Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

Tänään oli vika neuvolalääkäri ja aika nopee katsastus oli, tais 10min mennä. Noh kaikki kunnossa, vauva edelleen (onneksi) raivotarjonnassa, liikkeet ja syke hyvät, painoakaan ei ollut tullut kuin +58g/vk ja kaikki muukin ok. Alhaalla ei ollut mitään tapahtunut, kohdunsuu kiinteä ja kiinni, kaulaa jäljellä 3cm.
Lekuri vielä kehaisi, että on oikein malliraskaus kun on kaikki niin hienosti mennyt.

Alkaa pikkuhiljaa turhauttaa tää raskaana oleminen, on vahva tunne ettei tuo tuolta tule koskaan ulos.. Hormoonitkin alkanut taas kivasti pukkaamaan pinnalle, tässä nyt viimeisen viikon ajan on tullut itkettyä ihan joka asiasta, eikä kyseessä todellakaan ole mikään pieni nyyhkytys vaan oikein kunnon vollotus joka kerta, monta kertaa päivässä. Ehkä se tästä viimeistään sitten kun saadaan taas aurinkoiset säät! Tommonen jatkuva sade nyt masentaa kenen tahansa mielen.

Juulis ja vaavi 36+4
 
Täällä myös mietityttää tuo,että kenet saadaan vahtimaan lapsia,kun synnytyksen aika on,mies ollut jokaisessa synnytyksessä mukana ja haluan ja mieskin haluaa olla mukana myös tälläkin kerralla.Vaihtoehtoja on,mutta ratkaisee paljon tuleeko lähtö arkena vai viikonloppuna ja päivällä vai yöllä: /

Täällä synttärileipomiset käynnissä,lauantaina juhlitaan nuorempaa tyttöämme=)
 
Viimeksi muokattu:
Tiuku Tuikkunen, miten voi olla mies työmatkalla Lapissa laskettuna päivänä? :eek: Siis minkä firman esimies ei ymmärrä tollasta asiaa, että yksinkertasesti ei voi poistua toiseen kaupunkiin?!?

Mä en ainakaan päästäis, sillä siisti. Tosin, meille onkin eka tulossa, joten mulle ehdottoman tärkeetä et mies pääsee mukaan, kun itekin kerran haluaa tulla.

Mutta, kurja tilanne sulla. :( Ei pitäis joutua tollasta miettiin! :flower:
 
Onpas ikävä tuo työmatkajuttu! Meillä miehellä olisi saattanut tulla työmatka tän kuun loppuun Jenkkilään ja jo sitä mietittiin, että viitsiikö lähteä, vaikka laskettu aika onkin vasta 21.5. Toki vaikuttaa se, että täällä ei asu muita läheisiä eli mies olisi synnytykseen mun ainut tuki ja turva.

Omaan napaan vähän huonoa tuuria, sillä flunssa iski sunnuntai-maanantaiyönä ja oon nyt kaksi päivää lojunut sängyssä. Tänään on viitteitä siitä, että elämä voittaa ja toivon pääseväni huomenna töihin. Sairastaminen on aina ikävää ja stressaavaa, mutta nyt kyllä ärsytti tää ajankohta. Eilen oli yksi tärkeä tapahtuma, jota oon järjestänyt tässä kevään mittaan ja jonka takia pitkitin äitiysloman aloittamista, kun halusin sen nähdä ja kokea. Ja makasinkin sitten kotona flunssassa. Tällä viikolla piti muutenkin paketoida hommat ja aloittaa perjantailta loma. No, jos huomenna pääsisi töihin, niin se ehkä olisi vielä mahdollista. Ja eihän tässä minnekään matkoille ole lähdössä, että onhan se mahdollista tehdä vähän pidempään, mutta ei tietty kiva ole venyttää. No, voi olla vain tyytyväinen jos ongelmat on tätä luokkaa :) Pääasia, että kaikki tuntuu vauvalla olevan hyvin.

Kirjoitin aiemmin hikoilemattomuudesta ja melkeinpä heti sen jälkeen aineenvaihdunta yhtäkkiä käynnistyi. Jopa niinkin, että nyt hikoilen öisin kuin pieni porsas (ihan ilman flunssaakin). Ilmeisesti aika perus loppuraskauden juttuja.

Nyt voisikin taas pistää pitkäkseen...

