Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

Harsosta vaunujen aukolla en ole koskaan pitänyt kuin ötökkäverkkoa.

Meillä on nuorimmalla kaksi kummisetää, muttei yhtään tätiä. Miksi se siis olisi oudompaa jos olisi kaksi tätiä? Kahdella vanhimmalla on täti ja setä. Luultavasti tulee myös tällekin tulokkaalle kunhan saadaan vain aikaiseksi pyytää.

(.) Neuvolalääkäristä kotiuduttu. Pientä muutosta on tapahtunut: pehmeä ja auki 1 cm. Muissa raskauksissa ei ole ollut muutosta tässä viimeisessä neuvolalääkärissä tapahtunut. Pahoinvointi on sitten kunnolla rantautunut. Joka ilta tulee aivan kamala olo joka päättyy aina oksentamiseen. Muuten olo on aika energinen. Päivällä jaksaa touhuta ja käydä kaupoilla, mikä kyllä kostautuu illalla. Joka ikinen paikka on niin kipeä, ettei kunnolla vessaan pääse joten pitää koittaa ottaa vähän iisimmin myös päivällä. Viimein sain sairaalakassinkin pakattua ja kaikki on valmiina vauvan tuloon. Mies hoitaa lakanat vain kehtoon ennen kuin tullaan sairaalasta kotiin. Nyt pitää mennä laittamaan iltapalaa, jatketaan paremmalla ajalla!

Tiivi-Taavi & Hemuli 36+0 POKS!
 
Te, jotka ootte aiemmin synnyttäneet: Ovatko syntymäpaino-arviot pitäneet paikkansa? Alkoi ihan toen teolla kiinnostamaan, että voiko siihen luottaa vai voiko olla loppupeleissä jotain ihan muuta..
 
Moikkamoi ja kiitos kaikille noista painoarviokommenteista :flower: Turhaan alan stressaamaan siitä sen enempiä, pyydän päästä arvioon ja sillä selvä.

Farkkutyttö kyseli ammeen mahdollisuudesta Jorvissa. Itse olin Jorvissa viime synnytyksen avautumisvaiheessa ammeessa oikeastaan siihen asti, että siitä kun siirryttiin saliin niin tyttö syntyi tosi pian. Vedet meni siinä vaiheessa kun nousin ammeesta, mulla autto amme tosi hyvin kipuun. Supistuksia sieti vedessä ollessa jotenkin paljon paremmin. Eli minä ainakin suosittelen, aion itsekin siihen pyytää taas jos vaan mahollista.

Se ois kuulkaa viimeinen tunti käynnissä työelämässä! Eli tämän yövuoron jälkeen pääsen odotetulle äitiyslomalle, hyvin pärjäsin kuitenkin näin loppuun asti =)

Niin joo ja poksupäiväkin,

KeepGoing ja vave 34+0 :heart:
 
Huomenta :wave:

Tulin vain nopsaan poksumaan. *POKS 35 *
Kohta lähden äitipolille, katsotaan miltä alakerrassa näyttää =) Oon niin iloinen, että 35 viikon rajapyykki on tänään.. En vielä kaksi viikkoa sitten olisi uskonut, että kaveri on vielä lämpöisesti sisälläni =)

LIMA VAROITUS!!!
Ps. Onkos se limatulppa sellasta kuin ovulaatiossa, eli paksua liisterimäistä venyvää vanuvaa kirkasta limaa??? siis joo siitähän voi olla eri variaatioita, mut moinen erikoisuus on tänne tupsahdellut.

ReVe & Aino 35+0
 
ReVelle piti tulla kommentoimaan että minulla on joka raskaudessa ollut kuvailemasi kaltaista
vuotoa mutta ei ainakaan synntystä ole enteillyt. Saattanut alkaa 10 viikkoa ennen laskettua
aikaa. Sitten jos on verta mukana ni vois olettaa olevan limatulppa. Itselläni en ole koskaan
sitä bongannut.
 
