Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

Heippa kaikille ja aurinkoista kevätpäivää!

Oon ollut erittäin laiska kirjoitamaan, mutta sitäkin ahkerampi lukija. Nyt oli pakko kirjautua sisään ja tulla onnittelemaan vauvan saaneita! Siis onnea ja kaikkea hyvää Blommor, sonjasusanna ja Jen90 :heart:

Ja erityisesti isot halaukset Blommor! Läheteään täältäkin pienen pienelle Helmi-tyttöselle paljon voimia leikkaukseen ja vanhemmille jaksamista raastavaan tilanteeseen! Mikään ei ole raskaampaa kuin epätietoisuus.. :hug:

Kristiin, toivotaan, että siellä pikkuinen osais päättää mitä haluaa :) yleensä se vaikeus tulee vasta 2-vuotiaalla, mut nykyaikana kaikki on vissiin toisin ;) tsemppiä!

Meillä on ollut myös käytössä baby björnin rintareppu. Esikoisella oikeastaan käytettiin, muuten jäänyt aika vähälle käytölle kun ovat viihtyneet niin hyvin lattialla/sitterissä. Liinaa haluaisin kokeilla ihan pienellä vauvalla, että sais joskus pidettyä vauvaa lähellä tän porukan keskellä.. Täytyy perehtyä aiheeseen, kun jaksaa.

Mä oon kans nähnyt mitä ihmeellisimpiä unia ja joskus myös jotain painajaisia. Ei ehkä niin paljon kuin esikoista odottaessa. Voin kuvitella et skitsofreenikot näkee kans tällaisia unia ;) onneks tämä on ohi menevä ilmiö! Eikä kuitenkaan ihan haitaksi asti kummittele :)

Mitäs mulle kuuluu.. Harjoitussuppareita, lähes anemiaa ja siitä johtuvaa väsymystä.. Kömpelyyttä ja valasoloa. Siinä kai tärkeimmät ;) se mua harmittaa, kun oon niin erittäin väsynyt, vaikka syön tuplarautaa (ja vatsa kovalla) mut tää väsymys ei ota talttuakseen, vaikka nukun todella hyvin yöt! Ja se että mies ei täysin ymmärrä, et voin olla näin väsynyt.. En muista et aiemmin olis ollut tällaista JÄRETÖNTÄ väsymystä. Toisaalta olis niin valmis luopumaan jo näistä vaivoista, mut valmius vauvatuloon ei oo vielä otollinen. Tosiaan ulkomailla kun asutaan ja tullaan vasta ens viikolla suomeen.. Kaikki järkkäily ihan puolitiessä. Vauvanvaatteetkin on vielä varastossa pesemättömänä/kollaamatta Suomessa. Luulen kyllä, että hyvin vauva pysyy vielä matkassa nämä viimeiset viikot... Toivottavasti ;)

Nyt päiväunille, kun lapset hoidossa!

Aurinkoisia päiviä sinne Suomeen ja iloista keväistä mieltä kaikille!

Ammi-liina + Pieni 35+5
 
Täällä on tapahtunut niin paljon!
Onnea jo vauvansa saaneille.:flower: Voimia ja positiivista energiaa haluan lähettää erityisesti blommorille ja pienelle prinsessalle. :hug:

(.) Täällä elellään viikkoja 31+4. Olo on kohtuullinen. Vielä 3 viikkoa töissä. Harmittavasti vain esikoinen sairastelee lastentauteja. Tänäkin aamuna jäi isänsä kanssa kuumeisena kotiin. Kirjoittelen edelleen aktiivisesti blogia raskauden etenemisestä ja lapsiperheen arjesta osoitteessa: Odotusta ja tuttirallia Saa käydä kurkkimassa. :wave:
 
Heipparallaa! Aurinkoinen pääsiäinen vietetty ja paluu "arkeen" edessä. Onneksi sentäs nuo kelit näyttää jatkuvan samanmoisina, ihana kevät!

Täällä onkin paljon tapahtunut, hui kun alkaa jo itseekin jännäämään.
Paljon Onnea Jen90, jännittävä tarina, onneksi kaikki kääntyi parhain päin =)
Tsemppiä Kristiinille ja Blommorille halit vaikeaan tilanteeseen.

Omaa napaa: Jotenkin tuntuu, että tällä hetkellä oma olo on jotenkin paljon helmpompi kuin vielä tuossa kuukausi sitten. Vai onko sitä vain jo niin tottunut näihin kaikkiin vaivoihin? :D Toki selkä vaivaa, mutta ei niin pahasti kuin aiemmin. Yöt on aikamoista tuskaa jalkakramppeineen, lonkkasärkyineen ja nivuskipuineen, mutta saan kuitenkin aika ajoin nukuttua ihan hyvin. Olo tuntuu silti päivisin varsin energiseltä, jaksaa liikkua ja touhuta, vaikka yleensä ne yhdet päikkärit jossain vaiheessa otankin. Tai ehkä se vaan vaikuttaa jaksamiseen niin paljon, kun saa mennä kotosalla omaan tahtiin.

