Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

Meillä on ollut nimi tytölle valmiina jo tooosi pitkään. Etunimi oli miehen idea.

Meillä on huomenna synnytysvalmennus. Vähän mietityttää... valmennuskertoja on yhteensä neljä, joissa kaikissa on eri teema. Neuvolan aulassa on joku vanha kuvaputkitelkkari ja näen valveillaki painajaisia, että siitä näytetään joku 70-luvulta oleva synnytysvideo. Huh huh.
Minkälaisia valmennuskokemuksia teillä muilla on?
 
Huomenta!

Mulla on tänä aamuna istukkakontrolli, jännittää! Eilen illalla pyöri kaikki negatiiviset ajatukset päässä: istukka ei ole siirtynyt tai vauva on poikittain eikä hievahda mihinkään, tai sit se jumiutuu perätilaan ja synnytystapa-arviossa ei huomata, että se on yli 4kg. Tai että se on oikeassa tarjonnassa, mutta kasvaa 5 kiloiseksi... Masu on ihan kauhean kokoinen edellisiin raskauksiin verrattuna! Navanympärys poksui, 100cm kasassa. Edellisessä raskaudessa oli vasta rv 37 sama mitta :O

Blommorilla ja pikkuisella Helmillä on enää muutama päivä leikkaukseen, toivotan kovasti onnea matkaan! :heart:

Uutukaiselle tsemppiä! Jännittävä tilanne, toivottavasti käännösyritys onnistuu, jos ei vauva itse käänny ennen sitä. Meillä tosiaan kuopus kääntyi itse 35+ viikolla. Onhan tietty niitäkin tilanteita, että esim. napanuora estää kääntymisen... Minkä kokoiseksi teidän vauva on arvioitu, meneekö miten käyrillä? Yli 4kg perätilavauvaahan ei yritetä alakautta synnyttää, ja muutenkin voi kieltäytyä, jos siltä tuntuu.

Meejj
, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia, mietinkin miten siellä menee :) Kovasti tsemppiä huomiselle! :hug:

Menipäs tämä palstaelämä jännäksi, kun niin monella on vähän kaikenlaista jo :popcorn: Tsempit kaikille tasapuolisesti.

Valjakka: harkkasuppareista, mulla ei taida tulla enää ollenkaan sellaisia, mitä ei huomaisi. Kiristää ihan kauheasti vatsaa ja saa tosiaan hengitellä, levossakin. Jos tulee kesken kävelylenkin, on melko tukala olo, ja alapäässä on kauhea paine. Mulla ei mitkään supistukset ole vaikuttaneet jalkoihin. Tokassa synnytyksessä tein vessareissun vielä siinä vaiheessa, kun oli kohdunsuu täysin auki ja supistukset sen mukaisia. Pöntölle istuminen ei ihan onnistunut...

Meillä ei ole vielä mitään havaintoa etunimistä. Toiseksi nimeksi on muutama vaihtoehto tytölle ja pojalle. Toinen kummi on myös vielä hakusessa.

Ihania kuulumisia sonjasusannalta! Ja niin suloinen pieni vauveli :heart:

Farkkutyttö, yhdellä mun ystävällä otti aika tiukille silloin, kun kerroin odottavani esikoista. Meinasi katkaista välit kokonaan, hänelle oli niin kipeä paikka omat vauvatoiveet ja mun raskaus. Mutta ystäviä olemme edelleen :) Jotkut (lapsettomat) kaverit on lopettaneet yhteydenpidon kokonaan vuosien myötä.

Seuraavaksi mittailemaan turvakaukalon kangasosien kokoa, huomasin että kangas oli kulunut parista kohtaa puhki, ylä- ja alalaidasta. Käyn ultrareissulla myös kangaskaupassa, niin pääsen ompelemaan :)

Cherrie_ 31+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta.