Nyt on työt takanapäin, samoin ku koirien aamulenkki ja lasten saattelu bussipysäkille. Ja tää pöljä ei nyt osaa mennä unille :xmas: Työkavereilta sain läksiäislahjaks vielä lahjakortin lastentarvikeliikkeeseen, ihanaa :heart: Hassua, että se oli nyt sit siinä, ja sitä ollaan ä-lomalla. Justiinsahan vasta plussattiin!

No joo, josko sitä lähtis kuitenki nyt tonne sängyn puolelle ja nukkuis muutaman tunnin ni sit jaksais iltaan asti ja sitten pääseeki taas pitkästä aikaa miehen viereen nukkumaan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Nomma
Heippa.
Itse olen käyttänyt aina vaunujen suuaukolla vaan hyttysverkkoa,en mitään harsoja ,verhoja yms...Jos aurinko on häikäissyt,niin vetänyt sitten vaikka vaunuja perässä;)

Limatulpasta
: esikoista odottaessa alkoi runsas limamainen/vetinen vuoto muutamaa päivää ennen esikoisen syntymää,verta ei ollut mukana,mutta ihan sidettä sai käyttää/pikkuhousun suojaa,toisesta lapsesta en huomannut mitään poikkkeavaa vuotoa ja kolmannesta tuli verensekaista limaa yöllä,kun synnytys käynnistyi....

Oma olo on aika vaivainen,joka paikkaa kolottaa ja särkee,käveleminen ollut muutaman päivän tosi hankalaa,vessassa saa käydä useasti ja ummetus vaivaa:x

Hienoa ReVe,että olet päässyt jo noin hyville viikoille=)

Uusia vauvauutisia odotellaan,eiköhän niitä pian taas saada:D

KeepGoing jaksoi/pystyi kyllä olla tosi pitkään töissä yötöistä huolimatta:O

petronella ja toukotoukka 33+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
34+0 POKS :heart:

Eilisiä neuvolakuulumisia Rv 33+6:

Paino noussu kuukauden aikana 2kg (yht. 13kg)
turvotuksia vähän
RR134/80
Sf 34cm!! Pomppas yläkäyrän yläpuolelle
Hb 116
RT
syke 144 ?
liikkeet ++

Sain ajan Tk:n omalle gynelle ultralla tehtävään kokoarvioon(omakustanteinen) kun sf mitta oli kasvanut niin paljon ja on tosiaan yläkäyrän yläpuolella nyt. Th mittasi monta kertaa + opiskelija mittasi kans. Oma syntymäpaino on ollut 4600g ja äidillä samoilla viikoilla ollut sama sf mitta :D Millanenhan possu sieltä syntyy? Muuten kaikki hyvin. Äiti näytää hyvinvoivalta ja onnelliselta kuulemma, hah :D
Mielenkiinnolla odotan parin viikon päästä tapahtuvaa ultraa, sais vähän kokoarvioo.

Tätäkin kautta kaikille vauvautuneille Onnea :flower: Kohta meillä kaikilla on omat toukat sylissä :) Olipas taas omanapaista kirjoittelua :ashamed:

MariArvo ja Pikku-c 34+0
 
Mulla on ollut pari päivää tosi tuskainen olo! Siis ihan huono olo fyysisesti (ja sen myötä tietty myös henkisesti...) Tuntuu että on joku hyperventilaatiotila päällä : /
Jotenkin ihan ihmeellinen fiilis ja tänään luennolla supisteli, mutta se ilmeni vaan kuvottavana olona ja alaselän jomotuksena. Ihan kuin joku takoisi naulaa pyllyn yläpuolelle luuhun.

Mä veikkaan että multa ei mitään limatulppaa edes erota, oon koko raskauden ajan vuotanut niin kauheasti.

Huh huh, pitää lähtee hengittelemään, ahistaa :x

Tänään tasan 36+0!
 
Onpas jännä MariArvo, kun mulla oli rv 34+0 Sf-mitta 34 cm ja mulle todettiin vaan, että oikein hyvä. No ei täällä tuota painoa tunnuta samalla tavalla jänniteltävänkään kuin Suomessa. Toivottavasti ei nyt mitään jättiläistä ole itsellekään syntymässä. Mä olin 4200 g syntyessäni, mutta olinkin kyllä melkein kaksi viikkoa yliaikainen.