Unista: Mullakin on ollut jo useamman kuukauden ajan todella psykedeelisiä unia, yleensä takaa-ajo unia, joissa mua jahdataan syystä tai toisesta. :D

Tekeekö muiden mieli kahvia? Ja juotteko kuinka paljon päivässä vai oletteko luopuneet kokonaan? Mullahan silloin raskauden alussa kahvi ällötti ja olin useamman kuukauden juomatta kahvia. Pelkkä hajukin yrjötti. Mutta nyt on tullut ihan älytön himo kahviin ja joka päivä on pakko keittää. Oon rajoittanut kahteen kuppiin per päivä, mutta ilmeisesti joillakin menee pannukin päivässä :D

Ensi viikolla synnytystapa-arvio.. Mitähän siellä on odotettavissa, siis mitä siellä tehdään?

Viikon alkuja!

Amon & herra-piskuinen 35+4
 
Mulle on maistunut kahvi koko raskauden ajan, ekojen 20 viikon pahoinvoinninkin aikana. Normaalisti voin juoda aivan määrättömästi kahvia, nyt olen rajoittanut puoleentoista mukilliseen päivässä. (No, joskus juhlaspessupäivinä on mennyt enempikin.) Sensaatiolööpeistä huolimatta en oo pitänyt tarpeellisena lopettaa koko kahvinautintoa.

Vitsit, mulla on upouusi ompelukone, ja nyt suorastaan aivan täpinöissä ompelen vauva-asioita. Niin kivaa! Ensin surauttelin vaan perus pikkulakanoita vaunuihin ja pinnasänkyyn meidän vanhoista, pehmeistä lakanoista. Nyt on työn alla kuuskytluvun Marimekko-tilkuista (äidin ystävältä saatuja aarteita) hirsimökkitilkkutäkki, josta tulee aivan törkeän hieno, vaikka itse sanonkin. Sit aloin suunnitella jonkinmoista unirätti-pehmoleluyhdistelmää-- jajaja... Tässä yhdistyy niin mukavasti tää pesänrakennusmeininki ja käsityö-askartelupaskartelu.

Huomenna neuvolalääkäri ja ilmeisesti myös jonkinmoinen synnytystapa-arvio. Mullakaan ei oo mitään hajua, mitä odottaa. Tai no varaudun taas semmoseen pikavisiittiin, en odota juuri mitään.

Valoisaa viikkoa, voikaa hyvin!
 
Jen90 Onnea pikku tytöstä :flower:

Blommorille :hug: ja pikkuiselle voimia kasvamiseen ja vahvistumiseen.

Voimia myös Kristiinille tuskalliseen olotilaan, eiköhän se pikkuinen kohta päätä tulla ulos :)

Kiva kun pääsit ReVe vielä kotiin lepäilemään.

Niin ja Tiivi-Taaville kiitokset uudesta pinosta :)

Omaa napaa. Perjantaina alkoi aivan järkyttävät supistukset jotka jatkuivat lauantaina säännöllisen epäsäännöllisinä ja aloin tuntemaan miten pikkuinen oli laskeutunut todella alas. Mahastakin huomaa jo miten alhaalla on. No lauantai ja sunnuntai välisen yön valvoin taas suppareitten ja erilaisten kipujen kourissa, sunnuntaina sitten päätin soitella tyksiin kun liikkuminenkin alkoi olemaan todella hankalaa kun tunsi miten vauvan pää yrittää vaan tulla alemmas ja alemmas : / Tyksissä käytiin mutta ei kohdunsuulla muutoksia aiempaan, vaaveli vaan on tosiaan erittäin alhaalla lähtökuopissa. Tuli määräys taas vaan lepäillä :( Onneksi sentään kotiin päästivät.. Keskiviikkona sitten ä.polille tarkastukseen.. Toivon että tuonne vappuun asti pikkuinen sentään pysyttelisi yksiössään :)
Supistuksia tulee edelleen säännöllisen epäsäännöllisinä ja liikkuminen on vaivalloista ja istuminen tukalaa kun tuntee pikkuisen pään mutta eiköhän tämä tästä kun rauhassa yrittää olla..
Nukuttua en pahemmin ole saanut, mitä nyt katkonaisia pätkiä tulee vuorokaudessa nukuttua.. silloinkin unet ovat todella outoja :O
Masu on kasvanut taas oikein urakalla mutta ei tunnu kovin isolta kun on valahtanut tuonne alas :D

Kahvinjuonnistakin oli puhetta, täällä sitä menee samalla lailla kuin ennen raskautta :ashamed: Elikkäs noin 5 kuppia päivässä.