Tsemppiä Meejj
:hug:

Hienoa sonjasusanna,että pienen paino on lähtenyt nousuun ja syöminen sujuu ilman nenämahaletkua=)Suloinen tyttö:heart:

Etunimistä: tytölle on yksi vaihtoehto valmiina ja varmaan toinen nimikin löytyy helposti,pojalle 3 eri vaihtoehtoa etunimeksi ja toiseksi 2:whistle:

Tsemppiä Cherrie istukkakontrolliin:hug:

Uutukaiselle toivotan onnea kääntöyritykseen:)

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida:ashamed:

Omaa napaa: flunssa pahimmillaan itsellä ja pyykkikonekin lähti huoltoon,vanhemmille täytys kuskata pyykkiä pesuun:headwall:

petronella ja toukotoukka 32+1:heart:
 
Blommorille halit ja voimia tulevaan leikkaukseen pienelle tytölle! Tyttö sai todella kauniin nimen :heart:

Cherrielle paljon tsemppiä ultraan! Toivottavasti istukka on löytänyt hyvän paikan!

Kahvia ei itselläni mene ollenkaan. En kyllä juo sitä edes muutenkaan kuin kylässä, nyt en edes kylässä käydessä. Pelkkä haju on tehnyt pahaa koko raskaus ajan ja välillä mies joutuu juomaan ja keittämään kahvinsa toisessa huoneessa.

Unia nään aina välillä. Silloin kun muistan unet ne ovat ihan outoja/sairaita! Kuin suoraan kauhu elokuvista. En kyllä (onneksi) näe tai en ainakaan muista näkeväni unia läheskään joka yö.

Haaveissa toinen on tosiaan ison vauvan saamassa jos arviot pitää paikkansa! Onneksi toinen munuainen toimii!

Toivotaan, että uutukaisen vauva vielä kääntyisi itsestään!

Itse en pysty kantoreppua käyttämään kun ei vauvalle jää tilaa kun tissit sinne survoo. Meillä on ollut käytössä kantoliina ja sen kanssa nytkin ajattelin mennä.

Äippäloma alkoi täälläkin eilen. Eipä tuo kyllä mitenkään vaikuta minun elämään. Onpahan vain yksi etappi.

Tsemppiä kovasti Meejjille huomiseen!

Nimi on vauvalle ollut alusta asti. Oli niin vahva poikafiilis ettei tuulut tyttöjen nimiä edes mietittyä. Molempien isoisiltä tulee yhdet nimet ja etunimen keksi mies.

Onpa suloinen vauva sonjasusanna :heart: Onneksi teillä on kaikki sujunut hyvin!

Omaan napaan: Neuvolassa käyty ja nyt alkaakin neuvolat olemaan joka viikko. Ensi viikolla taas neuvolalääkäri. Ihan mukavalta vaikutti uusi neuvolan täti. Meillä oli tytöt mukana neuvolassa ja olivat ihan haltioissaan kuullessaan vauvan sydän äänet. Rauta arvot olivat parantuneet joten nyt syön pari viikkoa rautaa vain joka toinen päivä. Poika kasvaa hieman keskikäyrän yläpuolella. Itsellä oli taas paino laskenut. Johtuisiko siitä, että tuli oltua kipeänä eikä tehnyt hirveästi ruokaa mieli. Eilen ja tänään ollut paha olo. Pitänyt taas ihan oksentaa. Toivottavasti ei tule loppuajan vaivaksi enää. Montaa viikkoahan en ole vielä oksentamatta ollutkaan. Enpä muista oliko muuta tähän hätään.

Tiivi-Taavi & Hemuli 35+0 POKS!
 
Huomenta!

Täällä näkyi kahvinjuonnista olevan keskustelua. Itse olen kyllä ainakin melko normaalisti sitä pitkin raskautta litkinyt, santsikupeista ehkä kyläpaikoissa kieltäytynyt.
Elikkä jotain 2-5 kuppia päivässä. Tuo uutinen kahvinjuonnista kun tuli, niin en oikein enää osannut suhtautua siihen vakavasti. Kaikki tuntuu kohta olevan kiellettyjen listalla ja rajoitukset tiukkenevat entisestään..


Jen90, aika hurja synnytyskokemus sinulla! Onneksi kaikki on kuitenkin mennyt hyvin ja kätilö sattunut ambulanssiin. Onnea pikkuisesta!


sonjasusannalle onnea myös pikkuneidistä! Mahtavaa että olette jo kotiutuneet, on teillä ollut jo hyvin kehittynyt vauva siellä!


ReVelle tsemppiä! On varmasti kauheaa sulla siellä, toivottavasti pikkuinen vielä vähän aikaa pysyisi matkassa! Viikot on kuitenkin sinullakin jo melko hyvät, ettei tarvitse enää niin pelätä pienokaisen hengen puolesta.