Inkeri84, rv 35+1
 
Kiitoksia vaippa-vinkeistä! Kokeilemallahan sen parhaiten sopivimman vaipan taitaa löytääkin, tosin liberoa ostin nyt ensimmäiset pakkaukset, että niillä aloitamme kokeilun =)

Multa löytyi nyt sitte tuo streptokokki b virtsasta, voihan kökkö. Onko kohtalotovereita? Muistelen, että joku aiemmin kirjoitti myös plussa-tuloksesta.. Aika jännältä kuulostaa, että on ilmeisesti suht yleinen, muttei silti vielä kaikkia automaattisesti seulota :|
 
Poksupäivä täälläkin, 39+0!

Päivän neuvolakuulumiset:
Paino 280 g/vk, alusta tullu siis n. 7 kg (jotka saa luvan jäädä synnärille;>)
RR 104/83
Hb 126 (Alimmillaan 108 ja nyt sama ku ihan alussa)
SF 33, viimeksi oli 34 cm eli jtn ehkä edistytty!
Edelleen RT
Pissa puhdas
Ja liikkeet ++

Seuraava äitipoli laskettuna ja neuvola 30.4. Sinne ei toivottavasti päästä enää.

Painoarvio 37+5 oli 3116 g, nyt vaan odotellaan! Onneksi olo on pysynyt hyvänä, että ainoo miinus tässä odottelussa on et masuasukki kasvaa isommaksi joka päivä ja tvn uusinnat alkaa tosissaan kyllästyttämään :D

Terkuin, Simppu ja pötkis 39+0

Amon: On yleinen ja hyvä, että seuloivat ni laittavat sitte antibiootin synnytykseen, ettei tartu vauvaan :)

Vaippoja meillä löytyy tällä hetkellä Pampersia ja Liberoa. Lidlin vaipoista olen kuullut hyvää ja varmaan kokeillaan kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:
Käytiin sitten sitä ulkokäännöstä yrittämässä...
Ja kuten jo ennalta arvasin, käännös ei onnistunut :( Mulle jäi siitä muutenkin aika paha mieli, oli niin kivuliasta ja muutenkin jotenkin niin "väkivaltainen" kokemus.
Sen jälkeen lääkäri halusi tutkia minut ja teki sen niinkin hellävaroen, että nyt on paikat kyllä hellänä.... Kuulemma "erinomainen lantio perätilan synnytykseen". Laittoi vielä magneettikuvaan lähetteen, siellä kävin pötköttelemässä, huomenna soittaa tulokset.

nyt pitäs sitten koittaa tehdä päätöstä, sektio vai alatiesynnytys.
En mä tiedä, ei mulla ole kokemusta!!! :(
En todellakaan tiedä kummasta toipuu paremmin, täydellisestä epparista vai sektiosta. Kummassa on enemmän riskejä, pelottaa alatiesynnytyksessä vauvalle tuleva hapenpuutos (on kuulemma aika yleistä).
Vauva oli jo nyt reilu 3kg (36+4) ja lääkäri sanoi että yli nelikiloista ei lähdetä perätilassa edes synnyttämään alakautta. No tuskinpa vajaata kiloa saa painoa lisää enää.

Mieli on maassa kun pähkäily rasittaa niin paljon omaa jaksamista, vaikuttaa parisuhteeseenkin :(

Toivottavasti muut jaksaa vähän iloita loppumetreistä paremmin :flower:
 
Uutukainen :/. Voi ei minkä laittoivat sinut päättämään. Itse kannatan alatiesynnytystä... Mutta kun luin että voi olla iso riski että happivajaus niin itse päätyisin varmaankin sektioon vaikka itkusilmin. Päätöksen joudut silti tekemään.

Jos lääkäri sanoi että sinulla hyvä lantio perätilasynnytykseen niin ei kai siinä sitten riskiä ole happivajaukseen vai miten?
Toivotaan että pääset ratkaisuun ja kun päätät sen niin olosi helpottuu edes siedettäväksi.

Blommorin perheen kuulumisia kaipailen ja varmaan moni muukin. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin ja jaksat itse kaiken tämän kohtuuttoman stressin.

Itselläni ei kummoisempaa tunnetta kuin normaali odotusta. Vauva syntyy 3 - 4 vk sisään ehkä kaikkein todennäköisimmin. Huomenna on lääkäri kontrolli ja selviää missä kunnossa olen oikeasti.