tigrumamma & toukka 33+1
 
Kahvia menee täälläkin ihan liikaa.. ainakin se neljä isoa kupillista päivässä :ashamed:. Tässä raskaudessa ei oo ollu minkään asian suhteen edes etovaa oloa (lukuunottamatta oksennustauteja), joten tuo kahvinjuontikaan ei oo ollu tauolla missään vaiheessa. Ei sitä ihan nuin paljoa tarttis juoda, mut esikoisen kohalla siitä ei ainakaan oo näyttäny tulevan ongelmaa. Ehkä hän ei olis aivan nuin vilkas ilman sitä kahvinjuontia raskausaikana ;). Imetyksenkään aikana en rajoittanu millään lailla, eikä (luojan kiitos) siitä tullut minkäänmoisia mahavaivojakaan pienelle.
 
Täällä pitkästä aikaa taas. Lukemassa olen käynyt päivittäin.
Blommorille jaksamista ja pienelle tytölle tsemppihalit :heart:

Omaa napaa. Munuaiskontrollissa käyty. Munuaisen tilanne näyttää nyt jälleen siltä kuin alkuperäinen olettamus oli, eli multikystinen munuainen. Saattaa siis olla, ettei toimi lainkaan. Juteltiin sitten myös lasten nefrologin kanssa ja kertoi, mitä tarkoittaa ja miten saatetaan mahdollisesti hoitaa. Kaikki selviää varmasti vasta tytön syntymän jälkeen. Toinen munuainen toimii hyvin ja virtsaa erittyy normaalisti. Se on hyvä.
Joo, sitten se koko... eli viiikkoja 35+6 ja "pienellä" painoa 3,3 kg.. :O Eli vaikka omat sokerit ovat olleet pääasiassa kovinkin hyviä, niin sokerivauvalta vaikuttaisi :( Lapsivettäkin runsaammanpuoleisesti. Mutta sitten hyvät asiat: Seuraava käynti koon puolesta 2 viikon päästä eli viikolla 37+6, jolloin luultavasti käynnistellään ballongilla :) Tehtiin sisätutkimus kahden lääkärin toimesta (ai saatana!!! :D ) ja paikat pehmeät, sormelle auki ja kaulaa jäljellä 2cm. Kovasti on nyt supistellut tuon jälkeen, peräpäässäkin tuntuu, ei kovin kipeästi, mutta niin että pitää hengitellä.

Kovasti täällä odotellaan prinsessaa maailmaan :heart:
 
Meilläkin on Baby Björnin rintareppu. Pidemmillä kävelylenkeillä käy selkään, muuten ihan hyvä. Voi tietysti olla, etten ole osannut säätää sitä hyvin. Alkuun on ollut paljon käytössä, kun vauvat ei ole kovin hyvin vaunuissa viihtyneet ulkona. Sit kun on alkanut vaunuihin tottua, on jäänyt reppuilu vähemmälle.

Unista, mulla on ollut viime aikoina kai aika tavallisia... En muista joka yöltä. Muutama viikko sitten heräsin yhtenä yönä omaan nauruuni. Se uni ei edes ollut mikään kovin hauska, mutta jostain syystä mua nauratti ihan kauheasti, enkä meinannut saada sitä millään loppumaan. Ja aina, jos meinasin torkahtaa, repesin uudelleen nauramaan suureen ääneen :D Lopulta se meinasi kääntyä itkuksi, kun alkoi vatsaan sattumaan, mutta en vain pystynyt lopettamaan. Sitten heräsikin jo kuopus ihmettelemään mitä tapahtuu. Tulihan se uni sitten, poju kainalossa :D

Juon kahvia, päivä ei käynnisty ilman, saan vaan inhottavan päänsäryn, jos jää kahvit välistä. Menee 5-6 kuppia päivässä. Ekassa raskaudessa en juonut kahvia ja välttelin muutenkin kaikkea, mikä saattaisi aiheuttaa vatsavaivoja vauvalle. Ja oli kolmesta vauvasta se kaikkein vaikein! Pari ekaa kuukautta oli melkoista parkua... Kahdessa seuraavassa raskaudessa noudatin vain perusrajoituksia, ettei tulisi listeriaa jne vaarallista.

Mulla esikon aikaan synnytystapa-arviossa mittailtiin vauvaa ultralla ja kätilö mittaili nyrkin kanssa, jääkö synnytyskanavan luitten väliin tarpeeksi tilaa.

Huh, sullahan on reilun kokoinen vauva tulossa, jos painoarvio pitää paikkansa, HaaveissaToinen! Hyvä juttu, että vauvan toinen munuainen toimii :) Jännät paikat alkaa olla, jos parin viikon päästä käynnistelevät!