Blommorin tytölle onnittelut kauniista nimestä! Ja tsemppiä Helmille ja hänen vanhemmilleen tulevaan leikkaukseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin. :heart:


Toivottavasti sulla on Cherrie_ istukka siirtynyt, vaikka jännitys taitaakin olla jo ohi kun seuraavan kerran palstailet.


Vielä taisi jäädä sen sata asiaa kommentoimatta, huomaan sitten kun olen tämän lähettänyt. Jokatapauksessa kaikille kivuista tai muista vaivoista kärsiville voimia, kohta on jo toukokuu, sinne jos ainakin suurin osa onnistuisi kärvistelemään. :hug:


Onko kellään muuten lähipiirissä ollut mustasukkaisuutta, noin niinkun aikuisten toimesta? Mulla on isosisko, jolla itselläänkin on jo pari lasta, ollut jollain tapaa katkera tästä meille tulevasta vauvasta. Epäilee, että hänen lapsensa ei saa mummolta tarpeeksi enää huomiota. Itse jopa sanoi minulle, että tästä lapsesta tulee meidän äidillemme tärkeämpi kuin hänen omistaan.

Tietysti tyrmäsin tämän, sillä en todellakaan usko että äitimme on pistämässä lapsenlapsiaan arvojärjestykseen. Jotenkin silti tuntuu pahalta, että tämä syntymätön vauva kohtaa tädiltään jo tuollaisia ennakkoajatuksia.. :|


Sitten vielä kuulumisia neuvolalääkärilta, joka oli siis eilen rv 36+0,

painoa +162/vko
rr 126/70
pissatuloksia en saanut vielä
hb 116
sf 34 (yläkäyrällä edelleen)
lapsivettä normaalisti
rt
sykkeet 134
liikkeet ++


Lääkäri teki tosiaan siis pienen synnytystapa-arvion siinä, ja arveli että keskikokoinen vauva vielä lantiostani mahtuu tulemaan, mutta jos laskettu aika menee yli, niin heti varata lääkärille aika uuteen painoarvioon.

Meiän nappula oli melko riehakkaalla tuulella kun lääkäri ultrasi, joutuikin sitten mitat ottamaan useampaan kertaan, että sai luotettavasti mitattua.

Vauvalla näytti olevan siellä kaikki hyvin, ja painoarvio oli huimat 2850grammaa!
Jotenkin hullua kuvitella että sen kokoinen jötikkä vaeltaa mukana. :D

Keskikäyrän tuntumassa kuitenkin mennään, ja arvioitu paino laskettuna aikana on 3600-3800g. Jotenkin alkoi lähes pelottamaan tuo koko, itse kun olen vaivaiset 160cm pitkä.. Onneksi mieltä rauhoittaa se uusi painoarvio jos laskettu aika ylittyy.


hiita & nappula rv 36+1
 
Keväistä ja aurinkoista torstaita kaikille :)

Täällä taas yksi ei niin aktiivinen kirjoittelija, mutta hyperaktiivinen lukija :p
Mieletöntä lukea näistä syntyneistä vauveleista, onnea kovasti kaikille <3 sekä erityisesti Blommorille ja pienokaiselle kovasti voimia :hug:

Omaa napaa sen verran, että tänään viikkoja kasassa 33+1 ja takana viimeinen lääkärineuvola, joka tuli aavistuksen turhan aikaisin jostain kumman syystä (piti olla vasta n. parin viikon päästä). Painonnousu on kurissa jo viidettä viikkoa, hemoglobiini oli vihdoin ampaissut takaisin ylöspäin ikävän noro-taudin jälkeen, paineet kunnossa, sokeriarvot kunnossa... Sisätutkimus oli yllätyksellisen raju, kun vaavikin hermostui joksikin aikaa. Kohdunsuu oli jo vähän auki, mutta sekin kuulemma ihan normia näille viikoille, vaikkakin kuopuksesta on aikaa jo 10 vuotta. Jotenkin mystisesti verrattuna kahteen aikaisempaan raskauteen vointi näyttäisi kohenevan loppua kohti :D Toivottavasti ei enteile yliaikaa :)

Äitiysloma alkaa viikon päästä, mutta jo nyt kaikki kamat on järjestyksessä ja vaunut odottelee valmiina käyttäjää. Tiedä sitten mitä keksii viimeisille viikoille tekemistä :) Jos vaikka vilkuisi noita ompeluideoita...