Onko kellään muulla alkanut ns. pää pehmentyä? En oikein keksi sille parempaakaan termiä. Jotenkin tuntuu, että ajatus ei kulje niin kirkkaasti kuin normaalisti ja töiden tekeminen on jotenkin hankalaa. Välillä sujuu ihan normaaliin malliin, mutta välillä tuntuu, että ei todellakaan saa samalla tavalla aikaiseksi kuin normaalisti. No, enää ei ole montaa päivää jäljellä ennen lomaa.
 
34+2 ja viimeinen työpäivä tänään. Voi tätä fiilistä! Onnittelut myös muille "lomautuneille".

Olo alkaa jo olla vähän väsy, mutta muuten vissiin kaikki ok. Seuraava neuvola ensi viikolla, joten siihen asti pidän silmällä itse verenpaineita + muutama uristix on vielä käyttämättä. Ekassa raskaudessa kaaauan sitten tuli raskausmyrkytys, toinen raskaus ok, mutta nyt taas painoa on tullut reippaasti. Verenpaineet ovat tosin tähän asti pysyneet hallussa.

Ihan hirveästi ei jäänyt järkkäilemistä näille seuraaville viikoille, joten nyt voi ottaa loman kannalta ja toivottavasti nauttia kevätsäistä. Koirat pitävät huolen tän mamman ulkoiluttamisesta, jottei sohva kasva selkään kiinni.

Tsemppiä ja mahdollisimman ihania viimeisiä viikkoja ennen h-hetkeä kaikille :)
 
Mulla esikoisen kohdalla painoarvioksi ekassa yliaikakontrollissa neuvolakorttiin kirjoitettiin, et n. 2900 - 3000 g, poika painoikin 2970 g :p

Laitanpa minäkin eilisiä neuvolakuulumisia tänne: :)

Oma paino 2,8 kg/ 2vk (Kotona painoin kuitenkin melkein 2 kg vähemmän, lieneekö kuntosalilla ja lounaalla ollut vaikutusta omasta mielestä isoon nousuun :D)
RR 111/75
SF 29
Hb 115
RT
Syke 140
Liikkeet ++

Ens viikolla viimeinen lääkärineuvola ja vähän jännitän et mikä on kohdunsuuntilanne silloin. Eipä ole nyt mitään ennusmerkkejä siitä, että alkaisi syntymään, on muuten vaan niin vaivainen olo :D

Rapunen ja Pt.2, 35+1
 
No niin, nyt jos kerkeäis kirjottaankin jotain kuulumisen tynkää.. Päivä ollu taas semmosta haipakkaa, että nyt on jo pakko istahtaa.. selässä alkaa taas tuntua "kivoja kipuja"..

Kiitoksia kaikille, jotka ovat kertoilleet noita syntymäpainoarvioita!
Ihana kuulla, että ovat pitäneet jotakuinkin paikkansa ja jopa yläkanttiinkin on arvioitu painoja. Kaikki mitä minä olen lähipiiristä kuullut, on olleet toisin päin, eli arvioitu pienemmäksi ja onkin syntynyt kunnon jytky :x Siksi on ollut jopa hieman ahdistunut olo, että tekeekö tuolla arviolla mitään, jos kuitenkin syntyy se nelikiloinen jässikkä..

Omaa oloa: Öisin supistelee jo urakalla ja yöt menee pätkäunta torkkuen. Mä voisin jo kohtapuoliin olla ihan valmis synnärille, toivottavasti ei ainakaan kovin yliajalle menisi. Alkaa olo olla jo aika tukala tämän mahan kanssa. Välillä myös vauva punkee itseään tuolla masussa ihan urakalla, yleensä silloin kun olen itse liikkeessä, pakko aina pysähtyä kun liikkuminen tekee silloin tosi kipeetä. Törmäilen myös mahani kanssa aiempaa enemmän, kun ei tajua että kuinka eteen tuo masu jo tulee.. Yleensä otan osumaa ovista, oven karmeista, pöydästä jne jne :D Auts.