Tsempit kaikille kivuista ym kärsiville! :hug:

Cherrie_ 31+4
 
Meillä majaillaan edelleen oikealla puolella, "linkkari-asennossa" ja sain lähetteen äippäpolille käännösyritykseen. On sellainen tunne ettei tule onnistumaan. Bebe on majaillut tismalleen samassa asennossa kuitenkin jo 20-viikolta saakka : / (nyt 34+4)

No onhan tässä vielä aikaa, vaikka en jaksa uskoa että itse kääntyisikään RT:n enää.

Eli synnytystapa-arvio tulossa ja perätilasynnytys kaikkine eppareineen :x
Ja se kun oli se minun ainut kammo koko hommassa...
 
Onnittelut Jen90 :flower: ja Blommorille voimia pienokaisen kanssa. Kauniin nimen saanut.

poksu päivä 33+0

eipä sen ihmeempää, ensiviikon neuvola käyntiä ootellessa ja töissä käydessä.

JeVi13 + :heart:
 
Kahvista> Ekat 16vk meni ilman kahvia. Sitten join kahvia viikolle n. 30 -32 asti 1-2 kuppia per päivä. Luin artikkelin ettei kahvia enää suositella raskausaikaan ( kofeiini on edelleenkin hermomyrkky ) ja luovuin kahvista epäonnistuen... Juon edelleen mutta vain alle pienen kupillisen verran päivässä..
Normaalisti juon kahvia 4-6 kupillista päivässä. Imetysaikaan varmaan aion juoda 1-2 kuppia...
Tätä kirjoittaessa tuntee piston sydämessään että miksi ylipäänsä..

Noh, asiasta ananakseen. Haaveissatoinen:lla on näköjään synnytys jo tiedossa:). kaikkea hyvää vauvalle ja sinulle pallongi-käynnistys-synnytykseen :-D. Aika jännä kokemus varmasti!
Minulla oli supistusten takia sisätutkimus jossa todettiin että paikat pehmenneet. Lisäksi minulla myös paljohkosti supistuksia joissa joudun hengittelemään ja jopa lievästi kipeitä supistuksia. Merkkaakohan se aikaisemmin lähestyvää synnystystä.. voisiko olla ( ? )
Uutukaisella on myös erilainen tilanne. Onneksi epparileikkaus on tiedossa joten saat varmasti kunnon puudutuksen ja kaikki menee suunnitellun hyvin.
 
Huh, onpas täällä tapahtumia! Tsempit ja jaksamisia kaikille, erityisesti Blommorille
ja pienelle tytölle toivon kaikkea hyvää :heart:

Täällä vaan vaven kanssa yövuorossa kukutaan, katsotaan nyt oonko vielä ens viikonkin vaiko en... Olo alkaa olla kyllä niin valas, että huhhuh. Vaven liikkeetkin tuntuu välillä aikasta ilkeeltä, alkaa olee jo ahdasta :D

Mies keksi aivan ihanan nimen pienelle, nyt on siis sitten nimi valmiina, ihanaa! Aiemmin mies on esittänyt muutaman ehdotuksen, mutta en oo niille lämmenny. Tämä vaan kolahti heti ja kovasti :heart:

Eipä tässä tällä erää muuta, äitiyslomaa odotellessa =)

KeepGoing ja vave 32+5
 
Huomenta.

Kahvi ei maistu täällä tällä hetkellä ollenkaan, äskenkin vanhasta tottumuksesta keitin ja vaikea oli saada alas. Normaalisti menee 3-4 kuppia päivässä, nyt ei ollenkaan. Ei vaan maistu. Alkuraskauden jälkeen kuitenkin 2-3 kuppia päivässä oon juonut viime viikkoihin asti.

Unet ei oo täällä muuttunut, ainoastaan vähentyneet, kun eipä tässä oo moneen viikkoon nukuttu niin että unia ois mahdollista edes nähdä:kieh:

Tsemppiä Tigrumammalle supistuksiin. Tulehan sitten kertomaan, mitä kontrollissa tänään sanoivat!

HaaveissaToinen:llakin raskaudessa jännitettävää. Onneksi toinen munuainen toimii hyvin! Parin viikon kuluttua jo synnytyskin edessä. Sulla muuten ihan samanlainen kohdunsuu kun mulla oli sillon 3 viikkoa sitten eka synnärikäynnin yhteydessä. Tsemppiä!