***tinkacecilia, 33+1, la 22.5
 
Minäkin täällä pitkästä aikaa.

Kristiinille onnittelut tyttösestä :heart:

Meejj:lle tsemppiä sektioon! :)

ja Blommorille enkeleitä matkaan seuraavaan leikkaukseen, pidän sormet ja varpaat pystyssä, että kaikki menee parhain päin :heart:

Piti tulla tänne eilen poksumaan, mutta se sitten jäi. Täällä ollaan siis eilen saavutettu täysiaikaisuus eli tänään jo 37+1! :) Tosin ei merkkiäkään siitä, et oltais lähiaikoina synnyttämässä :D Mä epäilen kovasti et vappuvauva saadaan, vaikka LA 24.4.

Täällä niin ahkerasti monet jo synnyttäneet pikkusiaan, ei malta toukolaiset odottaa pääsevänsä maailmaan näemmä :D

Äippälomaterkuin Simppu ja pötkis 37+1

Tänään voiski sitten pestä lattiat vaikka. On tää rankkaa tää pakollisen ohjelman keksiminen, ettei ihan täysin turru :D TV tullut jo liian tutuksi näitten parin viikon aikana..
 
Onnea Kristiin ja perhe pikkuisesta tytöstä :heart:

Oivoi petronella, toivottavasti saatte pian pesukoneen takaisin! Teilläkään ei varmasti ihan heti tule pyykistä pulaa... Me jaksettiin muutama kuukausi viereisen talon pyykkitupaan niitä kantaa, ja siinä oli ihan riittävästi. Saati, jos vanhemmilla olisi pitänyt käydä pyykit pesemässä : / Paranemisia!

Tsempit Tiivi-Taaville, toivottavasti ei iske loppuajan pahoinvoinnit :hug:

Kiitos tsempityksistä kaikille :heart: Hyviä uutisia tuli istukkakontrollista, oli kiertänyt sivulle ja ylöspäin, takaseinämässä kuitenkin. Ei ole enää esteenä alatiesynnytykselle :) Vauva majaili edelleen viistottain, mutta eiköhän se sieltä ehdi kääntyä kohdilleen. Tällä hetkellä tarjoutuvana osana olisi olkapää, pää on vasemman lonkan yläpuolella.
Muuten neuvolakuulumiset:

painonmuutos -93g/ vko
RR 134/74 (sydän löi tuhatta ja sataa jännityksestä)
hb 124, lähtenyt hienosti nousuun
sf 28
sykkeet vaihteli 140:n molemmin puolin

Sf-mitta on vähän keskikäyrän alapuolella, lääkäri arveli, ettei ole kovin iso vauva tulossa. Mutta esikolla oli sama mitta näillä viikoilla, pikkujätti (yli 4500g) tuli. Kuopuksen aikaan oli sf mitta sentin vähemmän, ja reilun kokoinen vauva tuli silloinkin. Oma paino on alkanut kaikissa raskauksissa näillä viikoilla junnaamaan, välillä laskenut ja sit taas noussut... Samaa rataa taidetaan mennä nytkin. Viimeisellä lääkärikäynnillä tehdään kuulemma painoarvio, mikä on kyllä tosi kiva yllätys! Kahdessa edellisessä raskaudessa kun sitä ei tehty.

Kangaskauppoja kävin kiertelemässä, eipä ollut kovin laajat valikoimat. Muutaman tunnin olen nettikauppojen valikoimaa penkonut :) Ihastuin pöllökuosiin, saisi vaan olla suht tummalla pohjalla, ettei näy lika heti. Sit jotain yksiväristä kangasta kuviollisen kaveriksi... Muutama kiva vaihtoehto on löytynyt :)
 
Onnea Kristiin prinsessasta! Ihanaa =)

Sonjasusannalla niin suloinen vauveli, kaikkea hyvää yhteiselle alkutaipaleelle!