Dragonfly77 ja typsis 36+1
 
Uutukainen mulla kokemusta sektiosta sekä alatiesynnytyksestä ei tosin perätilasynnytyksestä, mutta omalla kohdalla voin sanoa että alatiesynnytyksestä toivuin huomattavasti nopeammin. Sektioarpi oli todella kipeä pitkään ja tarvitsin paljon apua juuri kipujen vuoksi. Vielä vuodenkin kuluttua arpea vihloi välillä ikävästi :(
Joka tapauksessa vaikea päätös sinulla edessä. Tsemppiä!
 
Mä olen tykännyt käyttää Liberon vaippoja. Muumeja ja Pampersia olen kokeillut myös, ja vielä joku "eko"vaippa (en muista merkkiä).

No teillähän on miehellä kivalle päivälle sattunut Lapin työmatka, Tiuku Tuikkunen : /
Meilläkin mies oli siellä suunnalla viime viikon. En tiedä vielä varmaksi missä päin Suomea on synnytyksen aikoihin, reissutöitä kun tekee. Toivottavasti ei ainakaan pohjoisessa asti! Vähintään 100km kotoa (eikä tule yöksi kotiin, vaikka olisi vain 100km:n päässä, kun tekee pitkää päivää). Edellisen raskauden aikaan oli myös eri kaupungissa, n. 80km:n päässä, töissä. Muutamana aamuna sai jännätä, uskaltaako laskea töihin, kun heräsin aamuyöstä supistelemaan ja tuli monta tuntia säännöllisiä. Eivät lähteneet kipeytymään, joten töihin lähti aina. Ja lopulta synnytys käynnistyikin illalla :) Saas nähdä miten tällä kertaa käy.

Harmi, ettei ulkokäännös onnistunut, Uutukainen : / Vaikea päätös tehdä... Joiltakin olen kuullut ihan positiivisia kokemuksia perätilasynnytyksestä, mutta en tiedä uskaltaisinko itse lähteä yrittämään, varsinkin kun sulla on ensimmäinen synnytys. Paljon tsemppiä pähkäilyyn! :hug:

Kuinkas HaaveissaToinen, olikohan eilen se käynnistys...?

Tosiaan, Blommorin kuulumisia olen minäkin jännäillyt. Toivottavasti pikkuisen leikkaus on sujunut hyvin.

Cherrie_ 33+5
 
Täällä vielä viimeistä (tai toiseksi viimeistä) iltaa yhdessä koossa. Eilen tosiaan äippäpolilla, oltaisiin käynnistetty, jos olisi osastolla ollut tilaa. Tänäänkin oli paljon suunniteltuja käynnistyksiä, joten sain ajan huomiselle. Eli aamulla kasilta suoraan osastolle. Käynnistetään sittenkin Cytotecilla, koska paikat sen verran jo auki, ettei ballonki pysyis paikoillaan. Saa nyt sitten nähdä, miten sujuu. Lääkäri käski varautua myös sektioon. Nyt on viimeiset siivoilut ja pyykinpesut tehty, kassi pakattu ja poika lähetetty mummilaan hoitoon :) Kohta on pienokainen sylissä :heart:

Niin ja tänään poks 38+0!
 
Uutukainen, vaikka päättäisit synnyttää alateitse, vauvan tarjontaa ja vointia seurataan ja jos tilanne muuttuu, sektio tehdään jos se sitä vaatii. Itse varmaan yrittäisin alakautta ja yrittäisin olla avoin muutoksille.. Kahdella hyvällä ystävälläni on ollut vastikään vauvat perätilassa synnytyshetkellä, toinen heistä päätyi suunniteltuun sektioon ja toinen yritti alakautta, mutta vauvan tarjonta muuttui matkalla jalkatarjonnaksi, josta syystä jouduttiin tekemään kiireellinen sektio.

Itseänikin hieman tämän vauvelin lopullinen tarjonta mietityttää... Vaihtelee nimittäin päivittäin.

Neuvolakuulumiset rv 35+2
Paino 160 g/vk, alusta tullu n. 12 kg
RR 119/73
SF 31 (viikossa +1,5)
Tänään RT
Liikkeet ++
Ei mitään ihmeempää ollut,
liberon ja pampersin näytepakkaukset sain mukaan.
Vähän turhalta tuntuu joka viikko käydä neuvolassa, mut toisaalta onhan se hyvä että vointia seurataan..