Björn B...eiku Baby Björnin rintareppu on meilläkin, mutta käytetty vasta vähän isommalla, n. 3-4 kk iästä alkaen. Lisäksi on Manduca, jonka hankin viimeksi kuopukselle kun oli tarjouksessa, mutta ei tullut käytettyä. Varmaan nyt vauvalle otan käyttöön. Kuopuksen kanssa käytin paljon Kimperin trikoista kantoliinaa, siinä viihtyi hyvin, mm. jääkiekkopeleissä :)

Tsemppiä
kaikille odotukseen. Ja kiitos myös teille, jotka olette mun tilanteessa myötäeläneet. Täällä mennään päivä kerrallaan :)
 
ja hyvää huomenta :flower:

Täällähän on tosiaan monella vaikka minkälaista ongelmaa :O Toivon,että kaikkien tilanteet rauhottuu ja pienoiset pysyisi mahdollisimman kauan masuissa vielä :heart:

Kahvi mastui alkuraskaudessa mullalle, jossain vaiheessa alkoi taas mastua ja maistui ehkä liikaakin :ashamed: varmasti meni joku 5-6 kuppia päivässä. Nyt taas ei kahvi oikein maistu, hyvä jos yhen kupin saa juotua, mutta onneksi kahvi ei ole mikään pakollinen tuote elämässä.

kantoreppu/liina esikoisesta meillä oli liina ja siinä tykkässin häntä kantaa, ongelmaksi vain muodostui, että kieltäytyi nukkumasta muualla kuin liinassa sylissä.Vaikka kuinka yritin huijata kapaloimalla yms. niin ei onnistunut. Tämän lapsen kanssa en ajatellut hankkia, mutta toki jos näyttää tarpeelliselle niin eihän tuo nyt ole suuri asia käydä ostamassa. :D Olen luonteeltani ihminen joka ei tahdo mihinkään mitään ylimääräistä tavaraa, joten hankin aina siinä vaiheessa jos pystyn perustelemaan itselleni, että asia on ihka oikeasti tarpeellinen.

Unet Joo, niistä ei edes ääneen kehtaa kaikista sanoa :LOL: :ashamed: mutta sanottakoon sen verran, että aamuisin on välillä todella rentoutunut olo, kun on koko yön unessaan saanut hyvää seksiä :whistle: Tosin, tämä ei miehen kannalta ole kauhean mukavaa, mutta onneksi tässä nyt aletaan olemaan jo loppu suoralla.

äippäloma enään olisi 7 päivää viralliseen äippälomaan, ei se tosin muuta mitään, mutta kuitenkin sekin on yksi virstanpylväs tällä matkalla.

(.) Eilen tuli neuvolassa käytyä..
SF mitta oli lähtenyt laskuun vain 29.. ja verenpaineet taas korkeahkolla.. Kotona kun olen nyt mittaillut niin ollut todella inhimillisissä rajoissa, mutta ilmeisesti tuo neuvola jotenkin jännityttää niin pompsahtaa korkealle. Sokerirasituskokeeseen en sitten joudukkaan, kuulemma lapsonen on niin siro, että ei sokerilasta saa enää tekemälläkään :saint:
36-viikon neuvola lääkäriäkään en saa, koska nyt perjantaina olen menossa takaisin äitipolille katsomaan mikä tilanne kohdunsuulla. Ja sanokaa mun sanoneen, sieltä en enään kasassa kotiin tule. Olen jo henkisesti varautunut jäämään osastolle odottelemaan milloin lapsi päättää syntyä.
Lauantaina kun kotiin pääsin niin paikathan oli "liian" kypsät viikkoihin nähden. Kohdun kaulaa jäljellä 2cm, todella pehmeä ja reilulle sormelle auki, plus kanava on sisäpuolellta auki ja parissa päivässä oli auennut lisää... Niin ja jottei jännitys vielä tähän loppuisi, tänne tulee välillä säännöllisiä supistuksia, ja ongelman tämä muodostaa siksi, että ne ei ole kipeitä ja ne on vaikea huomata.. Noh olen kyllä nyt vakaasti päättänyt, että lapsi ei synny ennen perjantaita, koska silloin ollaan taas paljon fiksumpia milta alakerta näyttää :D

Dodiin, tulihan taas sepusteltua.. Mutta joo, ehkä tämä tuleva ennenaikainen synnytys on jotenkin sisäistänyt, kun on sinut asian kanssa. Toki toivon, että mahdollisimman pitkälle pysyisin kasassa, mutta siihen en kauheasti luota..
Nyt hieman muutama työ s-posti ja sitten takaisin huilimaan kirjan ääreen ;)

ReVe & Aino 33+5
 
Huomenta! Täällä yksi idiootti päätti ehtiä vaihtolipulla kotiin neuvolaretkeltä, jouduin juoksemaan junaan ehtiäkseni (normaalisti en koskaan juokse julkisiin, ainahan niitä tulee seuraavia), ja nyt tuntuu, kuin tuo häpyliitos olisi revennyt ja lantio tuusannuuskana. AU! Kävely asemalta kotiin oli aika haasteellista, meinasin koko ajan nauraa hysteerisenä, kun sattui niin paljon. Oon niin pöljä!