Alkaa kieltämättä jännittämään, että koska osuu "lähtö" omalle kohdalle. Vauva painaa jo tuonne melkoisen alas, vatsa on muuttanut muotoaan kunnolla ja "roikkuu" ikään kuin alempana. Mulla on sellainen tunne, että syntyy huhtikuun lopulla, katsotaan pitääkö paikkansa :D

Omaa napaa: Tänne on rantaunut ihan järkyttävä väsymys!
Voisin vaan nukkua kellon ympäri. Yö-unet on helposti 10 tuntisia (tosin heräilen yön aikana useaan otteeseen) ja tän lisäksi ainakin yhdet päikkärit on otettava iltapäivällä ennen kuin mies tulee töistä. Ja pissatulehdus jyllää edelleen, nyt syön kolmatta antibioottikuuria. Onko kellään muulla täällä ollut vastaavaa?

Vinkkejä kaipaisin, että mitä pidätte vaunun suu-aukon edessä suojana? Harsoliinoja vai ihan kankaita? Millä kiinnitätte? Ois ihanaa ommella jostain kivasta kankaasta suoja, mutta pitääkö kankaan olla keveä, jotta ilma pääsee kuitenkin vaihtumaan? :whistle:

Amon & herra-piskuinen 35+6
 
Mä ajattelin laittaa jonkun hienon huivin vaunujen suuaukon eteen. En kyl tiedä, miten kiinnitys tapahtuu, pyykkipojat tai ne muoviset renkulat ei olis se ykkösvaihtoehto... mut en oo vielä keksinyt muutakaan. Onko jollain jotain nerokkaita ideoita? Oiskohan niin isoja paperipuristimia? Pitää mennä jonnekin toimistotarvikeosastolle vakoilemaan.
 
Paljon Onnea Kristiinille!!! :flower:

Vaununaukon eteen en haluaisi myöskään laittaa niitä rumia harsoja, tuli viimeksi käytettyä pyykkipoikien kans, hyi kauhia minkä näköistä se olikaan. Mutt nytt ku tuli tilattua uudet vaunut niin pitää keksiä joku kauniimpi ratkaisu, jos sitä ompelis jostain hienosta kankaasta huivin ja renkuloilla kiinnittäis..

Tosiaan tuli tilattua uudet Brio Sing travel system vaunut ja seisomalauta (Ora). Toivottavasti ovat hyvät..

Eilen piti tulla tänne poksumaan, mutt pääs sitten unohtumaan, tänään sitten rv 32+1, ihanaaaaa :heart:
 
Oikein paljon onnea Kristiinille ja perheelle uudesta vauvasta :flower:

Cherriekin oli saanut hyviä uutisia istukan paikasta.
Täälläkin vauva majailee vinossa, pää tuossa oikean lonkan kohdalla, en jotenkin ikinä tullut ajatelleeksi että saattaisi siitä olla laskeutumatta normaalisti synnytyskanavaan.

Vaunujen suuaukon eteen en erikseen mitään laita, käytän vaunuissa ötökkäverkkoa oikeastaan kesät talvet, vasta kovimmilla pakkasilla laitan harson siihen eteen.

Kävin tänään kaverin kanssa syömässä ja shoppailemassa, oli kyllä kovin mukavaa :). Oon muuten ollut ihan hyväkuntoinen mutta tänään kun oltiin nelisen tuntia liikkeellä niin rupesi huomaamaan ettei ihan jaksa niinkun normaalisti. Kotiin kun pääsin oli jalat turvoksissa ja liitoksiin sattui, ei auta valittaa, mukavaa oli ja tuskin tuota kaveria enään ehdin näkemään ennen vauvan syntymää.

Armin 33+6
 
Mullakin on vaunussa vaan hyttysverkko. Joillakin olen nähnyt "verhot" vaununaukon edessä, sai siis keskeltä auki ja oli jotenkin kiinnitetty kuomun sisäreunaan. Samoin jollain oli virkattu huivin tapainen talvella.

Armin: niin sulla oli kuitenkin raivotarjonnaksi mainittu neuvolassa? Mulla ei, vaan vauva on enemmän sivuttain, kuin pystyssä. Tässä linkki, missä vauva on kuvattu suunnilleen samassa asennossa: http://womenworld.org/image/122012/Things You Should Know About Presentation_3.jpg
Mun vatsa pullistuu just toispuoleisesti, näkyy päälle päinkin, että vauva on viistossa. En tiedä miten laskeutuu, jos samassa asennossa olisi vielä synnytyksen alkaessa, ainakin neuvolassa terkkari ja lääkäri mainitsi, että pitäisi vielä vähän kääntyä. Edellisellä kerralla oli ihan poikittain. Mutta tosiaan, vielä on pyörimisaikaa useampi viikko :) Eiköhän se vauveli raivotarjontaan asetu toukokuulla viimeistään.
Toivottavasti sun vauvan kasvut on ok, vaikka neuvolassa ihmettelivätkin masun kokoa!
 