Valjakka
 
Amon Älä ole huolissaan streptokokista, sullahan nyt sillain hyvä kun on, tieto, että se on, niin antibiootti synnytyksessä. Tämänhän voi ajatella näin positiivisesti ;)

Vaipoista Pienelle vauvalle tykkäsin Pampersin teippivaipoista kun oli jotenkin notkeampi kuin Libero. Voiko vaippa olla notkea :LOL: Pampersin 1 ja 2 koko se oisko ollut joku new born niin siinä oli sellainen verkkomainen kangas pyllypuolella ja meidän vauvalla joskus tarttui tosi tiukkaan se verkko kakkapyllyyn!!! Vauva ei sitä huomannut, mutta itestä tuntui kurjalta irroittaa sitä. Eikä tässä ollut kyseessä pitkään vaipassa ollut kakka. Mutta ei myöskään jokaisen kakan kohdalla. Tässä kohtaa pakko kertoa, että vauvalla oli kakka JOKA IKISESSÄ vaipassa siihen saakka kunnes alkoi syödä kiinteitä 4,5kk iässä. Sitten meni 7 vrk eikä kakkaa näkynyt ja sitten tuli päivä jolloin kakkaa taas tuli, todenteolla :D Onneksi tiesin tämän olevan normaalia.

Ai niin tosiaan mun mielestä joskus ne Pampersin vaipat haisi kauhealla siis ennen käyttöä! Sitten kun siirtyi housuvaippoihin (en muista ikää) niin testasin Liberoa ja se olikin sitten parempi kuin Pampers! Muumivaippa ollaan pari kertaa lainattu kaverilta ja oli minusta aika kovia, outoja. Mutta se taitaa olla ainoa kotimainen vaippa, joten se voi olla jollekkin kriteeri käyttää.

Meillä on matkaa synnytyslaitokselle 5 minuuttia. Ja silti mua hirvittää ehtiikö sinne ja milloin pitää lähteä =) Mää olen niin luottavainen, että tälläkin kertaa käynnistys tulee, joten sitten tiedän ajankohdan milloin mennä. Toivon oikeastaan sitä.
 
HaaveissaToiselle tsemppiä käynnistykseen! Ihanaa, kohta saat pienen tuhisijan kainaloon :heart:

Valjakka, täälläkin vauva jatkaa oleiluaan miten päin sattuu, nytkin jytisee koviten alavatsalla. En tiedä, onko ollut koko vuonna raivotarjonnassa, ainakin neuvolakortissa löytyy hieno rivi kaikkia muita merkintöjä, paitsi ei rt :D

Kukkaistutukset kutsuu, ostin eilen orvokkeja ruukkuihin laitettavaksi... :)

Cherrie_ 33+6
 
Huomenta.

Tsemppiä Haaveissa toinen käynnistykseen=)Sieltäköhän se seuraava toukokuulainen putkahtaa maailmaan:heart:

Oma napaa: pissahätä vaivaa ja alakerrassa tuntuu painetta:(Kuitenkin tuntuu,että vauva yhtä ylhäällä,kun aiemminkin....
Täällä lumet alkaa olla jo hyvin sulaneet,odotan että pääsen siistimään kukkapenkkejä ja laittamaan orvokkeja:cool:Seuraava neuvola ensi viikon tiistaina,vähän samoilla ajatuksilla,kun valjakka,että tuntuu turhalta neuvolassa ravata joka viikko,mutta kuuleepahan ainakin sydänäänet:)Vaakalla käyminen ahdistaa,kun paino vaan nousee....

Sektiosta ei ole kokemusta,mutta itse en haluaisi lähteä perätilassa olevaa vauvaa alakautta yrittämään,eikä varmaan onnistuisikaan,kun kaikki vauvat olleet yli 4 kiloa: /

Tsemppiä uutukaiselle,mihin tulokseen nyt päädytkin:hug:

petronella ja toukotoukka 34+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips.

Vaipoista Meillä esikoisen kanssa käytettiin ihan liberon tai pampersin niitä mini vaippoja 2-4kg. -niillä kun pärjättiin aluksi usseampi kuukausi. Poika oli ja on edelleen niin kapoinen tuosta lanteistaan, että ei muut tahtoneet istua päälle.