Onneksi lääkärineuvolassa meni paremmin. Lääkärinä oli taas se reipas ja kannustava venäläistaustainen nainen, joka omien sanojensa mukaan on hoitanut tuhansia synnytyksiä, ja näkee jo päältä, miten useimmat synnytykset sujuvat. Mun lantiosta mahtuu hyvin yli nelikiloinenkin lapsi! Ja "hoikat ja pitkät naiset synnyttävät kauniisti", ja mutkin hän laski tähän ryhmään. Ihan kiva! Vauva on 2720g ja paikat siinä kondiksessa kun tässä vaiheessa pitääkin, epäili synnytyksen tapahtuvan aikaisintaan laskettuna aikana, luultavasti jälkeen.

Rv 35+3
Paino 75,5kg (kohta menee kymppi rikki!)
Kohdunpohjan korkeus 32
Lapsivesi N
Tarjonta RT
 
Hei kaikki LAHDEN ALUEEN äidit! Tulin huutelemaan tuolta syyskuisten pinkasta, että olen perustamassa Lahden alueen odottajille omaa (salaista) fb-ryhmää. Olisi mukavaa tutustua saman alueen odottaviin äiteihin, jakaa kuulumisia ja vertaistukea, ja treffatakin tietysti. Esikoisen aikana kuuluin samanlaiseen ryhmään, ja siitä oli paljon iloa ja tukea raskaus- ja vauva-aikana. Jos tahdot mukaan, laita minulle yv:llä linkki facebookprofiiliisi, niin lähetän sinulle kaveripyynnön voidakseni lisätä sinut ryhmään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: milli85
Hei! Oon kyllä käyny lukemassa teidän kuulumisia joka päivä, mutta en oo ite viittinyt vielä mitään päivitellä, kun ei ollu mitään ihmeellistä muutosta. Vielä siis sairaalassa ja perjantaina olisi edessä suunniteltu sektio, raskausviikkoja silloin 34+6. Meidän pikkukirppu ei oo enää jaksanut kasvaa kunnolla, joten on parempi kasvaa sitten masun ulkopuolella. Painoarvio oli tiistaina 1670g.
Josko täältä syntyisi pinon eka poika.. Tietenkään ei tiedä, jos herra ois vaihtanu sukupuolta matkan varrella.. No sen näkee perjantaina. Pelottaa ja jännittää kyllä ihan hirveesti, mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin. :)

Aina vaan omaa napaa. :eek:

Jaksamista ja haleja erityisesti Blommorille!
ReVe toivottavasti sun asukki vielä pysyis vähän kauemmin matkassa!

Muille toivotan paljon jaksamista näihin loppuviikkoihin!
 
Kääk.. mää en oo yhtään varautunu kyllä vielä synnyttämään ja täällä pinossahan tapahtuu! Muutamalla jo vauva ulkopuolella, yhdellä jo kotonakin<3. Ja lisää tiedossa ennenaikasina ja jo täysiaikaisinakin :). Kaikille tasapuolisesti tsemppiä<3

Harkkasuppareista kyselisin, ku mulla tulee niitä miljoona päivittäin ja kestää ruton kauan (niiden kipeiden polttosuppareitten lisäksi). Muistelen esikoisen odotusajoilta että ne oli sillon semmosia "vain mahankovettumisia" ja jos oli rauhassa nii niitä ei edes huomannut. Nyt nämä on kokoajan vaan enempi ja enempi semmosia et kun supistaa, tulee kokonaisvaltanen heikotus/paha olo, alaselkää pakottaa ja jalat menee ihan muusiksi, kävely ei onnistu silloin. Voiko ne olla tuollaisiakin?
 
Heippa!

Ompa sulla Meejj jännä päivät edessä :) Tsemppiä perjantaille!

Kävin tänään ä.polilla, kaikki samalailla kuin sunnuntainakin..ei muutoksia suuntaan eikä toiseen. Pikkuisen painoarvio nyt 2kg, on lääkärin mukaan siro lapsi =) Ensi viikon jälkeen ei sitten enää pidätellä mitenkään jos vaaveli maailmaan haluaa tulla :) Onneksi näin pitkälle ollaan sentään päästy. Nyt sitten loppui käynnit ä.polilla ja seuranta jatkuu vaan neuvolassa,tietenkin jos jotain muutoksia pahempaan suuntaan tulee niin pitää olla yhteydessä tonne polille.
Supparit valvottanu taas viime yön ja nyt päivälläkin tullu.. ei vaan jaksais niitä enää : /
Kaikenlisäksi nyt muutamana päivänä ollut pahoinvointia ja päänsärkyä mikä ei tätä oloa helpota yhtään. Verenpaine oli kuitenkin onneksi hyvä ja "tähtiäkään" ei ole viikkoon näkynyt.