Oi, ihanaa! Onnea Kristiin ja muu perhe pienestä prinsessasta:heart:

Vielä muutama tunti töissä ja sit vapaa vkl odottaa =) tasan viikon kuluttua jäänkin sit jo ä-lomalle, iiiik!

Nyt on muuten hankintoja taas vähän tehtynä: ostin käytetyn hyväkuntoisen hoitopöydän ja kolme jättikassillista vauvanvaatetta ja tarviketta (mm. rintapumppu yms.) sekä kaveri toi mulle kirppikseltä imetystyynyn =) Yks päivä kauppareissulta tarttui mukaan liivinsuojuksia ja vauvan puhdistuspyyhkeitäkin, vaippoja vois kyllä jo ostaa kans. Niin ja itelleni tarviisin imetysliivejä ja vave tarvii vielä ainakin sängyn, kylpyammeen ja ehkä sitterin. Niin joo ja kantoliinan haluan. Ja vaven huone kaipaa mm. verhot, maton yms, vaikka toki vave asuukin ensin meidän huoneessa. Äh, onhan sitä vielä vaikka mitä hankittavana :xmas:

Ai joo, nythän on taas meijän poksupäiväkin,

KeepGoing ja vave 33+0, poks :heart:
 
Moi!

Poksupäivä täälläkin, vielä muutama viikko jäljellä ja pääsee valvomaan :D Vähän jo jännittää miten sitä taas jaksaa sen yökukkumisen ja vähillä unilla palloilun mutta onhan tuosta onneksi kahdesti aiemminkin hengissä selvinnyt..

HARSO vaunun aukolla, en ole ikinä pitänyt muuta kuin hyttysverkkoa. Ainakaan näin kevätvauvoilla se on varmaan aika turhaa peittää millään, ellei sitten tuulelta/katseilta.

Voi että kun menis nyt nopeeta nämä viimeiset viikot. ei pysty nukkuun eikä kohta liikkuunkaan kun on niin älyttömän iso maha. neuvolan käyrät on ajat sitten jääneet taakse kun sf paukkuu ihan omissa sfääreissään. turvottaakin niin että hyvä kun kädet toimii.

vaan nyt pitäis nauttia vielä elämäni viimeisistä raskausviikoista, helpommin sanottu kuin tehty :D

ONNITTELUT JO VAUVAUTUNEILLE! <3

Bindi ja Tara 36+0
 
cherrie mulla tosiaan oli mainittu että on rt. Hyvä kuva toi, selventää hyvin asiaa :). Musta on jotenkin huvittavaa että tää on mun kolmas raskaus, ja nyt vasta jotenkin tajuan että vauvat voi majailla muutenkin kun pystyssä :D. Parempi toki myöhään kun ei milloinkaan..

Mäkin olen jo kerennyt miettiin tota että kuinka ihmeessä taas selviää noista valvomisista ja muutenkin kuinka sitä pärjää. Odotan kyllä että tästä vauva-ajasta tulee helpompi kun edellisestä, nythän mulla ei oo kun yks vauva kun viimeksi niitä oli kaksi, esikoinen vajaan 1v 5kk ja vastasyntynyt. Kun sitä aikaa miettii näin jälkikäteen ei voi kun ihmetellä että kuinka sitä on pysynyt järjissään, vaikka silloin se tuntui ihan luontevalta ja hyvältä. Enkä muista että olisin mitenkään tavattoman väsynytkään ollut :). Niin se ihmismieli on kummallinen.

Täällä kanssa poksupäivä, 34 täynnä, neljän viikon päästä voi jo ruveta miettiin josko synnyttäis. Tää kuukausi olis vielä hyvä olla synnyttämättä, mulla on mies vielä tässä kuussa paljon ulkomailla ja olis kiva kun pääsis mukaan synnytykseen.

Armin ja poitsu

Ai niin, oon tota kummiasiaa miettinyt, ja oikeestaan ainoat jotka voisivat tulla kyseeseen ovat mun lapsuudenkaveri ja mun serkku, onko teistä omituista jos vauvalla on kaks kummitätiä mutta ei kummisetää ollenkaan?
Meidän molempien sisarukset on jo käytetty kahdelle ensimmäiselle, enkä tahtoisi kummankaan noista, joita ajattelin, miehiä pyytää että saisi pariskunnan kummeiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Huomenta huomenta!