Mulla oli se viimeinen lääkäri tällä viikolla ja lääkäri sanoi heti, että kohdunkaulan tilannetta on ihan turha edes katsoa, koska vauva saa jo tulla..! En edes tajunnut sitä alkaa tivaamaan sen enempiä, kotona vaan tuli mieleen, että oishan se ollu tietty ihan kiva itselle tietää, että onko siellä nyt tapahtunut muutosta. Tyhmä minä :mad: No, eipä sillä liene sitten suurta merkitystä..

Ihanaa viikonloppua kaikille!


Amon & herra-piskuinen 37+0
 
No niin, nyt on päästy Suomeen asti! Aika kodikas fiilis loskasta ja harmaudesta huolimatta :) Pitkä lento (10,5 h) meni hyvin, lopun automatka Turkuun alkoi kyllä tuntua jo tuskalta...

Vauva viihtyy vasemmalla puolella, ja ehkä siitä johtuu että mulla on ylävatsan ja selän lihakset siltä puolelta jumissa, sellainen ärsyttävä jomotus koko ajan eikä meinaa löytää millään hyvää istuma-asentoa. Seisoessakin vatsa menee usein pinkeäksi ja sitten taas samat lihakset jomottaa. Ei kuitenkaan mitään kunnon supistuksia mielestäni.

Kävin sitten jo matkapäivää seuraavana päivänä neuvolassa, ja siinä kului aikaa kun terveydenhoitaja laittoi kaikki tiedot koneelle...muuten kaikki ok. SF-mitta n. 32 cm, syke 148-150, painoa tullut raskauden alusta 5,8 kg. Nyt on kyllä niin hyvin maistunut kaikki suomiruoka, että saa nähdä kuinka hyvät lukemat saadaan loppuun mennessä :ashamed:

Inkeri84, sellainen fiilis täälläkin, että ei enää löydy tehokkuutta. Eikä kyllä huvittaisikaan enää oikein mikään...Muutama työjuttu on vielä tässä tekemättä, kunnolla pääsen aloittamaan äitiyslomaa reilun viikon päästä.

Lääkärineuvola on sitten heti vapun jälkeen, siinä kai sitten on samalla synnytystapa-arvio tms. Nyt alkaa olla ne vaiheet, että toivoisi vaan ajan kuluvan nopeammin kaikin puolin... Toisaalta en vieläkään tiedä synnytänkö täällä Turussa vai mennäänkö Ouluun. Nyt olisi jo kiva, että asunto ratkeaisi--meillä ei siis ole väliaikaisasuntoa täällä Turussa, vaikka mieluummin tänne jäisimme. Nyt ollaan appivanhemmilla, jotka on aivan ihania ihmisiä, mutta tuntuisi ahtaalta olla samassa pienessä talossa kaikki nämä viikot. Eli vielä on vähän juttuja auki...

Olgamaria ja Nuppu 33+6
 
Huomenta.Eilen tuli käytyä ostoksilla lähimmässä isommassa kaupungissa ja oli aikamoinen reissu,autossa istuminen sai aikaan kipeitä supistuksia ja inhottavaa kipua tuolla munasarjoilla,autokin täytyi käyttää kesken reissun lähimmällä korjaajalla,kun alkoi pitämään yht äkkiä kamalaa pörinää,niinkun pakoputki olis pudonnut tai jotain,no onneksi siellä jossain pohjassa oli vaan kivi jumittunut ja se kun poistettiin,niin auto kävi taas normaalsti:DSaatiin ostettua vauvaa varten sitteri,ensipupu ja muutama nalle puh tutti:heart:Täältä lähikaupasta saa sitten ostettua vaipat,puhdistuspyyhkeet ja liivinsuojat.