Perätila Jos minulla olisi vastaava tilanne, niin saattaisin yrittää alateitse ensiksi, kerran lantio on sen mallinen. Kuitenkin erikoisessa synnytyksessä on tarkkailua huomattavasti enemmän ja tarpeen vaadittaessa puuttuvat myös. Eli ns. tupla huomio normi synnyttäjään nähden. Tosin, eihän se kauheen kutsuvalta kuulosta, mutta kun asia on tiedossa, siihen osataan varautua myös synnärin puolesta.

Uusi odottajakin oli tullut.. nimi jäi kateisiin :ashamed: No tervetuloa joukkoon kirjavaan kuitenkin.

(.) Täällä vielä yhdessä kasassa. sitä, että kuinka kauan, saa nähdä.
Eilen aamulla ( ÄLLÖVAROITUS) veristä limaa, jonka jälkeen pari kertaa suolisto tyhjeni aika hyvin, liekö vaikutusta mustikan, mutta ei se ennen moista aikaan ollut saanu. Koko päivän supisteli aika säännöllisesti ja kiristävästi mutta ei kivuliaasti n. 5-7min välein. yöksi hieman rauhottui, supisteli kyllä ja muutenkin oli levoton yö, mutta ei niin, etteikö olisi välissä saanut nukuttuakin hieman. No tänä aamuna sama juttu, suolisto tyhjeni uudestaan ja supistelut alkoi taas kiristävästi.. Välejä en oo nyt mitannut.

Saas nähdä kuin rouvan käy =) Isäntä raasu ei jännittää niin et millon lähtö tulee, ettei osaa rentoutua mitenkään.

Jääkaapin täyttö reissuun ajattelin lähteä. Asutaan täällä 25km keskustasta ja nää lähikaupat on niin kalliita, ettei meidän pussi raaski niistä koko kuukauden ruokia ostaa. Joten käydään n. kerta viikko cityssä ostoksilla..

Tosin aurinkokin paistaisi pitkästä aikaa ja tuo ikkunoiden pesukin houkuttelisi, mutta jos sitä pikaisesti kävisi kaupungissa niin kerkeisi vielä ikkunoidenkin kimppuun hyvissä ajoin =)

ReVe & Aino 35+6 ( tää odotus on aivan käsittämätöntä, esikoisesta kun en näin pitkälle päässyt)

ps. lääkäri antoi heikon painoarvion viikko sitten 2,3kg, sanoi kyllä, että tämä on minimi, koska ei saanut kunnon mittoja mistään ruumiin osasta, oli sen verran hankalassa asennossa.
 
Kylläpä ReVellä jännä tilanne,minun mielestä lupaavalta vaikuttaa,että synnyttämään varmaan pian pääset=)

Pienempien lasten kanssa jaksoin tunnin verran olla ulkona,sitten paloi pinna,kun kokoajan tunkivat pihaan ilmestyneeseen monttuun,joka syvä ja täynnä vettä:headwall:

Synttärivalmisteluja pitäisi jatkaa ja ikkunoiden pesua,kahden huoneen ikkunat jo pesty:D
 
Heippa kaikille! Minulla ollut hiljaiseloa kirjoittelun suhteen, lueskellut olen kyllä! Onnea heille, jotka olette jo saaneet pienen nyytin syliinne! <3

Meillä sujunut kaikki pääasiassa hyvin.. hieman aikaisemmin jäin äippälomalle supisteluiden vuoksi, mutta ne rauhottuivat heti levolla ja kohdunsuulla ei ole tapahtunut muutoksia. Nyt rv 35 + 5 ja vauva mitä ilmeisemmin myös minulla perätilassa. Neuvolalääkäri laittoi lähetteen ulkokäännökseen mikä maanantaina Jorvissa. Ymmärrän siis sinua uutukainen! Ajatukset ovat samat, mutta odotellaan nyt mitä siellä maanantaina sanotaan. Jotenkin vain inhottaa tuo ulkokäännös ja minulla istukka tuossa edessä ja se rh-negatiivisuus. :/ Uutukainen, eikö vauva vain suostunut kääntymään vai oliko syynä kohdun muoto vai jokin muu miksi ulkokäännös epäonnistui?

Toivotaan, että vauvat vielä päättävätkin kääntyä ihan itsekseen ja normaali synnytys onnistuu. :) Itse olen ensisynnyttäjä ja alatiesynnytys epäilyttää juurikin tuon hapenpuutteen takia, mikäli ei käänny raivotarjontaan.

Tsemppiä synnytystavan valintaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Uutukainen
EMA19/05: Tsemppiä käännösyritykseen!