Onko muuten moni jo valinnut nimen lapselle?
Meillä mies keksi nimen muutama kk sitten ja ollaan kutsuttu pikkusta jo sillä nimellä, eiköhän se tule jäämäänkin,tykästyin nimeen heti :) toiset nimetkin ovat jo valmiina!

tigrumamma &toukka 33+2
 
Meejj: Hurjasti tsemppiä tulevaan! =)

Huojentavaa kuulla, että täällä on muitakin "kahvisieppoja" :D Mäkin luin jonkun tutkimuksen, olikohan ruotsalaisten tekemä, jonka mukaan odottavan äidin pitäisi pitäytyä kahvinjuonnista kokonaan. Mutta, onhan näitä rajoituksia muitakin, jos oikein alkais kaikkea välttelemään. Maalaisjärjen käyttö liene sallittua tässäkin asiassa :D

Juuri tulin hierojalta ja jopa teki taas hyvää selälle. Oon käyny nyt parin viikon välein ja selässä huomaa kyllä aina muutoksen parempaan suuntaan hieronnan jälkeen. Tosin välillä ihan hävettää, kun veri alkaa niin helposti kiertämään, tulee ihan hullun kuuma ja hikoiluttaa :snotty:

Nimestä: Täälläkin nimi valmiina! En edes muista, kummalta tuo etunimi loppujen lopuksi tuli ilmoille, mutta kolahti välittömästi molemmille. Etunimen kanssa on ollut meinaan pienoista vääntöä :D. Toiset nimetkin on valmiina, toinen nimistä miehen ehdokki ja toinen minun. :heart:

Amon & herra-piskuinen 35+5
 
Aurinkoista päivää taas kaikille :)!

Me käytiin eilen pienen kanssa ensimmäistä kertaa neuvolassa 3viikon iässä ja tässä kuulumisia:
"Onnittelut pikkutytön vanhemmille! Suloinen tyttö, rauhallinen ja virkeä. Ottaa katsekontaktia, varh. heij. ok. Nenämahaletku vielä on, tänään ottavat pois. Paino noussut upeasti +265g/vko. Iho siisti. Asiat kunnossa."

Ja painoa oli nyt siis pienellä (suluissa syntymämitat) 2640g (2160g), pituutta 47cm (43cm) ja pipo 33,4cm (31,5cm).

Saatiin eilen siis ottaa nenämahaletkukin pois ja nyt vauva on täysin rintaruokinnalla :). En saata uskoa että kaikki on mennyt näin upeasti ja tyttö on näin sinnikäs, nytkin viikkoja kuitenkin vasta se 35+.

Lueskelen aina teidän höpinöitä syöttöjen lomassa mutta olen onneton kommentoimaan, odotan nyyttejä syntyväksi ja Blommorille haluan lähettää sylin täydeltä lämpimiä halauksia, olen lähes sanaton pelkonne edessä :heart:

Tässä vielä kuva meidän pienestä tänään (en osaa suoraan tänne laittaa :D): AHyWDz - Aijaa.com

Voimia loppurutistukseen kaikille toivottelee Sonjasusanna ja Pihla 3viikkoa5päivää
 
Vitsit täällä tapahtuu!!

Onnea vauvoista ja tsemppiä kivuista ja jännityksestä kärsiville!! Montakohan noita ennenaikaisia oikein meidän ryhmässä aikoo syntyä? Mietin muuten juuri eilen illalla sitä, että on varmasti todella hassua siinä vaiheessa kun on sektioaika varattu niin oikeasti tietää koska vauva syntyy. Eli mun elämä muuttuu sillon ja sillon, piste. Nyt se on kaikki niin epävarmaa ja häilyvää että synnytystä vaan ajattelee mutta jotenkin se ei ole ollenkaan niin konkreettista koska se voi tapahtua koska vaan...saakohan tästä sepustuksesta mitään selkoa? :)

Kahvia en ole juonut raskausaikana tippaakaan mutta en muutenkaan juo kahvia muuten kuin juhlissa jne. eli se ei ole tuottanut mulle mitään ongelmaa. Se ongelmahan on ollut se Pepsi Max...olin ilman sitä 30 viikkoa kunnes retkahdin ja join sellaisen 0,5 litran pullon. Nyt pääsiäisenä join taas ja sit päätin että nyt taas riittää...ainakin seuraavaan kertaan asti :) Kotiin en sitä aio ostaa!