Noi supistukset helpotti vasta kotona,kun pääsin lepäämään,mutta edelleen sieltä munasarjojen kohdalta välillä vihloo...

petronella ja toukotoukka 33+3:heart:
 
Täälläkin on painoasiat mietityttäneet. Esikoinen syntyi 39+4 ja painoi 3500 g eli oli juuri sopiva. Paino raskaudessa nousi 12 kg ja sf mitta keskikäyrällä koko ajan. Nyt menossa 34+4, paino noussut nyt jo 12 kg, sf mitta oli 32 viikolla 33 eli yläkäyrän yläpuolella, vatsanympärys on 96 cm eli se ei kyllä vielä ole paha.. Hieman toki jännittää että tuleeko tästä paljon isompi vauva. Mäkään en tosin luottaisi sf-mittauksiin enkä ultran kokoarvioihin paljoakaan.
Tammikuussa ystävän synnytys käynnistettiin 38 viikolla koska ultran mukaan vauvan paino 4100, ystäväni pienikokoinen. Loppujen lopuksi sieltä syntyi sektiolla vähän alle 3700 painava vauva.. Heittoa siis on.
 
Onnea Meejj pojasta, enkä ole tainnut vielä Sol1 onnitella tytöstä. Onnea!!

Täällä vietetään vauvantuoksuista arkea. Pirpana nyt 9 pvää vanha.
Synnytys käynnistyi siis lopulta kunnolla 4.4. klo 0.30 kun heräsin siihen, että lapsivettä lorahti: kirkasta, jossa vaaleanpunaista väriä. Nousin laittelemaan valmiiksi loppuja tavaroita, ja siinä odotellessa aina hulahti lisää vettä. Pian alkoi tulla supistuksia, jotka klo 2 aikaan olivat säännöllisiä noin 7-10 min välein. Kivun vielä sieti. Vähän ennen klo 3 hälytin mummon hoitamaan isompia lapsia, ja lähdettiin miehen kanssa synnärille, jossa oltiin joskus klo 3 jälkeen. Valmisteluhuoneessa otettiin vauvan sykekäyrää ja supistuskäyrää. Supistuksia tuli sen 7-10 min välein, kivunkin vielä kesti paikallaan. KTG oli kuitenkin kätilön mielestä liian yksitoikkoinen, joten meni kysymään siitä lääkäriltä. Mulla oli fiilis, että koska en varmaan näyttänyt kovin kipeältä, ja kohdunsuu oli 4 cm auki eli saman verran kun 3 pvää ennen kun tehtiin eka reissu saliin, että lähettää mut vielä kotiin. Ootettiin siinä aika kauan, ja pikku hiljaa supistukset alkoi kovenemaan ja tihenemään. Siinä vaiheessa, kun kätilö tuli takaisin, väänsin jo itkua, kun niissä ei ollut taukoa ja kipu oli jo todella kova. Kätilö sitten päätti, että suoraan saliin. Salissa oltiin n. klo 4 jälkeen. Aluksi tarjosi kipuun Oxanest-piikkiä, ite olin niin kipeä, että kysyin, etteikö heti spinaalia....? Kuulemma ei vielä, kun synnytys ei kunnolla käynnissä?? Sitten sanoin, että mua ponnistuttaa ja kauhea paine tuntuu, ja kätilö tutkikin uudestaan, olin 5 cm auki. Koska nyt synnytys selvästi oli lähtenyt etenemään, alettiin puuhaamaan spinaalia. Supistukset oli todella kipeitä, ja multa meni ajantaju kokonaan. KTG:n yksitoikkoisuuden takia oli otettava uutta käyrää, ja sen takia oltava sängyssä, ja se oli kipujen takia yhtä tuskaa. Selvisi, että lähes kaikki salit oli täynnä ja 4 muuta synnyttäjää odotti puudutusta ja anestesialääkäri oli hätäsektiossa. Se odotus oli aivan tuskaa. Lopulta ane kuitenkin tuli, ja sai nopeasti laitettua spinaalin. Se hetki, kun neulaa laitettiin ja piti olla aivan paikallaan liikkumatta, oli kaikista kamalin. Siihen asti mies oli hieronut mun selkää koko ajan, joka vähän lievitti kipua, mutta siinä puudutetta laittaessa ei ollut sitäkään apua. Onneksi spinaali saatiin nopeasti paikalleen ja rupesi heti auttamaan, ja kivut hälveni kokonaan. Spinaali saatiin klo 5.15. Puoli tuntia sain levätä kivuitta, sitten rupesi taas tuntumaan kipua. Kutsuin kätilön, kun pelkäsin, että teho olikin näin lyhyt, oli puhuttu, että vaikuttaa 1-2 h. Kätilö sitten tutki kohdunsuun, ja olinkin täysin auki. Klo 6 sai ruveta ponnistamaaan, spinaalin vaikutuksen takia en tuntenut ponnistustarvetta, mutta kätilö ohjasi kädellä mihin suuntaan ponnistetaan ja niin klo 6.09 syntyi prinsessa :heart: Istukkaa saatiin odotella hetki, mutta lopulta sekin saatiin ulos. Salissa ihmeteltiin pientä tunnin, imetin ekan kerran koko sen ajan ja sitten saatiin aamupala ja kahvit saliin. Osastoillakin oli ruuhkaa, joten hetki odoteltiin sinne pääsyä, ja osastolla aamupvä majailtiin vielä osaston kylpyhuoneessa, ennenku huonepaikka vapautu.