Uutukainen: Onpas inhottava päätös tehtävänä.. Ystävälläni oli ihan samanmoinen tilanne ja hän päätyi sitten sektioon, vaikka kaikki mahdollisuudet olisivat olleet "kokeilla" myös alateitse. Tsemppiä! :hug:

Revellä kyllä jännä tilanne, kuulostaa jo siltä, että pikkuinen olis kovaa kyytiä tulossa ulos. =)

HaaveissaToinen: Tsempit käynnistykseen! kohta on vaavi sylissä =)

Omaa Oloa: Öisin supistelee voimakkaasti, päivisin myös jonkin verran, muttei niin kipeästi kuin yöllä. Kovasti jo odotellaan, että vaavi haluais tulla ulos :) oon ihan tietoisesti yrittänyt olla ajattelematta synnytystä kovinkaan paljoa, koska tiedän että alkaisin kuitenkin stressaamaan koko tapahtumaa. Nyt kuitenkin parina viime yönä, kun olen suppareiden takia valvonut, ajatus on hiipinyt mieleen. Ja tietäähän sen, että yöllä kaikki ajatukset saa ihan erilaiset mittasuhteet kuin päivällä. Noh, jospa tää ois ohimenevää :D

Kiitoksia edelleen noista vaippa vinkeistä, kiva saada "käyttäjien" kokemuksia :D

Nyt siivouksen kimppuun, jotta ehtii vielä leipoakin jotain viikonlopuksi :snotty:

Ihanaa loppuviikkoa kaikille! Me poksutaan jo päivä ennakkoon, sillä huomenna 38+0! Enpä ois uskonu ikinä, että tähän asti päästään.

Amon & herra-piskuinen 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: ReVe
Kiitos kaikille tsempeistä! Tuntuu että kallistun siihen alatiesynnytykseen kuitenkin vaikka epparia pelkäänkin ihan kuollakseni. En vaan tajua miten voin sen jälkeen käydä esim. vessassa!!:ashamed:
Tosiaan helposti lähdetään sitten sektioon jos mikään viittaa siihen suuntaan. Tällä hetkellä tuntuu että tää tulee olemaan mun ensimmäinen ja viimeinen synnytys, sen verran on olleet viime viikot stressaavia! Nyt vaan toivon että synnytys käynnistyisi mahd. pian...

EMA19: Joo, vauva ei vaan suostunut kääntymään. Saivat pyllyn nostettua pois kuopasta mutta sitten päätä kääntäessä sydänäänet laski heti, joten käännöstä ei enää yritetty. Kohtu on myös niin pinkeä mulla koko ajan että se toi oman haasteensa tuohon yritykseen. Mitään rakenteellista syytä käännöksen epäonnistumiselle ei ollut. Lääkäri mutisi vain että miksi lähetettä ei laitettu tulemaan aiemmin, miksi vasta 36+4...
Tsemppiä sulle, toivotaan että saavat sinulla onnistumaan käännöksen!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Heippa!
Onnea niille jotka ovat saaneet pikkusen syliinsä :)

Vierähtänyt taas muutama viikko. Tänään oli neuvola ja kaikki näytti hyvältä.. Pikku kaveri ollu rt hyvän tovin ja nyt on tosi alhaalla lantiossa.. Välillä tuntuu että se yrittäis tunkea päätä ulos :D sf mitta 31 vähän alakäyräl mutta tosiaan niin alhaalla pikku mies majailee.. Maha on kyllä kivan pyöreä ja söpö. Ei oo räjähdysmäisesti kasvanu. Muutaman arven saanu mahaan mutta onneks ne on aika pieniä mutta muualla sitten niitä sitäkin enemmän.. Kovassti odottelen pikkusta ja yritän valmistella kaikkea valmiiksi.. Aika hyvällä mallilla kaikki alkaa olla.. Pitäisi vaan pyykkiä vielä pestä.. Ja jotain muuta mitä voi vielä tehdä.. Ehtiiköhän ajoissa kaiken.. Viikon päästä olisi synnytystapa arviointi ja olisi kovin mukavaa kuulla mitäköhän pikkusen paino mahtais olla.. Ite ei ollu mikään pieni vähän yli 4 kiloa olin syntyessäni.. Noh voihan tämä pienempi olla :) mutta ajattelin tässä kertoa kuulumisia kun enemmän lueskellut täällä palstalla.
Kovasti jaksamisia vointien suhteen ja kohta on toukokuu! Kuinka jännää. Touko toukat alkaa kohta putkahtelee enemmän maailmaan!