Nopsaan vaan tulin poksumaan :heart: 34 :heart:

Kohta lähen ajelemaan äitipolille, saas nähdä, tunne on ettei sieltä yhtenä palana kotiin tule, mutta katsotaan mitä tämä viikon supistelut on saanut aikaan. Eilinen yö ja päivä oli ihan hirvittäviä, supistuksia tuli 5 min ja 10 min välein. Onneksi illalla sit rauhottu. Koko ajan hoin vaan mielessäni, kestä huomiseen.... Ja muutenkin oli sellanen todella heikko ja outo olo.. Noh, tänäänolen onneksi menossa tarkastukselle ja ollaan viisaanpia.

ReVe & Aino 34+0
 
Onnittelut Kristiinille pienokaisesta! :heart:

Mä olen tosi skeptinen maidän neuvolatätiin. Hän on tosi nuori ja vielä varmasti kokemattomampi kuin vanhemmat konkarit, jotka on masuja ja tarjontoja tunnustelleet vuosikymmeniä. Kerran sanoi että on vauva on selkeesti RT:ssä ja pää laskeutunut jo alas "paikoilleen". Laittoi sitten lähetteen ÄP:lle ja siellä ultrattiin vahva perätila. Eikä ollut varmasti kääntynyt mihinkään sillä välin!
Toivotaan siis että hänen mutu-tuntumansa olisi nytkin väärässä tarjonnan suhteen :D Odottelen kutsua taas sinne ÄP:lle. Saa ravata jatkuvasti niiden riesana....

Minkäänlaista painoarvioita täällä (Kuopiossa) ei ole tehty vauvasta missään raskauden vaiheessa. Ainut että ultrissa saatu tietää että normi käyrillä mennään viikkoihin nähden.

Illat alkaa olla jotenkin erilaisia kun aiemmin. Ihmeellisiä tuntemuksia, jotka voisin suppareiksi tulkita. Lapsi on myös tosi levoton silloin.

Oon realisti (tai pessimisti...) ja tottakai jo heittänyt toivon normaalista synnytyksestä. Jos sitten sais vaikka positiivisen yllätyksen kun on jo pahimpaan varautunut valmiiksi ;)

Uutukainen, viikot tänään tasan 35+0
 
Viimeksi muokattu:
Kristiinille suuret onnittelut prinsessasta :flower:

Neuvolakuulumisia rv 36+2:
RR hyvä, pissa puhdas
Turvotuksia, KYLLÄ!
Sf 34-35, viimeksi kolme viikkoa sitten 34 (eri mittaaja)
Rt, pää vielä korkealla
Paino, nyt sitä sitten ruvennut kertymään, kolmessa viikossa +3,7kg HUH!! Yhteensä kuitenkin vielä "vain" 7,4 kg.
Vauvan syke 140 molemmin puolin, vaihtelua hyvin.
Omat vs-arvot hyvät, sain vauvan koosta huolimatta luvan mitata vain muutamana päivänä viikossa.
Seuraava neuvola 11.4, Tyksin aika ja mahdollinen käynnistys sitten 16.4. Vähiin käy ennen kuin loppuu :)
 
Heippa!

Suuret onnittelut Kristiin tyttösen johdosta! :flower:

Ja tsemppiä Blommorille ja pienelle Helmille leikkaukseen <3

Vauvojen asennoista on hyvä nettisivu Spinning Babies Home josta saa vinkkejä lantion alueen tasapainottamiseen, venyvyyteen ja avaututumiseen. Siellä voi myös tsekkailla oman vauvan asentoa ja löytää harjoituksia vauvan asentoon vaikuttamiseen. En muista oliko joillain perätilavauvaa, mutta myös siihen löytyy vinkkejä jos haluaa kotikonstein auttaa vauvaa kääntymään.

Oma olo on ollut yllättävän hyvä viime viikkojen ajan. Eilen tuli hääräiltyä ilmeisesti liikaa kun yö meni kipeidenkin supistusten kanssa.. Onneks ei vielä tullut lähtöä :)

Nomma 36+1
 

Yhteistyössä