Vauva on ihana :heart: Syönyt alusta asti todella hyvin. Toisena päivänä kellastui, ja viikonlopun seurattiin vielä bilirubiiniarvoja, mutta sunnuntai-iltana päästiin kotiin. Käytiin kuitenkin vielä tiistaina kontrollissa, ja yllättäen bil olikin noussut valohoitorajalle, ja tiistaina jouduttiin vauvan kanssa takaisin sairaalaan lastenosastolle valohoitoon vuorokaudeksi. Ke päästiin lopulta kotiin, ja torstaina käytiin kontrollissa, jossa bil edelleen laskenut, enää ei tarvita kontrolleja.

Vauva syö ja nukkuu, syö ja nukkuu. Keltaisuuden takia alkupäivät herättelin syömään 2-3 h välein, mutta nyt saa syödä jo omaan tahtiin, ja n. 3-4 h välein nyt halunnut syödä. Maitoa tulee runsaasti ja Pirpana syö mahansa täyteen nopeast. Isosisarukset aivan ihastuksissaan, pienempi 1v8kk pussailis koko ajan ja 4v kovasti hoitoapuna.

Semmoista kuuluu tänne :) Kovasti tsemppiä kaikille erilaisista vaivoista kärsiville. Jännittävää nähdä, kuka seuraavaksi synnyttää!:)

Kristiin ja Pirpana 9 pvää
 
Huomenta!

Kävelin perjantaina poksupäivän kunniaksi 7,5km:n vaunulenkin. Vähän vaihtelua viime aikaisiin parin kilometrin hissutteluihin. Supistukset on olleet vähenemään päin viime aikoina. Ei tullut mitään kovin pahoja kävelyn aikana, eikä myöskään illalla. Alaselkä oli aika tohjona, hyvä että kärsi sohvalle kallistaa tv:tä katsomaan.

Olen ottanut masukuvia, ja kokoero on aika hurja tämän ja edellisen raskauden välillä. Siinäkin mielessä jännittää vähän vauvan koko. Kyllähän sieltä MAHTUU yli 4,5kg, mutta mutta... Ei mua se mahtuminen epäilytä, vaan ne vauriot, mitä sellaisen maailmaan puskemisesta tulee mulle :x Siksipä on kiva saada tässä raskaudessa kokoarvio, niin osaa vähän miettiä etukäteen, millaista kivunlievitystä haluaa. Ettei käy taas niin, ettei ehdi saada mitään.

Mustakin olisi hienoa kokea yksi vähän nopeammin etenevä synnytys. Vaikka 12h :)

Kuinkas kävi valjakka, oliko se lapsivettä? Tosiaan, jos lapsivedet menee ja vauva ei ole raivotarjonnassa, on napanuoran esiin luiskahtamisen vaara.

Harmi, että Tiivi-Taavin pahoinvoinnit palasi :( Jaksamisia!