Pipsukka93 ja poika 36+0
 
Kiva lukea muidenkin lääkäri- ja neuvolakuulumisia.

Itselläni oli tänään viikolla 36+2
Paino n. 500g ja risat vk tasolla ( normaali tässä vaiheessa )
Koko paino noussut lähtöpainosta n. 12kg
verenpaine 102/ 71
Vauva ollut pää alhaalla jo ainakin 5 viikkoa.
Kohdunkaula vielä täyspitkä.
Sf 32

Karkeasti arvioiden raskaus varmaan kestää n. lasketulle ajalle. *saapa nähdä*

Huutonetistä ostin mielestäni hyvät vaunut ja maksoin ihan pilkkahinnan. Huomenna menen hakemaan vaunut ja kerron sitten täällä oliko vaunut sen satasen ja viis euroa arvoiset:-D! Kun ovh. hinta on ollut uutena 719€ ja vaunut ovat siis ehjät!

Zemppiä muidenkin loppuraskauteen :) !
 
Moi!

Perätilasta tulin sen verran kommentoimaan, että itse synnytin 2 v. sitten toisen lapseni perätilassa alateitse. Kaikki meni hyvin, synnytyksen kesto 3,5 h ja ponnistusvaihe 9 min. Ainoat asiat jotka olivat eri tavalla kuin esikoista rt:ssa synnyttäessä olivat, että synnytyssalissa oli paikalla 2 kätilöä ja 2 lääkäriä (synnytyslääkäri ja lastenlääkäri) eli enemmän väkeä kun normaalissa synnytyksessä. Lisäksi ponnistusavaiheessa ponnistin tavallaan kaksi kertaa sen ison melonin pihalle, ensin pepun ja sitten kun luulin että homma oli siinä niin odoteltiin vielä seuraavaa supistusta että saa punkea pään pihalle. Synnytys itsessään meni siis hyvin, MUTTA se aika lääkärineuvolasta jossa pt todettiin (n. rv 36 eteenpäin) siihen synnytykseen oli hirveää pohdiskelua ja odotusta ja arvelua että miten nyt käy ja mitä jos tapahtuu jotain kamalaa. Ymmärrän siis huolenne täysin ja nyt kun ite odotan tätä kolmatta olen pohtinut että voisin kallistua sektion puoleen perätilassa pelkästään sen epävarmuuden poistamiseksi. Meidän perätilavauva painoi syntyessään 2990 gr, se ja tilava lantioni puhuivat alatiesynnytyksen puolesta. Käännösyritys tehtiin, mutta ei onnistunut. Repeytymiä mulle ei tullut, eli ei se perätilasynnytys aina sitä tarkoita. Tsemppiä ja jaksamista vaikeaan päätökseen!

Synnytyksen odottelu muuten alkaa olemaan mulla aika tuskasta, en oikein osaa keskittyä mihinkään ja huomaan tiuskivani lapsilleni, eli hermot alkavat olemaan aika kireällä. Koetan oikeastaan unohtaa koko synnytyksen, sitten kun se alkaa niin se etenee omalla painollaan ja tietää että siinä vaiheessa on sitten vaan innoissaan siitä että JOTAIN tapahtuu. Kävin vähän ostoksilla eilen, sekin oli turhauttavaa kun teki mieli ostaa kevääksi/kesäksi jotain uutta, mutta kenkiä ei saa jalkaan muuta kun kauheen puhinan kanssa ja mitään vaatteita ei näiden mittojen mukaan kannata hankkia. EI tullut piristystä siitäkään :D

Vaipoista täällä oli jossain vaiheessa puhetta. Meillä on kestoiltu vauvojen kanssa, se on jotenkin niin helppoa sinne 6 kk ikään asti. Kun lapsi alkaa enemmän liikkua, ja meillä aikasemmat lapset alottaneet hoidossa, niin ollaan siirrytty kertseihin ja niissä olen ihastunut Muumi-vaippoihin. Perustelen itselleni että kannatan suomalaista työtä ja tuotetta. Myös tuo meidän vieressä sijaitseva kauppa ja heidän lähes aina voimassa oleva Muumi-vaippa -tarjous on varmaan vaikuttanut asiaan...

Onnellista loppuodotusta kaikille!

Akseliina 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Uutukainen

Yhteistyössä