmio, 74neliöö. Meille hyvänkokonen vaikka toinen nyt tuleekin; toinen makkareista sen verran iso, että sittenkun on sen aika, niin siitä saa molemmille lapsille yhteisen huoneen ja saadaan itselle makkariksi sitten se pienempi. Ja jos tähän nyt vallan jäädään ja on aika, että lapset tarttee erihuoneen niin meille saadaan kyllä sänky olkkariinkin sitten siirrettyä. :) Vuokralla asuminen on nyt paras juttu meille, koska mies opiskelee ja mulla opiskelut vasta edessä niin ei haluta ottaa lainoja harteille ennenko molemmat on opiskellu ja saanu töitä.
Te jotka ootte jo neuvolassa käyny ja ootatte toista/kolmatta/... niin ootteko huomannu, että oletetaanko teiltä että muistatte kaikki? Mua alko puhelimessa naurattaa kun neuvolaan sillon soitin ja neuvolatäti sano että kaikki onkin sit viel hyvin tuoreessa muistissa.. mut jännästi on vaan moni juttu päässy unohtuun.... :p

Iloista viikkoa kaikille mammoille. :)

helimarja + Mötkylä:heart: 5+4
 
lily-rose: Joo kyllä minäkin sitä ilmaa vähän enemmän epäilen :D Ihmettelen kuitenkin että muutamallakin tutulla on neuvolakortissa merkintä että liikkeet olisi alkaneet tuntumaan jo rv 12-13, voiko tuo muka oikeasti olla mahdollista varsinkin kun molemmat oli ensisynnyttäjiä silloin? Vaikuttaako esimerkiksi kohdun asento siihen jos liikkeet alkaa tuntumaan paljon aikaisemmin? vai onko näilläkin äideillä ollut vaan ilmaa mahassa joka on väärin tulkittu?

Noista kotidobblereista olisi semmoinen kysymys että mitä teiltä löytyy kotoa ja mitä suosittelisitte. Onko noissa halvoissa ja kalliissa mitään muuta eroa kun että halvoissa voi kuunnella vain kuulokkeilla? Kun muuten tuntuu kaikki tiedot olevan aina ihan samanlaisia. Ja mihin perustuu väite että laitteet voisivat olla vaarallisia sikiölle?

Vielä olisi reilu kaksi tuntia töitä, mutta oksettaa ja väsyttää niin paljon että tekisi mieli päästä jo kotiin lepäämään.:ashamed: Tästä tuli muuten mieleen että onko teille asetettu paineita pahoinvoinnin suhteen, tai siis selvennettynä eräs tuttuni sanoi että hänkin voi silloin todella pahoin mutta oli silti vain sitkeästi töissä ja laattaili siellä sitten kaikki päivät, jotenkin vihjaten että niin minunkin on tehtävä vaikka kuinka pahaksi äityisi paha olo? Olipas selkeä sepustus, koittakaa saada selvää :D

Sadettaja ja möykky 8+3 :$
 
Moi pitkästä aikaa! Olin reissaamassa viime viikon niin ei ole ehtinyt lukea eikä kirjoitella täällä :) Hirveästi olikin tekstiä tullut ja uusia, mukavaa!

Helimarja tollanen pieni vuoto on ihan normaalia :) Toivotaan että sitä sullakin. Tiedän kyllä, miten sitä säikähtää, mutta ei se välttämättä tarkoita mitään pahaa :hug:

Meidän lapsilla ikäeroa on 1v8kk. Nyt vauvan ja nuoremman pojan ikäeroksi tulee 4,5v. Isompi onkin jo yli 6v kun vauva syntyy, kauheaa kuinka iso mun pieni poikani on :eek: Mä pidän kovasti tuosta alle 2v ikäerosta. Suuremmasta saan pian kokemusta ;)

Mä olen niin onnellinen tästä raskaudesta :heart: En ajattele paljo mitään muuta ku koko ajan pientä yllätystä mahassa. Pahoinvointia ei edelleenkään ole, jospa säästyisin siltä... Näppyjä on (yäääk) ja mua itkettää koko ajan. Äsken luin keittiön pöydän ääressä, ja satuin katsomaan ulos. Alko ihan hirveästi itkettää kun on syksy :D Ja mä siis rakastan syksyä. Paino ei ole vielä noussut, vaikka aika paljon syön. No, ehtiihän tuo nousta. Ja yks ikävä ja aika uus oire on hillitön väsymys. MÄ EN JAKSA MITÄÄN JA SE SUUTUTTAA MUA!!!

Ekat äitiysvaatteetkin ehdin hommata. Sain kaverin kaverilta halvalla. On ne vähän isoja, mut arvelin et pian ei ole :D Ja eikait se haittaa jos farkut vähän löysät olisikin reisistä, hommaanhan niitä kuitenkiin lisää jossain vaiheessa. Paidat saavat kyllä täytettä kun maha alkaa kasvaa.

Me asutaan maalla omakotitalossa. Tämä meidän talo on pieni, 104 neliötä, ja ollaan alettu suunnitella laajennusta :) Tälläkin hetkellä minä ja mies nukutaan takkahuoneessa, ja ihanaa kun joskus saan siitä ihan oikean takkahuoneen eikä tartte pitää siellä sänkyä.

DsariaL vaikka mä olen tosi onnellinen tästä raskaudesta, niin mietin ihan samoja asioita kuin sinä. Mietin niitä myös edellisissä raskauksissa. Silti kaikki on mennyt hyvin, ja asioillahan on tapana järjestyä. Kenenkään muiden mielipiteitä ei kannata kuunnella liian tarkasti, ei siitä tule kuin paha mieli. Mun suuri huolenaihe yhtenä päivänä oli, et miten pärjään lasten kans kaupungilla ku mul on vaan kaks kättä ja lapsia tulee olemaan kolme :D

Mä lähen taas valuttaan sellasta neonkeltaista ainetta rakostani. Se värjää paperiakin, jos kiinnostaa. :wave:
 

Yhteistyössä