Pääsiäinen meni miehen puolen suvun luona ja kaikkihan me sitten sairasteltiin. Oksennus lensi kaaressa joka päivä vuortellen melkein kaikilla ja itse olen vielä tänään sairauslomalla kotona vatsataudin ja kuumeen johdosta. Huomenna sitten taas töihin intoa puhkuen, sillä tämä lepäily riittää jo mulle. Plus ehkä se tietoisuus että töitä on enää se 2 viikkoa ja paljon on vielä tehtävää sitä ennen saattaa vaikuttaa asiaan :)

Mulla maha ja olot jotenkin muuttuivat viime viikon lopulla. Napa on alkanut työntymään ulospäin, aina välillä. Riippuu siis vauvan asennosta. Sitten oli sellaisia menkkamaisia kipuja ja nukkuminen sen takia huonoa. Sitten tulikin tuo mahatauti enkä oikein vielä osaa sanoa, että mitkä tuntemukset liittyy raskauteenja mitkä mahatautiin...luulin jo maanantaina illalla että synnytän kun mahaan sattui ihan todella paljon ;)

Nyt on muuten kaikki hankinnat tehty! Saimme miehen siskoilta lopultkin eli toisen perheen vanhat Emmaljungat vaunuiksi/rattaiksi ja toiselta perheeltä Gracon matkarattaat...siksi me siihen Gracon turvakaukaloonkin päädyttiin. Vaunut on todella hyväkuntoiset, riittää kun vähän putsaa ja imuroi hiekat pois niin on kaikki valmista vauvaa varten vaunujenkin osalta. Mieletöntä!!:heart:

Onko muuten kenelläkään muulla ystävää joka ei halua viettää aikaa kanssasi koska olet raskaana? Minulla valitettavasti on yksi ystävä jonka kanssa ei voi tavata eikä soittaa...hän sai joulukuussa alkuraskauden keskenmenon ja se vaikuttaa vielä hänen mieleensä. On todella harmillista, etenkin kun minulla ei täällä nykyisessä asuinkaupungissa ole montaa tuttua niin ei ole edes häntä ketä tavata...pääsiäisenä tapasin yhden puolitutun jolla la 11 pv ennen mua ja oli ihan mielettömän ihana jutella kaikesta raskauteen ja vauvoihin liittyvää kun ei tarvinnut yhtään pohtia, että loukkaako toista tai kiinnostaakohan sitä. Mulle iski ihan kauhea puhehepuli :) Olis kyllä todella kiva kun olis joku toinenkin samassa tilanteessa oleva kaveri/henkilö ihan livenä tavattavissa...hän kun asuu usean sadan kilometrin päässä.

Ihana kuulla, että jotain muutakin vaivaa ompeluvimma! Odottelen juuri yhtä ihanaa uutta kangasta postista ja aion tehdä siitä sellaisen vaununsuojan...ei siis harsoa pyykkipojilla vaunuun :) Yhden sellaisen teinkin jo alkuraskaudesta ja vielä aattelin toisen tehdä niin on yksi aina vaunuissa ja yksi aina kaukalossa. Muutakin himottais kauheasti tehdä mutta kun vaatteita on jo ihan liikaa...täytyy ottaa kankaat esille ja nyplätä niitä niin ehkä saan jonkun kivan idean, joka ei ole vaate. Jonkun alustan voisi ainakin tehdä...niitä ei kauheasti vielä ole ja vaunulakanoitakin pitäis ehkä miettiä...

Aurinkoista päivää!

Farkkutyttö ja Ihanuli 32+0
 
Kiva että Sonjasusannan tyttö sai hyviä neuvolakuulumisia :)

Kovin on monella jännät paikat edessä, tsemppiä kaikille sitä tarvitseville.

Meillä ei ole nimestä mitään havaintoa, oon ehdottanut vaikka mitä, mutta aina mut tyrmätään. Mulla olis yks suosikkinimi mutta mun mies on sitä mieltä että on tyttömäinen, se olis hiukan erikoisempi. Meidän vauvasta tulee varmaan vauva :ashamed:.

Tänään kävin neuvolassa, vauva on raivotarjonnassa mun peloista huolimatta, mutta hieman neuvolantäti ihmetteli mun mahan kokoa, mittas sen kaks kertaa ja muutenkin katseli käyrää jotenkin kummeksuen. Vauvan pää on toisen lonkan lähellä, siitä sai hyvin kiinni, mutta sitä ihmeteltiin kun mun maha on kuitenkin melko alhaalla. Sen mielestä vauva vaikuttaa ihan hyväluiselta eli ei mitenkään pieni pitäis olla, mutta sovittiin sitten että kun ens kerralla meen lääkäriin niin katotaan sit tarkemmin pitääkö vauvaa lähteä ultraamaan.
Itse mietin että voiko mulla olla lapsivesi vähissä, mutta ei siihen oikein ottanut kantaa. Mä miehelle sanoinkin että en nyt tiedä pitäiskö tästä huolestua, mutta ehkä parempi olla sitä mieltä että kaikki on ihan hyvin.

Mun rauta-arvot oli noussut niin paljon että sain luvan lopettaa raudan syömisen, JEEE!

Painan nyt kilon verran enemmän kun silloin kun oon esikoista mennyt synnyttämään, toivottavasti tässä ei nyt kauheasti enään tuu painoa.

Armin ja poitsu 33+5
 

Yhteistyössä