Onnittelut äitiysloman aloittaneille ja täysiaikaisuuden saavuttaneille :flower:

Ihana lukea Kristiinin ja Pirpanan kuulumisia :heart: Ja kiitos synnytyskertomuksesta. Melkoiset ruuhkat sattunut synnärille!

Sit jatkamaan turvakaukalon kangasosien ompelua :)

Cherrie_ 33+2
 
Olipa kiva lukea Kristiinin synnytyskertomus, mutta toisin kun petronella, mä tulin TAAS siihen lopputulokseen etten halua synnyttää, se kun sattuu |O. Olis ehkä pitänyt ajatella sitä hieman etukäteen..

Mä oon viimeaikoina koittanut vaan siivota ja siivota ja siivota, ja välillä pestä pyykkiä. Anoppi kävi eilen tuomassa vauvan sänkyyn kaiken tarvittavan joten vauvan peti olis nyt valmiina. Vaatteet vielä pesemättä, ja vaunut pitäis pestä, ja tuntuu että vaikka kuinka siivoo niin täällä ei ole siistiä :ashamed:.

Muuten kaikki on ihan kivasti :D. Odotan tiistaita kovasti että pääsen kuuleen kuinka vauvan kasvu on jatkunut, ja aiheuttaako tää mun mahan outo koko jotain erityisliikkeitä asian suhteen.

Masukuvia ei juuri oo otettu, edellisistä on otettu hieman ennen kun ovat syntyneet ja tätä oon muistanut kuvata varmaan kaks kertaa, tarvis varmaan vielä ottaa pari kuvaa, tää on niin hauskan mallinen pieni pallo tää mun maha :).

Armin 35+2 (jos en aivan väärin muista)
 
Masukuvia olen ottanut joka raskaudessa vasta vähän ennen synnytystä,jotain rv36 ja siitä eteenpäin=)

Synnytys ei pelota,huolettaa vaan kuinka iso vauva tulee ja jos on se streptokokki ja tarttuu vauvaan: /Sairaalaan lähteminen on aina hankalaa,ettei menisi liian aikaisin tai liian myöhään,tuota ajomatkaa kuitenkin se tunti sairaalaan ja uudelleen synnyttäjä,mutta kaikki lapset syntyneet kyllä hitaasti,säännöllisistä supistuksista laskettuna 17h,10h ja 11h: /Joka kerta kun olen mennyt sairaalaan,ei kuitenkaan ole käännytetty takaisin,sillä synnytys on ollut selvästi käynnissä.

Taas jomottelee alamahaa ja mahaa kiristää,sitä taitaa tämä loppuaika sitten olla:|
 
Kristiin kiitos kertomuksesta! Ihanaa arkea teillä :heart:
Hirmuinen polte saada jo oma pieni nyytti syliin!

Inkeri84, mulla on kyllä kans pää pehmennyt!! Olen miettinyt, onko kyse siitä kun olen ollu jo aikas kauan kotona (saikulla), eikä ole tarvinnut kauheasti aivoja käyttää :D
Töissä kun vaatii kuitenkin niin erilaista ajatuksenjuoksua ja "hereillä oloa".
Mä olen siis koko ajan ihan pihalla... ajatus ei pysy kasassa edes ruokaostoksilla, ja jos kotona teen jtn yksinkertaistakin asiaa ja mies vaikka puhuu samalla mulle, niin en kuule mitä mies sanoo. Se on jo ihan kypsä muhun! Ahdistavaa olla näin kujalla! :D


(.) Täällä odotellaan jo vaan synnytystä, kaikista jännityksistä ja kauhunsekaisista tunteista huolimatta. Olo on tukala, yöt tuskaisia ja kipeitä, liitoskivut vaivaa kävellessä ja siivotessa yms, pahoinvointia on joka päivä, olo on superlihava.
Ensi viikolla lääkäri ja kokoarvio. Toivottavasti pitää edes jotenkin sitten paikkansa!

Tsemppiä kaikille joilla kipuja ja huonovointisuutta! :flower:

Jännittää tosiaan, kuka onkaan seuraava! :xmas:

Rakkausvauva89 & Kirppu 35+6 :heart:
 

Yhteistyössä